Τρίτη 8 Μαρτίου 2011




Eπιτυχία της Καρναβαλικής Παρέλασης τους Άργους





Εκ μέρους του Δήμου Άργους – Μυκηνών, τα Διοικητικά Συμβούλια των Δημοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων Άργους και Νέας Κίου ευχαριστούμε θερμά όλους, όσοι συνέβαλλαν στην μεγάλη επιτυχία των Αποκριάτικων Εκδηλώσεων του Δήμου μας, με αποκορύφωμα τις Καρναβαλικές Παρελάσεις που πραγματοποιήθηκαν στη Νέα Κίο και στο Άργος.
Ειδικότερα, ένα μεγάλο ευχαριστώ στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, τον Εμπορικό Σύλλογο Άργους, τους επαγγελματίες, τους Συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων Α/θμιας – Β/θμιας Εκπ/σης ς, τους Πολιτιστικούς & Μορφωτικούς Συλλόγους, τις ομάδες παιδιών και ενηλίκων που συμμετείχαν στο Κυνήγι του Κρυμμένου Θησαυρού, τις μεμονωμένες καρναβαλικές ομάδες, καθώς και τους χορηγούς. Επίσης, ευχαριστούμε τα Τοπικά Συμβούλια του Δήμου μας, την Αστυνομική Υποδ/νση, το Αστυνομικό Τμήμα & το Τμήμα Τροχαίας Άργους, την Πυροσβεστική Υπηρεσία, το εργατοτεχνικό προσωπικό του Δήμου μας, τους εθελοντές-οδηγούς των αρμάτων της παρέλασης για την πόλη του Άργους καθώς και τους εθελοντές πολίτες που προσέφεραν αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους.
Ιδιαίτερα για την Καρναβαλική Παρέλαση στο Άργος αξίζει να επισημάνουμε ότι η συμμετοχή του κόσμου ξεπέρασε κάθε αισιόδοξη πρόβλεψή μας, αφού παραβρέθηκαν περισσότερα από 15.000 άτομα δίνοντας ρυθμό στις ομάδες που παρέλασαν με το ζεστό τους χειροκρότημα.
Αποτέλεσμα αυτής της τεράστιας συμμετοχής του κόσμου ήταν και η τόνωση της τοπικής αγοράς τις 20 αυτές ημέρες των αποκριάτικων εκδηλώσεων. Παρά τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες της εποχής μας και με αντίπαλο τον ελάχιστο χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας, θέλουμε να πιστεύουμε ότι πετύχαμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα σε όλο τον διευρυμένο Δήμο μας .
Η ιδιαίτερη επιτυχία της Καρναβαλικής Παρέλασης τους Άργους μας οδηγεί στη θεσμοθέτησή της, όπως ανάλογα έχει γίνει θεσμός και θα διατηρηθεί η άλλη επίσης επιτυχημένη Καρναβαλική Παρέλαση της Νέας Κίου.

Ο Πρόεδρος της ΔΗ.Κ.Ε.Π.Α.

Νικόλαος Στυλ. ΓκαβούνοςΔημοτικός Σύμβουλος

Δευτέρα 7 Μαρτίου 2011

Αθήνα 4 Μαρτίου 2011

ΕΠΙΔΟΜΑ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

ΑΠΟΡΙΕΣ ΕΝΟΣ ΑΣΘΜΑΙΝΟΝΤΟΣ ΤΡΑΠΕΖΟΫΠΑΛΛΗΛΟΥ

ΠΛΑΝΗΤΗΣ : EUROBANK ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΟΥ UNION


To UNION μας ενημερώνει :
 Η Τράπεζα θέλει να δώσει το Επίδομα Ισολογισμού αλλά η κακή Κυβέρνηση μπορεί να νομοθετήσει και να μην της επιτρέψει να το καταβάλλει !!!!

Απορία πρώτη
Γιατί η καλή Διοίκηση της EUROBANK δεν καταβάλλει άμεσα το Επίδομα πριν προλάβει να νομοθετήσει η κακή Κυβέρνηση ;

Απορία δεύτερη
Γιατί ενώ τα προηγούμενα χρόνια το κατέβαλε έγκαιρα :
2009 / 5 Μαρτίου, 2008 / 6 Μαρτίου, 2007 / 8 Μαρτίου, 2006 / 10 Μαρτίου, 2005 / 10 Μαρτίου κλπ.
Το 2010 κρύβεται πίσω από την Κυβέρνηση και το Μνημόνιο ;

Απορία τρίτη
Όταν σε καθημερινή βάση επί ένα μήνα 7.000 εργαζόμενοι ασχολούνται με την καταβολή του Επιδόματος Ισολογισμού, με ότι αυτό συνεπάγεται, γιατί οι αρμόδιοι δεν δίδουν λύση στο πρόβλημα με την έκδοση σχετικής ανακοίνωσης ;

Απορία τέταρτη
Συγνώμη για την ερώτηση αλλά έστω και καθυστερημένα μου ήλθε στο νου δοθείσης ευκαιρίας.
Γιατί το «αντιπροσωπευτικό» σωματείο δεν είπε κουβέντα για την δεύτερη περικοπή του επιδόματος καυσίμων ;
Από τα 150 € έχει προσγειωθεί στα 100 €. Ας είναι, δεν βαριέσαι, ο βασικός μέτοχος κερδίζει και από τις δύο πλευρές.

Απορία πέμπτη
Μεταφέρω αυτούσια την παράγραφο από την ανακοίνωση Νο 71 του UNION και όποιος καταλάβει τι θέλει να πει ο ποιητής θα λάβει ως έπαθλο το Επίδομα Ισολογισμού. ……..«Εμείς ως η πλέον αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση της Τράπεζας δεν πρόκειται να συνυπογράψουμε μαζί της «άλλα ισοδύναμα μέτρα» μείωσης των αποδοχών μας, εφόσον χορηγηθεί το Επίδομα Ισολογισμού, για να υλοποιηθεί ο ως άνω όρος του μνημονίου που είτε έτσι, είτε αλλιώς οδηγεί σε ετήσια περικοπή των αποδοχών μας κατά μισό μισθό τουλάχιστον.»

Απορία έκτη
Αφού το Επίδομα Ισολογισμού αφορά τη χρήση του 2010 και κατά την οποία η Τράπεζα παρουσίασε κέρδη 113 εκατ. ευρώ, γιατί η Διοίκηση δεν το καταβάλλει άμεσα και κωλυσιεργεί ;

Αν θυμάμαι καλά κ. Δ/ντα Σύμβουλε, και θυμάμαι, στην ανακοίνωσή σας 5/1/2011 προς όλο το προσωπικό αναφέρετε επί λέξει ….«Θα ήθελα κλείνοντας για μια ακόμη φορά να σας συγχαρώ για αυτά που κατακτήσαμε μαζί το 2010 και να σας ευχαριστήσω για τον επαγγελματισμό, το αίσθημα ευθύνης και την άοκνη προσπάθεια που καταβάλατε».

Παρακαλώ κάντε πράξη τα λόγια σας

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας


Ι. Κουτσογιάννης Ν. Κοτσακιλάφης

 
ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟ UNION ΚΑΙ ΣΕ ΥΨΗΛΟΒΑΘΜΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ - 03/03/2011
Αθήνα 3 Μαρτίου 2011
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΠΑΝΙΚΟΣ ΣΤΟ UNION
ΚΑΙ ΣΕ ΥΨΗΛΟΒΑΘΜΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ


Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται το φαινόμενο κάποιοι συνδικαλιστές του UNION υπό την αιγίδα της Τομεάρχισσας κ. Καραγιάννη, η οποία προφανώς φοβάται για την πιθανή απώλεια της θέσης της, περιφέρονται στα BUSINESS CENTER και προσπαθούν να πείσουν τους συναδέλφους μας να γραφτούν στο σωματείο τους προκειμένου να έχουν πολλά μέλη στο UNION σε περίπτωση συγχώνευσης με την ALPHA BANK για να μπορέσουν να επικρατήσουν στον νέο Όμιλο μεταφέροντας τα «καλά» που έχουμε στην EUROBANK.
Ρωτήστε τους συγκεκριμένους «συνδικαλιστές» που ενδιαφέρονται μόνο για την καρέκλα τους, γιατί θέλουν να καταργήσουν την σύμβαση μονιμότητας που υπάρχει στην ALPHA BANK τα επιδόματα υπογραφών, τις προαγωγές κατ’ αρχαιότητα και κατ’ εκλογήν, προφανώς εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία για να μην περάσουν και στη EUROBANK όλα αυτά τα δικαιώματα, και θέλουν να μοιράσουν την φτώχια μας και στους άλλους.
Δεν ξέρουμε εάν γίνει κάποια συγχώνευση και πότε. Αυτό που είναι σίγουρο είναι όταν θα έρθει αυτή η ώρα οι μόνοι που θα έχουν πρόβλημα θα είναι οι συνδικαλιστές του UNION που θα πάψουν να νέμονται προνόμια για την συνδικαλιστική «απραξία» τους.

ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΟΥΣ ΞΕΡΟΥΝ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ
ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΔΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Για το Υπηρεσιακό Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας



Ι. Κουτσογιάννης Ν. Κοτσακιλάφης

ΥΓ. ΑΠΛΩΣ ΘΥΜΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΙΣ ΔΑΦΝΕΣ ΤΟΥ UNION
ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΧΩΝ ΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ ΤΟΥ 2006
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΑΜΕΤΑΘΕΤΟΥ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
ΤΟΝ ΝΟΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2005
ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΤΗΣ Ο.Τ.Ο.Ε. ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ THE MALL & COSMOS MEDITERRANIAN ΜΕ ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟ ΩΡΑΡΙΟ (ΒΑΡΔΙΕΣ – ΣΑΒΒΑΤΟ) ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2006

Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

Η φυλακή του Κολοκοτρώνη.

 Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε διάφορες προσπάθειες αμφισβήτησης ιστορικών ή άλλων γεγονότων και πραγμάτων, που αφορούν ειδικά την Επανάσταση του 1821. Εμείς σήμερα εδώ θέλουμε απλά να παρουσιάσουμε μια επιστημονική μελέτη, η οποία δεν αμφισβητεί τίποτα, αλλά απλά αποκαθιστά την αλήθεια, με επιστημονική ακρίβεια, αναφορικά με το ακριβές σημείο, μέσα στο κάστρο του Παλαμηδιού, της φυλακής του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη.
 Ο Αρχαιολόγος - ερευνητής Χρήστος Πιτερός, στα «Ναυπλιακά Ανάλεκτα, VII (2009) του Δήμου Ναυπλιέων» μεταξύ άλλων αναφέρεται στην φυλακή του Θ. Κολοκοτρώνη με τεκμηριωμένες θέσεις και απόψεις. Την θέση αυτή του Χρ. Πιτερού ενισχύει και ο Δημήτρης Φωτιάδης στο βιβλίο του «Η δίκη του Κολοκοτρώνη και του Πλαπούτα», έκδοση ενάτη, Δωρικός, Αθήνα 1986.

Ο Θ. Κολοκοτρώνης, σύμφωνα με σχέδιο που
δημοσιεύθηκε το 1827 στο Παρίσι από τον A. Friedel
και θεωρείται από τις πιο πιστές απεικονίσεις του ήρωα.
 Μετά τη δίκη και την καταδίκη του Θ. Κολοκοτρώνη και του Δ. Πλαπούτα στο Βουλευτικό για εσχάτη προδοσία στις 26 Μαΐου 1834, από το καθεστώς της Αντιβασιλείας, οι δυο αγωνιστές της ελευθερίας φυλακίστηκαν στο Παλαμήδι. Το πρόβλημα της φυλακής του αγωνιστή της ελευθερίας Θ. Κολοκοτρώνη στο Παλαμήδι έχει πάρει σήμερα μυθολογικές διαστάσεις. Τα πλήθη των επισκεπτών σύμφωνα με τις αναρτημένες πινακίδες, επισκέπτονται και βλέπουν ως φυλακή του Κολοκοτρώνη ένα θεοσκότεινο βαθύ μπουντρούμι - αποθήκη χωρίς διαμορφωμένο δάπεδο, όπου διατηρείται ανέπαφος ο επικλινής φυσικός βράχος με μια μικρή πυλίδα διαστ. 1.05 X 0,69 μ. από την οποία μπορεί να εισέλθει κανείς μόνο σκυφτός, στον κεντρικό προμαχώνα του Αγίου Ανδρέα, αμέσως στη νότια πλευρά της ομώνυμης εκκλησίας.

Η καθιερωμένη αυτή άποψη είναι ατεκμηρίωτη, δημιούργημα προφανώς λαϊκής φαντασίας και άγνοιας. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο Θ. Κολοκοτρώνης στα απομνημονεύματά του αναφέρεται συνοπτικά στη φυλάκισή του στο Παλαμήδι μετά την καταδίκη του χωρίς καμιά περιγραφή της φυλακής.

Το ιστορικό αυτό κενό έρχεται να φωτίσει η καθοριστική μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα στην δημοσιευμένη μελέτη της Δρος της Νεοελληνικής Ιστορίας Ρεγγίνας Quack - Μανουσάκη στον ίδιο τόμο των Ναυπλιακών Αναλέκτων, η οποία αναφέρεται στην αλληλογραφία της Μπεττίνας φον Σαβινύ, κόρης του Φρίντριχ Κάρλ φον Σαβινύ, καθηγητή της Νομικής στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου, η οποία έγινε σύζυγος του Κων/νου Σχοινά (1801-1857), Υπουργού Δικαιοσύνης κατά την περίοδο της Αντιβασιλείας του Όθωνα και αργότερα πρώτου Πρύτανη του Πανεπιστήμιου, και έζησε την περίοδο αυτή στο Ναύπλιο.


Σε μια επιστολή της η Μπεττίνα φον Σαβινύ αναφέρεται σε μια επίσκεψη της στο Παλαμήδι στις 14 Φεβρουαρίου 1835, στη φυλακή όπου βρισκόταν φυλακισμένος ο Κολοκοτρώνης για τον οποίο αναφέρει: «Κάθεται σ’ ένα σπιτάκι στη μέση μιας αυλής, η οποία περιβάλλεται από ψηλούς τοίχους, τα κανόνια στις πολεμίστρες εδώ είναι γεμάτα» και συνεχίζει για την περιοχή του χώρου όπου βρισκόταν η φυλακή του Κολοκοτρώνη «Από παντού έχεις την πιο ωραία θέα προς τη θάλασσα, τα μακρινά βουνά, την πεδιάδα κ.λ.π. Δηλαδή βρίσκεσαι στο πιο γραφικό και φανταστικό περιβάλλον του κόσμου».

Συνεχίζοντας την περιήγησή της στο Παλαμήδι, μετά την επίσκεψή της στη φυλακή του Κολοκοτρώνη, αναφέρεται στη συνέχεια και στην επίσκεψή της στον προμαχώνα του Αγίου Ανδρέα.

«Σε μια αυλή του φρουρίου βρίσκεται η εκκλησία του Αγίου Ανδρέα, την οποία δυστυχώς δεν μπορούσαμε να επισκεφθούμε, διότι ο κλειδοκράτορας δεν ήταν επάνω στο Παλαμήδι. Στις άλλες πλευρές αυτής της αυλής βρίσκονται φυλακές που είναι αρκετά γεμάτες με στρατιώτες, Έλληνες όπως και Γερμανούς. Μερικοί ήταν δεμένοι με αλυσίδες. Πολλοί από τους φυλακισμένους περπάταγαν πέρα δώθε στην αυλή.»

Οι φυλακές αυτές βρίσκονταν στις καμάρες του προμαχώνα του Αγίου Ανδρέα, όπως και οι αντίστοιχες φυλακές στον προμαχώνα του Μιλτιάδη.

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι ο Θ. Κολοκοτρώνης και ο Δ. Πλαπούτας, δεν ήταν φυλακισμένοι στον προμαχώνα του Αγίου Ανδρέα, αλλά σε άλλον προμαχώνα. Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη ότι ο επισκέπτης μετά την είσοδο στο Παλαμήδι συναντά τον προμαχώνα του Μιλτιάδη, ο οποίος την εποχή αυτή είχε διαμορφωθεί ήδη σε φυλακή βαρυποινιτών, από όπου μάλιστα έχει κανείς την πιο ωραία θέα από το Παλαμήδι προς τη θάλασσα, τα μακρινά βουνά και την πεδιάδα και βρίσκεται στο πιο γραφικό και φανταστικό περιβάλλον του κόσμου, όπως αναφέρει συγκεκριμένα η Μπεττίνα φον Σαβινύ, γίνεται φανερό ότι ο Θ. Κολοκοτρώνης ήταν φυλακισμένος στον προμαχώνα του Μιλτιάδη, εξωτερικά του οποίου ο επισκέπτης βλέπει το μοναδικό πανόραμα του Αργολικού πεδίου και της θάλασσας.

Ο χώρος αυτός της φυλακής, δημιουργεί έντονη συναισθηματική φόρτιση και συγκίνηση στον επισκέπτη, όταν αναλογίζεται ότι το μικρό αυτό σπιτάκι ήταν η φυλακή του πρωταγωνιστή της ελευθερίας, Θ. Κολοκοτρώνη στο Παλαμήδι.

Κυριακή 6 Μαρτίου 2011

Κυριακή, 6 Μαρτίου 2011

Μελίνα Μερκούρη: Να με θυμάσαι και να μ' αγαπάς...

του Δημήτρη Χαλιώτη
από το "nooz"

"Τι είναι αυτό που μπορεί να σας δαμάσει;" τη ρώτησε η δημοσιογράφος. "Μόνο ο θάνατος" απάντησε. Εκείνο το κυριακάτικο πρωινό της 6ης Μαρτίου του 1994, η είδηση μεταδόθηκε σαν αστραπή από τη Νέα Υόρκη στην Ελλάδα. Κι έκανε τους πάντες να παγώσουν...
"Όταν ανακοινωθεί ο θάνατός μου να το διασταυρώσετε πάλι και πάλι. Γιατί μάλλον δεν θα έχω πεθάνει" είχε πει στον δημοσιογράφο Βασίλη Καβαθά. Το έκαναν. Το διασταύρωναν για μία ολόκληρη μέρα. Ξανά και ξανά. Αδύνατο να το πιστέψεις. Πεθαίνουν οι θεές;
Όμως εκείνη η βεβιασμένη κίνηση του χεριού της Μανουέλλας Παυλίδου στους δημοσιογράφους που ξημεροβραδιάζονταν έξω από το νοσοκομείο στη Νέα Υόρκη δεν άφηνε περιθώρια παρερμηνείας. ΤΕΛΟΣ. "Θυμάμαι μόνο ότι...
βρέθηκα στον δρόμο, εκεί που ήταν το βαν της τηλεόρασης, κι ότι χτύπησα το τζάμι του για να τραβήξω την προσοχή των ρεπόρτερ που ήταν μέσα. Χωρίς να μιλήσω έκανα μια κίνηση με το χέρι, για να πω τέλος..."
Η Μελίνα είχε "φύγει"...
Αντίστροφη μέτρηση
7 Φεβρουαρίου 1994. "Ντύθηκα στα ελληνικά χρώματα για να μου φέρει γούρι" είπε στους δημοσιογράφους που είχαν βρεθεί στο αεροδρόμιο για τις τελευταίες δηλώσεις πριν από το κρίσιμο ταξίδι στη Νέα Υόρκη. Ο καρκίνος είχε κάνει μία ακόμα επιδρομή πάνω της. Την είχε σχεδόν λιώσει. Αδυνατισμένη. Ωχρή. Αποστεωμένη. Μόνο τα μάτια της. Αυτά τα μεγάλα, υγρά μάτια, που πέταγαν σπίθες. Αυτά δε θα τα νικούσε ποτέ. Μέχρι το τέλος.
Η προγραμματισμένη εγχείριση για την αφαίρεση ενός ακόμα όγκου στους πνεύμονες δεν έγινε αμέσως. "Θα σταματήσετε εντελώς το κάπνισμα και για καμιά δεκαπενταριά μέρες θα κάνετε ασκήσεις για τους πνεύμονες" την ενημέρωσε ο γιατρός της στο Μεμόριαλ της Νέας Υόρκης.
Να σταματήσει το κάπνισμα; Μα τότε, δε θα ήταν η Μελίνα. Αυτά δε γινόντουσαν. Η Μελίνα κάπνιζε και έπαιζε χαρτιά μέχρι το τέλος. Κι όταν ακόμα μπήκε στο νοσοκομείο και το τσιγάρο αποτέλεσε τον απαγορευμένο καρπό, εκείνη βρήκε νέα απόλαυση. Το παγωτό. "Δώσε μου λίγο ακόμα... Έλα, μόνο λιγουλάκι..." εκλιπαρούσε τους δικούς της. Και το παγωτό απαγορευόταν, αλλά αφού έκοψε το τσιγάρο, πώς μπορούσες να της αρνηθείς το παγωτό;
Λίγες μέρες πριν την εγχείριση ήρθε και ο Μάνος Χατζιδάκις να τη δει. "Να έρθεις πάλι γρήγορα στην Ελλάδα..." "Μην ανησυχείς. Θα έρθω πολύ σύντομα"... Λόγια της στιγμής. Υποσχέσεις που δεν κρατήθηκαν.
23 Φεβρουαρίου 1994. Η ώρα του χειρουργείου. Η Μελίνα δε δέχτηκε να τη μεταφέρουν με φορείο. Μόνο με αναπηρικό καροτσάκι. Με φορείο πάνε οι πεθαμένοι. Η Μελίνα ακόμα ζούσε. Λίγες ώρες αργότερα όλοι είχαν κάθε λόγο να χαμογελούν. Η εγχείριση πέτυχε. Ο όγκος αφαιρέθηκε. Αλλά την ίδια νύχτα το τραύμα άρχισε να αιμοραγεί. Πάλι πίσω στο χειρουργείο. Αυτή τη φορά δε ξύπνησε ποτέ...
6 Μαρτίου 1994. Ωρα 8:50. Μετά από 12 μέρες σε καταστολή, η καρδιά της σταμάτησε να χτυπά. Μια ευθεία γραμμή στο μηχάνημα. Κι εκείνος ο ενοχλητικός, διαπεραστικός ήχος. ΤΕΛΟΣ.
H τελευταία υπόκλιση
Η αυλαία πέφτει πάντα με χειροκρότημα. Εδώ το χειροκρότημα είναι εκκωφαντικό. Και μαζί είναι τραγούδι. Είναι φιλιά. Είναι χιλιάδες. Είναι εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου που την αποχαιρετά. Όπως έγραψε η Φρίντα Μπιούμπι στη βιογραφία της Μελίνας... "Εδώ δεν έχουμε κηδεία. Έχουμε αποθέωση".
"Η Μελίνα ζει και ζητά φωτιά! Μελίνα, σε φιλώ. Μελίνα, γεια σου!"... Τα λόγια του στενού της φίλου Ζακ Λανγκ στην κηδεία της. Κι ύστερα το τελευταίο σεργιάνι... Με το αγαπημένο της, κόκκινο φουστάνι στο προσκεφάλι της...
"Αλήθεια, κάποιοι άνθρωποι, όταν το σώμα τους πεθαίνει, αποχωρούν πολύ σύντομα. Πώς ήταν; Κανείς δε θυμάται λεπτομέρειες. Αλλά η Μελίνα είναι τόσο, μα τόσο ζωντανή! Κι αυτό είναι ένα είδος αθανασίας, δε νομίζεις; Το να έχει κάποιος μία τόσο έντονη παρουσία ακόμα κι όταν το σώμα του έχει πεθάνει, είναι αθανασία. Μία υπέροχη αθανασία" γράφει η Φρίντα Μπιούμπι στον επίλογο του βιβλίου της.
Όλα έχουν ειπωθεί...
Σκέφτομαι... Τι αφιέρωμα μπορείς να κάνεις πια στη Μελίνα; Δεκαεπτά χρόνια μετά, όλα έχουν ειπωθεί. Όλα όσα μας επιτρέπεται να ξέρουμε... Για μία "θεά". Την τελευταία Ελληνίδα Θεά...
Θα μείνω σε στιγμές... Θα μείνω σε θραύσματα μνήμης... Θα μείνω στη Μελίνα που αγάπησα πιο πολύ... Στη Μελίνα, που δεν έζησα, αλλά αποθέωσα...
Στη Μελίνα της "Στέλλας"... Σε αυτά τα δύο μάτια που σε καρφώνουν λυτρωτικά στην πλέον εμβληματική σκηνή στην ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου...
Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This
Ανθηροστόμου και Υακίνθης, αν-οσίων

η Μεγάλη Παρέλαση

Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Βαρύ το πένθος για τους δύο αστυνομικούς


Ανείπωτη οδύνη και οργή για τον θάνατο των δύο νεαρών αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ που εκτελέστηκαν εν ψυχρώ από κακοποιούς το βράδυ της Τρίτης σε συμπλοκή στου Ρέντη. Ο τραγικός επίλογος γράφτηκε σήμερα Πέμπτη με τις κηδείες τους. Στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου στα Τρίκαλα έγινε η κηδεία του 22χρονου Γιώργου Σκυλογιάννη και στον Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου στο Περιστέρι η κηδεία του 23χρονου Γιάννη Ευαγγελινέλη. Μεσίστιες κυματίζουν οι σημαίες στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στην ΕΛ.ΑΣ. και το Λιμενικό Σώμα. Το απόγευμα, συνάδελφοι των αστυνομικών τέλεσαν τρισάγιο στο σημείο που έχασαν τη ζωή τους. Την ίδια ώρα, οι έρευνες των αρχών συνεχίζονται προς κάθε κατεύθυνση, χωρίς να αποκλείεται καμία εκδοχή, ενώ, σύμφωνα με τη βαλλιστική εξέταση που πραγματοποιήθηκε, τα όπλα που βρέθηκαν στη συμπλοκή ήταν καθαρά.

Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Υπό κατάρρευση το σπίτι του στρατηγού Μακρυγιάννη στο Άργος


Εκεί δόθηκε και ο όρκος πριν από την επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843, που έκανε μαζί με το Δημ. Καλλέργη «Ορκιζόμαστε αβιάστως να φυλάξωμεν την πατρίδα μας, ότι κινδυνεύει από τους τοιούτους… Και ορκίζομαι εγώ πρώτος ο Mακρυγιάννης να φυλάξω όλα αυτά…».
Υπό κατάρρευση το σπίτι του αγωνιστή του 1821, στρατηγού Μακρυγιάννη στο Άργος , και μάλιστα με την πλήρη αδιαφορία όλων των αρμοδίων αρχών μιας και όλοι έχουν μπλέξει σε δικαστικές διαμάχες και το θέμα μένει στα συρτάρια της Αρχαιολογίας...Πάντως ένα είναι σίγουρο πως αν χαθεί η πολιτιστική μας κληρονομία τότε θα χαθεί και η ιστορία μας...


Αντιδράσεις: 

Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011


Υπάρχει όμως και δεύτερος τύπος Αργόλας, πού απαντάται στον Ευριπίδη (Ρήσος, σ. 41) και τον Αριστοφάνη (Αποσπ. 284). Ο Ευριπίδης γράφει: «πυραίθει στρατός Αργόλας = ο αργειακός στρατός ανάβει φωτιές». Υπάρχουν ακόμη και οι τύποι Αργείωνες, Αργειώται και Αργειάδαι. Στα νεώτερα χρόνια επεκράτησε ο τύπος Αργίτης. Το όνομα Αργόλας εσήμαινε και είδος όφεων εξ Άργους, κατά το λεξικό της Σούδας. Υπάρχει όμως και θηλυκός τύπος Αργολίς, για να δηλωθή η Αργεία γυναίκα (Πολύαινος) και ή χώρα (Παυσανίας II 15 4). Ο Στέφανος ο Βυ­ζάντιος (6ος αι. μ.Χ.) γράφει: «Αργολίς η χώρα και η γυνή». Η λέξις Αργολίς στις δύο αυτές σημασίες είναι ούσιαστικοποιημένο επίθετο με εννοούμενες τις λέξεις γη και γυνή.


ΑΡΧΙΣΑΝ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ

Ξεκίνησαν πυρετωδώς οι εργασίες αποκατάστασης του βυζαντινού ναού του Τιμίου Προδρόμου στο Αργός (Αργολίδα) από συνεργεία .Οι ζημιές πολύ μεγάλες και η τελική αποτίμηση δεν μπορεί ακόμα να γίνει γνωστή πάντως από τις πρώτες εκτιμήσεις των τεχνικών η αποκατάσταση των ζημιών από την φωτιά θα είναι χρονοβόρα. Ο ναός θα παραμείνει άγνωστο για πόσο κλειστός προς τον κόσμο γιατί προέχει να εξεταστεί από ειδικούς μηχανικούς για την στατικότητα του, για αυτό το λόγο οι ενορίτες θα εκκλησιάζονται στο  παρεκκλήσιο της Αγίας Παρασκευής που είναι κοντά στο ναό του Προδρόμου.Εντός των ημερών αναμένεται και κλιμάκιο της Βυζαντινής Εφορίας Άργους να εξετάσει τις ζημιές που έχουν υποστεί διάφορα κειμήλια του ναού καθώς και η διακονική στολή που είχε κάνει δώρο στον ναό η Αικατερίνη από την Ρωσία.



Ιερός Ναός Αγίου Ιωάννου ή Τιμίου Προδρόμου Άργους
Ναός Αγίου Ιωάννου ή Τιμίου Προδρόμου, είναι τρίκλιτος σταυροειδής εγγεγραμμένος με τρούλο. Κτίστηκε μετά το 1822 και περατώθηκε το 1829. Ο προηγούμενος ναός ήταν ημιυπόγειος και ο εισερχόμενος κατέβαινε 6-7 σκαλιά. Τους έκτιζαν έτσι, για να μην μπαίνουν έφιπποι οι Τούρκοι και τους βεβηλώνουν. Σ’ εκείνο τον παλιό ναό έγινε η δοξολογία και ορκίστηκαν οι πληρεξούσιοι της Α΄ εθνοσυνέλευσης το Δεκέμβριο 1821, στην αυλή του ναού άρχισαν τις εργασίες τους, που διακόπηκαν και συνεχίστηκαν στη Νέα Επίδαυρο.
Όταν έφτασε ο Ιωάννης Καποδίστριας στην επαναστατημένη Ελλάδα, ο νέος ναός δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμα και ο κυβερνήτης ενίσχυσε το έργο οικονομικά. Στη δυτική πλευρά του ναού υπάρχει εντοιχισμένη πλάκα,* με την οποία οι Αργείοι θέλησαν τότε να τιμήσουν τον δωρητή. Εσωτερικά ο ναός είναι ιδιαίτερα πλούσιος και εντυπωσιακός. Εκτός από την αγιογράφησή του, αξιόλογο είναι το επίχρυσο εικονοστάσι, έργο του Μιχαήλ Ζωγράφου και του γιου του Παναγιώτη Ζωγράφου (1888)*, καθώς επίσης και το δεσποτικό και τα δυο προσκυνητάρια, έργα του Περ. Κ. Ζωγράφου (1912).

O ναός είναι ασφαλισμένος με σιδεριές, που τοποθετήθηκαν το 1912, επειδή είχε καταστεί ετοιμόρροπος από τον ισχυρό σεισμό του 1896. Το καμπαναριό έγινε το 1853 με δαπάνη του Δήμου. Δήμαρχος ήταν τότε ο Κων/νος Βώκος. Ο ναός ήταν καθεδρικός μέχρι το 1865, κατόπιν έγινε ο ναός του Αγίου Πέτρου.
Στον περίβολο του ναού έχουν ενταφιαστεί εξέχοντες Έλληνες και φιλέλληνες. Εκεί ευρίσκεται και ο οικογενειακός τάφος του οπλαρχηγού Δημήτρη Τσώκρη. Στη ΒΔ άκρη της αυλής ενταφιάστηκαν οι περισσότεροι από τους νεκρούς της Γαλλικής επίθεσης το 1833. Ο ναός συγκαταλέγετε στα παραδοσιακά διατηρητέα μνημεία του Άργους.

STUDIO B&G    studio-press@mailcity.com

Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011

                                                           

Σάββατο, 26 Φεβρουαρίου 2011

"Εξωποrtistas"...Kίνημα Πόρτα - Πόρτα: Έξω απ' τη δική τους πόρτα


Φαντάσου, αυτόν που σου έφαγε τα λεφτά, που σου υποθήκευσε το μέλλον, που σε χρέωσε έως τα δισέγγονα σου, κρυμμένο πίσω από την κουρτίνα του σπιτιού του. 
Να κοιτά το πλήθος κάτω από το σπίτι του. 
Να έρχεται επιτέλους πρόσωπο με πρόσωπο με σένα. 
Όχι έξω από τη βουλή, από το υπουργείο. Έξω από το σπίτι του. Η δύναμη του νέου κινήματος των εξωποrtistas, διαδίδεται καθημερινά. Είναι πλέον πόλεμος επί συγκεκριμένου. Face to face, χωρίς την ασφάλεια ενός κυβερνητικού κτιρίου. Το σπίτι τους, η ασφάλειά τους, η γειτονιά τους, πρέπει να γίνει τόσο δημόσιος χώρος, όσο η απροκάλυπτη άνεση με την οποία μας δουλεύουν. Δεν ξέρουν μόνοι αυτοί πού μένουμε, με ποιον κάνουμε παρέα και τι είμαστε. 
Η πρόσβαση είναι αμοιβαία. 
Όπως αυτοί μπήκαν στη ζωή μας, έτσι και μεις έχουμε το δικαίωμα να μπούμε στην δική τους. Το κίνημα της εξώπορτας, ελληνική πρωτοτυπία, είναι και αυτό που μας ταιριάζει. Στις πορείες οι προβοκάτορές τους, μπορούν να διχάσουν την κοινή γνώμη και στο κάτω κάτω, γιατί να καίμε και να σπάμε την πόλη μας; 
Δεν φοβάται κανείς τους έτσι, δεν ιδρώνει το αυτί τους. ...
Πρέπει να απειλήσουμε με την παρουσία μας τον ιδιωτικό τους κόσμο, αυτόν που χτίσανε με τα δικά μας λεφτά.
Βρίσκω το κίνημα συγκέντρωσης έξω από τα σπίτια τους εξαιρετικό. 
Χωρίς βία και ένταση, η παρουσία μας και μόνο εκεί, έξω από την πόρτα τους, θα είναι το μήνυμα για να την κάνουν σιγά-σιγά και έξω από τη ζωή μας. 

Οι συνδικαλιστές, τα κόμματα και οι "υποστηρικτές" σου, κόψανε λάσπη. 
Δεν θα σε υποστηρίξει κανένας εκτός από τον εαυτό σου. 
Καλύτερα να μας φοβούνται, λοιπόν, από το να μας δουλεύουν!
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
| More
 "Την μαγεία δεν την πιάνεις με την ερμηνεία της μαγείας, πόσο μάλλον με την περιγραφή της ερμηνείας της μαγείας. Ή κελαηδάς ή σωπαίνεις. Δε λες: αυτό που κάνω είναι κελαηδητό!" Οδυσσέας Ελύτης

Σάββατο, 26 Φεβρουαρίου 2011

Το αραβικό ντόμινο

Του Σταυρου Λυγερου

Οπως ήταν αναμενόμενο, η πυρκαγιά της εξέγερσης δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ δυτικόφιλων και μη καθεστώτων. Ο αραβικός κόσμος βιώνει ως σύνολο ένα τρίτο επαναστατικό κύμα. Το πρώτο ήταν το κύμα του αραβικού εθνικισμού, που αναπτύχθηκε σε αντίθεση προς την αποικιοκρατία και γέννησε τα νασερικού τύπου καθεστώτα. Ο εκφυλισμός, η διολίσθηση στη διαφθορά, σε συνδυασμό με την ανικανότητά τους να επιλύσουν προβλήματα ανάπτυξης γέννησε το δεύτερο κύμα, την ανάπτυξη ισλαμικών κινημάτων. Λόγω της σκληρής καταστολής δεν κατάφεραν να ανατρέψουν τα αυταρχικά καθεστώτα, αλλά υπέσκαψαν τη βάση στήριξής τους.

Το παρόν τρίτο κύμα έχει τη μορφή αυθόρμητων, ιδεολογικο-πολιτικά ποικίλων και πολιτικά αδέσποτων λαϊκών εξεγέρσεων, που κυοφορήθηκαν ως αποτέλεσμα δύο παραγόντων: ..........


Πρώτον, της διεθνούς οικονομικής κρίσης, που όξυνε τη φτώχεια. Δεύτερον, των νέων οριζόντων που άνοιξαν τα παναραβικά κανάλια και το Διαδίκτυο, τροφοδοτώντας το διάχυτο αίτημα για ελευθερία κυρίως στη νεολαία. Ηταν ζήτημα χρόνου και τύχης να προκληθεί πυρκαγιά στον εύφλεκτο «κάμπο». Από τη στιγμή που η εξέγερση στην Τυνησία ανέτρεψε τον Μπεν Αλι, ήταν αναπόφευκτο να προκύψει ντόμινο.

Οι εξεγέρσεις έχουν κοινό παρονομαστή, αλλά και σοβαρές διαφοροποιήσεις. Ολα τα καθεστώτα είναι αυταρχικά, αλλά η δομή και κυρίως οι εξαρτήσεις τους διαφέρουν. Δεν είναι τυχαίο ότι τα αμερικανόφιλα καθεστώτα απέφυγαν τη μετωπική σύγκρουση με τους διαδηλωτές και το λουτρό αίματος. Οι ΗΠΑ του Ομπάμα φοβούνται μήπως χαθεί ο έλεγχος και επωφεληθούν ισλαμικά κινήματα. Από την άλλη, όμως, έχουν συνείδηση ότι τα καθεστώτα αυτά έχουν κλείσει τον ιστορικό κύκλο τους. Γι’ αυτό και επεδίωξαν την ταχύτατη και ελεγχόμενη μετεξέλιξή τους με εγγυητή τις τοπικές ένοπλες δυνάμεις, στις οποίες διαθέτουν ερείσματα και ασκούν επιρροή. Στο πλαίσιο αυτό απέτρεψαν τη μαζική χρήση στρατιωτικής βίας και θυσίασαν τον Μπεν Αλι και τον Μουμπάρακ για να διασώσουν τον πυρήνα των καθεστώτων.

Στη Λιβύη δεν υπήρχε εξωτερικός παράγοντας που να εμποδίσει τον Καντάφι από το να χρησιμοποιήσει τους πραιτωριανούς του για να καταστείλει με όλα τα μέσα την εξέγερση. Ηταν αναπόφευκτο, λοιπόν, να μετατραπεί γρήγορα σε εμφύλια ένοπλη σύγκρουση. Ο Καντάφι προσπαθεί να κρατηθεί στην εξουσία, επισείοντας τον κίνδυνο επικράτησης των ισλαμιστών. Οι Δυτικοί ανησυχούν για το ποια θα είναι η διάδοχη κατάσταση, αλλά στο σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα δεν έχουν άλλη επιλογή από το να υποστηρίξουν την εξέγερση. Τους παρηγορεί, άλλωστε, το ότι εάν τελικώς ανατραπεί το καθεστώς Καντάφι, θεωρείται δεδομένη η ανατροπή και του καθεστώτος Ασαντ, όταν η πυρκαγιά φτάσει στη Συρία. Το Ιράν είναι πιο σύνθετη περίπτωση, αλλά η Ουάσιγκτον πιστεύει ότι ο απολογισμός θα είναι θετικός όχι μόνο για τους λαούς της περιοχής, αλλά και για την ίδια. Εκτός και αν η πυρκαγιά αποδειχθεί ότι δεν είναι στενά αραβομουσουλμανικό φαινόμενο…
kathimerini

Θα ήταν καταστροφική για Γερμανία και Ευρώπη

Σόιμπλε: «Η επιστροφή στη δραχμή θα ήταν μεγάλο λάθος»

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 26 Φεβρουαρίου 2011
Τελευταία ενημέρωση: 26/02/2011 18:02
Web-Only

Κατά της εξόδου χωρών από την Ευρωζώνη, ακόμη και προσωρινά, τίθεται ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, εξηγώντας πως κάτι τέτοιο θα ήταν η αρχή του τέλους για το ευρώ. Ειδικά για την Ελλάδα, «η επιστροφή στη δραχμή μπορεί να μην είναι ταμπού αλλά θα ήταν «καταστροφική για τη Γερμανία και την ΕΕ καθώς θα εκτίνασσε στα ύψη την ισοτιμία του ευρώ με τα άλλα νομίσματα» λέει χαρακτηριστικά.

Σε συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό Focus, που θα δημοσιευτεί τη Δευτέρα, ο Γερμανός υπουργός τονίζει πως πιθανή έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ «δεν είναι ταμπού, αλλά κατά τη γνώμη μου λανθασμένη».

Πιθανή έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, συνέχισε, θα σήμαινε ισχυρή ανατίμηση του ευρώ που θα είχε ως συνέπεια καταβαράθρωση των γερμανικών εξαγωγών και «ντόμινο» επιπτώσεων στις ευρωπαϊκές οικονομίες. «Δεν μπορώ να αναλάβω τέτοια ευθύνη», ανέφερε ο Β.Σόιμπλε.

Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους «αδύναμους κρίκους» του ευρώ: Η δυνατότητα εξόδου ενός κράτους μέλους από την Ευρωζώνη, έστω και «προσωρινή», θα αποτελούσε την αρχή του τέλους για το ενιαίο νόμισμα, συνέχισε ο Β.Σόιμπλε, τονίζοντας στο γερμανικό περιοδικό ότι τα γερμανικά κεφάλαια που διοχετεύονται (μέσω δανείων) στις πιο αδύναμες χώρες είναι «επένδυση στο ευρώ».

Ο υπ. Οικονομικών αποφεύγει να απαντήσει στην ερώτηση αν υπολογίζει με αναδιάρθρωση του χρέους της Ελλάδας και παραπέμπει στην πρόσφατη εκτίμηση του ΔΝΤ και της ΕΚΤ που διαπίστωσαν εκ νέου ότι η Ελλάδα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει το χρέος της.

Σημειώνεται ότι την περασμένη Τρίτη το ευρωπαϊκό συμβούλιο «ΕΕΑG» - όπως αποκαλείται ομάδα οικονομολόγων περί τον πρόεδρο του οικονομικού ινστιτούτου του Μονάχου ifo, Χανς Βέρνερ Ζιν - είχε προτείνει για την Ελλάδα είτε την επιστροφή στη δραχμή, είτε δραστική περικοπή σε ευρεία κλίμακα μισθών και αποδοχών.

Σοκ στην κοινωνία του Αργους η φωτιά στον Αι Γιάννη.

 Σοκ από την είδηση της φωτιάς στον Αι Γιάννη στο Αργος.Δεν μπορούν να το πιστέψουν οι κάτοικοι του Αργους, ότι συνέβη αυτό στην ιστορική εκκλησιά της οδού Γούναρη. Από το πρωί συρρέει κόσμος
 για να διαπιστώσει από κοντά της ζημιές που έχει υποστεί η εκκλησιά,και δεν είναι λίγοι αυτοί που προτίθενται να βοηθήσουν στην αποκατάσταση των ζημιών
.


You might also like:

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2011


Toυ Τζιμπρίλ Σισέ
http://www.aixmi.gr/

Μου είναι δύσκολο να περιγράψω και να πάρω θέση για ό,τι συνέβη στο ντέρμπι. Ίσως γιατί πιστεύω πως θα δώσω αξία σε ανθρώπους που δεν την αξίζουν. Ανθρώπους που, για να περιγράψουν κάτι το διαφορετικό, χρησιμοποιούν ήχους ζώων.
Η απάντηση σε όλα αυτά είναι απλή… Πάρτε τα παιδιά σας και πηγαίνετε στο γήπεδο το weekend. Το ποδόσφαιρο δεν είναι αυτό που είδατε μετά την λήξη του ντέρμπι. Το ποδόσφαιρο είναι θέαμα, είναι χαρά, είναι πολιτισμός. Ας μην...
 κάνουμε τη χάρη σε κανέναν από τους ανθρώπους που μας διώχνουν…

Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

Ο ΛΟΦΟΣ ΑΣΠΙΔΑ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ ΚΑΙ Η ΑΣΠΙΔΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

 Ο Απολλόδωρος γράφει πώς η Θεά Αθηνά έκρυψε την ασπίδα της σε έναν λόφο στο Άργος ο οποίος εξ’ αυτού πήρε το όνομα Ασπίδα.
Τι να κρύβει άραγε αυτός ο μύθος; 
Είναι αλήθεια πώς η θεά όντως έκρυψε εκεί την ασπίδα της;
Και γιατί;
Τι ήταν άραγε η ασπίδα της;
΄Ηταν μια απλή ασπίδα όπως την γνωρίζουμε ως στρατιωτικό εξάρτημα ;
Ή ήταν κάτι άλλο;

Μήπως ήταν το αστρικό της όχημα;

Αυτό στο οποίο ανέβασε τον Προμηθέα και τον πήγε στον ουράνιο Όλυμπο για να «κλέψει» μέρος του Θείου Πυρός με το οποίο ζωντάνεψε τους ανθρώπους πού δημιούργησε;
Η ασπίδα τής θεάς , είχε επίσης τό κεφάλι τής Μέδουσας.
Σύμφωνα με τον μύθο η Μέδουσα αναφέρεται ως μία από τις τρεις Γοργόνες. Από τις τρεις αυτές αδελφές η Μέδουσα ήταν η θνητή.
Το άλλο της όνομα ήταν Γοργώ, που σημαίνει άγρια ματιά.Κόρη του Φόρκυ ή Φορκέα και της Κητούς, αδελφή των Γοργόνων Σθενώ και Ευρυάλη, και των Γραιών Δεινώ, Ενυώ και Πεφρηδώ, ήταν στην αρχή Κενταύρισσα.
Κατά μια εκδοχή ήταν τόσο όμορφη που ο Ποσειδώνας ήθελε να ενωθεί μαζί της. Μεταμορφωμένος σε άλογο βρέθηκε σε επαφή μαζί της, στον ιερό χώρο της Αθηνάς. Η θεά, εξοργισμένη με το γεγονός, δεν μπορούσε να έρθει σε ρήξη με τον Ποσειδώνα και έτσι ξέσπασε πάνω στη Μέδουσα. Την μεταμόρφωσε σε απεχθές τέρας, που αντί για μαλλιά είχε φίδια. Η ασχήμια της ήταν τέτοια, που όποιος την κοιτούσε στο πρόσωπο πέτρωνε.Τελικά τη σκότωσε ο Περσέας, με την βοήθεια της Αθηνάς. Το κεφάλι της, το περίφημο «Γοργόνειο», το παρέλαβε η θεά από τον ήρωα και το επέθεσε στην ασπίδα της, επειδή το κεφάλι της, ακόμη και νεκρό, πέτρωνε όποιον το κοίταζε.
Τι υπάρχει άραγε στο εσωτερικό του λόφου Ασπίδα του Άργους;Σχετικά με τον λόφο .
Η Ακρόπολη Ασπίδα, βρίσκετε στον λόφο της Ασπίδας ή του Φορονέα όπως την αποκαλούν , απέναντι από τον ναό της Παναγίας της Κατακεκρυμμένης και πιθανών να έμεναν εκεί οι βασιλείς του Άργους. Βορειοανατολικά του λόφου υπάρχει μια ανοιχτή υπόγεια οδός πού λέγετε πώς ήταν δεξαμενή πού ανάγετε στον Δαναό ή πώς εκεί βρισκόταν ο υπόγειος θάλαμος της Δανάης τήν οποία επισπεύτηκε ο Δίας με μορφή χρυσής βροχής καί από τόν οποίο απέκτησε τόν Περσέα .
΄
Η ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Ο ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΛΟΦΟ ΤΗΣ ΑΣΠΙΔΑΣ
Η αρχαιολογική έρευνα αποκαλύπτει τα αρχαιότερα ίχνη κατοίκησης στο Άργος στο λόφο του Προφήτη Ηλία, τη λεγόμενη Ασπίδα στα τέλη της Νεολιθικής εποχής γύρω στο 4000 – 3500 π.Χ.

Ο λόφος ξανακατοικήθηκε 1500 χρόνια αργότερα, δηλαδή γύρω στο 2000 π.Χ. σε μια εποχή που ονομάζουμε Μέση εποχή του Χαλκού η Μεσοελλαδική εποχή και η οποία διαρκεί από το 2000 έως το 1600 π.Χ.. Τότε στην κορυφή του λόφου αναπτύσσεται ένας ιδιαίτερα σημαντικός προϊστορικός οικισμός από τον οποίον ήρθαν στο φως πολυάριθμα κτίσματα.
Στις αρχές της Μυκηναϊκής εποχής (γύρω στο 1600 π.Χ.) ο σημαντικός αυτός οικισμός εγκαταλείπεται , και αναπτύσσεται η κάτω πόλη, ανατολικά του λόφου. Την ακμή του Μυκηναϊκού Άργους μαρτυρούν οι πολυάριθμοι και πλούσιοι τάφοι του νεκροταφείου της Δειράδας στους Ν.Δ. πρόποδες του λόφου.
Το Άργος φτάνει στην ακμή του κατά τη διάρκεια της Γεωμετρικής και Αρχαϊκής εποχής ( 800 – 500 π.Χ. ).
Από τους μεγαλύτερους άνδρες της Πελοποννησιακής ιστορίας, ο Φείδων βασίλευσε μεταξύ 770–730 π.Χ.. Κατέστησε το Άργος δεσπόζουσα δύναμη της Πελοποννήσου και αυτός πρώτος έκοψε Ελληνικά νομίσματα από χαλκό και άργυρο με έμβλημα τη χελώνα. Στο τέλος του 8ου π.Χ. αιώνα το Άργος εξελίσσεται στο σημαντικότερο κέντρο μεταλλουργίας στην Ελλάδα.
Από τον 7ο αιώνα μ.Χ. αρχίζει η ο έντονος ανταγωνισμός με την άλλη μεγάλη δύναμη της Πελοποννήσου την Σπάρτη η οποία κράτησε για πολλούς αιώνες.
Από τον 6ος αιώνας π.Χ. , ο λόφος της Ασπίδας χρησιμοποιείται ως χώρος λατρείας: στη ΝΔ πλαγιά ιδρύεται το ιερό του Απόλλωνα Δειραδιώτη.
ΟΙ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΑΣΠΙΔΕΣΕκτός των άλλων, για τις περίεργες ασπίδες υπάρχουν πολλές αναφορές , όπως αυτό που λέγετε , ότι κατά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου προηγούντο ιπτάμενες ασπίδες.
Αλλά, ακόμα υπάρχει αναφορά και σχετικά με τον Άβαντα και την μαγικά ασπίδα.
Ο Άβας ήταν ο πρώτος που έτρεξε στον πατέρα του και τον πληροφόρησε για τον θάνατο του Δαναού και ήταν τόση η χαρά του Λυγκέα στο άκουσμα αυτό που δώρισε στον γιό του την ασπίδα που όπως λέγεται πρώτος αυτός κατασκεύασε αφού θεωρείτε και ο εφευρέτης της. Ο Άβας την κρέμασε στο ιερό της Ήρας και καθιέρωσε αγώνες τα γνωστά Ηραία κατά τους οποίους ο νικητής την έπαιρνε και την περιέφερε στην πόλη συνοδευόμενος από πομπή. Για την ασπίδα αυτή όμως άλλος λένε ήταν αυτός που την είχε και συγκεκριμένα κάποιος έφηβος που έτρεψε σε φυγή ολόκληρο στράτευμα με την μαγική δύναμη της άσπίδος του, ή οποία αργότερα περιήλθε στον Δαναό, πού την ανήρτησε, αφιερώνοντας την στο Ηραίον του Αργούς.Ό Λυγκεύς ετόλμησε να ξεκρεμάσει το αφιέρωμα και να το προσφέρει στον γιό του Άβαντα, ό όποιος μόνον με αυτή καθυπέταξε τους αντιπάλους του, διότι ή παρουσία της άσπίδος έτρεπε σε φυγή τους εχθρούς.Με την παράδοση αυτή συνδεόταν και το πανάρχαιο έθιμο σύμφωνα με το όποιο οι νικητές των αγώνων του Αργούς ελάμβαναν εκτός από τον στέφανο και για έπαθλο μια ασπίδα.Αυτή την παράδοση περί Άβαντείας άσπίδος χρησιμοποίησε εντέχνως ό Βιργίλιος, για να κολακεύσει τον αυτοκράτορα Αύγουστο, πού ένίκησε τόν Αντώνιο στο Ακτιο (31 π.Χ.).Οι θεοί ετάχθησαν τάχα υπέρ του Οκταβιανού Αυγούστου και τον έκαναν ικανό να παραλαβει την θαυματουργή ασπίδα, την οποία ό Αινείας φεύγοντας από την Τροία κρέμασε στην πύλη του ναού τού Απόλλωνος στο Ακτιο.
Σχετικά με την Ασπίδα γράφετε στο http://www.mikrosapoplous.gr/iliada/NAYPLIOS.htm\
Έτσι λοιπόν καταλήγουμε στο ότι:
1. Ο ‘Προίτος’ και ο ‘Ακρίσιος’ ανακάλυψαν τις ΑΣΠΙΔΕΣ [αντίστοιχα πόλεις : ‘Τίρυνς’ - ‘Αργος’], όπως λένε οι Παυσανίας και Απολλόδωρος.
2. Ο Μενεσθέας, από την ίδια περιοχή [Ορνεαί], και κατόπιν αρχηγός των Αθηναίων, και απόγονος του Ερεχθέως, ήταν ο ΠΡΩΤΟΣ που παρέταξε στον πόλεμο ΑΣΠΙΔΟΦΟΡΟΥΣ στρατιώτες και ΙΠΠΙΚΟ, όπως λέει ο Όμηρος.
Όμως σε ποια μάχη τους παρέταξε αυτούς τους ασπιδοφόρους άνδρες; Δυστυχώς δεν μας λέει ...
Σχετικά με την λέξη ‘ασπίδα’ στο λεξικό βρίσκουμε:
ΠΑΛΜΗ = ασπίδα (είδος) # ασπίδα πλεχτή τετράγωνη ή ρομβοειδής
ΠΑΛΜΥΣ = βασιλιάς
ΠΑΛΜΟΣ = κραδασμός # δόνηση # τράνταγμα # τρεμούλιασμα # σφυγμός # χτύπος # τρόμος # ΣΕΙΣΜΟΣ
Θα μπορούσε έτσι, κάποιος βασιλιάς που θεωρούσε τον εαυτό του ΑΠΟΓΟΝΟ ΤΟΥ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ [γαιοσείστη] να έχει εφεύρει και τις ασπίδες. Το χαρακτηριστικό επίθετο ‘Παλαμήδης’ θα του ταίριαζε απόλυτα.
Η ασπίδα όμως λεγόταν και ‘αιγίδα’. Και η Αθηνά ήταν πασίγνωστη για την ΑΙΓΙΔΑ της.
Την Ασπίδα του Αίαντος την έφτιαξε ο Τυχίος, από την Ύλη της Βοιωτίας, Αιολίδης. [Ιλ. Ραψωδία Η, στ. 220].
Την Ασπίδα του Αχιλλέα την έφτιαξε ο Ήφαιστος. [Ιλ. Ραψωδία Σ, στ. 468 κ.εξ.]
Τον Δία τον προστάτεψε ο, ονομαζόμενος από τους θεούς ‘Αιγαίων’, από τους ανθρώπους δε ‘Βριάρεως’ [Ιλ. Ραψωδία Α, στ. 403-404],λέει ο Όμηρος.
Όμως ο Βριάρεως αυτός, εμφανίζεται ΚΑΙ στην περιοχή της Κορίνθου..
Παυσανίας, Κορινθιακά, 1, 6: Ανάμεσα στους ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ, ο ΒΡΙΑΡΕΩΣ θεωρείται ο διευθετητής της διαμάχης μεταξύ του ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ και του ΗΛΙΟΥ, και μοίρασε σε αυτούς τους δυο την γη της ΚΟΡΙΝΘΟΥ. Στον ΠΟΣΕΙΔΩΝΑ έδωσε τον ΙΣΘΜΟ και τις γύρω περιοχές, και στον ΗΛΙΟ έδωσε το ύψωμα πάνω από την πόλη (Ακροκόρινθος).
Είναι λοιπόν ο ίδιος που προστάτεψε τον Δία, και ζούσε στην περιοχή της Κορίνθου αλλά και της Αργολίδας.
Επίσης, η λέξη ΠαΛαΜήΔης με αντικατάσταση του Λ με Ρ και του Δ με Θ, μας οδηγεί και στην λέξη ΠΡομηΘέας. Που και αυτός πιστώνεται με εφεύρεση των γραμμάτων, και ανήκει μάλιστα στο ίδιο γένος με τον Σίσυφο.
http://filosofia-erevna.blogspot.com/2011/02/blog-post_5120.html

ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΥΧΕΣ ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ

ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΥΧΕΣ ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