Γ.Μανιάτης:"Η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει εξαντληθεί... έσοδα μόνο μέσα από νέες πηγές"
Ετικέτες ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΜΙΛΙΑ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ Π.Ε.Κ.Α Γ.ΜΑΝΙΑΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ 2012
Ο προϋπολογισμός του 2012 καλείται να διασφαλίσει τη σωτηρία της πατρίδας. Δεν είναι ούτε ευχάριστος, ούτε εύκολος. Είναι ένας προϋπολογισμός εθνικής ανάγκης. Θα πω κάτι προφανές. Έσοδα για το κράτος δεν μπορεί να είναι μονοσήμαντα οι φόροι και τα τέλη, σε μια στιγμή μάλιστα που η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει εξαντληθεί. Έσοδα μπορούν στην πραγματικότητα να προκύψουν μόνο μέσα από νέες πηγές και νέες δυνατότητες πλούτου. Υπάρχουν αυτές οι νέες πηγές και αυτές οι νέες δυνατότητες;
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Είμαι απόψε σε αυτό το βήμα για να διαβεβαιώσω εσάς και τον ελληνικό λαό πως πράγματι υπάρχουν. Υπάρχουν και πηγές και δυνατότητες νέου πλούτου, που για δεκαετίες έμεναν στα αζήτητα.
Για πρώτη φορά στη μεταπολιτευτική ιστορία της χώρας υπάρχουν και η σταθερή βούληση αλλά και οι δημόσιες πολιτικές, ώστε η ενέργεια και ο ορυκτός πλούτος να αποδειχθούν καταλύτες για την εθνική οικονομική ανάταξη και ανάπτυξη.
Σκεφτείτε πως μόνον η Χαλκιδική αποτελεί μία βιώσιμη πλουτοπαραγωγική δεξαμενή μετάλλων, με πάνω από 12 δισ. ευρώ αξία σε περιεχόμενα κοιτάσματα που απαντώνται στο υπέδαφός της.
Σκεφθείτε ότι σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΓΜΕ, τα συνολικά μεταλλευτικά αποθέματα του υπεδάφους της χώρας είναι τρέχουσας αξίας 28 δις Ευρώ.
Τι θα κάνουμε λοιπόν; Θα κρύψουμε τον πλούτο μας ή θα τον αξιοποιήσουμε παραγωγικά, ορθολογικά και με περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο; Η απάντηση είναι αυτονόητη, αλλά πρέπει να αντανακλάται και να αποτυπώνεται σε συγκεκριμένες πολιτικές.
Οι άξονες άσκησης των δράσεων μας είναι τρεις (3):
Η ανάδειξη και αποκάλυψη του ορυκτού πλούτου, η ανάθεση της εκμετάλλευσής του με διαφανείς διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, με στόχο τη μεγιστοποίηση των ωφελειών του Δημοσίου
Η βιώσιμη αξιοποίηση μέσα από διαδικασίες ορθολογικής εκμετάλλευσης, χωρίς ληστρικές παρεμβάσεις και με προοπτικές μέλλοντος
Η ύπαρξη σοβαρών αντισταθμιστικών ωφελημάτων για τις τοπικές κοινωνίες, καθώς και η κοινωνικά δίκαιη κατανομή των εθνικών εσόδων. Ως παράδειγμα να υπενθυμίσω ότι όλα τα έσοδα εξόρυξης Υδρογονανθράκων της Νορβηγίας δεν έχουν σπαταληθεί σε τρέχουσες διαχειριστικές ανάγκες, αλλά αντίθετα έχουν σχηματίσει ένα μεγάλο ασφαλιστικό Ταμείο (Fund), που αποτελεί το εχέγγυο για τη βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος της χώρας για πολλές δεκαετίες.
Για πρώτη φορά βάλαμε τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη Μεταλλευτική Πολιτική. Ήδη έχει εκδοθεί ο νέος Κανονισμός Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών, ο οποίος αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο για την ασφαλή και ορθολογική διενέργεια των εξορυκτικών εργασιών, με βάση την αρχή της βιώσιμης αξιοποίησης.
Στις αρχές του 2011 συγκροτήσαμε ειδική επιτροπή εντοπισμού, καταγραφής, και αξιοποίησης των δημόσιων μεταλλείων. Με βάση το πρώτο ολοκληρωμένο πόρισμα που μας παρέδωσε πριν δύο μήνες, ξεκινήσαμε τις διαδικασίες για την εκμίσθωση δημόσιων μεταλλείων με διεθνείς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς, σε περιοχές όπου έχουν εντοπιστεί κοιτάσματα Χρυσού, Χαλκού, Αργύρου και άλλων Μετάλλων.
Το αρχικό ενδιαφέρον μας έχει εστιαστεί σε τρεις Μεταλλευτικούς Χώρους στους Νομούς Κιλκίς και Ροδόπης. Η συνολική αξία των βέβαιων απολήψιμων αποθεμάτων, ανέρχεται στα 2,5 δις ευρώ, ενώ η συνολική αξία των αναμενόμενων αποθεμάτων, φτάνει στα 10 δις ευρώ.
Τις αμέσως επόμενες μέρες προκηρύσσουμε το διαγωνισμό για τον σημαντικότερο εκ των τριών Δημόσιο Μεταλλευτικό Χώρο, αυτόν της περιοχής Βάθης – Γερακαριού, αξίας στα βέβαια απολήψιμα αποθέματα 1,5 δις ευρώ και συνολικής αξίας στα αναμενόμενα αποθέματα 7 δις ευρώ.
Η διαδικασία διεθνών διαγωνισμών θα συνεχιστεί τους αμέσως επόμενους μήνες και για άλλους Δημόσιους Μεταλλευτικούς Χώρους.
Τολμήσαμε να ξαναβάλουμε σε κίνηση το ζήτημα της έρευνας και αξιοποίησης υδρογονανθράκων, μετά από 15 χρόνια τέλματος κι ακινησίας.
Ήδη απευθύναμε διεθνή πρόσκληση για την πραγματοποίηση σεισμικών ερευνών στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου Πελάγους και νότια της Κρήτης, με στόχο μέσα στο 2012 να προχωρήσουμε σε διεθνή Γύρο Παραχωρήσεων, με περίπου 10-15 οικόπεδα (blocks). Ο σχετικός χάρτης δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων πριν δύο μέρες, στις 03.12.2011. Περιλαμβάνει ο χάρτης αυτός για την περιοχή έρευνας, τα όρια της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (Α.Ο.Ζ.), έτσι όπως αυτά προσδιορίζονται με βάση την εθνική διαπραγματευτική θέση και τις αρχές του διεθνούς δικαίου.
Τονίζω στο σημείο αυτό ότι με βάση το άρθρο 156 του Ν.4001/2011, για πρώτη φορά στην έννομη τάξη της χώρας, η διαπραγματευτική μας θέση απέκτησε ισχυρή νομική υπόσταση και υποχρεωτικότητα, διαχρονικά και έναντι οποιασδήποτε ελληνικής ή γειτονικής κυβέρνησης, σημερινής ή και μελλοντικής κυβέρνησης.
Αναφέρει το άρθρο 156 : «Το εξωτερικό όριο της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης είναι η μέση γραμμή, κάθε σημείο της οποίας απέχει ίση απόσταση από τα εγγύτερα σημεία των ηπειρωτικών και νησιωτικών γραμμών βάσης».
Ουσιαστικά λοιπόν, ξεκαθαρίζει τόσο το θέμα του Καστελόριζου, όσο και το θέμα της Γαύδου
Στην πραγματικότητα, για πρώτη φορά γίνεται νόμος του κράτους, αυτό που μέχρι πριν λίγους μήνες ήταν απλά μια θέση την οποία διαπραγματευόμασταν με τους γείτονές μας.
Προωθούμε επίσης με την μέθοδο του Open Door την προκήρυξη τριών (3) διεθνών διαγωνισμών εκμετάλλευσης και εξόρυξης Υδρογονανθράκων στον Πατραϊκό Κόλπο, τα Ιωάννινα και το Κατάκολο.
Έχουμε δώσει τη δυνατότητα με τον πρόσφατο νόμο, να υπάρξει και τρίτη εναλλακτική λύση, ώστε να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα και πιθανότητα να υπάρχουν πληροφορίες που δεν βρίσκονται στη διάθεση του ελληνικού δημοσίου.
Έτσι, οποιαδήποτε αξιόπιστη διεθνής εταιρία εξόρυξης πετρελαίου ή φυσικού αερίου, διαθέτει στοιχεία για ύπαρξη οικονομικά αξιοποιήσιμων κοιτασμάτων σε περιοχές της Ελλάδας, μπορεί να εκδηλώσει το ενδιαφέρον της με επίσημο αίτημα προς το Υπουργείο. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου, εφόσον η πρόταση είναι τεκμηριωμένη, την κάνουν αποδεκτή και ο αρμόδιος Υπουργός εκδίδει διακήρυξη διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, που αποστέλλεται για δημοσίευση στην επίσημη εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Αξιόπιστοι επιστήμονες εκτιμούν ως ρεαλιστικό ένα σενάριο κάλυψης ποσοστού έως και 30% των ενεργειακών αναγκών της χώρας από εγχώριους ορυκτούς πόρους.
Να λάβουμε υπόψη ότι η Ελλάδα δίνει κάθε χρόνο για εισαγωγές κάθε είδους πετρελαιοειδών γύρω στα 12 δις Ευρώ.
Μπορούμε να κάνουμε μια ρεαλιστική υπόθεση εργασίας. Μόνο στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και με βάση τα στοιχεία που γνωρίζουμε σήμερα, χωρίς να συνυπολογίσουμε πιθανά νέα μεγέθη που θα προκύψουν από τις σεισμικές έρευνες, μπορεί κανείς να αναμένει 300-500 εκατομμύρια βαρέλια πετρέλαιο. Αν θεωρήσουμε μια μέση τιμή βαρελιού 80-100 δολ., μπορούμε να αναμένουμε για το ελληνικό Δημόσιο καθαρά έσοδα της τάξης των 20 δισ. δολ.
Για να το πω και διαφορετικά, από το Ιόνιο Πέλαγος, με βάση τουλάχιστον τα μέχρι σήμερα γνωστά κοιτάσματα (περιλαμβανομένων του «Αχιλλέα» και του «Πύρρου», κοιτασμάτων που βρίσκονται ανοιχτά της Κέρκυρας), μπορούμε να περιμένουμε έσοδα για το Δημόσιο έως και 1,5 δισ. δολ. κάθε χρόνο και για τα επόμενα 20 χρόνια.
Σημειώνω επίσης ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρουσα κινητικότητα διεθνών εταιριών εξόρυξης πετρελαίου και Φ.Α. σε περιοχές νότια της Κρήτης.
Είναι γνωστό ότι τον τελευταίο χρόνο βάλαμε δυναμικά στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας την πιο παραμελημένη μορφή πράσινης ενέργειας στη χώρα, τη Γεωθερμία. Προκηρύξαμε και αναθέσαμε 4 διεθνείς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για την εκμετάλλευση γεωθερμικών πεδίων υψηλής θερμοκρασίας σε Έβρο, Νέστο, Χίο, Σαμοθράκη, συνολικού ύψους επενδύσεων 200 εκατ. ευρώ.
Έχουμε ήδη προκηρύξει και 2ο γύρο διεθνών διαγωνισμών για Καβάλα, Σπερχειό, Ικαρία και Σουσάκι, από όπου αναμένουμε αντίστοιχο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Ο ενεργειακός και ο ορυκτός μας πλούτος μπορούν και πρέπει να γίνουν οι βασικοί πυλώνες σε ένα νέο οικονομικό και επενδυτικό σκηνικό ευκαιριών, επενδύσεων, θέσεων εργασίας και ενίσχυσης των δημοσίων εσόδων. Δεν έχουμε την πολυτέλεια άλλου χαμένου χρόνου και άλλων χαμένων ευκαιριών. Για τους παραπάνω λόγους σας καλώ να υπερψηφίσουμε τον προϋπολογισμό του 2012 και να εργαστούμε όλοι με συναίνεση, με συνευθύνη, με αίσθημα πατριωτικού καθήκοντος.
Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Είμαι απόψε σε αυτό το βήμα για να διαβεβαιώσω εσάς και τον ελληνικό λαό πως πράγματι υπάρχουν. Υπάρχουν και πηγές και δυνατότητες νέου πλούτου, που για δεκαετίες έμεναν στα αζήτητα.
Για πρώτη φορά στη μεταπολιτευτική ιστορία της χώρας υπάρχουν και η σταθερή βούληση αλλά και οι δημόσιες πολιτικές, ώστε η ενέργεια και ο ορυκτός πλούτος να αποδειχθούν καταλύτες για την εθνική οικονομική ανάταξη και ανάπτυξη.
Σκεφτείτε πως μόνον η Χαλκιδική αποτελεί μία βιώσιμη πλουτοπαραγωγική δεξαμενή μετάλλων, με πάνω από 12 δισ. ευρώ αξία σε περιεχόμενα κοιτάσματα που απαντώνται στο υπέδαφός της.
Σκεφθείτε ότι σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΓΜΕ, τα συνολικά μεταλλευτικά αποθέματα του υπεδάφους της χώρας είναι τρέχουσας αξίας 28 δις Ευρώ.
Τι θα κάνουμε λοιπόν; Θα κρύψουμε τον πλούτο μας ή θα τον αξιοποιήσουμε παραγωγικά, ορθολογικά και με περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο; Η απάντηση είναι αυτονόητη, αλλά πρέπει να αντανακλάται και να αποτυπώνεται σε συγκεκριμένες πολιτικές.
Οι άξονες άσκησης των δράσεων μας είναι τρεις (3):
Η ανάδειξη και αποκάλυψη του ορυκτού πλούτου, η ανάθεση της εκμετάλλευσής του με διαφανείς διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες, με στόχο τη μεγιστοποίηση των ωφελειών του Δημοσίου
Η βιώσιμη αξιοποίηση μέσα από διαδικασίες ορθολογικής εκμετάλλευσης, χωρίς ληστρικές παρεμβάσεις και με προοπτικές μέλλοντος
Η ύπαρξη σοβαρών αντισταθμιστικών ωφελημάτων για τις τοπικές κοινωνίες, καθώς και η κοινωνικά δίκαιη κατανομή των εθνικών εσόδων. Ως παράδειγμα να υπενθυμίσω ότι όλα τα έσοδα εξόρυξης Υδρογονανθράκων της Νορβηγίας δεν έχουν σπαταληθεί σε τρέχουσες διαχειριστικές ανάγκες, αλλά αντίθετα έχουν σχηματίσει ένα μεγάλο ασφαλιστικό Ταμείο (Fund), που αποτελεί το εχέγγυο για τη βιωσιμότητα του συνταξιοδοτικού συστήματος της χώρας για πολλές δεκαετίες.
Για πρώτη φορά βάλαμε τις βάσεις για μια ολοκληρωμένη Μεταλλευτική Πολιτική. Ήδη έχει εκδοθεί ο νέος Κανονισμός Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών, ο οποίος αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο για την ασφαλή και ορθολογική διενέργεια των εξορυκτικών εργασιών, με βάση την αρχή της βιώσιμης αξιοποίησης.
Στις αρχές του 2011 συγκροτήσαμε ειδική επιτροπή εντοπισμού, καταγραφής, και αξιοποίησης των δημόσιων μεταλλείων. Με βάση το πρώτο ολοκληρωμένο πόρισμα που μας παρέδωσε πριν δύο μήνες, ξεκινήσαμε τις διαδικασίες για την εκμίσθωση δημόσιων μεταλλείων με διεθνείς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς, σε περιοχές όπου έχουν εντοπιστεί κοιτάσματα Χρυσού, Χαλκού, Αργύρου και άλλων Μετάλλων.
