Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

Έβαλαν στρινγκ και πέπλα στους (Αργείους) Πολεμιστές του Ριάτσε (φωτογραφίες)

reggio1
Με λεοπάρ στρινγκ, νυφικά πέπλα και ροζ φτερά φωτογράφισε τους «Πολεμιστές του Ριάτσε», έργα αρχαίας ελληνικής τέχνης τα οποία βρίσκονται
στο Μουσείο της Μεγάλης Ελλάδας στο Ρέτζιο Καλάμπρια, ο Τζέραλντ Μπουρνό. Το Μουσείο δήλωσε άγνοια για το γεγονός και χαρακτήρισε τις φωτογραφίες φριχτές.
Οι δύο πολεμιστές του Ριάτσε (Ρέτζιο της Καλαβρίας), τα δύο χάλκινα αγάλματα τα οποία βρέθηκαν ακέραια, πριν από 42 χρόνια, στις 16 Αυγούστου 1972 στο βυθό της Αδριατικής. Πολλοί πιστεύουν ότι οι "Πολεμιστές του Ριάτσε" είναι έργα των Αργείων γλυπτών Πολύκλειτου ή Αγελάδα, ότι αναπαραστούν τους Αργείους πολεμιστές των «επτά επί Θήβας» Αμφιάραο και Τιθέα, ενώ υπάρχει και το (πολύ μικρό) ενδεχόμενο να ήταν τοποθετημένα στο αρχαίο Άργος...
Ο πιο «νέος» σε ηλικία από τους δύο πολεμιστές του Ριάτσε, με τα πλούσια μαλλιά, μοιάζει έτοιμος να επιτεθεί σε έναν άγνωστο εχθρό. Χρονολογείται στα 460 π.Χ. και αποδίδεται στον Φειδία ή τη φειδιακή τέχνη. Το δεύτερο άγαλμα κλίνει προς το δεύτερο μισό του 5ου αι. π.Χ., περίπου στο 430 π.Χ., και αποδίδεται στον Πολύκλειτο ως προς τη χαλαρή στάση του κορμού και τη θέση ανάπαυσης της αριστερής κνήμης ή τον μαθητή του, τον Αγελάδα.
Ντυμένοι μόνο με τη θεϊκή τους γυμνότητα και την εκτυφλωτική τελειότητα της μορφής, ακέραιοι, οι πολεμιστές του Ριάτσε δεν έχουν τίποτα να κρύψουν από τον επισκέπτη του Μουσείου στο Ρήγιο της Καλαβρίας. Γνωρίζουμε το ύψος τους. Είναι δύο μέτρα ο «νέος» με την πιο φουντωτή γενειάδα και τα μακριά σγουρά μαλλιά, 1,98 ο άλλος, ο γηραιότερες με το κράνος, τα κοντά μαλλιά και τον ωραίο γυμνό αυχένα. Γνωρίζουμε το βάρος τους - είναι ακριβώς το ίδιο, 190 κιλά. Ακόμα και το πάχος της μετάλλινης σάρκας τους, οκτώ χιλιοστά και επτά χιλιοστά αντίστοιχα, είναι γνωστό.
Κι όμως, τίποτα δεν ξέρουμε στην ου-σία για την ταυτότητά τους. Ποιοι είναι, ήρωες ή θεοί, από πού έρχονται, ποιος τους έπλασε. Υπάρχουν μόνον υποθέσεις.
Σύντομα θα αναφερθούμε με περισσότερες λεπτομέρειες στα δύο αγάλματα.
Γιώργος Νικολόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου