Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Η ηχογράφηση δίσκου από το Στράτο Διονυσίου στις Φυλακές της Τίρυνθας

stratos
Το …«Studio ηχογραφήσεων» της Columbia που βλέπετε στη φωτογραφία, δεν βρισκόταν στον Περισσό αλλά στις Αγροτικές Φυλακές της Τίρυνθας! Δεξιά διακρίνεται ο Μίμης Πλέσσας, στο κέντρο ο Στράτος Διονυσίου και αριστερά ο ηχολήπτης Τάκης Φιλιππίδης.
Η φωτογραφία τραβήχτηκε στις αρχές του 1976, οπότε ο Στράτος ήταν έγκλειστος στις Αγροτικές Φυλακές και εκεί μέσα ηχογράφησε το δίσκο με τον συμβολικό τίτλο «Πάλι μαζί μας», ο οποίος κυκλοφόρησε τον Μάρτιο. Τα 12 τραγούδια υπέγραφε μουσικά ο Μίμης Πλέσσας και στιχουργικά ο Κώστας Ρουβέλας.
Ο Διονυσίου είχε καταδικαστεί το Μάιο του 1975 για αγορά και χρήση χασίς σε τρία χρόνια φυλακή και άλλα τόσα εξορία στα Γιάννενα. Για υπόθεση οπλοκατοχής είχε αθωωθεί. Ωστόσο το Πάσχα του 1976, λίγες μέρες μετά την κυκλοφορία του δίσκου, αποφυλακίστηκε καθώς έγινε αναψηλάφηση της δίκης και κρίθηκε αθώος.
Φύλακες και συγκρατούμενοι του μεγάλου λαϊκού τραγουδιστή έχουν αναφερθεί κατά καιρούς στο πέρασμά του από τις Τίρυνθα, και κανείς δεν παρέλειψε να πει για την ευγένειά του αλλά και για το άγχος του πίσω από τα σίδερα. Τον θυμούνται όχι μόνο να σιγοτραγουδά αλλά και να εκτελεί χρέη ψάλτη στο εκκλησάκι των φυλακών.
Όπως λέγεται, κατά την ηχογράφηση του δίσκου, επιστρατεύτηκαν για τη μόνωση μέχρι και κουβέρτες.
Ο ηχολήπτης Τάκης Φιλιππίδης έχει αναφέρει σε συνέντευξή του στον Θάνο Κουτσανδρέα στο περιοδικό «Λαϊκό Τραγούδι»: «Η Columbia μας έδωσε ένα κινητό στούντιο και πήγαμε όλοι μαζί στις φυλακές της Τίρυνθας για την ηχογράφηση. Εκεί να δεις ιστορίες. Κάτσαμε και διαμορφώσαμε την αίθουσα της μουσικής των φυλακών σε στούντιο. Την γεμίσαμε με στρώματα και έτσι κάναμε την ηχογράφηση. Ο Διονυσίου, φυσικά, τα είπε όλα με την μία κι έτσι, ούτε μια μέρα παραπάνω δεν καταφέραμε να καθίσουμε»
Στο εξώφυλλο του δίσκου, ο Στράτος φαίνεται ταλαιπωρημένος, γερασμένος, με γκρίζα μαλλιά και φορά ζιβάγκο αντί για κοστούμι και γραβάτα όπως συνήθιζε να φωτογραφίζεται στα υπόλοιπα άλμπουμ του. Αν και ο δίσκος θεωρείται αξιόλογος (και όσον αφορά τα τραγούδια αλλά και την ερμηνεία), το κοινό δεν «συγκινήθηκε» ιδιαίτερα από έναν, έστω και άδικα, φυλακισμένο. Χρειάστηκε να φτάσει η δεκαετία του ’80 για να ξαναβρεθεί ο Στράτος Διονυσίου στην κορυφή…
Γ. ΝΙΚ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου