Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012


Η Παναγία στην Ορθόδοξη Εκκλησία

Σε μια λαμπρή εορτή, όπως πραγματικά αξίζει στην Μητέρα του Θεού, η Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας, αλλά και σύνολος ο χριστιανικός κόσμος, τιμά σήμερα την Υπεραγία Θεοτόκο, την Αειπάρθενο Μαρία, την Κυρία παντός κόσμου, και την υψηλοτέρα των ουρανών, όπως ψάλλει ο Άγιος Νεκτάριος.

Τις τελευταίες ημέρες, τις οποίες αποκαλούμε στη γλώσσα της δικής μας Εκκλησίας «Δεκαπενταύγουστο», ο ευσεβής Εληνορθόδοξος λαός μας προετοιμάσθηκε, με τις Ιερές Παρακλήσεις και την εντατική νηστεία, να υποδεχθεί την πάνσεπτη Κοίμηση της Δέσποινας του κόσμου, που ονομάζεται επίσης και «Πάσχα του καλοκαιριού».

Σε όλα τα μήκη και τα πλάτη των ελληνικών εδαφών, ελεύθερων αλλά και κατεχόμενων, όπως επίσης και στα πέρατα της οικουμένης, όπου εγκαταβιούν Έλληνες Ορθόδοξοι χριστιανοί, η ακαταίσχυντη Προστασία των χριστιανών τιμάται πολλαπλώς και ποικιλοτρόπως, με εκκλησιαστικούς ύμνους, με θρησκευτικά τραγούδια, με εικόνες, αφιερώσεις Ιερών Ναών και μοναστηριών και με εορτές χαράς και ευφροσύνης.

Η Παναγία μας είναι βέβαια μία και μοναδική. Σε κάθε τόπο όμως, σε κάθε Εκκλησία και μοναστήρι, έχει κι άλλο όνομα. Πολλά ονόματα της Παναγίας, που τα ονομάζουμε «Θεοτοκωνύμια», βρίσκουμε στην Αγία Γραφή, καθώς και στην πληθώρα των ύμνων, αλλά και των θεολογικών εγκωμίων, που έχουν συνταχθεί για να την τιμήσουν. Στο Άργος την ονομάζουν «Πορτοκαλούσα», στην Αθήνα «Χρυσοσπηλαιώτισσα», στη Λακωνία «Γιάτρισσα», στην Άνδρο «Θαλασσινή», στον Πόντο «Σουμελά» και στην Κύπρο «Χρυσορρογιάτισσα».

Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, έχοντας διαμορφώσει τις πεποιθήσεις, τις γνώσεις και τις πνευματικές του εμπειρίες στο ονομαζόμενο «Περιβόλι της Παναγίας», στο Άγιον Όρος, περιέγραψε με γλαφυρότητα και με πολλές λεπτομέρειες την  εξωτερική αλλά και την εσωτερική μορφή της Παρθένου Μαρίας. Λέει χαρακτηριστικά:

«Η Κυρία Θεοτόκος κατά τον έξω χαρακτήρα και ήθος του σώματος, ήταν σεμνή και σεβάσμια κατά πάντα, λίγα και αναγκαία λαλούσα· ήταν γρήγορη στο να υπακούει και ευπροσήγορη· είχε το μέγεθος του σώματος μέσο και σύμμετρο· έμενε μακριά από κάθε ταραχή και θυμό· το χρώμα του Θεοδόχου της Σώματος ήταν όμοιο με το χρώμα του σιταριού· είχε ξανθές τις τρίχες της κεφαλής· είχε μάτια πολύ ωραία, χρωματισμένα με θεία σεμνότητα, ωραϊσμένα με κόρες οξείς και όμοιες με την ελιά· είχε τα φρύδια μαύρα, κυκλικά σχηματισμένα· είχε τη μύτη ομαλή και ευθεία· τα πανάμωμα χείλη της  ήταν ανθηρά και γεμάτα από την γλυκύτητα των λόγων.  Είχε ιεροπρεπές πρόσωπο, όχι στρογγυλό, αλλά λίγο μακρύ· είχε τα θεοδόχα χέρια της μακριά· είχε υπερβολική ταπείνωση· φορούσε και προτιμούσε ρούχα φυσικά χρωματισμένα, όπως αυτό φανερώνεται από το άγιο και ιερό Μαφόριό της. Και για να μιλήσουμε γενικά, η Κυρία Θεοτόκος ήταν και κατά τα εξωτερικά μέλη του παναχράντου σώματός της γεμάτη από τη θεία χάρη και σεβασμιότητα, έτσι ώστε όπου και να την έβλεπε κανείς γέμιζε η ψυχή του από φόβο  και ευλάβεια, μαζί με εσωτερική χαρά, και χωρίς να την γνωρίζει προηγουμένως, καταλάβαινε από μόνο τον εξωτερικό χαρακτήρα της, ότι πραγματικά αυτή είναι η Μητέρα του Θεού».

Μετά από αυτή τη θαυμάσια περιγραφή, ας απευθύνουμε αυθόρμητο λόγο προσευχής προς την Πλατυτέρα των ουρανών, χρησιμοποιώντας τα λόγια του πιο δυναμικού εκκλησιαστικού ρήτορα των χρόνων της τουρκοκρατίας, του Επισκόπου Κερνίτσης και Καλαβρύτων Ηλία Μηνιάτη:

«Κεχαριτωμένη, δοξασμένη Παντάνασσα, από την άφθονη εκείνη ηλιοβολία του θείου φωτός, που χαίρεσαι ευρισκομένη στα δεξιά του Μονογενή σου Υιού, στείλε εδώ κάτω και σε μας τους ευλαβείς δούλους σου μια μακαρία ακτίνα, που να είναι και φως στο σκοτισμένο μας νου, και φλόγα στη ψυχραμένη μας θέληση, για να βλέπουμε να περπατούμε στην οδό των θείων δικαιωμάτων. Εμείς μετά τον Θεό σε σένα, τη Μητέρα του Θεού και Μητέρα μας, έχουμε την ελπίδα της σωτηρίας μας. Ναι, Παναγία Παρθένε Μαρία, όνομα που είναι η χαρά, η παρηγοριά, το καύχημα των χριστιανών. Δέξου τη  νηστεία και παράκληση των αγίων τούτων ημερών, που κάναμε προς τιμήν σου, ως θυμίαμα ευπρόσδεκτο. Και αξίωσέ μας, καθώς εδώ στην Εκκλησία ευλαβικά ασπαζόμαστε την αγία σου και θαυματουργή αυτή εικόνα, έτσι κι εκεί στον Παράδεισο να δούμε το μακάριό σου πρόσωπο, το οποίο προσκυνούμε, μαζί με τον Πατέρα και τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα, στους απέραντους αιώνες. Αμήν».

Πρωτοπρ. Αναστάσιος Δ. Σαλαπάτας
 

Τρίτη 14 Αυγούστου 2012


ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ

E-mail Εκτύπωση PDF
15Του Μανώλη Κωστίδη
Για τρίτη συνεχή χρονιά το όνειρο των Ποντίων θα γίνει πραγματικότητα και προεξάρχοντος του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου θα τελεστή η Θεία Λειτουργία στην ιστορική Μονή Παναγία Σουμελά.

Εκατοντάδες Ορθόδοξοι Χριστιανοί θα ανέβουν στο όρος Μελά για να υμνήσουν την Μεγαλόχαρη.

Οι προσκυνητές αναμένεται να επισκεφτούν την Τραπεζούντα από την Ελλάδα, την Κύπρο, από χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης, της Ευρώπης, της Αμερικής και της Αυστραλίας.
Περισσότερα...

ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕ ΠΕΝΗΝΤΑΧΡΟΝΟΣ ΣΤΟ ΑΡΓΟΣ

Αυτοκτόνησε πενηντάχρονος στο Άργος   στην περιοχή του Αι Γιάννη  χθες βράδυ , μετά από οικογενειακή συνεστίαση και για άγνωστους λόγους κρεμάστηκε. Δεν άφησε σημείωμα ή κάτι που να μπορεί κάποιος να βγάλει συμπεράσματα. Αναμένουμε το δελτίο τύπου της Αστυνομίας.

Σ.Π.


ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΨΑΡΙΑ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

Μία πολύ καλή ψαριά έκανε ο εικονιζόμενος ψαροντουφεκάς
Ν.Νικολόπουλος από το Ναύπλιο, στο Αργολικό κόλπο .Πιο συγκεκριμένα
χτύπησε με το ψαροντούφεκό του αρκετά ψάρια ,όπως σαργούς ,αλλά και
ένα χταπόδι ...η ψαριά ξεπέρασε τα πέντε κιλά ! Σίγουρα ένα καλό τραπέζι
για της Παναγίας.


B&G STUDIO

Εορτάζει ο ιερός ναός Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Άρια Ναυπλίου

  Πανηγυρίζει ο ιερός ναός της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Άρια Ναυπλίου. Σήμερα παραμονή της Θεομητορικής εορτής θα τελεστή πανηγυρικός εσπερινός και μετά θα ακολουθήσει λιτάνευση της ιερής εικόνας.


Ανήμερα θα τελεστή πανηγυρική θεία λειτουργία.


http://argolikeseidiseis.blogspot.gr

Εορτή της Πολιούχου Νέας Κίου Θεομάνας Οδηγήτριας στις 22 και 23 Αυγούστου.

  Υποδοχή της Θεομάνας στη Νέα Κίο. 
Η εικόνα διεσώθη από την Μάλαμα Μαυρουδή, μεταφέρθηκε αρχικά στην Καβάλα και τον Δεκέμβριο του 1933 έφθασε στη Νέα Κίο. 

«Στην όμορφη και γαλήνια ακρογιαλιά του Αργολικού κόλπου, πλάι στα γάργαρα νερά του Ερασίνου ποταμού και στην απέραντη περιβολίσια πρασινάδα του κάμπου, πριν πέντε σχεδόν χρόνια, εκτίσθη ο ωραίος πράγματι προσφυγικός συνοικισμός μας με την τελευταίαν λέξιν της ρυμοτομίας.


 Οι φιλότιμοι κάτοικοι της Νέας Κίου κατέβαλαν πάσαν προσπάθειαν, αγωνισθέντες τον αγροτικόν σκληρόν και επίμοχθον αγώνα και εν τέλει ενίκησαν. Ενώ άλλοτε ο βάλτος εκείνος, έρημος και τελματώδης, έτρεφε αγριόπαπιες και κουνούπια, σήμερα έγινε κέντρον παραθερισμού και λουτρόπολις με τις άφθαστες φυσικές καλλονές του και την ωραίαν ακροθαλασσιά του.

 Οι κάτοικοι της κωμοπόλεώς μας, Κίοι επί το πλείστον, εφιλοδόξησαν να αναδημιουργήσουν μίαν γωνίαν της παλαιάς πατρίδος των και το επέτυχαν.

Ως συμπλήρωμα της εστίας των έπρεπε να μετακομίσουν και τους εφεστίους θεούς των. Και αυτό επραγματοποιήθη χθες: Μετεφέρθη η θαυματουργός εικών της Θεομήτορος, η διασωθείσα από την παλαιάν Κίον, και ούτω οι Κίοι αποκτούν προστάτρια της κωμοπόλεώς των και έχουν εν ενθύμιον της παλαιάς αίγλης των.»

Δεκέμβριος 1933
Ο Πρόεδρος της Κοινότητας Νέας Κίου
Π. ΠΑΠΠΙΑΣ (Από το έργο «Κιανά» του Ευρυσθένη Λασκαρίδη)

«Θεομάνα Παρθένε και Οδηγήτρια, 
Κουκουζέλισσα θεία και Τριχερούσα σεπτή, 
Πορταΐτισσα κλεινή, Ευαγγελίστρια, 
σκέπην άπλωσον την σην επί Κίον μητρικώς, 
διαφυλάτουσσα ταύτην, από παντοίων κινδύνων 
και πειρασμών του πολεμήτορος.» 
(Απολυτίκιο των 4 εικόνων από την Κίο της Μ. Ασίας, 
που φυλάσσονται στον Ι. Ναό Θεομάνας Νέας Κίου)

Πρόγραμμα θρησκευτικών εκδηλώσεων:

ΤΕΤΑΡΤΗ 22 Αυγούστου

20:00 : Πανηγυρικός Εσπερινός στον Ιερό Ναό της Θεομάνας

20:50 : Πέρας προσέλευσης επισήμων

21.30 : Λιτάνευση της Θαυματουργής Εικόνας της Θεομάνας

Τιμές θα αποδώσει η Φιλαρμονική Νέας Κίου


ΠΕΜΠΤΗ 23 Αυγούστου

07:00 : Όρθρος – Πανηγυρική Θεία Λειτουργία μετά Θείου Κηρύγματος .
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας θα προσφερθεί καφές στην αίθουσα του Ναού. 
 Ο Ενοριακός Ιερός Ναός <<Θεομάνας –Οδηγήτριας>> Νέας Κίου θεμελιώθηκε το 1952 και πανηγυρίζει κατά την Απόδοση της εορτής της Κοίμησης, στις 23 Αυγούστου οπότε και συγκεντρώνει μεγάλο πλήθος πιστών. Η θαυματουργή εικόνα της Θεομάνας, εικονογραφήθηκε τον Αύγουστο του 1152 όπως μαρτυρεί επιγραφή που αποκαλύφθηκε μετά τον καθαρισμό της από ειδικό. 

 Το 1262 ένας μοναχός (ονομαζόμενος Νικαεύς) την μετέφερε στην παλαιά Κίο.Τότε οι Κιανοί έχτισαν την εκκλησία της Θεομάνας η οποία καταστράφηκε από πυρκαγιά ενώ η εικόνα βρέθηκε στα ερείπια της εκκλησίας, άθικτη.Αργότερα, στεγάσθηκε σε παρεκκλήσι που χτίστηκε στο χώρο που ήταν άλλοτε ο ναός της.

 Την εικόνα αυτή διέσωσε από την καταστροφή του 1922 η νεωκόρος Μάλαμα Μαυρουδή η οποία φεύγοντας από την Κίο την πήρε μαζί της στην Καβάλα όπου και εγκαταστάθηκε. Όταν οι κάτοικοι Νέας Κίου πληροφορηθήκαν ότι η Θεομάνα η θαυματουργή βρίσκεται στην Καβάλα, την παρέλαβαν και την μετέφεραν στη νέα πατρίδα τους, όπου η υποδοχή της ήταν μεγαλοπρεπής.

 Επιτροπή των κατοίκων με επικεφαλής τον Αρχιμανδρίτη Νίκανδρο παρέλαβαν την εικόνα από το σιδηροδρομικό σταθμό του Άργους και την μετέφεραν στη Ν.Κίο όπου την υποδέχτηκαν γονατιστοί, με ψαλμωδίες και δάκρυα. Στεγάσθηκε προσωρινά στην εκκλησία της κωμόπολης και αργότερα, ο Κιώτης εφοπλιστής Απόστολος Πεζάς έκτισε καλλιμάρμαρη εκκλησία όπου η Θεομάνα στεγάσθηκε μόνιμα και έκτοτε πλήθος πιστών συρρέει στη χάρη της.


Είχαν κάνει τον ναό ψησταριά και έγινε το σώσε με τον Κορίνθου…!


O Mητροπολίτης Κορινθίας κ.Διονύσιος θεωρείται και είναι ένας απο τους πλέον προοδευτικούς ιεράρχες στην χώρα. Η παρουσία του στην Κορινθία έφερε νέο αέρα και ανανέωσε την τοπική εκκλησία.

Κάθε άλλο παρά ευσεβιστής ή τυπολάτρης είναι.

Χθές το βράδυ όμως βγήκε κυριολεκτικά απο τα ράσα του

. Εδώ και 4 χρόνια επισημαίνει στους κατοίκους και την εκκλησιαστική επιτροπή του χωριού Αρχαίες Κλεωνές ή Κοντόσταυλο ότι είναι απρεπές την ώρα που εκτελείται ο εσπερινός στην εκκλησία του χωριού την ίδια στιγμή ακριβώς στην πόρτα της εκκλησίας αλλά και στο ιερό οι κάτοικοι λόγω του εθίμου(!!!!) να ψήνουν σουβλάκια.

Πέρσι είχε πεί ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η συνήθεια που προσβάλει και την εκκλησία και τον ίδιο.

Χθές το βράδυ λοιπόν και ενώ ο μέγας εσπερινός έφτανε στο τέλος του., πνίγηκε το εσωτερικό της εκκλησίας απο καπνούς και τσίκνα…

Ο ναός είχε περικυκλωθεί απο ψησταριές και χιλιάδες σουβλάκια.

Ο Δεσπότης με το δίκιο του όπως αναγνώρισαν σήμερα και οι κάτοικοι του χωριού έπαθε σοκ.

Διέκοψε τον εσπερικό και οργισμένος απευθύνθηκε στους κατοίκους του χωριού στους οποίους είπε ότι ο κόμπος έφτασε στο χτένι.

Μάλιστα ανακοίνωσε δημόσια ότι κλείνει η εκκλησία και δεν θα λειτουργήσει στις 15 Αυγούστου ενώ έθεσε σε αργία τον ιερέα ο οποίος επέτρεψε να στηθεί μέσα στον ναό αυτό το πανηγύρι. Μετά απο αυτό απεχώρησε ο Δεσπότης κ.Διονύσιος.

Σήμερα το πρωί δεκάδες κάτοικοι απο το χωριό Αρχαίες Κλεωνές πήγαν στα γραφεία της Μητρόπολης και ζήτησαν συγνώμη απο τον Μητροπολίτη.

Ανέλαβαν την ευθύνη και παρακάλεσαν να άρει ο κ. Διονύσιος την ποινή στον παπά του χωριού. Ο Μητροπολίτης δέχθηκε την συγνώμη και θα λειτουργήσει κανονικά αύριο ο ναός.

Οσο αφορά τον παπά μάλλον ήταν η τελευταία του ευκαιρία και θα πρέπει να αλλάξει …τροπάριο αν θέλει να μείνει στο χωριό του..!


http://www.moriasnews.gr

ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΝΑΥΠΛΙΟΥ:Γιορτάζει η Παναγιά στο Βούζη



Με ένα ιδιαίτερο τρόπο τιμάται η εορτή της Παναγίας στην περιοχή Αγίας Τριάδος (Βούζη) , του δήμου Ναυπλίου, όπου την προπαραμονή της εορτής της Κοιμήσεως μεταφέρεται η ιερή εικόνα της Παναγίας από το νέο Ναό της Αγίας Τριάδος, στην βυζαντινή Εκκλησία της κοιμήσεως  του 11ου αιώνα. Μετά το τέλος της παρακλήσεως ο Ιερέας μαζί με τους πιστούς μεταφέρει την θαυματουργή εικόνα της κοιμήσεως της Παναγίας στον παλαιό ναό,που γιορτάζει.  Στη λιτανεία συμμετέχει πλήθος πιστών και μετά την ολοκλήρωσή της ψάλλονται  τα εγκώμια στην Υπεραγία Θεοτόκο.  Έτσι και φέτος τελέστηκε από τον πρωτοπρεσβύτερο Γεώργιο  Μητροσίλη ο εσπερινός και ακολούθως διαβάστηκαν τα εγκώμια στην Παναγία μας.  Η εικόνα  παραμένει στον βυζαντινό Ναό μέχρι και την κυριώνυμη ημέρα οπότε μετά τη θεία λειτουργία  επιστρέφει και πάλι στη νέα Εκκλησία του χωριού.






Η Παναγία του Βούζη
Στο ωραίο και ιστορικό χωριό της Αγίας Τριάδος( Μέρμπακα )βρίσκει κανείς έναν βυζαντινό ναό, εξαίρετης αρχιτεκτονικής τεχνοτροπίας και μεγάλης ιστορικής αξίας. Είναι ο ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου, ή απλά της Παναγίας. Ο ναός αυτός είναι από τους πιο αξιόλογους βυζαντινούς ναούς της περιόδου των Κομνηνών, και σύμφωνα με την άποψη της ερευνήτριας Ντιάνας Αντωνακάτου «ο ωραιότερος στην Αργολίδα».
Ο Γεώργιος Σωτηρίου, περιγράφοντας τον ναό, λέει πως είναι «...σύνθετος τετρακιόνιος, με πρισματικό τρούλλο, με νάρθηκα και κομψά προστώα, προ της δυτικής εισόδου και των πλαγίων πυλών. Τους τοίχους του ναού περιθέουν ζωφόροι από κεραμικούς μαιάνδρους».
Ο Χαράλαμπος Μπούρας, δηλώνει εμφατικά πως ο ναός της Παναγίας του Βούζη «είναι από τις γνωστότερες και ομορφότερες εκκλησίες της Ελλάδας, σταυροειδούς τύπου, με τρούλο που είναι διατηρημένος σε εξαιρετική κατάσταση». Είναι ενδιαφέρον οτι βρίσκει γοτθικές επιρροές στην αρχιτεκτονική του ναού και στα διακοσμητικά στοιχεία των εξωτερικών τοίχων. Και συνεχίζει λέγοντας πως «ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της εκκλησίας είναι η απουσία λευκού μαρμάρου, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί σκαλιστός πωρόλιθος για όλα τα γλυπτά αρχιτεκτονικά στοιχεία».

Ένα από τα σπουδαία στοιχεία του ναού είναι και το ηλιακό ρολόϊ του, για το οποίο έχουν πραγματοποιηθεί και δημοσιευθεί αρκετές και ενδιαφέρουσες μελέτες, ελλήνων και ξένων ειδικών. Η Mary Lee Coulson υποστηρίζει χαρακτηριστικά, πως το ηλιακό ρολόϊ του εν λόγω ναού είναι αναμφίβολα σύγχρονο με τον ίδιο τον ναό, κι «έχει τοποθετηθεί πάνω από την είσοδο του νάρθηκα, πράγμα που το συνδέει με την έννοια της εισόδου ή της εξόδου από έναν χώρο (κόσμο) σε έναν άλλο».

Αν θέλουμε βέβαια να συνδέσουμε τον εν λόγω ναό με την εκκλησιαστική, αλλά και την πολιτική, ιστορία του τόπου, θα πρέπει να αναφέρουμε πως ο κτήτορας της Αγίας Μονής Άρειας, κοντά στο Ναύπλιο, Επίσκοπος Άργους και Ναυπλίου Λέων (1143-1157), για πολύ σημαντικούς λόγους έγινε κτήτορας κι ενός νέου μοναστηριού, το οποίο είχε ως καθολικό τον ναό Κοίμησης της Θεοτόκου στο Μέρμπακα. Το νέο αυτό μοναστήρι έμεινε στη συνείδηση της τοπικής εκκλησιαστικής ιστορίας με το όνομα «Παναγία του Βούζη». Η επωνυμία «Βούζη» ήταν προφανώς το ειδικό τοπωνύμιο της περιοχής, που πιθανότατα δόθηκε στον τόπο από τον άρχοντα, στην ιδιοκτησία του οποίου ανήκε η περιοχή. Το τοπωνύμιο αυτό όμως λίγο το ενθυμούνται σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής. Το συνδέουν δε περισσότερο με τον ναό της Παναγίας.
Ο βασικός λόγος ίδρυσης του μοναστηριού της Παναγίας του Βούζη, ήταν οτι ο Λέων επιθυμούσε η μοναστική αδελφότητα της προαναφερθείσης Αγίας Μονής Άρειας να χρησιμοποιεί το νέο μοναστήρι στο Βούζη ως καταφύγιο, όταν οι πειρατές πραγματοποιούσαν επιδρομές εναντίον της.

Ο Γεώργιος Σωτηρίου και ο Γεώργιος Χώρας, δέχονται ότι η Παναγία του Βούζη θα πρέπει μάλλον να κτίσθηκε πριν (ή γύρω από) το 1144, ενώ η Gisèle Hadji-Minaglou και ο A. Struck προτείνουν εποχή ίδρυσης λίγο μετά το 1150. Η Theodora MacKay και η Diana Wright, παρατηρώντας την μορφή των κιόνων, καθώς και τα εντοιχισμένα διακοσμητικά κεραμεικά κύπελλα (ceramic bowls), πιστεύουν οτι ο ναός και το μοναστήρι πρέπει να κτίσθηκαν κατά το δεύτερο μισό του 13ου αι. Την τελευταία άποψη υποστηρίζει (μάλλον για διαφορετικούς λόγους, που θα φανούν παρακάτω) και η Mary Lee Coulson. Πάντως και τα δύο μοναστήρια ήταν γυναικεία στην αρχή, αλλά αυτό στην Άρεια μετατράπηκε αργότερα –από τον Λέοντα- σε ανδρικό.
Το 1277 έρχεται και κάνει έδρα του το μοναστήρι της Παναγίας του Βούζη ο προαναφερθείς Λατίνος Επίσκοπος Wilhelm von Moerbeke. Ο χρόνος της παραμονής του στο Μέρμπακα παραμένει μέχρι σήμερα ένα μυστήριο. Σε κατοπινά χρόνια, την εποχή της Β’ Ενετοκρατίας (1686-1715), ίσως το 1691, το μοναστήρι γίνεται κατ’ αρχάς μετόχιο της κοντινής Ιεράς Μονής του Αγ. Θεοδοσίου, διατηρώντας όμως δική του περιουσία. Κατόπιν παραχωρείται από τον Δόγη της Βενετίας Φραγκίσκο Μοροζίνη στον Επίσκοπο Ρεθύμνης Αθανάσιο Χορτάτση, ο οποίος κατοικούσε την εποχή εκείνη στην Πελοπόννησο.

Από το 1715 και μέχρι το 1770 το μοναστήρι της Παναγίας του Βούζη γίνεται έδρα του μητροπολίτη Άργους, ο οποίος αναγκάσθηκε να αφήσει την φυσική του έδρα, λόγω πιέσεων που ασκούσαν σ’ αυτόν οι Τούρκοι κατακτητές. Το γεγονός οτι το μοναστήρι αυτό στο Βούζη έγινε έδρα Μητροπόλεως, αποδεικνύει οτι θα πρέπει να βρίσκονταν σε μεγάλη ακμή, κυρίως όσον αφορά την κτιριακή του υποδομή και την οικονομική του κατάσταση.
Από το 1770 και ύστερα αρχίζει το ξεπούλημα όλης της περιουσίας. Ανεξακρίβωτη πληροφορία λέει πως το μοναστήρι πυρπολήθηκε από τους Τούρκους, ίσως το 1825, κατά την διάρκεια του Μεγάλου Αγώνα. Στα 1833 το μοναστήρι υπάρχει ακόμη, αν και θεωρείται «μονή διαλελυμένη», χωρίς όμως κελλιά, χωρίς μοναχούς και με ελάχιστη περιουσία (20 στρέμματα περιβόλι με 30 διάφορα καρποφόρα δένδρα), την οποία νέμεται ο τότε Πρωτοσύγκελλος Άργους Αθανάσιος.

Σιγά - σιγά η αίγλη του μοναστηριού ξεπέφτει, η περιουσία του περνά αθόρυβα στα χέρια των κατοίκων του Μέρμπακα (το οποίο διευρύνεται συνεχώς), και τα διάφορα κτίσματά του καταρρέουν, χωρίς κανείς να φροντίζει πια γι’ αυτά.

Οι ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν, μέσα στο ναό, κατά την περίοδο 1989-1990, έφεραν στην επιφάνεια μία κρύπτη, που βρίσκεται κάτω από το Ιερό Βήμα, τον στυλοβάτη του παλαιού εικονοστασίου, αλλά και τάφους, κάτω από τον κυρίως ναό και τον νάρθηκα. Οι τάφοι αυτοί χρονολογούνται από την υστερο-βυζαντινή περίοδο και την εποχή της τουρκοκρατίας.
Η Mary Lee Coulson πιστεύει οτι «ο θολωτός θάλαμος που βρέθηκε κάτω από το Ιερό Βήμα και είναι σύγχρονος με τον ναό, θα μπορούσε να προορίζεται μόνο ως ταφικός. Αυτό αποτελεί σοβαρή ένδειξη οτι ο ναός δεν ήταν ορθόδοξος, αλλά καθολικός». Το τελευταίο αυτό σημείο είναι οπωσδήποτε ακραίο επιστημονικά, ενώ μπορεί να θεωρηθεί οτι έχει κάποια διάσταση αληθείας μόνο στο βαθμό που αναφέρεται στην παρουσία του Λατίνου Επισκόπου της περιοχής (στα χρόνια της Α’ Ενετοκρατίας) Wilhelm von Moerbeke στο μοναστήρι του Βούζη. Γιατί ούτως ή άλλως είναι πασιφανές, από όλα τα αρχιτεκτονικά και ιστορικά στοιχεία, οτι ο ναός της Παναγίας του Βούζη χτίσθηκε ως βυζαντινός και Ορθόδοξος, για χρήση από τους Ορθόδοξους πιστούς.

Αξίζει επίσης ν’ αναφερθεί, οτι παράλληλα με τις ανασκαφές, πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια και κάποιες εργασίες συντήρησης του ναού και καθαρισμού των τοιχογραφιών.
















ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΝΑΥΠΛΙΟΥ:Γιορτάζει η Παναγιά στο Βούζη



Με ένα ιδιαίτερο τρόπο τιμάται η εορτή της Παναγίας στην περιοχή Αγίας Τριάδος (Βούζη) , του δήμου Ναυπλίου, όπου την προπαραμονή της εορτής της Κοιμήσεως μεταφέρεται η ιερή εικόνα της Παναγίας από το νέο Ναό της Αγίας Τριάδος, στην βυζαντινή Εκκλησία της κοιμήσεως  του 11ου αιώνα. Μετά το τέλος της παρακλήσεως ο Ιερέας μαζί με τους πιστούς μεταφέρει την θαυματουργή εικόνα της κοιμήσεως της Παναγίας στον παλαιό ναό,που γιορτάζει.  Στη λιτανεία συμμετέχει πλήθος πιστών και μετά την ολοκλήρωσή της ψάλλονται  τα εγκώμια στην Υπεραγία Θεοτόκο.  Έτσι και φέτος τελέστηκε από τον πρωτοπρεσβύτερο Γεώργιο  Μητροσίλη ο εσπερινός και ακολούθως διαβάστηκαν τα εγκώμια στην Παναγία μας.  Η εικόνα  παραμένει στον βυζαντινό Ναό μέχρι και την κυριώνυμη ημέρα οπότε μετά τη θεία λειτουργία  επιστρέφει και πάλι στη νέα Εκκλησία του χωριού.






Η Παναγία του Βούζη
Στο ωραίο και ιστορικό χωριό της Αγίας Τριάδος( Μέρμπακα )βρίσκει κανείς έναν βυζαντινό ναό, εξαίρετης αρχιτεκτονικής τεχνοτροπίας και μεγάλης ιστορικής αξίας. Είναι ο ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου, ή απλά της Παναγίας. Ο ναός αυτός είναι από τους πιο αξιόλογους βυζαντινούς ναούς της περιόδου των Κομνηνών, και σύμφωνα με την άποψη της ερευνήτριας Ντιάνας Αντωνακάτου «ο ωραιότερος στην Αργολίδα».
Ο Γεώργιος Σωτηρίου, περιγράφοντας τον ναό, λέει πως είναι «...σύνθετος τετρακιόνιος, με πρισματικό τρούλλο, με νάρθηκα και κομψά προστώα, προ της δυτικής εισόδου και των πλαγίων πυλών. Τους τοίχους του ναού περιθέουν ζωφόροι από κεραμικούς μαιάνδρους».
Ο Χαράλαμπος Μπούρας, δηλώνει εμφατικά πως ο ναός της Παναγίας του Βούζη «είναι από τις γνωστότερες και ομορφότερες εκκλησίες της Ελλάδας, σταυροειδούς τύπου, με τρούλο που είναι διατηρημένος σε εξαιρετική κατάσταση». Είναι ενδιαφέρον οτι βρίσκει γοτθικές επιρροές στην αρχιτεκτονική του ναού και στα διακοσμητικά στοιχεία των εξωτερικών τοίχων. Και συνεχίζει λέγοντας πως «ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της εκκλησίας είναι η απουσία λευκού μαρμάρου, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί σκαλιστός πωρόλιθος για όλα τα γλυπτά αρχιτεκτονικά στοιχεία».

Ένα από τα σπουδαία στοιχεία του ναού είναι και το ηλιακό ρολόϊ του, για το οποίο έχουν πραγματοποιηθεί και δημοσιευθεί αρκετές και ενδιαφέρουσες μελέτες, ελλήνων και ξένων ειδικών. Η Mary Lee Coulson υποστηρίζει χαρακτηριστικά, πως το ηλιακό ρολόϊ του εν λόγω ναού είναι αναμφίβολα σύγχρονο με τον ίδιο τον ναό, κι «έχει τοποθετηθεί πάνω από την είσοδο του νάρθηκα, πράγμα που το συνδέει με την έννοια της εισόδου ή της εξόδου από έναν χώρο (κόσμο) σε έναν άλλο».

Αν θέλουμε βέβαια να συνδέσουμε τον εν λόγω ναό με την εκκλησιαστική, αλλά και την πολιτική, ιστορία του τόπου, θα πρέπει να αναφέρουμε πως ο κτήτορας της Αγίας Μονής Άρειας, κοντά στο Ναύπλιο, Επίσκοπος Άργους και Ναυπλίου Λέων (1143-1157), για πολύ σημαντικούς λόγους έγινε κτήτορας κι ενός νέου μοναστηριού, το οποίο είχε ως καθολικό τον ναό Κοίμησης της Θεοτόκου στο Μέρμπακα. Το νέο αυτό μοναστήρι έμεινε στη συνείδηση της τοπικής εκκλησιαστικής ιστορίας με το όνομα «Παναγία του Βούζη». Η επωνυμία «Βούζη» ήταν προφανώς το ειδικό τοπωνύμιο της περιοχής, που πιθανότατα δόθηκε στον τόπο από τον άρχοντα, στην ιδιοκτησία του οποίου ανήκε η περιοχή. Το τοπωνύμιο αυτό όμως λίγο το ενθυμούνται σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής. Το συνδέουν δε περισσότερο με τον ναό της Παναγίας.
Ο βασικός λόγος ίδρυσης του μοναστηριού της Παναγίας του Βούζη, ήταν οτι ο Λέων επιθυμούσε η μοναστική αδελφότητα της προαναφερθείσης Αγίας Μονής Άρειας να χρησιμοποιεί το νέο μοναστήρι στο Βούζη ως καταφύγιο, όταν οι πειρατές πραγματοποιούσαν επιδρομές εναντίον της.

Ο Γεώργιος Σωτηρίου και ο Γεώργιος Χώρας, δέχονται ότι η Παναγία του Βούζη θα πρέπει μάλλον να κτίσθηκε πριν (ή γύρω από) το 1144, ενώ η Gisèle Hadji-Minaglou και ο A. Struck προτείνουν εποχή ίδρυσης λίγο μετά το 1150. Η Theodora MacKay και η Diana Wright, παρατηρώντας την μορφή των κιόνων, καθώς και τα εντοιχισμένα διακοσμητικά κεραμεικά κύπελλα (ceramic bowls), πιστεύουν οτι ο ναός και το μοναστήρι πρέπει να κτίσθηκαν κατά το δεύτερο μισό του 13ου αι. Την τελευταία άποψη υποστηρίζει (μάλλον για διαφορετικούς λόγους, που θα φανούν παρακάτω) και η Mary Lee Coulson. Πάντως και τα δύο μοναστήρια ήταν γυναικεία στην αρχή, αλλά αυτό στην Άρεια μετατράπηκε αργότερα –από τον Λέοντα- σε ανδρικό.
Το 1277 έρχεται και κάνει έδρα του το μοναστήρι της Παναγίας του Βούζη ο προαναφερθείς Λατίνος Επίσκοπος Wilhelm von Moerbeke. Ο χρόνος της παραμονής του στο Μέρμπακα παραμένει μέχρι σήμερα ένα μυστήριο. Σε κατοπινά χρόνια, την εποχή της Β’ Ενετοκρατίας (1686-1715), ίσως το 1691, το μοναστήρι γίνεται κατ’ αρχάς μετόχιο της κοντινής Ιεράς Μονής του Αγ. Θεοδοσίου, διατηρώντας όμως δική του περιουσία. Κατόπιν παραχωρείται από τον Δόγη της Βενετίας Φραγκίσκο Μοροζίνη στον Επίσκοπο Ρεθύμνης Αθανάσιο Χορτάτση, ο οποίος κατοικούσε την εποχή εκείνη στην Πελοπόννησο.

Από το 1715 και μέχρι το 1770 το μοναστήρι της Παναγίας του Βούζη γίνεται έδρα του μητροπολίτη Άργους, ο οποίος αναγκάσθηκε να αφήσει την φυσική του έδρα, λόγω πιέσεων που ασκούσαν σ’ αυτόν οι Τούρκοι κατακτητές. Το γεγονός οτι το μοναστήρι αυτό στο Βούζη έγινε έδρα Μητροπόλεως, αποδεικνύει οτι θα πρέπει να βρίσκονταν σε μεγάλη ακμή, κυρίως όσον αφορά την κτιριακή του υποδομή και την οικονομική του κατάσταση.
Από το 1770 και ύστερα αρχίζει το ξεπούλημα όλης της περιουσίας. Ανεξακρίβωτη πληροφορία λέει πως το μοναστήρι πυρπολήθηκε από τους Τούρκους, ίσως το 1825, κατά την διάρκεια του Μεγάλου Αγώνα. Στα 1833 το μοναστήρι υπάρχει ακόμη, αν και θεωρείται «μονή διαλελυμένη», χωρίς όμως κελλιά, χωρίς μοναχούς και με ελάχιστη περιουσία (20 στρέμματα περιβόλι με 30 διάφορα καρποφόρα δένδρα), την οποία νέμεται ο τότε Πρωτοσύγκελλος Άργους Αθανάσιος.

Σιγά - σιγά η αίγλη του μοναστηριού ξεπέφτει, η περιουσία του περνά αθόρυβα στα χέρια των κατοίκων του Μέρμπακα (το οποίο διευρύνεται συνεχώς), και τα διάφορα κτίσματά του καταρρέουν, χωρίς κανείς να φροντίζει πια γι’ αυτά.

Οι ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν, μέσα στο ναό, κατά την περίοδο 1989-1990, έφεραν στην επιφάνεια μία κρύπτη, που βρίσκεται κάτω από το Ιερό Βήμα, τον στυλοβάτη του παλαιού εικονοστασίου, αλλά και τάφους, κάτω από τον κυρίως ναό και τον νάρθηκα. Οι τάφοι αυτοί χρονολογούνται από την υστερο-βυζαντινή περίοδο και την εποχή της τουρκοκρατίας.
Η Mary Lee Coulson πιστεύει οτι «ο θολωτός θάλαμος που βρέθηκε κάτω από το Ιερό Βήμα και είναι σύγχρονος με τον ναό, θα μπορούσε να προορίζεται μόνο ως ταφικός. Αυτό αποτελεί σοβαρή ένδειξη οτι ο ναός δεν ήταν ορθόδοξος, αλλά καθολικός». Το τελευταίο αυτό σημείο είναι οπωσδήποτε ακραίο επιστημονικά, ενώ μπορεί να θεωρηθεί οτι έχει κάποια διάσταση αληθείας μόνο στο βαθμό που αναφέρεται στην παρουσία του Λατίνου Επισκόπου της περιοχής (στα χρόνια της Α’ Ενετοκρατίας) Wilhelm von Moerbeke στο μοναστήρι του Βούζη. Γιατί ούτως ή άλλως είναι πασιφανές, από όλα τα αρχιτεκτονικά και ιστορικά στοιχεία, οτι ο ναός της Παναγίας του Βούζη χτίσθηκε ως βυζαντινός και Ορθόδοξος, για χρήση από τους Ορθόδοξους πιστούς.

Αξίζει επίσης ν’ αναφερθεί, οτι παράλληλα με τις ανασκαφές, πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια και κάποιες εργασίες συντήρησης του ναού και καθαρισμού των τοιχογραφιών.















Δευτέρα 13 Αυγούστου 2012



Τέχνη στους δρόμους του Ναυπλίου

 Σε «έργα τέχνης», μετά από μια σημαντική εικαστική παρέμβαση, θα επιχειρήσουν να μετατρέψουν τα ρολόγια μέτρησης ηλεκτρικού ρεύματος της πόλης του Ναυπλίου οι «νέοι δημιουργοί» από την Δευτέρα 20 Αυγούστου έως τις 30 Αυγούστου 2012. 
Ο Δήμος Ναυπλιέων οργανώνει αυτή την δράση με στόχο να ζωντανέψουν τα κουτιά αυτά της πόλης μας ώστε το άσχημο και οπτικά περιττό να γίνει όμορφο και αρεστό.
Το γκρι χρώμα θα αποτελέσει πλέον παρελθόν και στη θέση του θα βρεθούν εικόνες ευρηματικών σχεδίων από «νέους καλλιτέχνες».

Στην δράση αυτή καλούνται να συμμετέχουν street artists της περιοχής μας και να γεμίσουν με χρώμα την ζωή μας.

http://argolikeseidiseis.blogspot.gr

Πανηγυρίζει ο ναός της Ευαγγελίστριας στο Ναύπλιο

 Γίνεται γνωστὸ στοὺς εὐσεβεῖς χριστιανοὺς ὅτι,τὴν 15ην Αὐγούστου 2012,ἑορτὴ τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου, πανηγυρίζει τὸ δεύτερο κλίτος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ» Ναυπλίου.

Τὴν παραμονὴν τῆς ἑορτῆς, Τρίτη 14 Αὐγούστου καὶ ὥραν 7.45 μ.μ. θὰ ψαλῆ Μέγας Πανηγυρικὸς Ἑσπερινός καὶ ἐν συνεχεία θὰ ψαλλούν τὰ ἐγκώμια τῆς Παναγίας..

Τὴν ἡμέραν τῆς ἑορτῆς, Τετάρτη 15 Αὐγούστου καὶ ὥραν 7ην πρωϊνὴν θὰ ψαλῆ ὁ Ὄρθρος καὶ θὰ τελεσθῆ ἡ Θεία Λειτουργία.

Παρακαλοῦνται οἱ εὐσεβεῖς χριστιανοὶ ὅπως προσέλθουν.


Την Τρίτη τα εγκαίνια της 42ης παμπελοποννησιακής έκθεσης Τεγέας




Πρόγραμμα εκδηλώσεων

Τρίτη 14 Αυγούστου 2012
Απόγευμα
7.00μ.μ. Μέγας Εσπερινός
8.00μ.μ. Λιτάνευση της Εικόνας της Παναγίας
9.00μ.μ. Εγκαίνια της 42ης Παμπελοποννησιακής Έκθεσης Τεγέας
10.00μ.μ. Κέρασμα στον Προαύλιο χώρο της Οικοκυρικής Σχολής
Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012
Πρωϊ
7.00 μ.μ. Πανηγυρική Θεία Λειτουργία
10.00 π.μ. Τέλεση Μυστηρίων
Απόγευμα
7.00 μ.μ. Ακολουθία Εσπερινού
Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012
Πρωϊ
7.00π.μ. Θεία Λειτουργία
10.00 π.μ. Τελετή απομομής βραβείων σε αριστεύσαντες- μαθητές-
μαθήτριες τεγεατικής καταγωγής, στο χώρο των Πλατάνων.
Απόγευμα
8.30 μ.μ. «Ο άνθρωπος του χθές – επαγγέλματα που χάθηκαν»
Μουσικοχορευτικό αφιέρωμα από την
Χορευτική Ομάδα του Τεγεατικού Συνδέσμου.
Παρασκευή 17 Αυγούστου
Πρωϊ
7.00μ.μ. Θεία Λειτουργία
9.30 π.μ. Αρχιερατικό Μνημόσυνο στη μνήμη των Ιδρυτών, Ευεργετών
και των υπέρ της πατρίδος πεσόντων Τεγεατών.
10.00π.μ. Επιμνημόσυνη δέηση, κατάθεση στεφάνων.
Απόγευμα
6.30 μ.μ. ΗΜΕΡΙΔΑ : «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ»
Κτίριο Οικοκυρικής Σχολής. Ομιλητές:
• Δρ. Π. Χατζοπούλου, Πρ. Τμ. Αρωματικών & Φαρμ. Φυτών ΕΛΓΟ -ΔΗΜΗΤΡΑ
ΘΕΜΑ: Παραγωγή και Αξιοποίηση Αρωματικών Φαρμακευτικών Φυτών.
• Καθ. Σταύρος Κατσιώτης, Καθ. ΤΜ. ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ Α.Π.Θ.
ΘΕΜΑ: Οικονομικές Δυνατότητες,Προοπτικές, Επεξεργασία των Αρωμα-
τικών Φαρμακευτικών Φυτών και των Αιθερίων Ελαίων στην Ελλάδα.
• Δρ. Ιωάννης Ξυνιάς, Καθ. Γενετικής & βελτίωσης φυτών ΤΕΙ-Καλαμάτας
ΘΕΜΑ: Εισαγωγή Νέων Καλλιεργειών στην Ελλάδα: Προβλήματα
και προοπτικές.
8.30μ.μ. Συναυλία με τις νεανικές Ορχήστρες του Αττικού Ωδείου Τρίπολης
(Λαϊκό- Έντεχνο- Rock)
Σάββατο 18 Αυγούστου
Πρωϊ
7.00π.μ. Θεία Λειτουργία
Απόγευμα
8.30 μ.μ. Χορευτική Ομάδα «Κανελόριζα» Αγ. Αθανασίου Πολυδρόσου
Δήμου Αμαρουσίου.
Κυριακή 19 Αυγούστου
Πρωϊ
7.00π.μ. Θεία Λειτουργία
Απόγευμα
9.00μ.μ Προβολή Ντοκυμαντέρ: «Το Ταξίδι / Το Ελληνοαμερικάνικο Όνειρο».
Το ταξίδι των μεταναστών στην Αμερική (Διάρκεια: ~60 Λεπτά)
Δευτέρα 20 Αυγούστου
Πρωϊ
7.00π.μ. Θεία Λειτουργία
Απόγευμα
8.30μ.μ. Θέατρο Σκιών «Οι περιπέτειες του Καραγκιόζη»
από τον Αθηναϊκό Θίασο Σκιών του Άθω Δανέλη
Τρίτη 21 Αυγούστου
Πρωϊ
7.00π.μ. Θεία Λειτουργία
Απόγευμα
8.30μ.μ. Διαγωνισμός δημοτικού χορού και τραγουδιού,
στο χώρο της Οικοκυρικής Σχολής.

ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΟΙ ΔΡΑΣΤΕΣ ΤΗΣ ΛΗΣΤΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΛΕΗ


 Εξιχνιάστηκε, ύστερα από εμπεριστατωμένη έρευνα του Τμήματος Ασφαλείας Ναυπλίου, υπόθεση ένοπλης ληστείας σε βάρος 63χρονου ημεδαπού, η οποία έγινε την 10-8-2012 το μεσημέρι, στην Πελεή Κρανιδίου Αργολίδας. Για την υπόθεση αυτή, συνελήφθησαν προχθές το βράδυ, τρεις ημεδαποί, ηλικίας 30, 31 και 49 ετών, οι οποίοι κατηγορούνται για ένοπλη ληστεία κατά συναυτουργία και βαριά σωματική βλάβη.
Ειδικότερα, όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα του Τμήματος Ασφαλείας Ναυπλίου, την 10-8-2012 το μεσημέρι, στην Πελεή Κρανιδίου Αργολίδας, οι ανωτέρω, επιτεθήκαν με χρήση σωματικής βίας στον 63χρονο, ο οποίος βρισκόταν εντός του σταθμευμένου οχήματός του και αφού τον τραυμάτισαν με ξύλινο ρόπαλο, του αφαίρεσαν χρηματικό ποσό και τράπηκαν σε φυγή.

Μετά από επιχείρηση, αστυνομικοί του Τμήματος Ασφαλείας Ναυπλίου, τους εντόπισαν και τους συνέλαβαν, προχθές το βράδυ, στην ευρύτερη περιοχή της Ερμιονίδας Αργολίδος. Ο 63χρονος νοσηλεύεται εκτός κινδύνου στο Νοσοκομείο Άργους.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου, οποίος τους παρέπεμψε στον κ. Ανακριτή Ναυπλίου.

http://www.parapolitikaargolida.gr

ΑΡΓΟΣ ΦΡΙΚΗ ΑΣΙΑΤΕΣ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΦΑΝΕ


 Δευτέρα  13 Αυγούστου 2012.


Μετά από καταγγελία μελών του φιλοζωικού συλλόγου ‘’ ΟΙ ΑΔΕΣΠΟΤΟΙ’’

,εντοπίστηκαν αλλοδαποί Ασιατικής καταγωγής , στην περιοχή της Νέας Κίου να

μεταφέρουν μέσα σε τσουβάλια αδέσποτα σκυλιά. Αμέσως τα μέλη του

συλλόγου ειδοποίησαν την αστυνομία για να επέμβει ,αλλά οι αλλοδαποί

τράπηκαν σε φυγή.

Κυριακή 12 Αυγούστου 2012


Χρόνια πολλά, Τζιμπρίλ!

Ένας από τους σπουδαιότερους ποδοσφαιριστές που φόρεσε τη φανέλα του Παναθηναϊκού, ο Τζιμπρίλ Σισέ, συμπληρώνει σήμερα 31 χρόνια ζωής. (VIDEO)

Συνελήφθησαν τρεις Έλληνες που είχαν ρημάξει κάβες ποτών στο Ναύπλιο

 Εξιχνιάστηκαν, ύστερα από εμπεριστατωμένη έρευνα του Τμήματος Ασφαλείας Ναυπλίου, τέσσερις περιπτώσεις κλοπών σε καταστήματα και αποθήκη στην Αργολίδα, ενώ συνελήφθησαν, προχθές, 10-8-2012, το μεσημέρι, στο Ναύπλιο, τρεις ημεδαποί, ηλικίας 33, 19 και 23 ετών, για διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπών. 
Οι ανωτέρω, προχθές και πρώτες πρωινές ώρες, στα Λευκάκια Δήμου Ναυπλιέων, αφαίρεσαν από κατάστημα – κάβα ποτών, πενήντα κιβώτια με κενές φιάλες οινοπνευματωδών ποτών, ενώ στην συνέχεια τράπηκαν σε φυγή.

Μετά από αστυνομική έρευνα του Τμήματος Ασφαλείας Ναυπλίου, εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν, το μεσημέρι της ίδιας ημέρας.

Όπως προέκυψε, κατά το τελευταίο δίμηνο, είχαν αφαιρέσει από το ίδιο ανωτέρω κατάστημα, αλλά επίσης, από ένα ακόμα κατάστημα και μια αποθήκη, κιβώτια με κενές φιάλες οινοπνευματωδών ποτών, βαρέλια και μεταλλικές φιάλες, που η συνολική τους αξία ξεπερνά τις 15.000 ευρώ.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ναυπλίου, ο οποίος τους παρέπεμψε στον κ. Ανακριτή Ναυπλίου.

Η αστυνομική έρευνα και το προανακριτικό έργο, διενεργούνται από το Τμήμα Ασφαλείας Ναυπλίου, ενώ ερευνάται η τυχόν συμμετοχή τους και σε άλλες παρόμοιες πράξεις.


ΑΓΡΙΟΣ ΞΥΛΟΔΑΡΜΟΣ ΚΑΙ ΛΗΣΤΕΙΑ ΣΕ 65ΧΡΟΝΟ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΠΕΛΕΗΣ


Άγριος ξυλοδαρμός και ληστεία 65χρονου αγρότη από το Δρέπανο την Παρασκευή το μεσημέρι στην πηγή πού βρίσκεται στην Πελεί. Ο 65χρονος
άτυχος άντρας επέστρεφε από την λαϊκή των Σπετσών και φτάνοντας στην πηγή σταμάτησε για να ξεκουραστεί. Εκεί τον βρήκαν δύο άτομα πού μιλούσαν καθαρά ελληνικά τον χτύπησαν με ξύλο και του έσπασαν το δεξί πόδι.  Επίσης του πήραν όλες τις εισπράξεις ,περίπου στα χίλια ευρώ. Ο 65χρονος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο Άργους.

ermionida1.blogspot.gr

http://www.parapolitikaargolida.gr