Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Τριστέτσα σε φυτώριο αναστατώνει τους παραγωγούς εσπεριδοειδών - ΕΝΩ έχουν ξεκινήσει εκτεταμένες εκριζώσεις κτημάτων




Τριστέτσα σε φυτώριο

αναστατώνει τους παραγωγούς εσπεριδοειδών



«το παιχνίδι τελικά χάνεται…» τουλάχιστον για ορισμένες περιοχές,
λέει η Αρμόδια Υπηρεσία της Π.Ε. Αργολίδας



ΕΝΩ έχουν ξεκινήσει εκτεταμένες εκριζώσεις κτημάτων


Ανάστατοι οι Εσπεριδοπαραγωγοί και οι αρμόδιοι των υπηρεσιών της Αγροτικής Οικονομίας, αφού η κατάσταση με την υπόθεση του καταστρεπτικού για τα εσπεριδοειδή ιού της Τριστέτσας των εσπεριδοειδών δεν είναι καλή, δεν είναι καθόλου καλή, τόσο για την περιοχή της Αργολίδας όσο και για άλλες περιοχές της χώρας που καλλιεργούν εσπεριδοειδή. 

Σύντομα υπόσχεται η Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας θα ενημερώσει αναλυτικά για την κατάσταση που επικρατεί στην Αργολίδα. Η ενημέρωση θα γίνει αμέσως μετά το τέλος της εξέτασης των δειγματοληψιών που έγιναν πρόσφατα, αφού σε ορισμένες περιοχές, όπως είναι στην Αγία Τριάδα και στην Πουλακίδα, έχουν ξεκινήσει εκτεταμένες εκριζώσεις κτημάτων.

Ωστόσο, ένα νέο δεδομένο ήρθε να προστεθεί στην όλη κακή κατάσταση, αφού εντοπίσθηκε τριστέτσα σε φυτώριο παραγωγής εσπεριδοειδών στη Λακωνία, η οποία είναι γνωστό ότι  έχει μεγάλα φυτώρια που τροφοδοτούν την Αργολίδα με μεγάλες ποσότητες δενδρυλλίων  και για το λόγο αυτό τα πράγματα είναι ακόμη πιο επικίνδυνα. 

Έτσι, για μια ακόμη φορά ενημερώνονται οι καλλιεργητές της περιοχής να μην αγοράζουν δενδρύλλια από φυτώρια που βρίσκονται σε διάφορες περιοχές της χώρας, όπως είναι η Λακωνία, η Κορινθία, η Άρτα αν αυτά δεν συνοδεύονται από  φυτοϋγειονομικό διαβατήριο.
Είναι προτιμότερο λοιπόν, να μην αγοράζει κανείς δενδρύλλια για τα κτήματά του αν αυτά δεν συνοδεύονται από Φυτοϋγειονομικό  Διαβατήριο, παρά να αγοράζει  δενδρύλλια ανώνυμα, αμφίβολης ποιότητας και προέλευσης και το κυριότερο να υπάρχει το ρίσκο να είναι μολυσμένα από τον ιό της τριστέτσας των εσπεριδοειδών.

Η παρουσία του Φυτοϋγειονομικού Διαβατηρίου σημαίνει ότι το φυτώριο που το έχει εκδώσει έχει ελεγχθεί από τις αρμόδιες αρχές και  είναι πιο σίγουρη η καθαρότητα των δενδρυλλίων που διακινούν.

Το Φυτοϋγειονομικό Διαβατήριο είναι μια ετικέτα λευκού χρώματος στην οποία γράφονται όλα τα στοιχεία, όπως Βοτανική ονομασία εσπεριδοειδούς, αριθμός Μητρώου φυτωρίου, κλπ  τα οποία μας οδηγούν σε περίπτωση προβλήματος στον εντοπισμό του.

Η αρμόδια υπηρεσία της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας ενημερώνει επίσης ότι με τα τελευταία αποτελέσματα που έχουν προκύψει έχει εντοπισθεί τριστέτσα και στην περιοχή της Άρτας η οποία και αυτή  έχει αρκετά φυτώρια με εσπεριδοειδή, τα οποία τροφοδοτούν την Αργολίδα σε αρκετές ποσότητες.

Αναφορικά τώρα με την περίπτωση  της Λακωνίας, πρόκειται για το φυτώριο με την επωνυμία «Κούρλα Χαρίκλεια» που  βρίσκεται στην περιοχή Περιστέρι του Δήμου Ευρώτα, κοντά στη Σκάλα Λακωνίας και η τριστέτσα εντοπίσθηκε σε δενδρύλλια κλημεντίνης.
Για το λόγο αυτό, όποιος παραγωγός της Αργολίδας έχει προμηθευτεί δενδρύλλια από το παραπάνω φυτώριο, να ενημερώσει άμεσα το Τμήμα Ποιοτικού και Φυτουγειονομικού Ελέγχου στη Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας (πρώην Δ/νση Γεωργίας ) στο Ναύπλιο, τηλ. 2752360301,4 προκειμένου να ελεγχθούν τα δενδρύλλια αυτά. 

Τέλος, πολύ σύντομα όπως προαναφέραμε δεσμεύτηκε η υπηρεσία να ενημερώσει για τα αποτελέσματα των τελευταίων ελέγχων και για την κατάσταση που βρίσκεται η Αργολίδα, η οποία όπως σημειώνει "δεν είναι καθόλου καλή, τόσο που φαίνεται ότι «το παιχνίδι τελικά χάνεται…» τουλάχιστον για ορισμένες περιοχές".

26 Ιουλ 2011

Ο άγιος Παντελεήμονας πάντως όσο κι αν αλλάξουν οι συνθήκες, θα είναι πάντα για μας τους Κιώτες ένας τόπος προσκυνήματος...



Σήμερα Τρίτη 26 Ιουλίου, παραμονή του Αγίου Παντελεήμονα γιορτάζει το ξωκκλήσι του Αγίου Παντελεήμονα στη Δαλαμανάρα.
Αυτό το ξωκλήσι, που βρίσκεται λίγα μέτρα από την παραλιακή οδό Νέας Κίου - Ναυπλίου, νομίζω πως εμείς οι Κιώτες πάντα το θεωρούσαμε λίγο... δικό μας! Αν και διοικητικά ανήκε στην Κοινότητα Δαλαμανάρας (που σήμερα ανήκει κι αυτή στο Δήμο Άργους - Μυκηνών), η... σχέση μας μαζί του ήταν πάντα πολύ δεμένη... Ίσως "έφταιγε" γι’ αυτό, η ύπαρξη ενός παρόμοιου εξωκλησιού στην περιοχή της Κίου της Μικράς Ασίας. Η μνήμη της φυλής μάλλον δεν επηρεάζεται από διοικητικά τερτίπια...

Θυμάμαι λοιπόν, απ' όταν ήμουν παιδάκι, κάθε παραμονή του Αγίου Παντελεήμονα, η παραλιακή οδός να γεμίζει από κόσμο που πήγαινε με τα πόδια να προσκυνήσει και να βάλει το κεράκι του στον Άγιο. Άλλωστε η απόσταση από τη Νέα Κίο είναι μικρή (ενώ από τη Δαλαμανάρα για να πας στο εκκλησάκι χρειάζεσαι αυτοκίνητο). Τότε τα αυτοκίνητα ήταν πολύ λιγότερα κι έβλεπες στο δρόμο ολόκληρες οικογένειες ντυμένες με τα "καλά" τους να πηγαίνουν περπατώντας και ν' ανταλλάσσουν χαιρετισμούς κι ευχές με γνωστούς και γείτονες που είχαν πάει νωρίτερα να βάλουν το κερί τους κι επέστρεφαν...

Για τα παιδιά ήταν σίγουρα πανηγύρι... Με όλη τη σημασία της λέξης... Καταρχήν ήταν η βόλτα στην παραλιακή που γινόταν μόνο αυτή τη συγκεκριμένη μέρα του χρόνου... Κι ύστερα ήταν τα καροτσάκια με τα λογής - λογής πράγματα από τα οποία κάτι θα διαλέγαμε για να μας αγοράσουν οι γονείς μας... Άσε που μπορεί στο τέλος της βραδιάς να τρώγαμε και σουβλάκια, κάτι που εκείνη την εποχή δεν το κάναμε συχνά...

Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει λίγο... Ελάχιστοι άνθρωποι πλέον πάνε περπατώντας. Οι περισσότεροι πάνε με τα αυτοκίνητα, παρκάρουν στην παραλία, ίσως να λένε και μερικά μπινελίκια αν δεν βρίσκουν μέρος να παρκάρουν κοντά στο εκκλησάκι, στριμώχνονται για ν' ανάψουν το κερί τους, υποφέρουν από τη ζέστη μέσα στην πολυκοσμία, αλλά φεύγουν ευχαριστημένοι επειδή έβγαλαν και φέτος την ...υποχρέωση...

Ο άγιος Παντελεήμονας πάντως όσο κι αν αλλάξουν οι συνθήκες, θα είναι πάντα για μας τους Κιώτες ένας τόπος προσκυνήματος...


Read more: http://www.parapolitikaargolida.gr/2011/07/blog-post_8492.html#ixzz1TEGMKcYW

Η υπόγεια δεξαμενή στις Μηκύνες.

 Η σημασία του χώρου είναι υψηλή και αγγίζει τα όρια της μοναδικότητας στην προϊστορική εποχή. Η είσοδος της υπόγειας δεξαμενής, βρίσκεται μέσα στην τειχισμένη πόλη των Μυκηνών, στη βορειοανατολική γωνία και προς το βόρειο κυκλώπειο τείχος. Χρονολογείται στα τέλη του 13ου αι. π.Χ., οπότε και έγινε η τελευταία βαθμιαία ανάπτυξη του περιβόλου των Μυκηνών με σκοπό να τη συμπεριλάβει. Η υπόγεια δεξαμενή κατασκευάστηκε εντός των τειχών της Μυκηναϊκής ακρόπολης για να παρέχει νερό στους κατοίκους, όταν αυτοί βρισκόντουσαν σε κατάσταση πολιορκίας. Το νερό προερχόταν, κυρίως, από μια πηγή ζωτικής σημασίας, την Περσεία, που από τα προϊστορικά χρόνια έως και στις μέρες μας αναβρύζει ακόμη και υδροδοτεί το σύγχρονο χωριό. Οι σύγχρονοι μελετητές την τοποθετούν με ακρίβεια στα 360 μ. μακριά από την ακρόπολη. Είναι σε πλεονεκτική θέση, 13 μ. ψηλότερα από την κορυφή της Ακρόπολης και μπορούμε να τη θεωρήσουμε από τα Μυκηναϊκά χρόνια σαν το κεντρικό υδραγωγείο της πόλης.
 
 Οι Μυκηναίοι, είχαν την τεχνική εμπειρία να μεταφέρουν το νερό με αγωγούς έως το «πόδι? του λόφου της ακροπόλεως. Η λύση του προβλήματος δόθηκε τη στιγμή που βρέθηκε, μέσα στην ακρόπολη, ένα άνοιγμα στον βράχο, το οποίο εκμεταλλεύτηκαν με σκοπό να φτάσουν την δεξαμενή που κατασκεύασαν έξω από το τείχος. Η σύλληψη του σχεδίου και η πραγματοποίηση του έργου από τους μυκηναΐους τεχνίτες τοποθετεί την υπόγεια δεξαμενή σ' ένα από τα θαυμαστά μηχανικά μυκηναϊκά έργα με γνήσια «κυκλώπεια εκτέλεση? που μπορεί να αναφέρεται και να συγκρίνεται με τα σύγχρονα συστήματα υδροδότησης των πόλεων 33 αιώνες μετά.

 Η κάθοδος στην υπόγεια δεξαμενή αρχίζει με το σχήμα της υψηκόρυφης καμάρας που οδηγεί σε μια είσοδο με παραστάδες και υπέρθυρο, χαρακτηριστικά δείγματα της μυκηναϊκής αρχιτεκτονικής. Για να φτάσουμε σ' αυτή κατεβαίνουμε μια κλίμακα σε 3 επίπεδα που εξαρτώνται από το βάθος και την κατεύθυνση. Η πρώτη κατηφορική κλίμακα, από την οποία σώζονται τα 16 σκαλοπάτια οδηγεί σε μια πύλη κυκλώπειας τεχνοτροπίας. Η σωληνοειδής βαθμιδωτή κάθοδος διεισδύει λοξά του τείχους, διαπερνά όλο το πάχος του και συνεχίζει υπόγεια μέχρι να φτάσει σ'ένα σκεπαστό τετράπλευρο πλατύσκαλο - α' στάση - από όπου στρίβει προς τα δυτικά. Η δεύτερη σκάλα αρχίζει από το πλατύσκαλο καταλήγει σ' ένα άλλο - β' στάση - με 20 σκαλοπάτια, αλλάζοντας κατεύθυνση προς τα ανατολικά. Τώρα η παραλληλότητα με το τείχος είναι εμφανής.

 Μετά την τελευταία στροφή αρχίζει το τρίτο σύνολο σκαλοπατιών, με απότομη κλίση, που καλύπτει την απόσταση των 12 μέτρων, που απομένουν με 54 σκαλοπάτια. Η τελευταία τουλάχιστον κλίμακα είχε σαν σκοπό να αυξήσει την χωρητικότητα της δεξαμενής. Αυτό φαίνεται διότι αυτή, η υπόγεια δεξαμενή και το φρεάτιο είχαν διπλή στρώση από υδραυλικό ασβεστοκονίαμα. 
 Η καμαροσκεπής δεξαμενή, βάθους 5 μέτρων έχει στην οροφή της ένα κατακόρυφο φρεάτιο με αραιά τοποθετημένους λίθους που λειτουργούσαν σαν φίλτρα. Εδώ κατέληγε, από τις πηγές ο υπόγειος αγωγός. Το ζήτημα της υδροδότησης της ακρόπολης των Μυκηνών βρήκε λοιπόν την πρακτική του λύση.

Τα όστρακα κεραμικής που βρέθηκαν γύρω από το τείχος και από την υπόγεια δεξαμενή την τοποθετούν χρονολογικά στα τέλη της ΥΕ ΙΙΙ Β (1300 - 1210 π.Χ.) και της ΥΕ ΙΙΙ Γ (1210 -1160). Τέτοιες κατασκευές συναντούμε επίσης στην Ακρόπολη των Αθηνών και στην Τίρυνθα. Η ενίσχυση των υπόγειων υδραγωγείων είναι σχεδόν ταυτόχρονη στα ανακτορικά κέντρα. Το μνημείο είναι προσβάσιμο από τον επισκέπτη με τη βοήθεια φακού.


http://irakleitos.blogspot.com/
 

Γιόρτασε η Αγία Παρασκευή στον Ψαρομαχαλά Ναυπλίου.

  Πανηγυρικά εόρτασε την μνήμη της Αγίας Παρασκευής η ενορία της Παναγίας Ναυπλίου,όπου κι ανήκει το ομώνυμο εκκλησάκι που είναι αφιερωμένο στην Αγία,στην περιοχή Ψαρομαχαλά Ναυπλίου. Πρόκειται για ένα μικρό εκκλησάκι που βάση μαρτυριών είναι χτισμένο από την περίοδο της πρώτης Ενετοκρατίας στο Ναύπλιο.
 
 Κάθε χρόνο γίνεται πανηγυρικός εσπερινός και ανήμερα της εορτής πανηγυρική θεία λειτουργία και στο τέλος λιτάνευση της ιερής και θαυματουργής εικόνας της Αγίας Παρασκευής στα γραφικά σοκάκια του Ναυπλίου.Μάλιστα, σώζεται και τεμάχιο ιερού λειψάνου της Αγίας Παρασκευούλας όπως χαρακτηριστικά την λένε οι κάτοικοι ,αλλά για λόγους ασφαλείας φυλάσσεται στον κεντρικό ναό της Παναγίας.Φέτος, τον πανηγυρικό εσπερινό και την θεία λειτουργία τέλεσε ο ιερέας πατέρας Διονύσιος Ταμπάκης.


 
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Σαν σήμερα η μάχη στα Δερβενάκια.

 Ένα από τα σημαντικότερα κεφάλαια του χρονικού της Ελληνικής Επανάστασης είναι αναμφίβολα η καταστροφή της στρατιάς του Μαχμούτ-Πασά “Δράμαλη”, που διαδραματίστηκε στα στενά του Δερβενακίου, του Άγίου Σώστη και στην περιοχή Στεφάνι – Κλεισούρα Αγιονορίου το τριήμερο 26-28 Ιουλίου 1822. Αν και τη γενική εποπτεία για την αντιμετώπιση της τούρκικης στρατιάς είχε ο Κολοκοτρώνης, το βάρος αυτής της αναμέτρησης επωμίσθηκαν ο Νικηταράς, ο Δημήτρης Υψηλάντης, ο Παπαφλέσσας, ο Αντώνης Κολοκοτρώνης, ο Κολιόπουλος και άλλοι οπλαρχηγοί ο καθένας από τους οποίους κινήθηκε σύμφωνα με τις προσωπικές του εκτιμήσεις.
 Είχε προηγηθεί η κάθοδος του Δράμαλη στην Πελοπόννησο, επικεφαλής 35.000 στρατού νικηφόρου που είχε δαμάσει τον αδάμαστο Αλή των Ιωαννίνων. Ο στρατός αυτός είχε φτάσει από τα Γιάννενα και τη Λάρισα μέχρι το Άργος σχεδόν ανενόχλητος, δημιουργώντας πανικό στους κατοίκους της Κορινθίας και της Αργολίδας που κατέφυγαν στις ορεινές περιοχές. 
Όταν ο Δράμαλης εγκατέστησε το στρατηγείο του στο Άργος, είχε περίπου 10-12 χιλιάδες άνδρες κάτω από την άμεση διοίκησή του, και οι μισοί από αυτούς ήταν ιππείς. Το ερειπωμένο όμως κάστρο του Άργους είχε καταλάβει σώμα εθελοντών του Μανιάτη πολεμιστή Καρίγιαννη, οι οποίοι στη συνέχεια δέχθηκαν βοήθεια από τον Δημήτρη Υψηλάντη. Κατά την πολιορκία που ακολούθησε, ο Δράμαλης δεν κατόρθωσε να κυριέψει το φρούριο και ο στρατός του υποχρεώθηκε να ζήσει δυο περίπου εβδομάδες στο κάμπο του Άργους υποφέροντας από παντελή έλλειψη δυνατότητας ανεφοδιασμού, αφού οι Έλληνες είχαν κάψει τα πάντα στον Αργολικό κάμπο και τα πηγάδια είχαν στερέψει λόγω της ξηρασίας του καλοκαιριού. Αυτή η έλλειψη τροφίμων και κυρίως νερού για άντρες και ζώα οδήγησε τελικά στην αναγκαστική υποχώρηση του στρατού προς την Κόρινθο.
 Εν τω μεταξύ στο Στεφάνι είχε συγκεντρωθεί ένας σημαντικός αριθμός οπλαρχηγών με την ακολουθία τους, από τους οποίους θα αναδειχνόταν πρωταγωνιστής ο Νικήτας Σταματελόπουλος, γνωστός ως Νικηταράς. Όπως μας διηγείται ο Δημήτρης Κριεζής, οπλαρχηγός στη μάχη του Αγίου Σώστη και του Αγιονορίου, στο έργο του “Επανόρθωσις εσφαλμένων τινών εκ των Απομνημονευμάτων περί της Ελληνικής Επαναστάσεως υπό Φωτάκου,πρώτου υπασπιστού του Θεοδώρου Κολοκοτρώνη (σελ.53-65), ο Νικηταράς είχε σπεύσει στην Πελοπόννησο από την ανατολική στερεά Ελλάδα όπου βρισκόταν με τον Οδυσσέα Ανδρούτσο, 3-4 ημέρες μετά την εισβολή του Δράμαλη στην Πελοπόννησο. Τοποθετήθηκε με τους 100 περίπου άντρες του και τον οπλαρχηγό Χατζηχρήστο (που είχε ακολουθία 20-30 άντρες) στο Στεφάνι και το Αγιονόρι. Ειδοποίησε τους Έλληνες που είχαν καταφύγει από το Άργος στους Μύλους και το Κεφαλάρι του Άργους, ότι βρισκόταν στο Στεφάνι και ζήτησε να ενισχυθεί η θέση αυτή με ισχυρό σώμα στρατιωτών. Κατά την τοπική παράδοση ο Νικηταράς εγκατέστησε το αρχηγείο του στο σπίτι του “Φέκα”, όπου έγιναν και οι συνελεύσεις με τους άλλους οπλαρχηγούς.
Στο Στεφάνι είχαν φτάσει και ο αρχιμανδρίτης Γρηγόριος Δικαίος, γνωστός ως Παπαφλέσσας, μαζί με τον αδερφό του Νικήτα Φλέσσα και σώμα 400 στρατιωτών, άντρες από την περιοχή Λεονταρίου. Έτσι ο αριθμός των αντρών στο Στεφάνι, μαζί με “εκ των πέριξ χωρίων συμποσούμενοι άπαντες” έφτασε τους 800 περίπου άντρες κατά την επιθεώρηση που έγινε πριν την μάχη στο Άγιο Σώστη. Την ημέρα της μάχης έφτασε και ο Δημήτρης Υψηλάντης με 50 στρατιώτες από το Άργος.
 Η φύλαξη της οχυρής θέσης του Στεφανίου έγινε προφανώς επειδή από τις γύρω βουνοκορφές του Στεφανίου ήταν εφικτή η παρακολούθηση του αργολικού κάμπου και ως εκ τούτου οι κινήσεις των Τούρκων καθώς και η επικοινωνία με τους άλλους Έλληνες. Επιπλέον η σχετικά κοντινή απόσταση προς τα περάσματα από την Αργολίδα προς την Κορινθία θα επέτρεπε την γρήγορη μετακίνηση των στρατευμάτων των Ελλήνων οπλαρχηγών είτε προς Δυσμάς (στενά του Δερβενακίου και Άγιου Σώστη) είτε προς Ανατολάς (Κοντοπορεία/Κλεισούρα Αγιονορίου).
Ο Νικηταράς είχε τοποθετήσει “επί τινος βουνού προς την Αργολίδα”, δηλαδή την “μικρή” Ψηλή Ράχη απέναντι από το Στεφάνι, σκοπιά για να παρακολουθήσει τις κινήσεις των Τούρκων στο Αργολικό κάμπο. Ο Παπαφλέσσας, όπως μας διηγείται ο Κριεζής, άλλαξε την θέση της σκοπιάς αυτής και τους τοποθέτησε “επί της κορυφής ενός βουνού άνωθεν προς Ανατολάς των Μυκηνών άφ’ ής έβλεπαν όλην την πεδιάδα της Αργολίδο-Ναυπλίας και επεσκόπει τα κινήματα του εχθρού από όπου έβλεπαν όλη την πεδιάδα της Αργολιδο-Ναυπλίας”. Το πιο πιθανόν είναι να πρόκειται για την κορυφή του Προφήτη Ηλία του Στεφανίου, από όπου η θέα είναι πανοραμική προς το Νότο και η οπτική επαφή με το Στεφάνι αλλά και με το Αγιονόρι δεδομένη.
Η σκοπιά αυτή κατά τις 13:00′ ώρα το μεσημέρι της 26ης Ιουλίου ειδοποίησε τους Έλληνες στο Στεφάνι και Αγιονόρι “δια καπνών” ότι οι Τούρκοι βάδιζαν προς το Δερβενάκι. Μια ώρα αργότερα τα στρατεύματα του στρατοπέδου του Στεφανίου και Αγιονορίου ξεκίνησαν για τα Δερβενάκια.
Την ίδια ώρα περίπου η εμπροσθοφυλακή των Τούρκων έφτασε στο νότιο στενό του Δερβενακίου. Οι Έλληνες του Αντώνη Κολοκοτρώνη, κρυμμένοι αθέατοι στη πλαγιά του Αγριλόβουνου, τους άφησαν να προχωρήσουν ανενόχλητους. Μόλις μετά από μιάμιση ώρα επιτέθηκαν ξαφνικά. Αιφνιδιασμένοι η εμπροσθοφυλακή έσπευσε να ξεφύγει προς το στενό του Αγ. Σώστη που ακόμη δεν είχε πιαστεί από τον Νικηταρά και τους Φλεσσαίους. Στο διάσελο του Ανεμόμυλου “έγινε πολύς σκοτωμός”.
Όσοι κατόρθωσαν να γλιτώσουν έφτασαν στον Αγ. Σώστη και από εκεί σώθηκαν στην πεδιάδα της Κουρτέσας. Το κύριο σώμα του στρατού στράφηκε προς το στενό του Άγ. Σώστη που ήταν ακόμα αφύλακτο από τον Νικηταρά. Έτσι αρκετός αριθμός πεζών και ιππέων πέρασε ανενόχλητος στην πεδιάδα της Κουρτέσας.(2)
Εν το μεταξύ τα σώματα του Νικηταρά, των Φλεσσαίων και των άλλων οπλαρχηγών, φτάνοντας στο “αρχαιοτάτου υδραγωγείο των Μυκηνών”, στην κοιλάδα του Κεφαλαρίου, έμαθαν από έναν τσοπάνη ότι η Τούρκοι από το Δερβενάκι οπισθοχωρούσαν. Η πληροφορία αυτή προκάλεσε σύγχυση, καθώς ο τσοπάνης δεν ήταν σε θέση να πει εάν οι Τούρκοι βάδιζαν τώρα προς το Άργος ή το Ναύπλιο ή αν κατευθύνονταν προς το στενό του Αγ. Σώστη. Έτσι ο Νικηταράς και οι υπόλοιποι έχασαν πολύτιμο χρόνο στο σημείο αυτό, μη ξέροντας τη να κάνουν.
 Μόνο όταν άρχισαν να ακούγονται οι πυροβολισμοί από την κατεύθυνση του Δερβενακίου, έσπευσαν προς το μέρος εκείνο ανεβαίνοντας στη ράχη του Τρίκορφου. Φτάνοντας στην κορυφή, είδαν “παρά τα ριζώματα των βουνών του Δερβενακίου προς την Αργολίδα πυροβολισμούς πολλούς, προερχομένους, ως κατόπιν εμάθομεν, από τα διάφορα εκεί στρατιωτικά σώματα του Αντώνη Κολοκοτρώνη”. Από κάτω τους, το δασώδες στενό που οδηγούσε από την Αργολίδα προς τον Αγ. Σώστη και το διάσελο του Ανεμόμυλου, ήταν γεμάτο Τούρκους που βάδιζαν προς την Κουρτέσα.
Και τότε σύμφωνα με τις μαρτυρίες όλων των απομνημονεύματογράφων, έγινε κυριολεκτικά σφαγή των Τούρκων που κράτησε πέρα από την δύση του ήλιου. Ο Φωτάκος μας διηγείται: ” έγεινεν ο μεγαλύτερος σκοτωμός. Ο τουφεκισμός εδιήρκεσεν μιάν ημισύ ώραν, και επειδή ενύκτωσεν και δεν έβλεπαν πλέον, έρριχναν εις τον σωρόν…Το μέρος ήτο πολύ κατήφορον και εκυλούσαν τα ζώα και οι άνθρωποι ζωντανοί και σκοτωμένοι…και εγέμισε το ρέμα ο ένας ήτο τότε πλακωμένος από τον άλλον, από τα ζώα και από τα φορτώματα…” Γύρω στις 2.500 με 3.000 πρέπει να υπολογιστούν οι Τούρκοι νεκροί και τραυματίες την ημέρα εκείνη.
Η τρομερή καταστροφή ανάγκασε τον Δράμαλη να εγκαταλείψει την προσπάθειά του και να οπισθοχωρήσει μαζί με το υπόλοιπο μέρος του στρατού του στην Γλυκειά (Τύρινθα).
Οι Έλληνες προχώρησαν μετά την μάχη στην λεηλασία των πλούσιων λαφύρων. Άλογα, μουλάρια, μερικές καμήλες, όπλα και άφθονο χρυσάφι φορτώθηκαν και πήραν το δρόμο για το Στεφάνι, κατά την επιστροφή των σωμάτων του Νικηταρά, των Φλεσσαίων και των άλλων οπλαρχηγών στο στρατόπεδο. Την επόμενη ημέρα, μοίρασαν τα λάφυρα και όπως μας διηγείται ο Κριεζής “γυναίκες των χωριών Στεφανίου και Αγιονορίου” βρήκαν “εντός των ρευμάτων και του δάσους της οδού του Αγίου Σώστη (…) πλουσίαν μερίδα λαφύρων”. Η λαφυραγωγία βέβαια οδήγησε πολλούς Έλληνες να παρατήσουν τον αγώνα και να διασκορπιστούν “ασχολούμενοι είς απόκρυψιν, εξασφάλισι, καταγραφάς των λαφύρων των, διανομάς και έριδας, και ώς μεθυσμένοι διατελούντες καθ’ όλην την 27 και 28, ουδεις πλεόν υπήκουεν” (3). Το σώμα του Νικηταρά και των άλλων οπλαρχηγών είχε συρρικνωθεί σε 500 περίπου άντρες.
Η στρατιά του Δράμαλη αφού διανυκτέρευσε στη Γλυκειά, αποφάσισε τα χαράματα τις 28ης Ιουλίου, να προχωρήσει στην δεύτερη προσπάθεια καταφυγής στην Κόρινθο, αυτή την φορά δια μέσου του ανατολικού περάσματος, της Κοντοπορείας, δηλαδή του στενού που ακολουθεί αρχικά την χαράδρα του Μπερματίου, αναιβαίνει στο οροπέδιο ανάμεσα στο Στεφάνι και το Αγιονόρι και στην συνέχεια κατεβαίνει προς την Κλένια μέσω της Κλεισούρας του Αγιονορίου. Ένα πέρασμα ιδιαίτερα δύσβατο και επικίνδυνο λόγου του εδάφους. Υπάρχουν δύο εκδοχές για το λόγο για τον οποίο ο Δράμαλης αντί να συνεχίσει προς το Αγιονόρι πήρε το δρόμο που οδηγούσε στο Στεφάνι και από εκεί στον Αγ. Βασίλειο. Η πρώτη είναι ότι ο Δράμαλης είχε σχέδιο να χτυπήσει την δύναμη του Νικηταρά που βρισκόταν στο Στεφάνι και ήταν πιο απομονωμένη. Η δεύτερη είναι πιο πρακτικής φύσης: Καταπονεμένοι και διψασμένοι καθώς ήταν οι Τούρκοι και τα ζώα τους θέλησαν να ξεδιψάσουν στα πηγάδια του Στεφανίου (1) και έτσι στράφηκαν, κατά την άνοδο τους προς το χωριό. Την μικρή κοιλάδα του Στεφανίου διέτρεχαν παλιά ακόμα και το καλοκαίρι νερά. Μην έχοντας μεγάλες ελπίδες να βρει παρακάτω νερό ο Δράμαλης πήρε την απόφαση να διεκδικήσει το νερό στο Στεφάνι.
Οι Έλληνες οπλαρχηγοί που από το Στεφάνι παρακολουθούσαν την πορεία των Τούρκων, αποφάσισαν να κατέβουν από τα υψώματα του Στεφανίου προς το Μπερμπάτι προκειμένου να προλάβουν τους Τούρκους πριν ανέβουν στο ανοιχτό έδαφος της κοιλάδας (όπου θα έχαναν κάθε πλεονέκτημα γιατί οι Τούρκοι υπερτερούσαν αριθμητικά) και χωρίστηκαν σε δύο σώματα, το σώμα του Νικηταρά προς Στεφάνι και το σώμα των άλλων οπλαρχηγών προς Αγιονόρι, για να τους χτυπήσουν από τις δύο μεριές. Όπως διηγείται ο ίδιος ο Νικηταράς: “Από το Στεφάνι αγναντεύουμε τους Τούρκους εις την Γλυκειά (…). Είδαμε ότι ο Δράμαλης εκίνησε από την Γλυκειά να περάσει από το Μπερμπάτι Αγιονόρι να παέι στη Κόρθο. Ημείς κατεβήκαμε από του Μπερμπάτι αποπάνου στον δρόμο αλλά τους μισούς τους έστειλα από άλλο δρόμον.”(1)
Η σύγκρουση έγινε κατά την τοπική παράδοση στην τοποθεσία “Μεγαμνό”, ύψωμα λίγο νοτιότερα του Στεφανίου. Ο Κριεζής διηγείται ότι η μάχη αυτή κράτησε περίπου μία ώρα, και αν και ο Νικηταράς αναγκάστηκε να υποχωρήσει προς του Στεφάνι μπροστά στον όγκο του τούρκικου στρατού, χάνοντας αρκετούς άντρες, κατάφερε να επικρατήσει “ψυχολογικά”, αφού οι πλειοψηφία των Τούρκων λόγω της εξάντλησης και της πανωλεθρίας που είχαν υποστεί τις τελευταίες ημέρες, δεν άντεξαν. Η τάξη του στρατεύματος τους διαλύθηκε και ιππείς και πεζοί άρχισαν να κατευθύνονται ΒΑ προς την Κλεισούρα του Αγιονορίου αναζητώντας την διαφυγή. Το σώμα του Νικηταρά καταδίωξε το στρατό μέχρι την Κλεισούρα του Αγιονορίου πυροβολώντας το από επίκαιρες θέσεις, και με το σώμα των Φλεσσαίων να πυροβολάει από την μεριά του Αγιονορίου, ο κλοιός έσφιξε στην Κλεισούρα. Και εκεί: “Συνωθούμενοι και καταπατούμενοι τις να προσπεράση τον άλλον δεν ήσαν εις κατάστασιν πλην ολίγων τινών πεζών, τα πλάγια του σμήνους παρακολουθόντων, να πυροβολίσει κατά των ημετέρων”. Στην Κλεισούρα του Αγιονορίου, απότομη χαράδρα που ήταν πέρασμα “στενό, κατωφερής και εις μέρη λιθόστρωτος και ολισθυρό, εν τάυτω δε ήτο επίτηδες εσκαμμένη και διακεκομμένη υπό των ημετέρων”, μετά δυσκολίας και κινδύνου μπορούσε να περάσει κανείς έφιππος ή και πεζός. Λόγω του πανικού τους, πολλοί Τούρκοι “κατέπεσαν εις τα ρεύματα και εις τους βράχους (…) έφιπποι, πεζοί και φορτηγά ζώα και εφονεύθησαν”. Εκείνη την ημέρα σκοτώθηκαν περίπου 600 Τούρκοι (2), ενώ οι απώλειες του σώματος του Νικηταρά έφτασαν τους 20 (1).
Η φθορά των Τούρκων από την κοιλάδα μέχρι και το κάτω μέρος της Κλεισούρας θα μπορούσε να ήταν και μεγαλύτερη, όπως διηγείται ο Κριεζής, αλλά οι Έλληνες έπεσαν στα λάφυρα και ειδικά στα ζώα, και ελάχιστοι ήταν διατεθειμένοι να ακολουθήσουν και να κυνηγήσουν τους Τούρκους στην Κλεισούρα. Όπως διηγείται ο Νικηταράς: “Με τες πλάκες εμπόδιζα τους Έλληνες να μη κάμουν λάφυρα, αλλά να πάμε κατόπιν των Τούρκων.” Έτσι όσοι Τούρκοι κατάφεραν να ξεφύγουν από τους Έλληνες στο Μεγαμνό και από τα συντονισμένα πυρά των Φλεσσαίων και Νικηταρά και στη συνέχεια να περάσουν το πέρασμα της Κλεισούρας χωρίς να γκρεμοτσακιστούν, σώθηκαν. Μαζί τους και ο Δράμαλης. Η συντριβή της στρατιάς του είχε όμως ολοκληρωθεί. Οι απώλειες των Τούρκων στις τρεις αυτές αναμετρήσεις υπολογίζονται από τον Φωτάκο σε 5.000. Ο Δράμαλης αρρώστησε και πέθανε λίγους μήνες αργότερα στην Κόρινθο, μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες να σπάσει τον κλοιό των Ελλήνων που τον είχαν αποκόψει από το υπόλοιπο της Πελοποννήσου και τη Στερεά Ελλάδα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
(1) Δημήτρης Σταμέλος, “Νικηταράς, Πρότυπο Παλικαριάς και Αρετής”, Εκδόσεις Βιβλιοπωλείον της “Εστίας”, Αθήνα 2001
(2) Ιστορία του Ελληνικού Έθνους. ΙΒ Τόμος
(3) Μ. Οικονόμου, Ιστορικά της Ελληνικής Παλιγγενεσίας,Α’
ΠΗΓΗ: http://www.stephanion.gr/epanastasi.htm

Οικονομικοί μετανάστες και «ΡΟΜΑ» οι αιτίες για τα μεγαλύτερα προβλήματα ασφαλείας στην περιφέρεια Πελοποννήσου

 Πολύ σημαντικά στοιχεία για την εγκληματικότητα και τα προβλήματα που εντοπίζονται στο οδικό δίκτυο, παρουσίασε ο Γενικός αστυνομικός διευθυντής Περιφέρειας Πελοποννήσου Ηλίας Γεωργόπουλος, κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Ο κ. Γεωργόπουλος είπε ότι η Αστυνομία έχει προχωρήσει στη χαρτογράφηση των εγκληματογόνων περιοχών και επισήμανε ότι φέτος παρατηρήθηκε μία μικρή οριακή αύξηση σε κλοπές και διαρρήξεις, σε κατοικίες και ΙΧ. Ενώ, μείωση παρατηρείται σε ληστείες (τράπεζες κλπ).
 Θεαματικά αποτελέσματα εμφανίζονται στη μείωση των τροχαίων, αφού έχουν σημειωθεί τα μισά θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, σε σχέση με πέρυσι.
Η Κορινθία έχει τα μεγαλύτερα προβλήματα, έπεται η Μεσσηνία, η Λακωνία, η Αργολίδα και τελευταία είναι η Αρκαδία.
Ειδικά, για την Αργολίδα, σύμφωνα με την αστυνομία, τα προβλήματα που δημιουργούνται εντοπίζονται στην περιοχή, λόγω των ΡΟΜΑ και των μεταναστών, ενώ υπάρχουν προβλήματα και από τις φυλακές σε Τίρυνθα και Ναύπλιο. Φέτος, στην Αργολίδα, μειώθηκε η εγκληματικότητα και μείωση τροχαίων.
Στην Αρκαδία, κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2011, παρατηρείται μικρή αύξηση σε κλοπές και διαρρήξεις, στους πέντε νομούς της περιφέρειας. Επίσης, ανέφερε ότι παρατηρείται μείωση σε ληστείες (τράπεζες κλπ), ενώ τόνισε ότι υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη μείωση κατά 50% των θανατηφόρων τροχαίων, σε σύγκριση με πέρυσι.
Ο κ. Γεωργόπουλος είπε ότι η Αρκαδία θεωρείται ο πιο ήρεμος νομός και προβλήματα εντοπίζονται στο οδικό της δίκτυο, κυρίως τους χειμερινούς μήνες.
Τα προβλήματα έγκεινται στις αθλητικές συναντήσεις, λόγω των αγώνων του Αστέρα στη Σούπερ Λίγκα. Οριακή αύξηση ληστειών παρατηρείται στην Αρκαδία, ενώ μείωση υπάρχει στις κλοπές και διαρρήξεις.
Στην Κορινθία παρουσιάζεται αύξηση κλοπών, διαρρήξεων και μείωση σε ληστείες. Τελευταία έγιναν αρκετές συλλήψεις δραστών που ενέχοντο σε ληστείες, εν ώρα ύπνου, που είναι ό,τι πιο επικίνδυνο. Προβλήματα παρατηρούνται στους δρόμους, λόγω της κομβικής θέσης που έχει η Κορινθία και της γειτνίασης με την Αθήνα.
Επίσης, στην Κορινθία παρατηρείται μεταφορά εγκληματικότητας, επειδή, όπως είπε ο κ. Γεωργόπουλος, είναι ο λαιμός του μπουκαλιού, ένα κομβικό σημείο. Πρόβλημα ανακύπτει και με το λιμάνι, αφού υπάρχει σύνδεση με την Ιταλία και συγκεντρώνονται κυρίως Αφγανοί για να ανέβουν στις νταλίκες προς την Ιταλία. Επίσης, υπάρχει μεγάλος αριθμός ΡΟΜΑ.
Στη Λακωνία είναι πιο ήρεμα τα πράγματα. Στην τροχαία, παρατηρούνται προβλήματα, αφού το οδικό δίκτυο είναι προβληματικό . Υπάρχει ακόμα αύξηση εγκληματικότητας σε ληστείες, κλοπές και διαρρήξεις και αυτό ανησυχεί την ΕΛ.ΑΣ.
Στη Σκάλα και τη γύρω περιοχή, προκύπτουν προβλήματα από τη διαμονή πολλών μεταναστών και ΡΟΜΑ.
Στη Μεσσηνία έχουν μειωθεί τα τροχαία ατυχήματα, ενώ υπάρχει αύξηση σε ληστείες, κλοπές κα διαρρήξεις. Προβλήματα εντοπίζονται στη Τριφυλλία, από τη διαμονή οικονομικών μεταναστών και των καταυλισμών ΡΟΜΑ.
Στην περιοχή, υπάρχουν πολλά προβλήματα και από την καλλιέργεια ινδικής κάνναβης. Τέλος, στις ακτές Αργολίδας, Μεσσηνίας, Λακωνίας έχουν γίνει συλλήψεις για λαθρεμπόριο τσιγάρων και αποβίβαση λαθρομεταναστών, στην Κορώνη, Ερμιονίδα κα Αεροπολή.

kalimera-arkadia.blogspot.com

Απεβίωσε τελικά ο άτυχος αγρότης που καταπλακώθηκε από το τρακτέρ του.

 Τραγική κατάληξη είχε το περιστατικό με την ανατροπή τρακτέρ εχθές στα Σταθέικα Άργους.Το θύμα ονομαζόταν Αθανάσιος Μητσάκος 80 χρονών και κατά την διακομιδή του στο Νοσοκομείο Αργους απλά διαπιστώθηκε ο θάνατος του.
Το συμβάν έγινε εχθές σε αγρόκτημα μέσα στο χωριό Σταθέικα όπου διέμενε ο άτυχος αγρότης,να σημειώσουμε πως δεν είναι η πρώτη φορά που μετά απο ανατροπή τρακτέρ χάνετε μια ζωή.
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Βρέθηκε νεκρός άνδρας στην Αγία Τριάδα Μιδέας.

Του Γιάννη Γαλανόπουλου

 Μυστήριο καλύπτει, μέχρι τώρα, την ανεύρεση πτώματος σε αγρόκτημα στην Αγία Τριάδα Μιδέας, στην Αργολίδα. Πρόκειται για άνδρα, ηλικίας 50-55 χρονών περίπου που βρέθηκε νεκρός μέσα σε περιβόλι, χωρίς να έχει πάνω του στοιχεία ταυτότητας.
 Το αποτέλεσμα της νεκροτομής η οποία παραγγέλθηκε, αναμένεται να δώσει απαντήσεις στα αίτια του θανάτου, ενώ η Αστυνομική Διεύθυνση Αργολίδας προσπαθεί να πληροφορηθεί τα στοιχεία του νεκρού, ζητώντας και τη βοήθεια των κατοίκων της περιοχής. Μέχρι τώρα πάντως δεν είχε δηλωθεί κάποια εξαφάνιση στο αστυνομικό τμήμα του Ναυπλίου ή άλλης πόλης της Αργολίδας.

http://nature.ert.gr
 

0 σχόλια:


Η ΠΟΥΛΑΚΙΔΑ ΕΟΡΤΑΣΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ.

Eορτάστηκε η μνήμη της Αγίας Παρασκευής στο δημοτικό διαμέρισμα της Πουλακίδας.Πρόκειται για ένα εκκλησάκι χτισμένο στην κορυφή του ψηλότερου σημείου του χωριού,μέσα σε ένα πανέμορφο αλσύλλιο από πεύκα κι άλλα δένδρα.Το πότε χτίσθηκε εκεί μας είναι άγνωστο πάντως προφορικές πληροφορίες αναφέρουν πως εκεί υπήρχε ένα εκκλησάκι μικρό.Φέτος μετά από τις παρεμβάσεις του συμβουλίου η εκκλησία έχει ανακαινισθεί σχεδόν ολόκληρη με καινούργιες αγιογραφίες.
 Τον πανηγυρικό εσπερινό τέλεσε ο ιεροκήρυκας της μητροπόλεως Αργολίδας ο Αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπουλέσης παρώντος των ιερέων π.Ευαγγέλου ιερέα της Αγίας Βαρβάρας Λάλουκα και του π.Ευαγγέλου ιερέα του Αγίου Δημητρίου Πουλακίδας.Μετά το πέρας του θείου κηρύγματος ακολούθησε η λιτάνευση της ιεράς εικόνας πέριξ του ιερού ναού.
 Η Αγία Παρασκευή γεννήθηκε στην Ρώμη το 117μ.Χ. Οι γονείς της ήταν Έλληνες. Ο πατέρας της, Αγάθων, και η μητέρα της, Πολιτεία, όντας χριστιανοί, όταν γεννήθηκε η Αγία την βάπτισαν και της έδωσαν το όνομα Παρασκευή. Την μεγάλωσαν σύμφωνα με την χριστιανική πίστη και την σπούδασαν αφού είχαν την οικονομική δυνατότητα μιας και ήταν πλούσιοι.
Όταν ήταν σε ηλικία είκοσι ετών οι γονείς της πέθαναν. Τότε η Αγία έδωσε την περιουσία της στους φτωχούς, στην εκκλησία και σε ένα ίδρυμα, στο οποίο έμεναν χριστιανές κοπέλες που είχαν αφιερωθεί στον Ιησού Χριστό. Εκεί έμεινε για λίγα χρόνια η Αγία Παρασκευή, βοηθώντας στην διάδοση της χριστιανικής πίστης, όπως έκαναν και οι υπόλοιπες συγκάτοικοι της.
Κάποια στιγμή εγκατέλειψε το ίδρυμα αυτό και ξεκίνησε να κηρύττει τον Χριστιανισμό σε διάφορες πόλεις και χωριά της Ιταλίας. Κατά την διάρκεια αυτών των περιοδειών της, έπεισε πολλούς να βαπτιστούν Χριστιανοί. Αυτό ήταν κάτι που ενόχλησε κάποιους ειδωλολάτρες, οι οποίοι ανέφεραν την δράση της Αγίας Παρασκευής στον, επίσης ειδωλολάτρη, Αντωνίνο, αυτοκράτορα εκείνη την εποχή της Ρώμης.
 Με εντολή του Αντωνίνου, συνέλαβαν την Αγία Παρασκευή και την οδήγησαν μπροστά του. Θέλοντας αυτός να την κάνει να απαρνηθεί την χριστιανική πίστη, την υποβάλει στο μαρτύριο της πυρακτωμένης περικεφαλαίας από το οποίο, με την χάρη του Ιησού Χριστού, η Αγία βγήκε σώα. Ακολούθησαν άλλα μαρτύρια, τα οποία η Αγία υπέμενε δοξολογώντας τον Χριστό. Το τελευταίο βασανιστήριο στο οποίο υποβλήθηκε η Αγία ήταν ένα καζάνι στο οποίο έβραζε πίσσα και λάδι. Εκεί έβαλαν την Αγία Παρασκευή η οποία όμως, με την βοήθεια του Θεού, δεν έπαθε τίποτα. Βλέποντας το αυτό ο Αντωνίνος, την προέτρεψε να ρίξει πάνω του πίσσα για να διαπιστώσει ο ίδιος αν καίει. Η πίσσα αυτή τύφλωσε τον αυτοκράτορα ο οποίος πίστεψε τότε στην αληθινή θρησκεία και ζήτησε από την Αγία Παρασκευή να τον βαπτίσει χριστιανό. Εκείνη όχι μόνο τον βάπτισε, αλλά και του θεράπευσε, με την χάρη του Θεού, τα μάτια. Η χάρη να θεραπεύσει τα μάτια, δόθηκε από τον Θεό στην Αγία Παρασκευή και γι’ αυτό τα περισσότερα θαύματα τα της, έχουν σχέση με τα μάτια των χριστιανών που ζητούν την βοήθεια της, τότε αλλά και μέχρι τις μέρες μας.
 Η Αγία Παρασκευή συνέχισε μετά την βάπτιση του Αντωνίνου, να κηρύττει τον Λόγο του Θεού ταξιδεύοντας και σε άλλες χώρες εκτός από την Ιταλία. Κηρύττοντας τον Χριστιανισμό και βαπτίζοντας νέους χριστιανούς έφτασε και στην Ελλάδα. Όταν βρέθηκε στα Τέμπη, εκεί που βρίσκεται σήμερα ο ναός της, συννελήφθηκε από τους ειδωλολάτρες και οδηγήθηκε στον άρχοντα της περιοχής που ονομαζόταν Ταράσιος. Στην προσπάθεια του αυτός, να πείσει την Αγία Παρασκευή να εγκαταλείψει την δράση και την πίστη της, άρχισε να την υποβάλει σε φρικτά βασανιστήρια. Με θάρρος και δύναμη τα υπέμενε η Αγία, ενώ κάθε πρωί την έβρισκαν θεραπευμένη από τις πληγές των βασανιστηρίων της προηγούμενης ημέρας. Τελικά ο Ταράσιος διέταξε τον αποκεφαλισμό της και έτσι η Αγία Παρασκευή παρέδωσε την ψυχή της στον Ιησού Χριστό, τον οποίο πίστεψε και κήρυξε σε όλη της την ζωή. Το σώμα της έθαψαν κρυφά κάποιοι χριστιανοί. Στον τάφο της έγιναν πολλά θαύματα, αλλά και στα χρόνια που ακολούθησαν πολλοί βοηθήθηκαν από την Αγία Παρασκευή και κυρίως άνθρωποι με παθήσεις στα μάτια.
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2011

Πέθανε ο Μιχάλης Κακογιάννης

Τελευταία ενημέρωση: 25/07/2011 15:17
Πέθανε σε ηλικία 90 ετών ο σκηνοθέτης Μιχάλης Κακογιάννης, ο οποίος είχε μεταφερθεί το Σάββατο Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας του νοσοκομείου «Ευαγγελισμός» με λοίμωξη αναπνευστικού και επιβαρημένη καρδιακή λειτουργία. Ο έλληνας σκηνοθέτης έπασχε από χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια και καρδιακή ανεπάρκεια. Κατέληξε στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας στις 3.10 τα ξημερώματα λόγω καρδιακής καταπληξίας μετά από νέο στεφανιαίο επεισόδιο.
Δείτε βίντεο από τον «Ζορμπά» του Μ. Κακογιάννη
«Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Μιχάλη Κακογιάννη»
Σισέ

"Έρχομαι ΟΑΚΑ"

Ο Τζιμπρίλ Σισέ μέσα από το λογαριασμό του σε ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης ανακοίνωσε πως θα βρεθεί στο Ολυμπιακό Στάδιο για να βοηθήσει και εκείνος με την φωνή του την ομάδα της καρδιάς του ώστε να πάρει την πρόκριση επί της Οντένσε.

ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ : ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΝΑ ΔΗΜΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ.

 Τα προσωρινά αποτελέσματα της απογραφής πληθυσμού, την οποία διενήργησε τον περασμένο Μάιο, έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛΣΤΑΤ. Στο σύνολο της χώρας απεγράφησαν 10.787.690 μόνιμοι κάτοικοι, εκ των οποίων 5.303.690 άνδρες (49,2%) και 5.484.000 γυναίκες (50,8%).
 Στην διοικητική Περιφέρεια Πελοποννήσου και από τα προσωρινά αποτελέσματα προκύπτει ότι οι πέντε Δήμοι με τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή πυκνότητα (μόνιμοι κάτοικοι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο) είναι οι Δήμοι Καλαμάτας (70.130), Κορινθίων (58.280), Τρίπολης (46.910), Άργους – Μυκηνών (42.090) και Σπάρτης (35.600). Οι πέντε Δήμοι με τη μικρότερη πληθυσμιακή πυκνότητα είναι οι Δήμοι Ελαφονήσου (1.050), Νεμέας (6.500), Δυτικής Μάνης (7.280), Επιδαύρου (8.070) και Νότιας Κυνουρίας (8.180).

Μεγαλύτερη Περιφερειακή ενότητα η Μεσσηνία που αριθμεί 163.110 κατοίκους και ακολουθούν η Κορινθία με 145.36 κατοίκους, η Αργολίδα με 97.090 κατοίκους, η Λακωνία με 89.600 κατοίκους και τέλος η Αρκαδία με 86.820 κατοίκους.

Αναλυτικά τώρα, τα στοιχεία πληθυσμού των δήμων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου έχουν ως εξής:

Αρκαδία: Τρίπολη 46.910, Βόρεια Κυνουρία 10.380, Γορτυνία 10.320, Μεγαλόπολη 11.030, Νότια Κυνουρία 8.180

Αργολίδα: Ναύπλιο 33.260, Άργος – Μυκήνες 42.090, Επίδαυρος 8.070, Ερμιονίδα 13.670

Κορινθίας: Κόρινθος 58.280, Βέλο – Βόχα 19.130, Λουτράκι – Αγ. Θεόδωροι 21.100, Νεμέα 6.500, Ξυλοκάστρο – Ευρωστίνη 17.420, Σικυώνα 22.930

Λακωνία: Σπάρτη 35.600, Ανατολική Μάνη 12.900, Ελαφόννησος 1.050, Ευρώτας 18.050, Μονεμβασία 22.000

Μεσσηνίας: Καλαμάτα 70.130, Δυτική Μάνη 7.280, Μεσσήνη 23.970, Οιχαλία 12.280, Πύλος – Νέστορος 21.550, Τριφυλία 27.900.
 
Blog Widget by LinkWithin

0 σχόλια:

25 Ιουλ 2011

ΔΙΑΣΩΣΗ ΛΟΥΟΜΕΝΗΣ ΑΠΟ ΠΝΙΓΜΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΡΑΘΩΝΑΣ

Χθες το αργά το απόγευμα γύρω στις 8 μμ. Στην παραλία Καραθώνας Ναυπλίου ο ιδιοκτήτης θαλασσίων σπορ κ. Πετρουλάς Ελπιδοφόρος είδε μια γυναικά γύρω στα 40 να κολυμπά λίγο περίεργα και να βυθίζεται προσπαθώντας να κρατηθεί στον αφρό ,τότε κατάλαβε πως η γυναικά πνίγεται κι αμέσως αφού ενημέρωσε τις αρχές πείρε το σκάφος του και πήγε να την σώσει ,έτσι  κι έκανε και κατάφερε τελικά να βγάλει την  άτυχη γυναικά έξω ,για καλή τύχη εκείνη την ώρα ήταν στην πλαζ και ο ναυαγοσώστης Δαμιανός Ιορδάνης ,κανονικά είχε σχολάσει από τις 5.30μμ, και τις πρόσφεραν τις πρώτες βοήθειες κάνοντας ανάνηψη της γυναίκας καταφέρνοντας  να την επαναφέρουν στη ζωή. Κατόπιν ήρθε και το Λιμενικό με το ΕΚΑΒ και διακόμισαν την γυναίκα στο νοσοκομείο Άργους όπου τελικά γλίτωσε. 
 STUDIO B&G

Read more: http://www.parapolitikaargolida.gr/2011/07/blog-post_9016.html#ixzz1T8V6KHQL

Δευτέρα, Ιούλιος 25, 2011

Η προιστορία στα Αργολικά χώματα

Για να αποδειχθεί η παλαιότητα της πόλεως του Άργους ο ιδρυτής αυτού Ίναχος αίρει την καταγωγή του από τον Ωκεανό ο οποίος ήταν παιδί του Ουρανού και της Γαίας.
Ο Ίναχος λοιπόν ιδρύει την πόλη του Άργους και βασίλευσε εξήντα χρόνια και με την Μελία, κόρη του Ωκεανού και αυτή και κατά συνέπεια αδερφή του( εδώ πρέπει να διευκρινίσουμε ότι πολύ συχνά βλέπουμε στην προϊστορία να συμβαίνουν παρόμοιες συζεύξεις, κάτι που φυσικά είναι συμβολικό και αποδεικνύει έτσι την καθαρότητα της φυλής),γέννησε τον Φορωνέα, τον Αιγιαλέα και την Ιώ. Να σημειώσουμε εδώ πως δεν είναι η Ιώ από της οποίας την γενιά της αργότερα θα γεννηθεί ο Δαναός ο οποίος θα πάρει την βασιλεία του Άργους συγκεκριμένα από τον Γελάνωρα τον γιό του Σθένελου και θα δώσει τέλος στους Ιναχίδες δημιουργώντας την δυναστεία των Δαναϊδών και ονομάζοντας τους κατοίκους του βασιλείου του Άργους Δαναούς, αλλά πρόγονός της.

Ο Φορωνέας γιός του Ινάχου λένε πως αυτός μάζεψε τους ανθρώπους σε μία πόλη και έφτιαξε και ένα ναό προς τιμή της Ήρας ακόμη έδωσε νόμους στην ανθρώπινη κοινότητα και γι’ αυτό και

η πόλη ονομάσθηκε Άργος Φορωνικό. Τότε ήταν που έγινε και ο αγώνας μεταξύ της Ήρας και του Ποσειδώνα για την προστασία της πόλης και επειδή έκριναν οι Αργείοι την Ήρα, ο Ποσειδώνας εξοργισμένος ρίχνει λειψυδρία στην περιοχή εξ’ ού και το «δίψιον Άργος». Από την Κεδρώ ο Φορωνεύς γέννησε τον Άπι ο οποίος ήταν σκληρός βασιλιάς αλλά είχε καταφέρει να επεκτείνει τα σύνορα της βασιλείας του σχεδόν σ’ ολόκληρη την Πελοπόννησο η οποία και παίρνει από αυτόν την ονομασία Απία.

Η καταπίεση και η σκληρότητά του είναι αιτίες που επέφεραν την δυσαρέσκεια του κόσμου και τον ανάγκασαν να αυτοεξοριστεί στην Αίγυπτο. Βλέπουμε λοιπόν και πάλι αναφορά στην Αίγυπτο όπως και στην συνέχεια με τον Δαναό. Αυτό όμως είναι κάτι που θα συναντήσουμε και σε άλλες περιπτώσεις στην Προϊστορία και θα τολμούσα να πω ότι η συχνότητα αυτή αποδεικνύει ένα και μόνον πράγμα. Η Αίγυπτος ανήκε στους Έλληνες. Μπορεί να ακούγεται περίεργο αλλά έτσι είναι. Όταν ο Ιερέας της Σαϊδος λέει στον Σόλωνα ότι οι Έλληνες είναι παλαιότεροι των Αιγυπτίων και η πόλη της Αθήνας υπήρξε 1000 χρόνια νωρίτερα από την Αίγυπτο, δεν είναι καθόλου απίθανο να υποθέσουμε πως και εκεί οι Έλληνες έβαλαν τις βάσεις του πολιτισμού. Άλλωστε και μετά την νίκη των Ελλήνων επί των Ιξώς οι Αιγύπτιοι έδωσαν την βασιλεία στον Κρόνο με Γραμματέα αυτού τον Ερμή τον Τρισμέγιστο. Τον οποίο λάτρευαν ως Θεό οι Αιγύπτιοι και ονόμαζαν Θωθ. Έτσι και ο Άπις όπως γνωρίζουμε ήταν Θεότητα των Αιγυπτίων.


Κατ’ άλλους ο Φορωνεύς γεννά τρείς γιούς τον Πελασγό, τον Ίασο και τον Αγήνορα, όπως διαβάζουμε στην Ωγυγία του Σταγειρίτου. Αυτοί οι τρείς μοιράσθηκαν το βασίλειο και ο Πελασγός έλαβε το μέρος περί του Ερασίνου ποταμού όπου έκτισε και την Λάρισα του Άργους, όνομα που έδωσε προς τιμή της κόρης του Λάρισας. Ο Ίασος έλαβε το μέρος που βρισκόταν προς την περιοχή της Ήλιδος και τέλος ο Αγήνωρ που πήρε τους πατρικούς ίππους επειδή έτρεφε πολλούς όπως ενημερωνόμαστε από τον Σταγειρίτη.


http://logioshermes.blogspot.com/2011/07/blog-post_3231.html

Τραγικό θάνατο βρήκε αγρότης στο χωριό Σταθέικα Αργολίδας.


Τραγικό θάνατο βρήκε αγρότης στο χωριό Σταθέικα Αργολίδας. Ο αγρότης εκτελούσε γεωργικές εργασίες στο χωράφι του όταν το τρακτέρ που οδηγούσε, ανατράπηκε και τον καταπλάκωσε.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΤΟΥΡΝΟΥΑ 2011


Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΡΓΟΥΣ ΑΝΑΔΕΙΧΤΗΚΕ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΣΤΟ 1ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΤΟΥΡΝΟΥΑ 6Χ6 ΝΙΚΩΝΤΑΣ ΣΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΤΟΥΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ ΜΕ 3-0
25.07.2011 | 18:52

Δεν ήταν μόνος ο μακελάρης της Νορβηγίας - «Ήθελα να σώσω τη χώρα από τους μουσουλμάνους» είπε στο δικαστή – «Σε θέλουμε νεκρό» του φώναζε το πλήθος

- Ισχυρίζεται ότι είχε βοήθεια από δυο παραστρατιωτικές ομάδες
- Θα παραμείνει υπό κράτηση για οκτώ εβδομάδες - Σε απομόνωση ως τις 22 Αυγούστου
- «Πρόδωσες την πατρίδα μας» του φώναζε το οργισμένο πλήθος έξω από το δικαστήριο
- Αναθεωρήθηκε ο αριθμός των νεκρών: 68 στην Οτόγια, 8 στη βομβιστική επίθεση
- «Καλύτερα να είχε αυτοκτονήσει από το να σκοτώσει τόσους ανθρώπους» είπε ο πατέρας του

Ψάχνουν για συνεργούς του Μπρέιβικ

Τελευταία ενημέρωση: 25/07/2011 18:31
Δικαστής που εξέτασε σήμερα τον Άντερς Μπέχρινγκ Μπρέιβικ, ο οποίος ομολόγησε τη διπλή επίθεση την Παρασκευή στη Νορβηγία, αποφάσισε να τον θέσει  υπό κράτηση 8 εβδομάδες. Πρόκειται για το διπλάσιο χρονικό διάστημα από αυτό που αποφασίζεται συνήθως και μπορεί να παραταθεί. Οι αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο να είχε συνεργούς στις επιθέσεις του που άφησαν τουλάχιστον 76 ανθρώπους νεκρούς, σύμφωνα με τον τελευταίο αναθεωρημένο απολογισμό.
Αποχώρησε από το δικαστήριο ο 32χρονος Νορβηγός«Δεν σταματούσε να σκοτώνει»Τώρα θα εξετάσουν πιο σοβαρά τις απειλέςΣε κατάσταση σοκ ο πατέρας του Νορβηγού