Δευτέρα 25 Αυγούστου 2014

Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος: Ο Άγιος Κοσμάς τιμήθηκε στο χώρο της Αλβανίας και όταν έζησε αλλά και αμέσως μετά την μαρτυρική κοίμηση του…

Μεγαλοπρεπής πανήγυρη στο Κολοκόντασι για τον Άγιο Κοσμά

Από την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αλβανίας
24 Αυγούστου 2014, 21:50
1328 αναγνώσεις
Με μεγαλοπρέπεια γιορτάστηκε σήμερα, απ’ την Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Αλβανίας,η Μνήμη του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού. Στην ομόνυμη ι. Μονή στο Κολικόντασι τελέστηκε Συνοδική Θεία Λειτουργία προεξάχοντος του Αρχιεπισκόπου Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας κ. κ. Αναστασίου και μετεχόντων όλων των μελών της Ι Συνόδου: των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Βερατίου κ. Ιγνατίου, Κορυτσάς κ. Ιωάννη, Αργυροκάστρου κ. Δημητρίου καθώς και των Θεοφλεστάτων Επισκόπων: Απολλωνίας κ. Νικολάου, Κρούγιας κ. Αντωνίου, Αμαντείας κ. Ναθαναήλ και Βύλλιδος κ. Αστίου μαζί και πολλοι ιερείς και διακόνοι. Εκατοντάδες Ορθόδοξοι πιστοί και όχι μόνο, κυρίως απ’ την περιοχή του Φίερι αλλά και ευρύτερα απ’ την Αλβανία και προσκυνητές απ’ την Ελλάδα γέμησαν τόσο το Καθολικό της Μονής όσο και τον ευρύτερο χώρο μετέχοντας στην όλη λατρευτική ατμόσφαιρα της ημέρας.

Για το πρόσωπο και το πνευματικό έργο του εορταζόμενου Αγίου Κοσμά μίλησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Απολλωνίας κ. Νικόλαος.
Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος στο λόγο του αναφέρθηκε ειδικά στις ιστορικές συνθήκες υπό τις οποίες ο Άγιος Κοσμάς ανέπτυξε την ιεραποστολική του δράση, συνέπεια της οποίας ήταν η αναχαίτηση του κύματος μαζικών εξισλαμισμών και η διάσωση της Ορθοδοξίας στα μέρη αυτά, μια όμορφη πραγματικότητα για την οποία οι σημερινοί Χριστιανοί τόσα οφείλουν στον Άγιο.
Τις τελευταίες ημέρες υπήρξαν δημοσιεύματα στον αλβανικό τύπο από ψεύτοιστορικούς και διαστρεβλωτές αναλυτές που έφτασαν να αποκαλούν τον Άγιο Κοσμά «διάβολο» και «αντιαλβανό», επιχειρώντας όπως είπε ο Αρχιεπίσκοπος να «απαγχονίσουν με χάρτινες αγχόνες και πάλι τον Άγιο». Εμπνέονται από αθεϊστικά κίνητρα και θέλουν να συνεχίσουν να κρατούν ακόμη υπόδουλους τους Ορθοδόξους.
Οι καιροί αυτοί όμως έχουν περάσει και όταν προσβάλουν τους Αγίους της Εκκλησίας μας, ή όταν θέλουν να υποδείξουν τον τρόπο με τον οποίο οι Ορθόδοξοι θα τους τιμούν το μόνο που μπορούν να κατορθώσουν είναι να διαταράξουν την ανεκτικότητα κα τη διαθρησκευτική συμβίωση, μια πραγματικότητα απ’ τα ελλάχιστα που έχει με κάυχημα να παρουσιάζει η Αλβανία στη σημερινή ευρωπαϊκή οικογένεια. Ο Άγιος Κοσμάς ήταν όχι απλά ένας αφοσιωμένος Ορθόδοξος κληρικός και φωτισμένος ιεραπόστολος, ήταν και ένας παράγοντας προόδου και επιδίωκε για τα δεδομένα της εποχής του την κοινωνική χειραφέτηση. Παρότρυνε τους πιστούς Ορθοδόξους στην εκμάθηση της Ελληνικής όχι ως ένδειξη εθνικισμού ή προσπάθεια εξελληνισμού, αλλά ως μέσο για να γνωρίσουν την αλήθεια του Ευαγγελίου και τα μυστήρια της Εκκλησίας. Την εποχή εκείνη ακόμη στην αλβανική δεν είχε τίποτε γραπτό ή που να είχε μεταφραστεί, ενώ ακόμη και το ι. Ευαγγέλιο μεταφράστηκε αρκετές δεκαετίες αργότερα. Με το κήρυγμα του συνήγειρε τα πλήθη που τον άκουγαν σε όλη τη γεωγραφία της σημερινής Αλβανίας, ενώ αγαπήθηκε και για όλο του το φιλοπρόοδο και φιλεκπαιδευτικό έργο.
ΣυγκινημένοςοΜακαριώτατοςΑρχιεπίσκοποςΑναστάσιοςμίλησεγιατηνεπίσκεψηπουείχετιςτελευταίεςμέρεςστο σημείο του δι' απαγχονισμού μαρτυρίου του Αγίου Κοσμά (στο Κολικόντασι βρέθηκε και ενταφιάστηκε το Λείψανο του Αγίου Κοσμά, τρεις μέρες μετά την εκτέλεση του).Πρόκειται για το χωριό Μούγιαλι, δίπλα στον ποταμό Αψώ (Σέμαν) στη νότια ακτή του, και στη θέση του μαρτυρίου υπάρχει και πάλι ένα δέντρο όπως εκείνο της αγχόνης.
- See more at: http://www.amen.gr/article19051#sthash.M6zdzSgr.dpuf
Νέες φωτογραφίες από τον τάφο της Αμφίπολης! Όλο και πιο κοντά στο μυστικό - `Ο τύμβος ίσως κρύβει κάτι εντελώς αναπάντεχο`, λέει Βρετανός αρχαιολόγος25.08.2014 | 18:49

Νέες φωτογραφίες από τον τάφο της Αμφίπολης! Όλο και πιο κοντά στο μυστικό - "Ο τύμβος ίσως κρύβει κάτι εντελώς αναπάντεχο", λέει Βρετανός αρχαιολόγος

- Αποκαλύφθηκε σχεδόν ολόκληρη η πρόσοψη του αρχαίου τάφου στην Αμφίπολη
- Εντυπωσιακές φωτογραφίες από την εξέλιξη των ανασκαφών
- Τι λέει ο διάσημος Βρετανός αρχαιολόγος, Νίκολας Σόντερς για το Νέαρχο και τη σύζυγο του Μεγάλου Αλεξάνδρου
- Η υπόκλισή του στους Έλληνες συναδέλφους του

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΡΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΟΠΕΚΕΠΕ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ




Παράσταση διαμαρτυρίας έκανε σήμερα στα γραφεία του ΟΠΕΚΕΠΕ στο Ναύπλιο αντιπροσωπεία του Αγροκτηνοτροφικού Συλλόγου Αργολίδας για τις εξισωτικές αποζημιώσεις. O Νίκος Αγγέλου μέλος της ΠΑΣΥ περιέγραψε την τραγική κατάσταση που βιώνουν και μίλησε για τις ενστάσεις που μπορούν να κάνουν οι κτηνοτρόφοι.

Η ΚΑΣΤΡΟΝΗΣΙΔΑ ΜΠΟΥΡΤΖΙ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

Η καστρονησίδα Μπούρτζι δεσπόζει στην θαλάσσια  είσοδο της πόλη του Ναυπλίου ,Κυριακή 24 Αυγούστου 2014. Το Μπούρτζι ή «Καστέλι» κατά τους Ενετούς, ή «θαλασσόπυργος» κατά τον Αγώνα του 1821, είναι  μία μικρή νησίδα μπροστά στο λιμένα του Ναυπλίου, καλυπτόμενη πλήρως από παλαιό ενετικό Φρούριο στο οποίο οφείλει και το όνομά της. Το Φρούριο αυτό αναγέρθηκε από τους Ενετούς μετά την αποχώρηση του Μαχμούτ Πασά το 1473, εφοδιάζοντάς το με νεώτερα πυροβόλα.

ΣΑΡΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΝΕ- ΟΔΗΓΗΤΗ ΜΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣΤΗΝ ΑΚΡΟΝΑΥΠΛΙΑ

Τα σαράντα χρόνια ΚΝΕ οδηγητή γιόρτασαν μέλη του ΚΚΕ και της ΚΝΕ  Αργολίδος με ομιλίες και συναυλία λαϊκής μουσικής στην Ακροναυπλία στη πόλη του Ναυπλίου, Κυριακή 24 Αυγούστου 2014. Παράλληλα με την εκδήλωση –αφιέρωμα στη ΚΝΕ ,θέλησαν να δηλώσουν και την αντίθεσή τους στη πώληση διάφορων χώρων της Αργολίδος από το ΤΑΙΠΕΔ σε ξένους επενδυτές. 

Κυριακή 24 Αυγούστου 2014

ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ ΤΙΜΗΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΑ ΤΟΝ ΑΙΤΩΛΟ


Με κάθε μεγαλοπρέπεια τίμησαν τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό στον προσκυνηματικό ναό του πολιούχου της πόλεως Ναυπλίου ,Αγίου Αναστασίου, όπου το ένα κλίτος είναι αφιερωμένο στον μεγάλο διδάσκαλο της Ορθοδοξίας ,τον Πατροκοσμά. Τον πανηγυρικό εσπερινό τέλεσαν ο πατέρας Μάρκος μαζί με τον πατέρα Κωνσταντίνο.

ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ Η ΚΗΔΕΙΑ ΤΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΡΙΑΡΑ...

Στη γενέτειρά του τα Χανιά της Κρήτης θα «επιστρέψει» έπειτα από 108 χρόνια πλήρους ζωής η σορός τού καθηγητή Εμμανουήλ Κριαρά, ο οποίος...
πέθανε χθες το βράδυ στο σπίτι του στη Θεσσαλονίκη, από ανακοπή καρδιάς.

Η νεκρώσιμη ακολουθία θα ψαλεί στις 12 το μεσημέρι της Τρίτης (η σορός θα βρίσκεται εκεί από τις 11 πμ), από τον Ιερό Ναό της Του Θεού Σοφίας, στη Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με επιθυμία που είχε εκφράσει ο ίδιος, η σορός του θα μεταφερθεί και θα ενταφιαστεί την Τετάρτη στο Κοιμητήριο Ακρωτηρίου Χανίων.

Πηγή: ΑΜΠΕhttp://fimotro.blogspot.gr/

Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

Η 4η Γιορτή του Circulo στην Καραθώνα (και λόγω ΤΑΙΠΕΔ, ίσως η τελευταία…)

cir11
Όλα ήταν αναμενόμενα... Και η φετινή γιορτή του Circulo Cooperativa στην παραλία της Καραθώνας κύλησε όπως οι προηγούμενες: Με πλήρη επιτυχία, οργανωτικά και καλλιτεχνικά.
Για τέταρτο καλοκαίρι, το καφέ – μπαρ του Ναυπλίου, διοργάνωσε την κορυφαία για την περιοχή πολιτιστική εκδήλωση της χρονιάς (με είσοδο ελεύθερη, όπως πάντα).
Ο Σωκράτης Μάλαμας, ο Φοίβος Δεληβοριάς, αλλά και οι νεανικές μπάντες «αποζημίωσαν» τους χιλιάδες ακροατές κάθε ηλικίας, από την Αργολίδα και τους γύρω νομούς που βρέθηκαν εκεί... Άλλοι τραγουδώντας μπροστά από τη σκηνή, άλλοι στρώνοντας τις πετσέτες τους στην αμμουδιά, οι μεγαλύτεροι και «σοβαρότεροι» σε καρέκλες, κάποιοι κάνοντας τις βουτιές τους στη θάλασσα.
Οι Salto Mortale από την Πάτρα, που άνοιξαν τη συναυλία, αλλά και οι «δικοί μας», οι αναγνωρισμένοι πανελληνίως HalfNote, που ακολούθησαν, ήταν οι προάγγελοι για τη μαγευτική βραδιά.
Ο Φοίβος Δεληβοριάς, ανέβηκε στη σκηνή με δύο μόνο μουσικούς (τύμπανα, πλήκτρα) και χωρίς να χρησιμοποιήσει ούτε τη δική του κιθάρα. Κάτι τα ξεχωριστά τραγούδια του, κάτι η πρόζα, κάτι η ιδιαίτερη σκηνική του παρουσία και η αμεσότητα με το κοινό (δεν παρέλειψε στη «Γυναίκα του Πατώκου» να πηδήξει από τη σκηνή και να βολτάρει στην άμμο), ξεσήκωσαν τον κόσμο. Εμείς πάντως, οι φαν του Φοίβου, ψιλοαπογοητευτήκαμε... Περιμέναμε κάτι περισσότερο...
Ο Σωκράτης Μάλαμας, σταθερή αξία. Μπορεί να μη συμφώνησε με τις γνωστές παροτρύνσεις για να τραγουδήσει «ως τις 4 η ώρα», αλλά το τρίωρο στη σκηνή μια χαρά το έβγαλε. Με τραγούδια δικά του και του Θανάση Παπακωνσταντίνου ανάγκασε τον κόσμο όχι μόνο να τραγουδήσει αλλά και να χορέψει. Δίπλα του, μια αξιόλογη νέα τραγουδίστρια, η Λαμπρινή Καρακώστα, που ερμήνευσε τα «γυναικεία» τραγούδια του συνθέτη Μάλαμα, αλλά και ο κορυφαίος βιολιστής, ο Φώτης Σιώτας που χειροκροτήθηκε όχι μόνο για το παίξιμό του αλλά και ερμηνεύοντας το «Αερικό» και «Σαν παιδί».
Η γιορτή του Circulo ήταν παράλληλα και μια εκδήλωση αλληλεγγύης. Δεν ήταν λίγοι οι επισκέπτες που πήγαν στην Καραθώνα κρατώντας και μια τσάντα με τρόφιμα για τοΚοινωνικό Παντοπωλείο Πολιτών Άργους, που με μόνη στήριξη τις προσφορές των απλών πολιτών, προσπαθεί με νύχια και με δόντια να μην κλείσει.
Μετά το τέλος της συναυλίας, πολλές ήταν οι παρέες που κάθησαν για κουβέντα δίπλα στο κύμα. Και κάποιοι που σκέφτηκαν ότι «5η Γιορτή του Circulo» δεν πρόκειται να γίνει στην Καραθώνα. Ίσως μέχρι του χρόνου να έχει βρεθεί ο «επενδυτής» που θα χτίσει ξενοδοχεία και δεν θα επιτρέψει να χαλάσουμε την ...ηρεμία των παραθεριστών!
Γιώργος Νικολόπουλος

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΚΙΟ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ -ΘΕΟΜΑΝΑ KAI BINTEO


Στις 23 Αυγούστου 2014 είναι η  εορτή της απόδοσης  της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, και πανηγυρίζει όλος ιδιαιτέρως ο Ενοριακός Ιερός Ναός  «Θεομάνας – Οδηγήτριας» στη Νέα  Κίο. Την παραμονή της Εορτής, Παρασκευή 22 Αυγούστου εψάλη Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός εσπερινός, μετ'Αρτοκλασίας, χοροστατούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Επιδαύρου,  Καλλινίκου, βοηθού Επισκόπου της Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος. Μετά το πέρας του εσπερινού ακολούθησε  η λιτάνευση της θαυματουργού Ιεράς Εικόνος της «Θεομάνας» παιανιζούσης της Φιλαρμονικής της Νέας Κίου. Ο μήνας Αύγουστος είναι αφιερωμένος κατ' εξοχήν στην Παναγία μας. Θεωρείται το Πάσχα του καλοκαιριού. Η Παναγία μας τιμάται ιδιαίτερα από ολόκληρο τον ορθόδοξο χριστιανικό κόσμο. Κατά την Ιερά Πανήγυρη συρρέει πλήθος ανθρώπων προκειμένου να προσκυνήσουν την θαυματουργό Ιερά Εικόνα της Θεομάνας η οποία έχει μεταφερθεί από την Παλαιά Κίο της Μικράς Ασίας μαζί με άλλες τρείς εικόνες ή οποίες ήρθαν στην Ελλάδα μετά την καταστροφή της Μικράς Ασίας από τους Τούρκους. Η εικόνα αυτή είναι βυζαντινής τεχνοτροπίας, χαρακτηριστικό της είναι ότι είναι δεξιοκρατούσα και είναι έργο του 12ου αιώνος. Την ημέρα της Εορτής, Σάββατο 23 Αυγούστου 2014 τελέσθηκε  η Ακολουθία του Όρθρου και στη συνέχεια 'έγινε η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία , χοροστατούντος και λειτουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αργολίδος κ. Νεκταρίου.

ΜΠΟΥΓΑΔΑ ΣΤΟ ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ



Μετά την αφαίρεση της αναμνηστικής μαρμάρινης επιγραφής με το όνομα του Δημάρχου Δημήτρη Καμπόσου από το συντριβάνι της Νέας Κίου, χθες το βράδυ άγνωστοι έριξαν απορρυπαντικό στο νερό με αποτέλεσμα η σαπουνάδα που δημιουργήθηκε να ξεχειλίσει και να πλημμυρίσει μεγάλο μέρος ακόμα της πλατείας.

Κάποιοι στην Νέα Κίο συνεχίζουν να προκαλούν με τις ενέργειές τους και ουδείς γνωρίζει μέχρι ποιο σημείο ακριβώς μπορούν να φτάσουν με τις πράξεις τους αυτές.

ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΑΛΑΜΙΟΥ


Το Σάββατο 23 Αυγούστου 2014 Εορτή της Απόδοσης της Κοιμήσεως της Θεοτόκου πανηγυρίζει η φερώνυμος Ιερά Μονή Καλαμίου. Την  παραμονή της εορτής τελέσθηκε Αρχιερατικός Εσπερινός μετά αρτοκλασίας και Θείου Κηρύγματος χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αργολίδος κ.κ Νεκταρίου συμπαραστατούμενος από ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως. Μετά το πέρας του εσπερινού έγινε η λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος γύρω από τον περίβολο της Ιεράς Μονής.

ΠΕΘΑΝΕ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 108 ΕΤΩΝ Ο ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΡΙΑΡΑΣ

Πλήρης ημερών, σε ηλικία 108 ετών, «έφυγε» χθες το απόγευμα από τη ζωή ο σπουδαίος φιλόλογος και καθηγητής, Εμμανουήλ Κριαράς. Ο Εμμανουήλ Κριαράς, μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες της χώρας, πέθανε στο...
σπίτι του από ανακομή καρδιάς. Πριν από περίπου έναν μήνα είχε νοσηλευτεί στο Ιατρικό Διαβαλκανικό Κέντρο, όπου υποβλήθηκε σε επιτυχημένη επέμβαση στο ισχίο.

Η κηδεία του θα πραγματοποιηθεί κατά πάσα πιθανότητα την Δευτέρα.

Ποιος ήταν ο Εμμανουήλ Κριαράς

Γεννήθηκε στις 28 Νοεμβρίου του 1906 στον Πειραιά[1][2] από οικογένεια κρητικής καταγωγής, ενώ τα πρώτα παιδικά του χρόνια έζησε στη Μήλο. Το 1914 με την οικογένειά του εγκαταστάθηκε στα Χανιά της Κρήτης, όπου και τελείωσε τις γυμνασιακές του σπουδές. Το 1924 ξεκίνησε τις σπουδές του στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, από την οποία αποφοίτησε το 1929. Από το 1930 έως το 1950 εργάστηκε στο Μεσαιωνικό Αρχείο της Ακαδημίας Αθηνών, αρχικά ως συνεργάτης και από το 1939 ως διευθυντής. Παράλληλα με την εργασία του στο Μεσαιωνικό Αρχείο συνέχισε τις σπουδές του· το 1930 μετέβη στο Μόναχο με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών για να ενημερωθεί σε θεωρητικά και τεχνικά ζητήματα της λεξικογραφίας στο περιβάλλον του Thesaurus Linguae Latinae, το 1938-1939 και το 1945-1948, ως διδάκτορας πλέον, για μετεκπαίδευση στο Παρίσι, την πρώτη φορά στη βυζαντινολογία και τη δεύτερη στη συγκριτική γραμματολογία. Πήρε το διδακτορικό του δίπλωμα το 1938 από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, με τη διατριβή Μελετήματα περί τας πηγάς του Ερωτοκρίτου .

Το 1948 ήταν υποψήφιος για την έδρα της νέας ελληνικής φιλολογίας στην Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, την οποία όμως κατέλαβε ο Λίνος Πολίτης. Δύο χρόνια αργότερα, εκλέχτηκε στην θέση του τακτικού καθηγητή της μεσαιωνικής ελληνικής φιλολογίας στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Στην Θεσσαλονίκη δίδαξε κυρίως μεσαιωνική φιλολογία, εκτάκτως μεσαιωνική ελληνική ιστορία, νεοελληνική φιλολογία, αλλά και γενική και συγκριτική γραμματολογία, αφού χάρη στις δικές του ενέργειες ιδρύθηκε (το 1965) η πρώτη -και για πολλά χρόνια μοναδική στην Ελλάδα- έκτακτη αυτοτελής έδρα της Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας. Το διδακτικό έργο του Εμμανουήλ Κριαρά διακόπηκε βίαια τον Ιανουάριο του 1968, όταν η Χούντα των Συνταγματαρχών αποφάσισε να τον απολύσει για τα δημοκρατικά του φρονήματα . Η απόλυσή του από το Πανεπιστήμιο τον έστρεψε με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα στη σύνταξη του ''Λεξικού της μεσαιωνικής ελληνικής δημώδους γραμματείας (1100-1669)'' (την απόφαση για τη συγκρότησή του είχε ήδη πάρει το 1956), ενώ από τότε μέχρι και σήμερα συνεχίζει το ερευνητικό και συγγραφικό του έργο. Η σύζυγός του, καθηγήτρια της ψυχοτεχνικής στη Βιομηχανική Σχολή της Θεσσαλονίκης (σημερινό Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), Αικατερίνη Στριφτού-Κριαρά, με την οποία είχε παντρευτεί το 1936, απεβίωσε την 1η Μαΐου του 2000.

Ο Κριαράς αναφέρεται ως ένας πολυγραφότατος νεοέλληνας επιστήμονας, όπως παρατηρούσε το 2008 ο Παναγιώτης Ζιώγας: "Αν προσεγγίσουμε την παράμετρο Σελίδες των δημοσιευμάτων Κριαρά, τότε καταλήγουμε στις ακόλουθες διαπιστώσεις. Από τις είκοσι περίπου χιλιάδες σελίδες του μετρημένου έργου του Ε. Κριαρά, συντριπτική υπεροχή έχουν τα Λεξικογραφικά που υπερβαίνουν τις οκτώμισι χιλιάδες σελίδες, ακολουθούν τα Γραμματολογικά με περίπου έξι χιλιάδες, τα Σύμμικτα που υπερβαίνουν τις τρεις χιλιάδες, έπονται τα Επιστολογραφικά με περίπου χίλιες πεντακόσιες σελίδες, με τελευταία τα καθαρά Γλωσσικά που εγγίζουν τις εννιακόσιες σελίδες.

Από τα περισσότερα από 1.000 άρθρα και τα περίπου 60 βιβλία που έχει εκδώσει αυτοτελώς μέχρι σήμερα ο Κριαράς, ξεχωρίζουν οι μονογραφίες του για τον Ψυχάρη, τον Σολωμό και τον Παλαμά, οι εκδόσεις των παλαιότερων κειμένων της νεοελληνικής λογοτεχνίας (Πανώριας του Χορτάτση, των θεατρικών του Πέτρου Κατσαΐτη, κ.ά), οι ποικίλες μελέτες του για τον δημοτικισμό και κυρίως οι 14 πρώτοι τόμοι του Λεξικού της μεσαιωνικής ελληνικής δημώδους γραμματείας (1100-1669) που έχει καθιερωθεί διεθνώς ως Λεξικό Κριαρά. Είναι ίσως η επιτομή του έργου του. Το 1997, για προσωπικούς λόγους, ο Ε. Κριαράς εγκατέλειψε το μεσαιωνικό λεξικό του, παραδίδοντας το σχετικό λεξικογραφικό του αρχείο στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας της Θεσσαλονίκης. Το Κέντρο συνεχίζει την επεξεργασία του αρχείου και έχει εκδώσει τον 15ο (2006), 16ο (2008) και 17ο (2011) τόμο του Λεξικού, καθώς και δίτομη επιτομή των πρώτων 14 τόμων (με την επιμέλεια Ι. Ν. Καζάζη και Τ. Α. Καραναστάση), η οποία είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο. Στο λεξικογραφικό χώρο ανήκει και η σύνταξη από τον Ε. Κριαρά του Λεξικού της σύγχρονης ελληνικής δημοτικής γλώσσας, γραπτής και προφορικής το 1995 που εξέδωσε η Εκδοτική Αθηνών.

Παρά το πολυσχιδές επιστημονικό του έργο ο Κριαράς δεν υπήρξε «επιστήμονας του εργαστηρίου». Όπως δήλωνε σε συνέντευξή του στην Ο. Αντωνοπούλου το 2002: «Ο επιστήμονας δεν πρέπει να μένει μόνο στο εργαστήριο. Βέβαια το εργαστήριο χρειάζεται, διότι αλλιώς εργασία δε θα υπάρξει. Αλλά δε φτάνει αυτό. Εκείνος που έχει συνείδηση των καθηκόντων του των πνευματικών, πρέπει όσο γίνεται να εκλαϊκεύει την επιστήμη του. Αυτό επιδίωξα γενικότερα στη ζωή μου, αλλά κυρίως μετά το '74, όταν αποκαταστάθηκε η Δημοκρατία στον τόπο μας. Ο επιστήμονας πρέπει να είναι και ερευνητής και δάσκαλος, εκλαϊκευτής». Ο Κριαράς υπήρξε πιστός της δημοτικιστικής ιδεολογίας από τα μαθητικά του χρόνια, συγκεκριμένα από το 1923, και αγωνίστηκε με όλα τα μέσα που διέθετε για τα γλωσσικά του πιστεύω. Σημαντική ήταν η συνεισφορά του τόσο στην αναγνώριση της δημοτικής ως επίσημης γλώσσας του ελληνικού κράτους όσο και στην καθιέρωση του μονοτονικού συστήματος γραφής. Είναι γνωστό ότι με το νόμο 309/23.1.76 η κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή με υπουργό παιδείας το Γεώργιο Ράλλη αποφάσισε την αναγνώριση της δημοτικής στο χώρο της παιδείας και της δημόσιας διοίκησης. Τότε δόθηκε στη σχολική χρήση ανασυγκροτημένη γραμματική της δημοτικής γλώσσας με βάση τη Νεοελληνική Γραμματική του Μανόλη Τριανταφυλλίδη. Η Γραμματική του Τριανταφυλλίδη, τυπωμένη το 1941, για να χρησιμεύσει στην εκπαίδευση χρειαζόταν συντόμευση και κάποια προσαρμογή στην εκπαιδευτική και γλωσσική πραγματικότητα. Το έργο αυτό ανέλαβε ειδική επιτροπή της οποίας μέλος υπήρξε και ο Κριαράς. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1981-1982, η κυβέρνηση Ανδρέα Παπανδρέου πήρε δύο συμπληρωματικές αποφάσεις: πρώτον, να συντάσσονται οι νόμοι στη δημοτική γλώσσα και να μεταγραφούν οι σημαντικότεροι δικαστικοί κώδικες στη δημοτική και, δεύτερον, να καθιερωθεί το μονοτονικό σύστημα γραφής. Ο Κριαράς ήταν ο πρόεδρος της εικοσαμελούς επιτροπής που ανέλαβε και έφερε εις πέρας το δύσκολο έργο της μεταγραφής των δικαστικών κωδίκων και επίσης πρόεδρος της επιτροπής που εισηγήθηκε το είδος του μονοτονικού που επρόκειτο να εφαρμοστεί. Στα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από την καθιέρωση της δημοτικής μέχρι σήμερα ο Κριαράς συνεχίζει να υπερασπίζεται τη δημοτική γλώσσα. Αρθρογραφεί συχνά, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει επιμέρους δυσκολίες στη χρήση της γλώσσας και προτείνοντας λύσεις. Παράλληλα, προσπάθησε να διαφωτίσει και το πλατύ κοινό για επιμέρους γλωσσικά ζητήματα μέσα από τηλεοπτικές εκπομπές (Τα πεντάλεπτα στην ΕΡΤ από το 1985 έως το 1987).

Η πολύπλευρη προσφορά του καθηγητή Κριαρά τόσο στην επιστήμη όσο και ευρύτερα στο ελληνικό έθνος είναι από καιρό αναγνωρισμένη και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η Ελληνική Δημοκρατία του έχει απονείμει κατά καιρούς τα παράσημα του Σταυρού των Ταξιαρχών του Τάγματος του Φοίνικος (δις), του Σταυρού των Ταξιαρχών του Τάγματος Γεωργίου Α΄ και του Ταξιάρχη του Τάγματος Τιμής. Η Γαλλία του απένειμε το παράσημο του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής και η Ιταλία το παράσημο του Ταξιάρχη επί τιμή της Ιταλικής Δημοκρατίας. Το 1977 για το συνολικό επιστημονικό του έργο του απονεμήθηκε στη Βιέννη από το γερμανικό Alfred Toepfler Stiftung το σημαντικό Βραβείο Herder, ενώ έργα του έχουν κατά καιρούς τιμηθεί με τα βραβεία Zappas της Γαλλίας (το διδακτορικό του), Γουλανδρή (η μονογραφία του για το Σολωμό), Γεωργίου Φωτεινού της Ακαδημίας Αθηνών (η έκδοση της Πανώριας), κ.ά. Ο Κριαράς είναι σήμερα, μεταξύ πολλών άλλων, επίτιμος πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας, της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, επίτιμο μέλος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και του Σικελικού Ινστιτούτου Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών. Παράλληλα, είναι αντεπιστελλόν μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και ξένος εταίρος της Ακαδημίας Arcadia της Ρώμης και της Ακαδημίας του Παλέρμου. Το 2006, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη γέννησή του, τιμήθηκε από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης με την ανώτατη τιμητική του διάκριση, το Χρυσό Αριστοτέλη, ενώ την ίδια χρονιά αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Αθηνών . Το Σεπτέμβριο του 2009 ο Εμμανουήλ Κριαράς συμπεριλήφθηκε στην τελευταία ("τιμητική") θέση του ψηφοδελτίου Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ για τις βουλευτικές εκλογές της 4ης Οκτωβρίου του 2009. Σε συνάντησή του με τον νέο πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου ο Κριαράς ζήτησε να καταργηθεί η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας στο Γυμνάσιο, επισημαίνοντας ότι η «ταυτόχρονη διδασκαλία νέων και αρχαίων ελληνικών στην πράξη προκαλεί σύγχυση, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι μαθητές να είναι γλωσσικά ακατάρτιστοι».
http://fimotro.blogspot.gr/

ΑΡΓΟΛΙΔΑ: ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΚΑΛΑΜΙΟΥ


Το Σάββατο 23 Αυγούστου 2014 Εορτή της Απόδοσης της Κοιμήσεως της Θεοτόκου πανηγυρίζει η φερώνυμος Ιερά Μονή Καλαμίου. Την  παραμονή της εορτής τελέσθηκε Αρχιερατικός Εσπερινός μετά αρτοκλασίας και Θείου Κηρύγματος χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αργολίδος κ.κ Νεκταρίου συμπαραστατούμενος από ιερείς της Ιεράς Μητροπόλεως. Μετά το πέρας του εσπερινού έγινε η λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος γύρω από τον περίβολο της Ιεράς Μονής.











 

Η ΝΕΑ ΚΙΟΣ ΤΙΜΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ -ΘΕΟΜΑΝΑ


Στις 23 Αυγούστου 2014 είναι η  εορτή της απόδοσης  της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, και πανηγυρίζει όλος ιδιαιτέρως ο Ενοριακός Ιερός Ναός  «Θεομάνας – Οδηγήτριας» στη Νέα  Κίο.
Την παραμονή της Εορτής, Παρασκευή 22 Αυγούστου εψάλη Μέγας Πανηγυρικός Αρχιερατικός εσπερινός, μετ" Αρτοκλασίας, χοροστατούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Επιδαύρου,  Καλλινίκου, βοηθού Επισκόπου της Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος. Μετά το πέρας του εσπερινού ακολούθησε  η λιτάνευση της θαυματουργού Ιεράς Εικόνος της «Θεομάνας» παιανιζούσης της Φιλαρμονικής της Νέας Κίου. Ο μήνας Αύγουστος είναι αφιερωμένος κατ' εξοχήν στην Παναγία μας. Θεωρείται το Πάσχα του καλοκαιριού.

Παρασκευή 22 Αυγούστου 2014

Σιατίστης Παύλος: Ανοιχτή απάντηση σε δόλιο γράμμα!

skopion
Του Αιμίλιου Πολυγένη
Επιστολή προς τον παρανόμως κατέχοντα τον θρόνον της Αρχιεπισκοπής Αχρίδος και ψευδοηγούμενον της ανύπαρκτης Μακεδονικής Εκκλησίας κ. Στέφανο, απέστειλε ο Σεβ. Μητροπολίτης Σιατίστης κ. Παύλος.
Ο Σεβασμιώτατος στην επίστολή του μεταξύ άλλων τονίζει ότι ο κ. Στέφανος με την συνεργασία του Κράτους των Σκοπίων προσπαθεί να εξοντώσει τον Αρχιεπίσκοπο Ιωάννη.
Ο Μητροπολίτης Σιατίστης κ. Παύλος απέστειλε την επιστολή στο Πρακτορείο Εκκλησιαστικών Ειδήσεων Romfea.gr το οποίο και την δημοσιεύει:
Πρός
τόν παρανόμως κατέχοντα τόν θρόνον
τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀχρίδος καί
ψευδοηγούμενον τῆς ἀνύπαρκτης Μακεδονικῆς Ἐκκλησίας
κ. Στέφανον
κ. Στέφανε,
Μέ ἔκπληξη καί ὀδύνη καί χωρίς νά Σᾶς τήν ζητήσω ἔλαβα τήν ἐπιστολή μέ τήν ὁποία προσπαθεῖτε νά δικαιολογήσετε τά ἀδικαιολόγητα καί καταφέρεσθε κατά τοῦ μόνου Κανονικοῦ Ἐπισκόπου Ἀχρίδος κ. Ἰωάννη.
Ξεκινᾶτε μάλιστα μέ μιά μικρή ἀπάτη. Γράφετε: «στήν πρόσθεση τῆς ἐπιστολῆς σας προσφέρουμε πληροφορίες γιά τήν ἐγκληματική δράση …».
Πότε κ. Στέφανε σᾶς ἔστειλα ἐπιστολή ὥστε νά σπεύδετε νά μοῦ ἀπαντήσετε; Γιατί νά στείλω ἐπιστολή σέ σᾶς ἀφοῦ δέν ἀναγνωρίζω τήν ἐκκλησιαστική ὕπαρξη σας καί θεωρῶ τήν ψευδοεκκλησία τῆς ὁποίας ἡγεῖσθε ὡς ἐκκλησιαστικῶς ἀνύπαρκτη; Ποῖος σᾶς εἶπε ὅτι σᾶς θεωρῶ ἔγκυρο πρόσωπο γιά νά ζητήσω ἀπό σᾶς πληροφορίες;
Ἐπιχειρεῖτε δι’αὐτοῦ τοῦ δολίου τρόπου νά ἐπιτύχετε μία ἔμμεση ἀναγνώριση καί νά ἀφήσετε νά αἰωρεῖται ὅτι ἐγώ ἤ ὁποιοσδόποτε ἄλλος Ἀρχιερέας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος διαλέγεται μαζί Σας. Ὁ τρόπος σας δολιότητος γέμει.
Ὁ μόνος πραγματικός λόγος τοῦ διωγμοῦ τοῦ Ἀχρίδος Ἰωάννη εἶναι ὅτι Αὐτός εἶναι ὁ μόνος Κανονικός Ἐπίσκοπος ὁ ὁποῖος ἀναγνωρίζεται ἀπό ὅλες τίς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες. Προσπαθεῖτε λοιπόν μέ τή συνεργασία τοῦ Κράτους νά τόν ἐξοντώσετε.
Μιλᾶτε γιά καθαίρεσή του. Μπορεῖ λοιπόν μιά Ἐκκλησία πού ΔΕΝ εἶναι Ἐκκλησία νά ἐκλέγει ἤ νά καθαιρεῖ; Ἡ Ἐκκλησία δέν εἶναι κουκλοθέατρο.
Ὅσο γιά τίς κατηγορίες καί τίς καταδίκες μήν ξεχάσετε ὅτι μέ παρόμοιες ἀποφάσεις τό δικαστήριο τῶν ἀνόμων κατεδίκασε, φυλάκισε καί ἐσταύρωσε τόν Κύριο.
Ὁ Μητροπολίτης Ἰωάννης δέν ἀνήκει στήν δικαιοδοσία μιᾶς ἀνύπαρκτης Ἐκκλησίας, ἀλλά στό Πατριαρχεῖο τῆς Σερβίας. Ἐκκλησιαστικά καμμία ἐξουσία δέν ἔχετε ἐπάνω του.
Ἐσεῖς εὑρίσκεσθε σέ ἐκκλησιαστική ἐκκρεμότητα. Ἐσεῖς μἐ τρόπο ἀντικανονικό αὐτονομηθήκατε ἀπό τήν μητέρα-‘Εκκλησία σας, τό Πατριαρχεῖο τῆς Σερβίας καί προσπαθεῖτε μέ ἐκβιασμούς νά ἐπιτύχετε τήν ἀναγνώριση.
Προσπαθεῖτε μέ τήν ἰσχύ τῆς Πολιτείας καί μέ στημένες ψευτοδίκες νά συντρίψετε τόν Μητροπολίτη Ἰωάννη, ἀλλά καί ἐκείνους πού τόν ἀκολουθοῦν στήν κανονική ὁδό, ἀφήνοντας ἀπειλές στό γράμμα σας ἐναντίον τους. Ἡ μόνο κατ’ἐσᾶς «παρανομία» τους εἶναι, ὅτι δέν σᾶς ἀκολουθοῦν, σεβόμενοι τήν Θεολογία τῆς Ἐκκλησίας καί τήν Κανονική της τάξη καί Παράδοση.
Παριστάνετε τόν Ἀρχιεπίσκοπο μιᾶς ἀνύπαρκτης Ἐκκλησίας ἀλλά στό ποτήριο στό ὁποῖο «λειτουργεῖτε» δέν βρίσκεται τό Αἷμα τοῦ Κυρίου, ἀλλά τό αἷμα τοῦ ἀδελφοῦ σας τόν ὁποῖον δολοφονεῖτε καί αὐτό τό αἷμα θά σᾶς χωρίσει διά παντός ἀπό τήν Κανονική Ἐκκλησία.
Ὅλοι ὅσοι ἀνά τόν κόσμο διαμαρτύρονται ἐναντίον τῆς διώξεως τοῦ Ἀχρίδος Ἰωάννη δέν περιμένουν νά λάβουν ἀπό σᾶς πληροφορίες, τό συνεργό εἰς τήν ἐξόντωση του. Στήν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας συμπεριφορές σάν καί τήν δική σας εἶναι γνωστές. Εἶναι συμπεριφορές τῶν ἀνόμων, ἐναντίον τῶν δικαίων.
Τό μόρφωμα σας, πού τό ὀνομάζεται «Μακεδονική Ἐκκλησία» εἶναι ἐξάρτημα ἑνός κράτους πού σφετερίζεται τήν ἀλήθεια καί τήν ἱστορία καί δέν ἔχει καμμία σχέση μέ τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ.
Ὅσο ἐσεῖς θά συνεχίζετε τήν ἀνίερη τακτική σας καί τήν ἀντικανονική πορεία σας, ὅσο θά ἐπιμένετε νά σχίζετε τόν χιτώνα τοῦ Χριστοῦ γιά κοσμικούς λόγους, ὅσο θά «εὐλογεῖτε» μιά πλαστογραφία σάν πιστοποίηση τῆς κρατκῆς «ἀρετῆς» σας, ὁ λόγος σας θά παραμένει μετέωρος, ἡ «χριστιανική» σας πίστη ἰδεολόγημα καί ὁ διωγμός τοῦ Μητροπολίτη Ἀχρίδος Ἰωάννη σφραγίδα τῆς ἀπανθρωπίας σας. Τό γράμμα σας λοιπόν ἐπιστρέφεται δημοσίως ὠς ἀπαράδεκτο. 
Μέ ὀδύνη
+ Ὁ Σισανίου καί Σιατίστης ΠΑΥΛΟΣ
Ἀφιερωμένο στή μνήμη τοῦ ἀοιδίμου προκατόχου μου
τοῦ ἀπό Σιατίστης Ἀρχιεπισκόπου Ἀχρίδος ΖΩΣΙΜΑ.