Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ ΤΟ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΟ LOUIS AURA ΜΕ ΚΥΠΡΙΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ


Σήμερα ανοιχτά του Ναυπλίου κατέπλευσε το κρουαζιερόπλοιο Louis Aura της εταιρείας διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων Louis Cruises.  Το πλοίο στο οποίο επιβαίνουν 895 επιβάτες και 315 άτομα πλήρωμα κατέφθασε στο Ναύπλιο σήμερα το πρωί προερχόμενο από την Λεμεσό της Κύπρου και μετά από στάση στην Σούδα της Κρήτη.

ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΒΛΑΒΗΣ ΣΤΗΝ ΥΔΡΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ


Το μεσημέρι αναμένεται να αποκατασταθεί η βλάβη στον κεντρικό αγωγό ύδρευσης στην πόλη του Ναυπλίου.
Από το βράδυ συνεργεία της ΔΕΥΑΝ εργάζονται στον κεντρικό αγωγό στο ύψος του σταθμού του ΟΣΕ στο λιμάνι του Ναυπλίου.

Ο ΕΛΛΗΝΟΑΥΣΤΡΑΛΟΣ ΝΙΚΟΣ ΡΟΝΙΩΤΗΣ ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΡΓΕΙΑΚΟΥ


Στο Επιμελητήριο Αργολίδας την Κυριακή 17 Αυγούστου το βράδυ πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση του Παναργειακού, όπου παρουσιάσθηκε ο νέος πρόεδρος και επενδυτης του συλλόγου. Πρόκειται για τον Ελληνοαυστραλό Νίκο Ρονιώτη με καταγωγή από το Άργος, ο οποίος δραστηριοποιείται επαγγελματικά στην Παπούα Νέα Γουϊνέα.
Η νέα διοίκηση του Παναργειακού είναι: 

ΣΤΟΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Ο ΠΑΙΔΟΚΤΟΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ 4 ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΣΤΟ ΆΣΤΡΟΣ


Την πόρτα του Εισαγγελέα στο Ναύπλιο κάτω από δρακόντια μέτρα της αστυνομίας περάσαν σήμερα Κυριακή 17 Αυγούστου οι πέντε συλληφθέντες για την δολοφονία του 39χρονου στο Άστρος Αρκαδίας.

Οι πέντε συλληφθέντες ανάμεσα τους και ο πατέρας του θύματος, που σύμφωνα με την αστυνομια είναι ο δράστης της στυγερής δολοφονίας, πήραν από τον εισαγγελέα και τον ανακριτή, προθεσμία για να απολογηθούν.
Tο δελτίο τύπου της αστυνομίας αναφέρει: 

Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

Σοκάρουν οι λεπτομέρειες για το φονικό στο Άστρος - Τί οδήγησε τον πατέρα να σκοτώσει τον ίδιο του τον γιο - Συνεργοί η μητέρα κι άλλοι τρεις17.08.2014 | 15:15

Σοκάρουν οι λεπτομέρειες για το φονικό στο Άστρος - Τί οδήγησε τον πατέρα να σκοτώσει τον ίδιο του τον γιο - Συνεργοί η μητέρα κι άλλοι τρεις

- Συνεργοί στο άγριο έγκλημα στο Άστρος άλλα τέσσερα μέλη της οικογένειας
- Ο 39χρονος φέρεται να ξυλοφόρτωνε τους γονείς του απαιτώντας χρήματα
- Αμετανόητος εμφανίζεται ο πατέρας
- Όλο το χρονικό της δολοφονίας

ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ


 Μια ακόμη διακοπή της ηλεκτροδότησης στην πόλη του Ναυπλίου σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου 16 Αυγούστου 2014 και ήταν η αίτια να ξεχειλίσει η οργή των επαγγελματιών του τουρισμού κατά της ΔΕΗ.
Είναι πραγματικά εξοργιστικό αυτό που συμβαίνει για πολλοστή φορά μέσα στο καλοκαίρι στην πόλη του Ναυπλίου έλεγαν όλοι, ενώ η χθεσινή διακοπή συνέπεσε με την κίνηση στα μαγαζιά να βρίσκετε στο ζενίθ της τουριστικής περιόδου. 

Σοκ στο Άστρος - Δράστης της στυγερής δολοφονίας ο πατέρας του θύματος

 Οικογενειακή τραγωδία φαίνεται τελικά πως κρύβεται πίσω από τη στυγερή δολοφονία του 39χρονου, το πτώμα του οποίου βρέθηκε απανθρακωμένο στο πίσω κάθισμα αυτοκινήτου στην κοίτη του ξεροπόταμου Τάνου. Το πτώμα που εντοπίστηκε χθες έφερε σύμφωνα με πληροφορίες ίχνη που καταδεικνύουν ότι έγινε απόπειρα να διαμελιστεί.

 

Διακοπές στο Πόρτο Χέλι η Βίκυ Καγιά και ο Ηλίας Κρασσάς































 Το πιο ξέγνοιαστο καλοκαίρι τους περνούν η Βίκυ Καγιά και ο Ηλίας Κρασσάς. Το ερωτευμένο ζευγάρι, λίγο καιρό μετά το γάμο του στη Γαλλία, απολαμβάνει όμορφες στιγμές με την παρέα του στις Σπέτσες και το Πόρτο Χέλι.

Σε επιφυλακή η πυροσβεστικη - Πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς και για την Αργολίδα


Προειδοποίηση για πολύ υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς, για την, Κυριακή, 17 Αυγούστου, εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς, που εκδίδει η ΓΓΠΠ, για αύριο Κυριακή 17 Αυγούστου 2014 προβλέπεται πολύ υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 4) για τις εξής περιοχές:

ΚΚΕ Αργολίδας: Χιλιάδες παιδιά εκτός παιδικών σταθμών κι ας θριαμβολογεί η κυβέρνηση





















 Οι πανηγυρισμοί της κυβέρνησης για την "εξασφάλιση επιπλέον χρηματοδότησης για τη φιλοξενία παιδιών στους βρεφονηπιακούς-παιδικούς σταθμούς και στα ΚΔΑΠ", δεν μπορεί να κρύψει ότι στην πραγματικότητα χιλιάδες παιδιά λαϊκών οικογενειών θα μείνουν τελικά εκτός παιδικών σταθμών. Πρόκειται για πάνω από 20.000 παιδιά, αφού οι 91.000 αιτήσεις για το πρόγραμμα ΕΣΠΑ αφορούν σε 111.000 παιδιά, και οι θέσεις στις δομές είναι 89.000.

Νέος επενδυτής στον Παναργειακό - Απέκτησε και Λιόση από τον Πανηλειακό
















 Η ΠΑΕ ΠΑΝΑΡΓΕΙΑΚΟΣ, καλεί τα μέλη της ,σε έκτακτη Γενική Συνέλευση αύριο Κυριακή 17/8/2014 στις 21:00 το βράδυ , στο Εμπορικό Επιμελητήριο Αργολίδος . 

«Η ΑΓΑΠΗ ΘΕΛΕΙ ΔΥΟ» ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΤΟ ΜΑΡΙΟ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗ & ΤΗΝ ΈΛΛΗ ΠΑΣΠΑΛΑ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΆΡΓΟΥΣ

 

Μετά από μία πολύ επιτυχημένη περιοδεία στην Αμερική, ο Μάριος Φραγκούλης επιστρέφει στην Ελλάδα για μια σειρά συναυλιών με άρωμα και χρώμα ελληνικό, με θέμα τον κλασικό ελληνικό κινηματογράφο. «Η αγάπη θέλει δύο» και με την Έλλη Πασπαλά συνοδοιπόρο στο μουσικό αυτό ταξίδι, θα μας θυμίσουν μελωδίες και λόγια που όλοι αγαπήσαμε και τραγουδήσαμε.
Φέτος ο ελληνικός κινηματογράφος γιορτάζει τα 100 του χρόνια («Η Γκόλφω», η πρώτη μεγάλου μήκους -βουβή- ελληνική ταινία γυρίστηκε το 1914) και οι δύο ερμηνευτές θα μας ταξιδέψουν στις σημαντικότερες μουσικές στιγμές του.

Σάββατο 16 Αυγούστου 2014

Δρόμοι φεγγαρόφωτοι τ’ Αυγούστου

foto1
του Γεωργίου Κόνδη
Αχ ομορφιά συ θα με παραδώσεις καθώς Ιούδας
Θάναι νύχτα και Αύγουστος.
(Οδ. Ελύτης, Τα Ελεγεία της Οξώπετρας)
Είμαστε ποιητικός λαός; Έχουμε στο αίμα μας αυτή την αγάπη για τον Αύγουστο και τα φεγγάρια του, της φεγγαρόπλαστης μαγείας και των δρόμων που ανοίγει στα θαλασσινά νερά; Κι ακόμα, μας συνεπαίρνει το γλυκό του φως, μας βάζει σε άλλους κόσμους και μας γεμίζει με διάθεση αγάπης παντοτινής; Είτε είναι γλυκό νανούρισμα μιας βάρκας, είτε τραγούδι που βγαίνει αβόζο από τις καρδιές μιας πρόσχαρης παρέας, είτε ακόμα γλυκό φιλί νέων παιδιών με υποσχέσεις στολισμένο μπροστά σε κύμα που ξέρει να κρατάει μυστικά, ο Αύγουστος και τα φεγγάρια του ξεπερνούν τα όρια του έτους. Αποκτούν σημασίες και δημιουργούν αισθήματα που κάθε φορά είναι ίδια και όμως τόσο διαφορετικά, αφού τα ζει κανείς σε μια στιγμή που μοιάζει αιώνια. Μας βάζουν σε κόσμους μαγικούς, χωρίς της λογικής το άχαρο βάρος και μόνο της φαντασίας η δύναμη και των αισθημάτων μας η χαρά, μπορούν να μας ξεναγήσουν στα λαμπερά σοκάκια τους και στους μεγάλους δρόμους της Σελήνης.
Αδύνατο να γνώριζαν οι Ρωμαίοι πως ο έκτος μήνας του ημερολογίου τους, ο Sextilis, θα έπαιρνε τέτοιες μαγικές διαστάσεις όταν του έδιναν το όνομα Αugustus προς τιμήν του Αυτοκράτορα Αυγούστου. Κι όμως οι ίδιοι είχαν εντάξει στην καθημερινότητά τους τη μαγεία, τα φεγγαρόλουστα μαγικά φίλτρα και τις ερωτικές ιδιότητες του φεγγαριού. Σαν προδιαγεγραμμένη πορεία συνεχίστηκε η δημιουργία αυτού του αυγουστιάτικου χαρακτήρα. Η διαχρονικότητα των δεισιδαιμονιών φανερώνει την έλξη, το θαυμασμό και ταυτόχρονα το φόβο που προκαλούσε το φεγγάρι. Το κατέβασμα του φεγγαριού αποτελούσε την κορυφαία επίδειξη των μαγικών δυνατοτήτων των Θεσσαλών γυναικών στην αρχαιότητα. Οι μαγικές του ιδιότητες ήταν ικανές για να ευοδωθούν οι γάμοι των αρχαίων («Όταν σελήνης ευτυχής έλθη κύκλος» Ευριπίδης, Ιφιγένεια εν Αυλίδι, 717) και η δοξασία αυτή ισχύει ακόμα και σήμερα. Στις Σολομωνικές του Μεσαίωνα και τις γραφές των Αλχημιστών, τα παλαιά μαγικά κείμενα, έβρισκαν την πηγή της συμβατικής τους γλώσσας στο μυστικό κόσμο της Σελήνης. Ταυτόχρονα, ένα σημαντικό μέρος της μαντικής τέχνης στηρίζεται στις ιδιότητες του φεγγαριού. Το κοκκινωπό του χρώμα προμηνύει δύσκολες καταστάσεις και σε εξαιρετικές περιπτώσεις αιματοχυσία και καταστροφές. Ο λυρισμός του Μάνου Χατζιδάκι έδωσε στους στίχους μια εξαιρετική διάσταση:
Χάρτινο το φεγγαράκι, κόκκινη η ακρογιαλιά
Αν με πίστευες λιγάκι θα 'ταν όλα αληθινά.
(φωτο 1: Τάσου Ζωγράφου: Γοργόνα της νύχτας Το φεγγάρι ξεπηδά από την κώμη ενός άλλου μυθικού προσώπου σημαντικού για την ελληνική παράδοση)
Όμως ο Αύγουστος και τα φεγγάρια του είναι γνωστά και για τη μεγάλη τους σημασία στην αγροτική ζωή και εργασία. «Ο μήνας που τρέφει τους έντεκα» λέει ο λαός, για να παραμείνει η έκφραση αυτή μέχρι σήμερα με άλλη μεταφορική πλέον έννοια. Ουσιαστικά η μεγάλη αγροτική παραγωγή που συναντάμε τον Αύγουστο κυρίως με τα σιτηρά, αλλά και οι άφθονοι καρποί που γεμίζουν το τραπέζι μας διαμορφώνουν τόσο πλούσια εικόνα για τον μήνα αυτό ώστε να θεωρείται ο πιο αποδοτικός του έτους. Για το λόγο αυτό στη Μύκονο τον αποκαλούν «τραπεζοφόρο» μήνα. Από τα δε φεγγάρια του εξαρτάται κατά κύριο λόγο το φύτεμα ορισμένων φυτών και ιδιαίτερα η υλοτομία. Οι παλιοί γνωρίζουν ακόμη τις δυνατότητες που προσφέρουν οι ιδιότητες του φεγγαριού σε μια σειρά από αγροτικές εργασίες. Τέλος, από τα δικά του μηνύματα εξαρτάται η καλή χρονιά του κρασιού και η συνακόλουθη δική μας διάθεση. Τουλάχιστον με την ιδέα του καλού μούστου ξεχνάμε πως ο Αύγουστος είναι εκείνος που μας στέλνει προμηνύματα για τον ερχομό του χειμώνα: «Από Αύγουστο χειμώνα κι από Μάρτη καλοκαίρι». Τα ξαφνικά του καιρογυρίσματα μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλα προβλήματα και η αυγουστιάτικη ευφορία να μετατραπεί σε θρήνο. Για τούτο αποκαλείται και Δριμάρης, επειδή είναι γνωστός για τις καταστρεπτικές δρίμες του («οι έξι ή δώδεκα πρώτες μέρες του Αυγούστου οι κατά τη λαϊκή δοξασία δυσοίωνες»). Τα λεγόμενα μερομήνια επέτρεπαν προβλέψεις για τον καιρό της χρονιάς αφού κάθε μέρα αντιστοιχεί σε ένα ή δύο μήνες του χρόνου.
(φωτο 2: Γιάννης Τσαρούχης: Θέρος.Λεπτομέρεια από τον πίνακα «Τέσσερις εποχές»)
Ο ιστορικός Αύγουστος είναι μια άλλη σημαντική διάσταση του μήνα. Συνδυάζοντας το θρησκευτικό συναίσθημα και την πίστη με βαθιές ιστορικές μνήμες, οργανώνει τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις-προσκυνήματα ολόκληρου του χρόνου. Δεκαπενταύγουστος! Μια λέξη επίσης μαγική γεμάτη σημασίες και εικόνες. Εικόνες από τη λατρεία και τη βαθιά πίστη στην Παναγία την Ελεούσα, τη Μεγαλόχαρη, τη Γλυκοφιλούσα, την Οδηγήτρια, τη Βρεφοκρατούσα, τη Μυρτιδιώτισσα, τη.......... Πόσες προσωνυμίες για τη Θεοτόκο δεν έχει δώσει η λαϊκή δοξασία; Με πόση πίστη και αγάπη δεν αγκαλιάζει ο λαός μας το ιερό αυτό πρόσωπο! «Η κορυφαία, βαριά γιορτή του Δεκαπενταύγουστου στη μνήμη της Κοίμησης της Θεοτόκου συμπίπτει με αυτό το τέλος του περιοδικού παραγωγικού κύκλου της γυναίκας γης στο σημείο επαφής με τον επόμενο, καινούριο κύκλο. Γιορτή διαβατήρια, λοιπόν, «Μικρό Πάσχα» στο μεταίχμιο δύο εποχών....», γράφει η λαογράφος Ε. Ψυχογιού σ'ένα αφιέρωμα για τα πανηγύρια της Παναγίας. Συμπίπτει όμως και με ένα άλλο βασικό ιστορικό γεγονός: τον τορπιλισμό της «Έλλης» στο λιμάνι της Τήνου στις 15 Αυγούστου 1940 ώρα 8.30 το πρωί. Στις φασιστικές προκλήσεις ο ελληνικός λαός θα απαντήσει με το μεγαλειώδη αγώνα του. Η Παναγιά θα βρίσκεται και τότε κοντά του. Όπως πιστεύει πάντα, για τους αγώνες του και για κάθε του συνεύρεση λατρευτική. Όπως πάντα, έτσι και τότε στο ναΐσκο της Παναγίας της Πρέκλας στη Σκιάθο:
«Ήδη ενύκτωνε, και εψάλη ο Μικρός Εσπερινός. Ακολούθως, μετά το λιτόν σαρακοστιανόν το οποίον έφαγον κατά ομάδας καθίσαντες οι διάφοροι προσκυνηταί, εδώ κι εκεί, επί των χόρτων και των ερειπίων, ο Φραγκούλης ητοίμασεν ιδιοχείρως ξύλινον σήμαντρον, πρόχειρον κατά μίμησιν εκείνων τα οποία συνηθίζονται εις τα μοναστήρια, και φέρων τρεις γύρους περί τον ναόν, το έκρουσε μόνος του, πρώτον εις τροχαϊκόν ρυθμόν, «τον Αδάμ, Αδάμ, Αδάμ!», είτα εις ιαμβικόν, «το τάλαντον! το τάλαντον!» (....) Ο παπα-Νικόλας έβαλεν ευλογητόν, και ήρχισεν η ακολουθία της Αγρυπνίας». (Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, «Ρεμβασμός του Δεκαπενταύγουστου», 1906).
Ίδια και απαράλλαχτα μέσα στο χρόνο να γίνεται στην Παναγία την Κατακεκρυμμένη του Άργους και της καραθώνας Ναυπλίου, στην Κοίμηση της Αγ. Τριάδας και στην Παναγίτσα του Κορωνιού στο Λυγουριό και σ' όλα τα αφιερωμένα ξωκλήσια ή τις μεγάλες εκκλησιές στην Αργολίδα και στην Ελλάδα ολόκληρη.
(φωτο 3: Παναγία η Γλυκοφιλούσα, Πάτμος, 1480-1500, Μονή Ζωοδόχου Πηγής)
(φωτο 4: Ο τορπιλισμός της «Ελλης»: 15-08-1940. Το πλοίο διακρίνεται δεξιά λίγο πριν δεχτεί τις υπόλοιπες τορπίλες που θα το βυθίσουν)
Όμως, η δυναμικότερη ίσως λειτουργία του Αυγούστου είναι η συναισθηματική. Τα αυγουστιάτικα φεγγάρια είναι εκείνα τα οποία δημιουργούν μια ψυχολογική διάθεση εντελώς διαφορετική. Ίσως γιατί ξυπνούν μέσα μας ένα λυρικό εαυτό, μια άλλη αίσθηση του κόσμου και της σχέσης μας μαζί του. Όπως και να περιγραφεί η σχέση αυτή παραμένει βαθιά ανθρώπινη και συναισθηματική. Να πως περιγράφονται δυο εκδοχές του ίδιου πράγματος, της έκφρασης των ίδιων αισθημάτων, με τρόπο γλαφυρό σε χρονογράφημα με τίτλο «Καντάδες» της εφημερίδας «Ασπίς του Άργους» της 21 Αυγούστου 1949.
«Μια παρέα νεαρών μ' εξύπνησε με το τραγούδι της τη περασμένη βδομάδα. Το Αυγουστιάτικο φεγγάρι φώτιζε σαν ημέρα και μπόρεσα να διακρίνω5-6 κανταδόρους που είχαν στυλωθή σ' ένα τοίχο και είχαν αφίσει τις αγριοφωνάρες τους ελεύθερες, με ακοπανιαμέντο δυο ξεχουρδισμένες κιθάρες, να διαταράσσουν με τη συμμετοχή των σκυλιών της γειτονιάς, τον ύπνο και την ησυχία των πολιτών. (...)
Όλη τη νύχτα δεν μπόρεσα να κλείσω μάτι και άφησα τη σκέψη μου να γυρίση στα περασμένα χρόνια που οι καντάδες σκόρπιζαν μέσα στη σιγαλιά της νύχτας μια θεία αρμονία και τα λόγια των τραγουδιών έκαναν τις ευαίσθητες καρδιές να σιγοκλαίνε πίσω από τις γρίλιες των παραθυριών. Θυμήθηκα τα δυο μουσικά γκρουπ του σημερινού καθηγητού της μουσικής Γιάννη Ηλιοπούλου και του αλησμόνητου φίλου μου Νίκου Ντόλα, που για να βγούν καντάδα, έπρεπε να κάνουν πολλές πρόβες και να διαλέξουν με επιμέλεια τραγούδια που θα τραγουδούσαν στις γειτονιές και τα σοκάκια του Άργους».
Όπως και να το δεί κανείς, όσο γέλιο κι αν προκαλεί η αφήγηση και η κριτική του χρονογράφου, το θέμα επαναλαμβάνεται ακόμα και σήμερα με διαφορετικό ίσως τρόπο. Στη ζωγραφική, στη ποίηση, στη πεζογραφία, η κυρα-Σελήνη οργανώνει τις έννοιες, τα συναισθήματα, τους μαγεμένους τόπους. Εξαϋλώνει πράγματα και πρόσωπα και κάνει το μικρό και ταπεινό να φαίνεται μεγάλο και πλούσιο. Σαν σε ζωγραφικό πίνακα του René Magritte. Σαν σε τρελή απεικόνιση του Dali:
Έχει ένα φεγγάρι!
Που λες αναλήφθηκε στον ουρανό
η ταβέρνα του Μαρίνου!
(Γ.Ρηγόπουλος, Υγρή Πανσέληνος, 1999)
Σε δεκάδες μελωδίες και τραγούδια το φεγγάρι οργανώνει τους στίχους, τις μελωδίες και μαζί τους τη διάθεσή μας. Συντροφεύει τους αγαπημένους και τους έρωτες:
Την αυγή ψάχνω τον ήλιο – την ειδή σου
Το βράδυ αναζητώ το φεγγάρι – τα μάτια σου.
.......................................................
(Πάνος Λαλιάτσης, «Εφηβικό», Ποιήματα1965-1995).
ή μας πηγαίνει σε κόσμους μυστικούς:
Το φεγγάρι σιγοπερπατά
Στο δάσος των ψιθύρων
Μήπως ταράξει
Το συλλείτουργο των γρύλλων
Που αναπέμπουν την ευχή
Στη νύχτα
Της αρκαδικής έκστασης.
(Πάνος Λαλιάτσης, «Στον ψίθυρο της νύχτας», ό.π.)
τραγουδά τους καημούς της ξενιτιάς ή τις χαρές της επιστροφής όπως στις λαϊκές μελωδίες του Μίκη Θεοδωράκη: «Φεγγάρι μάγια μου 'κανες και περπατώ στα ξένα» ή ακόμα σημαδεύει τις μελαγχολικές μας περιπλανήσεις:
Ποια νύχτα θα 'ρθει να με βρει
Για του καημού χατήρι
Ποιάς νύχτας φεγγαρόφωτο
Γύρω μου θ' απλωθεί
Κατάχαμα να βρίσκομαι
Μ'ένα αδειανό ποτήρι
Και της ψυχής τα βάσανα
Να έχουνε σωθεί.
.................................
(Κώστας Γιαννόπουλος, «Ποια νύχτα», Μικρό Ανθολόγιο Αργείων ποιητών).
Αύγουστος λοιπόν! Μας περιμένουν ακόμα εικόνες όμορφες και δροσερές πριν μυρίσει ο χειμώνας. Σε πανηγύρια ακόμα θα βρεθούμε, με φίλους έτοιμους για συντροφιά, κρασί, τραγούδι και αστεία. Ευτυχώς, έχουμε ακόμα ζωή και δύναμη να τραγουδήσουμε και να ονειρευτούμε. Μπορούμε ακόμα να κοιτάξουμε τα αυγουστιάτικα φεγγάρια ίσως όχι με την αθωότητα των παιδιών μας, αλλά με τη χαρά της ωριμότητας και την ευχαρίστηση που εκπέμπουν οι χαρές των νέων γύρων μας. Καθείς με το ρυθμό του! Έτσι κι αλλιώς, όλοι μας θα φανταστούμε ένα ταξίδι ακολουθώντας τη φεγγαρόστρατα και όλοι μας θα δώσουμε τη κατάληξη που μας ταιριάζει. Έστω και για μια στιγμή, γιατί πριν μπούμε πάλι στα καθημερινά, ο Αύγουστος μας φυλάει ακόμα ένα φεγγάρι.
«Η γαλήνη τριγύριζε τη βάρκα που κουλτάκιζε στη σιγανή και βαθιά ανάσα της θάλασσας. Και το φεγγάρι ψιχάλιζε δροσερή φέξη πάνω στα νερά, που ήταν ολοζώντανα και στέκονταν αγνά σαν το νερό του αγιασμού.
Η φεγγαρόστρατα απλωνόταν μπροστά της, φαρδιά και γιορτερή. Μιλιούνια φωσάκια τρεμούλιαζαν στην πλατωσιά της.
- Που βγάζει τούτος ο δρόμος γιαγιάκα; Ρώτησε κάποτε ένα κοριτσάκι.
Και μια καταχρονίτισσα γυναίκα άπλωσε το χέρι κ' είπε :
- Ετούτος ο δρόμος κυρά μου, βγάζει στο Θεό.
Τώρα, απόψε, το καταλάβαινε κάπως καλύτερα η κοπέλα. Στο Θεό θα βγάζει η δημοσιά του φεγγαριού, το ατέλειωτο γιοφύρι από χρυσή ψάθα, που πλέβει πάνω στη θάλασσα από την ακρογιαλιά ως τα ουρανοθέμελα. Στο Θεό».
(Στρατής Μυριβήλης, «Η Παναγιά η Γοργόνα», εκδ. 1956)
(φωτο 5: Nαύπλιο, Δρόμος του φεγγαριού)

Κοντά στην εξιχνίαση του εγκλήματος στο Άστρος οι αστυνομικές αρχές














 Κοντά στην εξιχνίαση του εγκλήματος που έχει συνταράξει την περιοχή του Άστρους, βρίσκονται σύμφωνα με πληροφορίες οι αστυνομικές αρχές.

Βρέθηκε απανθρακωμένο και διαμελισμένο πτώμα στο Άστρος

 Πυροσβέστες, σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες της Δημοτικής Ραδιοφωνίας Τρίπολης, που κλήθηκαν να σβήσουν φωτιά σε όχημα, βρέθηκαν μπροστά σε μία αποτρόπαιη εικόνα.

Άμεση αντίδραση από τον Δήμο Ναυπλιέων για την σοκαριστική κατάσταση στον υγροβιότοπο.




Άμεση ήταν η αντίδραση του Δήμου Ναυπλιέων και προσωπικά του Δημάρχου Δ. Κωστούρου στο δημοσίευμα μας για την ντροπιαστική εικόνα στον υγροβιότοπο Ναυπλίου Νέας Κίου.
Άμεσα απέστειλε συνεργείο στο σημείο με φορτηγό και σκαπτικά μηχανήματα για την απομάκρυνση μεγάλου όγκου σκουπιδιών και των άψυχων κουφαριών των ζώων που βρίσκονταν στην περιοχή.