Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012



Τ Α  Θ Ε Ο Φ Α Ν Ε Ι Α
Υπό

Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Διον. Δράγα, δθ, δφ, δθ


1. Τα Θεοφάνεια και τα Χριστούγεννα: Τα Θεοφάνεια είναι μια από τις μεγάλες Δεσποτικές γιορτές του εκκλησιαστικού έτους. Ονομάζεται και Επιφάνεια, και ημέρα των Φώτων, και γιορτάζεται στις 6 Ιανουαρίου. Τα ονόματα αυτά σηματοδοτούν την αντίληψη της αρχαίας Ανατολικής Εκκλησίας για την γιορτή αυτή που συνδέεται με την αποκάλυψη του Θεού, δηλαδή την φανέρωση του ενός Τριαδικού Θεού στην ενανθρώπηση του Υιού του Θεού και Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Κατά συνέπεια τα Θεοφάνεια περιείχαν την γέννηση του Χριστού με τα συναφή γεγονότα (π.χ. την προσκύνηση των μάγων), αλλά και την αρχή της δημόσιας φανέρωσης της ένσαρκης οικονομίας του Υιού του Θεού που συνδέεται με την βάπτισή του Χριστού στον Ιορδάνη από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή.
Στον 4ο αιώνα μ.Χ. τα Χριστούγεννα χωρίστηκαν από τα Θεοφάνεια και αποτέλεσαν ιδιαίτερη Δεσποτική γιορτή, που γιορτάζεται στις 25 Δεκεμβρίου. Αυτός ο διαχωρισμός είχε προηγηθεί στην Δυτική Εκκλησία, η οποία ήταν τότε ενωμένη με την Ανατολική. Από τότε τα Θεοφάνεια συνδέθηκαν ιδιαίτερα με την Βάπτιση του Χριστού που αποτέλεσε την έναρξη της δημόσιας διακονίας του με την οποία αναδείχτηκε ο Σωτήρας και Λυτρωτής του κόσμου. Γιατί όμως βαπτίστηκε ο Χριστός; Η βάπτιση του Χριστού έγινε η αφετηρία της οικονομίας της σωτηρίας που ανέλαβε σαν άνθρωπος να εκπληρώσει εκ μέρους μας. Έγινε επίσης το θεμέλιο της δικής μας αφετηρίας γιατί συνδέεται άμεσα με το μυστήριο της βάπτισής μας με την οποία ξαναγεννιόμαστε εμείς οι άνθρωποι και εισερχόμαστε στην νέα εν Χριστώ ζωή. Πως εξηγείται αυτό και ποια είναι η βαθύτερη σημασία του;   
2. Η Βάπτιση του Χριστού και το Μυστήριο του Βαπτίσματος.
α) Η μαρτυρία του Ευαγγελιστή Ιωάννη. Στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο έχουμε τις πρώτες σαφείς νύξεις για την σχέση της Βάπτισης του Χριστού και του μυστηρίου του βαπτίσματος: Ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος μιλάει για το βάπτισμα του ύδατος το οποίο εκείνος υπηρετούσε σύμφωνα με την θεία εντολή, και εξηγεί ότι ο ερχόμενος Χριστός θα το μετέτρεπε σε βάπτισμα Πνεύματος με το οποίο θα εισέρχονταν οι άνθρωποι στην βασιλεία του Θεού: «Ο Ιωάννης μαρτύρησε και είπε ότι είδε το Πνεύμα να κατεβαίνει σαν Περιστερά από τον ουρανό και να μένει επάνω του [στον Χριστό]. Είπε επίσης ότι δεν τον γνώριζε [μέχρι τότε τον Χριστό], αλλά Εκείνος που τον απέστειλε [να βαπτίζει] του είπε, ότι σε όποιον δεις το Πνεύμα να κατεβαίνει και να μένει επάνω του, αυτός θα είναι Εκείνος που θα βαπτίσει με Πνεύμα Άγιο. Είπε ακόμη ότι το είδε αυτό και το μαρτύρησε, ότι δηλαδή αυτός είναι [ο Χριστός] ο Υιός του Θεού » (1:32-34). Αυτό ακριβώς διαβεβαίωσε και ο ίδιος ο Κύριος όταν είπε στον Νικόδημο, «Αμήν, αμήν σου λέγω, εάν κάποιος δεν γεννηθεί εξ ύδατος και πνεύματος δεν είναι δυνατόν να εισέλθει εις την βασιλεία του Θεού» (3:5). Αυτά τα λόγια του Κυρίου είναι τα ιδρυτικά λόγια του μυστηρίου του βαπτίσματος δια του οποίου εμείς οι άνθρωποι γινόμαστε χριστιανοί. Η κάθοδος λοιπόν του Αγίου Πνεύματος στην βάπτιση του Χριστού φανέρωσε το μυστήριο του βαπτίσματος το οποίο επιτελεί ο Χριστός με το άγιο Πνεύμα. Είναι το βάπτισμα το οποίο παρέδωσε ο Χριστός στους μαθητές του σαν βασικό στοιχείο της αποστολικής διακονίας τους στον κόσμο.



β) Η μαρτυρίες των Ευαγγελιστών Ματθαίου και του Μάρκου. Στους δύο συνοπτικούς Ευαγγελιστές, τον Ματθαίο και τον Μάρκο, τονίζεται η αναγκαιότητα του μυστηρίου του βαπτίσματος σαν μέσο συμμετοχής των ανθρώπων στην σωτηρία που προσφέρει ο Χριστός. Αυτό φαίνεται στην εντολή του Αναστημένου Κυρίου στους μαθητές του να κηρύξουν το Ευαγγέλιο και να βαπτίσουν τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Τούς ζήτησε, δηλαδή, να εισαγάγουν τους ανθρώπους στην νέα σωτήρια σχέση τους με τον ένα και αληθινό Τριαδικό Θεό που αποκαλύφτηκε περίτρανα στη βάπτισή του στον Ιορδάνη, τον Πατέρα, τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα. «Πορευθείτε λοιπόν, μαθητεύσατε όλα τα έθνη, βαπτίζοντάς τους στο Όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντάς τους να τηρούν όλα όσα σας παράγγειλα» (28:18-20). Το ίδιο ακριβώς αναφέρει και ο Μάρκος με συντομότερο τρόπο. «Πορευθείτε σε όλον τον κόσμο και κηρύξτε το Ευαγγέλιο σε ολόκληρη την κτίση. Όποιος [σας] πιστέψει και βαπτιστεί θα σωθεί» (16:15-16).
Είναι σαφές λοιπόν, ότι το μυστήριο του βαπτίσματος που ίδρυσε ο Χριστός μεταμορφώνοντας ή συμπληρώνοντας το βάπτισμα του Ιωάννη του βαπτιστή είναι η αφετηρία της επανασύνδεσής μας με τον δημιουργό μας που είναι και ο αρχηγός και τελειωτής της σωτηρίας μας. Για να αντιληφθούμε το βαθύτερο νόημα αυτής της σωτηρίας πρέπει να προσέξουμε στις λεπτομέρειες που μας παρέχουν οι Ευαγγελικές αφηγήσεις για τη Βάπτιση του Κυρίου στον Ιορδάνη.
3. Η βαθύτερη σημασία της Βάπτισης του Χριστού και του Μυστηρίου του Βαπτίσματος.  
α) Η επιστροφή του ανθρώπου στον αληθινό Θεό. Το βάπτισμα του Προδρόμου ήταν «βάπτισμα μετανοίας,» που υποδήλωνε την επιστροφή του ανθρώπου στον Θεό και την υπακοή του στο θείο θέλημα. Ήταν αναγκαίο εν όψει της ελεύσεως του Μεσσία και της βασιλείας του Θεού την οποία θα έφερνε Εκείνος στον κόσμο. Ήταν ένα είδος προπαρασκευής και προετοιμασίας που απέβλεπε στην μεσολάβηση του Θεού μέσω του Μεσσία, δηλαδή στην δικαίωση των ανθρώπων και στην δωρεά του Αγίου Πνεύματος. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στα λόγια του Χριστού προς τον Βαπτιστή Ιωάννη, «Έτσι είναι πρέπον», για να εκπληρωθεί σε μας πλήρης δικαίωση» (Ματθ. 3:15). Έτσι όταν ο Χριστός προσήλθε στο βάπτισμα του Ιωάννη σαν άνθρωπος αποδέχτηκε το θείο θέλημα εκ μέρους ολόκληρης της ανθρωπότητας. Και τότε η μαρτυρία του ουράνιου Πατέρα που τον αναγνώρισε σαν τον Υιό του τον αγαπητό και η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος σωματικά «εν είδη περιστεράς» σήμανε την αποδοχή του Χριστού από τον Πατέρα ως τον Μεσσία που θα φέρει την βασιλεία του Θεού στους ανθρώπους. Την βασιλεία αυτή την αντιπροσώπευε κυρίως και πρωτίστως ή κοινωνία του Αγίου Πνεύματος, όπως είχε προφητέψει ο Ησαΐας: «Ο Ιακώβ είναι ο υιός μου, εγώ θα τον αναλάβω. Ο Ισραήλ είναι ο εκλεκτός μου, τον οποίο αποδέχτηκε η ψυχή μου, και στον οποίον έδωσα το Πνεύμα μου, για να κάνει κρίση ανάμεσα στα έθνη» (42:1).
β) Η ανθρωπότητα του Χριστού η βάση της σωτηρίας του ανθρώπου. Τόσον η αποδοχή του Χριστού ως Μεσσία όσον και η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος επάνω του αναφέρονται στην ανθρωπότητά του, την οποία ανέλαβε για χάρη μας και την κατέστησε την βάση της σωτηρίας μας. Όπως το διαλαλεί η εκκλησιαστική υμνωδία,
 «΄Εχοντας φορέσει την μορφή του δούλου, προσήλθες να βαπτισθείς Χριστέ από δούλο στα ύδατα του Ιορδάνη, για να λυτρώσεις από την δουλεία της αρχαίας αμαρτίας και να αγιάσεις και να φωτίσεις εμάς τους ανθρώπους» (Εσπερινός παραμονής Θεοφανίων). «Λύτρωση έρχεται ο Χριστός να δώσει με τη βάπτιση σε όλους τους πιστούς. Γιατί με αυτήν καθαρίζει τον Αδάμ, υψώνει τον πεσμένο, ντροπιάζει τον τύραννο που προκάλεσε την πτώση, ανοίγει τους ουρανούς, κατεβάζει το θείο Πνεύμα, και χαρίζει την αφθαρσία και την μέθεξη» (Ωδή 8η).
«Σήμερα στα ρείθρα του Ιορδάνη ήρθε ο Κύριος, και λέει στον Ιωάννη: Μη δειλιάσεις να με βαπτίσεις, γιατί ήρθα να σώσω τον Αδάμ τον πρωτόπλαστο» (Οίκος).
«Ως άνθρωπος ήρθες Χριστέ Βασιλεύ στον ποταμό, και δουλικό βάπτισμα σπεύδεις να λάβεις από τα χέρια του Προδρόμου, για τις δικές μας αμαρτίες, φιλάνθρωπε!» (Σοφρωνίου Ιεροσολύμων).
γ) Η αποκάλυψη του εν Τριάδι Θεού και η κοινωνία του με το άνθρωπο. Στην τελευταία όμως ανάλυση, τα όσα έγιναν στον Ιορδάνη αναφέρονται στην θεότητά του Χριστού, και ιδιαίτερα στην αιώνια υιϊκή υπόστασή του, η οποία αποκαλύπτει το μυστήριο του Τριαδικού Θεού. Ο Χριστός είναι ο αιώνιος Υιός του Πατρός που έγινε και Υιός ανθρώπου για να ξαναφέρει τον άνθρωπο στην βασιλεία του Τριαδικού Θεού. Γι αυτόν τον λόγο και το μυστήριο του Βαπτίσματος που μας χαρίζει την αναγέννηση και μας εισάγει στην εν Χριστώ ζωή γίνεται εις το όνομα της Αγίας Τριάδος, του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος. Τα Θεοφάνεια, συνεπώς, αναφέρονται όχι μόνο στην επιστροφή του ανθρώπου στον αληθινό Θεό, τον Δημιουργό και Σωτήρα του μέσω του Χριστού, αλλά και στην αποκάλυψη του μυστηρίου του Θεού, δηλαδή στην αλήθεια ότι ο Θεός είναι Ένας και Τριαδικός και ως τοιούτος πρέπει να προσκυνείται. Όπως το διαλαλεί και η εκκλησιαστική υμνωδία:
«Όταν βαπτίστηκες στον Ιορδάνη, Κύριε, τότε φανερώθηκε η προσκύνηση της Αγίας Τριάδας. Γιατί τότε η φωνή του Γεννήτορα έδωσε την σαφή μαρτυρία ονομάζοντάς σε Υιό του αγαπητό. Αλλά και το Πνεύμα με μορφή  Περιστεράς βεβαίωσε του λόγου το ασφαλές. Σε δοξάζουμε στα Επιφάνειά Σου, Χριστέ σαν το Θεό που φωτίζεις τον κόσμο» (Απολυτίκιο Θεοφανείων). «Φανερώθηκες σήμερα στην οικουμένη, και το φως Σου Κύριε σημειώθηκε επάνω σε μας που σε υμνούμε με επίγνωση. Ήρθες και φανερώθηκες, το Φως το απρόσιτο» (Κοντάκιο)! Ο διαφωτισμός του μυστηρίου του Τριαδικού Θεού είναι και η αιτία που ονομάζονται τα Θεοφάνεια και Τα Φώτα. Πρόκειται για τα φώτα του Πατρός του Υιού και ου Αγίου Πνεύματος, που αν και τρία είναι όμως και ένα Φως απρόσιτο!
4. Ο Μέγας Αγιασμός.  Ο Μέγας αγιασμός των υδάτων, που τελείται προεόρτια την παραμονή των Θεοφανείων και ανήμερα στην Εορτή, είναι ανάμνηση του βαπτίσματος του Χριστού στον Ιορδάνη από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή και του αγιασμού των υδάτων που έγινε τότε από τον Χριστό. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος ομιλεί για τον Μεγάλο αυτό αγιασμό στην γιορτή των Θεοφανείων που φυλασσόταν από τους πιστούς και χρησιμοποιείτο για αγνισμό, ενίσχυση και θεραπεία. Την μεγάλη σημασία του την αντιλαμβανόμαστε από τα λόγια της ευχής που αναπέμπει ο ιερέας κατά την επίκληση του Αγίου Πνεύματος και τον καθαγιασμό του ύδατος: «...και ποίησον αυτό πηγή αφθαρσίας, δώρο αγιασμού, συγχωρητικό (λυτήριο) αμαρτημάτων, φάρμακο (αλεξιτήριο) νοσημάτων, εξολοθρευτικό δαιμόνων, απρόσιτο στις ενάντιες δυνάμεις, γεμάτο με αγγελική δύναμη...» Δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ των δύο καθαγιασμών (της παραμονής και της γιορτής). Εκείνο που έχει σημασία προκειμένου να χρησιμοποιήσει κανείς τον μεγάλο αγιασμό είναι η μετάνοια και η νηστεία την παραμονή της Γιορτής. Όταν με πνεύμα συντετριμμένο και με πίστη αληθινή λαμβάνουμε και χρησιμοποιούμε την μ. Αγιασμό, τότε πραγματικά γίνεται ιαματικό μέσο ψυχών και σωμάτων και πάσης αντικείμενης δύναμης ανατρεπτικό. Η γιορτή των Θεοφανείων είναι προσκλητήριο ανανέωσης και επιστροφής στον Κύριο της δόξης, ο οποίος αν και ήταν Θεός ταπείνωσε τον εαυτόν του και έγινε άνθρωπος –άνθρωπος αληθινός, αναμάρτητος, συγχωρητικός και ελεήμων, η οδός, η αλήθεια και η ζωή. Ας τον ακολουθήσουμε στην οδό της δικαιοσύνης, μαζί με την Παναγία μητέρα του την Θεοτόκο, τον άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή, τους αγίους Αποστόλους και όλους τους αγίους.

Επίσκεψη Ανδριανού στα έργα του Αναβάλου στην Βελανιδιά.

Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός επισκέφθηκε σήμερα την περιοχή Βελανιδιά του Δημοτικού Διαμερίσματος Κιβερίου, όπου άρχισαν οι εργασίες υλοποίησης του έργου «Μεταφορά και διανομή νερού άρδευσης από δίκτυα Αναβάλου σε Κουτσοπόδι, Μυκήνες, Μοναστηράκι, Χώνικα, Αεροδρόμιο, Ελληνικό, Λέρνα και Μιδέα».
Ο κ. Ανδριανός έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Όπως επανειλημμένως έχω πει o Ανάβαλος είναι για την Αργολίδα έργο πνοής που σχεδιάστηκε και δρομολογήθηκε από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σε συνεργασία με την τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αργολίδας με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 47 εκ. ευρώ από το Πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής.

Και με τη σημερινή μου επίσκεψη στο χώρο των εργασιών στο Κιβέρι, θέλω να καταδείξω ότι θα συνεχίσω να παρακολουθώ κάθε βήμα της υλοποίησης του έργου και να ασκώ την απαιτούμενη πίεση όπου χρειάζεται ώστε ο Ανάβαλος να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί προς χρήση στους Αργολιδείς χωρίς καθυστερήσεις και χωρίς καμία έκπτωση από τον αρχικό του σχεδιασμό.»

0 σχόλια:

Εν Άργει Διονύσια 2012 - "Συνάντηση Αισθήσεων"

  ΟΔήμος Άργους-Μυκηνών και η Κ.Ε.Δ.Α-Μ (Κοινωφελής Επιχείρηση ΔήμουΆργους-Μυκηνών) καλωσορίζουν τη Νέα Χρονιά και διοργάνωσαν μια γιορτή, μια … «Συνάντηση Αισθήσεων» ,μετα τοπικά προϊόντα Οίνου, Ούζου, Τσίπουρου, Μπύρα, Γλυκά του Κουταλιού, Γευσιγνωσία, Ομιλίες, Πολιτιστικά Δρώμενα, στον πολυχώρο των Στρατώνων Καποδίστρια στο Άργος.

  Τα εγκαίνια της έκθεσης τέλεσε  οΔήμαρχος της πόλης Δ. Καμπόσος, παρών ο βουλευτής Αργολίδας Γ. Ανδριανός ο αντιπεριφεριάρχης Αργολίδας Α. Χειβιδόπουλος , ο δήμαρχος Τρίπολης Γ. Σμυρνιώτης ,ο δημοτικός σύμβουλος Σ. Κωτσοβός. Η έκθεση θα διαρκέσει τρεις ημέρες και ο δήμαρχος ευελπιστεί νατην επισκεφτούν οι ντόπιοι αλλά και από τις γύρω περιοχές της Πελοποννήσου.
«ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ»

«…πόλη ων Θεών και των βασιλιάδων, το όνομα της, η φήμη της, η δόξα της, ήτανδιαδεδομένα σ’ όλα τα έθνη! … Λόγια που απαντούν σε ωδές του Πίνδαρου: «Βραχύμοι στόμα πάντ’ αναγήσασθ’ όσων Αργείων έχει τέμενος μοίραν εσλών, έστι δε καικόρος ανθρώπων βαρύς αντιάσαι» [είναι μικρό το στόμα μου για να διηγηθεί την δόξα του Άργους …].
ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΠΟΥΚΕΒΙΛ - Γάλλος ταξιδιώτης του 1820

Το Άργος, ως η αρχαιότερη πόλη της Ελλάδας, συμμετέχει στο Δίκτυο των ΑρχαιότερωνΠόλεων της Ευρώπης και αποτελεί το μεγαλύτερο υπαίθριο μουσείο της χώρας, μεπολυάριθμα και μοναδικά ευρήματα που τοποθετούνται σε κάθε ιστορική περίοδο τωνΕλλήνων. Έχει να προτείνει στον επισκέπτη πλήθος μνημείων από τουςπροϊστορικούς και ιστορικούς χρόνους, μουσεία, ιστορικές εκκλησίες και πλούσιαεκκλησιαστικά κειμήλια, την παλιά πόλη, χαρακτηριστικά αρχιτεκτονικά στοιχεία,νεοκλασικά κτίρια.
Οι στρατώνες κτίστηκαν αρχικάτη δεκαετία 1690 από τους Ενετούς και χρησίμευσαν ως νοσοκομείο,το οποίο διηύθυναν οι Αδελφοί του Ελέους.Οι Τούρκοι μετέτρεψαν το κτίσμα σε αγορά και κάθε Κυριακή γινόταν μεγάλο παζάριαπό όλη την επαρχία. Επίσης, εκεί στεγάστηκε και το ταχυδρομείο. Ξανακτίστηκεαπό τον Ιωάννη Καποδίστρια (1828-1829) και λειτούργησε γιαπρώτη φορά ως στρατώνας ιππικού. Κατά τη διάρκεια του 1893-94 οι στρατώνες μετατρέπονται σε σχολείο,επειδή η στέγη του καποδιστριακού σχολείου είχε καταρρεύσει. Την περίοδο1905-1912 στέγασαν μονάδα πεζικού και στη συνέχεια Τούρκους αιχμαλώτους τωνβαλκανικών πολέμων. Κατά τη διάρκεια της κατοχής οι στρατώνες μετατράπηκαν σεάντρο ανακρίσεων και βασανισμών και ύστερα από πολλά χρόνια και για τελευταίαφορά φιλοξενείται στρατός την περίοδο 1955-1968.




 PHOTO STUDIO B&G ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ - ΡΑΣΣΙΑΣ studio-press@mailcity.com
Blog Widget by LinkWithin

Συνάντηση Γ.Μανιάτη με τον Πρωθυπουργό για τα πετρέλαια.



 Συνάντηση διάρκειας μιάμιση ώρας με τον Πρωθυπουργό κ. Λουκά Παπαδήμο είχε ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Γιάννης Μανιάτης, το απόγευμα της Τρίτης 4 Ιανουαρίου.










 Ο κ. Μανιάτης ενημέρωσε τον Πρωθυπουργό για όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τις έρευνες Υδρογονανθράκων.

Εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου, ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ έκανε την ακόλουθη δήλωση :







 «Ενημέρωσα τον Πρωθυπουργό για τις τελευταίες εξελίξεις στα θέματα ερευνών υδρογονανθράκων. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι έχουμε στον αέρα τον μεγάλο διαγωνισμό για τις σεισμικές έρευνες στο Ιόνιο και νότια της Κρήτης και αναμένουμε στις 2 Μαρτίου να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές. Πριν δύο μέρες, προκηρύξαμε τον μεγάλο διαγωνισμό για τα τρία οικόπεδα ερευνών και εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου στα οικόπεδα του Πατραϊκού, των Ιωαννίνων και του Κατάκολου, ενώ είμαστε στο τελευταίο στάδιο να στελεχώσουμε τον δημόσιο φορέα, ο οποίος θα αναλάβει τις έρευνες πετρελαίου σε όλη τη χώρα. Βρισκόμαστε σε ένα πολύ καλό στάδιο και η φιλοδοξία μας είναι, με βάση αυτά που έχουν γίνει μέχρι τώρα, στο τέλος του 2012, επιτέλους, να μπει συμβολικά και το πρώτο γεωτρύπανο σε περιοχή της Ελλάδας».
Blog Widget by LinkWithin

Τετράποδοι δρομείς
Τετράποδοι δρομείς
Αλλοι υποδέχονταιτον νέο χρόνο με χορό και άλλοι με χαρτοπαιξία. Στο Κλόστερς της κατάλευκης Ελβετίας δεν νοείται υποδοχή της νέας χρονιάς χωρίς χοιροδρομίες. Στο χωριό των 4.000 κατοίκων που βρίσκεται σε ύψος 1.150 μέτρων και δυο βήματα από το φημισμένο Νταβός, τέτοιες μέρες κάθε χρόνο πραγματοποιείται ο αγώνας των χοιριδίων μετ’ εμποδίων που ενθουσιάζει μικρούς και μεγάλους. Δέκα γουρουνάκια διαγκωνίζονται για το έπαθλο και αφού έχουν προηγηθεί ολόκληρες εβδομάδες εκπαίδευσης. Οσο τα γουρουνάκια τρέχουν στην ειδική πίστα που στήνεται στο κέντρο του χωριού, χωριανοί και επισκέπτες δοκιμάζουν τις τοπικές σπεσιαλιτέ και πίνουν άφθονο κρασί. Ο νικητής αμείβεται κι αυτός με τα αγαπημένα εδέσματα του είδους του. Δεν είναι γνωστό εάν τα υπόλοιπα εννέα χοιρίδια επιστρέφουν στις λάσπες τους ή καταλήγουν στο μαχαίρι του χασάπη. Εάν συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε αυτή η κούρσα είναι για κάποιους διασκέδαση. Και για κάποιους άλλους ένας αγώνας επιβίωσης.
03.01.2012 | 18:50

Τι είναι η ΑΟΖ - Πως θα την οριοθετήσουμε για να εκμεταλλευτούμε πετρέλαιο και φυσικό αέριο

- Καμία εταιρεία δεν επενδύει σε κοιτάσματα δίχως ξεκάθαρη ΑΟΖ
- "Αν η Ελλάδα κλείσει συμφωνίες με μεγάλες εταιρείες καμία Τουρκία δεν θα μπορεί να κουνηθεί"
- Τι λέει στο Νewsit o διεθνολόγος και στρατηγικός αναλυτής Θ.Ντόκος
- Γεωτρύπανα σε Κατάκολο, Πατραϊκό και Γιάννενα στο τέλος του ΄12 λέει ο Γ. Μανιάτης

« Το άστρο της Βηθλεέμ αποκαλύπτεται» στον ΔΑΝΑΟ.

  Την Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012 και ώρα 6 μ.μ. ο Σύλλογος Αργείων «Ο Δαναός» κόβει την πρωτοχρονιάτικη πίτα στην αίθουσα διαλέξεων του Μεγάρου του. Ο κ. Σωτήριος Σοφιάς, ερευνητής, συγγραφέας, θα ομιλήσει με το επίκαιρο θέμα: « Το άστρο της Βηθλεέμ αποκαλύπτεται».


 Θα ακολουθήσει συναυλία των βραβευμένων νέων σολίστ, Πέτρου Στεργιόπουλου φλάουτου,Αλέξανδρου Βελώνη πιανίστα,Μελίνας Καραγιάννη πιανίστα, ΄Ερης Μαυροπούλη πιανίστα, και Παναγιώτας Τριανταφύλλου πιανίστα, σε συνεργασία με το Διεθνές Μουσικό Σωματείο Gina Bachauer, του οποίου ο Πρόεδρος κ. Κωνσταντίνος Π. Καράμπελας- Σγούρδας, Μουσικολόγος- Κριτικός Μουσικής, θα απευθύνει χαιρετισμό.


« Το άστρο του Ιησού αποκαλύπτεται»


Το μυστήριο του άστρου της Βηθλεέμ αποτελούσε για εκατοντάδες χρόνια ένα ανεξερεύνητο μυστήριο. Προκαλούσε την έξαψη της φαντασίας, τόσο στα μικρά παιδιά, όσο και στους μεγάλους, οι οποίοι έμεναν έκθαμβοι εμπρός στο πέπλο μυστηρίου που κάλυπτε αυτό το φαινόμενο. Η αλήθεια είναι δεν είχε δοθεί μέχρι και το 2005 κάποια διεξοδική και πειστική ερμηνεία για τη μοναδικότητα, αλλά και για την σημασία του, τόσο από θρησκευτικής όσο και από αστρονομικής προσέγγισης.

Ο κ. Σωτήρης Σοφιάς, ξεκίνησε να μελετά αυτό το μοναδικό φαινόμενο του άστρου του Ιησού από την βαθιά του αγάπη για την αστρονομία και από το πάθος του για την αναζήτηση του ανεξερεύνητου.Με όπλο την υπομονή και το μεράκι του, και « βοηθούς» τα αστρονομικά του όργανα, πέρασε ατέλειωτες ώρες μελετώντας τον ουρανό, τους ουρανογραφικούς χάρτες και τα ιστορικά αστρονομικά δεδομένα, κατάφερε να καταλήξει σε μια ολοκληρωμένη και πλήρη μελέτη για το φαινόμενο του άστρου της Βηθλεέμ.

Ερωτήματα όπως: ποιο ήταν τελεσίδικα το άστρο της Βηθλεέμ, αν έδειξε τον προορισμό στους μάγους της Ανατολής, αν ήταν ακίνητο και στάθηκε πάνω από την φάτνη, αν είναι ένα ανεπανάληπτο αστρονομικό φαινόμενο και βρίσκουν την απάντησή τους στην συγκλονιστική έρευνα που πραγματοποίησε.

Ο ΄Ελληνας ερευνητής, μας αποδεικνύει μέσα από το έργο του, ότι όταν γεννήθηκε ο Χριστός, το αστρονομικό φαινόμενο που προανήγγειλε την γέννησή του, ήταν μοναδικό, ενώ κατάφερε να προσδιορίσει με ακρίβεια την ημερομηνία, την ημέρα και την ώρα γέννησης του Θείου Βρέφους!!

Να σημειωθεί, ότι η έρευνά του έγινε θερμότατα αποδεκτή στους κόλπους της Ορθόδοξης Εκκλησίας, με προεξέχοντα τον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη, αλλά και τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών.

Το βιβλίο του, το οποίο αναλύει την έρευνά του για το άστρο της Βηθλεέμ, προλογίστηκε και υποστηρίχτηκε από διακεκριμένους ΄Ελληνες αστροφυσικούς και μελετητές.
Blog Widget by LinkWithin

Γ.Ανδριανός: Η ενδεχομενη κατάργηση του ΙΚΑ Κρανιδίου θα επιφέρει σημαντικά προβλήματα στους ασφαλισμένους της περιοχής.

  Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Γ. Κουτρουμάνη με θέμα τα σημαντικά προβλήματα που θα προκύψουν από την ενδεχόμενη κατάργηση του ΙΚΑ Κρανιδίου

Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:


«Σύμφωνα με πληροφορίες η Κυβέρνηση σχεδιάζει την κατάργηση του ΙΚΑ Κρανιδίου.

Η έντονα αρνητική αυτή εξέλιξη θα επιφέρει μεγάλη ταλαιπωρία και σημαντικά προβλήματα στους ασφαλισμένους στο ΙΚΑ σε ολόκληρη την περιοχή η οποία σήμερα εξυπηρετείται από το ΙΚΑ Κρανιδίου – περιοχή με έντονη οικονομική δραστηριότητα, καθώς εκεί λειτουργούν μεταξύ άλλων ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και άλλες υποδομές στον τουριστικό και ευρύτερο επιχειρηματικό τομέα, που απασχολούν σημαντικό αριθμό εργαζομένων.

Επισημαίνεται ότι η τυχόν κατάργηση του ΙΚΑ Κρανιδίου θα αναγκάσει τους ασφαλισμένους να μεταβαίνουν στην πρωτεύουσα του νομού, που απέχει 80 χιλιόμετρα με κακό οδικό δίκτυο.

Κατόπιν αυτών,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

1. Αν όντως σχεδιάζεται η κατάργηση του ΙΚΑ Κρανιδίου, η οποία θα επιφέρει μεγάλη ταλαιπωρία και σημαντικά προβλήματα στους ασφαλισμένους στο ΙΚΑ σε ολόκληρη την περιοχή που σήμερα εξυπηρετείται από αυτό».
Blog Widget by LinkWithin

Δευτέρα 2 Ιανουαρίου 2012

Ο Γ. Καπελέρης σε παλιότερη ομιλία του στο Εμπορικό Επιμελητήριο.

Έπειτα από τις καταγγελίες για μη είσπραξη προστίμων από λαθρεμπόριο καυσίμων

Για κακουργηματική απιστία διώκεται
ο πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ Γ. Καπελέρης

Τελευταία ενημέρωση: 02/01/2012 18:22
Αντιμέτωπος με την κατηγορία της κακουργηματικής απιστίας με τις επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου περί καταχραστών του Δημοσίου βρίσκεται ο Γιάννης Καπελέρης, γενικός γραμματέας Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων του υπουργείου Οικονομικών και πρώην επικεφαλής του ΣΔΟΕ. Ο υπουργός Οικονομικών Ευ. Βενιζέλος ζήτησε σήμερα την παραίτηση του Γ. Καπελέρη προκειμένου να διευκολυνθεί η δικαστική έρευνα.
Την παραίτηση Καπελέρη ζήτησε ο υπ. ΟικονομικώνΚατέθεσε στους εισαγγελείς ο Γιάννης ΚαπελέρηςΣτον Οικονομικό Εισαγγελέα ο ΚαπελέρηςΚαπελέρης, ο τσάρος πασών των εφοριών

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ:ΔΕΝ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΟ Ι.Κ.Α. ΚΡΑΝΙΔΙΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αναφορικά με πληροφορίες που αναφέρουν ότι το Υποκατάστημα Ι.Κ.Α. Κρανιδίου πρόκειται να κλείσει, ανακοινώνεται ότι μετά από επικοινωνία του Υφυπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γιάννη Μανιάτη με τον Διοικητή του ΙΚΑ, κ. Ροβέρτο Σπυρόπουλο, δεν υπάρχει καμία πρόθεση της Διοίκησης του Ιδρύματος για κλείσιμο του συγκεκριμένου Υποκαταστήματος.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, είναι σκόπιμο να προωθηθούν λύσεις οι οποίες μειώνουν το λειτουργικό του κόστος.

0 σχόλια:

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ:Μέσα στο 2011 ανατέθηκε και παραδόθηκε το βασικό τμήμα της Μελέτης για την επέκταση του Αναβάλου στην Ερμιονίδα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΠΡΟΩΘΕΙΤΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΑΝΑΒΑΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΡΜΙΟΝΙΔΑ
Σε προωθημένο στάδιο διαβούλευσης με τις συναρμόδιες Υπηρεσίες βρίσκεται η Προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου επέκτασης του δικτύου Αναβάλου στο Δήμο Ερμιονίδας, η οποία κατατέθηκε στις 25.10.2011. Ταυτόχρονα, εκπονούνται η Γεωλογική Μελέτη και οι εργασίες υπαίθρου των Τοπογραφικών. Ήδη έχει κατατεθεί από τις 07.07.2011 η Γεωργική Μελέτη, σε συνέχεια της κεντρικής ανάθεσης που έγινε στις 24.01.2011 με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Τα ζητήματα και οι εναλλακτικές λύσεις που κυρίως απασχόλησαν τη Μελέτη ήταν δύο (2):
Α. Η όδευση από το αντλιοστάσιο Ιρίων στην Άρια μέχρι την περιοχή της Κάντιας.
Β. Η όδευση από το ακρωτήρι των Ιρίων μέχρι την Κοιλάδα.
Στο πρώτο τμήμα της όδευσης Άρια – Κάντια, ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε βόρεια πορεία μέσω του δρόμου Ναύπλιο – Πυργιώτικα – Αγ. Αντώνιος – Κάντια. Τελικά επελέγη η νότια όδευση Άρια – Λευκάκια – Δρέπανο – Βιβάρι – Ανηφοράκι - Κάντια – Παραλία Ιρίων, με ένα μήκος αγωγού 22,5 χλμ και διάμετρο Φ900.
Στο δεύτερο τμήμα Ακρωτήρι Ιρίων - Κοιλάδα, εξετάστηκε τόσο η χερσαία, όσο και η υποθαλάσσια όδευση. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκε η δυνατότητα υποθαλάσσιας όδευσης από το ακρωτήρι Ιρίων στον όρμο Βουρλιάς, μέχρι το ακρωτήρι Κόκκινος στην Κοιλάδα. Η συγκεκριμένη υποθαλάσσια όδευση τελικά αποκλείστηκε, εξαιτίας του μεγάλου βάθους (άνω των 140 μέτρων) που θα συναντούσε ο αγωγός και της αδυναμίας αντιμετώπισης των μεγάλων τεχνικών προβλημάτων.
Η χερσαία όδευση που τελικά επελέγη είχε δύο (2) εναλλακτικές λύσεις. Η μία μέσω ανάρτησης του αγωγού επί της βραχώδους ακτής της περιοχής του Ακρωτηρίου Βουρλιά (συνολικού μήκους 7,5χλμ), η οποία και τελικά δεν επελέγη λόγω σημαντικών περιβαλλοντικών προβλημάτων και αδειοδοτήσεων που θα προκαλούσε, ενώ η δεύτερη λύση η οποία και τελικά προτείνεται, προβλέπει όδευση στο εσωτερικό χερσαίο μέρος της περιοχής, μέσω όρμου Σαλαντίου και κατάληξη σε δεξαμενή έξω από την Κοιλάδα, με μια συνολική όδευση στο δεύτερο αυτό τμήμα μήκους 22,5χλμ.
Οι σχετικές χαράξεις και στα δύο τμήματα, φαίνονται στους επισυναπτόμενους δύο χάρτες.
Συνολικά η χάραξη του αγωγού έχει ένα μήκος 45χλμ και αναμένεται να καλύψει τις τοπικές αρδευτικές ανάγκες σε έκταση 22.000 στρεμμάτων περίπου, με παροχή 2.500κ.μ./ώρα.
Αναφορικά με το θέμα, ο Υφυπουργός ΠΕΚΑ, κ. Γιάννης Μανιάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Μέσα στο 2011 ανατέθηκε και παραδόθηκε το βασικό τμήμα της Μελέτης για την επέκταση του Αναβάλου στην Ερμιονίδα. Ένα έργο που θα λυτρώσει ολόκληρο το Δήμο από την μεγάλη υποβάθμιση του υδροφόρου ορίζοντα και την εισδοχή της θάλασσας στο χερσαίο τμήμα. Μαζί με την σημαντική παρέμβαση που αναμένεται να υπάρξει στον τομέα της αγροτικής παραγωγής, σημαντική επίσης αναμένεται να είναι η συμβολή του έργου στο ευρύτερο υδατικό ισοζύγιο. Ουσιαστικά με το έργο της επέκτασης του Αναβάλου δικαιολογημένα μπορούν να προσβλέπουν οι κάτοικοι της Ερμιονίδας στην άμεση και έμμεση επίλυση τόσο του αρδευτικού, όσο και του υδρευτικού προβλήματος που αντιμετωπίζουν παραγωγοί αγρότες, μόνιμοι κάτοικοι και τουριστικές εγκαταστάσεις. Το έργο έχει αρκετό δρόμο μπροστά του, όμως είναι σημαντικό ότι ήδη άρχισαν να κατατίθενται και να εγκρίνονται οι μελέτες υλοποίησής του».

0 σχόλια:

Μία παγωμένη ημέρα ξημέρωσε σήμερα για την Αργολίδα

Μία παγωμένη ημέρα ξημέρωσε σήμερα για την Αργολίδα όπου ο πάγος έπεσε σε οπωροκηπευτικά και εσπεριδοειδή ,αφού η θερμοκρασία έφτασε σε κατά τόπους περιοχές στον Αργολικό κάμπο στους μείων τρεις βαθμούς . Οι αγρότες επί ποδός αναμένουν για να δουν τις ζημιές εντός των επομένων ημερών.




STUDIO B&G

0 σχόλια:

Η ΚΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ ΤΗΣ

Όπως κάθε χρόνο η παράδοση της Νέας Κίου Αργολίδας  θέλει ανήμερα της πρωτοχρονιάς να κόβεται η Βασιλόπιτα και να τελείται ο αγιασμός για το καλό της νέας χρονιάς . Ετσι και φέτος στο πνευματικό κέντρο του δημοτικού διαμερίσματος της Νέας Κίου οι ιερείς πατέρας Δημοσθένης και πατέρας Ηλίας  Γάτζιος τέλεσαν τον αγιασμό και κατόπιν ευλόγησαν και έκοψαν την βασιλόπιτα . Παρών στις εκδηλώσεις ο δήμαρχος Αργους Μυκηνών ο κ. Δ. Καμπόσος , δημοτικοί σύμβουλοι ,η δημοτική φιλαρμονική της Ν.Κίου ,η οποία έπαιξε  χριστουγεννιάτικα τραγούδια .Στο τέλος της εκδήλωσης ο Αγιο Βασίλης μοίρασε διάφορα γλυκίσματα σε όλα τα παιδιά που ήταν εκεί.




STUDIO B&G ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ studio-press@mailcity.com

Read more: http://www.parapolitikaargolida.gr/2012/01/blog-post_2127.html#ixzz1iK2XMC2F

Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2012

Με την καθιερωμένη Δοξολογία στον Μητροπολιτικό ναό του Αγίου Γεωργίου, ξεκίνησε η καινούργια χρονιά με πολλές ευχές για ένα καλύτερο και δημιουργικότερο 2012

 Με την καθιερωμένη Δοξολογία στον Μητροπολιτικό  ναό του Αγίου Γεωργίου, ξεκίνησε η καινούργια  χρονιά με πολλές ευχές για ένα καλύτερο και δημιουργικότερο  2012 . Παρών στην δοξολογία οι τοπικές και στρατιωτικές αρχές του νομού ,καθώς και ο βουλευτής Αργολίδας με την ΝΔ Γ. Ανδριανός. Την δοξολογία τέλεσε ο μητροπολίτης Αργολίδας κ. Ιάκωβος . Κατόπιν ο αντιπεριφεριάρχης Αργολίδας κ. Α. Χειβιδόπουλος  δέχθηκε της ευχές για το νέο έτος στα γραφεία της αντιπεριφέρειας  στο Ναύπλιο  και μαζί με τον μητροπολίτη Αργολίδας κ. Ιάκωβο και τον επίσκοπο  Επιδαύρου κ. Καλλίνικο έκοψαν την βασιλόπιτα της περιφέρειας Αργολίδας.





STUDIO B&G  ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ studio-press@mailcity.com

0 σχόλια:

Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ

Όλως  εορταστικός γιόρτασε ο Ιερός ναός του Αγίου Βασιλείου στο Αργος ,όπου τελέσθηκε πολυαρχιερατικός εσπερινός  χοροστατώντας του Επισκόπου Ελευσίνος Ιεροθέου  από το πατριαρχείο της Αλεξανδρείας  παρόντος του μητροπολίτη Αργολίδας κ. Ιακώβου  και του θεοφιλεστάτου επισκόπου Επιδαύρου κ. Καλλινίκου . Κατά τον εσπερινό είχε τεθεί προς προσκύνηση τεμάχιο ιερού λειψάνου του Αγίου Βασιλείου. Στο τέλος του πανηγυρικού εσπερινού ο επίσκοπος Ελευσίνος κήρυξε τον θείο λόγο καθώς και αναφέρθηκε στην κρίση που αντιμετωπίζει η Ελλάδα μας .                                                                                                       

Ο Άγιος Βασίλειος, γεννημένος το 330μ.Χ. στη Νεοκαισάρεια του Πόντου από γονείς ευγενείς με δυνατό χριστιανικό φρόνημα, έμελλε να γίνει Μέγας πνευματικός διδάσκαλος και κορυφαίος θεολόγος και Πατέρας της Εκκλησίας, αφού η χριστιανική του ανατροφή και η πνευματική του πορεία τον οδήγησαν στην Θεία θεωρεία του Αγίου Ευαγγελίου, και στην αυστηρή ασκητική ζωή, παράλληλα με το ποιμαντικό, παιδαγωγικό και φιλανθρωπικό του έργο.


Ο πατέρας του Βασίλειος ήταν καθηγητής ρητορικής στη Νεοκαισάρεια και η μητέρα του Εμμέλεια απόγονος οικογένειας Ρωμαίων αξιωματούχων. Στην οικογένεια εκτός από το Βασίλειο υπήρχαν άλλα οκτώ παιδιά. Μεταξύ αυτών, ο Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, ο Όσιος Ναυκράτιος ασκητής και θαυματουργός, η Οσία Μακρίνα και ο Άγιος Πέτρος, Επίσκοπος Σεβαστείας. Τα πρώτα γράμματα, τού τα δίδαξε ο πατέρας του. Συνέχισε τις σπουδές του στην Καισαρεία της Καππαδοκίας, στην Κωνσταντινούπολη και στην Αθήνα. Εκεί σπούδασε γεωμετρία, αστρονομία, φιλοσοφία, ιατρική, ρητορική και γραμματική. Οι σπουδές του διήρκησαν τεσσεράμισι χρόνια. Η ασκητική του ζωή ξεκίνησε ήδη από τα χρόνια όπου φοιτούσε στην Αθήνα. Ο σοφός δάσκαλος του Εύβουλος εντυπωσιασμένος από την αυστηρή νηστεία, του Άγίου, και μετά την παραίνεση του, λέγεται ότι έγινε Χριστιανός.


Συμφοιτητές του ήταν και δύο νέοι που έμελλε να διαδραματίσουν σπουδαίο ρόλο στην ιστορία. Ο ένας, φωτεινό ο Άγιος και Μέγας Πατέρας της Εκκλησίας ο Θεολόγος Γρηγόριος και ο άλλος μελανό στον αντίποδα, προδότης του Ιησού, ειδωλολάτρης και διώκτης των Χριστιανών, ο Ιουλιανός ο Παραβάτης. Κατά την διάρκεια αυτών των ετών, ο Άγιος Βασίλειος και ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος ανέπτυξαν μεγάλη και ισχυρή φιλία. Ταυτόχρονα με τις σπουδές τους, είχαν ιεραποστολική δράση. Διοργάνωναν χριστιανικές συγκεντρώσεις, στις οποίες ανέλυαν θρησκευτικά ζητήματα. Ίδρυσαν επίσης και τον πρώτο φοιτητικό χριστιανικόσύλλογο.


Επέστρεψε στην Καισαρεία το καλοκαίρι του 356μ.Χ. και συνεχίζοντας την παράδοση του πατέρα του, έγινε καθηγητής της ρητορικής. Το 358 μ.Χ. επηρεασμένος από το θάνατο του αδερφού του μοναχού Ναυκρατίου, καθώς και με την παρότρυνση της αδερφής του Μακρίνας, βαπτίζεται Χριστιανός, και αποφασίζει να αφιερώσει τον εαυτό του στην ασκητική πολιτεία. Αποσύρθηκε λοιπόν σε ένα κτήμα της οικογενείας του στον Πόντο. Χαρακτηριστικό της μεγαλοψυχίας του είναι, ότι μετά την βάπτιση του δώρισε στους φτωχούς και στην εκκλησία το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του. Το φθινόπωρο του ίδιου έτους ξεκινά ένα οδοιπορικό σε γνωστά κέντρα ασκητισμού της Ανατολής, Αίγυπτο, Παλαιστίνη, Συρία και Μεσοποταμία, επιθυμώντας να συναντήσει πολλούς ασκητές και μοναχούς για να γνωρίσει τον τρόπο ζωής τους. Όταν γύρισε στο Πόντο από το ταξίδι αυτό, μοίρασε και την υπόλοιπη περιουσία του και αποσύρθηκε στο κτήμα του επιθυμώντας να ζήσει πλέον ως μοναχός. Εκεί έγραψε τους: «Κανονισμούς δια τον Μοναχικόν βίον», κανόνες που ρυθμίζουν την ζωή στα μοναστήρια μέχρι τις μέρες μας. Με την υψηλή του κατάρτιση στην Ορθόδοξη Πίστη, η φήμη του Αγίου Βασιλείου εξαπλώθηκε με τον καιρό σε όλη την Καππαδοκία. Έτσι και ο Μητροπολίτης της Καισαρείας Ευσέβιος πραγματοποιώντας την Θεία Βούληση αλλά και αυτή των χριστιανών της περιοχής, χειροτόνησε το 364 μ.Χ. τον Άγιο Βασίλειο πρεσβύτερο. Το 370 μ.Χ., μετά τον θάνατο του Ευσεβίου και σε ηλικία 41 ετών, τον διαδέχθηκε ο Άγιος Βασίλειος στην επισκοπική έδρα, με τη συνδρομή τού Ευσεβίου επισκόπου Σαμοσάτων και του Γρηγορίου επισκόπου Ναζιανζού. Επίσκοπος πλέον, ο Άγιος Βασίλειος αντιμετώπισε την προσπάθεια του Αυτοκράτορα Ουάλη να επιβάλει τον Ομοιανισμό (ρεύμα του Αρειανισμού), επικοινωνώντας μέσω επιστολών με τον Μέγα Αθανάσιο, Πατριάρχη Αλεξανδρείας και τον Πάπα Ρώμης Δάμασο. Στον τόπο του ,στην περιφέρεια της δικής του ποιμαντικής ευθύνης είχε να αντιμετωπίσει την έντονη παρουσία του αρειανικού στοιχείου και άλλων κακοδοξιών. Από τις επιστολές του φαίνονται οι προσπάθειες που κατέβαλε για την καταπολέμηση της σιμωνίας των επισκόπων, για την ανάδειξη άξιων κληρικών στο ιερατείο, καθώς και για την πιστή εφαρμογή των ιερών κανόνων από όλους τους πιστούς και φανερώνεται επίσης η ποιμαντική φροντίδα στα αποκομμένα και περιθωριοποιημένα μέλη της Εκκλησίας.

Στην οικουμενική Εκκλησία ο Μέγας Βασίλειος ουσιαστικά αναλαμβάνει τα πνευματικά ηνία από το Μέγα Αθανάσιο, ο οποίος γηραιός πλέον, αποσύρεται από την ενεργό δράση. Εργάζεται συνεχώς για την επικράτηση των ορθόδοξων χριστιανικών αρχών και υπερασπίζεται με σθένος το δογματικό προσανατολισμό τηςΟικουμενικήςΣυνόδουτηςΝίκαιας.

Ο Άγιος Βασίλειος, βοηθούσε πάντοτε τους αδικημένους και κουρασμένους, τους πεινασμένους και τους αρρώστους, ανεξάρτητα από το γένος, τη φυλή και το θρήσκευμα. Έτσι το όραμά του το έκανε πραγματικότητα ιδρύοντας ένα πρότυπο και για τις μέρες μας κοινωνικό και φιλανθρωπικό σύστημα, τη «Βασιλειάδα». Ένα ίδρυμα που λειτουργούσε νοσοκομείο, ορφανοτροφείο, γηροκομείο και ξενώνας για την φροντίδα και ιατρική περίθαλψη των φτωχών αρρώστων και ξένων. Τις υπηρεσίες του τις πρόσφερε το ίδρυμα δωρεάν σε όποιον τις είχε ανάγκη. Το προσωπικό του ιδρύματος αυτού ήταν εθελοντές που προσφέρανε την εργασία για το καλό του κοινωνικού συνόλου. Ήταν ένα πρότυπο και σε άλλες επισκοπές και στους πλουσίους ένα μάθημα να διαθέτουν τον πλούτο τους με ένα αληθινά χριστιανικό τρόπο. Πραγματικά είναι άξιο θαυμασμού η έμπνευση που είχε ο Άγιος Βασίλειος ,τον 4ο αιώνα μ.Χ. να ιδρύσει και να λειτουργήσει ένα τέτοιο ίδρυμα - πρότυπο.

Καταπονημένος από την μεγάλη δράση που ανέπτυξε σε τόσους πολλούς τομείς ,εναντίον των διαφόρων κακοδοξιών και ειδικά της αιρέσεως του Αρειανισμού, μη διστάζοντας πολλές φορές να αντιταχθεί με την εκάστοτε πολιτική εξουσία, με όπλα του την πίστη και την προσευχή, με τα κηρύγματα και τους λόγους του, με τα πολλά ασκητικά και παιδαγωγικά συγγράμματα, καθώς και την ασκητική ζωή του ο Άγιος Βασίλειος ο Μέγας παραδίδει το πνεύμα στο Θεό την 1η Ιανουαρίου του 379 μ.Χ. σε ηλικία 49 ετών. Ο θάνατός του βυθίζει στο πένθος όχι μόνο το ποίμνιό του αλλά και όλο το χριστιανικό κόσμο της Ανατολής. Στην κηδεία του συμμετέχει και ένα πλήθος ανομοιογενές από άποψη θρησκευτικής και εθνικής διαφοροποιήσεως. Το υψηλής σημασίας θεολογικό και δογματικό του έργο καθώς και η λειτουργική και πρωτότυπη ανθρωπιστική του δράση, είναι η μεγάλη παρακαταθήκη που μας άφησε. Η μνήμη του τιμάται από την Ορθόδοξη Καθολική Εκκλησία την 1ην Ιανουαρίου. Από το 1081μ.Χ. ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως - Νέας Ρώμης Ιωάννης Μαυρόπους (ο από Ευχαΐτων) θέσπισε έναν κοινό εορτασμό των Τριών Ιεραρχών, Βασιλείου του Μεγάλου, Ιωάννη του Χρυσοστόμου και Γρηγορίου του Θεολόγου, στις 30 Ιανουαρίου, ως προστατών των γραμμάτων και της παιδείας.

Με σοφία, στο απολυτίκιο του αναφέρεται η φράση «... τα των ανθρώπων ήθη κατεκόσμησας...». Και ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος, στον Επιτάφιο για τον καλό και Μέγα φίλο του Άγιο Βασίλειο, αποδίδει σ' αυτόν, με την ποιητική και βαθιά στοχαστική ματιά του, το χαρακτηρισμό «παιδαγωγός της νεότητας»




. STUDIO B&G ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ- ΡΑΣΣΙΑΣ studio-press@mailcity.com

0 σχόλια: