- Λεπτομέρειες
- Δημοσιεύτηκε στις 11 Σεπτεμβρίου 2015
Ενημερωτικό για τις τελευταίες παρεμβάσεις του Δ. Κοδέλα:
Το διάστημα των τελευταίων μηνών εξαιτίας των σημαντικών κεντρικών εξελίξεων επέλεξα να μη δημοσιοποιήσω κάποιες παρεμβάσεις για επιμέρους ζητήματα που αφορούν κυρίως τους κατοίκους της Αργολίδας.
Με βάση την επιλογή μου να μην συμμετέχω στις επικείμενες εκλογές, εκτιμώ ότι είναι χρήσιμο να ενημερώσω για κάποιες από αυτές τις παρεμβάσεις:
1) Κατατέθηκαν δύο ερωτήσεις προς τα αντίστοιχα Υπουργεία για θέματα γνωστά στην περιοχή που αφορούν ζητήματα διαφάνειας και δικαιοσύνης. Πιο συγκεκριμένα κατατέθηκε:
α) ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα"Υπόθεση εικονικών πρωταθλημάτων στο άθλημα χόκεϋ επί χόρτου".
β) ερώτηση προς τους Υπουργούς Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα "Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών στο Δήμο Άργους Μυκηνών".
2) Κατατέθηκε στον Αναπληρωτή Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης υπόμνημα από τους βουλευτές Δημήτρη Κοδέλα, Σταύρο Αραχωβίτη και Φάνη Κουρεμπέ με θέμα:"Αντιμετώπιση του κινδύνου που αντιμετωπίζει η εσπεριδοκελλιέργεια της χώρας εξαιτίας του ιού της Τριστέτσα" στο οποίο παρουσιάζονται προτάσεις για ένα στρατηγικό σχέδιο αντιμετώπισης των μεγάλων προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί από την εξάπλωση του ιού, ζητώντας από το Υπουργείο ενημέρωση για τις ενέργειές του και στη συνέχεια σύσκεψη των εμπλεκόμενων φορέων για τον περαιτέρω συντονισμό.
3) Σχετικά με τις Λαϊκές Αγορές:
α) Κατατέθηκε ερώτηση στο Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού (πρώην υπ. Ανάπτυξης) με θέμα: "Απαγόρευση υποβοήθησης των πωλητών λαϊκών αγορών από συγγενικά τους πρόσωπα".
β) Είναι έτοιμο υπόμνημα το οποίο αφορά προτεινόμενες αλλαγές στο Νόμο για τις Λαϊκές Αγορές και το οποίο θα καταθέσουμε στη νέα ηγεσία του Υπουργείου που θα προκύψει από τις εκλογές.
Θεωρώ ότι τα παραπάνω θέματα, όπως και πολλά άλλα σημαντικότερα αυτών, δεν θα πρέπει να "μείνουν στα χαρτιά" αλλά να δοθούν λύσεις και απαντήσεις. Αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί αν δεν ενεργοποιηθούν οι ίδιοι οι άνθρωποι που τους αφορά και ενδιαφέρονται για αυτά. Η ζωή μας, όπως και η ανάγκη για δικαιοσύνη, είναι πολύ σοβαρά ζητήματα για να τα αναθέσουμε σε ένα πολιτικό σύστημα τόσο ξένο προς την κοινωνία και τις πραγματικές της ανάγκες...
Πιο αναλυτικά οι παρεμβάσεις που αναφέρθηκαν:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Υπόθεση εικονικών πρωταθλημάτων στο άθλημα χόκεϋ επι χόρτου
Σύμφωνα με δημοσιεύματα που ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2014, στο Δήμο Άργους – Μυκηνών φαίνεται ότι λειτουργούν, εδώ και χρόνια, τουλάχιστον 12 ομάδες χόκεϋ επί χόρτου με στόχο τη μοριοδότηση μαθητών που υποτίθεται ότι συμμετείχαν σε πρωταθλήματα του συγκεκριμένου αθλήματος.
Χαρακτηριστικά, ακόμα και χωριό με λιγότερους από 200 κατοίκους διαθέτει ομάδα του μη διαδεδομένου στην Ελλάδα αθλήματος ενώ οι κάτοικοί του δηλώνουν πλήρη άγνοια για το άθλημα, τον αθλητικό σύλλογο, τους αγώνες.
Η φάμπρικα της πριμοδότησης μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μέσω εικονικών "πρωταθλημάτων" Χόκεϋ επι χόρτου λειτουργούσε με το αζημίωτο καθώς, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα αλλά και όπως συζητιέται στην τοπική κοινωνία, υπήρχε συγκεκριμένη αμοιβή για κάθε μαθητή ενώ ταυτόχρονα διαμόρφωνε ένα πλέγμα εξαρτήσεων και πελατειακών σχέσεων.
Με το παραπάνω ζήτημα ασχολήθηκε και ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, κ. Λ. Ρακιντζής, ο οποίος προώθησε τα στοιχεία που είχε στην Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης.
Πέραν αυτών, η Ελληνική Ομοσπονδία Χόκεϋ, της οποίας η ηλεκτρονική σελίδα έχει να ενημερωθεί από το 2010, φαίνεται ότι ήταν αποδέκτης όλα αυτά τα χρόνια των τακτικών επιχορηγήσεων των αθλητικών Ομοσπονδιών.
Επειδή, δε μπορεί να γίνονται αποδεκτά φαινόμενα αδικίας, ανισότητας και ευνοιοκρατίας, χωρίζοντας την κοινωνία σε ημέτερους και μη,
Επειδή, είναι απαράδεκτη η εμπέδωση από την εφηβική ηλικία ενός πελατειακού και άνισου συστήματος σχέσεων, εξυπηρετήσεων και ανέλιξης,
Επειδή, ένα νέο ηθικό και αξιακό πρότυπο πρέπει να διεκδικηθεί, ειδικά από τους νέους ανθρώπους αλλά και ολόκληρη την κοινωνία, για αξιοπρέπεια, ισότητα, δικαιοσύνη παντού και σε όλους,
Επειδή, τέλος, οι καταγγελίες γύρω από εικονικές ομάδες και πρωταθλήματα χόκεϋ επι χόρτου, αδικεί ομάδες και σωματεία τα οποία πραγματικά έχουν σχέση με αυτό,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιο στάδιο βρήκατε τις έρευνες που αναγγέλθηκε ότι ξεκίνησαν το φθινόπωρο του 2014;
2. Τι προτίθεστε να κάνετε ώστε να διαλευκανθεί η εν λόγω υπόθεση και να αποδοθούν οι ανάλογες ευθύνες στους "οργανωτές" της;
3. Ποιό είναι το ποσό που εισέπραξε η Ελληνική Ομοσπονδία Χόκεϋ και το Χόκεϋ επι χόρτου τα τελευταία δέκα χρόνια; Θα ελέγξετε αυτά τα χρήματα πού και πώς κατανεμήθηκαν;
4. Ποιές αλλαγές θα κάνετε στο θεσμικό πλαίσιο ώστε να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα;
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
ΘΕΜΑ: Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών στο Δήμο Άργους Μυκηνών
Η σύσταση και λειτουργία των σχολικών επιτροπών, ως δημοτικών νομικών προσώπων με σκοπό τη διαχείριση των πιστώσεων που τους διατίθενται για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης των σχολικών μονάδων, έχει μακρά ιστορία και στόχο την σταδιακή απόσυρση του κράτους από τα ζητήματα της σχολικής στέγης.
Από το 2011 και μετά, σύμφωνα με το Νόμο Ν. 3825/2010 (Καλλικράτης) οι σχολικές επιτροπές συγχωνεύονται σε δύο (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) ανά "καλλικρατικό" Δήμο, ενώ με την Υπουργική Απόφαση 8440/24.2.2011 ρυθμιζονται θέματα σχετικά με τη λειτουργία τους, την κατανομή των πιστώσεων, τον τρόπο και τη διαδικασία πραγματοποίησης, δικαιολόγησης και ελέγχου εσόδων και εξόδων, κ.λ.π.
Η συγκέντρωση της διαχείρισης που προέκυψε σε συνδυασμό με αδυναμίες της Υπουργικής Απόφασης οδήγησε σε στρεβλώσεις όσον αφορά στη λειτουργία τους και στη δίκαιη και διαφανή κατανομή των πενιχρών, ακόμη και για τα απολύτως απαραίτητα, πόρων.
Σχετικά γρήγορα το Υπουργείο έγινε δέκτης διαμαρτυριών και καταγγελίων και επανήλθε με την εγκύκλιο υπ' αριθμ 53066/21.12.2011 και θέμα "Άμεσο άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών των σχολικών μονάδων" η οποία όπως αναφέρεται εκδόθηκε "κατόπιν διαμαρτυριών από διευθυντές σχολείων, αλλά και γονείς μαθητών, για την παράλειψη μερίδας σχολικών επιτροπών να ανοίξουν τραπεζικούς λογαριασμούς σχολικών μονάδων, με συνέπεια να δυσχεραίνεται το έργο και η απρόσκοπτη λειτουργία των τελευταίων, κατά παράβαση της υπ' αρίθμ 8440/24.2.2011 Απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών."
Επειδή, στο Δήμο Άργους Μυκηνών υπάρχουν από το 2011 διαμαρτυρίες διευθυντών σχολείων και συλλόγων γονέων, οι οποίες συνεχίζονται έως και σήμερα, και αφορούν τη μη τήρηση των προβλέψεων του Νόμου όσον αφορά στην κατανομή των πιστώσεων στις σχολικές μονάδες και τη διάθεση σε κάθε διευθυντή σχολικής μονάδας ποσού για την αντιμετώπιση των άμεσων λειουργικών αναγκών σε αντίθεση με όσα ορίζει η σχετική Υ.Α.: "με πράξη του Δ.Σ. της σχολικής επιτροπής προσδιορίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση του διευθυντή για την αντιμετώπιση των λειτουργικών αναγκών της σχολικής μονάδας. Η ίδια η σχολική επιτροπή μπορεί να διατηρεί μέρος του ποσού που της αποδόθηκε από τον οικείο δήμο, σε περίπτωση που προβεί κεντρικά σε ανάθεση εργασιών, προμηθειών κλπ."
Επειδή, η παραπάνω κατάσταση δημιουργεί δυσλειτουργία στα σχολεία καθώς δε γνωρίζουν τι χρήματα έχουν και επομένως αδυνατούν να κάνουν προγραμματισμό,
Επειδή, οι διευθυντές και κατ' επέκταση οι σχολικές μονάδες βρίσκονται σε μια ιδιότυπη ομηρεία και εξάρτηση από τους προέδρους των σχολικών επιτροπών οι οποίοι πρέπει να εγκρίνουν την παραμικρή, ακόμα και κατεπείγουσα, δαπάνη,
Επειδή, ο συγκεκριμένος τρόπος διαχείρισης συμβάλλει στην αδιαφάνεια τόσο ως προς τους προμηθευτές που επιλέγονται όσο και ως προς την δίκαιη κατανομή ανά σχολείο των συνολικών πιστώσεων όπως αυτή προσδιορίζεται στο άρθρο 2 της Υ.Α. 8440/24.2.2011,
Επειδή, στην εγκύκλιο 53066/21.12.2011 αναφέρεται ότι "Εν όψει των ανωτέρω, οι σχολικές επιτροπές μερίμνει των δήμων, στους οποίους αποστέλλεται η παρούσα, πρέπει άμεσα να συμμορφωθούν στα προαναφερόμενα και οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, ως εποπτεύουσες αρχές των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων, να παρακολουθούν και να ελέγχουν την πιστή εφαρμογή, σε συνεργασία και με τις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ενημερώνοντας χωρίς καθυστέρηση, τη Διεύθυνση Οικονομικών ΟΤΑ, για τους Δήμους που δεν συμμορφώνονται" αλλά τέσσερα χρόνια μετά δεν φαίνεται να έχει τροποποιηθεί η κατάσταση,
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
- Υπήρξε από τις Σχολικές Επιτροπές του Δήμου Άργους-Μυκηνών κατανομή πιστώσεων ανά σχολική μονάδα η οποία να τίθεται στη διάθεση κάθε σχολείου για την αντιμετώπιση των λειτουργικών αναγκών;
- Ποιό ποσό από τα ετήσια έσοδα πιστώνεται στις σχολικές μονάδες και ποιό ποσό διαχειρίζεται κεντρικά η Σχολική Επιτροπή για κεντρική ανάθεση εργασιών, προμηθειών κλπ;
- Σχετικά με το ποσό που διαχειρίστηκε κεντρικά η Σχολική Επιτροπή με ποιό τρόπο έγιναν οι αναθέσεις και προμήθειες;
- Ποιές είναι οι ενδεχόμενες κυρώσεις και η διαδικασία επιβολής τους σε περίπτωση που παρατηρείται μη συμμόρφωση της λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών σε όσα ορίζει ο νόμος και οι σχετικές αποφάσεις;
- Ποιές πρωτοβουλίες θα λάβει το Υπουργείο στην κατεύθυνση της διαφάνειας, της χρηστής διαχείρισης και του αποτελεσματικού ελέγχου, όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο διαχείρισης των χρημάτων που προορίζονται για τη συντήρηση και λειτουργία των σχολικών μονάδων;
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Προς
1) Αναπληρωτή Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, κ. Βαγγέλη Αποστόλου
2) Γενικό Γραμματέα, κ. Δημήτρη Γελαλή
ΘΕΜΑ: Αντιμετώπιση του κινδύνου που αντιμετωπίζει η εσπεριδοκαλλιέργεια της χώρας εξαιτίας του ιού Τριστέτσα
Η καλλιέργεια των εσπεριδοειδών, η οποία αποτελεί βασικό πυλώνα της Ελληνικής αγροτικής παραγωγής και πηγή εισοδήματος για χιλιάδες καλλιεργητές, αντιμετωπίζει εδώ και χρόνια σοβαρό κίνδυνο εξαιτίας της εμφάνισης του επιβλαβούς οργανισμού ιού της Τριστέτσα. Το πρόβλημα είναι τέτοιας σοβαρότητας ώστε η πολιτεία θέσπισε ένα πλαίσιο μέτρων και μάλιστα με τον χαρακτήρα του επείγοντος, με στόχο την εξάλειψη εμφάνισης της συγκεκριμένης ασθένειας των εσπεριδοειδών.
Στο πλαίσιο των παραπάνω μέτρων περιλαμβάνονται η απαγόρευση της διατήρησης, διακίνησης και χρήσης προσβεβλημένου πολλαπλασιαστικού υλικού, η απαγόρευση της διακίνησης πολλ. υλικού χωρίς την συνοδεία Φυτουγειονομικού Διαβατηρίου, η εκκαθάριση εμφανιζόμενων εστιών της ασθένειας με εκρίζωση των προσβεβλημένων δέντρων αλλά και ολόκληρων των φυτειών ανάλογα με το εύρος της προσβολής, έλεγχοι του πολλαπλασιαστικού υλικού, φυτουγειονομική επιτήρηση νέων και παλαιών φυτειών, οριοθέτηση ζωνών προστασίας με επιλεκτικά μέτρα για αυτές.
Δυστυχώς η σταδιακή και χρόνια εφαρμογή πολιτικών εγκατάλειψης της αγροτικής παραγωγής καθώς και αυτή των Μνημονίων και η συνοδή αποδιάρθρωση του Δημόσιου τομέα, είχε ως αποτέλεσμα το παραπάνω αναφερόμενο πλαίσιο μέτρων να εφαρμόζεται πλημμελώς και με παρά πολλά προβλήματα, με αποτέλεσμα η εξάπλωση του ιού να συνεχίζεται, να εμφανίζονται νέες εστίες και οι παραγωγοί να αρνούνται πολλές φορές την εφαρμογή των προβλεπόμενων μέτρων στις προσβεβλημένες φυτείες (εκριζώσεις) λόγω των οικονομικών επιπτώσεων και της απώλειας εισοδήματος που επιφέρουν τα μέτρα αυτά.
Βασικές αιτίες για τα παραπάνω αναφερόμενα προβλήματα είναι οι εξής:
- δεν υπάρχει το απαιτούμενο γεωτεχνικό προσωπικό και τα υλικά για να υλοποιηθούν οι απαιτούμενοι έλεγχοι πλήρως και εγκαίρως
- δεν υπάρχουν πιστοποιημένες μητρικές φυτείες με αποτέλεσμα να γίνονται εμβολιοληψίες από αναξιόπιστο φυτουγειονομικά μητρικό υλικό και το πολλαπλασιαστικό υλικό να είναι αμφιβόλου φυτουγείας ακόμα και αν συνοδεύεται από το σχετικό διαβατήριο
- οι αποζημιώσεις που δίνονται στους αγρότες και αφορούν μόνο τις εκριζώσεις, είναι χαμηλές και καθυστερεί χρονικά η απόδοση τους, ενώ η συνακόλουθη απώλεια παραγωγής, μέχρι την εγκατάσταση και πλήρη απόδοση της νέας φυτείας, δεν αποζημιώνεται.
Έτσι με βάση τα παραπάνω δεδομένα, εάν δεν ληφθούν έστω και τώρα άμεσα μέτρα για την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος του ιού της Τριστέτσας των εσπεριδοειδών θα οδηγηθούμε με μαθηματική ακρίβεια σε δύσκολα αντιμετωπίσιμο και διαχειρίσιμο παραγωγικό και αναπτυξιακό αδιέξοδο για τον συγκεκριμένο τομέα.
Για τον λόγο αυτό απαιτείται η υλοποίηση ενός στρατηγικού σχεδιασμού και ενός συνολικού σχεδίου δράσης για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος.
Συνοπτικά κατά την άποψη μας ένα τέτοιο συνολικό σχέδιο δράσης θα πρέπει να στοχεύει και να περιλαμβάνει τα παρακάτω:
Εξασφάλιση υγιούς και πιστοποιημένου πολλαπλασιαστικού υλικού διότι οποιαδήποτε κατασταλτική δράση και να γίνει, αν δεν εξασφαλιστεί ένα υγιές πολλαπλασιαστικό υλικό, τα αποτελέσματα για την αντιμετώπιση της ασθένειας θα είναι πενιχρά και χωρίς διάρκεια.
Για αυτό απαιτείται άμεση επανεργοποίηση και στελέχωση των υπαρχουσών δομών όπως οι Δενδροκομικοί Σταθμοί Πόρου (ο συγκεκριμένος βρίσκεται ένα βήμα πρίν το οριστικό κλείσιμο μιας και στελεχώνεται από μια Γεωπόνο η οποία πρόκειται σύντομα να συνταξιοδοτηθεί) και Ξυλοκάστρου και το Κρατικό κτήμα Βέλου για την εξασφάλιση πιστοποιημένου πολλαπλασιαστικού υλικού προς τους φυτωριούχους. Ηδη έχουν γίνει κάποια πρώτα βήματα από τον Δενδροκομικό Σταθμό Ξυλοκάστρου αλλά οι σχετικές δράσεις χρειάζονται περαιτέρω επέκταση και ενίσχυση. Για την υλοποίηση των παραπάνω μπορεί να γίνει και η κατάλληλη αξιοποίηση των ανταποδοτικών τελών που καταβάλλονται από τους φυτωριούχους στο διακινούμενο πολλαπλασιαστικό υλικό.
Εξασφάλιση του απαραίτητου προσωπικού και των υλικοτεχνικών υποδομών για την υλοποίηση των προβλεπόμενων ελέγχων στις εγκατεστημένες φυτείες και γενικότερα στο διακινούμενο πολλαπλασιαστικό υλικό.
Υλοποίηση και ανάπτυξη της σχετικής έρευνας, αξιοποιώντας υπάρχουσες ερευνητικές δομές και Γεωπονικές σχολές, ΔΑΟΚ, Δενδροκομικούς Σταθμούς για την εξασφάλιση νέων ανθεκτικών υποκειμένων στον ιό της Τριστέτσας που να είναι παράλληλα συμβατά με τις εδαφοκλιματικές συνθήκες των περιοχών στις οποίες είναι ευρεία η καλλιέργεια των εσπεριδοειδών.
Αύξηση της αποζημίωσης των παραγωγών για τις εκριζώσεις και έγκαιρη απόδοση στους δικαιούχους και επέκταση του καθεστώτος της αποζημίωσης για την επανεγκατάσταση των δενδρώνων και την απώλεια της παραγωγής μέχρι την επαναφορά σε πλήρη καρποφορία. Θα πρέπει να εξεταστεί η ενίσχυση τέτοιων δράσεων από το νέο ΠΑΑ της περιόδου 2014 – 2020 και συγκεκριμένα στα πλαίσια της 'Διαχείρισης κρίσεων' όπου μπορεί να επιδοτηθεί η ασφάλιση των φυτειών από τον ΕΛΓΑ προωθώντας και την ενημέρωση των παραγωγών για τέτοιες δυνατότητες.
Βελτιστοποίηση του νομοθετικού πλαισιου.
Θεωρούμε πως τα παραπάνω αποτελούν ένα βασικό πλαίσιο δράσεων για την επίλυση του προβλήματος της Τριστέτσα προκειμένου να εξασφαλιστεί η συνέχεια της εσπεριδοκαλλιέργειας και η συμβολή της στην αγροτική οικονομία της χώρας και παρακαλούμε να λάβετε υπόψη σας τα παραπάνω και να μας γνωστοποιήσετε την άποψή σας. Πολλά από αυτά είναι άλλωστε γνωστά στο Υπουργείο ύστερα από συσκέψεις που έλαβαν χώρα το περασμένο διάστημα και για κάποια από αυτά γνωρίζουμε ότι δρομολογούνται κάποιες λύσεις.
Παρακαλούμε, λοιπόν, να μας ενημερώσετε για τις δράσεις του Υπουργείου σε σχέση με τα όσα αναφέρονται.
Τέλος, θεωρούμε πως θα ήταν θετικό να προγραμματιστεί μια συνάντηση στο Υπουργείο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς με σκοπό την δρομολόγηση και τον συντονισμό των περαιτέρω δράσεων.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
ΘΕΜΑ: Aπαγόρευση υποβοήθησης των πωλητών λαϊκών αγορών από συγγενικά τους πρόσωπα
Τα συνεχή προβλήματα που προκύπτουν στην λειτουργία των λαϊκών αγορών από την εφαρμογή του Ν. 4264 'Άσκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος', που ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, δυστυχώς δεν έχουν τελειωμό, αναδεικνύοντας και στην πράξη την προχειρότητα κάτω από την οποία φτιάχτηκε ο συγκεκριμένος νόμος.
Στο νομικό πλαίσιο λειτουργίας των λαϊκών αγορών που υπήρχε πριν από την εφαρμογή του Ν. 4264/14, προβλεπόταν η υποβοήθηση του πωλητή των λαϊκών αγορών από μέλη της οικογένειας του. Πιο συγκεκριμένα στο Άρθρο 5 του καταργηθέντος Προεδρικού Διατάγματος 51/2006 οριζόταν ότι επιτρεπόταν στους αδειούχους πωλητές των λαϊκών αγορών να υποβοηθούνται, αναφέροντας αναλυτικά στην παράγραφο 3 του παραπάνω Άρθρου ότι 'επιτρέπεται η απλή υποβοήθηση με την παράλληλη παρουσία του κατόχου της άδειας από τον/την σύζυγο ή από συγγενή εξ' αίματος μέχρι τρίτου βαθμού ή εξ' αγχιστείας μέχρι δευτέρου βαθμού'.
Στον Ν. 4264 δεν υπάρχουν αντίστοιχες διατάξεις και με τα καινούργια δεδομένα αμφισβητούνται ακόμα και τα αυτονόητα όπως είναι η συμβολή μελών της οικογένειας των πωλητών λαϊκών αγορών στην διαμόρφωση του οικογενειακού εισοδήματος, όπου ειδικά κάτω από τις συνθήκες της παρούσας οικονομικής κρίσης, αποτελεί όρο επιβίωσης για χιλιάδες οικογένειες.
Επειδή δεν μπορούν να μπαίνουν πρόσθετα εμπόδια στην λειτουργία των λαϊκών αγορών και στην απευθείας διάθεση των προϊόντων από τους παραγωγούς
Επειδή ήδη έχουν εκδοθεί ανακοινώσεις από Δήμους, σύμφωνα με τις οποίες οι πωλητές των λαϊκών αγορών απειλούνται με την επιβολή προστίμων εφόσον δεν έχουν προσλάβει υπάλληλο ακόμα και για την υποβοήθηση τους
Eρωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιές ενέργειες θα προβεί ώστε να αποκατασταθεί άμεσα η δυνατότητα στους πωλητές των λαικών αγορών να υποβοηθούνται κατά την εκτέλεση της εργασίας τους από συγγενικά τους πρόσωπα όπως ίσχυε πριν από την εφαρμογή του Ν. 4264;
http://argolika.gr/