Τετάρτη 11 Απριλίου 2012

ΤΟ ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΤΗΣ ΚΑΣΣΙΑΝΗΣ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΑΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΝΑΥΠΛΙΟΥ


Στον ιστορικό ναό της Παναγίας Ναυπλίου, χοροστάτησε την Μεγάλη Τρίτη το απόγευμα ο θεοφιλέστατος επίσκοπος Επιδαύρου κ. Καλλίνικος .Να σημειωθεί πως στον ναό αυτό υπάρχει η χορωδία του αειμνήστου χοράρχη κ. Βασιλείου Χαραμή ,που κάθε χρόνο λέει το τροπάριο της Κασσιανής. Κάθε χρόνο μαζεύεται πάρα πολύς κόσμος από την Αργολίδα ,αλλά και από άλλες περιοχές. Φέτος την διεύθυνση της χορωδίας είχε η μουσικός κα Ταμάρα από την Γεωργία.





Η Κασσιανή ή Κασ(σ)ία, ή Εικασία, ήταν βυζαντινή ηγουμένη, ποιήτρια, συνθέτρια, και υμνογράφος στην οποία κα αποδίδεται το ψαλλόμενο την Μεγάλη Τρίτη τροπάριο που αρχίζει με τις λέξεις: "Κύριε η εν πoλλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή..".
Πρώτος βυζαντινός χρονογράφος που παρέχει στοιχεία περί της ζωής της Κασσιανής είναι ο Συμεών ο Μάγιστρος, τον οποίο και ακολουθούν πολλοί άλλοι μεταξύ δε αυτών ο Λέων ο Γραμματικός, ο Ιωάννης Ζωναράς κ.ά. Η Κασσιανή είναι μία από τους πρώτους μεσαιωνικούς συνθέτες τα έργα των οποίων σώζονται αλλά και μπορούν να ερμηνευτούν από σύγχρονους ειδικούς και μουσικούς. Περίπου 50 από τους ύμνους έχουν διασωθεί και 23 από αυτούς περιλαμβάνονται στα λειτουργικά βιβλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ο ακριβής αριθμός τους είναι εξαιρετικά δυσχερές να προσδιοριστεί, καθώς πολλοί ύμνοι αποδίδονται σε διαφορετικά πρόσωπα σε διάφορα χειρόγραφα, ενώ συχνά δε σώζεται το όνομα του υμνογράφου.
Γεννήθηκε μεταξύ του 805 και του 810 στην Κωνσταντινούπολη και ήταν γόνος φεουδαρχικής οικογενείας. Ο πατέρας της Κασσιανής, επιφανές μέλος αυτής της οικογένειας φαίνεται πως του είχε απονεμηθεί ο τίτλος του Κανδιδάτου στην αυλή της Βασιλεύουσας. Όταν μεγάλωσε συνδύαζε τη σωματική ομορφιά με την εξυπνάδα της. Τρεις βυζαντινοί χρονικογράφοι, ο Συμεών ο μεταφραστής, ο Γεώργιος Αμαρτωλός και ο Λέων ο Γραμματικός, αναφέρουν ότι έλαβε μέρος στην τελετή επιλογή νύφης για τον αυτοκράτορα Θεόφιλο, την οποία είχε οργανώσει η μητριά του Ευφροσύνη. Σε αυτή, που τοποθετείται χρονικά ή στο 821 ή στο830, ο αυτοκράτορας επέλεγε τη σύζυγο της αρεσκείας του δίνοντας της ένα χρυσό μήλο. Θαμπωμένος από την ομορφιά της Κασσίας, ο νεαρός αυτοκράτορας την πλησίασε και της είπε: «Ως άρα δια γυναικός ερρύη τα φαύλα» «Από μία γυναίκα ήρθαν στον κόσμο τα κακά [πράγματα]», αναφερόμενος στην αμαρτία και τις συμφορές που προέκυψαν από την Εύα. Η Κασσία, ετοιμόλογη, του απάντησε: «Αλλά και δια γυναικός πηγάζει τα κρείττονα» «Και από μία γυναίκα [ήρθαν στον κόσμο] τα καλά [πράγματα]», αναφερόμενη στην ελπίδα της σωτηρίας από την ενσάρκωση του Χριστού μέσω της Παναγίας
Ο εγωισμός του Θεόφιλου τραυματίστηκε με αποτέλεσμα να απορρίψει την Κασσιανή και να επιλέξει τη Θεοδώρα από την Παφλαγονία της  Μικράς Ασίας για σύζυγό του.
Οι επόμενες πληροφορίες που σώζονται για την Κασσιανή είναι ότι το 843 ίδρυσε ένα κοινόβιο στα δυτικά της Κωνσταντινούπολης, κοντά στα τείχη της πόλης, του οποίου έγινε και η πρώτη ηγουμένη. Αν και πολλοί ερευνητές αποδίδουν την επιλογή της αυτή στην αποτυχία της να γίνει αυτοκράτειρα, μία επιστολή του Θεόδωρου του Στουδίτου αποδίδει διαφορετικά κίνητρα στην ενέργεια της αυτή. Διατηρούσε στενή σχέση με τη γειτονική Μονή Στουδίου, η οποία έμελλε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επανέκδοση βυζαντινών λειτουργικών βιβλίων τον 9ο και το 10ο αιώνα. Στη συνέχεια η Κασσιανή εξαφανίζεται από το ιστορικό προσκήνιο, αν και καμιά βυζαντινή ή άλλη πηγή, κοσμική ή εκκλησιαστική δεν μας πληροφορεί αν εξορίστηκε από τους εικονομάχους ή τους εικονόφιλους αυτοκράτορες.




ΤΟ ΤΡΟΠΑΡΙΟ ΤΗΣ ΚΑΣΣΙΑΝΗΣ
Με βάση την παράδοση ο αυτοκράτορας Θεόφιλος συνεχίζοντας να είναι ερωτευμένος μαζί της, επιθυμούσε να την δει για μία τελευταία φορά πριν πεθάνει κι έτσι πήγε στο μοναστήρι όπου βρισκόταν. Η Κασσιανή ήταν μόνη στο κελί της γράφοντας το τροπάριο της όταν αντιλήφθηκε την άφιξη της αυτοκρατορικής ακολουθίας. Τον αγαπούσε ακόμη αλλά πλέον είχε αφιερώσει τη ζωή της στο Θεό γι αυτό και κρύφτηκε, μη επιθυμώντας να αφήσει το παλιό της πάθος να ξεπεράσει το μοναστικό της ζήλο. Άφησε όμως το μισοτελειωμένο ύμνο πάνω σε ένα τραπέζι. Ο Θεόφιλος ανακάλυψε το κελί της και μπήκε σε αυτό ολομόναχος. Την αναζήτησε αλλά μάταια. Εκείνη τον παρακολουθούσε μέσα από μία ντουλάπα στην οποία είχε κρυφτεί. Ο Θεόφιλος στενοχωρήθηκε, έκλαψε και μετάνιωσε που για μία στιγμή υπερηφάνειας έχασε μία τόσο όμορφη και έξυπνη γυναίκα. Στη συνέχεια βρήκε τα χειρόγραφα της Κασσιανής επάνω στο τραπέζι και τα διάβασε. Μόλις ολοκλήρωσε την ανάγνωση κάθισε και πρόσθεσε ένα στίχο στον ύμνο. Σύμφωνα με την παράδοση ο στίχος αυτός ήταν «ν ν τ παραδείσ Εα τ δειλινόν, κρότον τος σν χηθεσα, τ φόβ κρύβη». Φεύγοντας εντόπισε την Κασσιανή που κρυβόταν στην ντουλάπα αλλά δεν της μίλησε, σεβόμενος την επιθυμία της. Η Κασσιανή βγήκε από την κρυψώνα της μετά την αναχώρηση του αυτοκράτορα, διάβασε την προσθήκη του και στη συνέχεια ολοκλήρωσε τον ύμνο.


  
Κύριε, ν πολλας μαρτίαις περιπεσοσα γυνή
τν σν ασθομένη θεότητα, μυροφόρου ναλαβοσα τάξινδυρομένη, μύρα σοι, πρ το νταφιασμο κομίζειΟμοι! λέγουσα, τι νύξ μοι πάρχει, οστρος κολασίαςζοφώδης τε κα σέληνος ρως τς μαρτίαςΔέξαι μου τς πηγς τν δακρύων νεφέλαις διεξάγων τς θαλάσσης τ δωρ· κάμφθητί μοι πρς τος στεναγμος τς καρδίας κλίνας τος ορανος τ φάτ σου κενώσειΚαταφιλήσω τος χράντους σου πόδαςποσμήξω τούτους δ πάλιν τος τς κεφαλς μου βοστρύχοις· ν ν τ παραδείσ Εα τ δειλινόνκρότον τος σν χηθεσα, τ φόβ κρύβημαρτιν μου τ πλήθη κα κριμάτων σου βύσσους τίς ξιχνιάσει, ψυχοσστα Σωτήρ μουΜή με τν σν δούλην παρίδς, μέτρητον χων τ λεος.



Μεταγραφή του Φώτη Κόντογλου:

Κύριε, η γυναίκα που έπεσε σε πολλές αμαρτίες,
σαν ένοιωσε τη θεότητά σου, γίνηκε μυροφόρα
και σε άλειψε με μυρουδικά πριν από τον ενταφιασμό σου
κι έλεγε οδυρόμενη: Αλλοίμονο σε μένα, γιατί μέσα μου είναι νύχτα κατασκότεινη
και δίχως φεγγάρι, η μανία της ασωτίας κι ο έρωτας της αμαρτίας.
Δέξου από μένα τις πηγές των δακρύων,
εσύ που μεταλλάζεις με τα σύννεφα το νερό της θάλασσας.
Λύγισε στ' αναστενάγματα της καρδιάς μου,
εσύ που έγειρες τον ουρανό και κατέβηκες στη γης.
Θα καταφιλήσω τα άχραντα ποδάρια σου,
και θα τα σφουγγίσω πάλι με τα πλοκάμια της κεφαλής μου·
αυτά τα ποδάρια, που σαν η Εύα κατά το δειλινό,
τ' άκουσε να περπατάνε, από το φόβο της κρύφτηκε.
Των αμαρτιών μου τα πλήθη και των κριμάτων σου την άβυσσο,
ποιος μπορεί να τα εξιχνιάσει, ψυχοσώστη Σωτήρα μου;
Μην καταφρονέσης τη δούλη σου, εσύ που έχεις τ' αμέτρητο έλεος

PHOTO STUDIO B&G ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ

Read more: http://www.parapolitikaargolida.gr/2012/04/blog-post_682.html#ixzz1rhMJ5hOs

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Μεγάλη Τρίτη - Το τροπάριο της Κασσιανής




Κατά την Μεγάλη Τρίτη η Εκκλησία επιτελεί την ανάμνηση της περί των δέκα παρθένων γνωστής παραβολής του Κυρίου. Η Εκκλησία καλεί τους πιστούς να είναι έτοιμοι για να υποδεχθούν, κρατούντες τις λαμπάδες των αρετών, τον ουράνιον Νυμφίο, τον Κύριον Ιησού, ο Οποίος θα έλθει αιφνίδια, είτε ειδικά κατά τη στιγμή του θανάτου, είτε γενικά κατά τη Δευτέρα Παρουσία.

Επίσης καλεί το ποίμνιο, φέρουσα ενώπιό του και τη παραβολή των ταλάντων, να καλλιεργήσουν οι πιστοί και να αυξήσουν τα χαρίσματα που έδωσε ο Θεός.

Ο Κύριός, ο Ιησούς Χριστός, όταν ανέβαινε στα Ιεροσόλυμα και πλησίαζε προς το εκούσιο Πάθος, έλεγε στους μαθητές Του ορισμένες παραβολές για να τους προετοιμάσει. Μερικές, μάλιστα, τις έλεγε για να καυτηριάσει και να χτυπήσει του Γραμματείς και τους Φαρισαίους. Μια από αυτές, τη σημερινή των δέκα παρθένων, την είπε για να παρακινήσει μεν όλους προς την ελεημοσύνη, αλλά και να διδάξει όλους να είναι έτοιμοι πριν προλάβει το τέλος του θανάτου. Επειδή έχει πολλή δόξα η παρθενία και για να μη βρεθεί κάποιος που κατορθώνει αυτό το μεγάλο έργο, αλλά παραμελεί τα άλλα και ιδίως την ελεημοσύνη, προβάλλει αυτή τη παραβολή.

Σήμερα το βράδυ ψάλλεται στις εκκλησίες ο όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης. Το τελευταίο τροπάριο στην ακολουθία είναι της ευσεβούς και λογίας ποιήτριας του Βυζαντίου Κασσιανής. «Κύριε, η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή, την σην αισθομένη θεότητα, μυροφόρου αναλαβούσα τάξιν, οδυρομένη, μύρα σοι προ του ενταφιασμού κομίζει…».

Η μοναχή Κασσιανή, ή Κασσία, ή Ικασία, γεννήθηκε περίπου στα 810 μ.Χ και συμμετείχε στην αντίσταση κατά των εικονομάχων. Η πένα της, που ήταν απαράμιλλη, συνέτεινε στο να επισκιαστούν οι σύγχρονές της υμνογράφοι – μελωδοί και θεωρείται η πλέον επιφανής γυναίκα μελωδός στο Βυζάντιο.

Η Κασσιανή πριν γίνει μοναχή, ήταν ανάμεσα στις παρθένες ευγενικής καταγωγής που συνάντησε ο Θεόφιλος για να επιλέξει ανάμεσά τους την μέλλουσα σύζυγό του. «Εκ γυναικός ερρύη τα φαύλα» (από τη γυναίκα πηγάζουν τα κακά) της είπε ο αυτοκράτορας, έχοντας υπόψη του την Εύα. Εκείνη είχε άποψη και την είπε: «αλλ’ ως εκ γυναικός πηγάζει τα κρείτω» του απάντησε (αλλά και από τη γυναίκα πηγάζουν τα καλά) έχοντας στο νου της την Παναγία.

Αυτή όμως η πράγματι έξυπνη απάντηση χαρακτηρίσθηκε από τον Θεόφιλο ότι περιείχε και κάποια προπέτεια και επιπολαιότητα, οπότε έδωσε το μήλο στην επίσης ωραία, αλλά και σεμνή Θεοδώρα.

Η Κασσιανή απογοητεύθηκε από την αποτυχία της και πήρε την απόφαση να αποτραβηχτή από τον κόσμο και να μονάση. Έκτισε με δικά της χρήματα ένα μοναστήρι, που πήρε αργότερα το όνομά της, ντύθηκε το μοναχικό σχήμα και αφιερώθηκε στη λατρεία του Χριστού και στην ποίηση.


www.real.gr

ΧΡΩΜΑ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΙΣΜΟΥ ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ.


Πολύχρωμα αεροπλάνα γέμισαν τον απογευματινό ουρανό του Ναυπλίου και κέντησαν με επιδεξιότητα και εντυπωσιακούς ελιγμούς τα σύννεφα. Με φόντο το Παλαμήδι και το Μπούρτζι τα αεροπλάνα του πολιτικού μηχανικού Αναστάσιου Δράσσα και των φίλων και συναδέλφων του, κέρδισαν τα βλέματα των περαστικών και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που σταμάτησαν για να θαυμάσουν τις αεροπλανικές μανούβρες.


Όπως μας είπε ο κ.Δράσσας είναι ένα χόμπι που σε γεμίζει ικανοποίηση και ενθουσιασμό χωρίς σοβαρά μεγάλο κόστος. Ένας αερομοντελιστής μπορεί να ξεκινήσει και να ασχοληθεί με 150-180μ ευρώ που κοστίζει ένα μέτριο αεροπλάνο συν κάποια απαραίτητα αξεσουάρ.


STUDIO B&G ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ ΡΑΣΣΙΑΣ

Read more: http://www.parapolitikaargolida.gr/2012/04/blog-post_10.html#ixzz1repBOn3j
M.Τρίτη: Της αλειψάσης τον Κύριο Πόρνης Γυναικός
Μεγέθυνση γραμματοσειράς Σμίκρυνση γραμματοσειράς | print Εκτύπωση    send Αποστολή
 
του Σεβ. Μητροπολίτου Αντινόης Παντελεήμονος
Ο Θεάνθρωπος Υιός και Λόγος του Θεού, ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός, αναβαίνοντας προς τα Ιεροσόλυμα προσκλήθηκε στο σπίτι του Σίμωνα του λεπρού για να φιλοξενηθεί και να δειπνήσει.  Στην διάρκεια του δείπνου συνέβη το εξής ασυνήθιστο, που προκάλεσε την προσοχή όλων εκείνων που παρακάθισαν στην τράπεζα. 
Μία γυναίκα, γνωστή στη ιουδαϊκή κοινωνία για την αμαρτωλή ζωή της, μπαίνει μέσα στο σπίτι του Σίμωνα, χωρίς πρόσκληση και χωρίς να δώσει σημασία στα περιφρονητικά μάτια όλων εκείνων που την κοίταζαν αγανάκτηση και αποστροφή – γιατί ήταν μία πόρνη. Εκείνη κατευθύνθηκε προς τον Χριστό.  Ναι, μια πόρνη μπαίνει απροσκάλεστη, και ενώ όλοι με τη σιωπή τους την αποστρέφονται, ο Υιός του Θεού  την δέχεται.  Δέχεται το δώρο του μύρου, που εκείνη Του πρόσφερε. 
Ο Κύριος της αγάπης και της ευσπλαχνίας δέχεται από τα χέρια μιάς αμαρτωλής γυναίκας πολύτιμο μύρο, γιατί το παντοδύναμο και ερευνητικό Του βλέμμα δεν περιορίζεται μόνον στα όσα συμβαίνουν στα φανερά, αλλά βλέπει τα πιο κρύφια βάθη της ψυχής κάθε ανθρώπου.  Καμιά σκέψη, καμιά επιθυμία, κανένα συναίσθημα δεν μπορεί να κρυφτεί από το Μάτι του Θεού, που ερευνά τους πιο κρυφούς διαλογισμούς του ανθρώπου.
Ο Χριστός έβλεπε όσα όλοι οι άλλοι δεν έβλεπαν.  Ο Χριστός δεν κοίταξε τις εξωτερικές ομορφιές της αμαρτωλής γυναίκας.  Δεν περιορίσθηκε να την περιεργαστεί, όπως έκαναν οι άλλοι προσκαλεσμένοι, αλλά κοίταξε την εσωτερική κατάσταση της γυναίκας.  Ο Χριστός είδε την αποφασιστικότητα μιάς αμαρτωλής γυναίκας που θέλει να αλλάξει την αμαρτωλή ζωή της.  Είδε τις σκέψεις που κυριαρχούσαν μέσα στη ψυχή της και όπως ο Ιησούς καταδέχτηκε να καθαρίσει τον Σίμωνα από τη βρωμερή λέπρα, έτσι θα μπορούσε να καθαρίσει κι αυτήν από την πνευματική λέπρα της ψυχής, από την σαπίλα και τη βρωμιά της αμαρτίας.  Ενώ, λοιπόν, ο Χριστός καθόταν στο τραπέζι, εκείνη αδειάζει το πολύτιμο μύρο πάνω στα μαλλιά Του.  Αυτό προκάλεσε την αντίδραση του Ιούδα, που προφασιζόμενος ότι ενδιαφερόταν για τους φτωχούς, πρότεινε ότι θα μπορούσε να πουληθεί το μύρο και να δοθούν τα χρήματα στους φτωχούς.  Αλλ’ ο Κύριος υπεραμύνθηκε τη γυναίκα και βεβαιώνει, ότι όπου κι’ αν κηρυχθεί το Ευαγγέλιο θα μνημονεύεται η πράξη της «εις μνημόσυνον αυτής».
