Πέμπτη 17 Απριλίου 2014

Καταστροφές από την χαλαζόπτωση στον Αργολικό κάμπο



















Μεγάλες καταστροφές σύμφωνα με πληροφορίες προκάλεσε η απογευματινή χαλαζόπτωση που έπληξε τον Αργολικό κάμπο.

Παράταση της προθεσμίας του έργου αναβάθμισης αντλιοστασίου και φράγματος του Ανάβαλου





















 O Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιος Τσαυτάρης υπέγραψε την έγκριση της χορήγησης παράτασης, της συνολικής προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου: «Αναβάθμιση αντλιοστασίου και φράγματος Ανάβαλου Ν. Αργολίδας», προϋπολογισμού 3.351.205 € μέχρι τις 2 Νοεμβρίου 2014.

Πασχαλινές ευχές του Δημάρχου Ναυπλιέων Δ. Κωστούρου

Ανδριανός: O nόμος θα αντιμετωπίζει τα θέματα οπαδικής βίας με μεγάλη αυστηρότητα




















Ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Γιάννης Ανδριανός έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Τα όσα συνέβησαν χθες στον αγώνα ΠΑΟΚ-Ολυμπιακού είναι ντροπή για το ελληνικό ποδόσφαιρο. Η δική μου θέση είναι δεδομένη και την έχω εκφράσει επανειλημμένα στο παρελθόν: Υπάρχουν οι κανονισμοί της διοργανώτριας αρχής, τους οποίους όλοι οφείλουν να εφαρμόζουν. Η ΕΠΟ έχει κατηρτισμένους κανονισμούς, και πρέπει να τηρούνται οι προβλέψεις, όπως να μην ξεκινάει ο αγώνας υπό τέτοιες συνθήκες και σε κάθε περίπτωση να διακόπτεται οριστικά ή να εκκενώνονται οι κερκίδες, όταν συμβαίνουν επεισόδια. 

Ευχές της "Άλλης Πρότασης"

Χρόνια πολλά δημιουργικά.

Με μια νέα πρόταση, τη δική σου πρόταση, την ΑΛΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ για τη ζωή σου και το μέλλον του δήμου.

Δήμαρχος Κεφαλλονιάς: Eυχαριστώ θερμά τον Δήμαρχο κ. Δημήτρη Κωστούρο και τους κατοίκους του Δήμου Ναυπλιέων

Επιστολή προς τον Δήμαρχο Ναυπλιέων Δημήτρη Κωστούρο με την οποία ευχαριστεί τόσο τoν ίδιο όσο και τους κατοίκους του Δήμου για τη βοήθεια προς τους δοκιμαζόμενους κατοίκους της Κεφαλλονιάς απέστειλε ο Δήμαρχος Κεφαλλονιάς Αλέξανδρος Παρίσης. 

Πασχαλινό μήνυμα του Δημάρχου Άργους Μυκηνών Δ. Καμπόσου

Συμπολίτισσες και Συμπολίτες,

«Η κορύφωση του θείου δράματος, η Ανάσταση και η νίκη της ζωής επί του θανάτου, δείχνουν την ελπίδα, που γίνεται πιο σημαντική καθώς μεγάλα κομμάτια της κοινωνίας μας δοκιμάζονται.

Άμεση ανάκληση του εγγράφου της ΔΕΗ για το αγροτικό τιμολόγιο των αρδευτικών εγκαταστάσεων ζήτησε ο Π.Τατούλης





















  Άμεση ανάκληση του εγγράφου της ΔΕΗ για το αγροτικό τιμολόγιο των αρδευτικών εγκαταστάσεων, με το οποίο υποχρεούνται οι αγρότες στην υποβολή Δελτίου Γεωργοτεχνικών και Γεωργοοικονομικών Στοιχείων (Δελτίο Νο1) και άδειας χρήσης νερού, ζήτησε ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, με επείγουσα επιστολή του προς τον Πρόεδρο της ΔΕΗ και τους Υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
Συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου στην επιστολή του επισημαίνει ότι:

"Με αγάπη" για το συσσίτιο και την ιματιοθήκη του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας (βίντεο)





















Αναφορά στο συσσίτιο του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας έκανε σήμερα η εκπομπή ¨Με αγάπη" που παρουσιάζει η Μαρι Κυριακού στον ΑΝΤ 1

 

Στο Ναύπλιο ο Δημήτρης Καζάκης (βίντεο)





















 Στο Ναύπλιο βρέθηκε σήμερα το ιδρυτικό στέλεχος του ΕΠΑΜ Δημήτρης Καζάκης στα πλαίσια της ενημέρωσης των πολιτών για την κάθοδο του ΕΠΑΜ στις επερχόμενες ευρωεκλογές.

ΠΑΣΧΑ: Δυο «ξεχασμένα» έθιμα της πορείας προς την Ζωή

του Γεωργίου Κόνδη   Καθώς οι προετοιμασίες συνεχίζονται για τη στιγμή που θεωρείται κορυφαία όχι μόνο στην εκκλησιαστική παράδοση αλλά και στην ανθρώπινη καθημερινότητα,
θρησκευτικοί συμβολισμοί και κοινωνικές αναμορφώσεις δημιουργούν μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα στις σχέσεις και τα συναισθήματα. Και οι σχέσεις αυτές επαναλαμβάνονται στο χρόνο με υπομονετική τακτικότητα ώστε μέσα από συνειδητές ή ασυνείδητες δράσεις, ατομικές ή συλλογικές διαδρομές, να δίνεται η ευκαιρία επαναπροσδιορισμού τους, τακτοποίησής, ανανέωσης. Θαρρεί κανείς πως δίνεται ένα γενικό πρόσταγμα: αναγέννηση!
Έχοντας ήδη περάσει από την οδυνηρή στιγμή της προδοσίας που θα σημάνει μια τραγική πορεία προς το θάνατο, οι θέσεις και οι σκέψεις μας, οι ρόλοι μας στην καθημερινή μας διαβίωση περνάνε επίσης από την ίδια κριτική ανάγνωση που επιβάλλει η στιγμή της προδοσίας. Ίσως να μην υπάρχει ορατό σημείο ή όριο που να δηλώνει τι ακριβώς προδώσαμε στην καθημερινότητά μας, όμως οι αναφορές είναι τόσες και επαναλαμβάνονται με τέτοια ένταση που φαίνεται αδύνατη μια διαφορετική πορεία εκτός από αυτήν που οδηγεί στο θάνατο. Την πορεία αυτή μπορεί κανείς να βιώσει με τρόπο μοναδικό στα μέρη όπου η σιωπή και η μοναξιά βιώνει με την χριστιανική τέχνη τη δύναμη των στιγμών: στους αμέτρητους μικρούς ναούς και τα ξωκλήσια των κάμπων ή ακόμα εκείνα που γατζωμένα σε αφιλόξενους βράχους προσμένουν το αναστάσιμο μήνυμα ή ακόμα, στα μέρη όπου οι κοινοβιακές κοινότητες ακολουθούν, αιώνες τώρα, τα μονοπάτια της πίστης και του ησυχασμού. Σε όποιον από αυτούς βρεθείς, ολόκληρος ο χώρος θα σε αγκαλιάσει με ένα φως που φαίνεται απόκοσμο και μόλις κατορθώνει, πολλές φορές, να μπει από τις σχισμές των βράχων. Στέκεσαι στο κέντρο κοιτάζοντας τη σταύρωση. Το μέτρο πέρα για πέρα ανθρώπινο απλώνει μπροστά σου την αίσθηση του Θείου Δράματος. Νιώθεις τον πόνο που ζωγραφίζεται στο πρόσωπο της Παναγιάς όπως και κάθε μάνας. Η στιγμή του Επιτάφιου Θρήνου είναι μοναδική κορύφωση και το βουβό κλάμα της γυναίκας ενώνεται με τα χιλιάδες μοιρολόγια των γυναικών σε ολόκληρο τον κόσμο:
Γιε μου σπλάχνο των σπλάχνων μου
Καρδούλα της καρδιάς μου
Πουλάκι της φτωχιάς αυλής
Ανθέ της ερημιάς μου
Η ζωή εν τάφω κατετέθης Χριστέ, και αγγέλων στρατιαί εξεπλήττοντο, συγκατάβασιν δοξάζουσαι την σην
Η ζωή πως θνήσκεις; Πως και τάφω οικείς; Του θανάτου το βασίλειον λύεις δε και του άδου τους νεκρούς εξανιστάς (...)
Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου τέκνον, που έδυ σου το κάλλος;
Η περιφορά του Επιταφίου σε ολόκληρο τον ορθόδοξο χριστιανικό κόσμο αποτελεί ένα ξεχωριστό συναισθηματικό και συμβολικό γεγονός. Χιλιάδες κόσμου συμμετέχει το βράδυ της Μ. Παρασκευής στην κορυφαία εκδήλωση με τους γλυκύτατους ύμνους, τα άνθη και τα αρώματα με τα οποία ραίνουν τον Επιτάφιο άνδρες και γυναίκες. Εικόνες που περιγράφονται αδιάλειπτα μέσα στο χρόνο από τους μεγαλύτερους συγγραφείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σε άλλες εποχές η περιφορά συνοδευόταν από δυο εξαιρετικά έθιμα που σήμερα είναι σχεδόν άγνωστα λόγω της μη επανάληψής τους. Το πρώτο αφορά στο ιδιόμελο «Δος μοι τούτον τον Ξένον» που ψαλλόταν και το δεύτερο αφορά την κατά τόπους δραματοποίηση της καθόδου στον Άδη που εξελισσόταν μπροστά στην κλειστή κεντρική θύρα της εκκλησίας κατά την επιστροφή του Επιταφίου. Για το πρώτο έχει γράψει ένα εξαιρετικό κείμενο με τίτλο «Ο Ιησούς ως Ξένος», ο ποιητής Πάνος Λιαλιάτσης και σας μεταφέρω ένα απόσπασμα.
Η πομπή του Επιταφίου συνεχίζει να διασχίζει τον χρόνο και από τα βάθη του ακούγεται παρακλητική η φωνή του Ιωσήφ προς τον Πιλάτο για να πάρει το σώμα του Χριστού: «Δος μοι τούτον τον Ξένον τον εκ βρέφους ως Ξένον ξενωθέντα εν κόσμω. Δος μοι τούτον τον Ξένον, ον ομόφυλοι μισούντες θανατούσιν ως Ξένον. Δος μοι τούτον τον Ξένον, ον ξενίζομαι βλέπειν του θανάτου τον Ξένον. Δος μοι τούτον τον Ξένον, όστις οίδε ξενίζειν τους πτωχούς τε και ξένους. Δος μοι τούτον τον Ξένον, ον Εβραίοι τω φθόνω απεξένωσαν κόσμω. Δος μοι τούτον τον Ξένον, ίνα κρύψω εν τάφω, ος ως Ξένος ουκ έχει κεφαλήν κλίνη».
Οι στίχοι αυτοί είναι εμπνευσμένοι από το 25ο κεφάλαιο του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου, που αποτελεί το βασικό κριτήριο της σωτηρίας: «Ξένος ήμην και ου συνηγάγετέ με, γυμνός και ου περιεβάλετέ με, ασθενής και εν φυλακή και ουκ επεσκέψασθέ με» (στ. 43).Το τροπάριο αυτό αποδίδεται στο βυζαντινό λόγιο και διπλωμάτη Γεώργιο Ακροπολίτη (1217-1292), ο οποίος έπαιξε σημαντικό ρόλο στην αυτοκρατορία της Νίκαιας κατά τον κρίσιμο 13ο αιώνα.
Την φωνή αυτή και την παλαιά και ξεχασμένη σήμερα αναπαράσταση στην εκκλησιαστική ζωή, μας υπενθυμίζοντας ο Πάνος Λιαλιάτσης στο εξαιρετικό κείμενό του σημειώνει το πόσο παρανοήθηκε το έργο και ο λόγος του Ιησού υπομνηματίζοντας το χωρίο «και ο κόσμος αυτόν ουκ έγνω» (Ιω. α΄ 10) με τη δική του ποιητική διάθεση:
«Οι μουσοτραφείς ιεροδιδάσκαλοι Σε απέρριψαν / διαρρηγνύοντες τα ιμάτιά τους για τη μοντέρνα γραφή Σου. / μα τα βασανισμένα απ' την αγρύπνια πλήθη / Σ'αναγνώρισαν αμέσως ως ποιητή / ερχόμενο απ' τις στράτες της θλίψης και της δύναμης. / Έγραψες τους στίχους Σου/πάνω στην καυτή άμμο της ερημιάς / σιωπών / και οι ιεροδιδάσκαλοι έφυγαν μουρμουρίζοντας. / Μα η σιωπή Σου έντυσε τη γύμνια της κυνηγημένης / -απροσδόκητη η στολή πρώτη. / Χάραξες τους στίχους Σου / κόκκινους της φωτιάς / πάνω στο ξύλο της ατιμίας / κι έμειναν έκτοτε ανεξίτηλοι / απ'τα πανωγράμματα της ανιαρής σοφίας μας. / Κοίταξες τη Μαρία μόνο μια στιγμή / κι εκείνη απολησμόνησε τα στιχάκια / που της έγραφαν στη σάρκα και στους τοίχους Της / οι στιχοπλόκοι εραστές της. Η ποίηση την έριξε στα τρίστρατα / του τίκτοντος Λόγου».
Το δεύτερο έθιμο περιγράφεται στο διήγημα του Αλέξανδρου Μωραϊτίδη «Άρατε Πύλας»:
Είναι συνήθεια αρχαιοτάτη εις την νήσον, αφού ο Επιτάφιος εν λιτανεία περιέλθη εν ωραίω πανοράματι την ενορίαν όλην, κατά την επιστροφήν να κλείωνται αι πύλαι του ναού και να μη επιτρέπηταιη εις αυτόν είσοδος του Επιταφίου. Παρίσταται κατά τρόπονπαράδοξον η σκηνή της εις Άδου καταβάσεως του Σωτήρος, ως φέρεται τούτο εν τη εκκλησιαστική παραδόσει. Τότε ο πρώτος των εφημερίων, προσεγγίζων εις τας πύλας κελεύει επιτακτικώς κρούων αυτάς και κραυγάζων: «- Άρατε πύλας, οι άρχοντες υμών, και επάρθητε πύλαι αιώνιοι, και εισελεύσεται ο βασιλεύς της δόξης!».
Ο δε έσωθεν των κεκλεισμένων πυλών παρά τα κλείθρα υποκρινόμενος τον Άδηνερωτά αυθαδώς: «-Τις έστιν ούτος ο βασιλεύς της δόξης;».
Η επιτακτική κέλευσις ως και η αυθάδης ερώτησις επαναλαμβάνονται εκ τρίτου. Και τότε την τρίτην φοράν ο ιερεύς ωθών ισχυρώς δια του ποδός και των χειρών τας πύλας, αναφωνεί εν κυριαρχκή δυνάμει: «- Κύριος των Δυνάμεων, αυτός έστιν ο βασιλεύς της Δόξης!». Και ανοίγει βασιλικώς και αυταρχικώς τας πύλας, και ούτως εισέρχεται εις τον ναόν ο Επιτάφιος.
Οι συμβολισμοί της Μεγάλης Εβδομάδας είναι πολλοί και σημαντικοί. Για τούτο ο εορτασμός του Πάσχα στον ορθόδοξο χριστιανικό κόσμο έχει μια ιδιαίτερη βιωματική σημασία, ακόμη και στην περίπτωση της εποχής μας όπου κυριαρχεί περισσότερο η «φολκλορική διάθεση» και η «εσωτερίκευση των κανόνων της αγοράς». Η περιφορά του Επιταφίου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα που προετοιμάζει για την κορυφαία στιγμή των μεγάλων συμβολισμών: την Ανάσταση.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:
1. ΑΔΑΜΙ. ΔΙΔΥΜΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ-ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
2. ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ, ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΡΟΓΛΩΔΥΤΩΝ. ΤΟ ΦΙΛΙ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑ
3. ΦΕΝΕΟΣ, ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ
4. ΔΙΔΥΜΑ
5. ΦΟΥΡΝΟΙ
6. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΑΠΕΡΓΙΑ 1936
7. ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ
8. Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ
9. ΟΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ. ΑΝΑΣΤΑΣΗ (11ΟΥ ΑΙ.)



http://argolika.gr/

10 ακόμα ονόματα στο ψηφοδέλτιο της ΑΥ.Ρ.Α.

kokkinopo
Δέκα ακόμη πολίτες προσχωρούν στο ψηφοδέλτιο της Αυτοδιοικητικής Ριζοσπαστικής Ανατροπής(ΑΥ.Ρ.Α) και στο πλευρό του Παντελή Κοκκινόπουλου με στόχο τη νίκη στις δημοτικές εκλογές και την ανατροπή του πολιτικού σκηνικού στον Δήμο Ναυπλιέων.
Τα ονόματα με αλφαβητική σειρά:
1) Βούλγαρη Αρετή, άνεργη
2) Γεωργαντόπουλος Δήμητρης, οδοντίατρος
3) Δεληγιάννης Γιώργος, εκπαιδευτικός
4) Δρούγκας Δημοσθένης, οδοντίατρος
5) Καράση Αγγελική, αγρότισσα
6) Μπουγιούκου Εβελίνα, υαλοποιός
7) Παπαδόπουλος Ηλίας, ξεναγός
8) Στατερά Φωτεινή, γιατρός
9) Φαλτσέτας Πέτρος, αρχιτέκτονας
10) Φωτόπουλος Σωτήρης, άνεργος
http://argolika.gr/

Τα κόκκινα αυγά της Μεγάλης Πέμπτης

Τα κόκκινα αυγά της Μεγάλης Πέμπτης

Μία παράδοση αιώνων σε όλο σχεδόν τον κόσμο είναι το βάψιμο των αυγών. Τη Μεγάλη Πέμπτη είναι το κατεξοχήν έθιμο που κυριαρχεί. Το επικρατέστερο χρώμα είναι το κόκκινο, γιατί είναι το χρώμα της χαράς, της Ανάστασης, της ελπίδας, της Αναγέννησης, αλλά και της αποτροπής. Σχέδια, τρόποι βαψίματος και μύθοι για την επικράτηση αυτής της παράδοσης υπάρχουν αρκετά.
Σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση, το Πάσχα βάφουμε κόκκινα αβγά, επειδή συμβολίζουν το αίμα του Χριστού, που έδωσε για τη σωτηρία του κόσμου.

Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ANT1 ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΤΟΥ Ι.Ν ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ



Η ΕΚΠΟΜΠΗ ΤΟΥ ANT1 ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΤΟΥ Ι.Ν ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ

ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ ΒΑΨΙΜΟ ΚΟΚΚΙΝΩΝ ΑΥΓΩΝ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

Στην πλατεία Καποδίστρια τα παιδιά βάφουν κόκκινα αυγά, Ναύπλιο 17 Απριλίου 2014 . Μετά  τα μοίρασαν  με ευχές σε πολίτες και επισκέπτες της πόλης . Η όλη διαδικασία ήταν υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας καλλιτεχνικών Τίνας Γκιόλα.
 

Η ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΙΚΟΥ ΔΕΙΠΝΟΥ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΝΟΙΑ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

Ο Μυστικός δείπνος σύμφωνα με την Χριστιανική πίστη, διεξήχθη ανάμεσα στον Ιησού και τους Δώδεκα Αποστόλους στην Ιερουσαλήμ μία μέρα πριν τη Σταύρωσή του. Κατά τη διάρκεια του Μυστικού Δείπνου ο Χριστός έπλυνε στους μαθητές του τα πόδια τους και τους κοινώνησε το Σώμα και το Αίμα του, λέγοντάς τους: Λάβετε φάγετε τοῦτό μου ἐστι τὸ σῶμά καθώς και: Τοῦτό ἐστι τὸ αἷμά μου τὸ τῆς καινῆς διαθήκης τὸ περὶπολλῶν ἐκχυνόμενον.

