Τετάρτη 2 Μαρτίου 2016

Πράσινο φως από την Γ.Γ. του υπουργείου πολιτισμού για Τελωνείο Ναυπλίου και Μπούρτζι

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 1.3.16 | 
 Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συνάντηση του Δημάρχου Ναυπλιέων Δημήτρη Κωστούρου με την γενική γραμματέα του υπουργείου πολιτισμού κυρία Βλαζάκη, παρουσία της προϊσταμένης της εφορίας αρχαιοτήτων Αργολίδας, κυρίας Άλκηστις Παπαδημητρίου, του αρχιτέκτονα κυρίου Μπουντούρη και υπηρεσιακών παραγόντων. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 1η Μαρτίου 2016, στο υπουργείο πολιτισμού, στην Αθήνα.

Επιμόρφωση γονέων και κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Άργους (βίντεο)

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 1.3.16 | 
 ​​​Το 2ο Δημοτικό Σχολείο Άργους στα πλαίσια της επιμόρφωσης των γονέων και κηδεμόνων του σχολείου και όχι μόνο, πραγματοποίησε την Τετάρτη 24-02-2016 εκδήλωση με ομιλία με θέμα: «Ελευθερία είναι… η έλευση των ορίων» από την Ψυχολόγο του Σχολείου κ. Μαρία Ιωαννίδου.

1η Μαρτίου 1862: Ο κυβερνητικός στρατός καταστέλλει με αιματηρό τρόπο την Ναυπλιακή Επανάσταση

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 1.3.16 |  | 
 Στασιαστικό κίνημα, που εκδηλώθηκε στο Ναύπλιο την 1η Φεβρουαρίου 1862 κατά του βασιλιά Όθωνα, όπου παρά την αποτυχία του, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην έξωση του δυνάστη λίγους μήνες αργότερα. Η εξέγερση αυτή θα μείνει στην ιστορία ως«Ναυπλιακή Επανάσταση» ή «Ναυπλιακά».
http://www.argolikeseidhseis.gr/

Επέστρεψαν σπίτι τους η σύζυγος και ο νεογέννητος γιος του αδικοχαμένου Κωνσταντίνου Πανανά

ΑΡΓΟΛΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ | 1.3.16 | 
 Εξιτήριο από την μαιευτική κλινική πήρε η σύζυγος και ο γιος του αδικοχαμένου αξιωματικού του Πολεμικού Ναυτικού από το Ναύπλιο, Κωνσταντίνου Πανανά, ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά την πτώση του ελικοπτέρου του Πολεμικού Ναυτικού στην Κίναρο. 

Για 4η χρονιά η εκδρομή των μαθητών του Άργους στη Βέροια…

υθτθυθυυθκκθτθυτδυφθικθτξ6ρτθξ7ξ
Κείμενο από ιστοσελίδες του νομού Ημαθείας:
Για τέταρτη συνεχή χρονιά μαθητές από την περιοχή του Άργους επισκέφτηκαν τη Βέροια, την Τρίτη 1 Μαρτίου, στο πλαίσιο της αδελφοποίησης του Δήμου Βέροιας με το Δήμο Άργους – Μυκηνών.
Η επίσκεψη είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα πολιτιστικών διοργανώσεων της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Άργους – Μυκηνών με σκοπό τη γνωριμία των μαθητών της Γ’ τάξης των Δημόσιων Λυκείων της πόλης με την ιστορία και τον πολιτισμό του Δήμου Βέροιας λόγω της καταγωγής του Μ. Αλεξάνδρου από την περιοχή του Άργους και της ιστορικής σύνδεσης των δυο περιοχών.
Τη φετινή χρονιά, μαθητές από τα ΓΕΛ, το ΕΠΑΛ και το Μουσικό Σχολείο Άργους συνοδευόμενοι από τον κ. Νίκο Γκαβούνο και την κ. Λίζα Πετροπούλου – Δήμα, Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο αντίστοιχα της «Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Άργους – Μυκηνών Παιδεία και Πολιτισμός (Κ.Ε.Δ.Α-Μ)» και τον κ. Τάκη Σκουφή Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Δ.Ε. του Δήμου Άργους – Μυκηνών.
Επισκέφτηκαν το Μουσείο Βασιλικών Τάφων στις Αιγές (Βεργίνα) ενώ αργότερα βρέθηκαν στο Δημαρχείο της Βέροιας όπου ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, κ. Γιώργος Σοφιανίδης, τους ενημέρωσε για την ιστορική σχέση μεταξύ Βέροιας και Άργους αλλά και την ευρύτερη ιστορία της περιοχής.
Στη συνέχεια, ο Δήμαρχος Βέροιας, Κωνσταντίνος Βοργιαζίδης, απεύθυνε καλωσόρισμα στους μαθητές και τους εκπροσώπους του Δήμου Άργους – Μυκηνών, τονίζοντας ότι «οι δυο πόλεις συνδέονται ιστορικά, έχουμε κοινή καταγωγή και κοινή ιστορία, είμαι βέβαιος ότι θα έχουμε και κοινό μέλλον».
Από την πλευρά του ο κ. Γκαβούνος αφού ευχαρίστησε το Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο για τη θερμή υποδοχή δήλωσε ότι «η αδελφοποίηση με τη Βέροια δεν είναι τυχαία. Η γενιά του Μ. Αλέξανδρου έλκει την καταγωγή της από το Άργος και συνεπώς κάθε φορά που βρισκόμαστε στην πόλη σας νιώθουμε ότι βρισκόμαστε ανάμεσα σε συγγενείς μας. Από τη μεριά μας θα κάνουμε ότι μπορούμε για να συνεχιστούν οι επισκέψεις στη Βέροια και τη Βεργίνα».

Δεκάδες χιλιάδες ευρώ για το Μαραθώνιο του Ναυπλίου…

marathonios+naupliou
του Γιώργου Νικολόπουλου
Δεκάδες χιλιάδες ευρώ θα δοθούν και φέτος για το Μαραθώνιο του Ναυπλίου. Χρήματα που προέρχονται κυρίως από τα δημοτικά ταμεία και κατά δεύτερον από την Περιφέρεια και τους χορηγούς και κατά την άποψή μας φτάνουν στα όρια της υπερβολής…
Ο ΔΟΠΠΑΤ επιχορηγεί το αθλητικό event της Κυριακής με 23.200 ευρώ. Από αυτά, τα 3.200 δόθηκαν σε αθηναϊκή εταιρεία για την ανανέωση και συντήρηση της ιστοσελίδας, η οποία κατασκευάστηκε το 2014. Μεγάλο μέρος των χρημάτων του ΔΟΠΠΑΤ (περίπου 5.300 ευρώ) δίνονται για να γίνουν προμήθειες αθλητικών t-shirt στους συμμετέχοντες, ενώ 2.500 θα κοστίσουν οι καρτέλες με τους αριθμούς συμμετοχής των αθλητών. Οι άνθρωποι του ΔΟΠΠΑΤ πάντως, είναι ιδιαίτερα αισιόδοξοι για τη συμμετοχή του κόσμου και παρήγγειλαν 6.100 αναμνηστικά σακίδια αξίας 7.503 ευρώ (όλες οι τιμές με ΦΠΑ).
Τα προηγούμενα χρόνια, για τη διεξαγωγή του Μαραθώνιου «τσόνταρε» και το Υπουργείο Πολιτισμού. Δύο μέρες πριν από τις εκλογές του περσινού Ιανουαρίου, ο τότε υφυπουργός Γιάννης Ανδριανός, αντιλαμβανόμενος ίσως τη βέβαιη αποχώρησή του, υπέγραψε την ενίσχυση του Μαραθωνίου της εκλογικής του περιφέρειας με 28.000 ευρώ. Φέτος, επειδή κάτι τέτοιο δεν συνέβη, έπρεπε να βρεθούν από αλλού τα χρήματα…
Έτσι, το Δημοτικό Συμβούλιο Ναυπλιέων αποφάσισε να ενισχύσει και ο Δήμος τον Μαραθώνιο (εκτός από τον ΔΟΠΠΑΤ). Από τον Δήμο θα δοθούν άλλες 24.000 ευρώ (δεν γνωρίζουμε ακριβώς για ποια έξοδα). Στο θέμα ψήφισαν «λευκό» οι Χρ. Γραμματικόπουλος, Γ. Πινάτσης, Ε. Παπαγεωργίου – Μουτζούρη. Ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης αν και συμφωνεί με τη διοργάνωση, διαφώνησε με το ύψος της συνολικής δαπάνης από Δήμο και ΔΟΠΠΑΤ, την οποία θεώρησε «υπερβολική, τη στιγμή μάλιστα που η φετινή οικονομική συγκυρία είναι σαφώς δυσμενέστερη της περσινής».
Συνολικά, από Δήμο και ΔΟΠΠΑΤ θα δοθούν για το Μαραθώνιο 47.200 ευρώ.
Το 2015, η Περιφέρεια Πελοποννήσου είχε δώσει 20.000 ευρώ για το αθλητικό γεγονός. Φέτος, το ποσό μειώθηκε κατά το ήμισυ: 10.000 ευρώ για 1.670 t-shirt και 500 αδιάβροχα anorak.
Τα ποσά που αναφέρουμε παραπάνω είναι ενδεικτικά και σίγουρα δεν είναι τα μόνα που δαπανήθηκαν και θα δαπανηθούν για το Μαραθώνιο. Μην ξεχνάμε πως συμμετέχουν σε αυτόν ο ΣΕΓΑΣ Πελοποννήσου, το ΚΕΣ Χάρβαρντ και «Μεγάλοι Χορηγοί», όπως το «Φουγάρο», η Οικογένεια Χριστοδούλου, η DHL, η Wind. Παράλληλα, και άλλοι τοπικοί φορείς έχουν αποφασίσει την οικονομική στήριξη (1.000 ευρώ προσφέρει το Επιμελητήριο).
Είναι χαρακτηριστικό πως στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας για το θέμα της επιχορήγησης, αναφέρθηκε πως ο προϋπολογισμός της εκδήλωσης είναι 119.000 ευρώ.

Ιωάννα Καρυστιάνη: το δύσκολο αλλά λυτρωτικό πέρασμα του «φαραγγιού» (του Γ. Κόνδη)

IMG_3242
kondhs-Αντίγραφο1
Γράφει ο Γεώργιος Κόνδης
Τα τελευταία χρόνια δεν ήταν μόνο χρόνια καταστροφής. Όσο κι αν φαίνεται περίεργο ήταν και χρόνια δημιουργίας από άτομα και ομάδες, ακόμη και ομάδες εργασίας του δημόσιου τομέα που μέσα στον γνωστό παραλογισμό του ελληνικού κράτους, κατάφεραν να αποδώσουν στην ελληνική κοινωνία σημαντικό έργο. Στις επιστήμες όπως στα Γράμματα και τις Τέχνες, οι δημιουργοί ξεπέρασαν τα εμπόδια της μιζέριας που επιβάλει η βαθιά ελληνική κρίση στη σκέψη και τη δράση μας και έδειξαν πως υπάρχουν πρόσωπα με αντοχές και δυνάμεις που αντιστρέφουν την κρίση σε κατάσταση γόνιμης σκέψης και δράσης.
IMG_3251Η Ιωάννα Καρυστιάνη αποτελεί ένα από τα εξαιρετικά δείγματα δημιουργών αυτού του είδους και ιδιαίτερα αυτής της στιγμής. Η παρουσία της στον χώρο Τέχνης «Φουγάρο» στο Ναύπλιο, έδωσε την ευκαιρία στο αργολικό κοινό, όχι μόνο να την δουν και να συζητήσουν μαζί της αλλά να γίνουν και αποδέκτες μιας πολύ ανθρώπινης εξομολόγησης: η συγγραφέας με έναν εξαιρετικό ρέοντα λόγο αποκάλυψε τα βιώματα μιας δημιουργικής προσωπικότητας, ενός ξεχωριστού ανθρώπου και ενός ξεχωριστού έργου. Το βίωμα αποτελεί πηγή έμπνευσης φυσικά για κάθε δημιουργό, όμως η «εξομολόγηση» της Ι.Καρυστιάνη αποτέλεσε μια συμπληρωματική επιβεβαίωση για το πώς οι μεγάλοι δημιουργοί μπορούν να το μετουσιώνουν σε πεδίο όπου οι αναγνώστες-θεατές αναγνωρίζουν μέρος του εαυτού τους ή ταυτίζονται συνειδησιακά με τα πρόσωπα και τη δράση τους. Δεν είναι τυχαίο πως η Ιω. Καρυστιάνη έγραψε τις «Νύφες», το σενάριο δηλαδή της ομώνυμης ταινίας του Παντελή Βούλγαρη που τυχαίνει να είναι σύντροφός της στη ζωή.
Παιδί πολυμελούς οικογένειας (εννιά παιδιά) και με εικόνες τόπων να οργώνουν την προσωπική μνήμη από τη Μικρασία μέχρι την Κρήτη, η Καρυστιάνη έφερε στην επιφάνεια του έργου της πρόσωπα και πρακτικές που ορίζουν την καθημερινότητά μας και ταυτόχρονα διαμορφώνουν, μυστικά μερικές φορές, τις αξίες και τις συμπεριφορές που προσδιορίζουν το ανθρώπινο και την παρουσία του. «Ψάχνω να αναδείξω», λέει η ίδια, «αυτό που ονομάζουμε και εννοούμε ανθρωπιά στην καθημερινότητα των σχέσεών μας». Στο προηγούμενο έργο της με τίτλο «Καιρός σκεπτικός» (2011) βάζει μια αγωνίστρια της καθημερινής βιοπάλης, τη Σούλα, να το περιγράψει. Μια γυναίκα που «το παλεύει» στις λαϊκές αγορές σε ένα περιβάλλον «αρσενικό» όπου η ίδια, με τόλμη και αποφασιστικότητα βάζει τη σφραγίδα του «θηλυκού», της ανθρωπιάς.
ΚΑΡΥΣΤΙΑΝΗ019«Προ καιρού πάλι, σε αντροπαρέα με άλλους συναδέλφους, αφού βάλανε κάτω τις εισπράξεις, μέτρια πράματα, κεσάτια, η κουβέντα πήγε πολύ μακριά, έφτασε ξανά μανά στο χαβαλέ της μιζέριας, πως οι Έλληνες δουλεύουμε πολύ τα χέρια μας, να ξεκοκκαλίζουμε τα παϊδάκια, να χαστουκίσουμε το γιο μας, να μουτζώνουμε το γείτονα, να χειροκροτήσουμε τον αρχηγό, να πατήσουμε την κόρνα, να ρίξουμε τα ζάρια, να σκαλίσουμε τη μύτη, να ξύσουμε τ’αρχίδια μας. Η Σούλα δεν τους μάλωσε, απλώς συμπλήρωσε, να σκάψουμε τα δέντρα, να στουμπίσουμε τις τσιούσκες στο γουδί, να χαϊδέψουμε την εγγόνα, να κλείσουμε τα μάτια του γονιού.»
Μέσα από την αντίθεση αυτή και από πολλές άλλες, η Καρυστιάνη επιμένει να αντιπαλεύει τον «χαβαλέ της μιζέριας» και να αναδεικνύει τις αστείρευτες δυνάμεις των απλών ανθρώπων, των ανθρώπων του μόχθου, εκείνων που τελικά στηρίζουν τη δημιουργία γιατί και οι ίδιοι δημιουργούν. Όμως με το «φαράγγι», ξεκινά μια άλλη πορεία μακριά από εκείνα που μας κρύβουν την πραγματική μας ανθρώπινη διάσταση και το στόχο να δημιουργήσουμε οικογένεια, δουλειές, ιδέες, να ζήσουμε καλύτερα, να…. Εκτός από βιωματικό, το «φαράγγι» της Καρυστιάνη είναι μια δύσκολη αναζήτηση εκείνων των στοιχείων που επέτρεψαν κάποτε να ελπίζουμε στο καλύτερο, να δουλεύουμε γι’αυτό, να το πλάθουμε στο μυαλό και να του δίνουμε μορφή κατά βούληση και να φτάνουμε να το κάνουμε πραγματικότητα. Μπαίνοντας στο φαράγγι η ιδιαίτερη ομορφιά της άγριας φύσης σε βοηθά να βρεις χαρούμενα την έξοδο ανανεωμένος. Γι’αυτό και είναι μια μοναδική στιγμή, όπου ο περιπατητής αναγνωρίζει στον εαυτό του την δυνατότητα να σκεφτεί για τον ίδιο και για τους άλλους χωρίς τις διαμεσολαβήσεις της πολιτικής και του θορύβου της κοινωνικής πραγματικότητας.
«Στο φαράγγι δεν υπήρχαν οι ορτανσίες κι οι μιμόζες της Φεράρα, ούτε καλλωπιστικά φυτά, ούτε καλλωπιστικά χρώματα, όλα μια γκριζάδα αδρή και τραχιά, μια μονοτονία οργανωμένη αγέρωχα για να παρέχει προστασία από τους περισπασμούς, τους πειρασμούς και τους αποπροσανατολισμούς της οργιαστικής πολυχρωμίας. Σ’ένα τέτοιο τόπο, συλλογίστηκε ο Ελισαίος, οι άνθρωποι αφήνουν, έστω για λίγο, κατά μέρος τα περιττά και τα περίπλοκα και μένουν ενώπιος ενωπίω».
Με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζει το σημερινό τέλμα, την κρίση, και συνειδητά προσαρμόζει την αντίδρασή της στο γράψιμο, στη φαντασία, στην ελπίδα. «Τι να κάνω;», αναρωτιέται η ίδια σε πρόσφατη συνέντευξη, αλλά το ερώτημα και την απάντηση τα επανέλαβε στην παρουσίαση στο «Φουγάρο»: «Αρπάζομαι από τα σενάρια και τα βιβλία, για να μην αδειάσω τελείως. Ξεγελιέμαι, φουσκώνουν μέσα μου ελπίδες. Τελευταία ξαναδιάβασα Πούσκιν, Τσέχοφ, Ντοστογιέφσκι κι αναρωτιώμουν: πως τα κατάφεραν και ανέλυσαν έτσι τη ρωσική ψυχή; Πως καταφέρνουν να μας αναστατώνουν τόσο πολύ ακόμα; Επειδή μιλούν για τα μύχια της ανθρώπινης ύπαρξης. Χωρίς αυτή τη γνώση, δεν μπορείς να συμμετέχεις συνειδητά στην εποχή σου».
Το φαράγγι αποτελεί ένα από τα υποχρεωτικά περάσματα για να σκεφτούμε ξανά τα απλά πράγματα και τους κανόνες και φτάνοντας στην έξοδο να γνωρίζουμε πως είναι να συμμετέχεις συνειδητά στην εποχή σου.
IMG_3240
IMG_3258
IMG_3239

Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος

Δυσαναπλήρωτο κενό αφήνει στη χώρα μας η εκδημία του σημαντικού διακόνου του πνεύματος και της νομικής επιστήμης Ακαδημαϊκού Κωνσταντίνου Δεσποτόπουλου (1913-2016). Τα κείμενά του, που μας αφήνει ως παρακαταθήκη, αξιοπρόσεκτα και καίριες οι έως το τέλος της μακράς ζωής του παρεμβάσεις του στα κοινωνικά και ιστορικά ζητήματα της Ελλάδος.


Στη Σμύρνη γεννήθηκε το 1913 και εννέα ετών βίωσε τις βιαιότητες των Τούρκων κατά την καταστροφή της, το 1922. Εφαρμόζοντας τη ρήση του Σολομώντα «λόγον άδικον μισεί δίκαιος» εξηγέρθη η συνείδησή του με το γνωστό βιβλίο της Ιστορίας, στο οποίο διαστρεβλωνόταν η αλήθεια για την Καταστροφή. Έγραψε στα «Ιστορικά» του:

«Η διορθωτική δήθεν φράση (Σημ. γρ. Διορθωτική του <συνωστισμού των Ελλήνων στην προκυμαία>) για την Καταστροφή της Σμύρνης <Οι Έλληνες αναγκάσθηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους σε δραματικές συνθήκες> όχι απλώς δεν αρκεί για να εκφράσει το απαίσιο ιστορικό γεγονός, αλλά και ενέχει διπλό ψεύδος ή έστω λάθος.

Πρώτον, όσοι Έλληνες έφυγαν τον Σεπτέμβριο του 1922 από τη Σμύρνη αναγκαστικά, δεν ήταν οι <Έλληνες> της Σμύρνης, αλλά μόνο παιδιά και οι γυναίκες των Ελλήνων της Σμύρνης, ενώ οι άνδρες Έλληνες από 16 ετών και άνω κρατήθηκαν ως <όμηροι> και προωθήθηκαν προς τα βάθη της Μικράς Ασίας με πορεία εξοντωτική σε περιβάλλον εχθρικού πληθυσμού, ώστε πολλοί από αυτούς να μη επιζήσουν από τις αφόρητες κακουχίες ή και από επιθέσεις φονικές. (Θυμούμαι, στον προσφυγικό συνοικισμό Βύρωνος, πολλές οικογένειες ήταν χωρίς πατέρα, χαμένον στην απάνθρωπη εκείνη ομηρεία).

Δεύτερον, και ως προς τα γυναικόπαιδα της Σμύρνης δεν αληθεύει ότι <εγκατέλειψαν τα σπίτια τους>: Όταν οι γυναίκες της Σμύρνης με τα παιδιά τους επιβιβάζονταν σε πλοία ελληνικά δίχως σημαία προς αναχώρηση για την Ελλάδα, τα σπίτια τους δεν υπήρχαν πια, ώστε να τα <εγκαταλείψουν>, και μόνο υπήρχαν στη θέση τους ερείπια και στάχτη από την πυρπόληση των ελληνικών συνοικιών της Σμύρνης και της αρμενικής. Τα πλοία εκείνα της εξόδου προς την προσφυγιά ήταν μεστά θρήνου και οδυρμού των παιδιών και των γυναικών για τους πατέρες και τους συζύγους, ομήρους των Τούρκων. Βρισκόμουν και εγώ, παιδάκι τότε, σε κάποιο από τα πλοία της οδύνης. Και είχε κρατηθεί και ο πατέρας μου όμηρος».

Σε σχετικό άρθρο του στην «Καθημερινή», τον Ιούνιο του 2011, τόνισε: «Από ετών έχω συνταχθεί με την πολιτική της εθνικής αμνησικακίας. Δεν δέχομαι όμως την ιστορική αμνησία». Ακόμη ο Κων. Δεσποτόπουλος δεν ανέχθηκε τα ψέματα σε βάρος του εθνοϊερομάρτυρος Πατριάρχου Γρηγορίου του Ε΄. Όπως σημειώνει σε άλλο άρθρο του ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε΄, με την αυτοθυσία του, έσωσε το γένος των Ελλήνων από τον επικείμενο τότε αφανισμό.

Οι παρεμβάσεις του είχαν επιστημονική βαρύτητα και πνευματικό ήθος, γι’ αυτό και ωφελούσαν τον τόπο. Αιωνία του η μνήμη.

Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου