Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012
«Καλούμε όλες τις πρωτοβουλίες πολιτών, σε ολόκληρη τη χώρα, να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να στηρίξουν την πρωτοβουλία αυτή..."
Ένα νέο κίνημα για τα ελληνικά δεδομένα φαίνεται να “ξεπηδάει” από την Πιερία και αποκτά σιγά-σιγά αλλά σταθερά φανατικούς οπαδούς, τουλάχιστον σε πιο οργανωμένη μορφή.
“Αφήστε το στο ταμείο” είναι το όνομα του και όπως μπορεί να καταλάβει κανείς, εναντιώνεται στις υψηλές τιμές των προϊόντων, που φιγουράρουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Το Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012, στην Κατερίνη, εκτυλίχτηκαν πρωτοφανείς σκηνές σε super market γνωστής αλυσίδας, όταν δεκάδες πολίτες μπήκαν στο κατάστημα για να ψωνίσουν και φτάνοντας στο ταμείο, ζήτησαν από τον διευθυντή να επικοινωνήσει με τα κεντρικά της επιχείρησης και να ζητήσει να του επιτρέψουν να κάνει έκπτωση στους πελάτες του.
Εκπληκτική ήταν η αντίδραση και των πελατών, οι οποίοι εκείνη τη στιγμή έκαναν τα ψώνια τους βρισκόμενοι τυχαία εντός του καταστήματος. Αυθόρμητα, ενώθηκαν με τους διαμαρτυρόμενους πολίτες για να ενισχύσουν το αίτημά τους και μπήκαν στην ουρά περιμένοντας το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης. Ο διευθυντής του καταστήματος τους εξήγησε πως δεν μπορεί να πράξει κάτι τέτοιο χωρίς την έγκριση των προϊσταμένων του. Έτσι αφού η διαπραγμάτευση απέβη άκαρπη, οι πολίτες εγκατέλειψαν τα γεμάτα καρότσια στους διαδρόμους, μπροστά στα ταμεία και αποχώρησαν από το κατάστημα ανανεώνοντας το ραντεβού τους για το επόμενο Σάββατο, την ίδια ώρα στην κεντρική Πλατεία Κατερίνης.
«Θα συγκεντρωνόμαστε κάθε Σάββατο και θα τους υπενθυμίζουμε πως δεν αντέχουμε άλλο. Πως οι τιμές των προϊόντων τους είναι εξωφρενικές. Πως οι μισθοί μας έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ ενώ οι τιμές στα ράφια συνεχίζουν να ανεβαίνουν» δήλωσαν οι πολίτες αγανακτισμένοι.
«Καλούμε όλες τις πρωτοβουλίες πολιτών, σε ολόκληρη τη χώρα, να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να στηρίξουν την πρωτοβουλία αυτή. Ναι, ίσως από τη δράση μας να ταλαιπωρηθούν οι εργαζόμενοι, όμως, μέχρι σήμερα κανείς τους δεν έχει παραπονεθεί για την πρόσθετη εργασία και την ταλαιπωρία που προκύπτει γι αυτούς. Απεναντίας, δείχνουν κατανόηση και στηρίζουν τα αιτήματά μας, γιατί κι αυτοί είναι καταναλωτές και πλήττονται, όπως κι εμείς, από την κρίση» .
Η δράση της πολυσχιδούς πιερικής εθελοντικής ομάδας, βασίζεται στην τακτική flashmob που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια ως είδος διαμαρτυρίας σε διάφορες χώρες και μάλιστα στηρίζεται από τα συνδικάτα πολλών χωρών όπως το verdi της Γερμανίας.
Συνεχίζουμε! Το επόμενο Σάββατο 20 Οκτωβρίου σε κάθε πόλη! Σε κάθε γειτονιά!
Το Super Market, στην Κατερίνη, στο οποίο πραγματοποιήθηκε χθες η δράση “Αφήστε το στο ταμείο” ανακοίνωσε εκπτώσεις 30% σε αλλαντικά, τυροκομικά και γάλα. Ναι, καλά διάβασες φίλε μου, εσύ που βιάστηκες να πεις, πίνοντας το παγωμένο φραπεδάκι σου στον πεζόδρομο της πόλης, πως πρόκειται «για διαμαρτυρία του κώλου».
Όσο για τη άποψη, πως έτσι ταλαιπωρούμε τους υπαλλήλους των 600 ?, τι να πει κανείς: Μα τόσες απεργίες και διαδηλώσεις έγιναν σε αυτή τη χώρα. Η ταλαιπωρία που προκύπτει κάθε φορά για την κοινωνία, δεν σας ενοχλεί (διακοπές ηλεκτρικού ρεύματος, απεργίες στα μέσα συγκοινωνιών, κλειστά τελωνεία, δεμένα καράβια, κλειστά σχολεία κλπ);
Όμως, έτσι από περιέργεια, ρωτείστε μια υπάλληλο, να δούμε, τι θα σας πει; Εμάς μας είπαν: «Μπράβο! Στην επόμενη δράση θα είμαστε κι εμείς μαζί σας». Και, ξέρεις γιατί; Γιατί και η υπάλληλος έχει το ίδιο πρόβλημα με όλους εμάς! Γιατί κι αυτή πρέπει να πληρώνει 876 ? το χρόνο μόνο για τα 2 λίτρα γάλα που πίνουν καθημερινά τα παιδιά της. Ναι! Ενάμισι μισθό των 600 ?, μόνο για το γάλα!
Και στο κάτω-κάτω της γραφής, άσε να το πουν οι ίδιοι! Γιατί, σώνει και καλά, να κάνεις εσύ και πάλι το δικηγόρο του διαβόλου;
Μήπως όμως η δράση «ενοχλεί» κάποιους επειδή είναι αποτελεσματική και δεν έχει πίσω της …εργατοπατέρα;
Posted by argolida-net at 3:52 μ.μ.
Η ιστορία του ανδριάντα του στρατηγού Θεοδώρου Κολοκοτρώνη
Ετικέτες ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ
Το 1884 οι κάτοικοι του Ναυπλίου μετά από έρανο συγκεντρώνουν ένα σημαντικό ποσό με την επιθυμία να φιλοτεχνηθεί ανδριάντας του στρατηγού Θεοδώρου Κολοκοτρώνη. Ο δήμος της πόλης προκηρύσσει διαγωνισμό και τα έργα εκτίθενται στη Ρώμη όπου κρίνονται από διεθνής ειδικούς. Τελικά προκρίθηκε το πρόπλασμα του Λάζαρου Σώχου. Αμέσως προχώρησε η διαδικασία χύτευσης στο Παρίσι κατά την οποία όπως λέγεται προστέθηκαν ως πρώτη ύλη τα κανόνια που βρίσκονταν στο Παλαμήδι.
Το 1895 το άγαλμα ήταν έτοιμο αλλά εγκαινιάστηκε στο Ναύπλιο το 1901. Με επιθυμία του καλλιτέχνη είχε κατασκευαστεί και ένα δεύτερο πανομοιότυπο άγαλμα που ο ίδιος θέλησε να τοποθετηθεί στην Αθήνα.
Το πρόπλασμα του αγάλματος Κολοκοτρώνη που είχε παρουσιαστεί σε διεθνή έκθεση στο Παρίσι, αποσπά χρυσό μετάλλιο. Ωστόσο, η ιδέα του Σώχου να εικονίζεται ο Κολοκοτρώνης έφιππος χωρίς περικεφαλαία δεν άρεσε στην επιτροπή παρακολούθησης. Μιας και ο καλλιτέχνης ήθελε να διακρίνεται η πλούσια χαίτη του στρατηγού. Όμως αναγκάστηκε να πειθαρχήσει στις εισηγήσεις της επιτροπής. Στην συντήρηση που έγινε πριν μια δεκαετία στον ανδριάντα «εμφανίστηκε» λίγο καθυστερημένα η αντίδραση του καλλιτέχνη. Στο εσωτερικό της χαίτης και της περικεφαλαίας ο Σώχος είχε χαράξει την επιγραφή: «Παρά τη θέλησιν του Σώχου, Κολοκοτρώνη μου, ξαναφόρεσε την περικεφαλαία, Paris 1909.»
Το βάθρο του γλυπτού φιλοτεχνήθηκε από τον Αλεξ. Νικολούδη. Είναι πεντελικό μάρμαρο σε τρίβαθμη κρηπίδα. Στις πλαϊνές όψεις βρίσκονται ένθετες ορειχάλκινες ανάγλυφες συνθέσεις από τη ζωή του Κολοκοτρώνη που εμπνεύστηκε ο καλλιτέχνης μελετώντας τα απομνημονεύματά του. Στην μια όψη παριστάνεται η καταστροφή του Δράμαλη και στην άλλη η προτροπή του Γέρου του Μωριά προς τους έλληνες να κάψουν τα συγχωροχάρτια των τούρκων. Οι συνθέσεις αυτές θα κοσμούσαν αρχικά τον ανδριάντα του Ναυπλίου, επειδή όμως δεν είχαν ολοκληρωθεί ο καλλιτέχνης θέλησε να τοποθετηθούν στην Αθήνα.
Ο στρατηγός παριστάνεται έφιππος σε ηγετική στάση. Για την απόδοση της μορφής του ήρωα ο γλύπτης μελέτησε πέρα από τα απομνημονεύματα, την ενδυμασία και τον οπλισμό του. Ιδιαίτερα για την απόδοση του προσώπου, πέρα από φυσιογνωμική μελέτης των συγγενών του, χρησιμοποίησε εκμαγείο που είχε ληφθεί από το νεκρό Κολοκοτρώνη και σήμερα βρίσκεται στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.
Το δεξί του χέρι είναι τεντωμένο μπροστά και οριζόντια. Ο δείκτης δείχνει προς ορισμένη κατεύθυνση, ίσως την πορεία προς την μάχη. Η παράδοση θέλει να δείχνει τον δρόμο προς την Κωνσταντινούπολη. Το κεφάλι είναι στραμμένο προς τα πίσω σαν να απευθύνεται στους ενόπλους αγωνιστές που τον ακολουθούν για να βεβαιωθεί ότι βλέπουν τον εχθρό. Με τον τρόπο αυτό μαζί με την κίνηση που δίνει στην μορφή μεταφέρει και τον χαρακτήρα του αεικίνητου πολεμιστή και ικανού στρατηλάτη που είχε ο Θ. Κολοκοτρώνης.
Στην εμπρόσθια όψη του βάθρου έχει χαραχθεί η επιγραφή: «Έφιππος χωρει γενναίε στρατηγέ ανά τους αιώνας διδάσκων τους λαούς πως οι δούλοι γίνονται ελεύθεροι». Στην αντίθετη πλευρά θυμίζει ότι ο ανδριάντας αποπερατώθηκε με κοινό έρανο των ελλήνων το 1904.
Το 1895 το άγαλμα ήταν έτοιμο αλλά εγκαινιάστηκε στο Ναύπλιο το 1901. Με επιθυμία του καλλιτέχνη είχε κατασκευαστεί και ένα δεύτερο πανομοιότυπο άγαλμα που ο ίδιος θέλησε να τοποθετηθεί στην Αθήνα.
Το πρόπλασμα του αγάλματος Κολοκοτρώνη που είχε παρουσιαστεί σε διεθνή έκθεση στο Παρίσι, αποσπά χρυσό μετάλλιο. Ωστόσο, η ιδέα του Σώχου να εικονίζεται ο Κολοκοτρώνης έφιππος χωρίς περικεφαλαία δεν άρεσε στην επιτροπή παρακολούθησης. Μιας και ο καλλιτέχνης ήθελε να διακρίνεται η πλούσια χαίτη του στρατηγού. Όμως αναγκάστηκε να πειθαρχήσει στις εισηγήσεις της επιτροπής. Στην συντήρηση που έγινε πριν μια δεκαετία στον ανδριάντα «εμφανίστηκε» λίγο καθυστερημένα η αντίδραση του καλλιτέχνη. Στο εσωτερικό της χαίτης και της περικεφαλαίας ο Σώχος είχε χαράξει την επιγραφή: «Παρά τη θέλησιν του Σώχου, Κολοκοτρώνη μου, ξαναφόρεσε την περικεφαλαία, Paris 1909.»
Το βάθρο του γλυπτού φιλοτεχνήθηκε από τον Αλεξ. Νικολούδη. Είναι πεντελικό μάρμαρο σε τρίβαθμη κρηπίδα. Στις πλαϊνές όψεις βρίσκονται ένθετες ορειχάλκινες ανάγλυφες συνθέσεις από τη ζωή του Κολοκοτρώνη που εμπνεύστηκε ο καλλιτέχνης μελετώντας τα απομνημονεύματά του. Στην μια όψη παριστάνεται η καταστροφή του Δράμαλη και στην άλλη η προτροπή του Γέρου του Μωριά προς τους έλληνες να κάψουν τα συγχωροχάρτια των τούρκων. Οι συνθέσεις αυτές θα κοσμούσαν αρχικά τον ανδριάντα του Ναυπλίου, επειδή όμως δεν είχαν ολοκληρωθεί ο καλλιτέχνης θέλησε να τοποθετηθούν στην Αθήνα.
Ο στρατηγός παριστάνεται έφιππος σε ηγετική στάση. Για την απόδοση της μορφής του ήρωα ο γλύπτης μελέτησε πέρα από τα απομνημονεύματα, την ενδυμασία και τον οπλισμό του. Ιδιαίτερα για την απόδοση του προσώπου, πέρα από φυσιογνωμική μελέτης των συγγενών του, χρησιμοποίησε εκμαγείο που είχε ληφθεί από το νεκρό Κολοκοτρώνη και σήμερα βρίσκεται στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.
Το δεξί του χέρι είναι τεντωμένο μπροστά και οριζόντια. Ο δείκτης δείχνει προς ορισμένη κατεύθυνση, ίσως την πορεία προς την μάχη. Η παράδοση θέλει να δείχνει τον δρόμο προς την Κωνσταντινούπολη. Το κεφάλι είναι στραμμένο προς τα πίσω σαν να απευθύνεται στους ενόπλους αγωνιστές που τον ακολουθούν για να βεβαιωθεί ότι βλέπουν τον εχθρό. Με τον τρόπο αυτό μαζί με την κίνηση που δίνει στην μορφή μεταφέρει και τον χαρακτήρα του αεικίνητου πολεμιστή και ικανού στρατηλάτη που είχε ο Θ. Κολοκοτρώνης.
Στην εμπρόσθια όψη του βάθρου έχει χαραχθεί η επιγραφή: «Έφιππος χωρει γενναίε στρατηγέ ανά τους αιώνας διδάσκων τους λαούς πως οι δούλοι γίνονται ελεύθεροι». Στην αντίθετη πλευρά θυμίζει ότι ο ανδριάντας αποπερατώθηκε με κοινό έρανο των ελλήνων το 1904.
http://argolikeseidiseis.blogspot.gr
Λυρκεία, ένας αρχαίος έρωτας….
Ετικέτες ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Η γέννηση της Λυρκείας είναι συνδεδεμένη με μια αρχαία ιστορία αγάπης. Του Λυγκέα των Ιναχιδών και της Υπερμνήστρας, κόρης του Δαναού. Όταν οι 50 γιοι του Αίγυπτου ζήτησαν σε γάμο τις 50 κόρες του Δαναού ελπίζοντας σε οικογενειακή εκεχειρία, εκείνος υποκρίθηκε πως δέχεται. Όμως την παραμονή του γάμου, όπλισε τις θυγατέρες του και τις πρόσταξε να τους σκοτώσουν. Η Υπερμήστρα, παράκουσε σώζοντας τον άντρα της Λυγκέα και ο Δαναός την φυλάκισε.
Όταν ο Λυγκέας διέφυγε προς το όρος Λύρκειον, άναψε πυρσό για να ειδοποιήσει την Υπερμνήστρα, η οποία ανταπέδωσε, το μήνυμα σωτηρίας. Η Υπερμήστρα δικάστηκε μα οι Αργείοι την αθώωσαν υπακούοντας στον νόμο της Αφροδίτης. Ο Λυγκέας έγινε αρχηγέτης του οίκου των Αργείων και οικιστής της Λυγκείας, όπως ήταν η αρχική ονομασία της πόλης. Λείψανα της προϊστορικής Λυρκείας ή Λυγκείας, συναντά σήμερα κανείς στο Παλαιοκαστράκι, τοποθεσία που βρίσκεται πάνω από το σημερινό χωριό. Η σημερινή Λυρκεία, είναι μια κοινωνία δυναμική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Ως έδρα του ομώνυμου Δήμου αποτελεί το οικονομικό, διοικητικό και πολιτιστικό κέντρο της περιοχής. Από εδώ ξεκινά και η περιδιάβαση μας στην χώρα του μύθου.
Καρυά, στα φουσάτα των Δαγρέδων. Το όμορφο κεφαλοχώρι.
Δεύτερος σταθμός η Καρυά, επισήμως χαρακτηρισμένη ως διατηρητέος παραδοσιακός οικισμός. Γαντζωμένη ανάμεσα στο Αρτεμίσιο και το Ξεροβούνι, προσφέρει στον επισκέπτη εκπληκτική θέα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των σπιτιών της και την αμφιθεατρική τους διάταξη.
Πέτρινα παραδοσιακά σπίτια και αρχοντικά, κοσμούν σήμερα τα καλντερίμια και τα σοκάκια του χωριού. Η ζωή συγκεντρώνεται στην κεντρική πλατεία, όπου στέκει ο ναός του Αη Γιάννη του Πρόδρομου που τιμάται σε ένα από τα πιο φημισμένα πανηγύρια ολόκληρης της Αργολίδας. Στο προαύλιο της εκκλησίας, βρίσκεται ο ανδριάντας του τοπικού οπλαρχηγού Γιαννάκου Δαγρέ. Το πέτρινο σχολείο με τη βρύση του, είναι δωρεά του εθνικού ευεργέτη Συγγρού. Η Καρυά είχε ανέκαθεν συνδεθεί με τα πλούσια νάματα του Αρτεμισίου και οι επτά νερόμυλοι με τις έρημες τώρα πια μυλόπετρές τους, μαρτυρούν περασμένα μεγαλεία.
Το χωριό, από τον φόβο των Τούρκων, παλιότερα βρίσκονταν στον δύσβατο και απροσπέλαστο, Μαλεβό. Ίχνη του οικισμού, είναι ακόμη ορατά, ενώ εκεί επίσης απαντώνται και λίγα ερείπια του Αγίου Δημητρίου.
Νεοχώρι. Άκολουθώντας τον Φειδιππίδη στην αρχαία οδό της «κλίμακος»
Ακριβώς πάνω από το σημερινό Νεοχώρι, ο μύθος θέλει τον αθάνατο υπερδρομέα, Φειδιππίδη, να συναντά τον τραγοπόδη Πάνα και να παίρνει χρησμό για την νίκη των Αθηναίων στη μάχη του Μαραθώνα.
Ο στρατηγός Μιλτιάδης, πριν την μάχη του Μαραθώνα, κάλεσε τον περίφημο ημεροδρόμο Φειδιππίδη και του ανέθεσε να μεταβιβάσει το μήνυμα κινδύνου στη Σπάρτη ζητώντας συνδρομή. Εκείνος ξεκίνησε την κοπιώδη του πορεία αλλά η κούραση τον κατέβαλε πάνω στην «Οδό της κλίμακος» στη γη της Λυρκείας, λίγο πριν το πέρασμα «Πόρτες». Εκεί ονειρεύτηκε τον θεό Πάνα και έλαβε το νικητήριο για την Ελλάδα μήνυμα.
Σκαρφαλωμένο στα ψηλά και κτισμένο κλιμακωτά το Νεωχώρι, στις πλέον απόκρημνες και άγονες πλαγιές, αυτός ο τόπος έχει επίσης στιγματιστεί λόγω της διέλευσης του διαβόητου αρχαίου αμαξιτού δρόμου, της «οδού της κλίμακος» που αποτέλεσε στην αρχαιότητα σημαντικότατο έργο οδοποιίας. Πρόκειται για αμαξήλατη οδό μέσω της οποίας επικοινωνούσαν Αθήνα, Αρκαδία, Σπάρτη και είναι έργο του 7ου αιώνα πΧ. Το σημείο «Πόρτες» στο Νεοχώρι είναι το καλύτερα διατηρημένο λείψανο της και το πλέον εντυπωσιακό. Άλλωστε στην περιδιάβασή μας στη γη της Λυρκείας συναντήσαμε πλήθος αρματοτροχιών, αρχαίων φρυκτωριών και φυλακίων που καταδεικνύουν την αρχαία οδοποιία.
Στις Ομηρικές Ορνεαίς. Γυμνό…
Ο Μενεσθέας ο γιος του Πετεού, που πρωτοδιοίκησε στον Τρωικό πόλεμο τάγματα ασπιδοφόρων οπλιτών και ιππικού, σύμφωνα με τον Όμηρο, κατάγονταν από τις Ορνεές. Η θέση της πόλης παραδίδεται από τον Παυσανία και σήμερα ως πλέον πιθανή τοποθεσία, θεωρείται η περιοχή Γυμνού.
Ο γεωφυσικός σχηματισμός των όρθιων βράχων στο δρόμο προς το Γυμνό φέρνει κάτι από Μετέωρα. Πίσω από τους βράχους αυτούς και σε αντίθεση με το όνομά του και το προηγούμενο τοπίο, κρυμμένο στέκει το Γυμνό καταπράσινο και δασόφυτο.
Το χωριό έχει αμφιθεατρική οίκηση. Ολόδροση ξεχύνεται στα ψηλά μια πέτρινη νερομάνα, ενώ παρέκει, στέκει το πανέμορφο εκκλησάκι της Παναγιάς. Στις ανατολικές πλαγιές του Φαρμακά υπάρχει επίσης μοναστήρι της Μεγαλόχαρης. Η ίδρυση του ανάγεται στις αρχές 13ου αιώνα και πριν αποτελέσει μοναστήρι, η σπηλιά του χρησίμευσε και ως ασκητήριο. Τέλος η μικρή πανέμορφη βασιλική του Αγίου Δημητρίου, στέκει εκεί όπου κάποτε βρίσκονταν ολόκληρο το χωριό του Γυμνού. Εκτός από τον πανέμορφο θόλο του, το εκκλησάκι αυτό διαθέτει δυο μικρές εισόδους.
Το έτερο μέλος του Δημοτικού Διαμερίσματος Γυμνού, είναι η γραφικότατη Τσιρίστρα, με τους πάλαι ποτέ νερόμυλούς της. Ελάχιστα τα κατοικημένα πλέον σπίτια της και λιγοστοί οι αγροτοκτηνοτρόφοι κάτοικοί της.
Ο Φαρμακάς, το βουνό φρουρός του Γυμνού και της Τσιρίστρας είναι διάσημο για το φυσικό του κάλλος, την πλούσια και σπάνια χλωρίδα και πανίδα του, καθώς και τις ευεργετικές σε ψυχή και σώμα, ιδιότητες του. Στην κορυφογραμμή του Φαρμακά, απαντάται κάστρο και αξίζει μια επίσκεψη.
Κατάβαση στο σπηλαιοβαράθρο του Αρτεμισίου στο όμορφο Καπαρέλι..
Εξερευνώντας περαιτέρω την περιοχή, στα ριζά του Μελιδονίου, απαντάται πνιγμένο στο πράσινο, το Καπαρέλι. Στο κέντρο του χωριού που διατηρεί αναλλοίωτο τον παραδοσιακό του χαρακτήρα, δεσπόζει ο ναός του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Στη ράχη του Καπαρελίου στέκει το θρυλικό Αρμενόκαστρο, ενώ σε μικρή απόσταση βρίσκεται και η «Γουρνοσπηλιά».
Το Καπαρέλι είναι γνωστό στους λάτρεις της σπηλαιολογίας, καθώς εδώ βρίσκεται και το ονομαστό σπηλαιοβάραθρο, ”Αρτεμίσιο” η γνωστή στους ντόπιους «Τρύπα». Πρόκειται για σπήλαιο συνολικής έκτασης περίπου 1.100 τμ, με πλουσιότατο διάκοσμο πολύχρωμων σταλαγμιτικών και σταλακτιτικών σχηματισμών.
Στέρνα...με την ευλογία του αρχαίου Ίναχου. Στα ίχνη του Αδριάνειου Υδραγωγείου.
Εύφορη γη, η Στέρνα, αποτελεί σημαντικό αρχαιολογικό χώρο, καθώς διαθέτει εντυπωσιακή υδατοδεξαμενή (στέρνα), απομεινάρια της οποίας είναι ακόμη ορατά. Τα λείψανα αυτά αποδίδονται στη ρωμαϊκή εποχή και εντάσσονται στα πλαίσια του κολοσσιαίου Αδριάνειου Υδραγωγείου. Επί Αδριανού, κατασκευάζεται το ομώνυμο υδραγωγείο. Πρόκειται για έργο κολοσσιαίων διαστάσεων, που σκοπό είχε την μεταφορά νερών από τα ορεινά στο Άργος. Αποτελείται από 120 χιλιόμετρα υδαταγωγών, υδρόμυλους αλλά και ενδιάμεσα υδραγωγεία και διέτρεχε σημαντικό τμήμα του δήμου Λυρκείας. Απομεινάρια του παλαιού υδραγωγείου αλλά και του παρακείμενου υδρόμυλου είναι ακόμη ορατά στη Στέρνα. Αμπέλια, πολλά οπωροφόρα δέντρα, μποστάνια, λιόδεντρα και σιτηρά, είναι η πολύτιμη ανταπόδοση της πλούσιας γης. Οι κάτοικοι της, κατά παράδοση απασχολούνταν στην αγροτική παραγωγή και τα γεωργικά της προϊόντα έχουν αποκτήσει εξαιρετική φήμη.
Αρία, εκεί που τοποθετεί ο Παυσανίας την αρχαία Οινόη.
Κοντά στην Καρυά και απέναντι ακριβώς από τη διάσημη για την άγρια ομορφιά και το μεγάλο βάθος της, χαράδρα της Χούνης, βρίσκεται το Μάζι γνωστό και ως Αρία. Οι μόνιμοι Μαζιώτες, είναι πλέον ελάχιστοι.
Στον ίσκιο του πάλαι ποτέ ιερού της Αρτέμιδος στην κορυφή του Αρτεμισίου όρους, που υπήρξε βουνό αφιερωμένο στη λατρεία της παρθένας κυνηγού, εντοπίζονται τα όρια της αρχαίας Οινόης. Παρά το γεγονός ότι ελάχιστα παραδίδονται για την αρχαία πολίχνη, ο Παυσανίας στα Κορινθιακά του την τοποθετεί κοντά στο σημερινό Μάζι.
Η αρχαία αυτή πόλη έγινε στην ιστορία γνωστή για τις αλλεπάλληλες αποτυχημένες επιθέσεις των Λακεδαιμονίων κατά τους Μεσσηνιακούς πολέμους και για μια μάχη περί το 460 πΧ με νικητές Αθηναίους και Αργείους εναντίων Σπαρτιατών.
Εκκλησιές σκαρφαλωμένες στα βράχια και παραδοσιακοί οικισμοί….
Άλλοι πανέμορφοι οικισμοί στην ευρύτερη περιοχή είναι η Χούνη, τα Μποζιονελαίικα και τα Σπαναίικα.
Στην περιοχή της Χούνης, βρίσκονται και δυο απίστευτες εκκλησίες η Αγία Ιερουσαλήμ και η Ανάληψη, που ξεχωρίζουν καθώς βρίσκονται σφηνωμένες σε βράχο. Η πρόσβαση στην εκκλησία της Ανάληψης, εξασφαλίζεται με 160 σκαλοπάτια που οδηγούν σε χαμηλή είσοδο προφυλαγμένη από πολεμίστρες και στο σπηλαιώδες εσωτερικό. Κατά την Τουρκοκρατία η σπηλιά λειτούργησε ως λημέρι του οπλαρχηγού Δημητρίου Τσώκρη και έμεινε γνωστή και ως «σπηλιά του Τσώκρη».
Πιο κάτω συναντούμε την εκκλησία της Αγίας Ιερουσαλήμ ή Υπαπαντής. Κάποτε γιόρταζε δυο φορές το χρόνο, διέθετε πολεμίστρες και χρησίμεψε στα Ορλωφικά ως καταφύγιο και ως άντρο του καπετάν Δαγρέ επί Ιμπραήμ. Στο εσωτερικό του οχυρού πλάι στην εκκλησίτσα, υπάρχει στέρνα με πηγή, το νερό της οποίας αναβλύζει μέσα από βράχο.
Γάργαρα κρυστάλλινα νάματα στο Κεφαλόβρυσο και το Δούκα Βρύση
Κάτω από την κορυφή του Λυρκείου όρους και πνιγμένο στην βλάστηση στέκει το Κεφαλόβρυσο. Το όνομά του, το χρωστά στην τεράστια νερομάνα πηγή του, που λυσσομανά χειμώνα καλοκαίρι πλάι στο ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου. Τα νερά ξεπηδούν από τα βάθη ενός παγωμένου υπόγειου σπηλαίου το εξερευνημένο μέχρι σήμερα μήκος του οποίου, φτάνει περίπου τα 40 μέτρα. Το άφθονο νερό ποτίζει στρέμματα από χωράφια και μποστάνια. Λίγο έξω από το χωριό στέκει φρουρός ένα μικρό φυλάκιο που ίσως αποτελεί ξεχασμένη φρυκτωρία.
Ιστορική φυσιογνωμία της περιοχής και στενός συνεργάτης του καπετάν Δαγρέ και του Κολοκοτρώνη, υπήρξε και ο γεννημένος στο Κεφαλόβρυσο, Αδριανός Κλαδούρης.
Πλάι στο Κεφαλόβρυσου άλλος ένας πανέμορφος οικισμός που και εκείνου το όνομα, υποδηλώνει τον πλούτο της περιοχής σε καθαρά και γάργαρα νερά. Πρόκειται για το Δούκα Βρύση, που υπήρξε ονομαστό για την ζωοπανήγυρη του.
Στην καρδιά του Σπάρταθλου. Στις παρυφές της ανθρώπινης αντοχής
Κάθε Σεπτέμβρη, τούτος ο αρχαίος τόπος, ζει στιγμές δόξας και μεγαλείου. Το θρύλο του Φειδιππίδη και της εορτής των «πυρσών» αναβιώνει το σύγχρονο Σπάρταθλο. Ντόπιοι με αναμμένους πυρσούς, βγαίνουν στα μονοπάτια της αρχαίας «κλίμακος», στα χνάρια του αρχαίου δρομέα και μαραθωνομάχου, για να εμψυχώσουν ξένους και έλληνες υπερδομείς. Οι εικόνες αυτές κάνουν τον γύρο του κόσμου και είναι η ιδανική εποχή για να επισκεφτεί κανείς την Λυρκεία.
Τα τοπία τούτης της γης, μαγεύουν με τις εναλλαγές τους. Από τα βάθη του σπηλαιοβάραθρου του Αρτεμησίου μέχρι την άπλα της Στέρνας και από την μαγεία του ολόδροσου Κεφαλόβρυσου, μέχρι το εντυπωσιακό τοπίο της Καρυάς, ο επισκέπτης έχει χιλιάδες σαγηνευτικές γωνιές να ανακαλύψει, μύριες ιστορίες να μάθει και πολλά θάματα να αντικρύσει.
www.epathlo.gr
Όταν ο Λυγκέας διέφυγε προς το όρος Λύρκειον, άναψε πυρσό για να ειδοποιήσει την Υπερμνήστρα, η οποία ανταπέδωσε, το μήνυμα σωτηρίας. Η Υπερμήστρα δικάστηκε μα οι Αργείοι την αθώωσαν υπακούοντας στον νόμο της Αφροδίτης. Ο Λυγκέας έγινε αρχηγέτης του οίκου των Αργείων και οικιστής της Λυγκείας, όπως ήταν η αρχική ονομασία της πόλης. Λείψανα της προϊστορικής Λυρκείας ή Λυγκείας, συναντά σήμερα κανείς στο Παλαιοκαστράκι, τοποθεσία που βρίσκεται πάνω από το σημερινό χωριό. Η σημερινή Λυρκεία, είναι μια κοινωνία δυναμική και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Ως έδρα του ομώνυμου Δήμου αποτελεί το οικονομικό, διοικητικό και πολιτιστικό κέντρο της περιοχής. Από εδώ ξεκινά και η περιδιάβαση μας στην χώρα του μύθου.
Καρυά, στα φουσάτα των Δαγρέδων. Το όμορφο κεφαλοχώρι.
Δεύτερος σταθμός η Καρυά, επισήμως χαρακτηρισμένη ως διατηρητέος παραδοσιακός οικισμός. Γαντζωμένη ανάμεσα στο Αρτεμίσιο και το Ξεροβούνι, προσφέρει στον επισκέπτη εκπληκτική θέα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των σπιτιών της και την αμφιθεατρική τους διάταξη.
Πέτρινα παραδοσιακά σπίτια και αρχοντικά, κοσμούν σήμερα τα καλντερίμια και τα σοκάκια του χωριού. Η ζωή συγκεντρώνεται στην κεντρική πλατεία, όπου στέκει ο ναός του Αη Γιάννη του Πρόδρομου που τιμάται σε ένα από τα πιο φημισμένα πανηγύρια ολόκληρης της Αργολίδας. Στο προαύλιο της εκκλησίας, βρίσκεται ο ανδριάντας του τοπικού οπλαρχηγού Γιαννάκου Δαγρέ. Το πέτρινο σχολείο με τη βρύση του, είναι δωρεά του εθνικού ευεργέτη Συγγρού. Η Καρυά είχε ανέκαθεν συνδεθεί με τα πλούσια νάματα του Αρτεμισίου και οι επτά νερόμυλοι με τις έρημες τώρα πια μυλόπετρές τους, μαρτυρούν περασμένα μεγαλεία.
Το χωριό, από τον φόβο των Τούρκων, παλιότερα βρίσκονταν στον δύσβατο και απροσπέλαστο, Μαλεβό. Ίχνη του οικισμού, είναι ακόμη ορατά, ενώ εκεί επίσης απαντώνται και λίγα ερείπια του Αγίου Δημητρίου.
Νεοχώρι. Άκολουθώντας τον Φειδιππίδη στην αρχαία οδό της «κλίμακος»
Ακριβώς πάνω από το σημερινό Νεοχώρι, ο μύθος θέλει τον αθάνατο υπερδρομέα, Φειδιππίδη, να συναντά τον τραγοπόδη Πάνα και να παίρνει χρησμό για την νίκη των Αθηναίων στη μάχη του Μαραθώνα.
Ο στρατηγός Μιλτιάδης, πριν την μάχη του Μαραθώνα, κάλεσε τον περίφημο ημεροδρόμο Φειδιππίδη και του ανέθεσε να μεταβιβάσει το μήνυμα κινδύνου στη Σπάρτη ζητώντας συνδρομή. Εκείνος ξεκίνησε την κοπιώδη του πορεία αλλά η κούραση τον κατέβαλε πάνω στην «Οδό της κλίμακος» στη γη της Λυρκείας, λίγο πριν το πέρασμα «Πόρτες». Εκεί ονειρεύτηκε τον θεό Πάνα και έλαβε το νικητήριο για την Ελλάδα μήνυμα.
Σκαρφαλωμένο στα ψηλά και κτισμένο κλιμακωτά το Νεωχώρι, στις πλέον απόκρημνες και άγονες πλαγιές, αυτός ο τόπος έχει επίσης στιγματιστεί λόγω της διέλευσης του διαβόητου αρχαίου αμαξιτού δρόμου, της «οδού της κλίμακος» που αποτέλεσε στην αρχαιότητα σημαντικότατο έργο οδοποιίας. Πρόκειται για αμαξήλατη οδό μέσω της οποίας επικοινωνούσαν Αθήνα, Αρκαδία, Σπάρτη και είναι έργο του 7ου αιώνα πΧ. Το σημείο «Πόρτες» στο Νεοχώρι είναι το καλύτερα διατηρημένο λείψανο της και το πλέον εντυπωσιακό. Άλλωστε στην περιδιάβασή μας στη γη της Λυρκείας συναντήσαμε πλήθος αρματοτροχιών, αρχαίων φρυκτωριών και φυλακίων που καταδεικνύουν την αρχαία οδοποιία.
Στις Ομηρικές Ορνεαίς. Γυμνό…
Ο Μενεσθέας ο γιος του Πετεού, που πρωτοδιοίκησε στον Τρωικό πόλεμο τάγματα ασπιδοφόρων οπλιτών και ιππικού, σύμφωνα με τον Όμηρο, κατάγονταν από τις Ορνεές. Η θέση της πόλης παραδίδεται από τον Παυσανία και σήμερα ως πλέον πιθανή τοποθεσία, θεωρείται η περιοχή Γυμνού.
Ο γεωφυσικός σχηματισμός των όρθιων βράχων στο δρόμο προς το Γυμνό φέρνει κάτι από Μετέωρα. Πίσω από τους βράχους αυτούς και σε αντίθεση με το όνομά του και το προηγούμενο τοπίο, κρυμμένο στέκει το Γυμνό καταπράσινο και δασόφυτο.
Το χωριό έχει αμφιθεατρική οίκηση. Ολόδροση ξεχύνεται στα ψηλά μια πέτρινη νερομάνα, ενώ παρέκει, στέκει το πανέμορφο εκκλησάκι της Παναγιάς. Στις ανατολικές πλαγιές του Φαρμακά υπάρχει επίσης μοναστήρι της Μεγαλόχαρης. Η ίδρυση του ανάγεται στις αρχές 13ου αιώνα και πριν αποτελέσει μοναστήρι, η σπηλιά του χρησίμευσε και ως ασκητήριο. Τέλος η μικρή πανέμορφη βασιλική του Αγίου Δημητρίου, στέκει εκεί όπου κάποτε βρίσκονταν ολόκληρο το χωριό του Γυμνού. Εκτός από τον πανέμορφο θόλο του, το εκκλησάκι αυτό διαθέτει δυο μικρές εισόδους.
Το έτερο μέλος του Δημοτικού Διαμερίσματος Γυμνού, είναι η γραφικότατη Τσιρίστρα, με τους πάλαι ποτέ νερόμυλούς της. Ελάχιστα τα κατοικημένα πλέον σπίτια της και λιγοστοί οι αγροτοκτηνοτρόφοι κάτοικοί της.
Ο Φαρμακάς, το βουνό φρουρός του Γυμνού και της Τσιρίστρας είναι διάσημο για το φυσικό του κάλλος, την πλούσια και σπάνια χλωρίδα και πανίδα του, καθώς και τις ευεργετικές σε ψυχή και σώμα, ιδιότητες του. Στην κορυφογραμμή του Φαρμακά, απαντάται κάστρο και αξίζει μια επίσκεψη.
Κατάβαση στο σπηλαιοβαράθρο του Αρτεμισίου στο όμορφο Καπαρέλι..
Εξερευνώντας περαιτέρω την περιοχή, στα ριζά του Μελιδονίου, απαντάται πνιγμένο στο πράσινο, το Καπαρέλι. Στο κέντρο του χωριού που διατηρεί αναλλοίωτο τον παραδοσιακό του χαρακτήρα, δεσπόζει ο ναός του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Στη ράχη του Καπαρελίου στέκει το θρυλικό Αρμενόκαστρο, ενώ σε μικρή απόσταση βρίσκεται και η «Γουρνοσπηλιά».
Το Καπαρέλι είναι γνωστό στους λάτρεις της σπηλαιολογίας, καθώς εδώ βρίσκεται και το ονομαστό σπηλαιοβάραθρο, ”Αρτεμίσιο” η γνωστή στους ντόπιους «Τρύπα». Πρόκειται για σπήλαιο συνολικής έκτασης περίπου 1.100 τμ, με πλουσιότατο διάκοσμο πολύχρωμων σταλαγμιτικών και σταλακτιτικών σχηματισμών.
Στέρνα...με την ευλογία του αρχαίου Ίναχου. Στα ίχνη του Αδριάνειου Υδραγωγείου.
Εύφορη γη, η Στέρνα, αποτελεί σημαντικό αρχαιολογικό χώρο, καθώς διαθέτει εντυπωσιακή υδατοδεξαμενή (στέρνα), απομεινάρια της οποίας είναι ακόμη ορατά. Τα λείψανα αυτά αποδίδονται στη ρωμαϊκή εποχή και εντάσσονται στα πλαίσια του κολοσσιαίου Αδριάνειου Υδραγωγείου. Επί Αδριανού, κατασκευάζεται το ομώνυμο υδραγωγείο. Πρόκειται για έργο κολοσσιαίων διαστάσεων, που σκοπό είχε την μεταφορά νερών από τα ορεινά στο Άργος. Αποτελείται από 120 χιλιόμετρα υδαταγωγών, υδρόμυλους αλλά και ενδιάμεσα υδραγωγεία και διέτρεχε σημαντικό τμήμα του δήμου Λυρκείας. Απομεινάρια του παλαιού υδραγωγείου αλλά και του παρακείμενου υδρόμυλου είναι ακόμη ορατά στη Στέρνα. Αμπέλια, πολλά οπωροφόρα δέντρα, μποστάνια, λιόδεντρα και σιτηρά, είναι η πολύτιμη ανταπόδοση της πλούσιας γης. Οι κάτοικοι της, κατά παράδοση απασχολούνταν στην αγροτική παραγωγή και τα γεωργικά της προϊόντα έχουν αποκτήσει εξαιρετική φήμη.
Αρία, εκεί που τοποθετεί ο Παυσανίας την αρχαία Οινόη.
Κοντά στην Καρυά και απέναντι ακριβώς από τη διάσημη για την άγρια ομορφιά και το μεγάλο βάθος της, χαράδρα της Χούνης, βρίσκεται το Μάζι γνωστό και ως Αρία. Οι μόνιμοι Μαζιώτες, είναι πλέον ελάχιστοι.
Στον ίσκιο του πάλαι ποτέ ιερού της Αρτέμιδος στην κορυφή του Αρτεμισίου όρους, που υπήρξε βουνό αφιερωμένο στη λατρεία της παρθένας κυνηγού, εντοπίζονται τα όρια της αρχαίας Οινόης. Παρά το γεγονός ότι ελάχιστα παραδίδονται για την αρχαία πολίχνη, ο Παυσανίας στα Κορινθιακά του την τοποθετεί κοντά στο σημερινό Μάζι.
Η αρχαία αυτή πόλη έγινε στην ιστορία γνωστή για τις αλλεπάλληλες αποτυχημένες επιθέσεις των Λακεδαιμονίων κατά τους Μεσσηνιακούς πολέμους και για μια μάχη περί το 460 πΧ με νικητές Αθηναίους και Αργείους εναντίων Σπαρτιατών.
Εκκλησιές σκαρφαλωμένες στα βράχια και παραδοσιακοί οικισμοί….
Άλλοι πανέμορφοι οικισμοί στην ευρύτερη περιοχή είναι η Χούνη, τα Μποζιονελαίικα και τα Σπαναίικα.
Στην περιοχή της Χούνης, βρίσκονται και δυο απίστευτες εκκλησίες η Αγία Ιερουσαλήμ και η Ανάληψη, που ξεχωρίζουν καθώς βρίσκονται σφηνωμένες σε βράχο. Η πρόσβαση στην εκκλησία της Ανάληψης, εξασφαλίζεται με 160 σκαλοπάτια που οδηγούν σε χαμηλή είσοδο προφυλαγμένη από πολεμίστρες και στο σπηλαιώδες εσωτερικό. Κατά την Τουρκοκρατία η σπηλιά λειτούργησε ως λημέρι του οπλαρχηγού Δημητρίου Τσώκρη και έμεινε γνωστή και ως «σπηλιά του Τσώκρη».
Πιο κάτω συναντούμε την εκκλησία της Αγίας Ιερουσαλήμ ή Υπαπαντής. Κάποτε γιόρταζε δυο φορές το χρόνο, διέθετε πολεμίστρες και χρησίμεψε στα Ορλωφικά ως καταφύγιο και ως άντρο του καπετάν Δαγρέ επί Ιμπραήμ. Στο εσωτερικό του οχυρού πλάι στην εκκλησίτσα, υπάρχει στέρνα με πηγή, το νερό της οποίας αναβλύζει μέσα από βράχο.
Γάργαρα κρυστάλλινα νάματα στο Κεφαλόβρυσο και το Δούκα Βρύση
Κάτω από την κορυφή του Λυρκείου όρους και πνιγμένο στην βλάστηση στέκει το Κεφαλόβρυσο. Το όνομά του, το χρωστά στην τεράστια νερομάνα πηγή του, που λυσσομανά χειμώνα καλοκαίρι πλάι στο ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου. Τα νερά ξεπηδούν από τα βάθη ενός παγωμένου υπόγειου σπηλαίου το εξερευνημένο μέχρι σήμερα μήκος του οποίου, φτάνει περίπου τα 40 μέτρα. Το άφθονο νερό ποτίζει στρέμματα από χωράφια και μποστάνια. Λίγο έξω από το χωριό στέκει φρουρός ένα μικρό φυλάκιο που ίσως αποτελεί ξεχασμένη φρυκτωρία.
Ιστορική φυσιογνωμία της περιοχής και στενός συνεργάτης του καπετάν Δαγρέ και του Κολοκοτρώνη, υπήρξε και ο γεννημένος στο Κεφαλόβρυσο, Αδριανός Κλαδούρης.
Πλάι στο Κεφαλόβρυσου άλλος ένας πανέμορφος οικισμός που και εκείνου το όνομα, υποδηλώνει τον πλούτο της περιοχής σε καθαρά και γάργαρα νερά. Πρόκειται για το Δούκα Βρύση, που υπήρξε ονομαστό για την ζωοπανήγυρη του.
Στην καρδιά του Σπάρταθλου. Στις παρυφές της ανθρώπινης αντοχής
Κάθε Σεπτέμβρη, τούτος ο αρχαίος τόπος, ζει στιγμές δόξας και μεγαλείου. Το θρύλο του Φειδιππίδη και της εορτής των «πυρσών» αναβιώνει το σύγχρονο Σπάρταθλο. Ντόπιοι με αναμμένους πυρσούς, βγαίνουν στα μονοπάτια της αρχαίας «κλίμακος», στα χνάρια του αρχαίου δρομέα και μαραθωνομάχου, για να εμψυχώσουν ξένους και έλληνες υπερδομείς. Οι εικόνες αυτές κάνουν τον γύρο του κόσμου και είναι η ιδανική εποχή για να επισκεφτεί κανείς την Λυρκεία.
Τα τοπία τούτης της γης, μαγεύουν με τις εναλλαγές τους. Από τα βάθη του σπηλαιοβάραθρου του Αρτεμησίου μέχρι την άπλα της Στέρνας και από την μαγεία του ολόδροσου Κεφαλόβρυσου, μέχρι το εντυπωσιακό τοπίο της Καρυάς, ο επισκέπτης έχει χιλιάδες σαγηνευτικές γωνιές να ανακαλύψει, μύριες ιστορίες να μάθει και πολλά θάματα να αντικρύσει.
www.epathlo.gr
Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012
Διάλεξη: «1897-1912: από την ήττα και τη χρεοκοπία στην Ανόρθωση της χώρας»
Ετικέτες ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπλίου «Ο Παλαμήδης» και το περιοδικό «Νέος Λόγιος Ερμής» διοργανώνουν διάλεξη με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τους Βαλκανικούς Πολέμους (1912-1913).
Το θέμα της διάλεξης είναι: «1897-1912: από την ήττα και τη χρεοκοπία στην Ανόρθωση της χώρας» και ομιλητής ο κ. Τάσος Χατζηαναστασίου, Δρ Ιστορίας, καθηγητής ΜΕ.
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του αναγνωστηρίου της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου την Πέμπτη 1/11/2012 και ώρα 7:30μ.μ.
Το θέμα της διάλεξης είναι: «1897-1912: από την ήττα και τη χρεοκοπία στην Ανόρθωση της χώρας» και ομιλητής ο κ. Τάσος Χατζηαναστασίου, Δρ Ιστορίας, καθηγητής ΜΕ.
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του αναγνωστηρίου της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου την Πέμπτη 1/11/2012 και ώρα 7:30μ.μ.
Προς χυμοποίηση τα πληγέντα εσπεριδοειδή από τις χαλαζοπτώσεις
Ετικέτες ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ
Σοβαρές ζημιές σε καλλιέργειες στην Αργολίδα, προκάλεσε η χαλαζόπτωση των τελευταίων ημερών. Όπως ανέφερε γεωπόνος εκτιμητής του ΕΛΓΑ μεγάλο μέρος της παραγωγής εσπεριδοειδών (μανταρίνια, πορτοκάλια), λόγω των ζημιών από το χαλάζι αναμένεται να οδηγηθεί προς χυμοποίηση.
Οι παραγωγοί τώρα θα πρέπει άμεσα να πάνε στους τοπικούς ανταποκριτές των δήμων και να δηλώσουν τις ζημιές. Στη συνέχεια ο ανταποκριτής, αφού μαζέψει τις δηλώσεις ζημιάς, τις στέλνει στο υποκατάστημα του ΕΛΓΑ της Τρίπολής, ώστε να σταλούν οι εκτιμητές στα χωράφια. Πάντως έχουν ειδοποιηθεί οι παραγωγοί των περιοχών να αφήσουν «μάρτυρες» τουλάχιστον το 10% των δέντρων που έχουν πληγεί σε κάθε καλλιέργεια.
Η Αργολίδα, είναι η τέταρτη φορά που φέτος έχει πληγεί από το χαλάζι. Η πρώτη φορά ήταν τον προηγούμενο Μάιο, όπου υπήρξαν σημαντικές ζημιές στα εσπεριδοειδή κυρίως. Ακολούθησαν οι χαλαζοπτώσεις του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου. Η τελευταία χαλαζόπτωση ήρθε και αποτελείωσε τις καλλιέργειες.
Όπως μας ανέφεραν οι παραγωγοί το φαινόμενο είναι πρωτόγνωρο. «Δεν υπάρχει περιοχή που αν μην είναι χαλαζόπληκτη» και πρόσθεσαν ότι «αναμένεται να υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στην παραγωγή εσπεριδοειδών, αφού μεγάλο μέρος θα οδηγηθεί προς χυμοποίηση».
Οι ζημιές στην περιοχή είναι πολλές και οι γεωπόνοι εκτιμητές του ΕΛΓΑ δεν αρκούν για να κάνουν «επίκαιρες» εκτιμήσεις. Ακόμη και οι εκτιμητές που ήδη υπάρχουν συμπληρώνουν το ανώτατο όριο για εκτός έδρας και είναι πιθανόν να περιμένουν το νέο έτος για να μπορέσουν να βγουν στα χωράφια ξανά για εκτιμήσεις.
Οι παραγωγοί τώρα θα πρέπει άμεσα να πάνε στους τοπικούς ανταποκριτές των δήμων και να δηλώσουν τις ζημιές. Στη συνέχεια ο ανταποκριτής, αφού μαζέψει τις δηλώσεις ζημιάς, τις στέλνει στο υποκατάστημα του ΕΛΓΑ της Τρίπολής, ώστε να σταλούν οι εκτιμητές στα χωράφια. Πάντως έχουν ειδοποιηθεί οι παραγωγοί των περιοχών να αφήσουν «μάρτυρες» τουλάχιστον το 10% των δέντρων που έχουν πληγεί σε κάθε καλλιέργεια.
Η Αργολίδα, είναι η τέταρτη φορά που φέτος έχει πληγεί από το χαλάζι. Η πρώτη φορά ήταν τον προηγούμενο Μάιο, όπου υπήρξαν σημαντικές ζημιές στα εσπεριδοειδή κυρίως. Ακολούθησαν οι χαλαζοπτώσεις του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου. Η τελευταία χαλαζόπτωση ήρθε και αποτελείωσε τις καλλιέργειες.
Όπως μας ανέφεραν οι παραγωγοί το φαινόμενο είναι πρωτόγνωρο. «Δεν υπάρχει περιοχή που αν μην είναι χαλαζόπληκτη» και πρόσθεσαν ότι «αναμένεται να υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στην παραγωγή εσπεριδοειδών, αφού μεγάλο μέρος θα οδηγηθεί προς χυμοποίηση».
Οι ζημιές στην περιοχή είναι πολλές και οι γεωπόνοι εκτιμητές του ΕΛΓΑ δεν αρκούν για να κάνουν «επίκαιρες» εκτιμήσεις. Ακόμη και οι εκτιμητές που ήδη υπάρχουν συμπληρώνουν το ανώτατο όριο για εκτός έδρας και είναι πιθανόν να περιμένουν το νέο έτος για να μπορέσουν να βγουν στα χωράφια ξανά για εκτιμήσεις.
ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ:«ΠΟΙΟΣ ΑΜΑΡΤΗΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ;»
Μπορεί η Εκκλησία να αμαρτήσει;
Σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Αρχιεπίσκοπος, Ιερώνυμος αποκάλυψε μία συγκλονιστική ιστορία.
ΠερισσότεραΣε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Αρχιεπίσκοπος, Ιερώνυμος αποκάλυψε μία συγκλονιστική ιστορία.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΝΙΚΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΕΣΣΕΝ
Με τον Γενικό Διευθυντή Αθλητισμού του Υπουργείου Εσωτερικών και Αθλητισμού του ομοσπονδιακού κρατιδίου του Έσσεν της Γερμανίας, Dr. Heinz Zielinski και τον Γενικό Γραμματέα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Εταιρικού Αθλητισμού κ. Musa Lami, συναντήθηκε σήμερα ο Δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτρης Κωστούρος.
Οι κύριοι Ηeinz Zielinski και Musa Lami επισκέφτηκαν την πόλη του Ναυπλίου με σκοπό την διεύρυνση διμερών σχέσεων και επιχειρηματικών συνεργασιών στο πλαίσια της ανάπτυξης του αθλητικού τουρισμού. Σήμερα η γερμανική αντιπροσωπία επισκέφτηκε ιστορικά μνημεία της περιοχής ,το παράρτημα της Εθνικής πινακοθήκης στο Ναύπλιο , όπου είδε την έκθεση για τα χρόνια της Βασιλείας του Οθωνα στην Ελλάδα. Επισκέφτηκε επίσης και αθλητικούς χώρους του Ναυπλίου εξετάζοντας ενδεχόμενη χρήση τους από γερμανούς αθλούμενους. Ο κ. Dr. Heinz Zielinski, εκτός του Δήμου Ναυπλιέων, πραγματοποίησε κατά την παραμονή του στην χώρα μας συναντήσεις με παράγοντες του Δήμου Λουτρακίου – Αγίων Θεοδώρων, του της Περιφέρειας Πελοποννήσου αλλά και της Περιφέρειας Αττικής.
Οι κύριοι Ηeinz Zielinski και Musa Lami επισκέφτηκαν την πόλη του Ναυπλίου με σκοπό την διεύρυνση διμερών σχέσεων και επιχειρηματικών συνεργασιών στο πλαίσια της ανάπτυξης του αθλητικού τουρισμού. Σήμερα η γερμανική αντιπροσωπία επισκέφτηκε ιστορικά μνημεία της περιοχής ,το παράρτημα της Εθνικής πινακοθήκης στο Ναύπλιο , όπου είδε την έκθεση για τα χρόνια της Βασιλείας του Οθωνα στην Ελλάδα. Επισκέφτηκε επίσης και αθλητικούς χώρους του Ναυπλίου εξετάζοντας ενδεχόμενη χρήση τους από γερμανούς αθλούμενους. Ο κ. Dr. Heinz Zielinski, εκτός του Δήμου Ναυπλιέων, πραγματοποίησε κατά την παραμονή του στην χώρα μας συναντήσεις με παράγοντες του Δήμου Λουτρακίου – Αγίων Θεοδώρων, του της Περιφέρειας Πελοποννήσου αλλά και της Περιφέρειας Αττικής.
Αναρτήθηκε από Αργολικός Ποιμήν στις 4:35 π.μ.
Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2012
Έλληνες φοιτητές έκραξαν και πέταξαν έξω από εστιατόριο στο Βερολίνο τον Γιώργο Παπανδρέου - Συγκλονιστικό βίντεο
- Το περιστατικό έγινε το βράδυ της Κυριακής σε εστιατόριο στο Βερολίνο
- Μάταια όλη η παρεά προσπαθούσε να ηρεμήσει τους έλληνες φοιτητές
- Οι φοιτητές οργισμένοι του φωνάζουν "Μας εξευτελίσατε"
- Συνεργάτες του πρώην πρωθυπουργού επιβεβαίωσαν αλλά όχι την αποχώρησή του από το εστιατόριο
Ένα «Φουγάρο» που άνθισε στο Ναύπλιο
Ο «ανθός» μαράθηκε κάπου στα μέσα του προηγούμενου αιώνα και έμεινε το φουγάρο άκαπνο, να δεσπόζει στην είσοδο του Ναυπλίου. Το εργοστάσιο κονσερβοποίησης τομάτας αργοπέθαινε επί δεκαετίες. Ώσπου τη μέρα του ιστορικού«όχι», στις 28 Οκτώβρη, το παλιό εργοστάσιο ξαναζωντάνεψε. Κατέβηκαν από την Αθήνα πολλοί, μα ήταν εκεί κι όλο το Ναύπλιο.
Άλλοι από περιέργεια – «τι έγινε στο παλιό εργοστάσιο»- άλλοι γιατί γνώριζαν την εμμονή της Φλωρίκας να δώσει και πάλι ζωή στο πέτρινο εργοστάσιο. Κι έτσι δημιουργήθηκε ένας χώρος «για να συγκινεί, να ερεθίζει, να εμπνέει και να κινητοποιεί τις πνευματικές και δημιουργικές δυνάμεις της κοινωνίας και των ατόμων που έρχονται σ΄επαφή μαζί του», όπως δήλωσε στο ΑΜΠΕ η ιδιοκτήτρια του χώρου και πρόεδρος της «Φούγαρο ΑΕ» Φλωρίκα Κυριακοπούλου.
Το όνομα αυτού «Φουγάρο». Ένα συγκρότημα τριών πέτρινων κτιρίων συνολικού εμβαδού 2.400 τετραγωνικών μέτρων, σε οικόπεδο 5,5 στρεμμάτων, στην άκρη του οποίου στέκεται αγέρωχο το βιομηχανικό φουγάρο ύψους 36 μέτρων. Ήτοι, ένα χαρακτηριστικό δείγμα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής των αρχών του 20ου αιώνα, που ξαναζωντανεύει ως χώρος πολιτισμού, χάρη στις προσπάθειες της Φλωρίκας Κυριακοπούλου.
Ένας τόπος δημιουργίας και έκφρασης, που περιλαμβάνει βιβλιοθήκη για ενήλικες που αναζητούν βιβλία για την τέχνη και τις ανθρωπιστικές σπουδές, αλλά και για παιδιά και εφήβους. Δίπλα στις αίθουσες της βιβλιοθήκης, φιλόξενη η αίθουσα δραστηριοτήτων περιμένει παιδιά κάθε ηλικίας για να τους δώσει τη δυνατότητα να εκφρασθούν. Από την άλλη, περιμένουν τους επισκέπτες ο εκθεσιακός και συναυλιακός χώρος, το αμφιθέατρο και το ζεστό , καλαίσθητο καφέ.
Στον εκθεσιακό χώρο εγκαινιάσθηκε και η Craft Fair #1, μια πολυσυλλεκτική έκθεση με χρηστικά αντικείμενα 56 καλλιτεχνών, που θα περιμένει το κοινό μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου. Την έκθεση επιμελήθηκε ο Δημήτρης Ξανθούλης. Το καλοκαίρι στη σκιά του «Φουγάρου» θα στηθεί η οθόνη του θερινού σινεμά.
Πριν φύγει ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να δει και τα προσεκτικά επιλεγμένα αντικείμενα στο ArtiShop, το κατάστημα που έχει στηθεί με την ίδια προσοχή και αισθητική, όπως και οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις.
Απ΄ όπου κι αν ξεκινήσει ο επισκέπτης τη βόλτα στους χώρους του «Φουγάρου», εισπράττει το πάθος της ιδιοκτήτριας του χώρου για τη μετατροπή του σε «χώρο ζωής και αγαπημένο στέκι, που θα συνδράμει ουσιαστικά στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της Αργολικής Γης», όπως λέει η Φλωρίκα Κυριακοπούλου.
Έργο ζωής είναι το «Φουγάρο». Η ανάπλασή του, που ξεκίνησε το 2002, έγινε από μια μεγάλη ομάδα Ελλήνων αρχιτεκτόνων, μελετητών και κατασκευαστών, οι οποίοι εφαρμόζουν πρωτοποριακές τεχνικές, εκμεταλλευόμενοι και τη γεωθερμική ενέργεια της περιοχής για να καλύψουν τις ενεργειακές ανάγκες του συγκροτήματος.
Στα επίσημα εγκαίνια του «Φουγάρου», στήθηκε ένα ολοήμερο λαϊκό πανηγύρι, με ζωντανή μουσική από τον Μπάμπη Τσέρτο και τη Νάντια Καραγιάννη, ενώ το κρασί έρεε άφθονο για τους ενήλικες. Η πιτσιρικαρία «κελαηδούσε» στην αυλή, μαζί με το μπουζούκι του Μπάμπη. Κι οι μεγάλοι φεύγοντας, όταν πια σκοτείνιασε, σήκωσαν το κεφάλι να δουν το φουγάρο φωτισμένο κόκκινο, να καπνίζει και πάλι, με φόντο τον μολυβί ουρανό. Η Φλωρίκα Κυριακοπούλου, χαμογελώντας ικανοποιημένη άκουγε τα «μπράβο» και κερνούσε ζεστούς λουκουμάδες.
www.fougaro.gr http://facebook.com/To.Fougaro http://twitter.com/fougaro
Posted by argolida-net at 4:24 μ.μ.
Να αγαπάμε ο ένας τον άλλο, χωρίς διακρίσεις, χωρίς όρια, χωρίς κρατούμενα. - Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο αγωνίζεται για την αποστολή ορθόδοξης μαρτυρίας στους μη ορθόδοξους αδελφούς, ακόμη και στους μη χριστιανούς, αγωνίζεται για την καλλιέργεια της ιδέας της ανοχής και της κατανόησης της διαφορετικότητας του άλλου, αγωνίζεται για να εναντίον των φυλετικών διακρίσεων, εναντίον του ρατσισμού, για να δείξουμε σε όλους ότι είμαστε μαθητές του Χριστού, χριστιανοί και πώς θα το δείξουμε; Εάν αγαπάμε ο ένας τον άλλο, χωρίς διακρίσεις, χωρίς όρια, χωρίς κρατούμενα.
Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Αναρτήθηκε από Αναστάσιος στις 12:25 π.μ.
ΠΡΟΙΚΟΝΝΗΣΟΥ ΙΩΣΗΦ: Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Ο Μητροπολίτης Προικοννήσου Ιωσήφ, Ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου στο «Αγιορείτικο Βήμα»
«Με μεγάλη καχυποψία, βλέπω την Χρυσή Αυγή απέναντι στην Ορθοδοξία», σημειώνει ο Ιεράρχης. Ταυτόχρονα παίρνει αποστάσεις από τα κόμματα της Αριστεράς για το μεταναστευτικό και για το ίδιο θέμα εξαπολύει «πυρά» κατά της «Χρυσής Αυγής» για τη «απαράδεκτη στάση τους», όπως λέει.
Σε συνέντευξή του στο «Αγιορείτικο Βήμα» ο Ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου κάνει λόγο για«είσοδο εχθρών» μέσω της μετανάστευσης, βλέπει «μία ειρηνική εισβολή στην Ελλάδα», εξηγώντας ότι, «Παλαιότερα οι εχθροί ερχόντουσαν με όπλα, σήμερα ενδεχόμενος να έρχονται με αυτή τη μορφή».
Και συμπληρώνει «Δεν είναι τυχαίο, έχουμε ένα ξεχείλισμα του Ισλάμ σε ένα χώρο κατά παράδοση χριστιανικό. Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε».
Βέλη κατά της «Χρυσής Αυγής»
«Η Ορθοδοξία της Χρυσής Αυγής δεν δείχνει να έχει κάποια σχέση με την Ορθοδοξία της Εκκλησίας. Όλες αυτές οι κραυγές μίσους πως μπορούν να συμβιβαστούν με το ευαγγέλιο της αγάπης; Με μεγάλη καχυποψία, βλέπω την Χρυσή Αυγή απέναντι στην Ορθοδοξία»,εξηγεί ο μητροπολίτης
Και ο Χίτλερ είχε τους λεγόμενους, ντόιτσε κρίστιανς , τους Γερμανοχριστιανούς. Αυτοί ήταν οι μεγαλύτεροι εγκληματίες, αργότερα βρέθηκαν στα στρατόπεδα συγκεντρώσεως .
Και φυσικά δεν μπορώ να ανεχθώ την αφέλεια ορισμένων αριστερών κομμάτων για τη στάση απέναντι στο μεταναστευτικό», τονίζει ο Επίσκοπος.
«Οι ρατσιστικές θέσεις οι οποίες ακούγονται από μέρους κυρίως της Χρυσής Αυγής αλλά και από άλλους παρόμοιους κύκλους, χριστιανικά είναι απαράδεκτες, δεν συμβιβάζονται με το ευαγγέλιο της αγάπης. Αυτό δεν έχει καμία σχέση με τους «αγαπάτε τους εχθρούς ημών» , συνεχίζει.
Αποστάσεις από Αριστερά
«Από την άλλη μεριά όμως οφείλουμε να μην είμαστε αφελείς, επιτρέψτε μου την έκφραση, χαζοχαρούμενοι…», λέει χαρακτηριστικά.
Συνεχίζοντας είπε, «Αυτό το Σολωμού, «πάντα ανοιχτά, παντά άγρυπνα τα μάτια της ψυχής σας», έχει διαχρονική ισχύ και ιδιαίτερα σε δύσκολες ώρες , εποχές και καταστάσεις, όπως οι σημερινές.
Δεν πρέπει να δεχτούμε αυτό που λέγεται από πολλούς ότι όσοι έρχονται στην Ελλάδα είναι τα θύματα μιας κακής μοίρας ή άσχημης καταστάσεως. Πολλοί από αυτούς μπορεί να είναι δραπέτες φυλακών ακόμα και πράκτορες και δεν υπάρχει κανένας για να μας βεβαιώσει για το αντίθετο. Βλέπουμε μία ειρηνική εισβολή.
Παλαιότερα οι εχθροί ερχόντουσαν με όπλα, σήμερα ενδεχόμενος να έρχονται με αυτή τη μορφή.
Δεν είναι τυχαίο, έχουμε ένα ξεχείλισμα του Ισλάμ σε ένα χώρο κατά παράδοση χριστιανικό. Δεν πρέπει να εφησυχάζουμε.
Υπάρχει μία σαφέστατη αλλοίωση του πληθυσμού χωρίς να σημαίνει αυτό ότι πρέπει να φερθούμε απάνθρωπα σε αυτούς τους ανθρώπους.
Πρέπει όμως να τους αντιμετωπίσουμε λογικά».
«Πως μ’ αντιμετώπισαν όταν πήγα μετανάστης στην Αυστραλία»
« Όταν πήγα πριν 25 χρόνια στην Αυστραλία για να μου επιτραπεί η είσοδος, παρότι που πήγαινα επίσημα καλεσμένος από την Αρχιεπισκοπή για να εργαστώ εκεί και με εξασφαλισμένη τη δουλειά, μου πέρασαν από σαράντα κύματα . Αλλεπάλληλες εξετάσεις, ποινικό μητρώο, θέματα υγείας μέχρι που με ζύγισαν…
Εξονυχιστικό έλεγχο, σωματικό, ηθικό και υλικό!
Κατόπιν μου είπαν, ελάτε. Στην Ελλάδα η κατάσταση είναι , μπάτε σκύλοι και αλέστε και αλεστικά μη δώσετε …. », υπογραμμίζει ο Ιεράρχης του Οικουμενικού Θρόνου.
Οι λαθρομετανάστες στην Αυστραλία
«Μία φορά είχε έρθει στην Αυστραλία, ένα καράβι με ασιάτες λαθρομετανάστες τους οποίους ο τότε αρμόδιος υπουργός Φίλιπ Ράντοκ, γνωστός και φίλος, τους έβαλε σε ένα καράβι όπως ήταν και τους έστειλε σε ένα νησί στη μέση του ειρηνικού ωκεανού που ανήκει στην Αυστραλία.
Και τους λέει, εδώ νερό και ψωμί θα έχετε. Εγώ δεν θα διαλύσω τη χώρα από αφέλεια. Εάν μετά από ένα εξονυχιστικό έλεγχο κάποιοι από αυτούς δούμε ότι μπορούν να ενταχθούν στην Αυστραλιανή κοινωνία, εντάξει το συζητάμε. είχε πει.», είπε αναφορικά με τα όσα έζησε στη μακρινή ήπειρο .
Ξέφραγο αμπέλι η Ελλάδα…
«Η Ελλάδα που είναι σε μία ευαίσθητη γεωπολιτικά περιοχή, δεν μπορούμε να είμαστε αφελείς ούτε χαζοχαρούμενοι αλλά ούτε απάνθρωποι και ρατσιστές .
Κάπου στη μέση υπάρχει η χρυσή τομή. Ρώτησαν τη… καμήλα κάποτε, στον ανήφορο ή στον κατήφορο σ΄ αρέσει; Και λέει, χάθηκε ο ίσιος δρόμος…» , αναφέρει χαρακτηριστικά.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)