Το αρχικό ενδιαφέρον μας έχει εστιαστεί σε τρεις Μεταλλευτικούς Χώρους στους Νομούς Κιλκίς και Ροδόπης. Η συνολική αξία των βέβαιων απολήψιμων αποθεμάτων, ανέρχεται στα 2,5 δις ευρώ, ενώ η συνολική αξία των αναμενόμενων αποθεμάτων, φτάνει στα 10 δις ευρώ.
Τις αμέσως επόμενες μέρες προκηρύσσουμε το διαγωνισμό για τον σημαντικότερο εκ των τριών Δημόσιο Μεταλλευτικό Χώρο, αυτόν της περιοχής Βάθης – Γερακαριού, αξίας στα βέβαια απολήψιμα αποθέματα 1,5 δις ευρώ και συνολικής αξίας στα αναμενόμενα αποθέματα 7 δις ευρώ.
Η διαδικασία διεθνών διαγωνισμών θα συνεχιστεί τους αμέσως επόμενους μήνες και για άλλους Δημόσιους Μεταλλευτικούς Χώρους.
Τολμήσαμε να ξαναβάλουμε σε κίνηση το ζήτημα της έρευνας και αξιοποίησης υδρογονανθράκων, μετά από 15 χρόνια τέλματος κι ακινησίας.
Ήδη απευθύναμε διεθνή πρόσκληση για την πραγματοποίηση σεισμικών ερευνών στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου Πελάγους και νότια της Κρήτης, με στόχο μέσα στο 2012 να προχωρήσουμε σε διεθνή Γύρο Παραχωρήσεων, με περίπου 10-15 οικόπεδα (blocks). Ο σχετικός χάρτης δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων πριν δύο μέρες, στις 03.12.2011. Περιλαμβάνει ο χάρτης αυτός για την περιοχή έρευνας, τα όρια της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (Α.Ο.Ζ.), έτσι όπως αυτά προσδιορίζονται με βάση την εθνική διαπραγματευτική θέση και τις αρχές του διεθνούς δικαίου.
Τονίζω στο σημείο αυτό ότι με βάση το άρθρο 156 του Ν.4001/2011, για πρώτη φορά στην έννομη τάξη της χώρας, η διαπραγματευτική μας θέση απέκτησε ισχυρή νομική υπόσταση και υποχρεωτικότητα, διαχρονικά και έναντι οποιασδήποτε ελληνικής ή γειτονικής κυβέρνησης, σημερινής ή και μελλοντικής κυβέρνησης.
Αναφέρει το άρθρο 156 : «Το εξωτερικό όριο της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης είναι η μέση γραμμή, κάθε σημείο της οποίας απέχει ίση απόσταση από τα εγγύτερα σημεία των ηπειρωτικών και νησιωτικών γραμμών βάσης».
Ουσιαστικά λοιπόν, ξεκαθαρίζει τόσο το θέμα του Καστελόριζου, όσο και το θέμα της Γαύδου
Στην πραγματικότητα, για πρώτη φορά γίνεται νόμος του κράτους, αυτό που μέχρι πριν λίγους μήνες ήταν απλά μια θέση την οποία διαπραγματευόμασταν με τους γείτονές μας.
Προωθούμε επίσης με την μέθοδο του Open Door την προκήρυξη τριών (3) διεθνών διαγωνισμών εκμετάλλευσης και εξόρυξης Υδρογονανθράκων στον Πατραϊκό Κόλπο, τα Ιωάννινα και το Κατάκολο.
Έχουμε δώσει τη δυνατότητα με τον πρόσφατο νόμο, να υπάρξει και τρίτη εναλλακτική λύση, ώστε να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα και πιθανότητα να υπάρχουν πληροφορίες που δεν βρίσκονται στη διάθεση του ελληνικού δημοσίου.
Έτσι, οποιαδήποτε αξιόπιστη διεθνής εταιρία εξόρυξης πετρελαίου ή φυσικού αερίου, διαθέτει στοιχεία για ύπαρξη οικονομικά αξιοποιήσιμων κοιτασμάτων σε περιοχές της Ελλάδας, μπορεί να εκδηλώσει το ενδιαφέρον της με επίσημο αίτημα προς το Υπουργείο. Οι υπηρεσίες του Υπουργείου, εφόσον η πρόταση είναι τεκμηριωμένη, την κάνουν αποδεκτή και ο αρμόδιος Υπουργός εκδίδει διακήρυξη διεθνούς πλειοδοτικού διαγωνισμού, που αποστέλλεται για δημοσίευση στην επίσημη εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Αξιόπιστοι επιστήμονες εκτιμούν ως ρεαλιστικό ένα σενάριο κάλυψης ποσοστού έως και 30% των ενεργειακών αναγκών της χώρας από εγχώριους ορυκτούς πόρους.
Να λάβουμε υπόψη ότι η Ελλάδα δίνει κάθε χρόνο για εισαγωγές κάθε είδους πετρελαιοειδών γύρω στα 12 δις Ευρώ.
Μπορούμε να κάνουμε μια ρεαλιστική υπόθεση εργασίας. Μόνο στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και με βάση τα στοιχεία που γνωρίζουμε σήμερα, χωρίς να συνυπολογίσουμε πιθανά νέα μεγέθη που θα προκύψουν από τις σεισμικές έρευνες, μπορεί κανείς να αναμένει 300-500 εκατομμύρια βαρέλια πετρέλαιο. Αν θεωρήσουμε μια μέση τιμή βαρελιού 80-100 δολ., μπορούμε να αναμένουμε για το ελληνικό Δημόσιο καθαρά έσοδα της τάξης των 20 δισ. δολ.
Για να το πω και διαφορετικά, από το Ιόνιο Πέλαγος, με βάση τουλάχιστον τα μέχρι σήμερα γνωστά κοιτάσματα (περιλαμβανομένων του «Αχιλλέα» και του «Πύρρου», κοιτασμάτων που βρίσκονται ανοιχτά της Κέρκυρας), μπορούμε να περιμένουμε έσοδα για το Δημόσιο έως και 1,5 δισ. δολ. κάθε χρόνο και για τα επόμενα 20 χρόνια.
Σημειώνω επίσης ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρουσα κινητικότητα διεθνών εταιριών εξόρυξης πετρελαίου και Φ.Α. σε περιοχές νότια της Κρήτης.
Είναι γνωστό ότι τον τελευταίο χρόνο βάλαμε δυναμικά στο ενεργειακό ισοζύγιο της χώρας την πιο παραμελημένη μορφή πράσινης ενέργειας στη χώρα, τη Γεωθερμία. Προκηρύξαμε και αναθέσαμε 4 διεθνείς πλειοδοτικούς διαγωνισμούς για την εκμετάλλευση γεωθερμικών πεδίων υψηλής θερμοκρασίας σε Έβρο, Νέστο, Χίο, Σαμοθράκη, συνολικού ύψους επενδύσεων 200 εκατ. ευρώ.
Έχουμε ήδη προκηρύξει και 2ο γύρο διεθνών διαγωνισμών για Καβάλα, Σπερχειό, Ικαρία και Σουσάκι, από όπου αναμένουμε αντίστοιχο επενδυτικό ενδιαφέρον.
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Ο ενεργειακός και ο ορυκτός μας πλούτος μπορούν και πρέπει να γίνουν οι βασικοί πυλώνες σε ένα νέο οικονομικό και επενδυτικό σκηνικό ευκαιριών, επενδύσεων, θέσεων εργασίας και ενίσχυσης των δημοσίων εσόδων. Δεν έχουμε την πολυτέλεια άλλου χαμένου χρόνου και άλλων χαμένων ευκαιριών. Για τους παραπάνω λόγους σας καλώ να υπερψηφίσουμε τον προϋπολογισμό του 2012 και να εργαστούμε όλοι με συναίνεση, με συνευθύνη, με αίσθημα πατριωτικού καθήκοντος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου