Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015


«Αργείτισσα»: Ένα σπάνιο τραγούδι του 1928

sem8
Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΕΜΣΗΣ (ΒΙΟΛΙ), Ο ΠΙΑΝΙΣΤΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ - ΝΤΑΛΓΚΑΣ (ΤΣΟΥΜΠΟΥΣ) ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ 1930
Πρόκειται για ελαφρό ερωτικό τραγούδι του 1928 με στοιχεία από την παραδοσιακή μουσική και έχει διασωθεί σε πολύ κακή κατάσταση, σε δίσκο 78 στροφών.
Ο τίτλος του είναι «Αργείτισσα» και έχει γραφτεί από τον Μιχάλη Σκουλούδη. Το τραγουδά μία από τις μεγαλύτερες φωνές της εποχής, ο Αντώνης Διαμαντίδης (Νταλγκάς).
Μετά από πολλές ακροάσεις …νομίζουμε πως καταφέραμε να κατανοήσουμε τους στίχους:
Aπ΄τη στιγμή που φάνηκες Αργείτισσα εμπρός μου
αράξανε στα μάτια μου οι εμορφιές του κόσμου.
Και η γλυκειά σου η ματιά τα σπλάχνα μου ραϊζει
και όλο γλύκα κι εμορφιά Αργείτισσα, τριγύρω μου σκορπίζει.
Γι” αυτό κι εγώ αγάπη μου τρελαίνομαι ολοένα
και χάνομαι και σβήνομαι Αργείτισσα για σένα.
Γ.Ν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου