Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Η ΑΡΓΟΛΙΔΑ ΕΟΡΤΑΣΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΑ

Όλως ιδιαιτέρως τιμάνε την Αγία Αικατερίνη την μεγάλη αυτή Αγία, στην Αργολίδα,πιο συγκεκριμένα στο Ναύπλιο και το δημοτικό διαμέρισμα του Νέου Ροεινού εόρτασε ο κοιμητηριακός ναός που είναι αφιερωμένος στην Αγία ,αλλά και στο Αργος εόρτασε πανηγυρικά με κάθε μεγαλοπρέπεια ο προσκυνηματικός ναός της Αγίας Αικατερίνης.Στο Ναύπλιο τον πανηγυρικό εσπερινό τέλεσε ο ιερέας πατέρας Χρήστος Ιωαννίδης ,ο οποίος μετά το πέρας της θείας λειτουργίας μίλησε για την ζωή και το έργο της Αγίας ,αλλά και για τα μαρτύρια που πέρασε.Στο Αργος τελέσθηκε αρχιερατικός εσπερινός χοροστατούντος του θεοφιλέστατου επισκόπου Επιδαύρου κ. Καλλινίκου και με την παρουσία αρκετών ιερέων από το Αργος.Να σημειωθεί πως στον προσκυνηματικό ναό της Αγίας Αικατερίνας είχε τεθεί προς προσκύνηση τεμάχιο ιερού λειψάνου της Αγίας αλλά και άλλων Αγίων.





Η ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Η Αγία Αικατερίνη γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Ο πατέρας της λεγόταν Κώνστας, ήταν αριστοκράτης και πολύ πλούσιος. Η Αγία Αικατερίνη λόγω του περιβάλλοντος, αλλά και της φιλομάθειάς της, διδάχτηκε από τους καλύτερους δασκάλους της εποχής. Έτυχε μεγάλης μόρφωσης και ήταν κάτοχος της λατινικής γλώσσας και της ελληνικής φιλολογίας. Σπούδασε φιλοσοφία και ρητορική και πολλές ξένες γλώσσες της εποχής της.




Από νεαρή ηλικία μελέτησε τη χριστιανική διδασκαλία και ασπάστηκε τον Χριστιανισμό. Εργάσθηκε με αυταπάρνηση και ενθουσιασμό για την διάδοσή του επιτυγχάνοντας πολλά χάριν της ρητορικής της δεινότητας και των πολλών γνώσεών της.

Η πίστη και τα μαρτύριά της

Στις αρχές του 4ου αιώνα μ.Χ. αυτοκράτορας της Ρώμης είναι ο Μαξιμίνος, ο οποίος ζητά από τους υπηκόους του να συμμετέχουν σε ειδωλολατρικές θυσίες, αρχίζοντας από την Αλεξάνδρεια. Η Αγία Αικατερίνη αρνείται να συμμετέχει σε τέτοιες εκδηλώσεις κι αφού εκθέτει τις απόψεις της στον αυτοκράτορα, του ζητά να φέρει μπροστά της τους σοφούς της αυτοκρατορίας, ώστε να συζητήσουν.




Ο αυτοκράτορας θαμπωμένος από την ομορφιά και την ευφράδειά της, μαζεύει τους πενήντα σοφότερους άνδρες της αυτοκρατορίας με σκοπό να της αποδείξουν το αβάσιμο και στρεβλό των ιδεών της. Το αποτέλεσμα όμως ήταν αντίθετο. Η Αικατερίνη με την κομψότητα του λόγου της και των επιχειρημάτων της «εφίμωσε λαμπρώς τους κομψούς των ασεβών, του πνεύματος την μαχαίραν» (κατά το απολυτίκιο της Αγίας). Με την ευφράδειά της και με τα σοφά της επιχειρήματα κατάφερε να κάνει αυτούς τους 50 ανθρώπους να ασπαστούν τον Χριστιανισμό και να βαπτιστούν Χριστιανοί.

Όταν ο Αυτοκράτορας έμαθε το αποτέλεσμα οργίσθηκε τόσο που διέταξε την θανατική καταδίκη όλων στη πυρά στο μέσον της πόλης, την δε Αικατερίνη σε μαρτύρια μέχρι θανάτου της. Στην αρχική φυλάκιση η νεαρή Αγία υπέμεινε τις πιέσεις, τα βασανιστήρια και τις κακουχίες με θάρρος και υπομονή που αντλούσε από την δύναμη της βαθιάς της πίστης.




Η σύζυγος του αυτοκράτορα και τα θαύματα

Όταν η γυναίκα του αυτοκράτορα Αυγούστα Φαυστίνα θαυμάζοντας την καρτερικότητα της Αικατερίνης την επισκέπτεται με τη συνοδεία 200 φρουρών, συζητάει μαζί της, την θαυμάζει και ασπάζεται τον Χριστιανισμό και μαζί με αυτήν και οι συνοδοί της. Τότε ο Αυτοκράτορας διέταξε τον αποκεφαλισμό της Φαυστίνας και της ακολουθίας της και την τελική πλέον εκτέλεση της Αγίας.



Μέσο θανάτωσης ήταν ο “βασανιστικός τροχός” που ήταν γεμάτος καρφιά. Τα καρφιά του τροχού όταν πλησίασαν το σώμα της Αγίας άρχισαν ένα-ένα να σπάνε ή να ξεκολλάνε. Κατά μία άλλη άποψη, ο τροχός πριν πλησιάσει το σώμα της Αγίας διαλύθηκε “εις στα εξ ων συνετέθη”. Έτσι και αποφασίσθηκε τελικά ο αποκεφαλισμός της Αγίας στις 25 Νοεμβρίου που όταν έγινε, οι παριστάμενοι αντιλήφθηκαν να ρέει γάλα αντί αίμα.

Το άψυχο σώμα της Αγίας κατά την παράδοση μετέφεραν δύο Άγγελοι στο όρος Σινά, όπου μετά από 4 αιώνες το βρήκαν ερημίτες μοναχοί της περιοχής, που μέσω οράματος ειδοποιήθηκαν και κατέβασαν από το όρος το σώμα της Αγίας το οποίο και εναπόθεσαν σε μαρμάρινη θήκη. Μέχρι και σήμερα βρίσκεται εκεί μυροβολώντας και κάνοντας θαύματα!



STUDIO B&G

0 σχόλια:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου