Τρίτη 22 Μαρτίου 2011

Μοντέλο Λαμποργκίνι με το όνομα του Άργους.

 Οι ξένοι τελικά ξέρουν να διαχειρίζονται και να εκμεταλευονται σε πολλά πράγματα την χώρας μας.
Έτσι λοιπόν η μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία Λαμποργκίνι, έδωσε στο νέο μοντέλο της αξίας 350.000 ευρώ το όνομα Aventador LP700-4 και ως χρώμα το όνομα Arancio Argos
δηλαδή το «Πορτακαλί του Άργους» επηρεασμένη από το χρώμα πορτοκαλί που διαθέτουν τα πορτοκάλια της Αργολίδας.Μάλιστα η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα διαθέσει το όνομα μόνο στο νέο μοντέλο της αλλά και στο ίδιο το χρώμα που θα έχει το νέο μοντέλο και θα αποτελεί και παγκόσμια πατέντα και φυσικά αποκλειστικότητα και θα είναι το νέο χρώμα πορτοκαλί που θα λανσάρει και στα μελλοντικά μοντέλα.
Αυτά για να βλέπουμε ότι οι ξένοι εκμεταλέυονται από την χώρα μας και το πιο ασήμαντο για εμάς όπως το χρώμα του πορτοκαλιού ενώ εμείς ως χώρα δεν μπορούμε να αξιοποιήσουμε ουτε το ίδιο το πορτοκάλι…!!!
Για γέλια και για κλάματα…!!!

Διεθνές επιστημονικό συνέδριο στο 'Αργος


«Το Νόμισμα στην Πελοπόννησο» θα είναι το θέμα του διεθνούς επιστημονικού συνεδρίου που ξεκινά στις 26 Μαϊου, στο 'Αργος, με σκοπό να εξετάσει διαχρονικά το νόμισμα στις ευρύτερες γεωγραφικές ενότητες του ελλαδικού χώρου, με την παρουσίαση νομισματικού υλικού, που έχει σχέση με αρχαιολογικές δραστηριότητες αλλά και με μελέτες. Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στους Στρατώνες του Καποδίστρια, που σύντομα θα στεγάσουν το Βυζαντινό Μουσείο της πόλης και...θα αποτελέσει την 6η Συνάντηση στον κύκλο των επιστημονικών εκδηλώσεων που έχουν θεσπίσει οι «Φίλοι του Νομισματικού Μουσείου» από το 1996.
Οι θεματικοί άξονες της συνάντησης θα αφορούν στην Αρχαιότητα, το Βυζάντιο, τη Φραγκοκρατία, την Ενετοκρατία και τους Νεότερους Χρόνους. Θα μετέχουν 104 σύνεδροι, Έλληνες και ξένοι, θα γίνουν πέντε γενικές εισηγήσεις, θα ανακοινωθούν 50 θέματα και θα αναρτηθούν 22 ανακοινώσεις τοίχου. Επιπλέον, έχει εξασφαλιστεί η έκδοση των πρακτικών σε τόμο στη σειρά των περιοδικών εκδόσεων των Φίλων του Νομισματικού Μουσείου «Οβολός».
Το συνέδριο συνδιοργανώνεται από τους «Φίλους του Νομισματικού Μουσείου», τη Γαλλική Σχολή Αθηνών, το Νομισματικό Μουσείο, την Δ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων, την 25η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και το Αρχαιολογικό Ινστιτούτο Πελοποννησιακών Σπουδών και οι εργασίες του θα ολοκληρωθούν στις 29 Μαϊου.
Στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στον χώρο του Νομισματικού Μουσείου, απηύθυνε χαιρετισμό ο δήμαρχος του νέου καλλικρατικού δήμου Άργους-Μυκηνών Δημήτρης Καμπόσος, ο οποίος χαρακτήρισε τιμή για εκείνον να είναι δήμαρχος σ' έναν ιστορικό δήμο, ανέφερε ωστόσο το παράπονο ότι «σε μια από τις αρχαιότερες πόλεις της Ελλάδας και της Ευρώπης υπάρχουν καθυστερήσεις στην ανάπτυξή της ως συνέπεια και των ανασκαφικών αρχαιοτήτων».
0 σχόλια

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Κοπάδι στο Αρχαίο Θέατρο 'Αργους

Μάλλον δεν είχαν λεφτά για χορτοκοπτικό μηχάνημα και έτσι κάποιος "εγκέφαλος" είχε την φαεινή ιδέα να βάλει τις κατσίκες μέσα στο Αρχαίο Θέατρο Άργους για να βοσκήσουν και έτσι να γίνει φυσικό το κούρεμα!!!!! Ε ρε κλωτσιές που θέλετε ανίκανοι!!!
Αντιδράσεις: 

ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗ ΣΕ ΑΝΔΡΙΑΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ ΒΕΡΙΚΟΚΩΝ


Στην άμεση καταβολή αποζημιώσεων στους δικαιούχους παραγωγούς βερίκοκων της περιοχής Λυρκείας Αργολίδας, δεσμεύτηκε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κ. Σκανδαλίδης ότι θα προχωρήσει το Υπουργείο απαντώντας στην από 22 Φεβρουαρίου 2011 Ερώτηση που είχε καταθέσει στη Βουλή ο αν. Τομεάρχης και Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Ανδριανός με θέμα την αποζημίωση των ζημιών που προξενήθηκαν από τον παγετό της 18ης Μαρτίου 2011 σε καλλιέργειες βερίκοκων στους Δήμους Λυρκείας και Καπαρέλι του Νομού Αργολίδας.

Ο κ. Ανδριανός σε σχετική του δήλωση επεσήμανε: «Όπως είναι αυτονόητο, θα συνεχίσω να παρακολουθώ στενά το θέμα προκειμένου να γίνει πράξη η δέσμευση για την άμεση καταβολή των αποζημιώσεων στη Λυρκεία που ανέλαβε απαντώντας στην Ερώτησή μου ο Υπουργός».

Στην γραπτή του απάντηση, ο αρμόδιος Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων επισημαίνει τα εξής:
«Για τις καλυπτόμενες από τον ΕΛΓΑ ζημιές που προξενήθηκαν από τον παγετό που σημειώθηκε στις 18-3-2011 σε καλλιέργειες βερικοκιάς των Δήμων Λυρκείας και Καπαρέλι του Νομού Αργολίδας, το έργο των εξατομικευμένων εκτιμήσεων ολοκληρώθηκε και κοινοποιήθηκαν τα πορίσματα. Για μεν τη Λυρκεία, οι αποζημιώσεις θα καταβληθούν άμεσα για δε το Καπαρέλι, σύμφωνα με τις εξατομικευμένες εκτιμήσεις που διενεργήθηκαν, διατυπώθηκαν πορίσματα με μη αποζημιώσιμα ποσοστά».

ΣΤΗ ΣΥΡΟ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ Ο Γ. ΜΑΝΙΑΤΗΣ


Τον Πρωθυπουργό, κ. Γ.Α. Παπανδρέου, συνόδευσε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γιάννης Μανιάτης, στη Σύρο, πρωτεύουσα των Κυκλάδων και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπου συζητήθηκαν τα αναπτυξιακά ζητήματα της περιοχής.
Σε ότι αφορά στις αρμοδιότητες του Υφυπουργού κ. Γιάννη Μανιάτη, έγινε ειδική αναφορά στα ζητήματα των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στα νησιά, καθώς επίσης και στο Σύστημα Υποβρύχιας Διασύνδεσης των ηλεκτρικών δικτύων των Κυκλάδων, έργο που έχει ήδη ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

0 σχόλια

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Φορολογικό Παράδειγμα


Δέκα συμμαθητές από το Γυμνάσιο ξαναβρέθηκαν μετά από 30 χρόνια και άρχισαν να κάνουν καθημερινή παρέαΜε διαφορετική οικονομική κατάσταση ο καθένας τους, αποφάσισαν να βρίσκονται στο καφενείο/ουζερί «Το Τηνιακό» όπου έπιναν τις μπυρίτσες τους και έκαναν καθημερινό λογαριασμό 100€.
Οι 10 φίλοι συμφώνησαν επίσης να πληρώνουν τον λογαριασμό με βάση την οικονομική κατάσταση του καθενός, γεγονός  που όλοι θεώρησαν δίκαιο. Έτσι πλήρωναν τον λογαριασμό ως κάτωθι (όπως περίπου πληρώνουμε τους φόρους μας):

Όνομα
Πληρώνει
Εργασία
Εισόδημα
1
Αρτέμιος

ταμείο ανεργίας
5.000€
2
Βασίλειος

ταμείο ανεργίας
5.000€
3
Γεώργιος

ταμείο ανεργίας
5.000€
4
Δημήτριος

ταμείο ανεργίας
5.000€
5
Ευστάθιος
1€
Part time ταμίας
10.000€
6
Ζαφείρης
2€
Τεχνικός Η/Υ
15.000€
7
Ηρόδοτος
8€
Δημόσιος υπάλληλος
25.000€
8
Θεοφάνης
12€
Δικηγόρος
40.000€
9
Ιγνάτιος
22€
Γιατρός
70.000€
10
Κωνσταντίνος
55€
Επιχειρηματίας
200.000€

ΣΥΝΟΛΟ
100€


Οι φίλοι μας, πλήρως ικανοποιημένοι με την συμφωνία, βρισκόταν καθημερινά για τις μπυρίτσες τους. Ο καφετζής, ο Δήμος, που απέκτησε ξαφνικά 10 νέους πελάτες, σαν επιχειρηματικό μυαλό που ήταν, και για να μην τους χάσει από πελάτες, τους λέει ένα Σαββατόβραδο: «Επειδή είσαστε οι καλύτεροι πελάτες μου, θα σας κάνω έκπτωση 20€ στον λογαριασμό σας! Έτσι από εδώ και στο εξής θα μου δίνετε 80€ για τις μπύρες σας αντί για 100€!».
Ξαφνικά οι 10 φίλοι μας απέκτησαν ένα πρόβλημα να λύσουν: τι ποσό θα πλήρωνε τώρα ο καθένας τους εάν συνέχιζαν να πληρώνουν τον λογαριασμό όπως πληρώνουμε τους φόρους μας; Πως θα μοίραζαν την μείωση των 20€ μεταξύ των;
Ο Αρτέμιος (1ος) είπε στους υπόλοιπους ότι λογικό θα ήταν οι τέσσερις πιο φτωχοί να συνεχίσουν να μην πληρώνουν τίποτε, και οι υπόλοιποι έξι να μοιραστούν την έκπτωση ισόποσα μεταξύ των. Δηλαδή ο καθένας από τους έξι να πληρώνει 3,33€ λιγότερα. Εάν γινόταν αυτό, ο Ευστάθιος (5ος), και ο Ζαφείρης (6ος), πίνοντας δωρεάν μπύρες, θα κέρδιζαν και χρήματα καθημερινά! Αυτή η ιδέα απορρίφτηκε πάραυτα από τους υπόλοιπους!




Έτσι οι δέκα (10) φίλοι μας ζήτησαν την βοήθεια του Δήμου του καφετζή που τους πρότεινε την παρακάτω λύση:


Όνομα
Πλήρωνε
Πληρώνει
Διαφορά
% μείωσης
1
Αρτέμιος




2
Βασίλειος




3
Γεώργιος




4
Δημήτριος




5
Ευστάθιος
1€

1€
100%
6
Ζαφείρης
2€
1€
1€
50%
7
Ηρόδοτος
8€
5€
3€
38%
8
Θεοφάνης
12€
8€
4€
33%
9
Ιγνάτιος
22€
18€
4€
18%
10
Κωνσταντίνος
55€
48€
7€
13%

ΣΥΝΟΛΑ
100€
80€


Και οι 10 φίλοι μας είχαν κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένοι. Οι 4 πιο φτωχοί εξακολουθούν να πίνουν τις μπυρίτσες τους δωρεάν. Ο 5ος της παρέας (Ευστάθιος) δεν πληρώνει πλέον τίποτε. Οι 5 που θα συνεχίζουν να πληρώνουν τον λογαριασμό, τώρα πληρώνουν λιγότερα.
Όμως, όταν βρέθηκαν έξω από το καφενείο, άρχισαν να συγκρίνουν πόσο λιγότερο πλήρωνε ο καθένας και έτσι άρχισαν οι γκρίνιες…
·           «Εγώ κέρδισα μόνο 1€ από την έκπτωση» είπε ο Ευστάθιος (5ος). «Αλλά ο Κωνσταντίνος κέρδισε 7€!»
·   «Σωστά» είπε ο Ζαφείρης (6ος). «Και εγώ κέρδισα 1€ αλλά είναι αδικία που ο Κωνσταντίνος κέρδισε 700% περισσότερα!»
·   «Αυτό είναι αλήθεια» είπε ο Ηρόδοτος (7ος). «Εγώ κέρδισα 3€ και αυτός 7€. Οι πιο πλούσιοι κερδίζουν τα πιο πολλά!» (Σ.Σ: ΑΘΑΝΑΤΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, ΑΜΕΣΩΣ ΤΟ ΕΝΤΟΠΙΣΕΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ)
·   Ταυτόχρονα σχεδόν οι 4 πρώτοι (ΑρτέμιοςΒασίλειοςΓεώργιος και Δημήτριος) ούρλιαζαν: «ΜΙΣΟ ΛΕΠΤΟ. Εμείς ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΕ. Το σύστημα εκμεταλλεύεται μονίμως τους φτωχούς!»
Οι εννιά φίλοι, όλοι δυσαρεστημένοι με τον Κωνσταντίνο που κέρδισε τα πιο πολλά, το περικύκλωσαν έξω από το καφενείο, τον έκαναν τουλούμι στο ξύλο και τον άφησαν αναίσθητο στο πεζοδρόμιο της Λεωφ. Αλεξάνδρας…
Την επόμενη μέρα, την Κυριακή, όπως ήταν αναμενόμενο, ο δαρμένος της παρέας, ο Κωνσταντίνος, δεν εμφανίστηκε στο καφενείο. Οι υπόλοιποι εννιά έπιναν χαρούμενοι τις μπυρίτσες τους έχοντας ταυτόχρονα βγάλει και το άχτι τους με τον Κωνσταντίνο!

Η χαρά όμως τους κόπηκε απότομα όταν ήλθε η ώρα του λογαριασμού! Τότε ανακάλυψαν ότι τα χρήματα που είχαν όλοι μαζί πάνω τους ήταν μόλις 32€... Ούτε τον μισό λογαριασμό δεν μπορούσαν να πληρώσουν γιατί τους έλειπαν τα 48€ του Κωνσταντίνου
Ο καφετζής αγανακτισμένος γιατί έχασε τα λεφτά του, τους έκοψε την έκπτωση.
Οι φίλοι δεν ξαναβρέθηκαν γιατί οι 4 πρώτοι δεν είχαν λεφτά για μπυρίτσες και ο τελευταίος που έβαζε και τα περισσότερα δεν του άρεσε και πολύ το γεγονός ότι οι άλλοι έπιναν με τα λεφτά του και τον έδερναν κιόλας.
Λοιπόν, φίλοι ,συνεργάτες, συγγενείς ,συνάδελφοι, εργαζόμενοι ,άνεργοι, συμφοιτητές και δημοσιογράφοι: Έτσι ακριβώς δουλεύει και το σύστημα πληρωμής των φόρων.
Οι πιο πλούσιοι πληρώνουν τα πιο πολλά. Όταν όμως γίνεται μείωση φόρων, αυτοί που πλήρωναν τους υψηλότερους φόρους κερδίζουν τα πιο πολλά από την μείωση!
Εάν τους φορολογείς περισσότερο από τους άλλους και τους επιτίθεσαι επειδή έχουν την ευχέρεια που εσύ εκμεταλλεύεσαι, μπορεί να μην ξαναεμφανιστούν ποτέ στο «καφενείο».
Στη πραγματικότηταμπορεί να αρχίσουν να πίνουν μπύρες σε άλλα «καφενεία», εκτός της χώρας πιθανόν, όπου η ατμόσφαιρα είναι πολύ πιο φιλική και πιθανώς οι μπύρες να κοστίζουν λιγότερο!!!
Για όσους κατάλαβαν, δεν απαιτείται εξήγηση!
Για όσους ΔΕΝ κατάλαβαν, ΔΕΝ υπάρχει εξήγηση!
Υ.Σ. Αυτό το άρθρο, είναι παράφραση ενός ("Bar Stool Economics" ) που  έγραψε ο David Kamerschen, Ph.D., Professor of Economics, University of Georgia.

Οι... φανέλες του Σισέ

Οι... φανέλες του Σισέ

Με το που σκόραρε ο Γάλλος πανηγύρισε βγάζοντας τη φανέλα του και δείχνοντας από μέσα μια της Θύρας 13 και μία με τον αριθμό 50.
Το γκολ που σημείωσε ο Τζιμπρίλ Σισέ κόντρα στην Κέρκυρα ήταν ιδιαίτερο για τον Γάλλο επιθετικό του Παναθηναϊκού καθώς ήταν το 50ο με το Τριφύλλι σε όλες τις διοργανώσεις.
Ο 29χρονος φορ φρόντισε να το πανηγυρίσει μάλιστα δεόντως και να αποκαλύψει δύο φανέλες που φόραγε μέσα από την εμφάνιση του Παναθηναϊκού.
Η πρώτη ήταν μια μπλούζα της θύρας 13 την οποία είχαν φροντίσει πριν την έναρξη του αγώνα να δώσουν κάποια παιδιά του Ενιαίου Φορέα στους ανθρώπους του Παναθηναϊκού για να την παραδώσουν στον Σισέ ώστε σε περίπτωση που αυτός σκοράρει να πανηγυρίσει μπροστά τους.
Όσο για την δεύτερη ήταν μια πράσινη φανέλα που μπροστά είχε τον αριθμό 50. Όσα και τα γκολ του Τζιμπρίλ Σισέ με το Τριφύλλι. Μια φανέλα που φοράει εδώ και τρία παιχνίδια μέσα από την εμφάνιση του Παναθηναϊκού αλλά δεν μπόρεσε να την εμφανίσει ξανά.

Και έτσι άρχισε ο καυγάς...

 

Η γυναίκα μου κάθισε δίπλα μου όπως έκανα ζάπινγκ.
- Τί έχει στην τηλεόραση; με ρώτησε.
- Σκόνη.
Και έτσι άρχισε ο καυγάς...

Όταν ήταν να πάρω σύνταξη πήγα στο ΙΚΑ.Η γυναίκα στο γκισέ μου ζήτησε την ταυτότητά μου για να δει την ηλικία μου.
Έψαξα στις τσέπες μου, και διαπίστωσα ότι είχα ξεχάσει το πορτοφόλι μου στο σπίτι.
Το είπα στην υπάλληλο και είπα ότι θα ξαναπέρναγα αργότερα.
Η υπάλληλος μου λέει:
- Ξεκούμπωσε το πουκάμισό σου.
Ξεκούμπωσα το πουκάμισο και φάνηκαν οι λευκές τρίχες στο στήθος μου.
Η υπάλληλος είπε:
- Σίγουρα είστε σε ηλικία για σύνταξη, και προώθησε την αίτησή μου.
Όταν γύρισα σπίτι είπα την ιστορία στην γυναίκα μου.
Μου είπε:
- Έπρεπε να είχες κατεβάσει το παντελόνι σου. Θα έπαιρνες και επίδομα αναπηρίας...
Και έτσι άρχισε ο καυγάς...


Η γυναίκα μου στεκόνταν γυμνή μπροστά στον καθρέφτη και μου λέει:
- Αισθάνομαι χάλια. Δείχνω γριά, χοντρή και άσχημη. Πές μου κάτι θετικό.
Και της απάντησα:
- Η όρασή σου όμως είναι τέλεια...
Και έτσι άρχισε ο καυγάς...

Βγήκαμε με την γυναίκα μου για φαγητό.Ο σερβιτόρος, για κάποιο λόγο, πήρε πρώτα την δική μου παραγγελία.
- Θα πάρω την μοσχαρίσια μπριζόλα. Λίγο ψημένη, να έχει μέσα αίμα.
- Δεν ανησυχείτε για την τρελή αγελάδα;
- Μπα, μπορεί να παραγγείλει μόνη της...
Και έτσι άρχισε ο καυγάς...

Όταν χάλασε το μηχάνημα κουρέματος του γκαζόν η γυναίκα μου άρχισε να μου ζητάει να το φτιάξω.Γυρίζοντας μια μέρα από την δουλειά είδα ότι η γυναίκα μου είχε έναν έξυπνο τρόπο να μου δείξει την αναγκαιότητα για επισκευή.
Ήταν ξαπλωμένη στο γκαζόν και έκοβε το γρασίδι με ένα ψαλίδι νυχιών.
Την κοίταζα σιωπηλός για λίγο και μετά μπήκα στο σπίτι και της έφερα μια οδοντόβουρτσα και της είπα:
"Όταν τελειώσεις με το γρασίδι μπορείς να σκουπίσεις και την είσοδο."
Οι γιατροί λένε ότι θα ξαναπερπατήσω, αλλά πάντα θα κουτσαίνω λίγο.




Manolis

Κυριακή, 20 Μαρτίου 2011

Γ.Μανιάτης - Διεθνής διαγωνισμός για έρευνες Γεωθερμίας στην Ελλάδα

Ο Υφυπουργός Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννης Μανιάτης
     Πρωτοφανή επιτυχία σημείωσε ο Διεθνής πλειοδοτικός διαγωνισμός που προκηρύχθηκε, για πρώτη φορά στα χρονικά της χώρας, για τη μίσθωση τεσσάρων (4) προσφερόμενων προς έρευνα - ανάπτυξη περιοχών (Δέλτα ποταμού Νέστου, Δέλτα Έβρου, Σαμοθράκη, κεντρική και νότια Χίος), όπου σύμφωνα με το Ι.Γ.Μ.Ε. υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις πλούσιου Γεωθερμικού δυναμικού.
   Ο Υφυπουργός Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γ. Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση :      «Σήμερα έγινε ένα μεγάλο βήμα, τόσο σε επενδυτικό, όσο και σε ενεργειακό επίπεδο για τη χώρα μας.
     Η προσέλκυση μερικών από τις μεγαλύτερες επενδυτικές εταιρείες γεωθερμίας του κόσμου, με συνολικά 18 επενδυτικές προτάσεις για τα 4 γεωθερμικά πεδία που προκηρύχθηκαν, ανοίγει ένα μεγάλο παράθυρο στον πιο παραμελημένο τομέα της πράσινης ενέργειας, τη Γεωθερμία.
    Έναν τομέα στον οποίο η Ελλάδα έχει μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα και όπου μπορούν να αναπτυχθούν σοβαρές επενδύσεις, τόσο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, όσο και για τη χρήση της σε βιολογικές καλλιέργειες, τουρισμό υψηλού επιπέδου, ενίσχυση του εισοδήματος της περιφέρειας κ.ά.
    Η περίπτωση της γεωθερμίας αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι, όταν η χώρα μας με σοβαρότητα και τεκμηρίωση αναδεικνύει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, τότε το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι μεγάλο και προς όφελος της εθνικής οικονομίας».

Σάββατο 19 Μαρτίου 2011



 
 
 

"Ο Χρυσός της Αργολίδας"

Το αφιέρωμα της Ελευθεροτυπίας για τα πορτοκάλια μας

Ένα αφιέρωμα του gourmet
της Κυριακάτικής Ελευθεροτυπίας στις 6 Μαρτίου 2011 από τον Άρη Μαλανδράκη, στο ντοκιμαντέρ του Γιώργου Ζέρβα ο «Χρυσός της Αργολίδας». Το ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε στο 4ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ στη Χαλκίδα, αποτελεί ένα πορτρέτο-ύμνο αυτού του θαυματουργού φρούτου, που συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της περιοχής. Στην συνέντευξη ο δημιουργός Γιώργος Ζέρβας αναφέρει όλα τα σημερινά προβλήματα διαχείρισης του πορτοκαλιού. Αναλυτικά το αφιέρωμα αναφέρει:...
 

Οι πορτοκαλεώνες της Αργολίδας γεμίζουν με υπέροχα φρούτα της αγορές της Ελλάδας, αλλά κανείς δεν δείχνει πρόθυμος να προστατεύσει το θησαυρό τους.

Τα παλιά χρόνια, η Αργολίδα φημιζόταν για τα κηπευτικά της. Με γεμάτα τα αμπάρια τους, σαλπάριζαν κάποτε τα καΐκια από το λιμάνι του Ναυπλίου, μεταφέροντας αγκινάρες, ντομάτες, κολοκυθάκια και άλλα ζαρζαβατικά στα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Όλα αυτά άλλαξαν ριζικά την περίοδο του Μεσοπολέμου, όταν έγινε δυνατή η άρδευση της εύφορης αργολικής πεδιάδας με νερό από τα πηγάδια της περιοχής. Τότε εμφανίστηκαν οι πρώτοι πορτοκαλεώνες, σηματοδοτώντας την άφιξη του νέου «βασιλιά» στα αγροτικά προϊόντα του τόπου. Μεταπολεμικά, η καλλιέργεια της πορτοκαλιάς συνέχισε να αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς, φτάνοντας στα σημερινά, εντυπωσιακά

δεδομένα:300.000-400.000 τόνοι ετησίως, εκ των οποίων το 1/3 πηγαίνει για χυμοποίηση. Ειδικά στην επιτραπέζια ποικιλία Μέρλιν, ο νομός καλύπτει το 50% της ελληνικής παραγωγής. Μια απλή βόλτα στις λαϊκές αγορές αποδεικνύει την. κυριαρχία των πορτοκαλιών Αργολίδας.

Τον πλούτο της αργολικής γης, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, παρουσιάζει μια ταινία που προβλήθηκε στο 4ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ στη Χαλκίδα. Ο «Χρυσός της Αργολίδας», σε σκηνοθεσία Γιώργου Ζέρβα, αποτελεί ένα πορτρέτο-ύμνο αυτού του θαυματουργού φρούτου, που συνέβαλε καθοριστικά στην ανάπτυξη της περιοχής.

Το ντοκιμαντέρ καταγράφει όλα τα στάδια της παραγωγής, από την ανθοφορία και την ωρίμανση μέχρι τη συγκομιδή. Παρουσιάζει φυτώρια, πορτοκαλεώνες, συσκευαστήρια, χυμοποιεία και εργοστάσια αναψυκτικών. Κυρίως όμως, αποτυπώνει μαρτυρίες ανθρώπων: αγροτών, γεωπόνων, χυμοποιών, εξαγωγέων, διατροφολόγων, γευσιγνωστών κ.ά. Την αφήγηση συμπληρώνουν πλήθος οπτικών και ηχητικών ντοκουμέντων, από φωτογραφίες, αποκόμματα εφημερίδων, αποσπάσματα ταινιών και διαφημιστικές καταχωρίσεις.

«Είμαι από ένα χωριό της Αργολίδας και εκτός από σκηνοθέτης, είμαι και καλλιεργητής πορτοκαλιών» λέει ο Γιώργος Ζέρβας. «Το κτήμα μας, με περίπου 1.000 πορτοκαλιές, έχει την ηλικία μου. Δούλευα από παιδί στη συγκομιδή γιατί, σημειωτέον, η εργασία στην πορτοκαλιά είναι πολύ εύκολη. Γι’ αυτό και παραγκώνισε όλες τις άλλες καλλιέργειες, που είναι πολύ πιο κουραστικές: τα σταφύλια, τα πεπόνια, τα λαχανικά, τις αγκινάρες. Δεν σκύβεις, ούτε προσέχεις μην… αγκυλωθείς. Μετά, είναι τόσο όμορφο το περιβάλλον. Ειδικά την άνοιξη, με το υπέροχο άρωμα που δίνουν τα άνθη της πορτοκαλιάς.

Είναι μοναδικό το συναίσθημα όταν περπατάς σε πορτοκαλεώνα. Λούζεσαι από το φως του ήλιου, χαίρεσαι τα κατάφορτα δέντρα, βλέπεις χρώματα και μυρίζεις αρώματα. Όπως αναφέρω και στην ταινία, το πορτοκάλι έδινε κάποτε σημαντικό εισόδημα στον αγρότη. Χάρη στα πορτοκάλια σπούδασα στο Παρίσι σκηνοθεσία και η ταινία που έκανα είναι ένα χρέος που τους οφείλω».

Ο «Χρυσός της Αργολίδας» συνοδεύεται από έναν υπότιτλο: «Αγάπη και πόνος για το πορτοκάλι». Ζητάμε, λοιπόν, από τον Γιώργο Ζέρβα να μας μιλήσει για το… δυσάρεστο κομμάτι του υπότιτλου. «Το αρνητικό της ιστορίας είναι ότι δεν υπάρχει σοβαρή μεταποίηση του πορτοκαλιού στην Αργολίδα. Πας, ας πούμε, και πίνεις ένα χυμό πορτοκαλιού στο Ναύπλιο και στοιχίζει 3,5 ευρώ. Όταν δίπλα ακριβώς, η παραγωγή σαπίζει. Δεν ξέρουν πώς να συνδέσουν την περιοχή με το προϊόν ώστε να δημιουργήσουν θετικές σκέψεις και συναισθήματα για τον τόπο.

Επίσης, δεν υπάρχει σοβαρή αξιοποίηση των προϊόντων που μπορεί να δώσει το πορτοκάλι, με την έννοια της οργανωμένης παραγωγής και διανομής. Εκτός από ένα σπιτικό λικέρ πορτοκαλιού και τις μαρμελάδες που φτιάχνει μια γυναίκα, η κυρία Ευγενία Στόφα, κάνοντας η ίδια τη διανομή σε κάποιαν τελικατέσεν της Αθήνας, δεν υπάρχει κάτι άλλο. Δεν τυποποιούν τα υπέροχα κουλουράκια πορτοκαλιού, δεν εμπορεύονται τις γευστικές πορτοκαλόπιτες κ.λπ. Κάτι που είναι πολύ συνηθισμένο σε ανταγωνίστριες χώρες, όπως η Ισπανία».

Ο Γιώργος Ζέρβας θέλησε, όπως λέει, να τονίσει το γεγονός ότι δεν είναι δυνατόν να απαξιώνεται ένα τέτοιο προϊόν από όλους τους εμπλεκόμενους — αγρότες, εμπόρους και μεταποιητές.«Έκανα το εγκώμιο ενός φρούτου που, παρά το “χρυσάφι” που περιέχει, βιώνει την περιφρόνηση.

Πολλοί καλλιεργητές οικοπεδοποιούν τα χωράφια τους, όταν τους δίνεται η ευκαιρία. Εκτός από τη ραγδαία οικιστική ανάπτυξη της περιοχής, δημιουργούνται και περιβαλλοντικά προβλήματα, με κυριότερο την έλλειψη και υφαλμύρωση του νερού. Τέλος, οι ασθένειες, με πιο επικίνδυνη την τριστέτσα, κλονίζουν την πρωτοκαθεδρία του πορτοκαλιού».

Ο Γιώργος Ζέρβας πιστεύει ότι το πορτοκάλι πρέπει να γίνει το «brand name» της Αργολίδας. «Νομίζω ότι τρία πράγματα, ουσιαστικά, χαρακτηρίζουν την περιοχή μας: τα ίχνη του μυκηναϊκού πολιτισμού, το Ναύπλιο που δίνει το ενετικό στίγμα και το πορτοκάλι που σίγουρα του αξίζει καλύτερη τύχη.

Πώς μπορεί να γίνει αυτό; Πιστεύω ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις να ανακηρυχθεί ΠΟΠ και επομένως να αποκτήσει άλλη δυναμική. Είναι υπόθεση κάποιων γεωπόνων που θα πρέπει να ασχοληθούν με τη γραφειοκρατική χαρτούρα, για να αποκτήσει το πορτοκάλι —όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις διεθνείς αγορές τη θέση που του αξίζει».


18 Μαρ 2011


ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΛΕΙΨΑΝΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΡΣΛΙΔΗ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

Ο νεοφανής άγιος Γεώργιος Καρσλίδης









Ο άγιος Γεώργιος Καρσλίδης (το βαπτιστικό του όνομα ήταν Αθανάσιος) γεννήθηκε το 1901 στην Αργυρούπολη του Πόντου (Γκιουμούς Χανέ). Ορφάνεψε πολύ μικρός και μεγάλωσε με μοναδική παρηγοριά την καλή και ευσεβή γιαγιά του.

Ο μεγάλος αδελφός του αγίου τον έστελνε να βόσκει πρόβατα και, παρά τη θλίψη της γιαγιάς, τον μάλωνε και τον έδερνε. Και δυστυχώς η γιαγιά κοιμήθηκε όταν ο Θανάσης ήταν μόλις επτά χρονών. Τότε μια γειτόνισσα πήρε υπό την προστασία της τη μικρή αδελφή του αγίου, την Άννα, και την αρραβώνιασε με τον καλό και τίμιο γιο της, με σκοπό να την παντρευτεί όταν θα γινόταν δεκατεσσάρων ετών (συνηθισμένη ηλικία γάμου των κοριτσιών για εκείνη την εποχή). Η Άννα όμως κοιμήθηκε σε μικρή ηλικία, και τρία χρόνια αργότερα, αποκαλύφθηκε ότι είναι αγία (βλ. παρακάτω). Τα λείψανά της βρίσκονται τώρα στη Σίψα και φυλάσσονται σε ναό μπροστά στην εικόνα της Παναγίας.

Ακολουθώντας τον παππού, που ήταν χαλκωματάς, η οικογένεια μετακόμισε στο Ερζερούμ και στη συνέχει στον Καύκασο. Μετά το θάνατο του παππού του ο μικρός Αθανάσιος έμεινε πλέον με τον αδελφό του και τη νύφη του. Πληγωμένος όμως από τη συμπεριφορά του αδελφού του, έφυγε από κοντά τους μια χιονισμένη νύχτα. Περιπλανώμενος στην ερημιά, όπου σκεπάστηκε από τα χιόνια, ανακαλύφθηκε από ένα καραβάνι καμηλιέρηδων, οι οποίοι τον πήραν μαζί τους και, μπαίνοντας στην Τουρκία, τον παρέδωσαν σε ένα Τούρκο, για να τον κάνει βοσκό του. Εκείνος όμως δεν ήταν μουσουλμάνος, αλλά κρυπτοχριστιανός και συντηρούσε κρυφά μια εκκλησία κάτω από το σπίτι του.

Μια μέρα ο Αθανάσιος είδε τρεις άντρες να ψέλνουν τόσο ωραία, ώστε έτρεξε προς το μέρος τους. Ένιωσε τόση χαρά και γαλήνη από την παρουσία τους, ώστε άφησε τα ζώα και προχώρησε μαζί τους. Ξαφνικά όμως χάθηκαν. Άρχισε τότε να κλαίει και, γυρίζοντας στο σπίτι, αποκάλυψε στο νοικοκύρη το περιστατικό. Εκείνος τον κατέβασε στην εκκλησία και του έδειξε τις εικόνες, μήπως και τους αναγνωρίσει. Ο νέος τους αναγνώρισε στην εικόνα των Τριών Ιεραρχών που βρισκόταν στο τέμπλο.

Κατάλαβε τότε ο νοικοκύρης ότι το παιδί αυτό δεν κάνει για βοσκός και τον συνόδευσε στην Τυφλίδα. Εκεί ανακάλυψαν ένα θείο του, που ήταν επίσκοπος, ο οποίος τον αναγνώρισε από το πιστοποιητικό γεννήσεώς του (το μόνο χαρτί που είχε πάρει μαζί του αρχικά φεύγοντας). Έτσι τον πήρε κοντά του. Ο Αθανάσιος εκεί έμαθε τη γεωργιανή γλώσσα.

Το 1917 εκάρη μοναχός στην ιερά μονή Ζωοδόχου Πηγής (Γεωργία) παίρνοντας το όνομα Συμεών, ενώ όταν χειροτονήθηκε ιερομόναχος ονομάστηκε Γεώργιος, όπως του είχε προείπει ο άγιος Γεώργιος, που τον είχε δει καβαλάρη στην παιδική του ηλικία. Μετά την Οκτωβριανή Επανάσταση το μοναστήρι λεηλατήθηκε και καταστράφηκε, οι δε μοναχοί, όσοι δεν αρνήθηκαν την πίστη τους, θανατώθηκαν. Ο άγιος επίσης συνελήφθη και καταδικάστηκε σε θάνατο. Αντιμετώπισε το εκτελεστικό απόσπασμα και σώθηκε εκ θαύματος, γιατί οι πρώτες σφαίρες στάθηκαν σε ένα εγκόλπιο με την εικόνα της Παναγίας που φορούσε στο στήθος του, ενώ οι επόμενες, καθώς είχε πέσει κάτω, τον βρήκαν στα πόδια.

Το πρωί φάνηκε ένα αυτοκίνητο με επαναστάτες που μάζεψε όσους είχαν γλιτώσει (έξι τον αριθμό). Παρόλο που τους απείλησαν, τους μετέφεραν σε ένα νοσοκομείο και, όταν έγιναν καλά, τους άφησαν ελεύθερους. Μετά από λίγο καιρό όμως ο άγιος φυλακίζεται μαζί με άλλους κληρικούς κάτω από άθλιες συνθήκες, από όπου απελευθερώνονται λόγω της επιρροής ενός ευσεβούς Ρώσου, του Ανδρέα Σιμόνωφ, και της γυναίκας του Αρτεμισίας.

Περιπλανώμενος και ταλαιρωπούμενος για λίγα χρόνια, ο Γεώργιος ήρθε στην Ελλάδα το 1929 και το 1930 εγκαταβίωσε στη Δράμα, στο χωριό Ταξιάρχες, όπου, μετά από παράκληση των κατοίκων, του παραχωρήθηκε από τη διεύθυνση Γεωργίας ένα αγροτεμάχιο 5-6 στρεμμάτων. Εκεί, μετά από νέες περιπέτειες, αλλά με τη βοήθεια της τοπικής κοινότητας, ίδρυσε το μοναστήρι της Αναλήψεως του Σωτήρος, όπου και έζησε το υπόλοιπο της επίγειας ζωής του, ώς το 1959.

Λόγω της αρετής του, αλλά και των έντονων αγιοπνευματικών χαρισμάτων του, έγινε ευρύτατα γνωστός και αναδείχθηκε σε μεγάλο Γέροντα, διδάσκαλο και πνευματικό πατέρα πολλών ανθρώπων.

Ήταν άνθρωπος με βαθιά ανησυχία για την ψυχή των συνανθρώπων του, ευγενής, αφανάτιστος, με υψηλό ήθος, δάσκαλος αγάπης, αυστηρός με την αμετανόητη κακία και την υποκριτική ευσέβεια που συχνά αντιμετώπιζε, αλλά χωρίς σκληρότητα προς τους αμαρτωλούς ή προς εκείνους που εμείς, οι «ακριβοδίκαιοι», θα χαρακτηρίζαμε κακούς ανθρώπους. Ωστόσο, όπως όλοι οι άγιοι, ήταν απαιτητικός σε θέματα ήθους και πίστευε ότι πρέπει να είμαστε αυστηροί με τη συνείδησή μας.

Είναι χαρακτηριστικός ο κανόνας ταπείνωσης που ζητούσε, με πίκρα κι όχι με ηθικιστικό μίσος, από τις μητέρες που είχαν κάνει έκτρωση ή μαίες που είχαν συνεργήσει σε έκτρωση (το αναγνώριζε και τους το αποκάλυπτε ο ίδιος με το διορατικό του χάρισμα): να ζητιανέψουν για εφτά μέρες σε εφτά χωριά (μία μέρα σε κάθε χωριό) και, ό,τι συγκεντρώσουν από τις ελεημοσύνες, να το δώσουν στους φτωχούς.

Διέθετε εξαιρετικά ισχυρό διορατικό και προφητικό χάρισμα. Διέβλεπε την ταυτότητα, το παρελθόν και τις ανάγκες των προσκυνητών του μοναστηριού του, αντιλαμβανόταν γεγονότα από χιλιόμετρα μακριά, ασθενείς θεραπεύονταν μέσω της προσευχής του κ.λ.π., ενώ μαρτυρούνται συγκλονιστικές οπτασίες και επαφές του με ιερά πρόσωπα, όπως ο άγ. Ιωάννης ο Πρόδρομος. Σε περιόδους όπου το μοναστήρι του δεχόταν μεγάλες ομάδες προσκυνητών, που περνούσαν με τη σειρά και ασπάζονταν τον άγιο, παίρνοντας την ευλογία του, συνέβαινε να σταματήσει ο άγιος κάποιον και να τον ρωτήσει: «Εσύ τον φοβάσαι το Θεό;». «Βεβαίως και τον φοβάμαι» απαντούσε κατά κανόνα ο επισκέπτης. «Αν Τον φοβόσουν», έλεγε ο άγιος, «δε θα είχες κάνει αυτό, ή εκείνο» και του αποκάλυπτε σοβαρά αμαρτήματα, αδικίες κατά των συγγενών του ή των ανήμπορων γερόντων του σπιτιού του, ακόμη και κρυφά εγκλήματα.

Ο άγιος ετάφη χωρίς φέρετρο, κατά την τάξη των μοναχών. Στην κηδεία του, μετά από επιθυμία του, οι γυναίκες φορούσαν άσπρα κεφαλομάντηλα. Την ημέρα της κοίμησής του, δύο κυπαρίσσια που βρίσκονταν στην αυλή του μοναστηριού λύγισαν και παρέμειναν λυγισμένα για σαράντα μέρες. Μετά την κοίμησή του έχουν σημειωθεί πλήθος θαύματα και εμφανίσεις του.

Ο άγιος Γεώργιος Καρσλίδης εντάχθηκε επίσημα στο ορθόδοξο αγιολόγιο το 2008 και η μνήμη του τιμάται στις 4 Νοεμβρίου, ημέρα της κοίμησής του.

Η οσία Άννα η παρθένος, αδελφή του αγίου

Γύρω στο 1910 κοιμήθηκε η Άννα, μια ορφανή παιδούλα κάτω από δεκατεσσάρων ετών, παιδί μιας οικογένειας από την Αργυρούπολη του Πόντου (Γκιουμούς Χανέ), αδελφή του Θανάση, μετέπειτα μοναχού και τελικά αγίου Γεωργίου Καρσλίδη. Τρία χρόνια μετά την κοίμησή της, ένας αγαθός στο νου και την καρδιά Τούρκος, που ζούσε στην πόλη, συνήθιζε να πηγαίνει και να κάθεται σ’ ένα ύψωμα απέναντι στο νεκροταφείο των χριστιανών. Κάποτε, άρχισε να βλέπει κάθε βράδυ ένα φως να βγαίνει από έναν τάφο. Πήρε λοιπόν μια παρέα μουσουλμάνους και πήγαν και διαπίστωσαν από ποιον τάφο έβγαινε το φως: από τον τάφο της μικρής Άννας. Ο ιμάμης της περιοχής ενημέρωσε το χριστιανό επίσκοπο και πήγαν οι χριστιανοί και άνοιξαν τον τάφο

Τότε είδαν ότι η καρδιά και το δεξί χέρι της μικρής Άννας ήταν άφθαρτα, σκεπασμένα από μια χρυσαφένια σκέπη, και τα υπόλοιπα λείψανά της ήταν κίτρινα, σαν το κερί. Η μικρή Άννα είχε αγιάσει. Ο αρραβωνιαστικός της, παρακινημένος από αυτό το γεγονός, έφυγε στους Αγίους Τόπους, όπου έγινε μοναχός.

Ο αδελφός της Άννας, ο Θανάσης, ζήτησε ένα μέρος των ιερών λειψάνων από τον επίσκοπο του τόπου, βεβαιώνοντάς τον ότι θα γίνει μοναχός και θα τα κρατήσει ως φυλαχτό σε όλη του τη ζωή και θα τα τιμήσει. Τότε ο δεσπότης του έδωσε μέρος της καρδιάς και μετά από χρόνια ο Θανάσης (μοναχός Γεώργιος πλέον) επέστρεψε στην Αργυρούπολη και πήρε και τα υπόλοιπα. Σήμερα τα λείψανα της αγίας Άννας φυλάσσονται στη Σίψα, όπως είπαμε, σε ένα ασημένιο κιβώτιο μπροστά στην εικόνα της Παναγίας.