Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Ημερίδα της Εστίας Πατερικών Μελετών για την «Οικονομική Κρίση» «Τα αίτια της κρίσεως στην Ελλάδα και προτάσεις για την υπέρβασή της»
Μεγέθυνση γραμματοσειράς Σμίκρυνση γραμματοσειράς | print Εκτύπωση    send Αποστολή
 
εκ της Εστίας Πατρικών Μελετών
Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2011 από τις 16:00 το απόγευμα έως τις 21:30 το βράδυ, η Ημερίδα της Εστίας Πατερικών Μελετών για την «Οικονομική Κρίση» στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Πολεμικού Μουσείου Αθηνών.
Οι ομιλητές με τις αντίστοιχες εισηγήσεις τους ήταν οι κατωτέρω:

Πρωτοπρ. π. Γεώργιος Μεταλληνός, διδάκτωρ θεολογίας και φιλοσοφίας, ομότιμος καθηγητής Θεολογικής Σχολής Αθηνών με θέμα: «Ο Ελληνορθόδοξος Πολιτισμός: το κινδυνευόμενο και το προκείμενο»,

κ. Δημήτριος Καζάκης οικονομολόγος-αναλυτής, συγγραφέας, με θέμα: «Τα αίτια της οικονομικής κρίσεως – Προτάσεις για την υπέρβασή της»,

κ. Χρήστος Παπασωτηρίου δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, με θέμα: «Μνημονιακή υποδούλωση της Ελλάδος, συνταγματικό πραξικόπημα και νόμιμα μέτρα προστασίας του λαού»,

κ. Γεώργιος Πατούλης, πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών και Δήμαρχος Αμαρουσίου, με θέμα: «Κοινωνική & Ιατρική Πρόνοια σε καιρό κρίσεως»,

κ. Αναστάσιος Καρέλλας, ηλεκτρονικός-τεχνικός Μ.Μ.Ε. εκπρόσωπος της Πρωτοβουλίας Αντιρρησιών Ορθόδοξης Συνείδησης (ΠΡ.Α.Ο.Σ.) με θέμα: «Άλλες παράμετροι της κρίσεως»,

Πανοσιολ. Αρχιμ. Αθανάσιος Αναστασίου, προηγούμενος της Ι.Μ. Μεγάλου Μετεώρου, με θέμα: «Τα βαθύτερα αίτια και ο χαρακτήρας της κρίσεως, τρόποι αντιμετωπίσεώς της και ο ρόλος της Εκκλησίας»,

Πανοσιολ. Αρχιμ. Σαράντης Σαράντος, φιλόλογος-θεολόγος, εφημέριος Ι.Ν.Κοιμήσεως Θεοτόκου Αμαρουσίου, με θέμα: «Η εν Χριστώ πνευματική ζωή ως βασική προϋπόθεση υπέρβασης της κρίσεως»

Παρεμβάσεις έκαναν, κατά την διάρκεια της ημερίδας, οι κοι Σταμπολιάδης Ηλίας, Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών ορυκτών Πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης, καθώς και ο κος Αναστάσιος Μαρίνος, πρώην Αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Στο κλείσιμο της ημερίδος, συγκινητική ήταν η ομιλία του π. Νεκταρίου Αντωνοπούλου, Καθηγουμένου της Ι.Μ.Σαγματά, ο οποίος παρουσίασε γεγονότα από μία άλλη, σχετικά πρόσφατη περίοδο κρίσεως, αυτήν των διωγμών των Χριστιανών στην Σοβιετική Ένωση.

Η εκδήλωση έτυχε της θερμής υποδοχής των πολιτών, καθότι τόσο η κυρίως αίθουσα, όσο και οι διάδρομοί της, αλλά και ο εξωτερικός της αιθούσης χώρος υποδοχής, ήταν ασφυκτικά γεμάτοι από την αρχή έως το τέλος της εκδηλώσεως. Πλήθος ερωτήσεων απαντήθηκαν από τους εισηγητές μετά το πέρας και των 2 συνεδριών.

Η ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ συναισθανόμενη την κρισιμότητα των περιστάσεων, δηλ. α) την παραμέληση της υγείας, της ασφαλείας και της παιδείας των πολιτών β) την αυξανόμενη φτώχεια από τη φοροκαταιγίδα και τις αλλεπάλληλες περικοπές μισθών και συντάξεων, γ) το συνταγματικό πραξικόπημα και την απειλή για την εθνική μας κυριαρχία και δ) την τυρρανική διακυβέρνηση, δηλώνει πως θα είναι παρούσα με κάθε πρόσφορο τρόπο στην καθημερινότητα που όλοι βιώνουμε. Θα προσπαθήσει να συμβάλει τόσο στην πολύπλευρη ενημέρωση των πολιτών όσο και στην πρακτική και υλική υποστήριξή τους, όπως πχ. Με το «Γραφείο Εργασίας» που συνέστησε, προκειμένου να βοηθήσει στην εύρεση εργασίας από τους ενδιαφερομένους. Ταυτόχρονα καλεί  τους ορθοδόξους πιστούς σε πνευματική εγρήγορση δια της προσευχής και εξομολογήσεως, σε καταπάτηση του καλλιεργουμένου φόβου με την ανάκτηση γενναίου εθνικού φρονήματος και σε πράξεις φιλαδελφίας και αλληλεγγύης προς τους εμπερίστατους αδελφούς μας.
Περισσότερες πληροφορίες για τις εισηγήσεις των ομιλητών μπορείτε να δείτε στα Πορίσματα της Ημερίδας, αλλά και στα αναλυτικά κείμενα των εισηγήσεων που φιλοξενούνται στην ιστοσελίδα www.orthros.eu
Πορίσματα ημερίδος για την αιτία και τις προτάσεις υπερβάσεως της κρίσεως
Η Εστία Πατερικών Μελετών στα πλαίσια των σκοπών της οργάνωσε ημερίδα με θέμα: «Τα αίτια της «κρίσεως» στην Ελλάδα και προτάσεις για την υπέρβασή της» και κατέληξε στα ακόλουθα πορίσματα - συμπεράσματα. Η παρούσα κρίση είναι πολύπλευρη και έχει βαθειές ρίζες και αίτια. Μια επιφανειακή θεώρησή της δεν αποκαλύπτει την ουσία της και δεν βοηθεί σε προτάσεις για υπέρβασή της. Η κρίση είναι πολιτική, οικονομική, εθνική, πολιτιστική, πνευματική με ο,τι σημαίνει αυτό για τον ορθόδοξο Έλληνα.

Εν πρώτοις η Ελλάδα διακρίνεται για τον πολιτισμό της, που διαμορφώθηκε ως ελληνορθόδοξος με την καταλυτική συμβολή των αγίων Πατέρων της Εκκλησίας. Οι Πατέρες προσέλαβαν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό (γλώσσα, φιλοσοφία και τέχνη) και τον καθάρισαν από την παγανιστική προοπτική του. Του έδωσαν τη χάρη του Χριστού. Τον προσέφεραν στην κοινωνία που οργανώθηκε κοινοτικά ως Σώμα Χριστού και παρήγαγε πολιτισμό θεανθρώπινο που οδηγεί τον άνθρωπο στο υπέρ φύση, στη θέωση.  Η σταδιακή απομάκρυνση από την ελληνορθόδοξη νηπτική παράδοση και η διείσδυση ξένων προτύπων νόθευσε τον πολιτισμό και αλλοίωσε τις ανθρώπινες σχέσεις, οδηγώντας την Ελλάδα σε πολιτιστική, πνευματική και οικονομική εξάρτηση.


Η οικονομική κρίση, όπως εμφανίστηκε ακαριαία, είναι αναμφισβήτητα τεχνητή και μοιάζει να στοχεύει μετά την εγκαθίδρυση μιας κοινοβουλευτικής δικτατορίας όχι στην εξόφληση των δανειστών, αλλά στην εξαθλίωση, την εξαχρείωση και την υποδούλωση των Ελλήνων σε ξένα άδηλα κέντρα και στην ένταξη της Ελλάδος και των Ελλήνων σε μια παγκόσμια κυβέρνηση, όπως το ζητούν όλοι οι δοτοί ηγέτες των μεγάλων κρατών.     Η πορεία προς την υποδούλωση αυτή έχει ξεκινήσει πριν ακόμη από την απελευθέρωση από τον τουρκικό ζυγό, με τον διαρκή δανεισμό από ξένους τοκογλύφους και την κακοδιαχείριση από δωσίλογες κυβερνήσεις.  Το Δ.Ν.Τ. είναι ο μεταλλαγμένος Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος που στράγγιζε κάθε δημόσιο έσοδο της πατρίδος μας. Το τωρινό φοβερό χρέος του Ελληνικού κράτους προς τις Τράπεζες, όπως τονίστηκε, δεν είναι πραγματικό, αλλά εξογκωμένο τόσο που είναι αδύνατο να εξοφληθεί χωρίς την παραχώρηση του παντοειδούς εθνικού πλούτου, των παραθεριστικών κέντρων και των μνημείων μας.

Μέσα στα πλαίσια της ανασφάλειας και της καταθλίψεως που δημιουργεί η κρίση και φέρνει τον καθένα σε σκοτισμό και απόγνωση εμφανίζονται και άλλες παράμετροι - στοχεύσεις των σκοτεινών κέντρων, όπως η λεγόμενη ηλεκτρονική διακυβέρνηση, που με το δέλεαρ της «εξυπηρετήσεως» παγιδεύει την θεόσδοτη ελευθερία του ανθρώπου. Η φυσική απόληξη της Η.Δ., η επαπειλούμενη «Κάρτα του Πολίτη» με το microchip, αποτελεί ένα επικίνδυνο εργαλείο εξανδραποδισμού του ανθρώπου, ελέγχου, χειραγωγήσεως και φυσικής παρακολουθήσεως.  Εκτός από αυτή που ίσως αποτελεί την απώτερη στόχευση των νεοταξικών κέντρων, πρόκληση για τη ζωή και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου αποτελεί η δια νόμου στανική αφαίρεση ζωτικών οργάνων προς μεταμόσχευση, ενώ με την αθρόα λαθρομετανάστευση επιδιώκεται η σταδιακή αλλοίωση της πληθυσμιακής συνθέσεως, που θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο την υποταγή των Ελλήνων στα κελεύσματα της Νέας Τάξεως. Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και ο εσχάτως καλλιεργούμενος νεοοθωμανισμός που αναπτύσσει την ιδέα φιλίας, συνεργασίας και εν τέλει υποταγής στη γείτονα Τουρκία.

Όλα τα ανωτέρω και όσα μεθοδεύονται με τα αλλεπάλληλα μνημόνια, τα μεσοπρόθεσμα, τις δανειακές συμβάσεις και τη φοροκαταιγίδα, με τις περικοπές, τα ποικίλα «χαράτσια» βρίσκονται έξω από τη συνταγματική τάξη. Πληθώρα διατάξεων του Συντάγματος παραβιάζονται προκλητικά, καθώς καταλύεται η εθνική κυριαρχία και καταπατείται η υπό του Συντάγματος προστατευόμενη «αξία του ανθρώπου» και της ζωής του και επίσης τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως το δικαίωμα  στην προστασία της υγείας, της οικογενείας, της μητρότητος και το δικαίωμα στην περιουσία και την εργασία.  

Περιγράφοντας την κρίση σε όλο το εύρος της αναζητούμε τα αίτιά της. Η κρίση μεθοδεύτηκε  από την πλευρά των δανειστών λόγω της απύθμενης πλεονεξίας τους   με κακότητα και διάθεση επιβολής, λόγω διαφοράς πίστεως, νοοτροπίας και ζωής απ  αὐτούς, εξ αιτίας των ιστορικών καταβολών μας και των έστω υπολειμμάτων του ρωμαίικου πολιτισμού μας.  Από τη δική μας πλευρά κυριώτερο αίτιο κρίνεται η αποστασία μας από τη χριστιανική ζωή,  τη λιτή ασκητική βιωτή, τη φιλαδελφία και το φιλότιμο και από την άλλη η αμαρτία σε όλες της τις εκφάνσεις, καθώς και η αδιαφορία για την προώθηση της ανομίας, της αλλοτριωτικής παιδείας, της άθρησκης αγωγής και της παραχαράξεως της ιστορίας μας.  Ο δουλοπρεπής θαυμασμός προς την ευρωπαϊκή κουλτούρα και τα ξένα πρότυπα μας οδήγησαν μακριά από τα ρωμαίικα ορθόδοξα κεκτημένα μας. Στο ίδιο  περιβάλλον κινήθηκε και η εκάστοτε πολιτική εξουσία, της οποίας οι έκπρόσωποι κατέστησαν υποτελή τη χώρα σε ξένα κέντρα, ενώ πολλοί εξ αυτών ωθούμενοι από διεφθαρμένα και ιδιοτελή κριτήρια φόρτωσαν με υπέρμετρο δανεισμό την πατρίδα μας.

Όσον αφορά στην αντιμετώπιση της κρίσεως και στις προτάσεις για υπέρβασή της θεωρούνται σημαντικά:

- Η αντικειμενική ενημέρωση - όχι η τρομοκρατική τηλεοπτική τρομοκρατία - για όσα συμβαίνουν, χωρίς ει δυνατόν υπερβολική στενοχωρία που συγχέει την κρίση μας.

- Η αφύπνιση, η καταπάτηση του φόβου και ανάκτηση γενναίου ρωμαίικου φρονήματος. Ο αναβαπτισμός στην ελληνική ιστορία στη διαχρονία της και η προώθηση της γνώσεώς της στο οικογενειακό, επαγγελματικό περιβάλλον θα αποτελούσε ισχυρό βοήθημα προς αυτόν τον στόχο.

- Η εσωτερική αντίσταση, όχι η ψοφοδεής υποταγή σε κάθε κίνηση της εξουσίας, που περιλαμβάνει οπωσδήποτε την άρνηση παραλαβής της ετοιμαζομένης κάρτας του Πολίτη και,  για όσους δύνανται, την άρνηση πληρωμής των χαρατσιών.

- Όλα τα ανωτέρω δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ορθά και αποτελεσματικά χωρίς την πνευματική τους αφετηρία, που είναι η αυτοεξέταση όλων μας και η μετά δακρύων μετάνοια ενώπιον του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.  Αυτό σημαίνει ιερά εξομολόγηση, η οποία καθαίρει και φωτίζει τον νου μας και αδιάλειπτη προσευχή - επίκληση του ονόματος του Χριστού με το κομβοσχοίνι για να ελκύσουμε το θείο έλεος. Από κανένα στόμα κι από καμμιά καρδιά να μη λείψει το «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με». Συνέπεια της μετανοίας πρέπει να είναι ένας θεανθρώπινος τρόπος ζωής. Βέβαια για όλα τούτα χρειάζεται ποιμαντική καθοδήγηση. Η Εκκλησία μας δια των Μητροπόλεων, των μοναστηριών και των ενοριών οφείλει να είναι  θεραπευτήριο ψυχών, που με τα πνευματικά της φάρμακα θα εξαλείψει τα τραύματα των αμαρτιών, θα επουλώσει τις πληγές των θλίψεων και της απογνώσεως και θα δώσει αληθινή οντολογική ελπίδα που κανείς ντόπιος η ξένος επίβουλος δεν μπορεί να καταργήσει.  

Παράλληλα οφείλουμε όλοι ενθυμούμενοι ότι είμαστε «αλλήλων μέλη» να συμπαρασταθούμε και εκ του υστερήματος μας τουλάχιστον σε ανθρώπους που βρίσκονται στα όρια της επιβιώσεως και σε όσους απειλούνται με κατάσχεση των σπιτιών τους.

Ως Έλληνες Ορθόδοξοι οφείλουμε, όπως επιτάσσει η ιστορία μας, να κρατήσουμε ζωντανή την ελπίδα μας στον Χριστό και στις πρεσβείες της υπεραγίας Θεοτόκου και όλων των Αγίων μας. Όχι στην απελπισία, στην κατάθλιψη και την ηττοπάθεια.
Ο παντοδύναμος Κύριος δύναται πάντα: «Κύριος διασκεδάζει βουλάς εθνών, αθετεί δε λογισμούς λαών και αθετεί βουλάς αρχόντων• η δε βουλή του Κυρίου εις τον αιώνα μένει... Μακάριον το έθνος, ου εστι Κύριος ο Θεός αυτού, λαός, ον εξελέξατο εις κληρονομίαν εαυτώ»( Ψαλμ. 32, 10-12). 
 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου