Τετάρτη 24 Αυγούστου 2011

Η ΑΡΓΟΛΙΔΑ ΤΙΜΗΣΕ ΤΟΝ ΠΑΤΡΟ ΚΟΣΜΑ

Πανηγυρικά εορτάστηκε η μνήμη του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού στην Αργολίδα,όπου τιμάται όλως ιδιαιτέρως ο Άγιος από τους κατοίκους του ορεινού χωριού Νέου Ροεινού του δήμου Ναυπλιέων.Πρόκειται για ένα εκκλησάκι χτισμένο στις παρυφές του λόφου,στο τέλος του χωριού,και στέκει εκεί αγέρωχα και φρουρός για όλους τους  κατοίκους.Το εκκλησάκι χτίσθηκε το 2005 από την ένθερμη αγάπη προς τον Άγιο της οικογενείας Γ. Καζά οι οποίοι και το φροντίζουν και το συντηρούν.Φέτος τον πανηγυρικό εσπερινό τέλεσε ο θεοφιλέστατος επίσκοπος Επιδαύρου κ. Καλλίνικος παρουσία του ιεροκήρυκα της μητροπόλεως Αργολίδας Χρυσοστόμου Παπουλέση καθώς και άλλων ιερέων από την Αργολίδα.Στο τέλος του εσπερινού ο θεοφιλέστατος μίλησε για την ζωή και το έργο του πατρο Κοσμά , καθώς και για το νόημα της διδασκαλίας του.

Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός γεννήθηκε στο χωριό Μέγα Δέντρο της Αιτωλίας, όπου σώζεται έως σήμερα ο τόπος που βρισκόταν το σπίτι του! Τα πρώτα του γράμματα πιθανόν να τα έμαθε στο Μοναστήρι της Αγίας Παρασκευής στη Μάνδρα του Θερμού Αιτωλοακαρνανίας (βόρεια της Ναυπάκτου), όπου λειτουργούσε Κρυφό Σχολειό, με δάσκαλο τον Ιερομόναχο Προκόπιο Γιαννέλο, ενώ όταν μεγάλωσε διδάχτηκε από τον Ιεροδιάκονο Ανανία Δερβισάνο
Αργότερα πήγε στο Άγιο Όρος στην (παλαιά) Αθωνιάδα Σχολή του Βατοπεδίου, όπου διδάχτηκε από τον Διδάσκαλο Παναγιώτη Παλαμά και τον Νικόλαο Τζαντζούλιο. [Από την ίδια εκείνη Σχολή - όπου δίδαξε και ο φημισμένος Ευγένιος Βούλγαρης - φαίνεται να πέρασε και ο Ρήγας Φεραίος. Η δε σημερινή Αθωνιάδα βρίσκεται στη Σκήτη Αγίου Ανδρέα δίπλα στις Καρυές
Ο Άγιος Κοσμάς, ήταν λοιπόν τότε ακόμη λαϊκός, με το όνομα Κώνστας, όταν πέρασε μετά τη φοίτησή του στην Αθωνιάδα, το κατώφλι της Ιεράς Μονής Φιλοθέου του Αγίου Όρους [απ΄ όπου βγήκαν και οι σύγχρονοι φωτισμένοι γέροντες Εφραίμ ο πρεσβύτερος, με τεράστιο ιεραποστολικό έργο στην Αμερική όπου έχει φτιάξει 16 ολόκληρα μοναστήρια και ο Εφραίμ ο νεότερος, τέως ηγούμενος της Μονής και νυν Δικαίος της Ιεράς Σκήτης Αγίου Ανδρέα (Σεράι, Καρυές)].
Στην Ι.Μ. Φιλοθέου, το Μοναστήρι όπου βρίσκεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας Γλυκοφιλούσας δέχεται το μοναχικό σχήμα και κατόπιν με προτροπή της Μονής χειροτονείται Ιερομόναχος.



Όμως όλα αυτά τα χρόνια σιγόβραζε μέσα του η δίψα να ωφελήσει το γένος του, που ζούσε στην αμάθεια και την άγνοια, υπό τον βάρβαρο οθωμανικό ζυγό και λαμβάνοντας πληροφορία ότι αυτό ήταν ευάρεστο στο Θεό, παίρνοντας και τη σχετική προς τούτο ευλογία των πατέρων, αναχωρεί για την Κωνσταντινούπολη, ώστε να δει και τον δάσκαλο αδερφό του ονόματι Χρύσανθο, αλλά και να λάβει και άλλες σοφές γνώμες για το μεγάλο εγχείρημά του, που τελικά παίρνει την ευλογία και την έγγραφη άδεια του ίδιου του Πατριάρχη Σεραφείμ (από το Δέλβινο)

Έτσι λοιπόν άρχισε να κηρύττει με την ψυχή του ο Άγιος και φλογερός Πατρο-Κοσμάς, τους υπόδουλους Έλληνες, που είχαν απολέσει σε πολλές περιπτώσεις την ευσέβεια, τη γνώση του Θείου θελήματος, την Ορθοδοξία και την Ορθοπραξία! Έλεγε ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος πώς φτάνει και ένας μονάχα άνθρωπος, ζήλω πεπυρωμένος, για να αλλάξει όλη την κοινωνία! Αυτό ακριβώς έκανε ο Άγιος Κοσμάς ! Θείω ζήλω πεπυρωμένος ξανάφερνε την Πίστη στις ψυχές και στην καθημερινή ζωή και στάση ζωής των ραγιάδων! Τους θέριευε, τους φτέρωνε, τους έδειχνε το ορθό και τους κατηχούσε πώς να απαλλαγούν από το σάπιο! Τους στέριωνε με τρόπο μοναδικό και απλό, που μόνο η Χάρη του Θεού μπορεί να δώσει ως χάρισμα!

Γύρισε όλη τη Ρωμιοσύνη από πάνω ως κάτω. Από την Πόλη ως τη Ρόδο και από την Κάρπαθο έως την Κέρκυρα. Από τη Βόρειο Ήπειρο ως το Αίγιο και από την Ικαρία έως την Κεφαλληνία και τη Ζάκυνθο!

Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Οι μεγάλες και ιστορικές για το Γένος ιεραποστολικές του πορείες, άφησαν ανεξίτηλα θεία ίχνη έως τις ημέρες μας, περισσότερο δε κατά τις ημέρες του Ξεσηκωμού, τον οποίο είχε προφητεύσει, μαζί με την Ελευθερία ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός!!! Αλλά δεν ήταν μόνο τα λόγια του που επιβεβαιώθηκαν όπως εκ των υστέρων βλέπουμε κατά γράμμα. Ήταν και τα σημεία με τα οποία επιβεβαίωνε ο Θεός την ευλογία του νέου του Αποστόλου με τον οποίο επανευαγγέλιζε το δούλον γένος για την πνευματική και εθνική αυτού Ελευθερία! Έτσι, παράλυτους γιάτρευε, αρρώστους θεράπευε, νεκρούς ανάσταινε, με τη Χάρη του Θεού, δοξάζοντας το όνομα του Θεού και Σωτήρα μας, που είχε στο σχέδιό του την Ελευθερία των Ελλήνων. Κι όπου κήρυττε έστηνε πρωτύτερα έναν μεγάλο σταυρό και ύστερα τον άφηνε στον τόπο όπου μίλησε και έτσι σήμερα ξέρουμε πολλά από τα ευλογημένα αυτά μέρη.
Τα λόγια του ΠατροΚοσμά μεγάλωσαν τα ελληνόπουλα, με την αμετάθετη και ακλόνητη βεβαιότητα της Ελευθερίας, του Ποθούμενου όπως έλεγε συνθηματικά. Για να μορφωθούν τα παιδιά, να μάθουν γράμματα, να μάθουν το Ευαγγέλιο και την Ιστορία τους, να μείνουν Ρωμιοί, να μην τουρκέψουν και πάει χαθεί το Γένος!

Οι Τούρκοι τον συνέλαβαν τελικά στο Βεράτι και με το πρόσχημα ότι θα τον οδηγήσουν στον Κούρτ Πασά, πλάι στην όχθη ενός ποταμού κοντά στο Κολικόντασι του φανέρωσαν ότι είχαν διαταγή να τον σκοτώσουν. Ο Αγιος με χαρά δέχθηκε την απόφαση και γονατιστός προσευχήθηκε στο Θεό ευχαριστώντας Τον γιατί θα αξιωνόταν να θυσιάσει για Εκείνον τη ζωή του. Οι Τούρκοι κρέμασαν σε ένα δέντρο τον Ιερομάρτυρα και Ισαποστόλο Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό στις 24 Αυγούστου 1779, στα εξήντα πέντε του χρόνια! Κατόπιν, έδεσαν στο τίμιο λείψανό του μια βαριά πέτρα και το έριξαν στο ποτάμι για να μη βρεθεί ποτέ.
Εν τω μεταξύ έμαθαν οι Χριστιανοί το Μαρτύριο του Πατροκοσμά και έσπευσαν να βρουν τον Άγιο. Τρεις ημέρες είχαν περάσει άκαρπες, ώσπου ω του θαύματος! Ο εφημέριος της Εκκλησία της Υπεραγίας Θεοτόκου στο Κολικόντασι, ο παπα - Μάρκος, μπαίνει στο βαρκάκι του και κάνοντας με πίστη το σταυρό του, αξιώνεται να δει το άγιο λείψανό του Πατροκοσμά να πλέει επάνω στο νερό του ποταμού και να στέκεται όρθιο, σαν να ήταν εν ζωή!!!

Αμέσως σπεύδει και αγκαλιάζει το τίμιο μαρτυρικό σώμα του Αγίου μας να το βάλει στη βάρκα του και καθώς το σηκώνει έτρεξε πολύ το αίμα από το ευλογημένο στόμα του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, που τόσες και τόσες ψυχές αμέτρητες στήριξε, ανακούφισε και προφήτεψε με τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος!
Ο παπα - Μάρκος ενταφιάζει το λείψανο του Αγίου Δασκάλου του Γένους στο νάρθηκα της Εκκλησίας των Εισοδίων της Θεοτόκου, στο Κολικόντασι…



STUDIO B|&G

Τρίτη 23 Αυγούστου 2011

Συναυλίες σε Άργος και Ναύπλιο.

Μουσική βραδιά με ξεχωριστό ένδιαφέρον την Πέμπτη στην Αργολίδα.Στις 9μ.μ. στο αρχαίο θέατρο Άργους και στα πλαίσια του φεστιβάλ της πόλης θα δοθεί συναυλία με τους Λαυρέντη Μαχαιρίτσα, Γιάννη Ζουγανέλη , Δημ. Σταρόβα και Άλκη Κωνσταντόπουλο.Η τιμή του εισιτηρίου είναι 12 ευρώ.
 Την ίδια μέρα και ώρα στην πλάζ Καραθώνα του Ναυπλίου δίνει συναυλία ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, με ελεύθερη για το κοινό είσοδο.
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Γιάννης Ανδριανός: Δηλώσεις για το φράγμα του Αναβάλου.

 Ο Βουλευτής Αργολίδας και αναπληρωτής Υπεύθυνος του Τομέα Περιφερειακής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, για την προκήρυξη του έργου της αναβάθμισης του αντλιοστασίου και του φράγματος του Αναβάλου, έκανε την ακόλουθη δήλωση:


«Η προκήρυξη της αναβάθμισης του αντλιοστασίου και του φράγματος του Αναβάλου είναι ένα θετικό βήμα προς την ολοκλήρωση του προγραμματισμένου από το 2008 συνολικού έργου. Ένος έργου που σχεδιάστηκε και δρομολογήθηκε με εξασφαλισμένους πόρους από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και την τότε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση για να δώσει οριστική απάντηση στο πρόβλημα της λειψυδρίας και της υφαλμύρωσης και να λειτουργήσει ως αποτελεσματικός μοχλός ανάπτυξης για την Αργολίδα.

Όπως είναι αυτονόητο, θα συνεχίσω να παρακολουθώ στενά την υλοποίηση του έργου και να ασκώ τις απαιτούμενες πιέσεις μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου για την χωρίς εκπτώσεις ολοκλήρωσή του.»
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Προκηρύχθηκε το φράγμα του Αναβάλου-Δήλωση Μανιάτη.

 Προκηρύχθηκε με απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και το τελευταίο έργο του Αναβάλου «Αναβάθμιση αντλιοστασίου και φράγματος Αναβάλου Αργολίδας». Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 5.778.000 € και η δημοπράτησή του ορίστηκε για τις 20.09.2011. Αναφορικά με το θέμα, ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γιάννης Μανιάτης έκανε την ακόλουθη δήλωση : 
 « Όπως είχαμε δεσμευτεί, μέσα στον Σεπτέμβριο θα κατατεθούν οι προσφορές και για το τελευταίο έργο υλοποίησης του Αναβάλου, την αναβάθμιση του αντλιοστασίου. Όλα πια έχουν δρομολογηθεί. Το 2011 είναι για την ιστορία της Αργολίδας το έτος των μεγάλων αναπτυξιακών αποφάσεων. Σε αυτή την δύσκολη συγκυρία, παρά τις περικοπές που γίνονται σε αναπτυξιακά προγράμματα όλης της χώρας, το έργο του Αναβάλου προχωρά, σύμφωνα με την δέσμευση του Πρωθυπουργού, Γεώργιου Παπανδρέου».
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Η ΚΙΟΣ ΕΟΡΤΑΣΕ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Ο Ενοριακός Ιερός Ναός Θεομάνας –Οδηγήτριας Νέας Κίου θεμελιώθηκε το 1952 και πανηγυρίζει κατά την Απόδοση της εορτής της Κοίμησης, στις 23 Αυγούστου οπότε και συγκεντρώνει μεγάλο πλήθος πιστών. Η θαυματουργή εικόνα της Θεομάνας, εικονογραφήθηκε τον Αύγουστο του 1152 όπως μαρτυρεί επιγραφή που αποκαλύφθηκε μετά τον καθαρισμό της από ειδικό. Το 1262 ένας μοναχός (ονομαζόμενος Νικαεύς) την μετέφερε στην παλαιά Κίο.Τότε οι Κιανοί έχτισαν την εκκλησία της Θεομάνας η οποία καταστράφηκε από πυρκαγιά ενώ η εικόνα βρέθηκε στα ερείπια της εκκλησίας, άθικτη. Αργότερα, στεγάσθηκε σε παρεκκλήσι που χτίστηκε στο χώρο που ήταν άλλοτε ο ναός της. Την εικόνα αυτή διέσωσε από την καταστροφή του 1922 η νεωκόρος Μάλαμα Μαυρουδή η οποία φεύγοντας από την Κίο την πήρε μαζί της στην Καβάλα όπου και εγκαταστάθηκε. Όταν οι κάτοικοι Νέας Κίου πληροφορηθήκαν ότι η Θεομάνα η θαυματουργή βρίσκεται στην Καβάλα, την παρέλαβαν και την μετέφεραν στη νέα πατρίδα τους, όπου η υποδοχή της ήταν μεγαλοπρεπής. Επιτροπή των κατοίκων με επικεφαλής τον Αρχιμανδρίτη Νίκανδρο παρέλαβαν την εικόνα από το σιδηροδρομικό σταθμό του Άργους και την μετέφεραν στη Ν.Κίο όπου την υποδέχτηκαν γονατιστοί, με ψαλμωδίες και δάκρυα. Στεγάσθηκε προσωρινά στην εκκλησία της κωμόπολης και αργότερα, ο Κιώτης εφοπλιστής Απόστολος Πεζάς έκτισε καλλιμάρμαρη εκκλησία όπου η Θεομάνα στεγάσθηκε μόνιμα και έκτοτε πλήθος πιστών συρρέει στη χάρη της.

Φέτος το διήμερο των εορτασμών έκλεισε με την Αρχιερατική θεία λειτουργία στον Ιερό ναό της Θεομάνας-οδηγήτριας Νέας Κίου χοροστατούντος του Θεοφιλέστατου επισκόπου Επιδαύρου κκ.Καλλινίκου.

Να σημειωθεί πως χθες παραμονή της εορτής τελέσθηκε πανηγυρικός εσπερινός χοροστατούντος του Μητροπολίτη Αργολίδας κκ. Ιακώβου.


STUDIO B&G

Η ΚΙΟΣ ΤΗΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΕΟΡΤΑΣΕ ΤΗΝ ΘΕΟΜΑΝΑ

Ο μήνας Αύγουστος είναι αφιερωμένος κατ’ εξοχήν στην Παναγία μας. Θεωρείται το Πάσχα του καλοκαιριού. Η Παναγία μας τιμάται ιδιαίτερα από ολόκληρο τον ορθόδοξο χριστιανικό κόσμο.
 Στις 23 Αυγούστου, που είναι η Απόδοσις της Εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, πανηγυρίζει μεγαλοπρεπώς ο ενοριακός Ιερός Ναός Θεομάνας Νέας Κίου.
 Την παραμονή, το απόγευμα τελέσθηκε ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλασίας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Ιακώβου, ο οποίος  κηρύξε και τον θείο λόγο, κατόπιν έγινε  η περιφορά της θαυματουργού εικόνος της Θεομάνας παιανιζούσης της Φιλαρμονικής Μουσικής του Δήμου Νέας Κίου.
 Κατά την ιεράν πανήγυρι συρρέει πλήθος ανθρώπων προκειμένου να προσκυνήσουν την θαυματουργό Ιερά Εικόνα της Θεομάνας η οποία έχει μεταφερθεί από την Παλαιά Κίο της Μικράς Ασίας μαζί με άλλες τρείς εικόνες ή οποίες είρθαν στην Ελλάδα μετά την καταστροφή της Μικράς Ασίας από τους Τούρκους. Η εικόνα αυτή είναι βυζαντινής τεχνοτροπίας, χαρακτηριστικό της είναι ότι είναι δεξιοκρατούσα και είναι έργο του 12ου αιώνος.
Μεγάλη τιμή και ευλάβεια αποδίδουν στην Παναγία  οι κάτοικοι της Νέας Κίου  αλλά και όλοι οι χριστιανοί της γύρω περιοχής, καθώς και οι απανταχού Κιώτες σε κάθε σημείο της γής.
Σύσσωμοι συμμετέχουν στην ιερά πανήγυρη, ο Δήμαρχος, το Δημοτικό Συμβούλιο,του Δήμου Άργους  οι φορείς και ο ευλαβής λαός της Νέας Κίου καθώς και ο Υφ/γος Ανάπτυξης κ. Ι. Μανιάτης , ο βουλευτής της ΝΔ Γ. Ανδριανός και ευλαβείς προσκυνητές από τις πόλεις του Ναυπλίου και του Άργους και της γύρω περιοχής.
  


Η τιμητική προσκύνηση της Υπεραγίας Θεοτόκου

Η σημερινή Ευαγγελική περικοπή, αγαπητοί μου αδελφοί, αναφέρεται σε δύο περιστατικά στα οποία πρωταγωνίστησε ο Κύριος. Το πρώτο είναι η συνάντησή Του με τις αδελφές του Λαζάρου Μάρθα και Μαρία στο σπίτι τους στην Βηθανία. Κατά τη συνάντηση αυτή η μεν Μαρία εγκατέλειψε όλες τις ασχολίες της και κάθισε στα πόδια Του για ν’ ακούσει τη διδασκαλία Του, η δε Μάρθα έκανε τα πάντα για να Τον περιποιηθεί. Μάλιστα, διαμαρτυρήθηκε στον Κύριο γιατί Εκείνος έδειξε να αδιαφορεί για το γεγονός ότι η αδελφή της δεν την βοηθούσε. Ο Χριστός τής επεσήμανε ότι δεν πρέπει να μεριμνούμε για πολλά και δευτερεύοντα πράγματα, αλλά μόνο για το αγαθό.

Το επόμενο περιστατικό αναφέρεται στην φωνή που μία άγνωστη γυναίκα έβγαλε, μετά το κήρυγμα του Κυρίου στον λαό, προφανώς επηρεασμένη από το βάθος του περιεχομένου του, η οποία μακάρισε την μητέρα του Ιησού, που Τον γέννησε και Τον θήλασε. Και η μητέρα εκείνη δεν ήταν άλλη από την Υπεραγία Θεοτόκο, την απόδοση της Κοιμήσεως της οποίας εορτάζει σήμερα η Εκκλησία μας. Η σημερινή, λοιπόν, εορτή προσφέρεται για να παρουσιάσουμε, με συντομία, τους λόγους για τους οποίους η Εκκλησία μας αποδίδει τόσο μεγάλη τιμή στο πρόσωπο της Παναγίας, αλλά και τον ενδεδειγμένο τρόπο απόδοσης αυτής της τιμής.

Σύμφωνα με τον Όσιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό, «τιμούμε την Παναγία επειδή είναι η Μητέρα του Θεού. Δεν την τιμούμε μεμονωμένα, αλλά λόγω της σχέσης της με τον Χριστό. Έτσι, η τιμή που δείχνουμε στην Θεοτόκο, όχι μόνο δε μειώνει την λατρεία μας προς τον Θεό, αλλά έχει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα: όσο περισσότερο τιμούμε την Θεοτόκο, τόσο περισσότερο συνειδητοποιούμε την μεγαλειότητα του Υιού της, επειδή τιμούμε τη Μητέρα ακριβώς λόγω του Υιού»


 

Η έξαρση της τιμητικής προσκύνησης της Παναγίας, ως μεμονωμένου προσώπου, ανεξαρτήτως του Υιού της, συνιστά αίρεση μέσα στην Εκκλησία. Είναι δε, μία από τις βασικές δογματικές διαφορές της Ορθοδόξου Εκκλησίας από την Ρωμαιοκαθολική ομολογία, η οποία υπερτιμά την Θεοτόκο, δημιουργώντας ολόκληρη καινοφανή «θεολογία», τη λεγόμενη Μαριολατρεία, αποδίδοντας σ’ αυτήν ιδιότητες που δεν έχει, όπως, π.χ. η άσπορος σύλληψις. Η Παναγία εξαρτάται αποκλειστικά από τον Κύριο και υπάρχει και τιμάται μέσα στην Εκκλησία σε απόλυτη συνάρτηση μαζί Του. Και αυτό συμβαίνει γιατί «η Παναγία αφοσιώθηκε στην έμπρακτη εφαρμογή του νόμου του Θεού και δεν παρέβηκε ποτέ το θέλημά Του. Για τον λόγο αυτό, πριν ακόμη φανερώσει σωματικά τον Θεό στους ανθρώπους, Τον αποτύπωσε και Τον απεικόνισε πρώτα με τα ίδια τα έργα της πάνω στον εαυτό της. Τηρώντας σε τέτοιο βαθμό και με απόλυτη ακρίβεια τις Θείες εντολές, ολοκληρώθηκε ως πρόσωπο και έγινε μέτοχος στη Θεία ζωή. Την Παναγία, που ήταν άσπιλη και άχραντη, διάλεξε ο Θεός ως ναό για τον εαυτό Του προτιμώντας την από όλη την κτίση. Με την εκούσια αποδοχή του Θείου θελήματος η Παναγία ξεπέρασε κάθε κορυφή αγιότητας. Γι’ αυτό ο Θεός όχι μόνο την αποκάλεσε τιμητικά μητέρα, αλλά την έκανε πραγματικά Μητέρα Του. Η υπερβολή της αγιότητας καταξίωσε την Παναγία να γίνει μητέρα του Θεού…»



 

Ο άλλος βασικός λόγος της τιμητικής προσκύνησης της Παναγίας, είναι το γεγονός ότι η Παρθένος άνοιξε τους ουρανούς για εμάς τους γήινους ανθρώπους. Ακούμε, κατά τη διάρκεια της ακολουθίας των Χαιρετισμών, να επιβεβαιώνεται εμφαντικά αυτή η αλήθεια: «Χαίρε, κλίμαξ επουράνιε, δι’ ης κατέβη ο Θεός. Χαίρε, γέφυρα μετάγουσα τους εκ γης προς ουρανόν. Χαίρε ότι τα ουράνια συναγάλλεται τη γη. Χαίρε, ότι τα επίγεια συγχορεύει ουρανοίς»

Στο πρόσωπο της Κυρίας των Αγγέλων ο Θεός φανέρωσε στον άνθρωπο ότι πλησίαζε η ώρα να ανεβεί και πάλι στην παραδείσια μακαριότητα, υποδεικνύοντάς του μια μυστική κλίμακα, την οποία θα μπορούσε να ανέλθει με ασφάλεια, αφού Εκείνος θα την στερέωνε ασάλευτα με την δική Του κάθοδο. Κλίμακα θαυμαστή γίνεται η Θεοτόκος, με την ατίμητη και δυσερμήνευτη για την ανθρώπινη ιδιοτέλεια προσφορά της ζωής της στον Θεό και στον άνθρωπο. Η προσφορά της ήταν η θυσία της ζωής της σ’ ένα έργο υπέρλογο και μεγαλειώδες, στο έργο της κένωσης του Θεού για την κατά χάρη θέωση του ανθρώπου. Και ο Θεός την χρησιμοποιεί σαν σκάλα για την κάθοδό Του στην ανθρώπινη φτώχεια. Την καθιστά θρόνο της επίγειας ταπείνωσής Του. Μετατρέπει την ταπεινή γαστέρα της σε παλάτι ευρυχωρότερο του ουρανού. Ανυψώνει την Κεχαριτωμένη στην υπέρλαμπρη δόξα της Μητέρας του Θεού. Μητέρας του ελέους και της στοργής, της καταλλαγής και της συμφιλίωσης των άνω και των κάτω. Μητέρας των γήινων ανθρώπων και βασίλισσας των Αγγέλων. Αυτή είναι η μυστική κλίμακα για τα ουράνια δώματα.



 STUDIO B&G studio-press@mailcity.com


Δευτέρα 22 Αυγούστου 2011

ΦΩΤΙΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΚΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

 Μία αρκετά επικίνδυνη φωτιά είχαμε πριν λίγο στο Ναύπλιο.Πιο συγκεκριμένα η φωτιά ξέσπασε λίγα μέτρα πριν το κτίριο της περιφερειακής ενότητας Αργολίδας και έκαψε βάτα και καλαμιές,
ευτυχώς χάρις στην γρήγορη επέμβαση της Π.Υ. Ναυπλίου η φωτιά τέθηκε υπό έλεγχο και δεν επεκτάθηκε, μιας και εκεί εκτός απο το κτήριο της πρώην Νομαρχίας βρίσκονται και αρκετά σπίτια.Τα αίτια της φωτιάς θα εξεταστούν από την Π.Υ. Ναυπλίου.

  
in
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Κυριακή 21 Αυγούστου 2011

Σάββατο 20 Αυγούστου 2011

H Εορτής της Θεομάνας Νέας Κίου Αργολίδας

Ο μήνας Αύγουστος είναι αφιερωμένος κατ’ εξοχήν στην Παναγία μας. Θεωρείται το Πάσχα του καλοκαιριού. Η Παναγία μας τιμάται ιδιαίτερα από ολόκληρο τον ορθόδοξο χριστιανικό κόσμο.


Στις 23 Αυγούστου, που είναι η Απόδοσις της Εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, πανηγυρίζει μεγαλοπρεπώς ο ενοριακός Ιερός Ναός Θεομάνας Νέας Κίου.

Την παραμονή, Κυριακή 22 Αυγούστου 2010 και ώρα 8:00 το απόγευμα τελείται Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλασίας, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Ιακώβου, ο οποίος θα κηρύξει και τον θείο λόγο. Στις 9:30 θα γίνει η περιφορά της θαυματουργού εικόνος της Θεομάνας παιανιζούσης της Φιλαρμονικής Μουσικής του Δήμου Νέας Κίου.

Την ημέρα της εορτής, Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010 θα τελεσθεί ο Όρθρος και πανηγυρική Θεία λειτουργία μετά θείου κηρύγματος.
Κατά την ιεράν πανήγυριν σερρέει πλήθος ανθρώπων προκειμένου να προσκυνήσει την θαυματουργό Ιερά Εικόνα της Θεομάνας η οποία έχει μεταφερθεί από την Παλαιά Κίο της Μικράς Ασίας. Η εικόνα αυτή είναι βυζαντινής τεχνοτροπίας, χαρακτηριστικό της είναι ότι είναι δεξιοκρατούσα και είναι έργο του 12ου αιώνος.
Μεγάλη τιμή και ευλάβεια αποδίδουν στην Παναγία μας οι ευλαβείς ενορίτες αλλά και όλοι οι χριστιανοί της γύρω περιοχής, καθώς και οι απανταχού Κιώτες.
Σύσσωμοι συμμετέχουν στην ιερά πανήγυρη, ο Δήμαρχος, το Δημοτικό Συμβούλιο, οι φορείς και ο ευλαβής λαός της Νέας Κίου καθώς και οι επίσημοι προσκεκλημένοι του Νομού και ευλαβείς προσκυνητές από τις πόλεις του Ναυπλίου και του Άργους και της γύρω περιοχής.
Προσκαλούμε όλους να συμμετάσχουν για μια χρονιά ακόμη στην ιερά πανήγυρη του Ιερού Ναού μας προκειμένου να τιμήσουμε την Παναγία μας, την Μάνα όλων μας και να ζητήσουμε τις πρεσβείες, την προστασία και τη μεσιτεία Της.

Δημοσίευση : Εκκλησιαστικό Συμβούλιο Ι.Ν

Τουριστική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στο Τολό Αργολίδας

Ξεκίνησε η υποβολή αιτήσεων για φοίτηση στις Σχολές του ΟΤΕΚ. Στη Σχολή του ΟΤΕΚ στο Τολό Αργολίδας θα λειτουργήσουν κατά τη σχολική περίοδο 2011 – 2012 δύο τμήματα:

α. Ειδικότητα Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Υπηρεσιών (ΕΠΑΣ) που απευθύνεται σε αποφοίτους Α΄ τάξης Λυκείου (ή άλλου ισότιμου σχολείου) και άνω

β. Ειδικότητα Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης (ΙΕΚ) που απευθύνεται σε αποφοίτους Λυκείου (ή άλλου ισότιμου σχολείου)
Η διάρκεια φοίτησης για τα ΙΕΚ είναι τέσσερα (4) εξάμηνα και για τις ΕΠΑΣ δύο (2) έτη. Ο Νομός Αργολίδας έχει ανάγκη την τουριστική εκπαίδευση και ο Οργανισμός Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης αναβαθμίζει το επίπεδο της προσφοράς του.
Αναλυτικές πληροφορίες παρέχονται στα τηλέφωνα των ΕΠΑΣ & ΙΕΚ Ναυπλίου 27520 59229 & 58136 εργάσιμες ημέρες και ώρες. Οι αιτήσεις υποψήφιων γίνονται δεκτές στη Γραμματεία της Σχολής (Ξενοδοχείο ΑΣΤΕΡΙΑ, Τολό) έως και την 20 Σεπτεμβρίου 2011



Το πλήρες κείμενο της Προκήρυξης για την υποβολή αιτήσεων σε όλες τις ειδικότητες και Σχολές του ΟΤΕΚ, βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Οργανισμού www.otek.edu.gr με αναλυτικές πληροφορίες για τα δικαιολογητικά στοιχεία που απαιτούνται.

Έσωσαν χελώνα καρέτα-καρέτα στο Άστρος.

 Την χελώνα εντόπισαν λουόμενοι στο θαλάσσιο χώρο της περιοχής ΠΟΡΤΕΣ Παραλίου Άστρους. Ο ναυαγοσώστης της περιοχής ειδοποίησε αμέσως την αρμόδια Λιμενική Αρχή η οποία με τη βοήθεια προσωπικού του Φορέα Διαχείρισης και πολίτη που βρισκόταν στο σημείο, περισυνέλεξαν τη χελώνα με το σκάφος του Λιμενικού και στη συνέχεια τη μετέφεραν στο Λιμεναρχείο.
 Η χελώνα έφερε επιφανειακό τραύμα στην περιοχή του κεφαλιού και εμφάνιζε αστάθεια κατά την κολύμβηση. Ο βιολόγος του Φορέα Διαχείρισης κ. Τρυφωνόπουλος Γ. πρότεινε την άμεση διακομιδή του ζώου σε Κέντρο Περίθαλψης για περαιτέρω νοσηλεία. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία με τον υπεύθυνο του Κέντρου Διάσωσης Θαλασσίων Χελωνών ΑΡΧΕΛΩΝ η θαλάσσια χελώνα αποστάλθηκε στην Αθήνα για νοσηλεία.

 Αξίζει να σημειωθεί ότι ιδιαίτερα σημαντική στάθηκε η βοήθεια του λουόμενου Βασίλη Φάκλαρη στην όλη επιχείρηση διάσωσης

  : 
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Τίρυνθα - Η αρχαία τειχιόεσσα...

 Διαβάζουμε στο "Έπαθλο":

 Τεράστιοι ασβεστολιθικοί ογκόλιθοι παρατάσσονται μπροστά στα έκπληκτα μάτια του περαστικού, στοιχισμένοι με ακρίβεια εκπληκτική, κάνοντας το αρχαίο τείχος να φαντάζει πέρα από τις δυνατότητες και τα ανθρώπινα μέτρα.
 Η Τίρυνθα από την εποχή του Ομήρου αναφέρεται ως τειχιόεσσα και χρωστά το επίθετο αυτό στον άμετρο θαυμασμό που προκαλούσαν ανά τους αιώνες τα τείχη της. Τόσο πολύ, πάνω και πέρα από τις δυνατότητες της θνητής μας φύσης θεωρήθηκε τούτο το μεγαλιθικό θεριό, ώστε να γίνει για χιλιετίες πιστευτό ότι ήταν δημιούργημα των μυθικών Κυκλώπων. Μέχρι και ο Παυσανίας, ορθολογιστής και πραγματιστής του καιρού του, στάθηκε έκθαμβος απέναντι σε τούτο το μεγαθήριο και αποδέχτηκε την μυθική εξήγηση «το δε τοίχος... Κυκλώπων μεν εστίν έργον». Παυσανίας, Ελλάδος Περιήγησις. Ακόμη και σήμερα άλλωστε, ο τρόπος και οι ακριβείς αρχιτεκτονικοί και κατασκευαστικοί μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία του δεν έχουν διαλευκανθεί οριστικά και εξακολουθούν να προκαλούνε δέος.

Στην αγκαλιά των μύθων...

Η Τίρυνθα που σήμερα χουζουρεύει μες στην απλωσιά του κάμπου της, λουσμένη τον καυτό αργολικό ήλιο και κρυφακούοντας την μουρμούρα της γειτόνισσάς της θάλασσας, ήταν ανέκαθεν ένας τόπος θρύλων και ηρώων. Ο μυθικός Τίρυνθας, ο πρώτος οικιστής και ιδρυτής της πόλης, ήταν εγγόνι του Δία και γιος του βασιλιά Άργους του ιδρυτή της ομώνυμης πόλης. Έφυγε από τα πατρογονικά του ο περιπετειώδης Τίρυνθας και έψαξε άλλο τόπο για την δική του πόλη. Όταν επέλεξε τούτη τη γη, ο Δίας διέταξε βοηθοί και χτίστες του να γίνουν οι κύκλωπες της Κιλικίας. Άλλος μύθος θέλει ως ιδρυτή τον αργείο πρίγκηπα Προίτο, που αφού τσακώθηκε με το αδέρφι του τον Ακρίσιο, κατέφυγε χολωμένος στη Λυκία. Μα δεν ξέχασε ούτε τον τόπο του, ούτε τον τσακωμό του. Γύρισε πίσω μετά φέρνοντας μαζί του τους Κύκλωπες, που έχτισαν για χάρη του τα μεγαλειώδη τείχη. Με την Τίρυνθα συνδέονται εξάλλου και οι μυθικοί ήρωες Βελλερεφόντης και Περσέας, αλλά και ο ημίθεος Ηρακλής, που εδώ του έλαχε να εκτίσει την ποινή του κοντά στον Ευρυσθέα και από εδώ ξεκίνησε για τους δώδεκα άθλους. Ως αρχαιολογικός χώρος, μακριά από τον μύθο και τον θρύλο πια, η Τίρυνθα θεωρείται υψίστης σημασίας, καθώς προσφέρει σαφή εικόνα της Μυκηναϊκής μονοκρατορίας και συμπληρώνει τις γνώσεις των αρχαιολόγων και των ιστορικών, σχετικά με μια εποχή που για αιώνες θεωρούνταν αποκύημα της ποιητικής φαντασίας του Ομήρου. Δικαιολογημένα λοιπόν κάθε χρόνο χιλιάδες επισκέπτες από όλα τα μέρη του κόσμου συρρέουν για να απολαύσουν το «αντίπαλον δέος» των αρχαίων Μυκηνών, την «κυκλώπεια τειχιόσσα».

Αρχαιολογικό θησαυροφυλάκιο...

Η Τίρυνθα πρωτοκατοικήθηκε στη Νεολιθική εποχή και παρέμεινε αδιάλειπτα σε χρήση μέχρι και την εποχή που οικοδομείται η επιβλητική ακόμη και σήμερα εμφανής της οχύρωση. Ο συγκεκριμένος λόφος επιλέγει λόγω του στρατηγικού του πλεονεκτήματος, καθώς βρίσκεται είκοσι περίπου χιλιόμετρα νοτιοανατολικά των Μυκηνών, ελέγχοντας μια μεγάλη έκταση της πεδιάδας καθώς και τις διαβάσεις προς Άργος, Μυκήνες, Ναύπλιο και Επίδαυρο. Πολλοί αρχαιολόγοι πέρασαν από τον τόπο αυτό και υπομονετικά και μεθοδικά έσκαψαν τούτα τα χώματα για να ανακαλύψουν τα καλά κρυμμένα μυστικά τους. Κάποιοι από αυτούς διάσημοι αλλά και αμφιλεγόμενοι ως προς τις μεθόδους και τα συμπεράσματά των ερευνών τους, ωστόσο όλοι προσέφεραν κάτι στην γνώση που έχουμε σήμερα για τον τόπο αυτό. Schliemann, Dörpfeld (1884-1885), Karo, Müller και Βερδελής είναι λίγοι μόνο από όσους γοητεύτηκαν από τα μυστήρια ετούτου του χαμηλού λόφου που σήμερα πλέον εντάσσεται επισήμως στον κατάλογο των μνημείων της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco. Τα αρχαιότερα αρχιτεκτονικά λείψανα χρονολογούνται στην Πρώιμη εποχή του Χαλκού, όπου εμφανώς δημιουργείται ένα πρώιμο αστικό οικιστικό πρότυπο. Κατά τη Μέση εποχή του Χαλκού ο πληθυσμός και τα κτίσματα αυξάνονται. Η μεγάλη ακμή της ωστόσο, συνδέεται με την Μυκηναϊκή εποχή, όπου παίρνει πλέον και την τελική της μορφή, απομεινάρια της οποίας είναι ορατά σήμερα στον επισκέπτη. Τότε είναι που θα παίξει ρόλο διοικητικού πνευματικού και στρατιωτικού κέντρου. Οργανώνει το εμπόριο της περιοχής και συγκεντρώνει τους υπηκόους κάτω από το σκήπτρο του τοπικού άνακτα. Έρχεται σε επαφή με τον φιλειρηνικό και φιλόκαλο λαό των Κρητών από τους οποίους δανείζεται διάφορες καλλιτεχνικές τεχνοτροπίες και γνώσεις στην κεραμική και την επεξεργασία ημιπολύτιμων λίθων. Τοιχογραφίες κοσμούσαν κάποτε τους τοίχους του ανακτόρου και πολλά σπάνια και πολύτιμα αντικείμενα καθημερινής και διακοσμητικής φύσης κοσμούν σήμερα τις προθήκες των αρχαιολογικών μουσείων Αθηνών, Ναυπλίου και Άργους.

Το ασύλληπτο τείχος...

Όποιος περπατήσει στα αρχαία μονοπάτια των λειψάνων, αντιλαμβάνεται με ευκολία τους αρχαίους οικοδομικούς σχηματισμούς, που με υπομονή αιώνων έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη αλλά και με υπομονή χιλιετιών προστάτεψε στα σπλάχνα της η αργολική γη. Δύο είναι οι βασικοί σχηματισμοί, η Άνω Ακρόπολη με την ανατολική Πύλη και η Κάτω Ακρόπολη με τα ανακτορικά δώματα. Τα τείχη περιβάλλουν ολόκληρο το λόφο και δημιουργούν οχύρωση που περικλείει έκταση περίπου 20.000 τ.μ. Το πάχος των τειχών φθάνει σε ορισμένα σημεία μέχρι και τα 8 μ. ενώ το ύψος του υπολογίζεται σε 13. Στην Κάτω Ακρόπολη ξεχωρίζουν δωμάτια στο εσωτερικό του τείχους, ενώ στη βορειοδυτική πλευρά της οι δύο προσβάσεις που οδηγούν στις υπόγειες πηγές νερού έξω από την Ακρόπολη, οι λεγόμενες «Σύριγγες» ή «Σύραγγες». Κατάπληξη προκαλεί ότι στην εξαιρετικά πρώιμη αυτή φάση ο αρχαίος αρχιτέκτονας έλαβε μέριμνα για την διέξοδο των όμβριων υδάτων αλλά και την ύδρευση της ακρόπολης. Στα δυτικά της Άνω Ακρόπολης τραβούν την προσοχή ο προμαχώνας, η «Σκάλα» και η δυτική Πύλη εξόδου. Νοτιοανατολικά της Άνω Ακρόπολης ξεχωρίζουν οι λεγόμενες «Γαλαρίες», μακρόστενοι οξυκόρυφοι διάδρομοι που οδηγούν σε δώματα του τείχους. Στο κέντρο όλων δεσπόζουν επιβλητικά τα ανακτορικά συγκροτήματα, την καρδιά των οποίων αποτελεί το Μέγαρο και η μεγάλη περίστυλη Αυλή, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει το δωμάτιο των αρχαίων λουτρών.

Τα πέτρινα θαύματα συνεχίζονται...

Παρά την θεσπέσια ακρόπολη και τα κυκλώπεια τείχη η Τίρυνθα δεν έχει τελειώσει ακόμα τα θάματα που προσφέρει στον επισκέπτη της. Η ματιά στους αρχαιολογικούς θησαυρούς δεν ολοκληρώνεται παρά μονάχα με μια βόλτα στο γειτονικό λόφο του «Προφήτη Ηλία», όπου απαντάται μυκηναϊκός θολωτός τάφος, που κατά την ρωμαϊκή εποχή χρησιμοποιήθηκε και ως λιοτρίβι. Σε κοντινή απόσταση απαντάται ένας δεύτερος τάφος «θαλαμωτός» ή «θαλαμοειδής», μεταγενέστερης εποχής και τεχνοτροπίας. Κάτω από τα θεμέλια της εκκλησίας του Προφήτη Ηλία, στην κορυφή, βρέθηκαν θεμέλια αρχαϊκού ιερού πάνω σε μυκηναϊκό κτίριο, ενώ ακόμη και σήμερα υπάρχουν διάσπαρτα ερείπια μυκηναϊκής ακρόπολης πάνω στον λόφο. Η κατασκευαστική διάνοια των αρχαίων μαστόρων και η επιδεξιότητα στην χρήση των ογκόλιθων ωστόσο, δεν εξαντλείται σε τάφους, τείχη και ανάκτορα. Ένα θαυμάσιο κατασκευαστικό έργο, λιγότερο γνωστό αλλά εξίσου σπουδαίο, που προφανώς την εποχή της δημιουργίας του απαιτούσε τιτάνια προσπάθεια και εξαίρετη γνώση της μορφολογίας του εδάφους αλλά και της φυσικής ροής των υδάτων, είναι το ογκολιθικό ανάχωμα για την εκτροπή του χειμάρρου Μάνεσι, πέντε χιλιόμετρα από την ακρόπολη της Τίρυνθας. Φουριόζος ο χείμαρρος αυτός στην εποχή του Χαλκού, φούσκωνε με τις βροχές, υπερχείλιζε και προκαλούσε καταστροφές στις πέριξ αγροτικές καλλιέργειες. Χτίστηκε λοιπόν το ανάχωμα για να προστατεύει από την ορμή των νερών του, ενώ παράλληλα κατασκευάστηκε και παρακαμπτήριο κανάλι που οδηγούσε τα νερά του λόφου «Προφήτης Ηλίας», στην κοίτη του χειμάρρου Ραμαντάνι. Για όσους δεν τρομάζουν με την πεζοπορία και σε όσους αρέσκονται να πηγαίνουν εκεί όπου οι υπόλοιποι συνήθως σταματούν, συστήνεται επίσης και μια βόλτα στο «Παλιόκαστρο», στο χωριό του Αγίου Αδριανού, όπου απαντώνται απομεινάρια αρχαίου κάστρου ελληνιστικής εποχής λιγότερου γνωστού, που στολίζουν την κορφή ενός αρκετά δύσβατου βραχώδους βράχου. Στην ανατολική πλευρά του υπάρχει υδατοδεξαμενή. Το φρούριο αυτό έλεγχε τον αρχαίο δρόμο που από το Άργος μέσω της Τίρυνθας και της Λήσσας οδηγούσε προς την Επίδαυρο.

Η Τίρυνθα σήμερα...

Οι αιώνες κύλησαν στον αρχαίο τόπο η μυκηναϊκή αυτοκρατορία έσβησε, άλλοι χρόνοι και άλλοι άνθρωποι χάραξαν με το πέρασμά τους την φυσιογνωμία του τόπου. Σήμερα η Τίρυνθα ευωδιάζει άνθη πορτοκαλιάς, είναι εύρωστη και φιλόξενη και όποιος περάσει από εκεί ας κάτσει να ξεκουραστεί και να πιει ένα καφεδάκι στη μεγάλη πλατεία της με την δεσπόζουσα εκκλησία της Τιμίας Ζώνης. Βέβαια η καλύτερη εποχή για ένα τέτοιο ταξίδι είναι στις 30 Αυγούστου όπου λαμβάνει χώρα ένα από τα πιο φημισμένα πανηγύρια του αργολικού κάμπου. Πανέμορφη και άκρως ενδιαφέρουσα είναι επίσης και η εκκλησιά της Παναγίας της Πορτοκαλούσας προστάτιδας των απέραντων αργολικών πορτοκαλεώνων με το ωραίο μαρμάρινο καμπαναριό του 1895.
Η Τίρυνθα τα τελευταία χρόνια έχει να επιδείξει αξιοζήλευτο έργο στον τομέα των υποδομών και των έργων βελτίωσης της ποιότητας ζωής των κατοίκων της, όπως για παράδειγμα ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση του οδικού δικτύου. Ένα από τα μεγαλύτερα έργα άλλωστε, που έγιναν τα τελευταία χρόνια στην ευρύτερη περιοχή, είναι η κατασκευή νέου αγωγού μεταφοράς νερού, μέσω του Δήμου Ναυπλίου, από τα νερά των πηγών της Λέρνης. Καμάρι τέλος, έχουν οι ντόπιοι το νέο στάδιο στολίδι, που περιλαμβάνει γήπεδο τένις, μπάσκετ και εγκαταστάσεις ποδοσφαίρου Ά εθνικής κατηγορίας.

Άγιος Αδριανός και Μονή Αγίου Δημητρίου - Καρακαλά

Από τα πλέον όμορφα και ενδιαφέροντα χωριά της Τίρυνθας είναι ο Άγιος Αδριανός ημιορεινός και με καταπληκτική θέα προς τον Αργολικό κόλπο. Αξιοθέατο του χωριού είναι το ερειπωμένο πλέον Πυργόσπιτο, η παλιά κατοικία του Τούρκου Κατσίγκρ - Αγά στο όνομα του οποίου χρωστά το χωριό και την τοπική ονομασία του Κατσίγκρι. Δυο πανέμορφες εκκλησιές προσκαλούν τον πιστό και τον διαβάτη πάνω στον δασόφυτο λόφο του χωριού, ο Άγιος Αδριανός και η Αγία Ναταλία. Ιδιαίτερες και σπάνιες θεωρούνται οι αγιογραφίες λαϊκής μεταβυζαντινής τέχνης του 18ου αιώνα, ο άγιος κάματος του Ιερομόναχου Ιερεμία.
Σε απόσταση αναπνοής από τον Άγιο Αδριανό βρίσκεται η γυναικεία μονή του Αγίου Δημητρίου Καρακαλά. Αρχικά ονομάστηκε Μονή Ξεροκαστελίου από την φράγκικη λέξη Καστέλι δηλαδή Κάστρο, καθώς προϋπήρχε φράγκικος πύργος. Όταν έρχονται οι Τούρκοι, διατηρούν την ονομασία της περιοχής αλλά την μεταφράζουν στη γλώσσα τους και έτσι ο τόπος λέγεται Καρακουλέ. Παραφθορά αυτού του τελευταίου είναι το σημερινό Καρακαλά. Η Μονή απαντάται επισήμως σε πατριαρχικό σιγίλλιο του 1798 αν και κανείς δεν γνωρίζει το έτος ιδρύσεώς της. Λέγεται πως φωτιά κατέκαψε το μοναστήρι γύρω στο 1800 και πως οι αγιασμένες πέτρες του βυζαντινού ναού της χρησιμοποιήθηκαν από τους Τούρκους για το χτίσιμο του αναπλιώτικου Τεκέ, του σημερινού Βουλευτικού. Η εκκλησία θα ξαναχτιστεί και θα φέρει στοιχεία δόμησης και διακόσμησης τόσο επηρεασμένα από ναούς της Τραπεζούντας όσο και καθολικά. Καπνισμένο φωτιά και μπαρούτι του '21 το μοναστήρι αυτό πρωτοστάτησε με τον ηγούμενο του Διονύσιο Σουρίλα στην πολιορκία του Ναυπλίου. Αργότερα, οι επιζήσαντες της μάχης του Πέτα, καταλύουν στην μονή και οργανώνουν τοπικό στρατό χρησιμοποιώντας την ως oρμητήριο. Σε απόσταση 3 χλμ. από τον Άγιο Αδριανό βρίσκεται το γραφικό χωριό του Νέου Ροϊνού, που δημιούργησαν Αρκάδες Ροϊνιάτες και που φορά τα καλύτερά του κάθε χρόνο της Αγίας Μαρίνας 16-17 Ιουλίου, όταν και γίνεται το τοπικό πανηγύρι.Κείμενο: Σταυρούλα Πλίακου


Φωτο: Κωνσταντίνος Ντόκος, Μπουγιώτης - Ρασσιάς
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια: