Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

Αγιασμός στη Σμύρνη έπειτα από 94 χρόνια (VIDEO)

Αγιασμός στη Σμύρνη έπειτα από 94 χρόνια (VIDEO)
Για πρώτη φορά μετά από σχεδόν έναν αιώνα το απολυτίκιο των Θεοφανείων ακούστηκε στη γη της Ιωνίας και ο σταυρός αγίασε τα ύδατα. 94 χρόνια μετά την καταστροφή, στο περίφημο Και, την παραλία της Σμύρνης, που τον Αύγουστο του 1922 ποτίστηκε από τα δάκρυα και το αίμα των ξεριζωμένων Ελλήνων, τα δάκρυα που έτρεξαν σήμερα ήταν όχι από πόνο, αλλά από συγκίνηση.
Παρακολουθήστε εικόνες που μετέδωσε η τηλεόραση του ΣΚΑΙ από τον αγιασμό των Θεοφανείων και την κατάδυση του Τιμίου Σταυρού στο λιμάνι της Σμύρνης


Τα λιγοστά μέλη της ελληνικής παροικίας, μαζί με εκατοντάδες Έλληνες προσκυνητές, πολλοί από αυτούς απόγονοι Μικρασιατών βρέθηκαν στο άλλοτε ακμάζον κέντρο του ελληνισμού για να γιορτάσουν τα Θεοφάνεια. Για να πιάσουν τον σταυρό έπεσαν στα παγωμένα νερά επτά άνθρωποι. Το «παρών», δε, στην ιστορική στιγμή έδωσαν ο Γενικός πρόξενος της Ελλάδος στην περιοχή, Θεόδωρος Τσακίρης, ο βουλευτής Χίου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Μιχαηλίδης, καθώς και μέλη της ομογένειας, ενώ πλήθος δημοσιογράφων και φωτορεπόρτερ κάλυψαν το γεγονός.
Ο αγιασμός τελέσθηκε στο λιμάνι της πόλης, μπροστά από το κτίριο του ελληνικού προξενείου, μετά από επίσημη άδεια που εξέδωσαν οι τουρκικές αρχές.
Τον αγιασμό των υδάτων τέλεσε ο πατήρ Κύριλλος Συκής, ο πρώτος ορθόδοξος ιερέας, ο οποίος λειτουργεί μόνιμα στη Σμύρνη μετά την καταστροφή και τον ξεριζωμό του 1922.
Στο μήνυμά του ο Πατήρ Κύριλλος ευχήθηκε «σε όλη τη Ρωμιοσύνη έτσι να πορεύεται πάντοτε μέσα στο ρου και τον χρόνο της ιστορίας, χωρίς ποτέ να χάνεται, να σβήνεται, να γίνεται αλησμόνητη, αλλά να είναι πάντοτε παρούσα μέσα από οποιεσδήποτε συνθήκες».
Ο ίδιος, συγκινημένος, έστειλε την αγάπη του στην Ελλάδα «με σταγόνες από τον αγιασμό της Σμύρνης μαζί με τα δάκρυα αλλά και την χαρά των πρόγονων μας, σήμερα».
Ο π. Κύριλλος, από το 1990 τελούσε περιστασιακά λειτουργίες καθώς δεν υπήρξε ποτέ σταθερός ιερέας στη Σμύρνη μέχρι τον Αύγουστο του 2013, όταν ο Οικουμενικός Πατριάρχης  Βαρθολομαίος τού εμπιστεύθηκε μόνιμα τη θέση. Επίκεντρο της εκκλησιαστικής ζωής είναι ο ναός της Αγίας Φωτεινής.
Δεν είναι ο περικαλλής ναός της Σμύρνης που χάθηκε με την καταστροφή του 1922, αλλά ένας παλαιός ολλανδικός ναός, που εγκαταλήφθηκε από το ποιμνιό του μετά τα Σεπτεμβριανά το 1955 όταν οι Ολλανδοί έφυγαν. Αργότερα η τότε ελληνική κυβέρνηση ζήτησε να ενοικιάσει τον ναό για 99 χρόνια και το 1981 έγινε ανακαίνιση και μετατράπηκε σε ορθόδοξη εκκλησία που λειτουργούσε Χριστούγεννα και Πάσχα.

Ο Αγιασμός των υδάτων στον Κεράτιο κόλπο από τον Οικουμενικό Πατριάρχη (ΦΩΤΟ)

Ένας νεαρός από το Αγρίνιο, ο Νικόλαος, έπιασε τον σταυρό κατά τον καθαγιασμό των υδάτων από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στον Κεράτιο Κόλπο. Στην τελετή συμμετείχε πλήθος πιστών από την Πόλη και προσκυνητών από την Ελλάδα και άλλες χώρες.
Νωρίτερα τελέστηκε θεία λειτουργία και ο μεγάλος Αγιασμός στον Πάνσεπτο Πατριαρχικό Ναό και ακολούθως εν πομπή ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Ιεράρχες και κληρικοί και οι πιστοί κατευθύνθηκαν στην προκυμαία του Φαναρίου. Από εκεί ο Οικουμενικός Πατριάρχης έριξε τον Τίμιο Σταυρό ευλογώντας τα ύδατα του Κερατίου.
Παρέστησαν ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκροτήσεως Παναγιώτης Κουρουμπλής, εκπροσωπώντας την ελληνική Κυβέρνηση, ο υφυπουργός Εξωτερικών Ιωάννης Αμανατίδης, ο Πρέσβης της Ελλάδος στην Άγκυρα κ. Κυριακός Λουκάκης, ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδος στην ΚΠολη Ευάγγελος Σέκερης μετά της συζύγου του,  η Πρόξενος κυρία Δανάη Βασιλάκη, ο Άρχων Γεώργιος Καλαντζής, πρώην Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, Άρχοντες από την Πόλη και το εξωτερικό, Καθηγητές Θεολογίας από διάφορες Πανεπιστημιακές Σχολές του κόσμου, ο πρώην Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, Καθηγητής Οφθαλμολογίας Ιωάννης Παλλίκαρης.

Πέθανε ο Μάκης Ψωμιάδης από ανακοπή καρδιάς!06.01.2016 | 15:50

Πέθανε ο Μάκης Ψωμιάδης από ανακοπή καρδιάς!

- Αιφνίδια από ανακοπή καρδιάς έφυγε από την ζωή ο Μάκης Ψωμιάδης
- Μεταφέρθηκε τα ξημερώματα στο νοσοκομείο όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του
- Ο Μάκης Ψωμιάδης ήταν Πρόεδρος της ΑΕΚ, ανέλαβε πρώτα την μπασκετική και μετά την ποδοσφαιρική
- Πέρασε μεγάλο μέρος της ζωής του στην φυλακή - Ήταν γιος ιερέα και γεννήθηκε στην Καβάλα

Συνταξιούχους δύο "ταχυτήτων" διαμορφώνει το νέο Ασφαλιστικό

Συνταξιούχους δύο "ταχυτήτων" διαμορφώνει το νέο Ασφαλιστικό

Ποιες παλιές συντάξεις θα "απομειωθούν" μετά το 2018 και ποιες πιθανόν θα αυξηθούν. Τι λέει η κυβέρνηση και τι η ίδια πραγματικότητα, αλλά και το ίδιο της το … σχέδιο για την "προσωπική διαφορά".
Οι συντάξεις και το δόγμα της "καμένης γης"

Οι συντάξεις και το δόγμα της "καμένης γης"

Μειώσεις δεν θα υπάρξουν αλλά για όλα φταίνε οι προηγούμενοι, είναι η μαξιμινή επωδός. Οι φόβοι και σκληρό πρέσινγκ για να μην κεφαλαιοποιηθεί πολιτικά η κοινωνική οργή.
Αντίστροφη μέτρηση για την πώληση του ΟΛΘ

Αντίστροφη μέτρηση για την πώληση του ΟΛΘ

Μήνας-ορόσημο ο Ιανουάριος για την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ, καθώς, αναμένεται να ολοκληρωθεί το due dilligence στην εισηγμένη εταιρεία, το σχέδιο ανάπτυξης και το επιχειρησιακό σχέδιο.

Θεοφάνεια: Η Σμύρνη μάνα, σήμερα γέλασε (VIDEO)

Σε κλίμα κατάνυξης και συγκίνησης γιορτάστηκαν για πρώτη φορά φέτος μετά τον διωγμό του 1922 τα Θεοφάνεια στη Σμύρνη. Εκατοντάδες πιστοί, ακόμη και ταξιδιώτες από την Αθήνα, τη Χίο και τη Μυτιλήνη, βρέθηκαν στο ιστορικό Κε για να παραστούν στον αγιασμό των υδάτων από τον αρχιμανδρίτη Κύριλλο.

Με δάκρυα στα μάτια ο αρχιμανδρίτης Κύριλλος Συκής...
έψαλλε για πρώτη φορά εδώ και 94 χρόνια μετά τη Μικρασιατική καταστροφή το «Εν Ιορδάνη» και έριξε τον Σταυρό στη θάλασσα, εκεί όπου όπως είχε δηλώσει νωρίτερα, βρίσκονται τα κουφάρια των προγόνων μας.

Δεν ήταν όμως μόνο οι Έλληνες που συγκεντρώθηκαν για να ζήσουν από κοντά τον αγιασμό των υδάτων στη Σμύρνη. Όπως μετέδωσε ο απεσταλμένος του ΣΚΑΙ, Μανώλης Κωστίδης, ήταν πολλοί και οι Τούρκοι που θέλησαν να παρακολουθήσουν το ιστορικό γεγονός, ενώ πολλά ήταν και τα συνεργεία τουρκικών καναλιών που κάλυψαν τον αγιασμό των υδάτων.

Επτά άνδρες έπεσαν στη θάλασσα, εκεί όπου πριν από 94 χρόνια βουτούσαν οι διωγμένοι Έλληνες της πόλης για να γλιτώσουν από το θάνατο και το φονικό αμόκ των Τούρκων, εκεί όπου χιλιάδες βρήκαν τραγικό θάνατο στην προσπάθειά τους να σωθούν ενώ η Σμύρνη καιγόταν.

Νωρίς το πρωί στην Αγία Φωτεινή, την εκκλησία που αποτελεί τη βάση της ορθόδοξης κοινότητας Σμύρνης, παρακολούθησαν την θεία λειτουργία ομογενείς και Ρώσοι, Γεωργιανοί, και Ουκρανοί χριστιανοί καθώς και πολλοί επισκέπτες από τη Χίο και τη Μυτιλήνη, οι νεότεροι των οποίων «πάλεψαν» για τον σταυρό λίγο αργότερα.

Με την ολοκλήρωση της τελετής, την απελευθέρωση του περιστεριού και την ανάσυρση του σταυρού, ο πατέρας Κύριλλος εξέφρασε τη συγκίνηση του για το «ιστορικό», όπως το χαρακτήρισε, γεγονός ευχαριστώντας τις τουρκικές αρχές που επέτρεψαν, όπως είπε, «να αισθανθούμε στην πράξη τη συνέχεια της γενιάς, της φυλής, της πίστης, της ιστορίας έτσι όπως ο θεός την καταγράφει».

Ευχαρίστησε τις Τοπικές Αρχές για την ασφάλεια και την βοήθεια που παρείχαν για την υλοποίηση αυτής «της ιστορικής ιερής τελετής». Ιδιαίτερα ευχαρίστησε τον γενικό πρόξενο Σμύρνης Θεόδωρο Τσακίρη «που με περισσή αγάπη αγκαλιάζει την κοινότητα και την εκκλησία», τον βουλευτή και εκπρόσωπο της ελληνικής κυβέρνησης Ανδρέα Μιχαηλίδη, τον αρχιεπίσκοπο της Ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας πατέρα Λορέτζο, τον προϊστάμενο του καθεδρικού ναού των Καθολικών πατέρα Μαξιμιλιανό, τους κολυμβητές που ανέσυραν τον «σταυρό του μαρτυρίου, της Εκκλησίας και του γένους μας» στους οποίους ευχήθηκε «κάθε πρόοδο και προκοπή μαζί με όλους τους άλλους ανθρώπους όπου και αν βρίσκονται».

Κλείνοντας ευχήθηκε σε όλη τη Ρωμιοσύνη να πορεύεται πάντα στο ρου και στον χρόνο της ιστορίας και σε οποιεσδήποτε συνθήκες να δηλώνει την παρουσία της και έστειλε σε όλους την «αγάπη μας με τις σταγόνες από τα δάκρυα και την χαρά των προγόνων μας σήμερα».

Ο εορτασμός είχε τελεστεί ανεπισήμως πριν λίγα χρόνια και το προσδοκώμενο όπως το εξέφρασε ο πατέρας Κύριλλος «είναι να καθιερωθεί ο εορτασμός των Φώτων στην παραλία, δηλαδή σε δημόσιο χώρο».

ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΣΜΥΡΝΗ


Διαβάστε περισσότερα: http://kafeneio-gr.blogspot.com/2016/01/video_6.html#ixzz3wTdGFMwI

ΘΕΟΦΑΝΙΑ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΚΙΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ


Στη Νέα Κίο πραγματοποιήθηκε με περισσή λαμπρότητα η τελετή της Κατάδυσης του Τιμίου Σταυρού και ο Αγιασμός των Υδάτων, συγκεντρώνοντας για άλλη μια χρονιά στο χώρο της παραλίας, πλήθος κόσμου απ' όλη την Αργολίδα.

Λευκά περιστέρια στην τελετή Αγιασμού των υδάτων στην Ευαγγελίστρια Ναυπλίου


Στον Ιερό ναό Ευαγγελιστρίας Ναυπλίου τελέσθηκε ο Αγιασμος των υδάτων από τον ιερέα π. Ελευθέριος Μίχο.

Πλήθος κόσμου στην τελετή των Θεοφανίων στο Ναύπλιο


Στην πρωτεύουσα της Αργολίδας το Ναύπλιο τελέσθηκε με κάθε λαμπρότητα η εορτή των Αγίων Θεοφανείων στο λιμάνι της πόλης

Σε συντριβάνι ο Αγιασμός των υδάτων στο Κουρτάκι Aργολίδος


Στο συντριβάνι της κεντρικής πλατείας της Δημοτικής Κοινότητας Κουρτακίου του δημου Άργους Μυκηνών έγινε φέτος για πρώτη φορά η τελετή Αγιασμού των Υδάτων από τον εφημέριο ιερέα του χωριού.

Σήμερον ὁ Χριστός, ἐν Ἰορδάνῃ ἦλθε βαπτισθῆναι.

ΑναστάσιοςστοΑναστάσιοςΠριν από 7 ώρες
*Σήμερον ὁ Χριστός, * *ἐν Ἰορδάνῃ ἦλθε βαπτισθῆναι. * *Σήμερον Ἰωάννης ἅπτεται, * *κορυφῆς τοῦ Δεσπότου. * *Αἱ δυνάμεις τῶν οὐρανῶν ἐξέστησαν, * *τὸ παράδοξον ὁρῶσαι μυστήριον. * *Ἡ θάλασσα εἶδε καὶ ἔφυγεν, * *ὁ Ἰορδάνης ἰδὼν ἀνεστρέφετο. * *Ἡμεῖς δὲ οἱ φωτισθέντες βοῶμεν·* * Δόξα τῷ φανέντι Θεῷ, * *καὶ ἐπὶ γῆς ὀφθέντι, * *καὶ φωτίσαντι τὸν κόσ

Ημερολόγιο Ι.Μ. Αργολίδος & Μέρμπακα

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αργολίδος κ. Νεκτάριος μου έστειλε πρόσφατα το νέο Ημερολόγιο τσέπης για το 2016 που κυκλοφόρησε η Ι.Μ. Αργολίδος, το οποίο είναι αφιερωμένο στα Βυζαντινά Εκκλησιαστικά Μνημεία αυτής της Ιεράς Μητροπόλεως. Είναι ένα ιδιαίτερα καλαίσθητο και πολύχρωμο Ημερολόγιο, μέσα από το οποίο παρουσιάζεται συνοπτικά το έργο της Ι.Μ. Αργολίδος και τα σπουδαία σε ιστορική αξία και σημασία Μνημεία της.


Προεξάρχουσα θέση στο Ημερολόγιο έχει ο μοναδικός και υπέροχος Ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη γενέθλια γη του Μέρμπακα (Αγία Τριάδα). Μάλιστα το εμπροσθόφυλλο και το οπισθόφυλλο του Ημερολογίου κοσμούνται από φωτογραφίες του καταπληκτικού αυτού αρχιτεκτονήματος.


Στις σελίδες 50 - 56 του εν λόγω Ημερολογίου ο αναγνώστης θα βρει ιστορικό αφιέρωμα στο Βυζαντινό αυτό Ναό του Μέρμπακα, καθώς επίσης και αρκετές χαρακτηριστικές φωτογραφίες, που δείχνουν το μεγαλείο του Ναού της Παναγίας.


Το Ημερολόγιο αναφέρεται βέβαια και σε άλλα Βυζαντινά Μνημεία της Αργολίδος, όπως στον Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Άργους, στον Ι.Ν. Αγ. Ιωάννου Αλέας, στον Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Νέου Ηραίου, στον Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου Προσύμνης, στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Πλατανίτη, στην Παλαιά Μονή Ταλαντίου Αραχναίου, στον Ι.Ν. Αγ. Σοφίας Ναυπλίου, στο εκκλησάκι Αγ. Μαρίνας Αρκαδικού, στο Ι.Ν. Αγ. Ιωάννου Θεολόγου Λυγουριού και στον Ι.Ν. Αγ. Ιωάννου Ελεήμονος Λυγουριού.


Ο Σεβ. Άγιος Αργολίδος αναφέρει χαρακτηριστικά στον ενδιαφέροντα Πρόλογό του: «Κάθε γωνιά της ελληνικής γης κρατάει ανάγλυφα τα χνάρια μιας οδοιπορίας αιώνων. Μια τέτοια γωνιά είναι η αργολική γη, η οποία είναι κατάσπαρτη από μνημεία προϊστορικά, ιστορικά, τάφους, ακροπόλεις, θέατρα αλλά και μνημεία χριστιανικά, που υψώθηκαν προς δόξαν του Τριαδικού μας Θεού και των Αγίων Του από τους πρώτους χριστιανικούς χρόνους μέχρι σήμερα.


...Σκοπός μας είναι αφ’ ενός μεν να γνωρίσουμε τις ανεκτίμητες αυτές πνευματικές και πολιτιστικές παρακαταθήκες, τις οποίες οι πρόγονοί μας προστάτεψαν δια μέσου των αιώνων και αφ’ ετέρου να σταθούμε με σεβασμό και αγάπη μπροστά τους και να ανοίξουμε τα αυτιά της ψυχής μας, για να ακούσουμε τη φωνή τους, που ως σήμερα υψώνουν, ώστε ο καθένας μας από το μετερίζι του να συμβάλλει στη διατήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξή τους, για να τα έχουν κληρονομιά και οι επερχόμενες γενεές»!
 

Τα Θεοφάνεια στην Κίο της Μικράς Ασίας

theofaneia_kios

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΥΛΙΓΚΑ “ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΗ”

Tα Φώτα τα γιορτάζαμε με ιδιαίτερη λαμπρότητα. Γι” αυτό την ημέρα εκείνη λειτουργούσε μια μόνο εκκλησία, η Οδηγήτρια, όπου γινότανε η επίσημη τελετή. Γινότανε αρχιερατική λειτουργία με όλους τους παπάδες από όλες τις εκκλησίες και ο Μεγάλος Αγιασμός.
Η λειτουργία άρχιζε από πολύ πρωί, από τη νύκτα σχεδόν και διαρκούσε μέχρι τα ξημερώματα, οπότε επακολουθούσε η μεγάλη πομπή προς την θάλασσα για την κατάδυση του σταυρού. Η κατάδυση του σταυρού, το ρίξιμο του σταυρού στη θάλασσα, όπως το λέγαμε γινότανε στην παραλία του Μπαλούκ παζάρι, κοντά στο Δεσποτικό. Είχε δε μεγάλο ενδιαφέρον η τελετή εκείνη, διότι η συμμετοχή των κολυμβητών ήταν μεγάλη και ο αγώνας για το πιάσιμο του σταυρού μεγάλος. Γινότανε δε ως εξής:
Ερχόντουσαν πολλά καΐκια στον χώρο της τελετής, ψαροκάικα κυρίως, τα οποία περιστοιχίζανε τον τόπου που θα έπεφτε ο σταυρός.
Σχηματίζανε δηλαδή ένα κεφαλαίο «Π» και μπορούσε όποιος ήθελε να ανέβει στα καΐκια για να παρακολουθήσει. Εκτός από τα καΐκια ερχότανε και το βαπόρι που εκτελούσε την συγκοινωνία με την Κωνσταντινούπολη και έπαιρνε θέση απέναντι από την εξέδρα που θα ανέβαινε ο Δεσπότης για να ρίξει το σταυρό. Καθυστερούσε την αναχώρηση για την Πόλη το βαπόρι, για να μπορέσουν οι επιβάτες να παρακολουθήσουν το ρίψιμο του σταυρού.
Στην τελετή ερχότανε και ο Τούρκος Λιμενάρχης με την βάρκα του λιμεναρχείου -με τουρκική σημαία- και καταλάμβανε θέση στη μέση του χώρου της τελετής. Στη συνέχεια, οι κολυμβητές οι οποίοι αναμένανε στην παραλία γυμνοί, μόλις έφθανε η πομπή και πριν ακόμη ανέβει ο Δεσπότης στην εξέδρα, κάμνανε βουτιά στη θάλασσα, έτοιμοι να πιάσουν το σταυρό.
Η κατάδυση του σταυρού στη θάλασσα γινότανε στην Κίο κατά κάποιο ιδιόρρυθμο τρόπο, διαφορετικό από ό,τι συνέβαινε σε άλλα μέρη. Δηλαδή, οι κολυμβητές δεν ανέμεναν να πέσει ο σταυρός στη θάλασσα και ανάμεναν το ρίξιμο του σταυρού, προσπαθούντες αν ήταν δυνατό, να τον πιάσουν στον αέρα. Με τη σειρά του όμως και ο Δεσπότης προσπαθούσε να τους παραπλανήσει γι” αυτό έκανε διάφορες κινήσεις, ότι δήθεν θα έριχνε τον σταυρό σε ορισμένη κατεύθυνση, πότε αριστερά, πότε δεξιά, αναγκάζοντας έτσι τους κολυμβητές να μετακινούνται πότε από εδώ και πότε από εκεί και τελικά, τον έριχνε σε μέρος που δεν υπήρχαν κολυμβητές.
Αμέσως αρχίζανε τα μακροβούτια και ο υποβρύχιος αγώνας για την ανεύρεση του. Ο σταυρός ήταν ξύλινος, αλλά ήταν δεμένος σε βαρίδια από μολύβι, για να βουλιάζει και έπρεπε οι κολυμβητές να κάνουν πολλά μακροβούτια για να τον εντοπίσουν.
Ο αγώνας δεν τελείωνε με την ανεύρεση του σταυρού. Έπρεπε ο κολυμβητής που θα έπιανε τον σταυρό να μπορέσει να τον κρατήσει γερά διότι πέφτανε απάνω του οι άλλοι για να του τον πάρουν. Έτσι, μετά την ανεύρεση του από τον οποιοδήποτε κολυμβητή,επακολουθούσε πάλη μέσα στη θάλασσα, μεταξύ τον κολυμβητών για να τον αρπάξουν από τα χέρια του άλλου και νικητής ήταν εκείνος που κατόρθωνε να τον παραδώσει στα χέρια του Δεσπότη. Έτσι πολλές φορές ο σταυρός περνούσε από πολλά χέρια. Και ο αγώνας εκείνος έπαιρνε διαστάσεις που πολλές φορές συνεχιζότανε και στην ξηρά, σε σημείο που επενέβαιναν και μη κολυμβητές για να τους χωρίσουν.
Ο λόγος του καυγά για να μπούμε και στην ουσία ήταν τα οικονομικά κίνητρα. Διότι εκείνος που θα κατόρθωνε τελικά να παραδώσει τον σταυρό στον Δεσπότη είχε το προνόμιο να τον περιφέρει σε όλη την Κίο, στα σπίτια και στα μαγαζιά για προσκύνημα μέσα σε αργυρό δίσκο που του παραχωρούσε η κοινότητα και τα οικονομικά οφέληαπό τα φιλοδωρήματα ήταν σημαντικά. Συνήθως οι κολυμβητές ήσαν οργανωμένοι κατά ομάδες είτε κατά συνοικίες είτε κατά παρέες και κάνανε ομαδικό αγώνα για το πιάσιμο του σταυρού.

ΟΙ ΚΟΛΥΜΒΗΤΕΣ

Οι κολυμβητές οι οποίοι, όπως ανάφερα πιο πάνω ήσαν πολλοί ξεκινούσαν από τα σπίτια τους, κατά ομάδες, με μονό ρούχο μια βαριά γούνα. Θα πρέπει να αναφέρω ότι υπήρχαν ειδικές γούνες για την εποχή εκείνη στην Κίο, τις οποίες φορούσαν οι γεροντότεροι την παλιά εποχή, καμωμένη από βαρύ μάλλινο ύφασμα, τσόχα, και το εσωτερικό μέρος όλο από προβιά (με όλο το μαλλί του πρόβατου) για να κρατάει πολύ ζέστη.
Πριν φθάσουν στην παραλία θεωρούσαν χρέος τους να περάσουν από την εκκλησία κατά το διάστημα του Μεγάλου Αγιασμού, να φιλήσουν το χέρι του Δεσπότη και να πιούν αγιασμό. Η είσοδος τους στην εκκλησία ήταν εντυπωσιακή, διότι, όπως μπαίνανε όλοι μαζί στην εκκλησία δημιουργούνταν κάποιος θόρυβος. Παραμέριζε ο κόσμος για να περάσουν και να πλησιάσουν τον Δεσπότη και αντιλαμβάνεστε την γραφικότητα της στιγμής που μπαίνανε στην εκκλησία γυμνοί με μόνον τη γούνα.
Όλων τα βλέμματα πέφτανε σ” αυτούς. Εξάλλου αυτοί θα ήταν οι πρωταγωνιστές της τελετής στη θάλασσα.