Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

Ημερολόγιο Ι.Μ. Αργολίδος & Μέρμπακα

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος μου έστειλε πρόσφατα το νέο Ημερολόγιο τσέπης για το 2016 που κυκλοφόρησε η Ι.Μ. Αργολίδος, το οποίο είναι αφιερωμένο στα Βυζαντινά Εκκλησιαστικά Μνημεία αυτής της Ιεράς Μητροπόλεως. Είναι ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο και πολύχρωμο Ημερολόγιο, μέσα από το οποίο παρουσιάζεται συνοπτικά το έργο της Ι.Μ. Αργολίδος και τα σπουδαία σε ιστορική αξία και σημασία Μνημεία της.


Προεξάρχουσα θέση στο Ημερολόγιο έχει ο μοναδικός και υπέροχος Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη γενέθλια γη του Μέρμπακα (Αγία Τριάδα). Μάλιστα το εμπροσθόφυλλο και το οπισθόφυλλο του Ημερολογίου κοσμούνται από φωτογραφίες του καταπληκτικού αυτού αρχιτεκτονήματος.


Στις σελίδες 50 - 56 του εν λόγω Ημερολογίου ο αναγνώστης θα βρει ιστορικό αφιέρωμα στο Βυζαντινό αυτό Ναό του Μέρμπακα, καθώς επίσης και αρκετές χαρακτηριστικές φωτογραφίες, που δείχνουν το μεγαλείο του Ναού της Παναγίας.


Το Ημερολόγιο αναφέρεται βέβαια και σε άλλα Βυζαντινά Μνημεία της Αργολίδος, όπως στον Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Άργους, στον Ι.Ν. Αγ. Ιωάννου Αλέας, στον Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Νέου Ηραίου, στον Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου Προσύμνης, στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Πλατανίτη, στην Παλαιά Μονή Ταλαντίου Αραχναίου, στον Ι.Ν. Αγ. Σοφίας Ναυπλίου, στο εκκλησάκι Αγ. Μαρίνας Αρκαδικού, στο Ι.Ν. Αγ. Ιωάννου Θεολόγου Λυγουριού και στον Ι.Ν. Αγ. Ιωάννου Ελεήμονος Λυγουριού.


Ο Σεβ. Άγιος Αργολίδος αναφέρει χαρακτηριστικά στον ενδιαφέροντα Πρόλογό του: «Κάθε γωνιά της ελληνικής γης κρατάει ανάγλυφα τα χνάρια μιας οδοιπορίας αιώνων. Μια τέτοια γωνιά είναι η αργολική γη, η οποία είναι κατάσπαρτη από μνημεία προϊστορικά, ιστορικά, τάφους, ακροπόλεις, θέατρα αλλά και μνημεία χριστιανικά, που υψώθηκαν προς δόξαν του Τριαδικού μας Θεού και των Αγίων Του από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους μέχρι σήμερα.


...Σκοπός μας είναι αφ’ ενός μεν να γνωρίσουμε τις ανεκτίμητες αυτές πνευματικές και πολιτιστικές παρακαταθήκες, τις οποίες οι πρόγονοί μας προστάτεψαν δια μέσου των αιώνων και αφ’ ετέρου να σταθούμε με σεβασμό και αγάπη μπροστά τους και να ανοίξουμε τα αυτιά της ψυχής μας, για να ακούσουμε τη φωνή τους, που ως σήμερα υψώνουν, ώστε ο καθένας μας από το μετερίζι του να συμβάλλει στη διατήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξή τους, για να τα έχουν κληρονομιά και οι επερχόμενες γενεές»!
 

Τα Θεοφάνεια στην Κίο της Μικράς Ασίας

theofaneia_kios

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΥΛΙΓΚΑ “ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΗ”

Tα Φώτα τα γιορτάζαμε με ιδιαίτερη λαμπρότητα. Γι” αυτό την ημέρα εκείνη λειτουργούσε μια μόνο εκκλησία, η Οδηγήτρια, όπου γινότανε η επίσημη τελετή. Γινότανε αρχιερατική λειτουργία με όλους τους παπάδες από όλες τις εκκλησίες και ο Μεγάλος Αγιασμός.
Η λειτουργία άρχιζε από πολύ πρωί, από τη νύκτα σχεδόν και διαρκούσε μέχρι τα ξημερώματα, οπότε επακολουθούσε η μεγάλη πομπή προς την θάλασσα για την κατάδυση του σταυρού. Η κατάδυση του σταυρού, το ρίξιμο του σταυρού στη θάλασσα, όπως το λέγαμε γινότανε στην παραλία του Μπαλούκ παζάρι, κοντά στο Δεσποτικό. Είχε δε μεγάλο ενδιαφέρον η τελετή εκείνη, διότι η συμμετοχή των κολυμβητών ήταν μεγάλη και ο αγώνας για το πιάσιμο του σταυρού μεγάλος. Γινότανε δε ως εξής:
Ερχόντουσαν πολλά καΐκια στον χώρο της τελετής, ψαροκάικα κυρίως, τα οποία περιστοιχίζανε τον τόπου που θα έπεφτε ο σταυρός.
Σχηματίζανε δηλαδή ένα κεφαλαίο «Π» και μπορούσε όποιος ήθελε να ανέβει στα καΐκια για να παρακολουθήσει. Εκτός από τα καΐκια ερχότανε και το βαπόρι που εκτελούσε την συγκοινωνία με την Κωνσταντινούπολη και έπαιρνε θέση απέναντι από την εξέδρα που θα ανέβαινε ο Δεσπότης για να ρίξει το σταυρό. Καθυστερούσε την αναχώρηση για την Πόλη το βαπόρι, για να μπορέσουν οι επιβάτες να παρακολουθήσουν το ρίψιμο του σταυρού.
Στην τελετή ερχότανε και ο Τούρκος Λιμενάρχης με την βάρκα του λιμεναρχείου -με τουρκική σημαία- και καταλάμβανε θέση στη μέση του χώρου της τελετής. Στη συνέχεια, οι κολυμβητές οι οποίοι αναμένανε στην παραλία γυμνοί, μόλις έφθανε η πομπή και πριν ακόμη ανέβει ο Δεσπότης στην εξέδρα, κάμνανε βουτιά στη θάλασσα, έτοιμοι να πιάσουν το σταυρό.
Η κατάδυση του σταυρού στη θάλασσα γινότανε στην Κίο κατά κάποιο ιδιόρρυθμο τρόπο, διαφορετικό από ό,τι συνέβαινε σε άλλα μέρη. Δηλαδή, οι κολυμβητές δεν ανέμεναν να πέσει ο σταυρός στη θάλασσα και ανάμεναν το ρίξιμο του σταυρού, προσπαθούντες αν ήταν δυνατό, να τον πιάσουν στον αέρα. Με τη σειρά του όμως και ο Δεσπότης προσπαθούσε να τους παραπλανήσει γι” αυτό έκανε διάφορες κινήσεις, ότι δήθεν θα έριχνε τον σταυρό σε ορισμένη κατεύθυνση, πότε αριστερά, πότε δεξιά, αναγκάζοντας έτσι τους κολυμβητές να μετακινούνται πότε από εδώ και πότε από εκεί και τελικά, τον έριχνε σε μέρος που δεν υπήρχαν κολυμβητές.
Αμέσως αρχίζανε τα μακροβούτια και ο υποβρύχιος αγώνας για την ανεύρεση του. Ο σταυρός ήταν ξύλινος, αλλά ήταν δεμένος σε βαρίδια από μολύβι, για να βουλιάζει και έπρεπε οι κολυμβητές να κάνουν πολλά μακροβούτια για να τον εντοπίσουν.
Ο αγώνας δεν τελείωνε με την ανεύρεση του σταυρού. Έπρεπε ο κολυμβητής που θα έπιανε τον σταυρό να μπορέσει να τον κρατήσει γερά διότι πέφτανε απάνω του οι άλλοι για να του τον πάρουν. Έτσι, μετά την ανεύρεση του από τον οποιοδήποτε κολυμβητή,επακολουθούσε πάλη μέσα στη θάλασσα, μεταξύ τον κολυμβητών για να τον αρπάξουν από τα χέρια του άλλου και νικητής ήταν εκείνος που κατόρθωνε να τον παραδώσει στα χέρια του Δεσπότη. Έτσι πολλές φορές ο σταυρός περνούσε από πολλά χέρια. Και ο αγώνας εκείνος έπαιρνε διαστάσεις που πολλές φορές συνεχιζότανε και στην ξηρά, σε σημείο που επενέβαιναν και μη κολυμβητές για να τους χωρίσουν.
Ο λόγος του καυγά για να μπούμε και στην ουσία ήταν τα οικονομικά κίνητρα. Διότι εκείνος που θα κατόρθωνε τελικά να παραδώσει τον σταυρό στον Δεσπότη είχε το προνόμιο να τον περιφέρει σε όλη την Κίο, στα σπίτια και στα μαγαζιά για προσκύνημα μέσα σε αργυρό δίσκο που του παραχωρούσε η κοινότητα και τα οικονομικά οφέληαπό τα φιλοδωρήματα ήταν σημαντικά. Συνήθως οι κολυμβητές ήσαν οργανωμένοι κατά ομάδες είτε κατά συνοικίες είτε κατά παρέες και κάνανε ομαδικό αγώνα για το πιάσιμο του σταυρού.

ΟΙ ΚΟΛΥΜΒΗΤΕΣ

Οι κολυμβητές οι οποίοι, όπως ανάφερα πιο πάνω ήσαν πολλοί ξεκινούσαν από τα σπίτια τους, κατά ομάδες, με μονό ρούχο μια βαριά γούνα. Θα πρέπει να αναφέρω ότι υπήρχαν ειδικές γούνες για την εποχή εκείνη στην Κίο, τις οποίες φορούσαν οι γεροντότεροι την παλιά εποχή, καμωμένη από βαρύ μάλλινο ύφασμα, τσόχα, και το εσωτερικό μέρος όλο από προβιά (με όλο το μαλλί του πρόβατου) για να κρατάει πολύ ζέστη.
Πριν φθάσουν στην παραλία θεωρούσαν χρέος τους να περάσουν από την εκκλησία κατά το διάστημα του Μεγάλου Αγιασμού, να φιλήσουν το χέρι του Δεσπότη και να πιούν αγιασμό. Η είσοδος τους στην εκκλησία ήταν εντυπωσιακή, διότι, όπως μπαίνανε όλοι μαζί στην εκκλησία δημιουργούνταν κάποιος θόρυβος. Παραμέριζε ο κόσμος για να περάσουν και να πλησιάσουν τον Δεσπότη και αντιλαμβάνεστε την γραφικότητα της στιγμής που μπαίνανε στην εκκλησία γυμνοί με μόνον τη γούνα.
Όλων τα βλέμματα πέφτανε σ” αυτούς. Εξάλλου αυτοί θα ήταν οι πρωταγωνιστές της τελετής στη θάλασσα.
Σκοτωμός για τα Θεοφάνεια! Δεν θα μεταδοθεί από την ΕΡΤ1 η τελετή στον Πειραιά – Έξαλλος ο Μητροπολίτης μιλάει για φασίστες!06.01.2016 | 07:31

Σκοτωμός για τα Θεοφάνεια! Δεν θα μεταδοθεί από την ΕΡΤ1 η τελετή στον Πειραιά – Έξαλλος ο Μητροπολίτης μιλάει για φασίστες!

- H τελετή για τον Πειραιά θα καλυφθεί από το δεύτερο κανάλι της δημόσιας τηλεόρασης, την ΕΡΤ2
- Έξαλλος ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ με την μη τηλεοπτική κάλυψη του εορτασμού των Θεοφανείων στον Πειραιά, από την ΕΡΤ1
- Κατηγόρησε την κυβέρνηση για “φασίζουσα νοοτροπία”, "εμπάθεια" και "εκδικητικότητα"
- Ενοχλημένος ο Αλέξης Τσίπρας από την ανακοίνωση του Μητροπολίτης Πειραιώς για το σύμφωνο συμβίωσης
- Σύμφωνα με πληροφορίες, στην τελετή του αγιασμού των υδάτων στον Πειραιά, εκτός από τους Τσίπρα - Παυλόπουλο δεν θα παραστεί ούτε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος

Διαπραγματεύσεις: Με μέτρα 2,9 δισ. ευρώ ξεκινά το 2016

Διαπραγματεύσεις: Με μέτρα 2,9 δισ. ευρώ ξεκινά το 2016

Καταμετρημένα μέτρα 2,9 δισ. ευρώ για το 2016-2018 και – άγνωστο πόσα – στον… δρόμο. Δόσεις 5,7 δισ. ευρώ σε χρονοκαθυστέρηση και άλλα 14,2 δισ. ευρώ για το 2016 με στόχο να καλυφθούν δόσεις προς...
25 + 1 ανατροπές στο Ασφαλιστικό από εφέτος

25 + 1 ανατροπές στο Ασφαλιστικό από εφέτος

Προβλέπει το κυβερνητικό σχέδιο που παρουσίασε χθες ο υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος. Τι εξηγήσεις δίνει το Μαξίμου. Η πρόταση της κυβέρνησης αξιολογείται λέει η Κομισιόν.
Ο Τζιτζικώστας "έδειξε" Κυριάκο

Ο Τζιτζικώστας "έδειξε" Κυριάκο

Αν και τόνισε πως οι Νεοδημοκράτες θα αποφασίσουν κατά συνείδηση, η ορολογία της δήλωσής του κλείνει το μάτι στον Κυριάκο Μητσοτάκη. Ο ίδιος δηλώνει ότι θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την ενότητα.

Βαρύς ο πέλεκυς για τη νέα «μικρή Μανωλάδα» στην Αργολίδα

Βαρύς ο πέλεκυς από την Επιθεώρηση Εργασίας για τη νέα «μικρή Μανωλάδα»
Πρόστιμο 396.870€ απο την Επιθεώρηση Εργασίας για τη νέα «μικρή Μανωλάδα» Από τον Βασίλη Αγγελόπουλο Πρόστιμο ύψους 396.870 ευρώ επέβαλλε το ΣΕΠΕ στην εταιρία Intrafruit με έδρα την περιοχή Ήρα Αργολίδας, λόγω εντοπισμού 38 ανασφάλιστων εργαζομένων.
Πρόκειται για επιχείρηση που δρασ
τηριοποιείται στη συσκευασία φρούτων και σε έλεγχο που είχε γίνει στις 8 Δεκεμβρίου του περασμένου έτους, οι ειδικοί επιθεωρητές του Σώματος βρήκαν μια «μικρή Μανωλάδα» στις εγκαταστάσεις της, αφού εντόπισαν μεγάλο αριθμό εργαζομένων, για τους οποίους δεν είχε γίνει αναγραφή στον πίνακα προσωπικού.
 Πιο συγκεκριμένα βρέθηκαν 35 εργαζόμενοι ηλικίας άνω των 25 ετών και τρεις εργαζόμενοι ηλικίας κάτω των 25 ετών, που δούλευαν ανασφάλιστοι. Από το σύνολο των 38 εργαζομένων, οι 9 είναι ελληνικής υπηκοότητας, οι 20 προέρχονται από την Αλβανία, μία από την Σερβία και ένας από την Ινδία, ενώ υπάρχουν 7 εργαζόμενοι που δεν δήλωσαν την υπηκοότητά τους. 
Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο πρόστιμο που επιβάλλεται στην επιχείρηση, την ώρα που το ΣΕΠΕ ετοιμάζει νέες «εφόδους» στην ευρύτερη περιοχή, αφού υπάρχουν πληροφορίες για παράνομη μετακίνηση ανασφάλιστων εργαζομένων, κυρίως αλλοδαπών, από εταιρία σε εταιρία.http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/ergasiaka/88938/varys-o-pelekys-apo-tin-epitheorisi-ergasias-gia-ti-nea-mikri-manolada
 

ΝΑΥΠΛΙΟ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ

Η εξέδρα που θα φιλοξενήσει τους Ιερείς και τους επισήμους την ημέρα των Θεοφανίων στην πόλη του Ναυπλίου, Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016.

Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016

Ο ΠΡΩΤΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ ΣΤΟ ΝΕΟ ΡΟΕΙΝΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ



Ο ιερέας πατέρας Χρήστος Iωαννίδης, από την ενορία της Αγίας Μαρίνας Νέου Ροεινού  Ναύπλιου , την παραμονή των Θεοφανείων , βγαίνει με τον Αγιασμό και αγιάζει τα σπίτια και τους κατοίκους του χωριού, Ναύπλιο Τρίτη 5  Ιανουαρίου 2016. 

H ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

Πινακίδα έξω από το χωριό  Νέο Ροεινό Ναυπλίου ,Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016.

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2016

Πρώτος ο Απόλλωνας-χάλκινο η ΓΕΝ (video)


Ο Απόλλωνας Πατρών κατέκτησε την πρώτη θέση στο 
final-for του πρωταθλήματος νεανίδων στο βόλεϊ για την περιφέρεια Πελοποννήσου που έγινε Σάββατο και Κυριακή στο Άργος

4-1-1833: Η σφαγή εκατοντάδων άμαχων Αργειτών από τους Γάλλους

111111111111111
ΕΡΓΟ ΤΟΥ LUDWIG KOLLNBERGER ΓΙΑ ΤΗ ΣΦΑΓΗ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ - ΕΘΝΙΚΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
  
 έχοντας περάσει λίγοι μήνες από την δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια το έθνος ήταν σε αναμονή του δεύτερου «λαμπρού» κυβερνήτη, του Όθωνα. Τα τσιράκια των ξένων έπρεπε να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Δεν έπρεπε κανένας γκιαούρης να σηκώσει το βρωμοκέφαλό του στο παλικαράκι που έρχεται να κυβερνήσει.
Ο Ιωάννης Κωλέττης ήταν υποδειγματικός στη βρωμιά και την δολοπλοκία. Αυτός ο φουστανελοφόρος χλαπάτσας έπρεπε να προστατεύσει τις φιλοδοξίες του και την πάρτη του με όποιο κόστος ακόμα και αν έγλειφε ή πρόδιδε συμπατριώτες του. Φρόντισε λοιπόν ο κερατάς να σταλούν Γάλλοι στρατιώτες στην Πελοποννησιακή ύπαιθρο για να επιβάλουν την τάξη, «κανένας κλεφταράς ή καπετάνιος να μην αντισταθεί στις γαλλικές μπαγιονέτες». Οι Γάλλοι είχανε έρθει πριν 5 χρόνια για να διώξουν – και καλά – τον Ιμπραήμ αλλά κάνανε αρμένικη βίζιτα και στρογγυλοκάθισαν για τα καλά.
Εν τέλει κίνησαν από την Κορώνη γύρω στους 800 Γάλλοι στρατιώτες – χωρίς βέβαια να τραγουδούν τη Μασσαλιώτιδα – έχοντας διοικητή έναν στόκο συνταγματάρχη, τον Στοφέλ, για να πιάσουν το Άργος το οποίο ο Καποδίστριας είχε αρχίσει να το αναπτύσσει πριν τον καρυδώσουν.
Όταν λοιπόν έφτασαν στο Άργος ο συνταγματάρχης ζήτησε να μείνει στο καλύτερο σπίτι της πόλης, το περίφημο Καλλέργειο, που ήταν οικεία του Έλληνα στρατιωτικού, Δημήτρη Καλλέργη, που όμως έλειπε. Όταν η σωματοφυλακή του σπιτιού αρνήθηκε στον Στοφέλ να μείνει στο σπίτι, αυτός δεν κώλωσε, συνέλαβε τον αρχηγό της φρουράς και τον εκτέλεσε χαλαρά. Η γυναίκα του Καλλέργη αφού συνήλθε από το σοκ την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια σε γειτονικό αρχοντικό γιατί τούτος ο σκατόγαλλος πρέπει να χε νονό τον Ροβεσπιέρο!
Δεν ξεκίνησε καλά η γαλλική διαμονή. Στα γύρω χωριά άρχισαν να συγκεντρώνονται ελληνικά στρατεύματα ενώ και οι Αργείοι ήταν εξαγριωμένοι. Το βράδυ της 4ης Ιανουαρίου Γάλλοι εξοδούχοι και Έλληνες στρατιώτες είχαν βγει να τα τσούξουν όχι παρέα φυσικά. Ρακάδικα, καπηλειά, καφενεία και ποτοπωλεία της πόλης είχαν γεμίσει από ένστολους με το κουμπούρι παραμάσχαλα.
Σε ένα από τα καπηλειά κάποιος Έλληνας κάνει προς την μεριά ενός Γάλλου φαντάρου απειλητικά. Ο Γάλλος του πετάει ένα πορτοκάλι φωνάζοντας «Μπαρούφο! (μτφ. μπούρδα ή καυγάς)». «Ναι Μπαρούφο» του απαντάει ειρωνικά ο έξυπνος ο δικός μας και του δίνει ένα μπατζίδι σαν εκείνες τις ξανάστροφες που έδινε ο Κωνσταντάρας στον Τζανετάκο. Στο καπάκι βγαίνουν οι κουμπούρες και οι Γάλλοι τρέχουν προς τον στρατώνα (που τον είχε φτιάξει ο Καποδίστριας). Εκεί παίχτηκε μπινιά όμως.
Ο Συνταγματάρχης δίνει διαταγή στο τάγμα να ξεχυθεί στην πόλη και να τα κάνει όλα γυαλιά καρφιά. Την μαλακία κάποιων ψευτόμαγκων θα την πλήρωνε όλο το Άργος τώρα. Τύμπανα και σάλπιγγες άρχισαν να βαράνε. 5 γαλλικοί λόχοι πέρνανε θέσεις μάχης σε δρόμους, μονοπάτια, εκκλησίες, καφενεία, παντού. Εμπρός, μαρς!
Τα γαλάκια ό,τι έβλεπαν το τρυπούσαν με μπαγιονέτες 40 εκατοστών. Περαστικοί του δρόμου γίνονταν κόσκινο από τις λόγχες, οι πόρτες από τα φτωχά σπιτάκια ισοπεδώνονταν για να μπουκάρουν μέσα τα φαντάρια. Ότι έβλεπαν μέσα το «σουβλάκωναν» και αν ήταν ανθρώπινο κορμί ακόμα καλύτερα. Γεροντάκια, μητέρες, σύζυγοι, παιδάκια κάθε ηλικίας – δεν τους πειράζει – ακόμα και πολλά σκυλιά σκουζανε από τους λογχισμούς των Γάλλων. Οι διαταγές του συνταγματάρχη δεν είχαν περιορισμούς και εξαιρέσεις.
Μόνο σε ένα σπίτι οι Έλληνες μπόρεσαν να οχυρωθούν και να αντισταθούν ώσπου και αυτοί λύγισαν και γίνανε μακαρίτες. 800 Γάλλους πάνοπλους και με κανόνια δεν μπορούσαν να τους κάνουν καλά οι δικοί μας. Οι τελευταίοι γίνανε Λούις! Επι τέσσερις ώρες το Άργος ζούσε στιγμές πολέμου που ούτε οι Τούρκοι λίγα χρόνια πριν δεν προκάλεσαν.
Ο δεσπότης Άνθιμος ήταν σοκαρισμένος. Παίρνει μαζί του έναν διάκο και με μια άσπρη σημαία δεμένη σε μια ανάποδη πατερίτσα πηγαίνει γρήγορα στον στρατώνα να εκλιπαρήσει τον βλαμμένο γάλλο διοικητή. Τελικά αυτός πείστηκε και διέταξε τις σάλπιγγες να παύσουν τη μάχη αφήνοντας πίσω τους τα ρεμάλια του, 300 περίπου σφαγμένους Αργείους. Ανάμεσα στους σκοτωμένους, ήταν και ο πρωτοπόρος ηθοποιός Θόδωρος Αλκαίος, ο δημιουργός της πρώτης ζωντανής θεατρικής παράδοσης στην Ελλάδα. Το πόσοι μακελεύτηκαν αλλά επέζησαν είναι άλλη ιστορία.
Στις εκκλησίες του Αη Νικόλα – εκεί που σήμερα στέκεται ο Άγιος Πέτρος στην κεντρική Πλατεία – και στον Αη Γιάννη έτρεχαν όσοι διασώθηκαν να βρουν ανάμεσα στα στοιβαγμένα πτώματα συγγενείς και φίλους. Οι Γάλλοι δεν επέτρεψαν ούτε καν κηδείες να πραγματοποιηθούν, παρά μόνο πέταξαν τα κουφάρια σε λάκκους για ταφή.
Μετά τα γεγονότα ο Έλληνας υπουργός Στρατιωτικών, Ξ. Ζωγράφος, άφησε τους Αργείους κυριολεκτικά μαλάκες: «Ολίγοι απονενοημένοι στασιασταί και κακούργοι επεβουλεύθησαν την τοποθέτησιν των Γάλλων εις Άργος (…) Ελήφθησαν ήδη όλα όσα η περίστασις επιτρέπει μέσα δια να καταδιωχθώσι και τιμωριθώσιν οι άθλιοι αυτοί κακούργοι». Ζωγράφισε πάλι ο υπουργός, το χει το όνομα μάλλον. Ύστερα από λίγο το κεφάλι του Κολοκοτρώνη επικηρύχτηκε για 5.000 φράγκα καθότι θεωρήθηκε εχθρός του καθεστώτος κτλ κτλ.
Ο Στοφέλ έκανε απλά την δουλειά του και οι έλληνες πολιτικοί τη δική τους. Όλα καλά λοιπόν… Είπαμε όμως, η ιστορία όταν βαριέται να προχωρήσει ευθεία κάνει κύκλους: τα κατάλληλα μέτρα πρέπει να παίρνονται ακόμα και αν απαιτούνται θυσίες.
Πηγή: www.flust.gr