Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012


ΕΚΔΗΛΩΣΗ- ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ ΑΠΟ ΤΗΝ Π.Ε. ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΗΣ Μ.ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ



Εκδήλωση- αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη  πραγματοποίησε η Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας το Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012 στην αίθουσα της πρώτης Βουλής των Ελλήνων στο Ναύπλιο. Η εκδήλωση έγινε σε συνεργασία του  μικτού πολυφωνικού σχήματος  της ΔΟΠΠΑΤ Ναυπλίου και της Μαρίας Φαραντούρη. Η χορωδία  παρουσίασε έργα του μεγάλου συνθέτη Μίκυ Θεοδωράκη. Ο αντιπεριφερειάρχης Αργολίδος Αναστάσιος Χειβιδόπουλος   κατά την διάρκεια της εκδήλωσης τίμησε  τη μοναδική ερμηνεύτρια Μαρία Φαραντούρη. Η δημοτική χορωδία Ναυπλίου τελεί υπό την διδασκαλία και διεύθυνση του μαέστρου  Θεοδόση  Αντωνιάδη.

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012


27.10.2012 | 22:51

Ένταλμα σύλληψης για τον Κ. Βαξεβάνη που δημοσιοποίησε τη "λίστα Λαγκάρντ" - Ποιοι είδαν το όνομά τους κι αντιδρούν - Στη Βουλή δυο ονόματα πολιτικών

- Τηλεφωνική συνέντευξη του Βαξεβάνη: Γίνεται προσπάθεια φίμωσης
- ΣΥΡΙΖΑ: Προκλητική και απαράδεκτη η δίωξη εναντίον του Κ. Βαξεβάνη
- Γ.Βουλγαράκης:''Με στοχοποιούν-Ούτε εγώ ούτε η σύζυγος μου έχουμε λογαριασμούς στο εξωτερικό''
- Στη δημοσιότητα απο το περιοδικό HOT DOC  η περιβόητη λίστα
- Eπιχειρηματίες, εκδότες, έμποροι και φοιτητές στη λίστα
- Σελίδα υποστήριξης του Βαξεβάνη στο facebook


ΣΟΦΙΑ ΒΕΜΠΟ:«ΒΑΖΕΙ Ο ΝΤΟΥΤΣΕ ΤΗ ΣΤΟΛΗ ΤΟΥ» (VIDEO)

E-mail Εκτύπωση PDF
Η ελληνίδα βάρδος, με τη φωνή της αναπτερώνονταν οι έλληνες, γιατί η καρδιά της ήταν γεμάτη Ελλάδα. 

Με το ξεκίνημα του 1941 ανεβαίνει στο θέατρο Μοντιάλ η επιθεώρηση  Bella Grecia  των Χαρίτου – Λαουτάρη - Παπαδόπουλου.
Η Βέμπο τραγουδά δυο νέα πολεμικά τραγούδια: το «Στον πόλεμο βγαίν΄ο Ιταλός» παρωδία του Γ. Θίσβιου πάνω στη μεγάλη επιτυχία της Βέμπο «Στη Λαρσα βγαίν΄ο Αυγερινός» και το «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του»

Τον επόμενο μήνα θα δεχθεί  πρόταση από το ραδιοφωνικό σταθμό της Αθήνας να αναλάβει εκπομπή.
Η Βέμπο δέχεται φυσικά αφιλοκερδώς.
Περισσότερα...
Σιατίστης Παύλος: «Δεν μπορείς να δηλώνεις Έλληνας και να πρεσβεύεις το Ναζισμό»Ο ιεράρχης που προκάλεσε αίσθηση με τη δημόσια τοποθέτηση του εναντίον της Χρυσής Αυγής, με αποτέλεσμα να δεχτεί, όπως λέει, ακόμη και απειλές νια τη σωματική του ακεραιότητα, μιλάει έξω από τα δόντια
Μεγέθυνση γραμματοσειράς Σμίκρυνση γραμματοσειράς print Εκτύπωση    send Αποστολή
 
Της Κατερίνας Μπακογιάννη, από το περιοδικό «Κ» της Κυριακάτικης Καθημερινής
Είναι ο πρώτος - αλλά και ο μοναδικός μέχρι σήμερα - ιεράρχης που με άρθρο του στο Διαδίκτυο επέλεξε να αρθρώσει λόγο αγάπης και διαμαρτυρίας κόντρα στις εκδηλώσεις μίσους τns Xρυσής Aυγής. Αφορμή αποτέλεσαν τα επεισόδια που εκτυλίχθηκαν έξω από το θέατρο Χυτήριο προ δεκαημέρου, όταν βουλευτές και οργανωμένα μέλη τns Χ.Α. επιτέθηκαν κατά θεατών και καλλιτεχνών. Eνας μητροπολίτης ήρθε και «έσωσε την παρτίδα» για την Εκκλησία την τελευταία στιγμή; Ή, αντίθετα, το ξέσπασμά του λειτουργεί σαν άλλοθι για τη σιωπή των πολλών, όταν μάλιστα άλλοι στην ιεραρχία δείχνουν να κλείνουν το μάτι πρoς το συγκεκριμένο κόμμα; Και, επίσης, τι συνιστά πολιτική και τι θεολογική παρέμβαση στη ζωή των πολιτών;

Τι σας ενοχλεί περισσότερο; Το ότι η Χρυσή Αυγή επιχειρεί να ταυτιστεί με την Ορθοδοξία ή η πολεμική της εναντίον των μεταναστών;
Όλα. Δεν μπορεί τέτοιοι άνθρωποι να παρουσιάζονται ως υπερασπιστές τnς Ορθοδοξίας. Πως μπορεί να είναι χριστιανός εκείνος ο oποίος προσβάλλει τον Χριστό στο πρόσωπο των μεταναστών; Πως μπορώ εγώ ως χριστιανός, να συνυπάρχω με τη Χρυσή Αυγή και τις πρακτικές τns, οι οποίες πηγάζουν από την ιδεολογία τns; Σε μια τέτοια προοπτική έχω ακυρώσει το Ευαγγέλιο και την πίστη μου.

Εχετε σκεφτεί ποια θρησκευτική διαπαιδαγώγηση οπλίζει αυτούς τους ανθρώπους με τέτοιο μίσος;
Αυτό που τους οπλίζει με μίσος είναι το ναζιστικό τους φρόνημα. Αυτό δεν το έκρυψαν ούτε στα λόγια τους ούτε στα έργα τους. Ο υπουργός Προπαγάνδας του Χίτλερ έλεγε τότε: «Κατάρα στο έλεος και στη συμπάθεια. Φανείτε σκληροί, φανείτε ανελέητοι». Και φάνηκαν και σκληροί, και ανελέητοι.

Δεν ευθύνονται και κάποιοι ιεράρχες με τον μισαλλόδοξο λόγο τους;
Θέλω να πιστεύω ότι δεν καλλιεργεί το μίσος συνειδητά κανένας, γιατί το μίσος ακυρώνει την πίστη.

Δεν ευθύνεται και η Εκκλησία που το τρίπτυχο Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια έχει γίνει απωθητικό για μια μερίδα του κόσμου;

Το έχει πει πάρα πολύ ωραία ο Ελύτης με το «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών». Πήραμε τρεις λέξεις και τις πυροβολήσαμε. Αυτό το έκανε η δικτατορία. Αυτό γίνεται λοιπόν και σήμερα από κάποιους και έρχεται η Χρυσή Αυγή και εκμεταλλεύεται την κατάσταση. Αλλά δεν μπορείς να δηλώνεις Ελληνας και να πρεσβεύεις το ναζισμό. Θα πρέπει να έχεις ακρωτηριάσει την ιστορική σου μνήμη.

Η ιστορική μας μνήμη δεν μας θυμίζει και ότι στη χούντα πολλοί ιερείς απλώς «διάβαζαν»;
Όχι όλοι. Είναι πολλοί που δεν «διάβαζαν». Αλλά και πάρα πολλοί από τους πολιτικούς που μετέπειτα έκαναν τους προοδευτικούς ήταν όχι απλώς φοβισμένοι, αλλά φρόντιζαν να κάνουν και παρέα με παράγοντες του καθεστώτος.

Δεν θα έπρεπε να είχαν βρεθεί και άλλοι ιεράρχες να μιλήσουν δημόσια σήμερα εναντίον της Χρυσής Αυγής;
Δεν αισθάνομαι καθόλου μόνος, διότι από την ημέρα που δημοσιεύτηκε η παρέμβασή μου δέχτηκα πάρα πολλά τηλεφωνήματα από ιερείς, των οποίων η κοινή συνισταμένη ήταν ότι επιτέλους κάποιος είπε τα πράγματα με το όνομα τoυς.

Αλλά σας συγχαίρουν κατ' ιδίαν και όχι δημόσια;

Μπορεί να μην τα λένε στο Ιντερνετ, αλλά τα λένε στον κόσμο.

Οταν μάλιστα επικρατεί σύγχυση για τις απόψεις της Εκκλησίας, με ενέργειες όπως του μητροπολίτη Πειραιώς, ο οποίος βρέθηκε στο ίδιο αστυνομικό τμήμα με βουλευτές της Χρυσής Αυγής για να καταθέσει μήνυση εναντίον των συντελεστών της παράστασης «Corpus Christi»;
Αυτή είναι η φωνή η δική μου, άλλη είναι η φωνή του Αγίου Πειραιώς, κάποια είναι μια τρίτη φωνή. Οι καταστάσεις ζυμώνονται και πιστεύω ότι δεν είναι μακριά η μέρα που θα υπάρξει πιο επίσημη συνοδική αντιμετώπιση του προβλήματος.

Δεν πρέπει να πάρει θέση ο Αρχιεπίσκοπος; 
Νομίζω ότι ο Αρχιεπίσκοπος έχει πάρει θέση. Δεν κατηγορήθηκε ο Αρχιεπίσκοπος για τα συσσίτια που κάνει; Και τι απάντησε; Πως «εγώ δεν είδα πουθενά στο Ευαγγέλιο ότι πρέπει να βοηθάω τους Έλληνες και όχι τους ξένους».

Από την άλλη, δεν κινδυνεύετε τώρα εσείς να κατηγορηθείτε ότι ανοίξατε πολιτικό διάλογο με ένα κόμμα;
Εγώ δεν πολιτικολογώ εναντίον της Χρυσής Αυγής. Θεολογώ. Και λέω ότι δεν μπορούν να ταυτίζονται με την Εκκλησία και με τον Χριστό, διότι καταπατούν το Ευαγγέλιο και το θέλημά Του καθημερινά. Η Εκκλησία δεν χρειάζεται να πολιτικολογεί. Διότι η θεολογία της είναι πολύ πιο σκληρή από την οποιαδήποτε πολιτική τοποθέτηση.

Αρα είστε υπέρ των πολιτικών παρεμβάσεων εκ μέρους των ιεραρχών; Τι σημαίνει πολιτική;
Πολιτική είναι η ζωή της πόλης. Η ζωή των πολιτών. Δεν έχει λόγο η Εκκλησία για τη ζωή των πολιτών; Αν υπάρχει κάποιος σήμερα που φροντίζει τους πολίτες, είναι η Εκκλησία. Εάν δεν υπήρχε η Εκκλησία, θα είχε γίνει προ πολλού κοινωνική έκρηξη.

Μήπως, όμως, η οικονομική κρίση είναι μια ευκαιρία να χωριστεί το κράτος από την Εκκλησία και να πάψει να μισθοδοτεί τους κληρικούς;
Εμείς δεν έχουμε πρόβλημα με το διαχωρισμό. Αλλά η Εκκλησία αυτήν τη στιγμή δεν μπορεί να συντηρηθεί από μόνη της οικονομικά, γιατί το 96% της περιουσίας της το έχει δώσει στο κράτος. Θα πρέπει η Πολιτεία να επιστρέψει στην Εκκλησία την περιουσία της. Κατά τα άλλα, όχι απλώς δεν έχω αντίρρηση, αλλά και εύχομαι να γίνει αυτός ο διαχωρισμός. Θα είμαστε ελεύθεροι αύριο. Δεν θα μας απειλεί η Πολιτεία. Γιατί εγώ μπορεί να μη φοβάμαι. Μπορεί όμως ένας παπάς που έχει ανάγκη από το μισθό που παίρνει να φοβάται. Και να μη μιλάει. Το κράτος φοβάται μια ελεύθερη και ζώσα Εκκλησία.

Είστε υπέρ των δημόσιων παρεμβάσεων και για άλλα θέματα της ζωής των πολιτών, όπως είδαμε πρόσφατα την
παρέμβαση ιεράρχη για τη σεξουαλικότητα και τον στοματικό έρωτα;

Νομίζω ότι υπάρχουν θέματα τα οποία μπορεί να συζητήσει κανείς σε επιστημονικό και ανθρώπινο επίπεδο, αλλά πιστεύω ότι υπάρχουν θέματα που δεν χρειάζονται δημοσιότητα. Εγώ δεν θα έβγαζα ένα τέτοιο κείμενο, παρόλο που έχω απόψεις για όλα τα θέματα, γιατί εδώ και τριάντα χρόνια ζω και κουβεντιάζω με vέους ανθρώπους.

Και δεν θα μας πείτε τι τους λέτε;Εγώ θα έλεγα πως, όταν διαχωρίζεται η σεξουαλικότητα από την αγάπη και γίνεται μόνο ένα κυνήγι ηδονής, εκεί υπάρχει πρόβλημα.

Τώρα, στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου φοβάστε παρατράγουδα;

Δεν φοβάμαι. Οχι ότι τα αποκλείω. Διότι με απειλούν. Δεν με πειράζει όμως. Tους είπα: Θέλετε να με δείρετε, δείρτε με. Απλώς θα επιβεβαιώσετε πόσο δίκιο έχω.

Μη ορθόδοξος μετανάστης μαθητής έχει, κατά την άποψή σας, το δικαίωμα να σηκώσει την ελληνική σημαία; 
Για μένα, ναι. Θεωρώ τιμή για τον τόπο μου να έρχεται ένας ξένος και να μου λέει: «Θεωρώ και εγώ τιμή να κρατήσω την ελληνική σημαία».

Εν τέλει, πιστεύετε ότι θα έπρεπε να είχε απαγορευτεί η παράσταση «Corpus Christi»;
Δεν μπορώ να ταυτίσω τη χυδαιότητα με την τέχνη. Θα ήθελα να περιφρονηθεί αυτή η παράσταση. Αλλά δεν είμαι υπέρ της λογοκρισίας.

Οπότε έκανε λάθος και η διοίκηση της ΕΡΤ να λογοκρίνει το φιλί δύο ομοφυλόφιλων σε μια σειρά του BBC;
Δεν θα με ενοχλούσε εάν παρουσιαζόταν. Δηλαδή μόνο αυτή η σκηνή έβλαψε την τηλεόραση;


Ανοίγει επίσημα το Φουγάρο ανήμερα της εθνικής επετείου,

 Το ΦΟΥΓΑΡΟ, ο ιστορικός βιομηχανικός χώρος στο Ναύπλιο, ανοίγει επίσημα τις πόρτες του στο κοινό ανήμερα της εθνικής επετείου, την Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012. Με αφορμή την εορταστική ατμόσφαιρα της ημέρας, το ΦΟΥΓΑΡΟ θα φιλοξενήσει ένα ολοήμερο λαϊκό πανηγύρι με ζωντανή μουσική από τη Νάντια Καραγιάννη και το Μπάμπη Τσέρτο, καθώς και διάφορες εκπλήξεις τόσο στους χώρους του, όσο και στο κέντρο του Ναυπλίου. 
Παράλληλα, εντός του ΦΟΥΓΑΡΟΥ εγκαινιάζεται και το Craft Fair #1, μία πολυσυλλεκτική έκθεση με χρηστικά αντικείμενα 56 καλλιτεχνών, που θα διαρκέσει μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου.

Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον ιστορικό βιομηχανικό χώρο του ΦΟΥΓΑΡΟΥ - ορόσημο για την ευρύτερη περιοχή, καθώς στέγαζε κάποτε τις εγκαταστάσεις της κονσερβοποιίας Ανθός.

Σήμερα έχει μετατραπεί σε Τόπο Δημιουργίας και Έκφρασης, που περιλαμβάνει Βιβλιοθήκη Τέχνης και Ανθρωπιστικών Σπουδών, Εκθεσιακούς και Συναυλιακούς Χώρους, Εργαστήριο Τεχνών για μικρούς και μεγάλους, Café, καθώς βέβαια και το ArtShop, κατάστημα που έχει αφήσει το ιδιαίτερο στίγμα του στην πόλη του Ναυπλίου.

Η ανάπλαση του Φουγάρου έγινε σε συνεργασία με τους Ε. Σακελλαρίδου + Μ. Παπανικολάου & Συνεργάτες Αρχιτέκτονες, με διαχειριστή Μελετών και Κατασκευών τον Πολιτικό Μηχανικό Ηλία Τσουλογιάννη. Συνεργάστηκαν επίσης οι Φανή Τσουλογιάννη και Johnny Seefelder (Αρχιτέκτονες), η dmd team Tεχνική Eταιρία, καθώς και το Γραφείο Ιωάννης Παπαγρηγοράκης & Συνεργάτες, στις πρωτοποριακές μελέτες και εφαρμογές γεωθερμικής ενέργειας.

Πρωτοβουλία της Φλωρίκας Π. Κυριακοπούλου, το ΦΟΥΓΑΡΟ έχει σήμερα μεταμορφωθεί σε ένα μεγάλο, Διαδραστικό Έργο Τέχνης που απευθύνεται στο νου και τις αισθήσεις. Φιλοδοξεί να γίνει Χώρος Ζωής και αγαπημένο Στέκι και με τη δραστηριότητά του να συνδράμει ουσιαστικά στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της Αργολίδας.

Κυριακή 28 Οκτωβρίου το ΦΟΥΓΑΡΟ σας περιμένει όλους από τις 12 το μεσημέρι μέχρι τις 6 το απόγευμα! 

Δεν είναι Ελληνες

Πριν από 72 χρόνια οι πατεράδες και οι παππούδες μας αμύνθηκαν κατά των δυνάμεων του ρατισμού, του φασισμού και του ναζισμού.

Σήμερα υπάρχουν άτομα στο Κοινοβούλια που υποστηρίζουν ότι οι παρακάτω δεν είναι Ελληνες, Θα έπρεπε να κρύβονται όλοι οι Παναγιώταροι στην εθνική μας επέτειο του αγώνα όλων μας κατά των φυλετικών και αιματολογικών διακρίσεων.















Οι παραπάνω και δεκάδες άλλοι γνωστοί και άγνωστοι συμπολίτες μας "δεν είναι Ελληνες", σύμφωνα με την άποψη των νεοναζιστών
Γεια και χαρά σας ρε Ελληναράδες και εύγε σε όλους εσάς που τους ψηφίσατε και τους υποστηρίζετε.

ΨΑΡΕΨΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΣΤΑ ΣΥΣΣΙΤΙΑ

E-mail Εκτύπωση PDF
15Η εκκλησία για μια ακόμη φορά δείχνει την αλληλεγγύη της στον συνάνθρωπό μας.
Με πρωτοβουλία της δεκάδες κιλά ψάρια που ψάρεψαν από μοναστήρια, μοναχοί, θα διατεθούν για το εκκλησίασμα, και ειδικά για αυτούς που το έχουν ανάγκη, τις άπορες οικογένειες, τους συνταξιούχους και τους φοιτητές.

Πολλοί ψαράδες έλαβαν μέρος για να δώσουν την ψαριά τους  σε συσσίτια. Από την άλλη  η  δράση Παιδί και οικογένεια με δεκάδες εθελοντές πήρε την πρωτοβουλία αυτή,  αφού  το κράτος πρόνοιας δεν φροντίζει για τα …αυτονόητα.
Περισσότερα...

ΜΗΧΑΝΑΚΙ ΧΤΥΠΗΣΕ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΡΓΟΥΣ

Αφιερωμένο στους συμπολίτες μου Άργειους. Πριν απο 10 λεπτά μηχανάκι χτύπησε ένα παιδάκι- γνωστού σε όλους μας- στον πεζόδρομο της πόλης, μπροστά από το πρώην κατάστημα του Αποστολόπουλου, το οποίο τραυματίστηκε με αίματα κλπ.Δεν γνωρίζω τη πραγματική κατάστασή του -εύχομαι να μην είναι κάτι σοβαρό.Την ίδια στιγμή μηχανάκι γνωστού ταχυφαγίου, συνέχιζε τη δαιμονισμένη πορεία του, πάνω στη πλατεία της πόλης, ατάραχο, και ανενόχλητο.Έχω πολλές φορές διαμαρτυρηθεί και έχω στείλει και έγγραφο στην Αστυνομία και στον Εισαγγελέα για αυτό ακριβώς το θέμα,έχοντας επισημάνει ότι κάποια στιγμή θα συμβεί το αναπόφευκτο, αλλά είμαι σίγουρος ότι κανένας δεν θα συγκινηθεί, ούτε η Δημοτική Αρχή, ούτε οι πολίτες που υπνωτισμενοι και αποχαυνωμενοι παρακολουθούν τον καθημερινό τους βιασμό χωρίς αντίδραση.Μόλις με ενημέρωσαν ότι τελικά το παιδί το πήρε το νοσοκομειακό ,ενώ την Αστυνομία την κάλεσε γειτνιαζον καταστηματάρχης, αφού το φιλοθεάμον κοινό παρακολουθούσε το αξιοθέατο.
ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ

Δημήτρης Μητσόπουλος

http://argolikeseidiseis.blogspot.gr/


Εικόνες του Ναυπλίου από τον πόλεμο και την κατοχή.


 Ναύπλιο. Δρομόσκαλα στην Παλιά Πόλη. Δημοσιεύεται στο Γ. Ρούβαλης, Οι Πέτρες και οι Άνθρωποι. Μικροϊστορία του Ναυπλίου.
 
Τα καταφύγια του Ναυπλίου το 1940 – Ο βομβαρδισμός των συμμαχικών πλοίων στην περιοχή Καραθώνας – Αληθινές πολεμικές ιστορίες – Η μάχη της Κρήτης δια μέσω του Ναυπλίου – Κατοχή, Χριστούγεννα στο Ναύπλιο – Η απελευθέρωση του Ναυπλίου την 14η Σεπτεμβρίου 1944 - Η είσοδος του ΕΛΑΣ στο Ναύπλιο.

Τα καταφύγια του Ναυπλίου το 1940


Παρότι έχουν περάσει έξι περίπου δεκαετίες πιστεύω πως ήσαν πρό­σφατα. Ήμουν παιδί στην τετάρτη Δημοτικού στην Πρόνοια. Δεν πέρναγε από το μυαλό μου ότι η Ελλάδα πήγαινε για πόλεμο. Οι εφημερίδες της εποχής έγραφαν για επιστρατεύσεις συγγενών και άλλα, που τα διάβαζαν οι γονείς μας. Στις 28 Οκτωβρίου 1940, ημέρα Δευτέρα στις 8 το πρωί που πήγαμε στο σχολείο, η διευθύντρια κ. Ιωάννα Βαρκάντζα μας ανακοίνωσε κλαίγο­ντας πως δεν θα κάναμε μάθημα για λίγες μέρες, γιατί μας κήρυξαν οι Ιτα­λοί τον πόλεμο. Αρχίσαμε εμείς τα μικρά παιδιά των 10 και 12 χρονών να ζητωκραυγάζουμε. Οι καμπάνες χτυπούσαν στις εκκλησίες της Αγίας Τριάδας, της Ευαγ­γελίστριας και της πόλης του Ναυπλίου. Ο λαός έβαλε τις εθνικές σημαίες στα μπαλκόνια. Όλοι το έλεγαν «η Ιταλία μας κήρυξε τον πόλεμο». 

Ο Βομβαρδισμός του Αργους στις 14ης Οκτωβρίου 1943 από τους συμμάχους

 Το αεροδρόμιο του Άργους απετέλεσε πολλές φορές στό­χο των συμμαχικών αεροπλάνων, τα οποία επέδραμαν ενα­ντίον του, άλλοτε με μεγαλύτερη και άλλοτε με μικρότερη ε­πιτυχία, πάντα όμως χωρίς να αφήνουν περιθώρια στους Γερμανούς για εφησυχασμό. Η πρώτη επιδρομή που έχει καταγραφεί έγινε το Νοέμβριο του 1944. Προηγήθηκε νυχτε­ρινή επίθεση με αρκετές γερμανικές απώλειες και το πρωί, καθώς οι Γερμανοί του αεροδρομίου και του Αγίου Νικολά­ου (ναού) είχαν παραταχθεί για προσκλητήριο, δύο συμμαχι­κά αεροσκάφη (Hurricanes) – το ένα μέσα από την Πάνιτσα και το άλλο από τη Χούνη του Κάστρου – επέπεσαν εναντίον τους προκαλώντας μεγάλες απώλειες σε άνδρες και αερο­σκάφη (καταστράφηκαν 13 στούκας επί τόπου). Φήμες επέ­μεναν πως πιλότος του ενός αεροσκάφους ήταν ο Βαρβέρης από το Άργος. Άλλες δύο τουλάχιστον σοβαρές επιδρομές ε­ναντίον του αεροδρομίου έγιναν τον Απρίλιο και το Σεπτέμβριο του 1943. Τέλος ο μοιραίος βομβαρδισμός της 14.10. 1943. 

Η κατοχή στην Αργολίδα με τη ματιά ενός Ιταλού.

 Ο Φράνκο Ρομάνο, Ιταλός στρατιώτης και φοιτητής της Ιατρικής, μετατέθηκε στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1942, αρχικά στην Αθήνα και κατόπιν στο Άργος, όπου έκανε πολλούς φίλους. Θεράπευσε κατοίκους της πόλης, καθώς και ανθρώπους της ευρύτερης περιοχής. Το Σεπτέμβριο τον 1943, μετά τη συνθηκολόγηση της Ιταλίας, κατόρθωσε να γλιτώσει από τους Γερμανούς. Τότε γνώρισε και ερωτεύτηκε την Ευαγγελία Τουμπάνου. Το 1944 παντρεύτηκαν -ύστερα από πολλές περιπέτειες – και το 1945 έφυγαν για την Ιταλία. Απέκτησαν δύο παιδιά. Η Ευαγγελία πέθανε στις 5 Απριλίου 1998. Ο Φράνκο -σήμερα ογδόντα τριών ετών-αφιερώνει στη μνήμη της αυτό το βιβλίο.

Οι Γερμανοί στην Αργολίδα 1941.

Χριστούγεννα 1940-41, «κάπου στην Αλβανία». - Θάνος Μπόμπος, Τάκης Σαγκανάς – Γιάννης Λογοθέτης

 Οι επίστρατοι της Αργολίδας κατά τον πόλεμο του 1940 στελέχωσαν κυρίως το 8ο Σύνταγμα Πεζικού Ναυπλίου, το οποίο ανήκε στην IVη Μεραρχία. Το Σύνταγμα αυτό δραστηριοποιήθηκε στην περιοχή της Ηπείρου και ειδικότερα στους τομείς Αργυροκάστρου – Λιμποχόβου – Πρεμετής – Κλεισούρας και ήταν από τις ελάχιστες μονάδες, που συμπτύχθηκαν με τάξη μετά την οπισθοχώρηση και τη συνθηκολόγηση με τους Γερμανούς. Έτσι στις 2.5.1941 έφτασε στη Ναύπακτο και στις 9/10.4.1941 διεκπεραιώθηκε στην Πελοπόννησο (Ψαθόπυργο), όπου και διαλύθηκε.

Η Αργολίδα στα όπλα – Η μάχη στο χάνι Αχλαδοκάμπου.

  Το 1944 είναι ο χρόνος των παθών για την Χιτλερική Γερμανία. Τα συμμαχικά στρατεύ­ματα προελαύνουν σε ό­λα τα μέτωπα και οι α­ντιστασιακές οργανώσεις στην κατεχόμενη Ευρώπη με καθημερινές πράξεις σαμποτάζ, με ενέδρες και φονικές μάχες καθιστούν τη θέση των στρατευμά­των κατοχής απελπιστι­κή. Εκείνο όμως που ιδιαίτε­ρα απασχολεί τη Γερμανική διοίκηση στην Ελλά­δα είναι η με πάση θυσία διατήρηση ανοιχτής της οδού διαφυγής των Γερμανικών στρατευμά­των απ’ το Μωριά προκειμένου έτσι ν’ αποφύγουν τον εγκλωβισμό τους από τις προελαύνουσες προς νότο Ρωσικές στρατιές.

Γοργοπόταμος: Η Γέφυρα που ένωσε τους Έλληνες (βίντεο)

Προβολή του άλμπουμ 9

 69 χρόνια μετά την ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοπόταμου, η Μηχανή του Χρόνου με τον πολύ καλό φίλο από τα παλιά Χρήστο Βασιλόπουλο μας ταξιδεύει στα χρόνια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.  Ο Γοργοπόταμος, το πρώτο μεγάλο σαμποτάζ στα μετόπισθεν του Άξονα, αναπτέρωσε το ηθικό όλων των κατεχόμενων λαών και διέκοψε έστω και για λίγο τον ανεφοδιασμό του Ρόμελ στη Μέση Ανατολή.

“Οι συνταγές της... πείνας” (βίντεο)

 Τα φαγητά που έτρωγε ο κόσµος στη γερµανοκρατούµενη Αθήνα, οι «Συνταγές της… πείνας» (εκδόσεις Οξυγόνο 2011),είναι το αντικείµενο πρωτότυπης ιστορικής έρευνας της γνωστής ιστορικού Ελένης Νικολαΐδου*, που αναδεικνύει ανάγλυφα ιστορίες καθηµερινής τρέλας στην κατεχόµενη πόλη.
Στα χρόνια της Κατοχής, τα χόρτα ήταν στο επίκεντρο των συνταγών στα αλµυρά φαγητά και η σταφίδα στα γλυκά«Παίρνετε τις ντοµάτες, αν τις βρείτε, τις λειώνετε, τις βράζετε και µετά ρίχνετε τις ελιές: 5 µε 6 ελιές για κάθε άτοµο της οικογένειας. Να µια νόστιµη σούπα που δεν την είχατε σκεφτεί πριν». Τέτοιου τύπου συµβουλές έδιναν καθηµερινά οι εφηµερίδες της Κατοχής, καθώς οι ελλείψεις προϊόντων, οι αστρονοµικές τιµές, η µαύρη αγορά έκαναν την επιβίωση δύσκολη και έφερναν την ασιτία προ των πυλών.

30 Μαΐου 1941. Τη νύχτα που κατέβηκε η σβάστικα.(ντοκιμαντέρ)

 Τα ξημερώματα της 30ης Μαΐου 1941, ο Μανώλης Γλέζος και ο Λάκης Σάντας, νέοι φοιτητές τότε, σκαρφάλωσαν στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης με στόχο να κατεβάσουν τη γερμανική σημαία με τη σβάστικα. 

Αφιέρωμα μνήμης - Χρονικό: "68 χρόνια μετά την θηριωδία των Γερμανών στο χωριό Καρατζά."

 Αυτές τις μέρες, πριν από 68 χρόνια, μια τραγωδία σημάδεψε για πάντα τις ψυχές των κατοίκων των φτωχών χωριών της Τροιζηνίας. Στις 4 Ιουνίου 1944, τα Γερμανικά στρατεύματα κατοχής, εξοργισμένα με τους Τροιζήνιους που σήκωσαν κεφάλι και αντιστέκονταν, συγκέντρωσαν όλους τους άντρες του Καρατζά, και τους έκλεισαν σε μια αποθήκη.

Άγνωστη Αργολίδα: Απομεινάρια του 2ου παγκοσμίου πολέμου στην Αργολίδα

 Στην Ελλάδα υπάρχουν εκατοντάδες μόνιμα ή ημιμόνιμα οχυρωματικά έργα, καταφύγια και εγκαταστάσεις, διασκορπισμένα κατά μήκος των χερσαίων μας συνόρων, στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο, σε σημαντικά περάσματα στο εσωτερικό της χώρας, σε νησιά και σε παράκτιες περιοχές. 'Ενα μεγάλο μέρος από αυτά κτίστηκε από τα στρατεύματα κατοχής με σκοπό την φύλαξη του συγκοινωνιακού δικτύου της χώρας και την προστασία των κατακτημένων περιοχών από πιθανή απόβαση των συμμάχων.

Μέρες του ΄40 στην Αργολίδα (βίντεο)

  Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί μαρτυρίες από ανθρώπους στην Αργολίδα, να εξιστορούν τα γεγονότα του 1940 όπως τα έζησαν τις ημέρες εκείνες. Άγνωστα γεγονότα και περιστατικά από τα χείλη εκείνων που τα έζησαν και τα αφηγούνται στο δημοσιογράφο Γιώργο Αντωνίου.