Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014

«Σοβαρός κίνδυνος για τους βιοκαλλιεργητές εξαιτίας των τεράστιων καθυστερήσεων στην απόδοση των ενισχύσεων προηγούμενων ετών»

Ερώτηση Δημήτρη Κοδέλα και άλλων 31 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα «Σοβαρός κίνδυνος για τους βιοκαλλιεργητές εξαιτίας των τεράστιων καθυστερήσεων στην απόδοση των ενισχύσεων προηγούμενων ετών»

Ο βουλευτής Αργολίδας Δημήτρης Κοδέλας, μαζί με άλλους 31 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κατέθεσαν προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ερώτηση σχετικά με τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δικαιούχοι γεωργοπεριβαλλοντικών ενισχύσεων του Μέτρου 214 του ΠΑΑ 2007-2013, λόγω των τεράστιων καθυστερήσεων καταβολής των ενισχύσεων.
Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις αλλεπάλληλες εκκλήσεις τους προς το ΥΠΑΑΤ, οι βιοκαλλιεργητές, κάποιοι εκ των οποίων παραμένουν απλήρωτοι ακόμη και από το 2012, κινδυνεύουν να μείνουν εκτός παραγωγής, καθώς αδυνατούν πλέον, όχι μόνο να ανταπεξέλθουν στο αυξημένο κόστος παραγωγής, αλλά ακόμη και να πληρώσουν τις εταιρίες πιστοποίησης.
Για το λόγο αυτό, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, με την ερώτησή τους, ζητάνε από τον αρμόδιο Υπουργό την άμεση εξομάλυνση του ρυθμού καταβολής των οφειλομένων ενισχύσεων στους αγρότες δικαιούχους των γεωργοπεριβαλλοντικών ενισχύσεων.
Η πλήρης ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ έχει ως εξής:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Θέμα: Σοβαρός κίνδυνος για τους βιοκαλλιεργητές εξαιτίας των τεράστιων καθυστερήσεων στην απόδοση των ενισχύσεων προηγούμενων ετών.

Απλήρωτοι συνεχίζουν να παραμένουν όσοι καλλιεργητές εντάχθηκαν στα

Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπλίου «Ο Παλαμήδης»-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2014-2015

Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Ναυπλίου «Ο Παλαμήδης» εδώ και δεκαπέντε χρόνια πραγματοποιεί Εκπαιδευτικά Προγράμματα - Δραστηριότητες, που απευθύνονται σε μαθητές όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, οι οποίοι πραγματοποιούν εκπαιδευτικές επισκέψεις στα πλαίσια υλοποίησης Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, Ερευνητικών Εργασιών (project) ή και απλών Εκπαιδευτικών Περιπάτων.
Τα Εκπαιδευτικά μας Προγράμματα απευθύνονται σε μικρές ομάδες μαθητών (25 ατόμων) και έχουν διάρκεια μιάμιση ώρα. Μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα με τους σκοπούς και τους στόχους των ομάδων μαθητών και πραγματοποιούνται είτε στο χώρο της Βιβλιοθήκης (ημέρες και ώρες λειτουργίας της και όταν δε συμπίπτουν με τα άλλα εκπαιδευτικά Προγράμματά της) είτε με περιηγήσεις στην παλιά πόλη του Ναυπλίου και τα κάστρα. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη (χωρίς κόστος), αφού για την πραγματοποίηση τους, η Βιβλιοθήκη στηρίζεται στηνεθελοντική προσφορά σημαντικών φορέων και ανθρώπων της πόλης μας.
Τα θέματα που διαπραγματεύονται αφορούν την Τοπική Ιστορία, τηΒιβλιοθηκονομία, την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, τη Συγγραφή και τηνΑφήγηση παραμυθιών, τη χρήση του Διαδικτύου, τις Εξαρτήσεις και τη σχολική ζωή γενικότερα. Χιλιάδες μαθητές τόσο από την Αργολίδα, όσο και από την υπόλοιπη Ελλάδα έχουν παρακολουθήσει τα Προγράμματα. Οι εμπειρίες μας από τις συνεργασίες αυτές είναι εξαιρετικές.
Αναλυτικά τα Προγράμματα πραγματοποιούνται υπό τον συντονισμό της Βιβλιοθήκης μας και είναι τα παρακάτω:

1.    Ο κόσμος της Βιβλιοθήκης και η ηλεκτρονική βιβλιοθήκη
® Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο
Γνωριμία με τη Βιβλιοθήκη, εξοικείωση με τους χώρους και τις λειτουργίες της: ταξινόμηση, βιβλιογραφία, αναζήτηση πληροφοριών σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή κ.ά.
(Εκπονείται από την κ. Βασιλική Σταματοπούλου, Δασκάλα, σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών - Πανεπιστήμιο Harvard)

2.    Ο ρόλος της ενδυμασίας και της μόδας στη ζωή μας
® Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο
Οι αλλαγές που πραγματοποιούνται στην ενδυμασία με το πέρασμα των χρόνων και από τόπο σε τόπο.
(Εκπονείται από την  κ. Βασιλική Τσεκρέκου, Φιλόλογο)

3.    Ό,τι ξέρεις ξέρω, ό,τι παίζεις παίζω, τι φοβάσαι κι αν διαφέρω!
® Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού
Η αφήγηση παραμυθιών και το θεατρικό παιχνίδι προσφέρουν στα παιδιά ευκαιρίες επικοινωνίας, ευαισθητοποίησης και δημιουργικής έκφρασης μέσω των συναισθημάτων τους.
(Εκπονείται από τις Παραμυθούδες του Ναυπλίου)

4.    Το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας - bullying
® Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο
Παρουσιάζονται οι μορφές, τα χαρακτηριστικά των εμπλεκομένων, τα αίτια, οι συνέπειες και τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισής του, με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών  και τον περιορισμό του προβλήματος.
(Εκπονείται από την  κ. Βασιλική Τσεκρέκου, Φιλόλογο)

5.    Η ιστορία της Ελληνικής Αλφαβήτου
® Δημοτικό, Γυμνάσιο
Η καταγωγή-προέλευση και η ιστορία της ελληνικής αλφαβήτου.
(Εκπονείται από τον κ. Δημήτρη Παπαδριανό, Φιλόλογο)

6.    Μαθαίνω να αντιστέκομαι... μπορώ να επιλέγω
® Γυμνάσιο, Λύκειο
Η ανάγκη των εφήβων για την παρέα των συνομήλικων, η πίεση που δέχονται από αυτήν και οι τρόποι με τους οποίους καταλήγουν στις αποφάσεις τους.
(Εκπονείται από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής»)

7.    Πώς γεννιέται ένα βιβλίο - Από το συγγραφέα στη βιβλιοθήκη
® Δ΄,Ε΄,ΣΤ΄ Δημοτικού
Η ανάλυση της πορείας από τη γέννηση του βιβλίου έως τη στιγμή που φτάνει στα χέρια των παιδιών.
(Εκπονείται από την κ. Ιωάννα Κυρίτση - Τζιώτη, Συγγραφέα)

8.    Προστασία του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος
® Δ΄,Ε΄,ΣΤ΄ Δημοτικού
Οι ανάγκες του θαλάσσιου περιβάλλοντος καθώς και οι τρόποι προστασίας και φροντίδας του.
(Εκπονείται από το Λιμεναρχείο Ναυπλίου)

9.    Εx libris
® Γυμνάσιο, Λύκειο
Η εικαστική προσέγγιση των μικρών αισθητικών στοιχείων-εκτυπώσεων που δηλώνουν την ιδιοκτησία των βιβλίων. “Ex libris” σχεδιασμός και σύγχρονη γραφική τέχνη.
(Εκπονείται από την κ. Έλενα Κομνηνού, Εικαστικό)

10.    Ψυχαγωγία και Μουσική (αρχαία ελληνική μουσική)
® Ε΄,ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο
Ο ρόλος της μουσικής έκφρασης στην ψυχοσωματική λειτουργία, την ανάπτυξη και την υγεία του ανθρώπου.
(Εκπονείται από τον κ. Δημήτρη Παπαδριανό, Φιλόλογο)

11.    Σερφάρω... ασφαλώς!
® Ε΄,ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο
Για την ανάπτυξη κουλτούρας ασφάλειας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων στη χρήση του Διαδικτύου.
(Εκπονείται από τον κ. Βαγγέλη Γιώτα, Πληροφορικό)

12.    Η επίδραση του Γεωφυσικού παράγοντα στην εξέλιξη της πόλης του Ναυπλίου
® Γυμνάσιο, Λύκειο
Από την Αρχαιότητα μέχρι τη σύγχρονη εποχή, με έμφαση στην Επαναστατική και Καποδιστριακή περίοδο.
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

13.    Αειφορική διαχείριση της παλιάς πόλης του Ναυπλίου: Πόσο εφικτός είναι ένας τέτοιος στόχος;
® Γυμνάσιο, Λύκειο
Τουρισμός και αειφορική ανάπτυξη, φέρουσα ικανότητα ενός ιστορικού χώρου. Χρήσεις και παρεμβάσεις σε διατηρητέα κτίρια.
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

14.    Η συμβολή του Ιωάννη Καποδίστρια  στη δημιουργία του ΝΕ κράτους:
α) Οικιστική Πολιτική - Νεοκλασικισμός
β) Κοινωνική Πολιτική  - Εκπαίδευση
γ) Πολιτική ανασυγκρότηση ΝΕ κράτους                    
δ) Η δολοφονία του - Η πορεία από το Κυβερνείο μέχρι τον Άγιο Σπυρίδωνα το πρωί της Κυριακής 27ης Σεπτεμβρίου 1831
® Γυμνάσιο, Λύκειο
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

15.    Ο Όθωνας και η Αντιβασιλεία στο Ναύπλιο. Δίκη Κολοκοτρώνη
® Γυμνάσιο, Λύκειο
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

16.    Τα ενετικά και τούρκικα κτίρια της πόλης του Ναυπλίου
® Γυμνάσιο, Λύκειο
Η διαδρομή περιλαμβάνει το Μουσείο, το Βουλευτικό, τις Φυλακές Λεονάρδου, τη Φραγκόκλησσα, τις Οθωμανικές  κρήνες κ.λπ.
 (Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

17.    Πλατείες – Ναοί και η συμβολή τους στην εξέλιξη του Ναυπλίου
 ® Γυμνάσιο, Λύκειο
Παρουσιάζονται οι πλατείες και οι εκκλησίες της παλιάς πόλης του Ναυπλίου: Αγία Σοφία 1100 μ.Χ., Άγιος Γεώργιος - Παναγία 1540 μ.Χ, Άγιος Σπυρίδων 1702, μ.Χ, Άγιος Νικόλαος 1713 μ.Χ.
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

18.    Το 1ο Στρατιωτικό και το Πολιτικό Νοσοκομείο Ναυπλίου
® Γυμνάσιο, Λύκειο
Υγεία και περίθαλψη κατά την Επαναστατική και Καποδιστριακή περίοδο
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

19.    Το Ναύπλιο μέσα από τη Βαβυλωνία του Δημητρίου Βυζάντιου
® Γυμνάσιο, Λύκειο
Γνωριμία με το Ναύπλιο του 1827, μέσα από το κλασικό θεατρικό έργο
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

20.    Το φρουριακό συγκρότημα της Ακροναυπλίας
® Γυμνάσιο, Λύκειο
Βυζαντινό, Φράγκικο, Ενετικό κάστρο
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

21.    Το κάστρο του Παλαμηδιού
® Γυμνάσιο, Λύκειο
Η οχυρωματική τέχνη την εποχή της Αναγέννησης
(Εκπονείται από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο)

     Υπεύθυνοι των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι η κ. Βασιλική Σταματοπούλου και ο κ. Γιώργος Μπερμπατιώτης.
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν για οποιαδήποτε πληροφορία και  προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα Προγράμματα και οι ημερομηνίες και ώρες υλοποίησής τους, στο τηλέφωνο 27520.27256, και στο e-mailnafplibr@otenet.gr (Δευτέρα έως Παρασκευή, 8:00 - 15:00).

Τα Προγράμματα και το σχετικό έντυπο αίτησης συμμετοχής μπορείτε να τα βρείτε και στην ιστοσελίδα http://vivl-nafpl.arg.sch.gr  της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου «Ο Παλαμήδης»

4×4 Wild Terrain Ναύπλιο 19 10 2014

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ ΑΠΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ

ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ: ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΩΣ 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2014

   Το Επιμελητήριο Αργολίδας διαπιστώνοντας την ανάγκη των μελών του και λαμβάνοντας υπόψη το ενεργό ενδιαφέρον του τοπικού επιχειρηματικού κόσμου για εκπαίδευση και κατάρτιση στον τομέα της εξωστρέφειας, διοργανώνει νέο κύκλο σεμιναρίων με σκοπό την ενίσχυση της Προσαρμοστικότητας του Ανθρώπινου Δυναμικού των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων σε θέματα εξωστρέφειας.
Τα σεμινάρια κατάρτισης διενεργούνται σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ). Με την ολοκλήρωση κάθε σεμιναρίου χορηγείται Πιστοποιητικό Παρακολούθησης.
  Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εργαζομένους σε Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (μέχρι 250 άτομα προσωπικό), αυτοαπασχολούμενους ή επιχειρηματίες και παρέχει τη δυνατότητα επιδοτούμενης κατάρτισης 40 ωρών με επιδότηση 5 ευρώ (μικτά) ανά ώρα.

        ΤΟΠΟΣ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλλουν αίτηση έως 20 Νοεμβρίου 2014 στα γραφεία της Επιμελητηριακής Αναπτυξιακής Αργολίδας.
Απαραίτητα Δικαιολογητικά Ένταξης στο Πρόγραμμα:
Ø  Αίτηση συμμετοχής (δίνεται από το Επιμελητήριο)
Ø  Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας
Ø  Βεβαίωση εργοδότη ή βεβαίωση έναρξης επιτηδεύματος
Ø  Πρόσφατο βιογραφικό σημείωμα
Ø  Πρόσφατη φωτογραφία
Ø  Υπεύθυνη Δήλωση ότι η επιχείρηση δεν απασχολεί προσωπικό άνω των 250 ατόμων με σφραγίδα.
 Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τμήμα της Επιμελητηριακής Αναπτυξιακής Αργολίδας μ.Κ.Ε. (Κορίνθου 23, Άργος, ισόγειο καθημερινά από τις 10.00 έως τις 18.00 ) τηλ: 27510-67663. Δικτυακοί τόποι ΕΕΔΕ και Επιμελητηρίου Αργολίδας αντίστοιχα www.exostrefeia-eede.gr, www.arcci.gr.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αργολίδας

Φώτιος Δαμούλος

ΓΙΝΕ ΚΑΙ ΣΥ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ


Ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός, ο μεγαλύτερος εθελοντικός οργανισμός στον κόσμο απευθύνει πρόσκληση για ένταξη στο Σώμα Εθελοντών Νοσηλευτικής του Περιφερειακού Τμήματος Ε.Ε.Σ. Άργους.

Η εθελοντική προσφορά αφορά γυναίκες και άνδρες ηλικίας 18 έως 65 ετών, με ενδιαφέρον και αγάπη για το συνάνθρωπο, προσφέροντας  τις υπηρεσίες τους στα Νοσοκομεία, στην Τρίτη Ηλικία, σε κατασκηνώσεις, σε καταστάσεις εκτάκτων αναγκών, σε αποστολές σε Ελλάδα και Εξωτερικό, παρακολουθώντας  ένα βασικό πρόγραμμα θεωρητικής και πρακτικής  κατάρτισης.

Σήμερα οι Εθελοντές Νοσηλευτικής συνεχίζουν με το ίδιο πνεύμα την πολύπλευρη προσφορά τους, σε μέτωπα κατά της σκληρότητας και της εγκατάλειψης.

Η ανάγκη για ανθρώπινη βοήθεια ακόμα και σήμερα δεν έχει λείψει.

Απλώς άλλαξε μορφή.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται για πληροφορίες στα γραφεία του Περιφερειακού Τμήματος Ε.Ε.Σ. Άργους, καθημερινά και σε ώρες εργάσιμες.
Πληροφορίες:
  
Τηλ: 27510-29836 & 6948-777272
Υπεύθυνη: Κα Μαρία Σταματοπούλου

Nοσηλεύτρια –Εκπαιδεύτρια Ε.Ε.Σ.

Χάος. Στον αυτόματο πιλότο το κυκλοφοριακό στο Ναύπλιο


Αυτό το τρίγωνο μεταξύ ΔΕΗ, Εθνικής Τράπεζας, Τράπεζας Πειραιώς, εισόδου του λιμανιού, σε συνδυασμό με τη διασταύρωση τριών - τεσσάρων ακόμα δρόμων, μου θυμίζει κάτι από κυκλοφοριακό Καΐρου της Αιγύπτου, όπου χιλιάδες αυτοκίνητα κορνάροντας, προσπαθούν να διασχίσουν  αβλεπί (σανβουαρ που λένε και οι ποκαδόροι) σταυροδρόμια χωρίς φωτεινή σηματοδότηση.
Ιδιοκτήτες καταστημάτων, ξενοδόχοι, κάτοικοι της παλιάς πόλης, εργαζόμενοι σε υπηρεσίες και επιχειρήσεις στο παραδοσιακό τμήμα του Ναυπλίου, επισκέπτες της πόλης μας, γονείς που θέλουν να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα.
Και όλα οδεύουν στην τύχη. Στον αυτόματο πιλότο. Και το χειρότερο είναι ότι, ενώ οι πολίτες διαμαρτύρονται,  την ίδια στιγμή οι φορείς της πόλης, δημοτικές παρατάξεις, πολιτικά κόμματα, επαγγελματικοί σύλλογοι, σύλλογοι γονέων δεν έχουν αντιδράσει, ως πρέπει.
Οδεύουμε φουλ προς ένα ανεξέλεγκτο κυκλοφοριακό χάος στο Ναύπλιο, σε συνδυασμό με  την επιχείρηση των εποχουμένων  με τίτλο "όπου βρίσκω παρκάρω".
Πλέον ουδείς σέβεται τα απαγορευτικά της στάθμευσης σήματα της τροχαίας.
Αρκετοί πλέον αφήνουν τα αυτοκίνητά τους (και τα μηχανάκια βεβαίως-βεβαίως) σε πεζοδρόμους, σε πεζοδρόμια, όπου βρουν, χωρίς να τους γίνεται η οποιαδήποτε παρατήρηση.
Πεζοδρομήθηκε η παλιά πόλη, χωρίς κανείς να ενδιαφερθεί για τους κατοίκους εκεί.
Μεγάλωσαν τα πεζοδρόμια σε άλλους κεντρικούς δρόμους,
Έκλεισε ένα πολύ μεγάλο μέρος του λιμανιού.
Σε μία πλατεία της πόλης (ναι πλατεία είναι και ας λένε κάποιοι συγκεκριμένοι ό,τι θέλουν), παρκάρουν τα πρωινά δεκάδες αυτοκίνητα. Ομιλώ βεβαίως για το αίσχος που συμβαίνει στην Πλατεία των Δικαστηρίων.
Στη συνοικία του Αγίου Νικολάου τοποθετήθηκαν κολονάκια, χωρίς κανείς να σκεφθεί μεταξύ των άλλων για το  πως θα βγει κάποιος ανάπηρος ή ένας πολύ ηλικιωμένος από το σπίτι του.
Τα κολονάκια αμέσως μετά ποδοπατήθηκαν και αφανίσθηκαν, χωρίς οι αρμόδιοι που προηγουμένως είχαν τοποθετήσει τα κολονάκια να χολοσκάσουν. ΄Ελπίζω ότι κανείς δεν σκέφτεται να τα ξανατοποθετήσει με τον ίδιο τρόπο. Αλλά τέλος πάντων ας τα αφαιρέσουν τελείως για να μην είναι γελοίο το θέαμα.
Οι επισκέπτες της πόλης μας, μεταξύ των οποίων και ηλικιωμένοι μεταφέρουν τις αποσκευές τους στα χέρια. Το πότε θα αρχίσει η πόλη μας να δυσφημείται είναι θέμα χρόνου.
Πέρσι κάποιοι αφελείς, μεταξύ των οποίων και εγώ, συγκεντρώσαμε έγγραφα και υποβάλαμε αίτηση ως κάτοικοι της παλιάς πόλης για να μας χορηγηθεί θέση στάθμευσης. Δημιούργησαν και επιτροπή που έλεγξε τα έγγραφα. Αλλά οριστική απόφαση δεν πάρθηκε. Μας ξεφτίλισαν και καλά να πάθουμε.
Έργα έγιναν πριν από μερικούς μήνες στο Πι, προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος της κατάρρευσης ή υποχώρησης του κρηπιδώματος, λόγω των σπηλαιώσεων. Ουδείς πληροφορήθηκε εάν το έργο είχε επιτυχία και γιατί το Πί δεν αποδίδεται εκ νέου στους χρήστες. Δεν θέλουμε εκεί αυτοκίνητα; Ας το αποφασίσουμε. Αλλά με σχέδιο.
Εφτιαξαν, με ωραίες ζαρντινιέρες, μία κυκλική διαδρομή στο Πί, για να υπάρχει η δυνατότητα της αναστροφής, αλλά και αυτή πλέον καταλαμβάνεται από σταθμεύοντα οχήματα.
Τα πεζοδρόμια σε κεντρικούς δρόμους διαπλατύνθηκαν πάρα πολύ, αλλά ουδείς σκέφτηκε να δημιουργήσει και έναν ποδηλατόδρομο.
Δεν υπάρχει κανένας απολύτως σχεδιασμός για αστική συγκοινωνία του τεράστιου πλέον σε έκταση δήμου μας, οπότε εργαζόμενοι, επισκέπτες, μαθητές, γονείς, πρέπει υποχρεωτικά να καβαλάνε οχήματα για να έρχονται στο υπερφορτωμένο κέντρο.
Πάρθηκε απόφαση να αλλάξει θέση η αφετηρία των ΚΤΕΛ για να αποσυμφορηθεί η οδός Συγγρού. Είδατε κάτι που μου διέφυγε;
Αυτή δεν είναι η κατάσταση και ακόμα χειρότερη; Τα υπερβάλλω;
Ναι θα έπρεπε να γίνουν πεζοδρομήσεις. Ναι θα πρέπει το λιμάνι μας να γίνει λιμάνι, όσο και αν κάποιοι διαφωνούν. Ναι δεν θα πρέπει το λιμάνι να είναι ένα τεράστιο πάρκινγκ αυτοκινήτων, όπως σχεδίαζαν  παλαιότερα με διαγωνισμούς παραχώρησης του όλου χώρου σε ιδιωτική εταιρία, που δημοσιεύθηκαν (οι διαγωνισμοί) το Μεγάλο Σάββατο (κυριολεκτικά μιλάω).
Αλλά όλα αυτά έπρεπε να γίνουν με μία συγκεκριμένη λογική, και σχεδιασμό που θα προέκυπτε μέσα από μία συγκεκριμένη εφαρμόσιμη μελέτη. Για να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος. Για να αυξηθεί η κίνηση πεζών και ποδηλάτων. Για να μπορούν οι επισκέπτες να φτάνουν στα ξενοδοχεία. Για να γίνει σωστά και οργανωμένα ο εφοδιασμός των καταστημάτων και επιχειρήσεων. Για να μπορούν οι κάτοικοι της παλαιάς πόλης στοιχειωδώς να εξυπηρετούνται. Για να βρεθούν εναλλακτικοί χώροι στάσης και στάθμευσης. Για να υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς των ατόμων, ειδικά των ηλικωμένων και των αναπήρων, από τους χώρους στάθμευσης στο ιστορικό κέντρο.
Το τραγικό είναι ότι ήδη έχουν γίνει και έχουμε πληρώσει κυκλοφοριακές μελέτες. Δυστυχώς είμαι πολύ γέρος στην υπόθεση των δημοτικών πραγμάτων και τα ενθυμούμαι. Πληρώσατε αγαπητοί μου συνδημότες τρεις κυκλοφοριακές μελέτες που ποτέ δεν εφαρμόσθηκαν. Κάποιος πρέπει να σας τα πει όλα αυτά. Και ας είναι αυτός που δεν τον θεωρήσατε άξιο ούτε για το τοπικό συμβούλιο Ναυπλίου να σας εκπροσωπήσει.
Τρεις κυκλοφοριακές μελέτες πληρώσαμε, που δεν εφαρμόσθηκαν.
Όχι διότι δεν ήταν καλές και σε επιστημονικά κριτήρια βασισμένες ούτε διότι δεν ήταν  σωστοί οι μελετητές. Αλλά διότι ουδείς τους έθεσε τα πραγματικά δεδομένα. Για το πως θέλουμε την πόλη στο μέλλον. Οτι θέλουμε το λιμάνι να επιτελέσει τον ρόλο του και επομένως ότι θα μειώνονταν δραστικά οι εκεί θέσεις στάθμευσης, που θα έπρεπε να αντικατασταθούν. Και υπάρχουν, ευτυχώς, άπλετοι χώροι. Αλλά ουδείς ενδιαφέρεται να οργανώσει στοιχειωδών την κατάσταση.
Σας τις θυμίζω λοιπόν τις κυκλοφοριακές μελέτες  ή σας τις γνωρίζω για όσους δεν τις ξέρουν.
Κυκλοφοριακή μελέτη Ζήβα - Μαϊστρου.  Έμεινε στα ντουλάπια.
Κυκλοφοριακή μελέτη Μαγκάβαλη, που άλλαζε πολλά δεδομένα. Ουδέποτε εφαρμόσθηκε. Ούτε καν συζητήθηκε εάν θα πρέπει να την εφαρμόσουμε, εν όλω ή εν μέρεις ή να ζητήσουμε κάποιες τροποποιήσεις
Κυκλοφορική μελέτη Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου. Λησμονήθηκε και αυτή μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Απλώς θυμίζω ότι τότε οι μελετητές πρότειναν την απαγόρευση της στάθμευσης αυτοκινήτων στην παραλία μέχρι την νοητή προέκταση της οδού Σωφρόνη, ώστε η πόλη μας να αποκτήσει εκ νέου το παραλιακό της μέτωπο. Και έγινε τότε το έλα να δεις. Και τώρα....;
Στον αυτόματο πιλότο το κυκλοφοριακό στο Ναύπλιο. Αλλά θα μου πείτε: "Περίεργο το βρίσκεις. Και είναι το μόνο;"







Όσο η Ελλάδα μαγεύει…

του Γεωργίου Κόνδη    Μπορεί οι ανασκαφές στην Αμφίπολη να κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, αλλά η χώρα, η Ιστορία και ο πολιτισμός της εξακολουθούν να μαγεύουν το ευρύ κοινό
που εξακολουθεί να αναζητά σ' αυτή τη μαγεία, νόημα και δυναμικό προσανατολισμό ύπαρξης. Κι αυτό όχι λόγω μιας κάποιας εθνικής υστερίας, αλλά ενός διαλόγου που έκανε πάντα τον ελληνισμό και τον ελληνικό πολιτισμό να είναι κοσμοπολίτες. Να διαχέονται στον Κόσμο και να συζητούν μαζί του. Να δίνουν και να παίρνουν. Από τον αρχαίο ελληνικό κόσμο και την αλεξανδρινή πολιτισμική εξάπλωση έως τις ελληνικές κοινότητες της μεταβυζαντινής περιόδου και της νεότερης ιστορίας μας, ο διάλογος αυτός θα παραμείνει το βασικό εργαλείο επιβίωσης, αναπαραγωγής και πνευματικής διάχυσης του ελληνισμού και του πολιτισμού του στον Κόσμο. Στο «Τι πιστεύω» (εκδ. Πατάκη, Αθήνα, 2013) η μεγάλη ελληνίστρια Jacqueline de Romilly, γράφει χαρακτηριστικά:
«Κάθε ανάγνωση είναι ένας διάλογος στον οποίο αναζητούμε απαντήσεις σε προβλήματα της δικής μας εποχής. Η ιδέα που έχω για την αρχαία Ελλάδα χαρακτηρίζεται από την αντίληψη της προόδου, της παιδείας, της διεύρυνσης της σκέψης : ίσως να οφείλω αυτή την προοπτική στο ότι ζω σε μια εποχή μεγάλων αλλαγών. Υπάρχει μοντέρνα ανάγνωση του αρχαίου πολιτισμού – στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλές αναγνώσεις και είναι όλες χρήσιμες. (...) Γι' αυτό ανάλογα με τις εποχές, μας αρέσει περισσότερο ο Αισχύλος ή ο Ευριπίδης, ο Πλάτων ή ο Ηράκλειτος. Και δεν είναι ποτέ ο ίδιος Αισχύλος, δεν είναι ποτέ ο ίδιος Πλάτων. (...) Γιατί όμως επαινώ το παρελθόν αφού τελικά διαβάζω το παρόν; Για έναν απλό λόγο : η απόσταση που μας παρέχουν τα κείμενά του κάνει ευκολότερη την ερμηνεία του παρόντος. Μπορεί να μας ενθουσιάσει η εξεύρεση πρωτόγονων δομών μαγικού τύπου σε προηγμένους πολιτισμούς· γιατί να μην μας ενθουσιάσει και το αντίστροφο, το ότι πριν από είκοσι πέντε αιώνες τα συναισθήματα, οι ιδέες, τα προβλήματα αναδύονται παρόμοια μολονότι ο κόσμος είναι πολύ διαφορετικός; Ενώ ο δυτικός πολιτισμός επιταχύνεται και ασπάζεται τις πιο τολμηρές αλλαγές, ενώ αρχίζει να ξεφωνίζει με τρόμο επειδή δεν μπορεί να πατήσει φρένο, πώς να μην επηρεαστεί κανείς από τη φωτεινή χαρά που εκπέμπουν τα ελληνικά κείμενα περιγράφοντας εμπειρίες οικείες και αναγνωρίσιμες; Είναι σαν να πνιγόμαστε σ' έναν ξένο κόσμο ή σαν να μπαίνουμε σε μια δεξίωση αβέβαιοι αν έχουμε έρθει στο σωστό μέρος, και να βλέπουμε ξαφνικά ένα φιλικό πρόσωπο να μας καλωσορίζει. Η συνάντηση με το ελληνικό παρελθόν μας βοηθάει, μας καθησυχάζει, μας διεγείρει. Αυτή είναι τουλάχιστον η δική μου εμπειρία».
Μάλλον αυτή την εμπειρία θα πρέπει να επιδιώξουμε και πάλι καθώς, όπως έχω σημειώσει πολλές φορές, συνειδητά μας απέκοψαν από τις πηγές της για να μπορούν ευκολότερα να διαφεντεύουν άμορφες μάζες. Δεν θα επεκταθώ και πάλι. Θέλω να παρουσιάσω μια έκθεση, δυο πρόσφατα κείμενα του περιοδικού Archéologia για αντίστοιχες εκθέσεις με ελληνικά θέματα και μια εκδήλωση άμεσα συνδεδεμένα με τα παραπάνω. Από τις 5 Οκτωβρίου 2014 μέχρι 19 Ιανουαρίου 2015 μια εξαιρετική έκθεση με τίτλο «Η Ελλάδα των απαρχών, μεταξύ ονείρου και αρχαιολογίας», οργανώνεται στο Παρίσι από το Γαλλικό Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (φωτο 1 και pdf1pdf2pdf3) με τη συμβολή του Μουσείου του Λούβρου και της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής στην Αθήνα. Ένα ταξίδι στην ελληνική προϊστορία που απευθύνεται στο ευρύ κοινό και προτείνει άγνωστα εκθέματα που προέρχονται από γαλλικές συλλογές, πολλά από τα οποία ενέπνευσαν συνθέσεις στα νέα κινήματα Art Nouveau και Art Déco. «Όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες» σημειώνουν οι οργανωτές της έκθεσης, «η Γαλλία δημιούργησε τη δική της αντίληψη για τον πολιτισμό του Αιγαίου, δημιουργώντας μια νέα μυθολογία γύρω από το ονειρεμένο παρελθόν της Ελλάδας». Παρουσιάσεις, φωτογραφικό υλικό, εκθέματα, και πολυμέσα, θα τεθούν στην υπηρεσία του κοινού για να ανακαλύψει το έργο της αρχαιολογικής έρευνας.
Στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2014 του περιοδικού Archéologia παρουσιάζεται μια από τις σημαντικότερες εκθέσεις αρχαίων ελληνικών αγγείων στη αίθουσα Campana του Λούβρου όπου «μόνο ένα ενημερωμένο κοινό επισκέπτεται». Το Λούβρο διαθέτει μια συλλογή δέκα χιλιάδων περίπου αγγείων από τα οποία μόλις χίλια εκτίθενται για το κοινό. Η συλλογή του μαρκησίου Campana αποτελεί ένα μικρό μέρος της συνολικής συλλογής παρότι όταν παρουσιάστηκε «το 1863, εκτός από τα ετρουσκικά αγγεία, περιλάμβανε περισσότερα από τρεις χιλιάδες ελληνικά αγγεία». Η έκθεση αποτελεί μια από τις σημαντικότερες πηγές πληροφοριών για την τεχνοτροπία, τις σχολές αγγειοπλαστικής, τους μεγάλους αγγειοπλάστες της αρχαιότητας καθώς και για το ανασκαφικό έργο που έφερε στο φως της μέρας όλα αυτά τα ευρήματα. Την παρουσίαση κάνει ο Paul Valois.
Στο ίδιο τεύχος μια διαφορετική παρουσίαση μας μεταφέρει μέσα στην ελληνική κουζίνα και τη μαγειρική «από τη νεολιθική μέχρι την οθωμανική περίοδο». Το κείμενο υπογράφουν δυο Έλληνιδες αρχαιολόγοι και ερευνήτριες σε θέματα διατροφής του αρχαίου κόσμου, Ν. Καβρουλάκη και Α. Σαρπάκη. «Η μαγειρική» σημειώνουν, «είναι ιστορία πολιτισμικών συνηθειών και όχι απλά ένα σύνολο συστατικών που τα ανακατεύουμε. Ήδη από τη μέση νεολιθική εποχή και ιδιαίτερα από την εποχή του ορείχαλκου αναπτύσσεται μια σύνθετη μαγειρική». Σκεύη, συστατικά, τροφές, τεχνικές και πολλές άλλες πληροφορίες μας επιτρέπουν να έχουμε μια καλή εικόνα των «μαγειρικών συνηθειών» για μια μεγάλη χρονική περίοδο στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα κείμενα αρχαίων συγγραφέων ως πηγή πληροφόρησης
Τέλος, σε μια πιο ζωντανή και σύγχρονη εκδήλωση, το Δημοτικό Κέντρο Πολυμέσων της πόλης Reims φιλοξενούσε δυο από τους καλύτερους εκπροσώπους της νεοελληνικής πνευματικής έκφρασης: τον συγγραφέα του «Επιθεωρητή Χαρίτου», Πέτρο Μάρκαρη(φωτο 2) συγγραφέα και σεναριογράφο πολλών έργων που σκηνοθετήθηκαν από τον αείμνηστο Θεοδ. Αγγελόπουλο. Η συνάντηση και παρουσίαση έγινε από τον Michel Volkovich γνωστό για τις μεταφράσεις ελληνικών έργων μεταξύ των οποίων και συλλογές με ρεμπέτικα τραγούδια. Με την ευκαιρία ο Νικόλας Σύρος παρουσίασε με το μπουζούκι του μια σειρά από ρεμπέτικα τραγούδια σε μια βραδιά αφιερωμένη στην Ελλάδα (φωτο 3).
Αρχαίο και σύγχρονο πνεύμα συναντιούνται, δυστυχώς, πολύ πιο εύκολα στο εξωτερικό παρά στο εσωτερικό της χώρας. Είναι ίσως η ευκαιρία με την παρούσα κρίση να ανακαλύψουμε διαβάζοντας και πάλι τα λόγια της Jacqueline de Romilly, όλα εκείνα που ο αρχαίος ελληνικός κόσμος, ο δικός μας κόσμος, μπορεί να μας διδάξει: «Είναι σαν να πνιγόμαστε σ' έναν ξένο κόσμο ή σαν να μπαίνουμε σε μια δεξίωση αβέβαιοι αν έχουμε έρθει στο σωστό μέρος, και να βλέπουμε ξαφνικά ένα φιλικό πρόσωπο να μας καλωσορίζει. Η συνάντηση με το ελληνικό παρελθόν μας βοηθάει, μας καθησυχάζει, μας διεγείρει».
Laurent Sauvage - Γιώργος Κόνδης

ΝΑΥΠΛΙΟ- H ΓΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΨΑΡΙ



Μία γάτα μόλις έχει πάρει ένα ψάρι από ψαρόβαρκα στη παραλία της Καραθώνας στο Ναύπλιο,  Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2014.