Τετάρτη 17 Αυγούστου 2011

ΑΥΤΕΝΕΡΓΩ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Πληροφορούμε τους μαθητές μας και τους γονείς τους ότι είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε τη λειτουργία του σχολείου για τη νέα σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό σχολείο και το Γυμνάσιο. Οι εγγραφές έχουν ολοκληρωθεί και οι μετεγγραφές νέων μαθητών θα συνεχιστούν μέχρι την έναρξη των μαθημάτων στις 12 Σεπτεμβρίου με όλο και περισσότερους μαθητές να επιλέγουν το σχολείο μας.
Οι γνωστοί κύκλοι, βέβαια, που τα τελευταία χρόνια υπονομεύουν το σχολείο, προσπαθούν τις τελευταίες ημέρες, εκμεταλλευόμενοι και την αρνητική οικονομική συγκυρία, να αναπαράγουν και να δημοσιοποιούν κάθε τι, που ελπίζουν ότι θα πλήξει το κύρος και την ομαλή λειτουργία του σχολείου.
Καλούμε τους γονείς και τους μαθητές μας να κλείνουν τα αυτιά τους και στους θεσμικούς - δυστυχώς - παράγοντες, που με την πολιτική τους επιβουλεύονται το σχολείο και την ιδιωτική εκπαίδευση γενικότερα, υπερασπιζόμενοι δήθεν μεμονωμένα εργασιακά συμφέροντα και αδιαφορώντας για το σύνολο των υπόλοιπων εκπαιδευτικών του σχολείου και για τα παιδαγωγικά και κοινωνικά προβλήματα, που δημιουργούν με την τακτική τους.
Υπεύθυνη πληροφόρηση παρέχεται από τη γραμματεία του σχολείου, που λειτουργεί 9 π.μ. - 1 μ.μ. καθημερινά.
--------------------------------------------------------------------------------------------

ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Πως λειτουργούν τα σύγχρονα ευρωπαϊκά σχολεία και πώς πρέπει να λειτουργεί ένα σωστό σχολείο, ιδιωτικό ή δημόσιο; Τα χαρακτηριστικά αυτού του σχολείου μπορούμε να τα βρούμε στο φινλανδικό μοντέλο, αφού η Φινλανδία θεωρείται κορυφαία στην εκπαίδευση και έχει καταφέρει να κάνει πράξη το σύνθημα "οι τσάντες στο σχολείο":


  • Άρτια κτηριακή υποδομή με καθαριότητα και ασφάλεια.
  • Πλήρης εξοπλισμός σε εκπαιδευτικά μέσα (εργαστήρια, Η/Υ, εποπτικά μέσα).
  • Ολιγομελή τμήματα μέχρι 20 μαθητές ανά τάξη.
  • Ολοήμερη λειτουργία με σίτιση των μαθητών στο σχολείο.
  • Σύγχρονες εκπαιδευτικές μέθοδοι με πρωτοβουλίες στο μαθητή.
  • Μελέτη των μαθημάτων στο σχολείο και εξατομικευμένη ενισχυτική διδασκαλία.
  • Ευκαιρίες στο μαθητή να ανακαλύψει και να καλλιεργήσει τις κλίσεις του.
  • Σύνδεση της γνώσης με την κοινωνία, την παραγωγή και την οικονομία.
  • Ευσυνείδητοι και ελεγχόμενοι εκπαιδευτικοί με συνεχή επιμόρφωση και ενημέρωση, που δε λειτουργούν με τη νοοτροπία του υπαλλήλου, αλλά διαθέτουν υπερηφάνια, ευθύνη και πάθος για τη δουλειά τους.


Με αυτή τη λογική λειτουργεί το αυτενεργώ σε όλες τις βαθμίδες (νηπιαγωγείο - δημοτικό - γυμνάσιο - λύκειο), όπως γνωρίζουν οι γονείς που μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους. Αξίζει όμως να επισημάνουμε κάποια σημεία, που το κάνουν να ξεχωρίζει, από κάθε σχολείο της περιοχής και όχι μόνο:

  • Ολοήμερη λειτουργία (8:15 π.μ. – 15:15 μ.μ.), όπως συμβαίνει σε όλα τα σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη.
  • Ολιγομελή τμήματα με όριο τους 20 μαθητές ανά τάξη.
  • Βοηθητικά βιβλία, εκδόσεις του σχολείου μας, που ενισχύουν και συμπληρώνουν το διδακτικό έργο.
  • Χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας με προβολές ντοκιμαντέρ ή powerpoint, διαδραστικούς πίνακες, χρήση του Internet, εργαστήρια φυσικοχημείας.
  • Καθημερινή μελέτη στο σχολείο με ειδική βοήθεια για τους μαθητές που δυσκολεύονται.
  • Μεσημεριανό γεύμα σε όλους τους μαθητές, που παρασκευάζεται στο μαγειρείο του σχολείου από άριστης ποιότητας υλικά και σύμφωνα με τους κανόνες της μεσογειακής δίαιτας.
  • Κυλικείο με υγιεινά είδη και αποκλεισμό κάθε είδους με συντηρητικά ή σοκολατοειδή, που βλάπτουν την υγεία των παιδιών.
  • Ιδιόκτητα σχολικά λεωφορεία με επαγγελματία οδηγό και συνοδό το καθένα.
  • Ευκαιρίες επαφής των μαθητών με τη σύγχρονη Ευρωπαϊκή Πραγματικότητα. Κάθε χρόνο οι μαθητές γυμνασίου – λυκείου επισκέπτονται μια χώρα της Ευρώπης και υλοποιούν ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με άλλο ευρωπαϊκό σχολείο.
  • Συνεργασία με έμπειρο ψυχολόγο, ο οποίος παρακολουθεί υποστηρικτικά τα παιδιά και κατευθύνει συμβουλευτικά τους διδάσκοντες και τους γονείς.
Στο αυτενεργώ οι νέοι αποκτούν γνώσεις και δεξιότητες, αξίες και ιδανικά.

Μαθαίνουν να εργάζονται υπεύθυνα και συστηματικά.


Ανιχνεύονται και αξιοποιούνται οι προσωπικές τους κλίσεις.

Προετοιμάζονται υπεύθυνα για τη ζωή.

Μπορούμε να βοηθήσυμε το παιδί σας να πετύχει τους στόχους του!


ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ιδιωτικά Εκπαιδευτήρια ΑΥΤΕΝΕΡΓΩ
ΑΡΓΟΣ, νότιος περιφερειακός
τηλ: 27510-69680
fax: 27510-63164
email: info@aftenergo.gr

Τρίτη 16 Αυγούστου 2011


Τρίτη, 16 Αυγούστου 2011

Ληστεία με βαριοπούλες στο υποκατάστημα της Δ.Ε.Η στο Αργος.

 Λίγο πριν τις 14:00 το μεσημέρι δυο άγνωστοι που επέβαιναν σε μηχανάκι (παπάκι ) και φορώντας κράνη, με την απειλή όπλου αιφνιδίασαν δυο υπαλλήλους ιδιωτικής εταιρίας χρηματαποστολής που μόλις είχαν φτάσει στο υποκατάστημα της ΔΕΗ στο Αργος για την μεταφορά χρημάτων.
 Μόλις αντιλήφθηκαν πως τα χρήματα ήταν ακόμα μέσα στο υποκατάστημα,τραυμάτισαν τον έναν υπάλληλο της χρηματαποστολής και με την χρήση βαριοπούλας έσπασαν την είσοδο του υποκαταστήματος.Στην συνέχεια έφτασαν στο γκισέ του ταμείου και πυροβολώντας το αλεξίσφαιρο τσάμι προσπάθησαν να το σπάσουν χωρίς επιτυχία, εφοδιασμένοι όμως με την βαριοπούλα κατάφεραν και θρυμματίσουν τον αλεξίσφαιρο υαλοπίνακα και να πάρουν, με τις μέχρι τώρα ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες,το ποσό των 80.000 ευρώ και να φύγουν προς άγνωστη κατεύθυνση.Η αστυνομία έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό των δραστών ενώ χρήσιμες πληροφορίες θα δώσει και το βίντεο από τις κάμερες ασφαλείας.
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Πνιγμός 66χρονου στην Καραθώνα.

 Τραγικό τέλος είχε ένας 66χρονος άνδρας, ο οποίος ανασύρθηκε εχθές το μεσημέρι 15 Αυγούστου, χωρίς τις αισθήσεις του, στην παραλία της Καραθώνας. Ο άτυχος άνδρας διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Ναυπλίου,
όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του, ενώ η σορός του πρόκειται να μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Άργους για τη διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής.

Τη σχετική προανάκριση διενεργεί η αρμόδια Λιμενική Αρχή του Ναυπλίου.
Blog Widget by LinkWithin

 

Δευτέρα 15 Αυγούστου 2011

ΜΕ ΛΑΜΠΡΟΤΗΤΑ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ

Προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου άρχισε λίγο μετά τις 10 το πρωί η Θεία λειτουργία στην ιστορική Μονή Παναγία Σουμελά, σύμβολο του Ποντιακού Ελληνισμού, στο όρος Μελά. Μαζί του συνλειτουργούν ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής, Δημήτριος...
και ο μητροπολίτης Νεαπόλεως και Σταυρουπόλεως, Βαρνάβας. Παρίστανται οι μητροπολίτες Δράμας Παύλος, Δημητριάδος Ιγνάτιος και Ιαροσλάβλ και Ροστόφ Παντελεήμων. Ο Παναγιότατος, προσερχόμενος στη Μονή, έγινε δεκτός με χειροκροτήματα και επευφημίες από χιλιάδες πιστούς που βρίσκονται εκτός της Μονής και τους περίπου 650 πιστούς στον περίβολό της. Η Πατριαρχική Θεία λειτουργία, η οποία γίνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά με άδεια του τουρκικού κράτους, πραγματοποιείται στον αύλειο χώρο της ιστορικής μονής, που έπαψε να λειτουργεί πριν από 89 χρόνια. Τη Θεία Λειτουργία καλύπτουν αρκετά τουρκικά τηλεοπτικά κανάλια, μεταξύ αυτών και το κρατικό. Πολυπληθής αλλά διακριτική είναι η παρουσία της αστυνομίας, σε όλο το δρόμο από την Τραπεζούντα έως και την Ιερά Μονή. Στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων, το βράδυ της Κυριακής πραγματοποιήθηκε στην Τραπεζούντα φεστιβάλ ποντιακής λύρας, με τη συμβολική ονομασία «Η λύρα ενώνει τους λαούς». Στο φεστιβάλ, που διοργανώθηκε για πρώτη φορά από τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συλλόγων Ρωσίας, βουλευτή της ρωσικής Δούμας, Ιβάν Σαββίδη, συμμετείχαν λυράρηδες και χορευτικά συγκροτήματα από την Ελλάδα, την Τουρκία, τη Γεωργία και τη Ρωσία. Το «παρών» στο φεστιβάλ, που διήρκησε μέχρι τα μεσάνυχτα, έδωσαν ο πρόξενος της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη και εκπρόσωποι του υπουργείου Τουρισμού και Πολιτισμού της Τουρκίας.

Στο Αργολικό του δήμου Ναυπλίου εορτάστηκε η Υπέραγία Θεοτόκος.


 Πλήθος κόσμου από όλα τα χωριά του κάμπου της Αργολίδας τίμησαν το Ιερότερο πρόσωπο της ορθοδοξίας,την Παναγία μας  στο χωριό Αργολικό του δήμου Ναυπλίου.Στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου από νωρίς συγκεντρώθηκε πλήθος πιστών, για να ζήσουν κατανυκτικές στιγμές σε αυτό που έχει πλέον καθιερωθεί να λέγεται ως Πάσχα του καλοκαιριού και να τιμήσουν την Υπέραγία Θεοτόκο.Φέτος τον πανηγυρικό εσπερινό που έγινε στον ιερο ναό τέλεσε ο πρωτοπρεσβύτερος πατέρας Παναγιώτης πλαισιομένος κι από άλλους ιερείς των γύρω περιοχών. Στο τέλος του πανηγυρικο'υ εσπερινού, ακολούθησε η καθιερωμένη λιτανεία της Ιερής εικόνας στα στενά γραφικά δρομάκια του χωριού,με μικρά κοριτσάκια ντυμένα αγγελάκια και την συμμετοχή των τοπικών αρχών και πλήθος κόσμου.
Από τον εορτασμό της κοιμήσεως της Παναγιάς δεν έλειψε και φέτος ο Πρώην Νομάρχης Αργολίδας Β.Σωτηρόπουλος με τη σύζυγο του,μιας και το χωριό Αργολικό είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του. Το παρών έδωσαν επίσης ο βουλευτής της Ν.Δ Γιάννης Ανδριανός ,ο Αντιπεριφεριάρχης Αναστάσιος Χειβιδόπουλος και οι αντιδήμαρχοι Ναυπλίου Χρήστος Καρέλης και Αλέξανδρος Λυκομήτρος.

Η  θεομητορική εορτή  της Κοιμήσεως της Θεοτόκου το Δεκαπενταύγουστο θεωρείτο το Πάσχα του Καλοκαιριού .Πλήθος κόσμου καθημερινά πηγαίνει στις εκκλησίες τα μοναστήρια να ανάψει ένα κεράκι , να προσευχηθεί στην Παναγία, ο καθένας για το δικό του πρόβλημα.
Η Κοίμηση της Θεοτόκου είναι μια Θεομητορική εορτή των Χριστιανικών Εκκλησιών, η οποία εορτάζεται στις 15 Αυγούστου. Στην Ελλάδα γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα σε πολλά μέρη της χώρας, ονομάζεται δε και «Πάσχα του καλοκαιριού».
Κατά την παράδοση, όταν η Παναγία πληροφορήθηκε άνωθεν τον επικείμενο θάνατό της, προσευχήθηκε στο όρος των Ελαιών, ετοιμάστηκε και ανέφερε το γεγονός στους Αποστόλους. Επειδή κατά την ημέρα της κοίμησης δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, μια νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της. Την τοποθέτησαν στο μνήμα της Γεσθημανής. Μετά από τρεις μέρες ο τάφος ήταν άδειος. Η Παναγία ανελήφθη στους ουρανούς.
Κατά την παράδοση, είθισται περίοδος νηστείας για τη συγκεκριμένη εορτή, που καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα. Αρχικά ήταν χωρισμένη σε δύο περιόδους, εκείνη πριν την γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα και εκείνη πριν της γιορτής της Κοίμησης της Θεοτόκου. Το 10ο αιώνα, συνενώθηκαν σε μια νηστεία που περιλαμβάνει 14 ημέρες και ξεκινά την 1η Αυγούστου. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης νηστείας, νηστεύετε το λάδι εκτός του Σαββάτου και της Κυριακής, ενώ στη γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα καταλύεται το ψάρι. Κατά τη γιορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου καταλύονται τα πάντα, εκτός κι αν η γιορτή πέσει σε ημέρα Τετάρτη ή Παρασκευή, οπότε καταλύεται μόνο το ψάρι.



















STUDIO B&G
15.08.2011 | 08:00

Στις Παναγίες όλης της Ελλάδας χτυπάει η καρδιά της χριστιανοσύνης

- Για 2η χρονιά οι έλληνες του Πόντου στην Παναγία τους την Σουμελά στην Τραπεζούντα
- Κατάνυξη και συγκίνηση στην Παναγία Σουμελά της Ημαθίας
- Ημέρα μνήμης και κατάνυξης στην Παναγιά του Αιγαίου, την Παναγία της Τήνου
- Όλα τα έθιμα του Δεκαπενταύγουστου

Κυριακή 14 Αυγούστου 2011

Η ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ «ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ»


Άρθρο του ΝΙΚΟΥ ΠΑΓΩΝΗ* δημοσιευμένο στην εφημερίδα «Η ΤΕΓΕΑ», Αρ. Φύλλου 36 , Έτους 2005.


Το  λαμπρότερο γεγονός της ζωής της Παναγίας είναι η Κοίμησή της, η μετάστασή της. Τίποτε άλλο από την επίγεια ζωή της δεν εορτάζεται τόσο πάνδημα και πανηγυρικά, όσο το γεγονός αυτό, το οποίο στην πρακτική της Εκκλησίας, αποκαλείται «ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ». Ίσως κάποιος να απορούσε βλέποντας ένα πένθιμο και λυπηρό γεγονός, όπως ο θάνατος, να αντιμετωπίζεται με πανηγυρικό τόνο. Για την Παναγία όμως το γεγονός της Κοιμήσεως είναι υπόθεση χαράς, είναι το αποκορύφωμα της δόξας της. Δίπλα στη μεγαλοσύνη της βάδιζε ο πόνος της θλιμμένης μητέρας. 

Με  την Κοίμησή της όμως έγινε η Κυρία, η Υψηλοτέρα των Ουρανών. Έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η Παναγία αποτελεί υπέρ-χρονικό και α-χρονικό δημιούργημα. Βρίσκεται κυριολεκτικά «εκτός τόπου και χρόνου» υπό την έννοια ότι δεν συμβιβάζεται σε ενδοκοσμικούς πειρασμούς.

Μήπως όμως οι Έλληνες συμβιβάστηκαν ποτέ;  Υπήρξε προσκλητήριο παγκόσμιο, πανευρωπαϊκό, εθνικό που να μην δήλωσαν παρόντες ή μήπως η καθημερινότητά τους δεν είναι ένας συνεχής αγώνας; 

Η υπέρμαχος  Στρατηγός Παναγία, η βαστάζουσα τον βαστάζοντα Θεό, της οποίας την Κοίμηση-Νίκη γιορτάζουμε με τον δικό μας μοναδικό τρόπο, ας αποτελέσει παράδειγμα ώστε να βλέπουμε την ουσία και όχι το περιτύλιγμα της ζωής.
 ΠΑΝΑΓΙΑ, Η ΚΥΡΑ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ 
Στο κέντρο της ορθοδόξου πνευματικότητας  της ιερής ιστορίας των πιστών, βρίσκεται η ΘΕΟΤΟΚΟΣ. Η Μεγαλόχαρη υψώνεται στο κεντρικότερο σημείο της λατρείας και της συνείδησής μας. 
Και πως δεν την  έχουν ονομάσει; Δέσποινα, Κυρά,  Πλουτοδότειρα του ανθρώπινου Γένους, το εγκαλλώπισμα, το καύχημα της κτίσης. Η Παρθένα Μαρία είναι η «σεμνότητα», η Μεγαλόχαρη, η Βασίλισσα, η Πλατυτέρα, η Γλυκοφιλούσα, η Γρηγορούσα, η Μυρτιδιώτισσα, η θαλασσινή, η Αρχόντισσα. Μορφή ελέους, δυνάμεως, παρηγοριάς, ελπίδας, κεχαριτωμένη».
Ο Νικηφόρος Θεοτόκης την αναφέρει ως κόρη Παντάνασσα, θρόνε ηλιοστάλακτε, Μύριαμ, θεόνυμφε. Είναι ατέλειωτος ο κατάλογος με τα ονόματα που έχουν αποδοθεί στην ΠΑΝΑΓΙΑ. 
Το  έχει ανάγκη άνθρωπος να απευθύνεται  σε Αυτή αφού μάνα τη ζητάει να συντρέξει  στις δύσκολες στιγμές του. Δεν υπήρχε χριστιανική ψυχή που να μη συγκινήθηκε, να μη παρακάλεσε, μπροστά στη θεία μορφή της. Ήρθε όμως η ώρα που τερματίστηκε η επίγεια ζωή της. Εκκενώθει μέχρι τρυγός το ποτήρι του πόνου. 
Η Παναγία  στέκεται στις ψυχές των Ελλήνων  ως το πιο μεγάλο ιδανικό σύμβολο  θυσίας, αγάπης, παρηγοριάς. Και γιορτάζουμε την ΚΟΙΜΗΣΗ της αντί να θρηνούμε, αφού έγινε η αιτία για να σωθεί το γένος των ανθρώπων.
 
* Ο Νίκος Παγώνης  είναι πτυχιούχος  της Θεολογικής  Σχολής του Εθνικού  και  Καποδιστριακού  Πανεπιστημίου Αθηνών.

329% ακριβότερα το Αργείτικο πεπόνι,απο το χωράφι στον πάγκο του μανάβη!!!

 Εάν γνωρίζαμε κατά πόσο ακριβότερα πληρώνουμε φρούτα και κηπευτικά μάλλον θα μας έπιαναν δάκρυα.Σύμφωνα με έρευνα η οποία δημοσιεύεται στο "Έθνος", τόσο τα κηπευτικά όσο και τα φρούτα, ο καταναλωτής τα πληρώνει μέχρι και 900% ακριβότερα σε σχέση με την τιμή παραγωγού.
Πρόκειται σαφέστατα για παιχνίδια κερδοσκόπων, στις τιμές φρούτων και κηπευτικών, ενώ αύξηση 150% υπάρχει στα τοστ και τους καφέδες των κυλικείων των πλοίων και 12 λεπτά το λίτρο στην τιμή της αμόλυβδης βενζίνης που πωλείται στα νησιά.
Το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, έχοντας αυτά τα δείγματα, αποφάσισε και προχωρά στην λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της κερδοσκοπίας.

Έτσι, αρχικά επέβαλε "πλαφόν" σε πρατήρια νησιών που διαθέτουν με "καπέλο" την αμόλυβδη, ενώ προχώρησε στην κατάργηση των περιθωρίων κέρδους στα οπωροκηπευτικά καθιερώνοντας "διαβατήριο" με στοιχεία που θα τα συνοδεύει από το χωράφι μέχρι το ράφι, ενώ εντατικοποιεί τους αγορανομικούς ελέγχους σε κυλικεία πλοίων, τρένων, λεωφορείων και αεροδρομίων.

Όπως αποκαλύπτει η έρευνα του "Εθνους", η "ψαλίδα" στις τιμές των οπωροκηπευτικών που ζητούνται αυτήν την εποχή είναι μέχρι και 900%.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το καρπούζι το οποίο ξεκινά από τα μποστάνια της Ηλείας, της Μεσσηνίας, της Αχαΐας και της Κρήτης με τιμές από τρία έως πέντε λεπτά το κιλό και φτάνει στους πάγκους των λαϊκών αγορών και στα ράφια των σούπερ μάρκετ της Αθήνας προς 20 με 50 λεπτά το κιλό.

Η ευθύνη όμως, και πρέπει να επισημανθεί αυτό, δεν βρίσκεται στους παραγωγούς. Και εκείνοι είναι σε απόγνωση, αφού η εκτόξευση του κόστους παραγωγής τούς βάζει μέσα.

Άλλη χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του ροδάκινου.

Η τιμή για τον καταναλωτή είναι 1,2 με 1,7 ευρώ το κιλό, αλλά οι παραγωγοί του φρούτου από την Ημαθία και την Πέλλα πληρώνονται με τιμές από 0,35 έως 0,40 ευρώ το κιλό.

Εν ολίγοις διαφορά γύρω στο 325%.

Το πεπόνι από την Αργολίδα φεύγει με τιμές από 0,30 έως 0,35 ευρώ το κιλό και ανεβαίνει μέχρι και 329% στα μανάβικα.

Πατάτες, αγγούρια, ντομάτες, πιπεριές και μελιτζάνες έχουν "καπέλα" από 114% μέχρι και 900% στις τιμές τους.

Αισχροκέρδεια και καπέλα στη βενζίνη

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν και οι τιμές στην αμόλυβδη. Μέσα σε10 μέρες, παρουσιάστηκε άνοδος κατά τρία λεπτά το λίτρο, ενώ στα νησιά η διαφορά σε σχέση με την Αθήνα είναι ακόμη και στα 12 λεπτά το λίτρο, όπως για παράδειγμα στην Κεφαλλονιά όπου η μέση τιμή είναι 1,782 ευρώ.

Και να ήταν μόνο η βενζίνη.

Σύμφωνα με την έρευνα στο "Έθνος", παρά τη σχετική αγορανομική διάταξη, για την ύπαρξη ανώτατης τιμής σε σάντουιτς, τοστ, κ.λπ., οι ιδιοκτήτες κυλικείων σε πλοία, λιμάνια, σταθμούς λεωφορείων εφευρίσκουν διάφορους τρόπους, ώστε να μην την εφαρμόσουν.

Έτσι, για να μην πουλήσουν σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί που έχει 1,50 ευρώ, φροντίζουν να το εξαφανίσουν και να διαθέσουν ενισχυμένο σάντουιτς προς τέσσερα ευρώ.

Τι συμβαίνει με την καθαριότητα στο Τολό;

 Τον τελευταίο καιρό έχουμε δεχτεί πολλά emails με αναφορές για την κατάσταση της καθαριότητας του Τολού.Ενα τέτοιο email δεχτήκαμε και σήμερα με την παράκληση "Κάντε κάτι για το Τολό" Εμείς δεν μπορούμε παρά να δημοσιοποιήσουμε την καταγγελία του δημότη απο το Τολό και να υποσχεθούμε πως θα έχουμε θέμα τις επόμενες μέρες.
Καταγγελία για το Τολό:

"Ανάστατο το ''Τολό'' με τις αποφάσεις και την αδιαφορία του αντιδημάρχου Ναυπλίου και του τοπικού συμβουλίου σε ότι αφορά την καθαριότητα του χωριού ! Σαν να ανήκει το ''Τολό'' σε άλλο δήμο και όχι στον δήμο Ναυπλίου ! Απαράδεκτες οι συνθήκες που ταλαιπωρούν τους κατοίκους του χωριού,τους καταστηματάρχες και τους ηλικιωμένους !"
 
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

 Μια από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθοδοξίας είναι η 15η Αυγούστου, ημέρα της Κοίμησης της Θεοτόκου. Στον ελληνικό λαό η επίκληση της Παναγίας είναι η περισσότερο καθιερωμένη. Η Παναγία διεκδικεί τα περισσότερα προσωνύμια που προέρχονταιαπό:

- τον τρόπο αγιογραφίας της Εικόνας Της (π.χ., Βρεφοκρατούσα, Γλυκοφιλούσα)
- τη θεολογική ιδιότητα (π.χ., Ελεούσα, Κυρά, Μεγαλόχαρη)
- την παλαιότητα του εικονίσματός Της (π.χ., Μαυριώτισσα, Γερόντισσα)
- τον τρόπο εύρεσης της εικόνας Της (π.χ., Θεοσκέπαστη, Σπηλαιώτισσα, Πλατανιώτισσα, Πορταΐτισσα, Μυρτιδιώτισσα, Φανερωμένη)
- τον τόπο προέλευσης της εικόνας (π.χ., Αθηνιώτισσα, Αργοκοιλιώτισσα, Βατοπεδινή, Πολίτισσα).

Τέλος, απαντώνται προσωνύμια που δίνονται ανάλογα της εποχής και των εργασιών που συμπίπτει η εορτή της (π.χ., Φλεβαριανή, Μεσοσπορίτισσα, Ακαθή - εκ του Ακάθιστου ύμνου).

Οι εικόνες της Παναγίας βρέθηκαν σε πολλές περιπτώσεις με θαυματουργό τρόπο και απετέλεσαν κίνητρο για τη δημιουργία Ιερών Ναών στη χάρη Της. Χιλιάδες πιστών συρρέουν κάθε χρόνο για να προσκυνήσουν την εικόνα και να παρακαλέσουν για τη βοήθειά Της.

Οι εκκλησίες και τα μοναστήρια που είναι αφιερωμένα στη Θεοτόκο, υποδέχονται υπέρλαμπρα τους επισκέπτες του 15αύγουστου.
Η ημέρα που είναι αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου δεν είναι στις περισσότερες περιπτώσεις μέρα πένθους για μια αγαπημένη γυναίκα που «έφυγε», αλλά γιορτή χαράς και αγαλλίασης για το σμίξιμο της μητέρας με τον αγαπημένο της γιο, την άνθηση της φύσης, την πλημμύρα των συναισθημάτων, την επιστροφή των ανθρώπων στη γενέθλια γη τους.

Σε κάθε περιοχή της Ελλάδας, υπάρχει ένα τελετουργικό που συνδέεται με την ημέρα αυτή. Ήθη και έθιμα αιώνων αναβιώνουν το 15αύγουστο με πιο χαρακτηριστικά τα εξής:

Ημαθία (Καστανιά) - Παναγία Σουμελά

Χιλιάδες πιστοί από όλη την Ελλάδα αλλά και το Εξωτερικό συρρέουν κάθε χρόνο και στις εκδηλώσεις που γίνονται στην Παναγία Σουμελά, την ιστορική εκκλησία που βρίσκεται στις πλαγιές του Βερμίου, κοντά στο χωριό Καστανιά.

Η εκκλησία κτίστηκε το 1951 από τους πρόσφυγες του Πόντου, στη μνήμη της ιστορικής ομώνυμης Μονής, τα ερείπια της οποίας βρίσκονται στο όρος Μελά, κοντά στην Τραπεζούντα του Πόντου. Εδώ φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, που είναι φιλοτεχνημένη από τον Ευαγγελιστή Λουκά.

Μετά τον μέγα εσπερινό της παραμονής γίνεται η λιτάνευση της Αγίας Εικόνας και στη συνέχεια ακολουθούν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με ποντιακά συγκροτήματα, ενώ ανήμερα της Παναγίας γίνεται η περιφορά της Αγίας Εικόνας, την οποία ακολουθεί πλήθος πιστών.

Στο αποκορύφωμα της μεγάλης γιορτής της χριστιανοσύνης, ποντιακά συγκροτήματα από την Μακεδονία προσφέρουν μοναδικές στιγμές με παραδοσιακούς σκοπούς και πολύωρο γλέντι.


Κοζάνη (Σιάτιστα) - Παναγία Μικρόκαστρου

Το έθιμο των καβαλάρηδων προσκυνητών έρχεται από την τουρκοκρατία, όταν αποτελούσε μια ευκαιρία στους σκλαβωμένους να δείξουν τη λεβεντιά και τον πόθο τους για λευτεριά.

Στις 14 και 15 Αυγούστου όλη η Σιάτιστα δονείται στους ρυθμούς των χάλκινων και του ασταμάτητου γλεντιού.

Την παραμονή της γιορτής οι πλατείες Χώρας, Γεράνειας και η γειτονιά του Μπούνου συγκεντρώνουν τις παρέες των καβαλάρηδων, οι οποίοι παρασύρουν Σιατιστινούς και επισκέπτες στο γλέντι.

Ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου, οι καβαλάρηδες ξεκινούν το πρωί για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας στο φερώνυμο Μοναστήρι που βρίσκεται στο Μικρόκαστρο. Το μεσημέρι οι παρέες των καβαλάρηδων με τα καταστόλιστα άλογα μπαίνουν επιβλητικά στη Σιάτιστα και στην πλατεία της Χώρας τους επισκέπτονται αρχές και λαός.

Το γλέντι συνεχίζεται στις πλατείες της Χώρας και της Γεράνειας, στην πλατεία του Δημαρχείου, αλλά και στις γειτονιές της Σιάτιστας μέχρι αργά το βράδυ.


Έβρος (Φέρες) - Παναγία Κοσμοσωτήρα

Και στις Φέρες Έβρου, η Παναγία έχει την τιμητική της, το απόγευμα του Δεκαπενταύγουστου όταν, με επίκεντρο την εκκλησία της Παναγίας της Κοσμοσώτηρας, τελείται μέγας πανηγυρικός εσπερινός.

Από το ναό ξεκινά μια από τις πιο συγκινητικές λιτανείες της ιερής εικόνας, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεπερνούν το στοιχείο της θρησκευτικής κατάνυξης και απογειώνονται με τα κέφια των ανθρώπων.


Ιωάννινα (Ζαγοροχώρια)

Ξακουστά σε ολόκληρη την Ελλάδα είναι τα πανηγύρια της Παναγίας που γίνονται τον Δεκαπενταύγουστο στα Ζαγοροχώρια. Σε χωριά όπως η Βίτσα και το Τσεπέλοβο, οι εκδηλώσεις στη μνήμη της Κοίμησης της Θεοτόκου είναι τριήμερες και προσφέρουν την ευκαιρία για ατελείωτο γλέντι με παραδοσιακούς ηπειρώτικους χορούς.

Κι ενώ οι δύο πρώτες ημέρες το γλέντι είναι ανοιχτό για όλους, την τρίτη και τελευταία ημέρα της χαράς και του κεφιού, τον πρώτο λόγο έχουν οι ντόπιοι, με τοπικούς σκοπούς και ηπειρώτικους χορούς.


Ιωάννινα (Παλαιόπυργος Πωγωνίου) - Κοίμηση της Θεοτόκου

Στον Παλαιόπυργο, το πανηγύρι οργανώνει Πολιτιστικός Σύλλογος του χωριού. Το μεσημέρι, μετά το φαγητό, το οποίο γίνεται στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας, ακολουθούν τα «ντολιά», ένα έθιμο το οποίο γίνονταν και παλιά και συνεχίζεται και σήμερα.

Κατά το έθιμο η εντολή ντολή -ντολιά δίνεται από τον «ντολή πασά» που ορίζεται κάποιος από τους μεγαλύτερους, και παίρνοντας το ποτήρι του με το κρασί θα το τσουγκρίσει με έναν παρευρισκόμενο (κάποιο ξένο καλεσμένο, τον παπά κ.α.). Θα πιεί τρία ποτήρια ή τρείς φορές και θα τα αφιερώσει κάθε φορά και σε διάφορους ζητώντας από τους οργανοπαίκτες να παίξουν ένα τραγούδι.

Ύστερα οι υπόλοιποι με την σειρά που ορίζει ο «ντολή πασάς» αφιερώνουν τις ευχές τους όπου θέλει ο καθένας ζητώντας και από ένα τραγούδι. Ένας και από τους σκοπούς αυτού του εθίμου ήταν να διαλύονται και οι μικροπαρεξηγήσεις που είχαν δημιουργηθεί και να υπάρχει ομόνοια μεταξύ των χωριανών.

Το βράδυ ακολουθεί παραδοσιακό πανηγύρι με τοπικές ενδυμασίες και Πωγωνήσιους χορούς. Το γλέντι διαρκεί μέχρι τις πρωινές ώρες.


Καβάλα (Θάσος) - Παναγία Θάσου

Πατάτες, ρύζι, μοσχάρι και στιφάδο περιλαμβάνει το γεύμα που παρατίθεται στο μεγάλο τραπέζι που συμμετέχουν όλοι οι πιστοί που έχουν συρρεύσει στον Ιερό Ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην Παναγία της Θάσου, στο χωριό που πήρε το όνομά του από τη Θεοτόκο.

Μετά τη λιτάνευση της εικόνας, που συνοδεύεται από πολυμελή μπάντα, όλοι μαζεύονται στο προαύλιο της εκκλησίας, με σκοπό να φουντώσει το γλέντι, με χορούς από όλη την Ελλάδα, μεζέδες, κρασί.

Μαγνησία (Σκιάθος) - Επιτάφιος Παναγίας

Στο νησί της Σκιάθου το Δεκαπενταύγουστο, χιλιάδες προσκυνητών συρρέουν από ολόκληρο το νησί αλλά και τα γειτονικά μέρη όπου την παραμονή της γιορτής, το βράδυ, όπου γίνεται η έξοδος του επιτάφιου της Παναγίας μέσα σε μια ατμόσφαιρα μοναδικής κατάνυξης, υπό την συγκινητική μελωδία των εγκωμίων της Θεοτόκου που ψάλλουν όλοι μαζί οι Σκιαθίτες.


Λέσβος (Αγιάσος) - Παναγία Αγιασώτισσα

Στην ενδοχώρα της Λέσβου, στην γραφική κωμόπολη της Αγιάσου, ο Δεκαπενταύγουστος αποτελεί μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους.

Με επίκεντρο της ξακουστή εκκλησία της Παναγίας της Αγιάσου, οι πιστοί, επισκέπτες και ντόπιοι, απολαμβάνουν ένα από τα ωραιότερα πανηγύρια του ανατολικού Αιγαίου. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα.

Πολλοί από τους προσκυνητές, με αφετηρία την πόλη της Μυτιλήνης, περπατούν 25 χιλιόμετρα για να φθάσουν στον αυλόγυρο της εκκλησίας, όπου και διανυκτερεύουν.

Την ημέρα της γιορτής της Παναγίας, ύστερα απ' τη καθιερωμένη λειτουργία, γίνεται η περιφορά της εικόνας γύρω από το ναό, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις φθάνουν στο αποκορύφωμά τους με τις μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις στην πλατεία του χωριού.

Στην Αγιάσο τον Δεκαπενταύγουστο συναντά κανείς όλα αυτά που συνθέτουν την εικόνα ενός τυπικού νησιώτικου πανηγυριού, πλανόδιους πωλητές, μουσικοχορευτικά συγκροτήματα και λαϊκές ορχήστρες, ενώ τα σκωπτικά πειράγματα δίνουν και παίρνουν, συντηρώντας μια παράδοση αιώνων.


Κυκλάδες (Τήνος) - Παναγία της Τήνου
Το προσκύνημα στην Παναγία της Τήνου είναι, ίσως, το μεγαλύτερο θρησκευτικό προσκύνημα του Ελληνισμού. Στο νησί που είναι απόλυτα ταυτισμένο με την Παναγιά του, συγκεντρώνονται κάθε χρόνο χιλιάδες πιστοί, όχι μόνο από την Ελλάδα, για να προσκυνήσουν την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, στην Εκκλησία της Μεγαλόχαρης και ν' αποθέσουν τα τάματά τους.

Η εικόνα των πιστών που ανεβαίνουν τα σκαλοπάτια, μέχρι την εικόνα, γονατιστοί είναι από τις πιο χαρακτηριστικές. Η περιφορά του επιταφίου της Παναγίας γίνεται όπως στον Επιτάφιο του Χριστού, τη Μεγάλη Παρασκευή, με τους χιλιάδες πιστούς να ακολουθούν με αναμμένα κεριά.

Το πανηγύρι διαρκεί έως τις 23 Αυγούστου, στα εννιάμερα δηλαδή της Παναγίας, ενώ, παράλληλα με τις εκδηλώσεις για την Κοίμηση της Θεοτόκου, στο νησί γιορτάζεται και η επέτειος της βύθισης του αντιτορπιλικού Έλλη από τους Ιταλούς, που έγινε λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος με τους Ιταλούς, τον δεκαπενταύγουστο του 1940.


Κυκλάδες (Πάρος) - Παναγία Εκατονταπυλιανή

Από τις εντυπωσιακότερες εκκλησίες του Αιγαίου, ο παλαιοχριστιανικός ναός της Εκατονταπυλιανής, βρίσκεται στην Παροικιά, την πρωτεύουσα της Πάρου και είναι από τους αρχαιότερους και καλύτερα διατηρημένους χριστιανικούς ναούς.

Σύμφωνα με την παράδοση, χτίστηκε εξαιτίας ενός τάματος της Αγίας Ελένης. Πιστοί από ολόκληρη την Ελλάδα συγκεντρώνονται εδώ τον Δεκαπενταύγουστο για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας της Εκατονταπυλιανής (17ου αιώνα) και να πάρουν μέρος στις εορταστικές εκδηλώσεις.

Μετά την καθιερωμένη περιφορά του επιταφίου, ξεκινά το μεγάλο πανηγύρι των ανθρώπων, που το γλεντάνε μέχρι τις πρωινές ώρες, με παραδοσιακή μουσική, παριανό κρασί και ντόπιους μεζέδες. Την ίδια ώρα, στο λιμανάκι της Νάουσας της Πάρου η νύχτα γίνεται μέρα, όταν δεκάδες καΐκια προσεγγίζουν την προβλήτα με αναμμένα δαδιά.

Οι συγκεντρωμένοι, εντυπωσιασμένοι από το θέαμα, περιμένουν την κορύφωση, με την άφιξη των «πειρατών» στο λιμάνι για την έναρξη της γιορτής με νησιώτικους χορούς, και πρώτο και καλύτερο τον Mπάλο.


Κυκλάδες (Κουφονήσια) - Με τα καΐκια στην Παναγιά

Τον Δεκαπενταύγουστο γιορτάζει η Παναγία στο εκκλησάκι της στο Κάτω Κουφονήσι. Μετά τη λειτουργία προσφέρεται φαγητό από τους κατοίκους και κατόπιν μεταφέρονται με τα καΐκια τα οποία κάνουν αγώνες για το ποιος θα περάσει τον άλλο στο Πάνω Κουφονήσι.

Με την επιστροφή ντόπιοι και ξένοι το γλεντάνε μέχρι πρωίας στα μαγαζιά του νησιού, με μουσική, κρασί, ούζο και θαλασσινούς μεζέδες για τους οποίους έχουν φροντίσει οι ψαράδες.


Δωδεκάνησα (Κάρπαθος) - Παναγία στην Όλυμπο

Για τους πιο ταξιδεμένους, που έχουν αψηφήσει την απόσταση και τις δυσκολίες στην πρόσβαση, το πανηγύρι της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην Όλυμπο της Καρπάθου είναι από τα πιο κατανυκτικά.

Εδώ, στην Όλυμπο, οι λειτουργίες είναι βαθιά συνδεδεμένες με το πένθος που χαρακτηρίζει αυτή την συγκυρία για τον Χριστιανισμό και το αποκορύφωμα του παραδοσιακού εορτασμού είναι ο χορός που γίνεται στη μικρή πλατεία, μπρος στην εκκλησιά της Παναγίας, με τους οργανοπαίκτες να παίζουν τον Κάτω Χορό, αργόσυρτο και με σοβαρή διάθεση.

Αρχικά, οι άντρες καθισμένοι στο τραπέζι και με ένα κομμάτι βασιλικό στο πέτο, τραγουδούν και πίνουν, με τη συνοδεία λαούτου και λίρας. Στη συνέχεια, και καθώς πέφτει το σκοτάδι, ξεκινά ο χορός, στον οποίο μπαίνουν, σιγά-σιγά, και οι γυναίκες ντυμένες με τις εκπληκτικής ομορφιάς και λαμπρότητας παραδοσιακές γιορτινές φορεσιές τους.

Ο χορός αργός και πάντα με σταθερό βήμα και κατανυκτική διάθεση, κρατά για ώρες και η όλη ατμόσφαιρα είναι από τις ωραιότερες που μπορεί να βιώσει ο πιστός στα πανηγύρια του Αιγαίου.


Δωδεκάνησα (Nίσυρος) - Παναγία Σπηλιανή
Ενας από τους πιο πολυήμερους και ξεχωριστούς εορτασμούς της Παναγιάς πραγματοποιείται στο νησί της Νισύρου. Εδώ γιορτάζεται το Nιάμερο της Παναγίας, που ξεκινά στις 6 Aυγούστου, γιορτή της Mεταμορφώσεως του Σωτήρος.

Tο έθιμο είναι αφιερωμένο στην γυναίκα, καθώς οι μαυροντυμένες Eννιαμερίτισσες (γυναίκες ταγμένες στην Παναγία) αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη λατρευτική δράση. Eγκαθίστανται στο χώρο του μοναστηριού της Παναγίας της Σπηλιανής που βρίσκεται μέσα στο κάστρο των Iπποτών, προσκυνούν και καθαρίζουν τον χώρο και τα ιερά σκεύη.

Στην πραγματικότητα, διεξάγονται δύο παράλληλες λατρευτικές τελετουργίες, η επίσημη εκκλησιαστική από τους ιερείς και η ανεπίσημη με ιέρειες τις Eννιαμερίτισσες, που ακολουθούν αυστηρή νηστεία, κάνουν 300 μετάνοιες κάθε εικοσιτετράωρο και ψάλλουν.

Tην ημέρα του Δεκαπενταύγουστου, με τη λήξη της λειτουργίας, οι ιερείς λιτανεύουν την εικόνα της Παναγίας έως το χωριό για να ευλογήσει το πανηγύρι. Oι Eννιαμερίτισσες, από την άλλη πλευρά, κρατούν τους δίσκους με τα κόλλυβα και προπορεύονται, ανοίγοντας το δρόμο για την ιερή εικόνα.

Το γλέντι ξεκινά τη στιγμή που η εικόνα φτάνει στο χωριό, με τον τοπικό χορό της «κούπας», τραγούδια και άφθονο κρασί, ενώ οι Εννιαμερίτισσες αποσύρονται.


Δωδεκάνησα (Πάτμος) - Επιτάφιος Παναγίας

Στο νησί της Πάτμου, το νησί της Ορθοδοξίας, όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το ιστορικό μοναστήρι της Αποκάλυψης, οι μοναχοί του τηρούν το έθιμο του επιταφίου της Παναγίας, ένα έθιμο με βυζαντινές καταβολές.

Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος της Παναγίας περιφέρεται στα σοκάκια του νησιού σε μεγαλοπρεπή πομπή, ενώ οι καμπάνες του μοναστηριού και των άλλων εκκλησιών ηχούν ασταμάτητα.


Δωδεκάνησα (Κάσος) - Κοίμηση της Θεοτόκου

Ένα ακόμη χωριό με το όνομα Παναγία είναι ο τόπος του μεγαλυτέρου πανηγυριού της Κάσου, κάθε Δεκαπενταύγουστο. Στην τοπική εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου τηρούνται, κάθε χρόνο, όλα τα πατροπαράδοτα έθιμα κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου.

Εκατοντάδες Κασιώτες απ' όλη την Ελλάδα, αλλά και μετανάστες όλες τις γωνιές του κόσμου, συρρέουν στο νησί, μαζί με τους ξένους επισκέπτες, για να προσκυνήσουν στην Παναγία, να γλεντήσουν με τα πατροπαράδοτα έθιμα και να δοκιμάσουν κασιώτικα ντολμαδάκια και πιλάφι.


Δωδεκάνησα (Λειψοί) - Παναγία του Χάρου

Στο Μοναστήρι της Παναγίας στους Λειψούς, η Παναγία δεν κρατάει το Θείο Βρέφος αλλά τον Εσταυρωμένο Χριστό, σε μια εικόνα μοναδική στην χριστιανική παράδοση. Η Παναγία του Χάρου γιορτάζει στις 23 Αυγούστου, δηλαδή στα εννιάμερα της Παναγίας.

Σύμφωνα με το έθιμο, που τηρείται από το 1943, τοποθετούνται την άνοιξη κρινάκια γύρω από την εικόνα τα οποία στη συνέχεια ξεραίνονται και ανθίζουν ξανά, τον Αύγουστο.


Kεφαλονιά - Παναγία η Φιδούσα
 Πλήθος πιστών συγκεντρώνεται κάθε χρόνο στην αυλή της Iεράς Mονής της Παναγιάς της Φιδούς στην περιοχή Mαρκόπουλου, Kεφαλονιάς για να δουν τα «φιδάκια της Παναγίας». Kάθε 15 Aυγούστου τα μικρά φιδάκια εμφανίζονται στο καμπαναριό και η εκκλησιαστική επιτροπή τα μεταφέρει στο προαύλιο του Iερού Nαού.

Σύμφωνα με την παράδοση, τα φιδάκια φέρνουν καλή τύχη στο νησί και αν δεν εμφανιστούν, ο οιωνός είναι κακός, όπως έγινε, για παράδειγμα, την χρονιά των μεγάλων σεισμών, μερικές δεκαετίες πριν.

ΠΗΓΕΣ:

http://www.pass2greece.gr
http://dosambr.wordpress.com
http://palaiopogoni.gr
http://el.wikipedia.org
http://www.ippikossiatistas.gr
http://users.sch.gr
 
n
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Σάββατο 13 Αυγούστου 2011

Παναγία Πανταχού Παρούσα στην Ελλάδα

Τελευταία ενημέρωση: 13/08/2011 12:40
Κάθε ελληνικό νησί και όλες οι μικρές και μεγάλες πόλεις της χώρας έχουν από μία εκκλησία αφιερωμένη στην Παναγία που διαθέτει  εκατοντάδες επίθετα, ανάλογα με την περιοχή, και που συγκεντρώνει τον Δεκαπενταύγουστο πλήθος πιστών.
 
Δορυφορικά σε όλο τον κόσμο η Θεία Λειτουργία στη Παναγία Σουμελά

Η εντυπωσιακή βροχή των Περσειδών φώτισε τον ουρανό.(video)

 Η βροχή των περσειδών ξεκίνησε, με 100 μετέωρα να πέφτουν ανά ώρα λούζοντας στο φως τον ουρανό.Οι αστρονόμοι επισήμαιναν ότι για την καλύτερη παρατήρηση των Περσειδών, θα έπρεπε να βρεθούμε σε περιοχή που έχει απόλυτο σκοτάδι. Στην Ελλάδα το θέαμα ήταν ορατό, ιδίως αν κοίταζε κανείς στον ουρανό σε κατεύθυνση βορειοανατολική.


Όσο πιο καθαρός είναι ο νυχτερινός ουρανός, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες για ένα πιο εντυπωσιακό θέαμα. Ωστόσο αυτό που ίσως να δυσκόλεψε την κατάσταση ηταν το φεγγάρι, που βρίσκεται στην παραμονή της πανσελήνου του Αυγούστου.

Τώρα για την ιστορία...

Οι Περσείδες οφείλουν το όνομά τους στο αστερισμό του Περσέα. Ωστόσο δεν προέρχονται από τον συγκεκριμένο αστερισμό. Στην πραγματικότητα προκαλούνται από σωματίδια σκόνης και λοιπά υπολείμματα που αφήνει πίσω της η τεράστια ουρά του κομήτη 109Ρ/Σουϊφτ – Ταλ, ο οποίος ανακαλύφθηκε το 1862 από τους αμερικανούς επιστήμονες Λούϊς Σουϊφτ και Όρας Τατλ, από τους οποίους και πήρε το όνομά του.

Τα της επιστήμης...

Ο κομήτης αρχίζει να συναντιέται με την τροχιά της Γης από τις αρχές του Αυγούστου και χρειάζεται 130 χρόνια για να πραγματοποιήσει μια πλήρη περιφορά γύρο από τον ήλιο. Τα μετέωρα ή αλλιώς τα πεφταστέρια, είναι μικροί διαστημικοί βράχοι που εισέρχονται στη γήινη ατμόσφαιρα υπό χαμηλή γωνία πρόσπτωσης και φαίνεται να καίγονται αργά.
Όσο πλησιάζουν στο έδαφος, με ταχύτητα γύρω στα 60χλμ ανά δευτερόλεπτο διαλύονται από την τριβή και την υπερθέρμανση, αφήνοντας φωτεινά ίχνη.
 
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Παρασκευή 12 Αυγούστου 2011

Νεκρή χελώνα καρέτα καρέτα στην παραλία Καραθώνα στο Ναύπλιο.

 Ποιο συγκεκριμένα σήμερα γύρω στις 12:00 το μεσημέρι ο ναυαγοσώστης της παραλίας Ιορδάνης Δαμιανός είδε το άτυχο ζώο να επιπλέει στην θάλασσα και έσπευσε να το βγάλει στην ξηρά. Η χελώνα δεν φέρει εμφανή τραύματα ,ενω ειδοποιήθηκε η λιμενική υπηρεσία του Ναυπλίου για να την περισυλλέξει.
  
in
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2011

Πέμπτη, 11 Αυγούστου 2011

Ο γαλλικός Τύπος για την κοινωνική έκρηξη στη Βρετανία...


Από το tvxs.gr

Την αποτυχία του ακραίου φιλελευθερισμού δείχνει η κοινωνική έκρηξη στη Βρετανία και σημαίνει συναγερμό για όλες τις χώρες, στις οποίες το χάσμα ανάμεσα στους πλουσιότερους και στους φτωχότερους διευρύνεται συνεχώς, σχολιάζει ογαλλικός Τύπος.
«Το κύμα βίας που σαρώνει τις φτωχές συνοικίες του Λονδίνου θα μπορούσε να ξεσπάσει σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή μεγαλούπολη», προειδοποιεί η Le Figaro, κάνοντας, όπως και πολλές άλλες γαλλικές εφημερίδες, τον παραλληλισμό με...
Πατήστε εδώ για να διαβάσετε ολόκληρο το δημοσίευμα »

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναπτύξει στρατό άφησε ο Κάμερον

Τελευταία ενημέρωση: 11/08/2011 16:16
Σκληρά μέτρα για την καταστολή της βίας, την οποία αποδίδει σε εγκληματικές συμμορίες, ανακοίνωσε σήμερα ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον από το βήμα της Βουλής. Παράλληλα επέκρινε την αρχική ολιγωρία και ανεπάρκεια της Σκότλαντ Γιαρντ.
Λονδίνο: Έκαναν ότι τον βοηθούν για να τον ληστέψουνΒάζουν στην απομόνωση βία, ταραξίες