Παρασκευή 15 Αυγούστου 2014

ΑΡΓΟΛΙΔΑ H ΛΕΡΝΑ ΣΚΕΠΑΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΧΟΡΤΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑΜΙΕΣ


Αποκαρδιωτική είναι η εικόνα στον χώρο του αντλιοστασίου των Πηγών της Λέρνης ,μιας και ο χώρος είναι γεμάτος με χόρτα και καλαμιές. Δεν ξέρουμε πότε είναι η τελευταία φορά που καθαρίστηκε αλλά σίγουρα δεν είναι πρόσφατα. Πλέον τα χόρτα και οι καλαμιές έχουν μεγαλώσει πάρα πολύ και το μόνο που δεν είδαμε στο σημείο είναι η ίδια η Λερναία Ύδρα.  

ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΕ ΜΠΑΣΗ ΚΑΙ ΜΠΟΥΛΕ ΣΤΟ ΦΑΡΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ



Η εταιρεία παραγωγής CRICOS σε συμπαραγωγή με την εταιρεία DN'A Systems και την ευγενική υποστήριξη του ΔΟΠΠΑΤ του δήμου Ναυπλίου, διοργανώσαν την Τετάρτη 13 Αυγούστου, στο φάρο στο λιμάνι Ναυπλίου συναυλία με τον Δ. Μπάση και τη συμμετοχή της Ν. Μπουλέ.

Πέμπτη 14 Αυγούστου 2014

10+1 ξεχωριστές φωτογραφίες από το Άργος (του Αποστόλη Κεσίδη)

tsokri
Παρουσιάζουμε σήμερα έντεκα φωτογραφίες από το Άργος, με την ιδιαίτερη καλλιτεχνική του ματιά του φωτογράφου Αποστόλη Κεσίδη.
Κτήρια ή αντικείμενα που δίνουν μια ξεχωριστή νότα στην πόλη.
(Θα ακολουθήσει τις προσεχείς ημέρες και δεύτερο «πακέτο» ισάριθμων φωτογραφιών).


http://argolika.gr/

Ο χαρακτήρας των κατοίκων του αργολικού κάμπου το 1938

alonisma
του Δημήτρη Πειρούνη      Μια πολύ ενδιαφέρουσα περιγραφή της ζωής στην Αργολίδα περιέχεται στο βιβλίο «Η Αργολική Πεδιάς» το οποίο συνέγραψαν εν έτει 1938 οι Ν. Αναγνωστόπουλος και Γ. Γάγαλης
του «Τμήματος Γεωργοοικονομικών Μελετών της Αργοτικής Τραπέζης της Ελλάδος» και το οποίο εξέδωσε ηΑ.Τ.Ε.
Παρά το καθαρά οικονομοτεχνικό περιεχόμενο του βιβλίου, το οποίο περιέχει λεπτομερείς περιγραφές της αγροτικής δραστηριότητας ανά τον κάμπο και ανά την ορεινή περιοχή, το κόστος καλλιέργειας, το κόστος συντήρησης των αγροτικών οικογενειών κ.ο.κ., αποσπάσματα του βιβλίου, τα οποία θεωρώ τα πλέον ενδιαφέροντα, αναφέρονται στην προσωπικότητα και στην γλώσσα των κατοίκων της περιοχής, αποδεικνύοντας ακόμη μια φορά πόσο γρήγορη και συνεχής είναι η αλλαγή της πραγματικότητας και πόσο γοργά και φτερωτά παρέρχεται ο χρόνος.
Οι ψυχικοί χαρακτήρες των κατοίκων
Οι κάτοικοι των χωρίων της Αργολικής πεδιάδος διακρίνονται δια την ευφυΐαν των, συνδυασμένην με αρκετήν πονηρίαν. Οι κάτοικοι πολλών χωρίων έχουν ιδιαιτέραν τάσιν πρός το ψεύδος.
Έχουν αρκετήν παρατηρητικότητα επί των φαινομένων της ζωής τών φυτών και των ζώων, σπεύδουν όμως να γενικεύσουν τα συμπεράσματά των και νομίζουν ότι τα γνωρίζουν όλα, μη ανεχόμενοι ευκόλως ξένας συμβουλάς. Ευχαριστούνται να διδάσκουν, αναπτύσσοντες τας παρατηρήσεις των επί των καλλιεργειών των, αντιρρητικοί δε εις τον υπέρτατον βαθμόν ζητούν τας γνώμας των άλλων δια να τας άντικρούσουν αμέσως.
Δύσπιστοι εκ πρώτης όψεως εις την εφαρμογήν νέων μεθόδων, έχουν τάσιν μιμήσεως αυτών, εφόσον τας βλέπουν να επιτυγχάνουν εις άλλους. Το θρησκευτικόν αίσθημα είναιελάχιστα άνεπτυγμένον. Εις τούς πνευματικούς οδηγούς (δασκάλους, ιερείς) δεν δεικνύουν μεγάλον σεβασμόν, θεωρούντες αυτούς ως απλά όργανα εις την υπηρεσίαν των.
Οι κάτοικοι γενικώς της Αργολικής πεδιάδος είναι εξαιρετικώς ατομικισταί, στερούμενοι αλληλεγγύης και νομίζοντες ότι δύνανται να επιτύχουν τους σκοπούς τωνμεμονωμένοι. Δυσκόλως δύνανται να συσσωματωθούν και να αποτελέσουν ομάδας,δυσκόλως υπακούουν εις ωρισμένα πρόσωπα, μη αναγνωρίζοντες τάς αξίας καί περισσότερονυποκύπτοντες εις τούς αντιπροσώπους των διαφόρων κομμάτων. Χαρακτηριστικόν του επικρατούντος ατομικιστικού πνεύματος είναι και το σύνηθες παρ' αυτοίς γνωμικόν:«Τό αντάμικο το πράμα το τρώει ο λύκος».
Εις πολλά χωρία οι κάτοικοι διακρίνονται δια την επαναστατικότητά των (Άνυφί), έκδηλουμένην όμως μάλλον δια παραπόνων κατά του Κράτους δια την δήθενεγκατάλειψίν των. Λίαν ανεπτυγμένα είναι τα κομματικά πάθη, εισερχόμενα ενεργώς εις τας διαφόρους εκδηλώσεις της ομαδικής ζωής των χωρίων, εμποδίζοντα πολλάκις την έκτέλεσιν πολλών κοινοτικών έργων, την κανονικήν λειτουργίαν των γεωργικών συνεταιρισμών, την κανονικήν λειτουργίαν της αγροφυλακής κ.α. .
φιλοξενία δεν είναι ανεπτυγμένη. Εξαίρεσιν αποτελούν τα ορεινά χωρία (Μηδέα, Aραxναίον), όπου διατηρούνται ακόμη υπολείμματα του παλαιού εθίμου της φιλοξενίας. Πάντως όταν δια της φιλοξενίας πρόκειται να εξυπηρετήσουν άτομα, εκ των οποίων εξαρτούν συμφέροντά των, παρέχουν αύτην προθύμως ως προς το φαγητόν, ποτέ όμως σχεδόν όταν πρόκειται περί ύπνου.
Οι κάτοικοι του χωρίου Μέρμπακα ομιλούν με έξαρσιν δια τον χαρακτήρα των,αυτοχαρακτηριζόμενοι ως πλέον κοινωνικοί, ως υπερήφανοι και καλοπληρωταί, ομιλούντες με περιφρόνησιν δια τους κατοίκους των άλλων χωρίων.
Οι κάτοικοι της Αργολικής πεδιάδος ερχόμενοι εις στενήν επαφήν με τας πόλεις,Ναύπλιον και Άργος, αλλά συχνάκις και με την Πρωτεύουσαν, παρατηρούν την ριζικήν διαφοράν την υφισταμένην μεταξύ της ίδικης των ζωής και εκείνης των κατοίκων των πόλεων.
Συχνά εκφράζουν το παράπονον των και, μόλον ότι αγαπούν την εργασίαν των,αυτοχαρακτηρίζονται ως «σκώληκες της γης», ως «χοίροι ανασκόπτοντες αύτην δια να εξασφαλίσουν την τροφήν των».
Οι γεωργοί των χωρίων της Αργολικής πεδιάδος υποβλέπουν συνήθως αλλήλους,ζηλεύουν τούς οικονομικώς προοδεύοντας και αυτό δυνάμεθα να είπωμεν ότι είναι μία από τας αίτίας, αίτινες τούς αναγκάζουν να κλείνωνται εις τον εαυτόν των και να μη εκδηλώνωνται κοινωνικώς.
Είναι μεμψίμοιροι, διαμαρτυρόμενοι συχνά κατά της δήθεν άδιαφορίας και εγκαταλείψεως εκ μέρους του Κράτους, κατά της δήθεν εκμεταλλεύσεως εκ μέρους των Τραπεζών, κατά της δήθεν αδιαφορίας των δημοσίων υπαλλήλων, τους οποίους θεωρούν αποζώντας «από την πλάτην τους». Είναι αδύνατον εις μίαν συζήτησιν να μη αναμείξουνεντόνους διαμαρτυρίας. Άλλα πέραν τούτου εις ουδέν έτερον μέτρον προβαίνουν, όπως συμβαίνει εις άλλας περιφερείας της Πελοποννήσου. Αυτό το συναισθάνονται και μόνοι των και συχνά αυτοχαρακτηρίζονται λέγοντες, ότι «εμείς μόνον απ' εδώ ξεύρομε να μιλάμε, ενώ στην Μεσσηνία σηκώνονται και ζητούν εκείνο που θέλουν».
Οι πρόσφυγες της Νέας Κίου, πλέον κοινωνικοί, πειθαρχικοί και συσσωματούμενοι ευκολώτερον, δύνανται να διακριθούν, ως προς την εργατικότητά των, εις τους εκ Καραμπουρνά και εξ Αλάτσατα της Σμύρνης καταγόμενους, οίτινες είναι εργατικοί και με γνώσεις της αμπελουργίας και δενδροκομίας (εγκατέστησαν αμπέλους και εφύτευσαν δένδρα), και τούς εκ Π. Κίου, οίτινες είναι περισσότερον «χασομέρηδες», σπάταλοι και και όχι τόσον συνεπείς εις τας συναλλαγάς των.
Γενικώς, δυνάμεθα να παρατηρήσωμεν ότι οι κάτοικοι της Αργολικής πεδιάδος δεν έχουν τάσιν προς τας νέας ιδέας (κομμουνισμόν), ομιλούντες με αποστροφήν δια τα νέα κοινωνικά συστήματα, επιθυμούν όμως εκδήλως την αλλαγήν του κρατούντος κεφαλαιοκρατικού συστήματος προς επιβολήν υγιούς προγράμματος φιλαγροτικής πολιτικής.
Πρόκειται περί αγροτών μη προσβεβλημένων υπό του μικροβίου της αστυφιλίας και μη θεωρούντων το επάγγελμα των ως κάτι προσωρινόν, ή δε εξαιρετική αγάπη των προς την γη και η αποστροφή προς τάς νέας ιδέας οφείλεται εις το ότι απέκτησαν την γην των, όχι δια του εύκολου τρόπου της απαλλοτριώσεως, αλλά δι' αγορών κατά καιρούς, κατόπιν στερήσεων και δημιουργίας πολλάκις χρεών.

Λάθος: το πιο σουρεαλιστικό μπαρ στην Ελλάδα άνοιξε και πάλι στο Ναύπλιο

1-610-960x640
Το «Λάθος» είναι συνώνυμο του Ναυπλίου.
Για περισσότερα από 20 χρόνια στεκόταν κοντά στη κεντρική πλατεία της πόλης και σε ρουφούσε στον δικό του κόσμο, αν τύχαινε να περάσεις από μπροστά του στονΜεγάλο Δρόμο. Αν ήσουν περίεργος δηλαδή, αν σε κέντριζαν οι urban jazz μελωδίες και εκείνες οι παράδοξες κατασκευές που κρεμόντουσαν από τους τοίχους, τα παράθυρα, το ταβάνι. Εναέρια αγγελάκια ή πουλιά που πέταγαν πάνω από το κεφάλι σου έως τον σχετικά πρόσφατο auto bartender κατασκευασμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και soft-touch οθόνη που μπορούσε να εκτελεί μόνος του 6 βασικά κοκτέιλ. Η είσοδος στο «Λάθος» ισοδυναμούσε με εισιτήριο σ΄ ένα σουρεάλ λούνα παρκ, που δεν ήταν άλλο από snapshots κλεμμένα από το υποσυνείδητο του ιδιοκτήτη Τάσου Γκολέμη, ενός ιδιοκτήτη-μπάρμαν-εφευρέτη, που μαζί με τον αδερφό του, DJ Theo, γράφουν εδώ και 20 χρόνια τη δική τους ιστορία.
Χρόνια στο Ναύπλιο, χρόνια στο Λάθος. Ήταν όμως έναν Αύγουστο που το ερωτεύτηκα. Γιατί εκεί, μες τον πανικό, με τον κόσμο να ξεχειλίζει από το μαγαζί ακούω μια φωνή πίσω από το μπαρ να φωνάζει: «παιδιά, πάω να κάνω διάλλειμα για 15'. Θα κάνω ένα τσιγάρο και θα σας ξανασερβίρω ποτά σε λίγο» κονιορτοποιώντας κάθε κανόνα μάρκετινγκ. Ήταν ο Τάσος. Και βέβαια κανείς δεν είχε πρόβλημα. Από τότε έγινα τακτική και υποβλήθηκα σε όλα τα τεστ που κατά καιρούς εμφανιζόντουσαν μπροστά μου. Όπως μια μηχανή που μετρούσε αν ήμουν ένοχη ή αθώα. Ένα άλλο βράδυ άφησα το ποτό μου πάνω σε ένα τραπεζάκι για να το δω ξαφνικά να απομακρύνεται, αφού το τραπεζάκι το έβαζε στα πόδια όταν το αποφάσιζαν πίσω από το μπαρ πατώντας κρυφά το τηλεχειριστήριο. Μέχρι που πέρσι, ξαφνικά το μπαρ έκλεισε, γιατί ο ιδιοκτήτης του ήθελε τον χώρο. Έτσι, ψυχρά, το Ναύπλιο έχασε ένα μαγαζί- αναφορά.
Φέτος, όμως το Λάθος επανήλθε. Πριν σχεδόν 15 μέρες άνοιξε τις νέες πύλες του στον δρόμο πίσω από τον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό, κοντά στο άγαλμα του Κολοκοτρώνη. Στο μεγάλο πεζοδρόμιο που απλώνεται μπροστά του θυμίζοντας κάτι από Βαρκελώνη, υπάρχουν πολύχρωμες καρέκλες σαν εκείνες που είχαν παλιά τα σινεμά. Μέσα βλέπεις το μαγαζί να είναι πλέον πολύ πιο λιτό και άνετο. Ασφαλώς και υπάρχουν αναφορές. Υπάρχει το πράσινο ψυγείο που γεμίζει με φρούτα από τη πλούσια λαϊκή της πόλης για να γίνουν τα περίφημα fruit punch του Λάθους. Υπάρχουν πολύπριζα κολλημένα στο... ταβάνι. Υπάρχει ένα αυτοσχέδιο τηλεοπτικό στούντιο που αν είσαι αρκετά πυροβολημένος μπορείς να σταθείς μπροστά στη κάμερα, να κάνεις ερωτήσεις στους θαμώνες και να δεις επιτέλους τον εαυτό σου σε μια οθόνη. Πιο δίπλα είναι το «υπομονόμετρο», μια νέα κατασκευή που σε καλεί να κρατάς ένα κουμπί πατημένο για να ανέβει σιγά- σιγά μια ένδειξη, που δεν ανεβαίνει ποτέ και σου έρχεται να τα σπάσεις όλα μες στο μαγαζί, αλλά και το μηχάνημα που διαβάζει την αύρα του χεριού σου για να σου δώσει ένα μήνυμα από το σύμπαν (το δικό μου ήταν: we wish you would pay, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό).
Το εντυπωσιακό όμως είναι πως ο ι ιδιοκτήτες δεν κινήθηκαν εκ του ασφαλούς μεταφέροντας απλώς το Λάθος σε άλλο σημείο, αλλά αποφάσισαν να παρουσιάσουν ένα νέο concept, που έχει βέβαια αναφορές στο παλιό. «Το Λάθος στο στιλ που ήταν, στον χώρο που ήταν διέγραψε έναν πρώτο κύκλο. Εδώ, θέλαμε να υλοποιήσουμε μια άλλη ιδέα» θα μας πει ο Τάσος Γκολέμης. Κι όντως κάτω από τις υπερμεγέθεις πικροδάφνες, τη δροσιά και την άπλα που προσφέρει το πεζοδρόμιο και εσύ θέλεις να ρίξεις τους ρυθμούς, να χαλαρώσεις, να κουβεντιάσεις περισσότερο, να απολαύσεις τη μουσική του Theo –κάτι που μπορείς πλέον και από τον διαδικτυακό σταθμό του bar(http://lathoscafe.listen2mymusic.com/).
«Είχα πειρατικό σταθμό από τα 14 μου χρόνια» θυμάται ο Τάσος «τότε παρακολουθούσαμε παθιασμένα ό,τι συνέβαινε στα ερτζιανά». Η κουβέντα θα έρθει στις θρυλικές εκπομπές του Γιάννη Πετρίδη, αλλά και σ' όλους τους γνωστούς που έχουν παρελάσει από το Λάθος. Για να φτάσουμε στον Λουκιανό Κηλαηδόνη που κάποτε είχε εκφράσει την επιθυμία να ερμηνεύσει δύο τραγούδια του Τάσου (βλ «Τα Πινέλα» και «Ήθελα κάτι να σου πω»). «Η μουσική είναι η αδυναμία μας. Μάλιστα, μέσα στο μαγαζί, σε μια γωνία έχουμε στήσει ένα μικρό στούντιο για να έρχονται οι πιτσιρικάδες αν θέλουν με τους φίλους και τα συγκροτήματά τους να τζαμάρουν εδώ, ελεύθερα από να τους κατσαδιάζουν οι γείτονες. Και να τους κόβουμε και ένα cd αν θέλουν. Είμαστε ανοιχτοί σε ιδέες τόσο για πράγματα που μπορούν να διοργανωθούν στο μαγαζί αλλά και για τον σταθμό». Στον σταθμό τους, τον οποίο μπορείς να ακούσεις στο ραδιόφωνο όσο είσαι στο Ναύπλιο, θα πετύχεις τρελά διαφημιστικά σποτάκια με τη μορφή γρίφων, ή άλλα άσχετα, όπως μια συνέντευξη στα Γερμανικά. Μα καλά τι είναι αυτή η συνέντευξη; τον ρωτάμε. «Α, δεν έχω ιδέα. Θα πρέπει να ξέφυγε κανένα αρχείο από τον υπολογιστή. Λάθος.»

Αυτοκίνητο της Google, τράκαρε στο Άργος με ΙΧ ιερέα

atyxhma
To ...μάτιασαν οι Αργείτες το αυτοκίνητο της Google που βγάζει φωτογραφίες για το Street View.
Το μεσημέρι της Τετάρτης, στη διασταύρωση των οδών Αγγελή Μπόμπου και Μυστακοπούλου, συγκρούστηκε με αυτοκίνητο που οδηγούσε ιερέας. Ευτυχώς, οι ζημιές ήταν μικρές, κανένας από τους δύο οδηγούς δεν τραυματίστηκε...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ - ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ: “Η Κυριακή είναι αφιερωμένη στο Θεό και στην οικογένεια”

Γιώργος Π. ΠολίδηςστοΟΣΙΑ ΕΥΧΗΠριν από 5 ώρες
Έχοντας μεγάλη τιμή και ευλογία, αλλά και ανείπωτη χαρά φιλοξενούμε και φέτος στην εφημερίδα μας αποκλειστική συνέντευξη του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου, ο οποίος για έκτη χρονιά επισκέπτεται την Ευρυτανία και δη τον Δήμο Αγράφων. Συναντήσαμε τον Προκαθήμενο της Ελλαδικής Εκκλησίας στον Ξενώνα που κατέλυσε για να ξεκουραστεί στην Ανατολική Φραγκίστα, λίγο μετά το κοπιαστικό του ταξίδι στα ιστορικά Άγραφα. Ο Αρχιεπίσκοπος γεμάτος στοργή και αγάπη, όπως τον έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια άλλωστε, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις μας. Ο Μακαριώτατος,...περισσότερα »

ΕΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ -ΜΕΡΜΠΑΚΑ




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ
ΕΝΟΡΙΑΚΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ
ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ-ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Γίνεται γνωστό ότι την 15 Αυγούστου 2014 ημέρα Παρασκευή πανηγυρίζει μεγαλοπρεπώς ο Βυζαντινός Ιερός Ναός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου της ενορίας μας.

Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ (ΜΕΡΜΠΑΚΑ)ΝΑΥΠΛΙΑΣ


Με ένα ιδιαίτερο τρόπο τιμάται η εορτή της Παναγίας στην περιοχή Αγίας Τριάδος (Βούζη) , του δήμου Ναυπλίου, όπου την προπαραμονή της εορτής της Κοιμήσεως μεταφέρεται η ιερή εικόνα της Παναγίας από το  Ναό της Αγίας Τριάδος, στην βυζαντινή Εκκλησία της κοιμήσεως  του 11ου αιώνα. Μετά το τέλος της παρακλήσεως ο Ιερέας μαζί με τους πιστούς με λιτανεία μεταφέρουν την θαυματουργή εικόνα της κοιμήσεως της Παναγίας στον παλαιό ναό, που γιορτάζει.  Μετά την ολοκλήρωσή της λιτανείας  ψάλλονται  τα εγκώμια στην Υπεραγία Θεοτόκο.  Στο τέλος της ακολουθίας ο πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος  Μητροσίλης  ευχαρίστησε όλους για την συμμετοχή τους και τους ευχήθηκε ότι καλύτερο να τους προσφέρει απλόχερα η Παναγία. Η εικόνα θα παραμένει στον βυζαντινό Ναό μέχρι και την κυριώνυμη ημέρα οπότε μετά τη θεία λειτουργία  επιστρέφει και πάλι στη νέα Εκκλησία του χωριού.

ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΗ ΧΕΛΩΝΑ ΚΑΡΕΤΑ ΚΑΡΕΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΡΑΘΩΝΑ



Τα αδέρφια Κωνσταντίνος  και Ελπιδοφόρος Πετρουλάς  ιδιοκτήτες  θαλάσσιων σπόρ ,περιθάλπτουν  μία χελώνα καρέτα καρέτα στην παραλία της Καραθώνα  στο Ναύπλιο, Τετάρτη 13 Αυγούστου 2014. Τη χελώνα βρήκαν κολυμβητές να κολυμπά αργά στην θάλασσα και αμέσως έβγαλαν την έβγαλαν  στην ακτή. Η άτυχη καρέτα είχε καταπιεί πετονιά με αγκίστρι . Ενημερώθηκαν οι Λιμενικές αρχές και ο σύλλογος προστασίας θαλάσσιας χελώνας όπου και πήρε την τραυματισμένη καρέτα. 

ΝΑΥΠΛΙΟ ΚΑΥΣΩΝΑΣ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΣΤΟΥΣ 39 ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΕΛΣΙΟΥ


Δύο γυναίκες- τουρίστριες από την Κίνα κάνουν την βόλτα τους στη πόλη του Ναυπλίου, Τετάρτη 13 Αυγούστου 2014. Η θερμοκρασία άγγιξε τους 39 Βαθμούς Κελσίου κάνοντας την ατμόσφαιρα αποπνικτική.  

ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΣΙΝΗΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ


Η μαγευτική και μυσταγωγική ακρόπολη της Αρχαίας Ασίνης βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα το Ναύπλιο. Τα τείχη της ακρόπολης κι ο πύργος που σώζονται χρονολογούνται στην Ελληνιστική εποχή. Οι ανασκαφές που έγιναν, έδειξαν πως ο τόπος κατοικήθηκε για πολλούς αιώνες. Δίπλα απ' το κοσμοπολίτικο Τολό, κρεμασμένη σε τεράστιο βράχο ύψους 52μ. και μήκους 330μ. αγναντεύει τους θαλάσσιους δρόμους η ακρόπολη της Αρχαίας Ασίνης . Η Αρχαία Ασίνη κατοικείτο για πολλούς αιώνες. Ο βασιλιάς της με μεγάλη ναυτική δύναμη συμμετείχε στον Τρωικό Πόλεμο. Στα 1104 π.Χ. κατακτήθηκε από τους Δωριείς, οι οποίοι ενώθηκαν με τον γηγενή πληθυσμό και δημιούργησαν ένα ισχυρό βασίλειο. Η ακμή της όμως έσβησε το 740 π.Χ. περίπου, οπότε και την κατέστρεψαν οι Αργείοι. Τότε οι κάτοικοί της έφυγαν κι εγκαταστάθηκαν στη Μεσσηνία ιδρύοντας τη νέα Ασίνη (Κορώνη). Στους ελληνιστικούς όμως χρόνους άρχισε να ανακτά τη χαμένη της αίγλη. Τα τείχη που σώζονται σήμερα, μαζί με τον πύργο, τοποθετούνται χρονικά σε αυτή την εποχή (3ος αι. π.Χ.).

Τετάρτη 13 Αυγούστου 2014

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΤΟ ΡΟΕΙΝΟ ΝΑΥΠΛΙΑΣ


Λίγο πριν την μεγάλη  εορτή της κοίμησης της Παναγίας  στον ενοριακό ναό της Αγίας Μαρίνας τελέσθηκε η ακολουθία του εσπερινού και της παράκλησης στην Θεοτόκο από τον ιερέα π. Χρήστο Ιωαννίδη. Ο ναός γεμάτος κυρίως από νέα παιδιά . Η αγάπη, ο σεβασμός και η τιμή των πιστών για το πρόσωπο της Θεοτόκου Μαρίας εκδηλώθηκαν από πολύ νωρίς, από την αρχή της σωτηρίου οικονομίας, όπως λέγουν οι άγιοι θεοφόροι Πατέρες της Εκκλησίας μας, και είναι τόσο μεγάλη, ώστε αδυνατεί ο ανθρώπινος λόγος να περιγράψει τα αισθήματα αυτά επαρκώς. Από αυτήν την αγάπη, την τιμή και την ελπίδα στην μεσιτεία της προς τον μέγα και Μόνο Μεσίτη Χριστό και Υιό της, κατά το ανθρώπινο η Εκκλησία καθιέρωσε να τελείτε κατά την περίοδο της νηστείας του Δεκαπενταυγούστου, η ιερή Ακολουθία του Μικρού και του Μεγάλου Παρακλητικού Κανόνος εναλλάξ, εκτός των εορτών της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος και της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Η κατασκοπία της κατασκοπίας: Φωτογραφίες του αυτοκινήτου της Google, στο Άργος

google 1
Απόρησαν πολλοί Αργείτες με το λευκό αυτοκίνητο με τα λογότυπα της γνωστής Google και τον περίεργο εξοπλισμό στην οροφή του που είδαν σήμερα να κυκλοφορεί στην πόλη!
Κι όχι άδικα αφού τέτοιου είδους οχήματα είναι σπάνια και επισκέπτονται συνήθως μια φορά κάθε μέρος το οποίο και καταγράφουν!
Πρόκειται για το πρόγραμμα Google Maps το οποίο δίνει την δυνατότητα σε κάθε χρήστη του διαδικτύου να περιηγηθεί εικονικά στον χάρτη κάθε πόλης και χωριού ολόκληρου του πλανήτη! Η συγκεκριμένη δυνατότητα ονομάζεται Street View και με το πάτημα του ανάλογου πλήκτρου ο χρήστης ξεφεύγει από την "απλή" εικονική περιήγηση σε έναν χάρτη αλλά πλέον "μπαίνει" μέσα στην ζωντανή εικόνα ενός δρόμου όπως ακριβώς την αποτύπωσε το εν λόγω όχημα με τις ειδικές κάμερές του!
Τα οχήματα λοιπόν αυτά επισκέπτονται μία πόλη και την περνούν στην κυριολεξία από "κόσκινο" φωτογραφίζοντας κάθε μικρό και μεγάλο δρόμο και λεωφόρο, ακόμη και τα μικρά στενά. Στην συνέχεια το πρωτογενές υλικό της φωτογράφησης πηγαίνει κατευθείαν στα κεντρικά της εταιρείας (συνήθως στην Ιρλανδία) όπου και περνά από ειδική επεξεργσία ώστε να αφαιρεθούν όσες λεπτομέρειες δεν επιτρέπει ο νόμος της κάθε χώρας να εμφανίζονται στο διαδίκτυο όπως πινακίδες αυτοκινήτων, πρόσωπα των περαστικών, μέχρι και πινακίδες καταστημάτων σε ορισμένες περιπτώσεις.
Οι φωτογραφίες είναι μέσα από αυτοκίνητο και τραβήχτηκαν στην οδό Ασπίδος (κοντά στο λόφο του προφήτη Ηλία). Η κατασκοπία της κατασκοπίας...