Τετάρτη 16 Απριλίου 2014

Η εφημερίδα «Δρόμος» για τη συζήτηση των μαθητών στο «Δον Κιχώτη»

mama min klais tha ta leme sto skype 001 1
Η εκδήλωση στο Δον Κιχώτη, όπου οι μαθητές του ΕΠΑΛ Άργους παρουσίασαν το ντοκιμαντέρ τους «Μαμά μην κλαις, θα τα λέμε στο Skype» παρουσιάστηκε σε μια ενδιαφέρουσα ανταπόκριση από τηνεφημερίδα «Δρόμος».
Τίτλος του ρεπορτάζ που υπογράφει η Ρόζα Παπαδημητροπούλου«Μια εξαιρετική ταινία μαθητών και μια διεισδυτική συζήτηση».
Το αναδημοσιεύουμε...
Την περασμένη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε στον πολυχώρο «Δον Κιχώτης» στο Άργος, η προβολή της ταινίας μικρού μήκους Μαμά μην κλαις, θα τα λέμε στο Skype, δημιουργία του 1ου ΕΠΑΛ και του 1ου ΣΕΚ Άργους. Την έμπνευση για την ταινία την έδωσε ένα άρθρο του δημοσιογράφου Απόστολου Λυκεσά στην εφημερίδα Έθνος. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παραβρέθηκαν και μέλη της κίνησης Εγώ Θα Μείνω.
Σίγουρα το κεντρικό θέμα ήταν η προβολή της ταινίας των μαθητών. Όμως, η εκδήλωση έδωσε την ευκαιρία να έρθουν κοντά πολίτες, νέοι και συλλογικότητες που προβληματίζονται και δραστηριοποιούνται στο ζήτημα της μετανάστευσης των νέων στο εξωτερικό. Σε αυτό το πνεύμα, εκτός από την προβολή της ταινίας, ακολούθησε συζήτηση, που ενώ στην αρχή κυμάνθηκε γύρω από το συγκεκριμένο ζήτημα, στην πορεία τέθηκαν συγκεκριμένες σκέψεις και προτάσεις για το πώς μπορεί να αλλάξει η κατάσταση.
Φυσικά, πολλοί μαθητές σκέπτονται σοβαρά το ενδεχόμενο της μετανάστευσης, όμως η συζήτηση έδωσε αρκετό υλικό για σκέψη. «Ναι, παίρνεις 2.000 ευρώ. Όμως αν 700 πληρώνεις για το σπίτι και το κόστος ζωής είναι πολύ υψηλότερο;», αναρωτιέται ο διευθυντής του ΕΠΑΛ, Νίκος Τσιπιανίτης. «Άλλα περίμεναν στο εξωτερικό οι πτυχιούχοι με μεταπτυχιακά και άλλα βρήκαν», συνεχίζει.
Αισιόδοξο πνεύμα
«Παρ' ότι το άρθρο του Απ. Λυκεσά ήταν πολύ σκληρό, εμείς προσπαθήσαμε να δώσουμε ένα πιο ευχάριστο και αισιόδοξο τέλος. Φυσικά, εμείς, και οι μικροί και οι μεγάλοι, είμαστε με το Εγώ Θα Μείνω. Μακάρι να μη φύγει κανένας», είπε ο πρώην διευθυντής της ΕΠΑΣ Νίκος Πιστεύος, ο οποίος έχει αγωνιστεί πολύ για να καταφέρουν οι μαθητές να φτιάξουν το στούντιο στο οποίο γυρίστηκε αυτή η ταινία, καθώς και άλλες ταινίες των μαθητών. «Δεν γίνεται να θέλουμε μία χώρα που θα έχει παραγωγικές δυνατότητες και ταυτόχρονα να διώχνουμε το επιστημονικό μας δυναμικό. Η κοινωνία χρειάζεται αυτό τον κόσμο», δήλωσε και ο Δημήτρης Ροζολής, που συμμετέχει στην κίνηση Εγώ Θα Μείνω.
Κινούμενος στο ίδιο πνεύμα, ο διευθυντής του σχολείου παρατήρησε: «Το σχολείο πιστεύω, και το γυμνάσιο και το λύκειο, είναι αυτοί οι δυο φορείς που μπορούν να δώσουν πολλά εφόδια στους νέους για να καταλάβουν ότι και εδώ υπάρχει μέλλον, αρκεί να μπορέσουμε τα παιδιά να τα ενεργοποιήσουμε, να τα στρέψουμε κάπου».
Η κατάσταση στα περισσότερα σχολεία σήμερα, στην Ελλάδα της κρίσης και του μνημονίου θυμίζει διάλυση, απαξίωση και παρακμή. Όμως υπάρχουν ορισμένα σχολεία, που παρά τις δυσκολίες μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Τέτοια σχολεία δημιουργούν κινήσεις που μπορούν να θέσουν ερωτήματα όπως, πώς πραγματικά θέλουμε να είναι ένα δημόσιο σχολείο, τι πρέπει να περιμένουμε από αυτό και ποια θα πρέπει να είναι η σύνδεση με την κοινωνία. Τέτοια ερωτήματα απασχολούν πολλούς καθημερινά, χωρίς να υπάρχουν δεδομένες και εύκολες απαντήσεις. Πόσο μάλλον σε μια εποχή γενικευμένης κρίσης στην παιδεία με το δημόσιο σχολείο να παρακμάζει.
Φυσικά αναφερόμαστε στο παράδειγμα του 1ου ΕΠΑΛ Άργους που είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε. Η αφορμή για να έρθουμε σε επαφή με το συγκεκριμένο σχολείο ήταν η διάκριση της ταινίας Μαμά μην κλαις, θα τα λέμε στο Skype (με το 1ο βραβείο στην κατηγορία 17-20 ετών, του διαγωνιστικού τμήματος, στη 13η Ευρωπαϊκή Συνάντηση Νεανικής Οπτικοακουστικής Δημιουργίας CameraZizanio 2013 του 16ου Διεθνούς Φεστιβάλ κινηματογράφου Ολυμπίας για νέους και παιδιά), που έφτιαξαν οι ίδιοι οι μαθητές με μία μικρή βοήθεια από τους καθηγητές τους.
Ζήτηση για μυαλά
Στην ταινία, που έχει μορφή ντοκιμαντέρ, αρχικά επισημαίνεται η κατάσταση: «Παλιά στην ξενιτιά ζητούσαν δυνατά κορμιά, τώρα ζητάνε δυνατά μυαλά... Πολλοί δεν αναγνωρίζουν τον τόπο που μεγάλωσαν, θλίψη, αγωνία και παρακμή». Στην πορεία όμως ανακαλύψαμε πως εκτός από την ταινία, υπάρχει συνολικά μία διαφορετική αντίληψη. Αυτή η άλλη νοοτροπία είναι διάχυτη, από τους μαθητές μέχρι τον διευθυντή. Έχει γίνει μια γενικότερη επένδυση όχι μόνο σε υλικοτεχνικά μέσα (δημιουργία σύγχρονου στούντιο παραγωγής βίντεο και ηχοληψίας) αλλά και στο ίδιο το δυναμικό. Όπως χαρακτηριστικά λένε και οι ίδιοι, τα έργα τα οποία προκύπτουν είναι κάτι παραπάνω από ερασιτεχνικού επιπέδου. Είναι φανερό ύστερα από λίγη ώρα επαφής με τους καθηγητές του συγκεκριμένου σχολείου, ότι μπορούν να εμπνεύσουν τους μαθητές τους. Έτσι αυτοί με τη σειρά τους δείχνουν όρεξη και μεράκι να δημιουργήσουν, ενώ τέλος οι καθηγητές δείχνουν την απαραίτητη φροντίδα ώστε να γίνονται όλες αυτές οι δραστηριότητες.
Τέλος, το πιο σημαντικό παραμένει το πνεύμα της ελπίδας που έχουν οι μαθητές, το οποίο εκφράστηκε κυρίως στο τέλος της ταινίας, για όσους αναγκάζονται να μεταναστεύσουν: «Κάποια στιγμή θα γυρίσουν και θα μεταφέρουν στις αποσκευές τους κάτι θετικό γι' αυτή τη χώρα. Θα επιστρέψουν καλύτεροι και θα χτίσουμε όλοι μαζί μία πατρίδα καλύτερη από αυτή που άφησαν πίσω τους».
http://argolika.gr/