Παρασκευή 11 Μαΐου 2012

ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΙΒΕΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ


ΖΗΜΙΕΣ ΣΤΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΚΙΒΕΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ
Μεγάλες ζημιές προκάλεσαν άγνωστοι μέχρι στιγμής ,στο κοιμητήριο στο Κιβέρι Αργολίδος .Ανάστατοι οι κάτοικοι του χωριού διαμαρτύρονται για το φαινόμενο αυτό. Δεν είναι η πρώτη φορά θα μας πει ο ιερέας του χωριού  πατέρας Πέτρος  Αθανασόπουλος , ο οποίος τονίζει πως πρέπει να υπάρξει κάποια μέριμνα ,δεν μπορούν συνέχεια να γίνονται τέτοιου είδους φθορές και μάλιστα σε ένα τόπο ιερό, όπως είναι το κοιμητήριο. Πάντως οι βάνδαλοι δεν αρκέστηκαν μόνο στο να πάρουν ότι έχει σχέση με το υλικό του μπρούντζου από τους σταυρούς στα μνήματα ,τα καντήλια κ.α , αλλά έκαναν και πολλές φθορές στους τάφους σπάζοντας μάρμαρα και ότι άλλο είχε σχέση με αυτά που ήθελαν να πάρουν.








 STUDIO B&G ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΡΑΣΙΑΣ

Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

«ΕΚΘΕΣΗ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΝΕΑΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ (1936-2000)» από τη συλλογή του Ρήγα Ρηγόπουλου.


Εκθεσιακός χώρος ¨Ιώ¨ [στρατώνες Καποδίστρια]
από 12 έως 20 Μαΐου 2012,
ώρες λειτουργίας: 11.00 – 14.00 & 19.00 – 21.00
είσοδος ελεύθερη

Το Καλλιτεχνικό Εργαστήρι Άργους, με την υποστήριξη της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Άργους – Μυκηνών παρουσιάζει την έκθεση Περιοδικού Νεανικού Τύπου (1936-2000) στην αίθουσα ‘ΙΩ’ στους στρατώνες του Καποδίστρια στο Άργος, από 12 έως 20 Μαΐου 2012. 
Όπως σημειώνει ό Ρήγας Ρηγόπουλος, από την συλλογή του οποίου προέρχονται τα περιοδικά: « Πιστεύω πως ο Μικρός Ήρως πρέπει να διδάσκεται στα δημοτικά γιατί πέρα από την λογοτεχνική του αξία,  μέσα στις σελίδες του μπορεί να νοιώσει κανείς υψηλά συναισθήματα και αξίες όπως η αγάπη για την ελευθερία και την πατρίδα, η αγάπη και το ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο, ο αγνός έρωτας και η δυνατή φιλία, όπως και η φιλομάθεια και η αγάπη για την υγεία του σώματος και του πνεύματος».

«Στην έκθεση αυτή παρουσιάζονται περιοδικά που έπαιξαν ρόλο στην διαμόρφωση του χαρακτήρα μας κατά τα χρόνια της παιδικής αθωότητας όπως είναι περιοδικά περιπέτειας μικρός Ήρως, μικρός Σερίφης, μικρός Κάου –μπόυ και άλλα με το προσδιοριστικό ‘μικρός’ , σειρές από παραμύθια και εξωτικές περιπέτειες όπως Ταρζάν, Γκαούρ-Ταρζαν , περιοδικά σε μίμηση ή αντιγραφή των pulp περιοδικών της Αμερικής όπως η Μάσκα και το Μυστήριον, περιοδικά νεότερα όπως τα Μπλέκ, Ζαγκόρ και ‘Ομπραξ, και περιοδικά με σούπερ ήρωες ή επιστημονικής φαντασίας όπως τα Διαπλανητικά Παράξενα, Υπεράνθρωπα, Εκπληκτικά, Κόναν, Σπάιντερ Μαν.
Περιοδικά με διάφορους προσανατολισμούς όπως ο Γκρέκο (ο αετός των γηπέδων), ή ο Φίλαθλος και ο ΣπόρτΜπίλυ, και σειρές περιοδικων που απευθύνονταν σε κορίτσια όπως η Μανίνα, η Κατερίνα, ή Αλίκη, το Χαρούμενο Κορίτσι κ.α.
Ο Μίκυ Μάους έδωσε τον χαρακτηρισμό σε όλα τα περιοδικά του ύφους όπως η μικρή Λουλού,  ο ΜπάγκςΜπάνυ,  ο Ποπάυ, ο Σεραφίνο και ο Τιραμόλα.
Και φυσικά δεν μπορούν να λείπουν περιοδικά που σαν μαθητές διαβάζαμε και κυκλοφορούσαν μέσα στα σχολεία, όπως ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Νεότητος, το Προς την Νίκην και η Ζωή του Παιδιού ή ο Πρόσκοπος και ο Φυσικός Κόσμος.
Τα Κλασσικά Εικονογραφημένα μας εισήγαγαν με έναν ευχάριστο τρόπο στον κόσμο της κλασσικής λογοτεχνίας αλλά και της αρχαίας Ελληνικής Δραματουργίας και της Ελληνικής Ιστορίας, ενώ  από περιοδικά όπως η Δίαπλασις των Παίδων, το Ελληνόπουλο (ο Θησαυρός των Παιδιών), το Μπράβο, το Σπίτι του Παιδιού, έχουν περάσει σχεδόν όλοι οι Έλληνες διανοούμενοι είτε ως αναγνώστες είτε ως συνεργάτες μέσα από τις σελίδες συνεργασίας αναγνωστώνή τα ανοιχτά μυστικά που έπαιζαν τον ρόλο που σήμερα παίζουν τα SMS ή τα Site Κοινωνικής Δικτύωσης»

ΕΟΡΤΗ ΜΕΣΟΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΡΓΟΥΣ


Στο επί της οδού Κοφηνιώτου στο Αργος ,κτήριο της Χριστιανικής ένωσης  Άργους  εορτάστηκε η μεγάλη εορτή της Μεσοπεντηκοστής όπου υπάρχει ναΐσκος αφιερωμένος στην Μεσοπεντηκοστή ,τα θυρανοίξια του οποίου έγιναν από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Αργολίδος  κ. Ιάκωβο στις 9 /10 /2010. Σημειωτέων ότι ο ναΐσκος έγινε από πρόταση του Θεοφιλεστάτου επισκόπου Καλλινίκου και ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ενώσεως. Το σημερινό κτήριο όπου στεγάζεται η Χ.Ε.Α θεμελιώθηκε στις 6 Μαΐου του 1951 από τον τότε μητροπολίτη Αργολίδος κυρό Μητροπολίτη Χρυσόστομο Α  Ταβλαρουράκη σε οικόπεδο από δωρεά της χείρας Ευδοκία Καλαντζή στην μνήμη του μοναδικού της παιδιού Βασιλείου το οποίο σκοτώθηκε άδικα κατά τον βομβαρδισμό του Άργους  το 1943. Επίσης κάθε Δευτέρα στο χώρο αυτό από τον θεοφιλέστατο επίσκοπο Επιδαύρου κ. Καλλίνικο πραγματοποιείται κύκλος μαθημάτων με ερμηνεία  Ευαγγελικών περικοπών και ύμνων  του Ψαλτηρίου.




STUDIO B&G 

Τετάρτη 9 Μαΐου 2012

ΝΑΥΠΛΙΟ ΧΑΣΙΣΟΔΕΝΔΡΑ ΒΡΗΚΕ Η ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΑΠΟΘΗΚΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ

 Στις Τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Ναυπλίου βρέθηκαν δενδρύλλια Χασίς μετά από τηλεφώνημα σε αντιδήμαρχο της πόλης. Η αστυνομία σε έρευνα που έκανε στον προαύλιο χώρο και μέσα σε ένα τεχνητό κήπο βρήκε τα δένδρα . Αμέσως ενημερώθηκε ο δήμαρχος της πόλης Δημήτριος Κωστούρος , ο οποίος πήγε και ο ίδιος για να τα δει.
 Η ασφάλεια Ναυπλίου έκανε την έρευνα στο χώρο και πείρε τα δένδρα. Πάντως εντύπωση προκαλεί πως μπόρεσαν σε ένα τέτοιο χώρο σε κοινή θέα και με πρόσβαση σχεδόν σε όλους τους υπαλλήλους του δήμου να μπορέσει κάποιος να φυτέψει και να καλλιεργεί τα χασισόδενδρα.
 Ο δήμαρχος της πόλης είναι καινούργιος με μόνο μία εβδομάδα στην θέση του δημάρχου ,μιας και ο προηγούμενος ο Παναγιώτης Αναγνωσταράς πολιτεύθηκε με το κόμμα της ΝΔ.


ΗΤΑΝ ΚΑΡΦΩΤΗ ΚΑΙ ΜΙΛΗΜΕΝΗ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Άμεση αντίδραση

Σήμερα Τετάρτη 9 Μαΐου 2012, ύστερα από αξιοποίηση ανώνυμης καταγγελίας, για ύπαρξης δενδρυλλίων ινδικής κάνναβης, στις δημοτικές αποθήκες στην θέση Κανελλόπουλου στο Ναύπλιο, η οποία έγινε στον Αντιδήμαρχο Ναυπλιέων Παναγιώτη Βαμβακά, ο Δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτριος Κωστούρος, έδωσε εντολή και ειδοποιήθηκε αμέσως το τμήμα ασφαλείας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αργολίδας.
Άντρες του τμήματος, έσπευσαν στον χώρο όπου παρουσία του Δημάρχου διαπίστωσαν στο προαύλιο την ύπαρξη τεσσάρων δενδρυλλίων ινδικής κάνναβης.
Το τμήμα ενεργεί προανάκριση.
 Παράλληλα, ο Δήμαρχος έδωσε εντολή για ένορκη διοικητική εξέταση ώστε να αποδοθούν ευθύνες.
«Καταδικάζουμε απερίφραστα το γεγονός που συνέβη και ζητάμε άμεσα να αποδοθούν ευθύνες»δήλωσε ο Δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτριος Κωστούρος, ο οποίος είναι ιδιαιτέρα ευαίσθητος σε θέματα όπως είναι τα ναρκωτικά, το αλκοόλ ακόμη και το κάπνισμα.


09/05/2012

Σοκ στο Ναύπλιο με τα δενδρύλια χασίς σε αποθήκη του δήμου - Άμεση αντίδραση από τον δήμαρχο.


 Δελτίο τύπου του δήμου Ναυπλιέων
 Σήμερα Τετάρτη 9 Μαΐου 2012, ύστερα από αξιοποίηση ανώνυμης καταγγελίας, για ύπαρξης δενδρυλλίων ινδικής κάνναβης, στις δημοτικές αποθήκες στην θέση Κανελλόπουλου στο Ναύπλιο, η οποία έγινε στον Αντιδήμαρχο Ναυπλιέων Παναγιώτη Βαμβακά, ο Δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτριος Κωστούρος, έδωσε εντολή και ειδοποιήθηκε αμέσως το τμήμα ασφαλείας της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αργολίδας.

Άντρες του τμήματος, έσπευσαν στον χώρο όπου παρουσία του Δημάρχου διαπίστωσαν στο προαύλιο την ύπαρξη τεσσάρων δενδρυλλίων ινδικής κάνναβης.
Το τμήμα ενεργεί προανάκριση.
 Παράλληλα, ο Δήμαρχος έδωσε εντολή για ένορκη διοικητική εξέταση ώστε να αποδοθούν ευθύνες.
«Καταδικάζουμε απερίφραστα το γεγονός που συνέβη και ζητάμε άμεσα να αποδοθούν ευθύνες»δήλωσε ο Δήμαρχος Ναυπλιέων Δημήτριος Κωστούρος, ο οποίος είναι ιδιαιτέρα ευαίσθητος σε θέματα όπως είναι τα ναρκωτικά, το αλκοόλ ακόμη και το κάπνισμα. 
 argolikeseidiseis

ΕΟΡΤΑΣΕΤΟ ΜΕΤΟΧΙΟ ΤΗΣ ΙΜ ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΥ ΝΕΣΤΑΝΗΣ ΣΤΗ ΖΟΓΚΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ



ΕΟΡΤΑΣΕΤΟ ΜΕΤΟΧΙΟ ΤΗΣ ΙΜ ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΥ ΝΕΣΤΑΝΗΣ ΣΤΗ ΖΟΓΚΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ
Την Τετάρτη 9η Μαΐου  2012,  εόρτασε  με κάθε μεγαλοπρέπεια το  Ιερό Μετόχι,  της  Μονής Γοργοεπηκόου  Νεστάνης  Μαντινείας στην Ζόγκα Αργολίδος  ( Ελληνικό Αργολίδος  θέση Μπούμπας) , την ανακομιδή  των Ιερών Λειψάνων  του  Αγίου Νικολάου Επισκόπου Μύρων της Λυκείας του Θαυματουργού και τον Νεομάρτυρα Άγιο Νικόλαο τον εν Βουνένοις.  Την Τετάρτη,  κυριώνυμο   ημέρα της Εορτής, και μετά  από τριάντα και πλέον χρόνια εψάλη ο Όρθρος και εν συνεχεία  τελέσθηκε η  Πανηγυρική Θ. Λειτουργία με Αρτοκλασία για δεύτερη χρονιά με την Ευλογία των Σεβ. Μητροπολιτών Αργολίδος κ.κ. Ιακώβου και Μαντινείας και Κυνουρίας κ.κ. Αλεξάνδρου. Αρκετοί ήταν οι Αρκάδες και Αργολιδοίς   που προσήλθαν  για να λάβουν  την ευλογία του Αγίου Νικολάου και της Παναγίας μας. Το Ιερό αυτό Μετόχι , απέχει μόλις τρία χιλιόμετρα από το χωριό Ελληνικό στο  οποίο εφημέριος είναι π. Εμμανουήλ Ντάκαρης. Μαζί με τον πατέρα Εμμανουήλ την θεία λειτουργία τέλεσαν και οι ιερείς ,ο πρωτοπρεσβύτερος Πατέρας Κυριακός Λάτσωνας ,ιερέας του Ιερού Ναού Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Νεστάνης  και ο  πατέρας Βασίλειος Καραχάλιος εφημέριος από το Παρθένι Μαντινείας.                              





Να σημειωθεί πως την όλη διοίκηση και συντήρηση της Ιεράς Μονής αυτής έχει η Δ\Επιτροπή της Ιεράς Μονής  Γοργοεπηκόπου  Νεστάνης Μαντινείας  με  πρόεδρο τον πατέρα Ιωάννη Σουρλίγγα, ο οποίος έχει κάνει τα πάντα ώστε το μοναστήρι αυτό να γίνει γνωστό στον κόσμο , αλλά κυρίως να είναι και προσβάσημο μιας και είναι χτισμένο μέσα στα βράχια του βουνού ,που βλέποντας το , μοιάζει με αετοφωλιά. Είδη από πέρση που τελέσθηκε για πρώτη φορά η θεία λειτουργία ,τα έργα ήταν εμφανή ,φέτος όπως είδαμε κι εμείς οι εργασίες έχουν προχωρήσει ,φτιάχτηκε πετρόκτιστη σκάλα συντηρήθηκε ο ναός , καθώς και ο περιβάλλον χώρος. Στο τέλος της θείας λειτουργίας προσφέρθηκε πρωινό κέρασμα.






ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΝΗΣ
Ανατρέχοντας κανείς σε έγκυρες πηγές και διαβάζοντας τον Κώδικα της Ιεράς Μονής Νεστάνης, υπ'αριθμ 1917 του 1536, ο οποίος φυλάσσεται εις την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος, βλέπουμε ότι το 1572 εις το Μέγα Δένδρον (υπάρχει μέχρι της σήμερον ο κομμένος, υπερβολικά μεγάλος, κορμός πουρναριού διπλά εις το Μετόχι), να αναφέρεται ... ότι εκτίσαμε Μετόχιον επί Ηγουμενίας Ιωάσαφ, και άλλη αναφορά να λέγει ότι  το 1796 ξαναδώσαμε τριανταπέντε γρόσια δια την επισκευή του Μετοχίου της Αργολίδος. ( Με κάθε επιφύλαξη μπορούμε να υποθέσουμε ότι,  ίσως αυτές οι αναφορές του Κώδικα της Μονής, αφορούν   το συγκεκριμένο Μετόχι)
Εντύπωση προκαλεί επίσης η αναφορά της προσευχής, και του γενομένου θαύματος, του μοναχού Γερασίμου προς τον Άγιο Νικόλαο δια την απόκτησιν τέκνου του Αγά της εποχής εκείνης περί τα 1830, επ' ονόματι Σαλή Μπέη Χατζή-Μετόγλου. Όταν το θαύμα πραγματοποιήθηκε, ο Αγάς επίστευσε εις τον Άγιον Νικόλαον και προσέφερε ως αντάλλαγμα δώρο εις την Μονή μεγάλη κτηματική περιφέρεια εις την περιοχή εκείνην, παράλληλα ανακαίνισε και το Μετόχι του Αγίου και έκανε και  το θέλημα του Καλογέρου να μην βλάψουν οι κατακτητές την περιοχή, όπως και έγινε και σε αυτό χρωστάει την ονομασία  του  το  Χωριό   Ελληνικό  μέχρι  σήμερα (Ελληνικός τόπος απάτητος ). Τελευταίος εκπρόσωπος ο οποίος προσέφερε σαν αντίδωρο προς την Παναγιά μας και τον Άγιο Νικόλαο την Λειτουργία του και την προστασία του ήταν ο ασκητικός και μακαριστός Γέροντας Ιωσήφ Μάντης, Καθηγούμενους της Μονής, ο οποίος παρότι ολιγογράμματος,  σεβάσθηκε τα επάξια  βήματα των μακαριστών προκατόχων του που τίμησαν το άγιο και αιματοβαμμένο Ράσο, ενώ διεφύλαξε  παραλλήλως και παρέδωσε σε εμάς μέχρι σήμερα την Ιστορία και την πορεία της Ιστορικής Μονής .





 PHOTO STUDIO B&G ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ

H ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΒΟΥΝΕΝΟΙΣ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ


H ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΤΟΥ ΕΝ ΒΟΥΝΕΝΟΙΣ ΣΤΗΝ ΑΡΓΟΛΙΔΑ
Πανηγυρικά τιμάται ο Άγιος Νικόλαος ο εν Βουνένοις ,στην Αργολίδα. Πιο συγκεκριμένα στην περιοχή Ανύφι 6κμ από την πόλη του Ναυπλίου υπάρχει ένα εκκλησάκι άγνωστο πότε χτίσθηκε ,αφιερωμένο στον Άγιο Νικόλαο τον νέο. Περίπου την δεκαετία του 1900 με 1910 κάτοικοι από την Θεσσαλία κατέβηκαν στην Αργολίδα και εγκαταστάθηκαν στην περιοχή του Ανυφίου εκεί στο εκκλησάκι του Αγίου Νικολάου (κοιμητηριακός ναός)  έφτιαξαν μια εικόνα του Αγίου Νικολάου του νέου και από τότε άρχισαν μαζί με τους κατοίκους να τιμάνε τον Άγιο , όμως μια χρονιά δεν το έκαναν και δεν τον τίμησαν , η τιμωρία τους ,κάηκαν από τον Λίβα όλα τα σπαρτά μόνο του χωριού και πουθενά αλλού .Αυτό ήταν η αρχή για να κάνουν τον Άγιο προστάτη του τόπου τους και να τον τιμάνε όλως ιδιαιτέρως , μάλιστα με την  φροντίδα του μητροπολίτη Αργολίδας κκ. Ιακώβου έφεραν και τεμάχιο Ιερού Λειψάνου από τον Άγιο Νικόλαο τον εν Βουνενοις .Φέτος στον πανηγυρικό εσπερινό χοροστάτησε ο ιεροκύρηκας της Μητροπόλεως Αργολίδας ο αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπουλέσης ,πλαισιωμένος από ιερείς της μητροπόλεως Αργολίδας ,στο τέλος του εσπερινού και μετά το θείο κήρυγμα , ακολούθησε η λιτάνευση της εικόνας του Αγίου καθώς και του Ιερού Λειψάνου του, σε όλο το χωριό προς ευλογία του τόπου , χαρακτηριστικό η πολύ έντονη ευωδιά του λειψάνου , πράγμα που δείχνει πως ο Άγιος με αυτό τον τρόπο μιλά ,χαίρεται για την  τιμή που του κάνουν, θα μας πει ο Ιερέας της ενορίας Αγίου Δημητρίου Ανυγίου, πατέρας Δημοσθένης.






Αλλά και στο χωριό Αργολικό του Δήμου Ναυπλίας 4κμ από την πόλη, τιμάται ο Άγιος Νικόλαος ο εν Βουνένοις, όλως ιδιαίτερος μιας και στην περιοχή μέσα στο κτήμα του Αρ. Ντόκου βρέθηκε μια παλιά εκκλησούλα πιθανόν χτισμένη την εποχή της Τουρκοκρατίας, αφιερωμένη στον Άγιο Νικόλαο τον εν Βουνενοις. Ο νέος ιδιοκτήτης του κτήματος ο κ Ντόκος  αμέσως το επισκεύασε και συνέχισε να τιμά τον Άγιο , μια ταμπέλα στην είσοδο του ναού γράφει ΕΘΕΜΕΛΙΩΘΕΙ ΥΠΟ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΘΗ  ΕΝ ΕΤΕΙ 1966  ΔΑΠΑΝΑΙΣ ΚΤΗΜΑΤΙΟΥ ΑΡ. ΝΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΥΖΗΓΟΥ  ΑΥΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ. Φέτος τον πανηγυρικό εσπερινό τέλεσε ο Ιερέας του χωριού πατέρας Ιωάννης Μητροσύλης . Στο τέλος του εσπερινού ακολούθησε η λιτάνευση της Ιερής εικόνας πέριξ του ναού.




Ο Άγιος Νικόλαος ο Οσιομάρτυρας ο εν Βουνένοις

Ο Άγιος Οσιομάρτυρας Νικόλαος ο Νέος γεννήθηκε πιθανώς στη γη της Μικράς Ασίας. Από την παιδική του ηλικία διακρινόταν για την θερμή πίστη, την αγάπη προς τον Θεό και την ευσέβειά του. Η αρετή και η ανδρεία του Νικολάου δεν μπορούσαν να κρυφθούν. Η φήμη του ξεπέρασε γρήγορα τα στενά όρια της πατρίδος του και απλώθηκε μέχρι και αυτή την Βασιλεύουσα, την Κωνσταντινούπολη. Ο τότε αυτοκράτορας Λέων ο ΣΤ_ ο Σοφός (886-912 μ.Χ.) ζήτησε και γνώρισε το Νικόλαο. Εκτίμησε αμέσως, με την πρώτη επαφή μαζί του, τα σωματικά και ψυχικά του χαρίσματα και τον διόρισε αρχηγό του αυτοκρατορικού αποσπάσματος της Λαρίσης, που είχε ως σκοπό να φρουρεί και να υπερασπίζεται την πόλη αυτή της Θεσσαλίας.
Ανέλαβε τα καθήκοντά του με ζήλο. Το πέρασμα του χρόνου αύξανε την πνευματικότητα του Νικολάου και την αγάπη των στρατιωτών και του λαού στο πρόσωπό του.
Όταν οι Άβαροι έφθασαν μέχρι τη Θεσσαλία, έκαναν βαρβαρική επιδρομή και σκορπούσαν παντού την ερήμωση και το θάνατο. Ο Νικόλαος με τις λιγοστές δυνάμεις του προσπάθησε να αναχαιτίσει τον εχθρό. Οι παμπληθείς όμως δυνάμεις των αντιπάλων εύκολα επικράτησαν και επιδόθηκαν σε γενικές σφαγές και λεηλασίες. Πολλοί από τους κατοίκους εγκατέλειψαν την πόλη και την περιοχή και κατέφυγαν σε ορεινά μέρη. Τελικά και ο Νικόλαος με όσους στρατιώτες είχαν απομείνει πορεύθηκε στο δάσος που βρισκόταν στο όρος της Βουνένης, όπου υπήρχαν πολλοί ασκητές με τα ασκητήριά τους στα απόκρημνα υψώματα. Εγκαταστάθηκε κοντά τους συναγωνιζόμενος αυτούς στην άσκηση και την προσευχή. Μαζί του είχε και τους στρατιώτες του, που ζούσαν και αυτοί την αγγελική ζωή των μοναχών.



Κάποιο βράδυ, ενώ ο Όσιος προσευχόταν, Άγγελος Κυρίου παρουσιάσθηκε και προανήγγειλε τον μαρτυρικό τους θάνατο: «Δεύρο, αθληταί του Χριστού, προς το μαρτυρήσαι εαυτούς ευτρεπίσατε». Πράγματι οι εχθροί τους συνέλαβαν και τους υπέβαλαν σε πλήθος βασανιστήρια. Τους προέτρεψαν να αρνηθούν την πίστη τους. Εκείνοι έμειναν αμετακίνητοι στην πατρώα ευσέβεια και τελειώθηκαν μαρτυρικά. Τα ονόματά τους γράφηκαν στο βιβλίο της ζωής. Από αυτά μας είναι γνωστά τα ακόλουθα: Ακίνδυνος, Αρμόδιος, Γρηγόριος, Δημήτριος, Ευώδιος, Θεόδωρος, Ιωάννης, Μιχαήλ, Παγκράτιος, Παντολέων, Χριστόφορος και Αιμιλιανός.
Ο βιογράφος του Αγίου Νικολάου μαζί με τα ονόματα των στρατιωτών Μαρτύρων αναφέρει και τα ονόματα δύο γυναικών μαρτύρων, Ειρήνης και Πελαγίας. Προφανώς θα πρόκειται για δύο ηρωίδες Χριστιανές γυναίκες, που μαρτύρησαν για την αγάπη του Χριστού. Θα ανήκαν στον άμαχο πληθυσμό της πόλεως Λαρίσης, που είχε καταφύγει στα ορεινά του Τυρνάβου.
Ο μακάριος Νικόλαος, διακρινόμενος για την ανδρεία του, κατόρθωσε να διαφύγει τη μανία του εχθρού. Φεύγοντας από τα μέρη της Λαρίσης και του Τυρνάβου, έφθασε στα ενδότερα της Θεσσαλίας, στα μέρη της Καρδίτσας, όπου το χωριό Βούνενα. Εκεί βρήκε κατάλληλο τόπο για άσκηση. Ο Όσιος διάλεξε για κατάλυμα μια σπηλιά, που την σκέπαζε μια βελανιδιά. Εκεί συνέχισε την ασκητική ζωή, που είχε αρχίσει κοντά στους ασκητές του Τυρνάβου. Υπέταξε κάθε σωματική επιθυμία και δαιμονική παρεμβολή. Η Χάρη του Θεού τον είχε επισκιάσει.
Όμως οι βάρβαροι επιδρομείς ανακάλυψαν τον αθλητή του Χριστού Νικόλαο. Τον συνέλαβαν και τον πίεζαν με υποσχέσεις και κολακείες να αρνηθεί την πίστη του. Εκείνος αντιστεκόταν γενναία. Τον βασάνιζαν και εκείνος ευχαριστούσε τον Θεό, διότι τον αξίωσε να υπομείνει για χάρη Του βασανιστήρια. Τελικά τον αποκεφάλισαν και έτσι ο Οσιομάρτυς Νικόλαος έλαβε τον αμαράντινο στέφανο της δόξας και εισήλθε στη χαρά του Κυρίου του.
Ο επίσκοπος της Λαρίσης Φίλιππος μετέφερε με πομπή στην πόλη τα λείψανα των μαρτύρων του Τυρνάβου. Το ιερό λείψανο του Αγίου Νικολάου ανακαλύφθηκε από τον δούκα Ευφημιανό της Θεσσαλονίκης. Ο Ευφημιανός αρρώστησε κάποτε βαριά από τη φοβερή ασθένεια της λέπρας. Αναζήτησε την θεραπεία του σε όλους τους ιατρούς, αλλά μάταια. Άρχισε τότε να επικαλείται τους διαφόρους Αγίους και να κάνει αγαθοεργίες ελπίζοντας στο έλεος του Θεού. Προσέφερε τα χρήματά του σε χήρες, ορφανά και φτωχούς. Παρακαλούσε τον Θεό να τον ελεήσει και να του χαρίσει την πολυπόθητη υγεία του. Κατέφυγε στον πολιούχο της Θεσσαλονίκης Άγιο Δημήτριο και τον πολιούχο της Λαρίσης Άγιο Αχίλλιο, που είχε ακούσει πολλά για τα θαύματά τους. Ενώ όμως βρισκόταν στη Λάρισα και προσευχόταν μπροστά στο λείψανο του Αγίου Αχιλλίου, του υποδείχθηκε να μεταβεί στα όρη των Βουνένων. Το σχετικό όραμα του έλεγε να φροντίσει να βρει το ιερό λείψανο του Οσιομάρτυρα Νικολάου, να λουσθεί σε πηγή που βρίσκεται κοντά στον τόπο του ιερού λειψάνου και να πιστεύει ότι ύστερα από αυτά θα εύρισκε την θεραπεία του. Χαρούμενος από το ελπιδοφόρο τούτο άγγελμα ο Ευφημιανός ξεκίνησε για τα Βούνενα, όπου βρήκε το τίμιο σκήνωμα του Αγίου Νικολάου και την δική του θεραπεία. Γεμάτος χαρά και ευγνωμοσύνη για τη θεραπεία που του χάρισε ο Οσιομάρτυρας του Χριστού, έκτισε ένα μικρό ναό και ενταφίασε εκεί το ιερό λείψανο.

PHOTO STUDIO B&G ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ

ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΡΟΥΧΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΟΥΣ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΣΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΓΡΙΑΣ


ΤΡΟΦΙΜΑ ΚΑΙ ΡΟΥΧΑ  ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΟΥΣ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΣΤΟ ΣΥΣΣΙΤΙΟ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΓΡΙΑΣ
Μία αξιέπαινη προσπάθεια του συλλόγου κυνηγών Ναυπλίου , καθώς και του τμήματος της θυροφηλακής Αργολίδας , να μαζέψουν τρόφιμα και ρούχα από τα μέλη τους ,ώστε να τα προσφέρουν στο Ιερό ναό Ευαγγελιστρίας Ναυπλίου  για το συσσίτιο του ναού ,καθώς και για την ιματιοθήκη της αγάπης.
Να σημειωθεί πως μέχρι σήμερα τρώνε από το συσσίτιο της εκκλησίας κοντά στα 130 άτομα και οι ανάγκες σε τρόφιμα και οτιδήποτε άλλη βοήθεια  είναι αναγκαία. Τέτοιες προσπάθειες είναι σίγουρα άξιες πολλών ευχαριστιών από όλους μας.



PHOTO STUDIO B&G 

Τρίτη 8 Μαΐου 2012

Μεγάλος σε πλούτο και σε αξίωμα - Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος


Δεν έχει τόση αξία το να γεννηθεί κανείς από μεγάλους σε πλούτο και σε αξίωμα, όσο να γίνει ο ίδιος μεγάλος.

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
0 σχόλια

Ο νεοναζισμός δεν είναι οι άλλοι" από Mάνος Χατζιδάκις


 
Κείμενο για το νεοναζισμό και τον εθνικισμό που έγραψε τον Φεβρουάριο του 1993, λίγους μήνες πριν τον θάνατό του. Το κείμενο αυτό είχε δημοσιευτεί στο πρόγραμμα αντιναζιστικής συναυλίας που είχε δώσει η Ορχήστρα των Χρωμάτων. Το ίδιο κείμενο παράλληλα είχε δημοσιευτεί και στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία.
"Ο νεοναζισμός, ο φασισμός, ο ρατσισμός και κάθε αντικοινωνικό και αντιανθρώπινο φαινόμενο συμπεριφοράς δεν προέρχεται από ιδεολογία, δεν περιέχει ιδεολογία, δεν συνθέτει ιδεολογία. Είναι η μεγεθυμένη έκφραση-εκδήλωση του κτήνους που περιέχουμε μέσα μας χωρίς εμπόδιο στην ανάπτυξή του, όταν κοινωνικές ή πολιτικές συγκυρίες συντελούν, βοηθούν, ενυσχύουν τη βάρβαρη και αντιανθρώπινη παρουσία του.
Η μόνη αντιβίωση για την καταπολέμηση του κτήνους που περιέχουμε είναι η Παιδεία. Η αληθινή παιδεία και όχι η ανεύθυνη εκπαίδευση και η πληροφορία χωρίς κρίση και χωρίς ανήσυχη αμφισβητούμενη συμπερασματολογία. Αυτή η παιδεία που δεν εφησυχάζει ούτε δημιουργεί αυταρέσκεια στον σπουδάζοντα, αλλά πολλαπλασιάζει τα ερωτήματα και την ανασφάλεια. Όμως μια τέτοια παιδεία δεν ευνοείται από τις πολιτικές παρατάξεις και από όλες τις κυβερνήσεις, διότι κατασκευάζει ελεύθερους και ανυπότακτους πολίτες μη χρήσιμους για το ευτελές παιχνίδι των κομμάτων και της πολιτικής. Κι αποτελεί πολιτική «παράδοση» η πεποίθηση πως τα κτήνη, με κατάλληλη τακτική και αντιμετώπιση, καθοδηγούνται, τιθασεύονται.


Ενώ τα πουλιά… Για τα πουλιά, μόνον οι δολοφόνοι, οι άθλιοι κυνηγοί αρμόζουν, με τις «ευγενικές παντός έθνους παραδόσεις». Κι είναι φορές που το κτήνος πολλαπλασιαζόμενο κάτω από συγκυρίες και με τη μορφή «λαϊκών αιτημάτων και διεκδικήσεων» σχηματίζει φαινόμενα λοιμώδους νόσου που προσβάλλει μεγάλες ανθρώπινες μάζες και επιβάλλει θανατηφόρες επιδημίες.
Πρόσφατη περίπτωση ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος. Μόνο που ο πόλεμος αυτός μας δημιούργησε για ένα διάστημα μιαν αρκετά μεγάλη πλάνη, μιαν ψευδαίσθηση. Πιστέψαμε όλοι μας πως σ’ αυτό τον πόλεμο η Δημοκρατία πολέμησε το φασισμό και τον νίκησε. Σκεφθείτε: η «Δημοκρατία», εμείς με τον Μεταξά κυβερνήτη και σύμμαχο τον Στάλιν, πολεμήσαμε το ναζισμό, σαν ιδεολογία άσχετη από μας τους ίδιους. Και τον… νικήσαμε. Τι ουτοπία και τι θράσος. Αγνοώντας πως απαλλασσόμενοι από την ευθύνη του κτηνώδους μέρους του εαυτού μας και τοποθετώντας το σε μια άλλη εθνότητα υποταγμένη ολοκληρωτικά σ’ αυτό, δεν νικούσαμε κανένα φασισμό αλλά απλώς μιαν άλλη εθνότητα επικίνδυνη που επιθυμούσε να μας υποτάξει.
Ένας πόλεμος σαν τόσους άλλους από επικίνδυνους ανόητους σε άλλους ανόητους, περιστασιακά ακίνδυνους. Και φυσικά όλα τα περί «Ελευθερίας», «Δημοκρατίας», και «λίκνων πνευματικών και μη», για τις απαίδευτες στήλες των εφημερίδων και τους αφελείς αναγνώστες. Ποτέ δεν θα νικήσει η Ελευθερία, αφού τη στηρίζουν και τη μεταφέρουν άνθρωποι, που εννοούν να μεταβιβάζουν τις δικές τους ευθύνες στους άλλους.
(Κάτι σαν την ηθική των γερόντων χριστιανών. Το καλό και το κακό έξω από μας. Στον Χριστό και τον διάβολο. Κι ένας Θεός που συγχωρεί τις αδυναμίες μας εφόσον κι όταν τον θυμηθούμε μες στην ανευθυνότητα του βίου μας. Επιδιώκοντας πάντα να εξασφαλίσουμε τη μετά θάνατον εξακολουθητική παρουσία μας. Αδυνατώντας να συλλάβουμε την έννοια της απουσίας μας. Το ότι μπορεί να υπάρχει ο κόσμος δίχως εμάς και δίχως τον Καντιώτη τον Φλωρίνης).
Δεν θέλω να επεκταθώ. Φοβάμαι πως δεν έχω τα εφόδια για μια θεωρητική ανάπτυξη, ούτε την κατάλληλη γλώσσα για τις απαιτήσεις του όλου θέματος. Όμως το θέμα με καίει. Και πριν πολλά χρόνια επιχείρησα να το αποσαφηνίσω μέσα μου. Σήμερα ξέρω πως διέβλεπα με την ευαισθησία μου τις εξελίξεις και την επανεμφάνιση του τέρατος. Και δεν εννοούσα να συνηθίσω την ολοένα αυξανόμενη παρουσία του. Πάντα εννοώ να τρομάζω.
Ο νεοναζισμός δεν είναι οι άλλοι. Οι μισητοί δολοφόνοι, που βρίσκουν όμως κατανόηση από τις διωκτικές αρχές λόγω μιας περίεργης αλλά όχι και ανεξήγητης συγγενικής ομοιότητος. Που τους έχουν συνηθίσει οι αρχές και οι κυβερνήσεις σαν μια πολιτική προέκτασή τους ή σαν μια επιτρεπτή αντίθεση, δίχως ιδιαίτερη σημασία που να προκαλεί ανησυχία. (Τελευταία διάβασα πως στην Πάτρα, απέναντι στο αστυνομικό τμήμα άνοιξε τα γραφεία του ένα νεοναζιστικό κόμμα. Καμιά ανησυχία ούτε για τους φασίστες, ούτε για τους αστυνομικούς. Ούτε φυσικά για τους περιοίκους).
Ο εθνικισμός είναι κι αυτός νεοναζισμός. Τα κουρεμένα κεφάλια των στρατιωτών, έστω και παρά τη θέλησή τους, ευνοούν την έξοδο της σκέψης και της κρίσης, ώστε να υποτάσσονται και να γίνονται κατάλληλοι για την αποδοχή διαταγών και κατευθύνσεων προς κάποιο θάνατο. Δικόν τους ή των άλλων. Η εμπειρία μου διδάσκει πως η αληθινή σκέψη, ο προβληματισμός οφείλει κάπου να σταματά. Δεν συμφέρει. Γι’ αυτό και σταματώ. Ο ερασιτεχνισμός μου στην επικέντρωση κι ανάπτυξη του θέματος κινδυνεύει να γίνει ευάλωτος από τους εχθρούς. Όμως οφείλω να διακηρύξω το πάθος μου για μια πραγματική κι απρόσκοπτη ανθρώπινη ελευθερία.
Ο φασισμός στις μέρες μας φανερώνεται με δυο μορφές. Ή προκλητικός, με το πρόσχημα αντιδράσεως σε πολιτικά ή κοινωνικά γεγονότα που δεν ευνοούν την περίπτωσή τους ή παθητικός μες στον οποίο κυριαρχεί ο φόβος για ό,τι συμβαίνει γύρω μας. Ανοχή και παθητικότητα λοιπόν. Κι έτσι εδραιώνεται η πρόκληση. Με την ανοχή των πολλών. Προτιμότερο αργός και σιωπηλός θάνατος από την αντίδραση του ζωντανού και ευαίσθητου οργανισμού που περιέχουμε.
Το φάντασμα του κτήνους παρουσιάζεται ιδιαιτέρως έντονα στους νέους. Εκεί επιδρά και το marketing. Η επιρροή από τα Μ.Μ.Ε. ενός τρόπου ζωής που ευνοεί το εμπόριο. Κι όπως η εμπορία ναρκωτικών ευνοεί τη διάδοσή τους στους νέους, έτσι και η μουσική, οι ιδέες, ο χορός και όσα σχετίζονται με τον τρόπο ζωής τους έχουν δημιουργήσει βιομηχανία και τεράστια κι αφάνταστα οικονομικά ενδιαφέρονται.
Και μη βρίσκοντας αντίσταση από μια στέρεη παιδεία όλα αυτά δημιουργούν ένα κατάλληλο έδαφος για να ανθίσει ο εγωκεντρισμός η εγωπάθεια, η κενότητα και φυσικά κάθε κτηνώδες ένστιχτο στο εσωτερικό τους. Προσέξτε το χορό τους με τις ομοιόμορφες στρατιωτικές κινήσεις, μακρά από κάθε διάθεση επαφής και επικοινωνίας. Το τραγούδι τους με τις συνθηματικές επαναλαμβανόμενες λέξεις, η απουσία του βιβλίου και της σκέψης από τη συμπεριφορά τους και ο στόχος για μια άνετη σταδιοδρομία κέρδους και εύκολης επιτυχίας.
Βιώνουμε μέρα με τη μέρα περισσότερο το τμήμα του εαυτού μας – που ή φοβάται ή δεν σκέφτεται, επιδιώκοντας όσο γίνεται περισσότερα οφέλη. Ώσπου να βρεθεί ο κατάλληλος «αρχηγός» που θα ηγηθεί αυτό το κατάπτυστο περιεχόμενό μας. Και τότε θα ‘ναι αργά για ν’ αντιδράσουμε. Ο νεοναζισμός είμαστε εσείς κι εμείς – όπως στη γνωστή παράσταση του Πιραντέλο. Είμαστε εσείς, εμείς και τα παιδιά μας. Δεχόμαστε να ‘μαστε απάνθρωποι μπρος στους φορείς του AIDS, από άγνοια αλλά και τόσο «ανθρώπινοι» και συγκαταβατικοί μπροστά στα ανθρωποειδή ερπετά του φασισμού, πάλι από άγνοια, αλλά κι από φόβο κι από συνήθεια.
Και το Κακό ελλοχεύει χωρίς προφύλαξη, χωρίς ντροπή. Ο νεοναζισμός δεν είναι θεωρία, σκέψη και αναρχία. Είναι μια παράσταση. Εσείς κι εμείς. Και πρωταγωνιστεί ο Θάνατος."
ΑΡΓΟΛΙΔΑ

Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ ΣΤΟ ΕΚΚΛΗΣΑΚΙ ΤΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ



Στην πόλη  του Ναυπλίου και συγκεκριμένα στην συνοικία Πρόνοια, υπάρχει η εκκλησία του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου ,πρόκειται για ένα ιστορικό εκκλησάκι που χτίσθηκε με απόφαση της συνέλευσης των Ελλήνων μετά τον θάνατο του πρώτου κυβερνήτη της Ελεύθερης Ελλάδος ,Ιωάννη Καποδίστρια  τον Οκτώβριο του 1831. Δυστυχώς οι δύσκολοι καιροί που πέρναγε τότε η πατρίδα μας ,δεν κατάφεραν να φτιάξουν το ναό. Αργότερα το 1909  το σωματείο της αδελφότητας των κουρέων Ναυπλίου και Πρόνοιας εκπλήρωσε το τάμα αυτό και έφτιαξε την εκκλησία αφιερωμένοι όπως είχε προγραμματιστεί στον Ιωάννη Καποδίστρια. Ο ναός αφιερώθηκε στον Ιωάννη τον Θεολόγο ,τον Ευαγγελιστή της αγάπης και χτίσθηκε εκεί που άλλοτε ήταν η έπαυλη του πρώτου κυβερνήτη στο πάρκο του Αγίου Ιωάννη, όπως λέγεται σήμερα στην Πρόνοια. Από τότε μέχρι και πριν ένα χρόνο περίπου η πανήγυρης γίνονταν με κάθε λαμπρότητα στο εκκλησάκι ,αλλά το πέρασμα του χρόνου έφερε την φθορά και λόγω προβλημάτων της στέγης η εκκλησία έκλεισε και παραμένει έτσι μέχρι και σήμερα. Να σημειωθεί πως ο ναός όσο και ο περιβάλλον χώρος ανήκει στον Δήμο Ναυπλίου. Το πανηγύρι φέτος μεταφέρθηκε στην ενορία της Αγίας Τριάδος Ναυπλίου, όπου και ανήκει εκκλησιαστικά ο ναός. Τον εσπερινό τέλεσε ο αρχιμανδρίτης πατέρας Χρυσόστομος Ευστρατίου ,από το πατριαρχείο Αλεξανδρείας ,γέννημα και θρέμμα Ναυπλιώτης , παρόντος του Αρχιμανδρίτη Χρυσοστόμου Καλαθά από την μητρόπολη Αττικής και αυτός από το Ναύπλιο, και του ιερέως της ενορίας πατέρα Ιωάννη Παπαϊωάννου, ο οποίος ευχαρίστησε στο τέλος του εσπερινού τους ιερείς για την παρουσία τους στον εορταστικό εσπερινό.




 PHOTO STUDIO B&G ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