Η αμαρτωλή γυναίκα, που στολιζόταν με ενδύματα και αρώματα για να αρέσει στους άνδρες της αμαρτίας• τώρα στολίζεται με την αρετή της ταπεινοφροσύνης και το ένδυμα της μετανοίας για να αρέσει στο Θεό.  Εκείνη, που με το ανεβασμένο πρόσωπό της έλκυε τους νέους στα δίχτυα της αμαρτίας• τώρα με κατεβασμένο το πρόσωπό της πλησιάζει τον Χριστό για να ελκύσει το έλεος και την φιλανθρωπία Του.  Στους ανθρώπους ήταν αρεστή όσο εργαζόταν στην αμαρτία• τώρα θέλει να είναι αρεστή στο Θεό με τα έργα της μετανοίας.  Με τα μακριά και ωραία πλοκάμια των μαλλιών της έπλεκε τους νέους στις αμαρτωλές ηδονές της σαρκός• τώρα, μ’ αυτά σκουπίζει τα πόδια του Ιησού.  Με τα όμορφα μάτια της έλκυε τους ανθρώπους στην καταστροφή• τώρα με τα δάκρυα της μετανοίας σκουπίζει τα πόδια του Σωτήρα.  Με τα βήματά της οδηγούσε τους ανθρώπους στην καταστροφή• με τα βήματά της οδηγείται στη σωτηρία.  Εκείνη, που ήταν μισητή απ’ όλους για την ζωή της, αγαπήθηκε από τον Θεό για την μεταστροφή της.
Και ενώ αυτά συνέβαιναν με την αμαρτωλή γυναίκα, άλλα συναισθήματα δημιουργούνται στην καρδιά του Σίμωνα.  Εκείνος, όταν ήρθε ο Χριστός στο σπίτι του χάρηκε για την τιμή• τώρα βλέποντας τη στοργή του Ιησού προς την γυναίκα λυπάται.  Εκείνος, που φιλοξενούσε τον Θεό της αγάπης, ήταν ξένος προς την αγάπη προς τον συνάνθρωπό του.  Εκείνος, που προηγουμένως ήταν πληγωμένος από την λέπρα, τώρα, δεν συμπαθεί εκείνη που είναι πληγωμένη από την πνευματική λέπρα της αμαρτίας.  Εκείνος, που χάρηκε, όταν καθαρίστηκε, τώρα λυπάται που εκείνη συγχωρήθηκε.  Η αγάπη του Σίμωνα προς τον Χριστό ήταν εξωτερική και υποκριτική, εκείνης ήταν εσωτερική και ειλικρινής.  Εκείνος κάλεσε τον Χριστό για να φανεί στους ανθρώπους, εκείνη κάλεσε τον Χριστό για να διαλύσει το χρέος των αμαρτιών της.  Εκείνος με την στάση του αποστερούσε τον εαυτό του από την σωτηρία, εκείνη με την μετάνοιά της προξενούσε την σωτηρία.
Αλλά και η στάση του Ιούδα πρέπει να μας παραδειγματίσει.  Εκείνος, που ήταν μαθητής του Διδασκάλου της αγάπης, γίνεται μαθητής του μίσους.  Η πόρνη με την μετάνοιά της ξόδεψε όλη την περιουσία της για να αγοράσει το πολύτιμο μύρο• εκείνος, εξ αιτίας της φιλαργυρίας του, πουλά για τριάκοντα αργύρια Εκείνον που είναι πολυτιμότερος από κάθε πολύτιμο λίθο. Ο Ιούδας υπήρξε μαθητής, αλλά γίνεται διάβολος• εκείνη που ήταν αμαρτωλή δικαιώνεται.   Εκείνος, που ήταν μέσα στην αγκαλιά της σωτηρίας, βρίσκεται έξω από την σωτηρία.  Εκείνη, που ήταν μέσα στην αγκαλιά της αμαρτίας, βρίσκεται μέσα στην σωτηρία.  Εκείνος στερεί τον εαυτό του από την συγχώρηση• εκείνη λαμβάνει την συγχώρηση.
Εμείς, σήμερα, αγαπημένα μου παιδιά, πρέπει να μιμηθούμε το παράδειγμα της μετάνοιας αυτής της γυναικός.  Με δάκρυα μετανοίας, ας πλησιάσουμε τον Χριστό, όπως έκανε εκείνη.  Ας ανοίξουμε την καρδιά μας για να εισέλθη η αρετή της ταπείνωσης, ώστε να βρούμε το έλεος και την συγχώρηση.  Ας αφήσουμε έξω από την ψυχή μας τις έχθρες και τα μίση.  Και, εάν δεν έχεις εξομολογηθεί ποτέ στη ζωή σου, δεν είναι ποτέ αργά.  Έλα.  Πλησίασε τον Χριστό και θα βρεις την συγχώρηση.  Όλοι είμαστε αμαρτωλοί.  Ας μετανοήσουμε και ας χύσουμε το πολύτιμο μύρο των δακρύων ζητώντας το έλεος από τον Θεό του ελέους.  Αμήν.
 

Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Ιδού ο Νυμφίος έρχεται!… Εικόνες από τον ιερό ναό Αγίας Τριάδος Ναυπλίου
Μεγέθυνση γραμματοσειράς Σμίκρυνση γραμματοσειράς | print Εκτύπωση    send Αποστολή
 
Ναύπλιο, φωτορεπορτάζ του Βαγγέλη Μπουγιώτη
’Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός
και μακάριος ο δούλος, ον ευρήσει γρηγορούντα
ανάξιος δε πάλιν ον ευρήσει ραθυμούντα.
Βλέπε, ουν, ψυχή μου, μη τω ύπνω κατενεχθής,
ίνα μη τω θανάτω παραδοθής και της Βασιλείας έξω κλεισθής
αλλά ανάνηψον κράζουσα
Άγιος, Άγιος, Άγιος ει ο Θεός ημών.
Η  θριαμβευτική είσοδος του Χριστού στα Ιεροσόλυμα και η Σταύρωση Του στην ίδια πόλη μια εβδομάδα μετά, είναι μια εικόνα πολύ γνώριμη σε όλους μας, σε κάθε στιγμή της ζωής μας: από την απόλυτη ευτυχία και χαρά, οι ίδιοι άνθρωποι μας συμπεριφέρονται με τον πλέον απάνθρωπο τρόπο. Είναι γεμάτη η κοινωνία μας από τέτοια παραδείγματα, ειδικά στη σύγχρονη εποχή. Γι 'αυτό άλλωστε, η Κυριακή των Βαΐων αποκτά βαρύνουσα σημασία και καλούμαστε όλοι να υποδεθούμε τον Νυμφίο που έρχεται "εν τω μέσω της νυκτός", όντας "γρηγορούντες"... 

Οι φωτογραφίες είναι από  την  ενορία της Αγίας Τριάδος στην συνοικία Πρόνοια Ναυπλίου όπου ο εφημέριος του ναού πατέρας Ηλίας Αλευράς περιφέρει την ιερή εικόνα του Νυμφίου εντός και εκτός του ναού με πάρα πολύ κατάνυξη και ταπεινότητα. Να σημειωθεί πως ο ναός κάθε χρόνο γεμίζει ασφυκτικά από πιστούς.




Μεγάλη Δευτέρα: Η παραβολή των δέκα παρθένων
Μεγέθυνση γραμματοσειράς Σμίκρυνση γραμματοσειράς | print Εκτύπωση    send Αποστολή
 
του Σεβ. Μητροπολίτου Αντινόης Παντελεήμονος
Σήμερα, η Αγία Ορθόδοξος μας Εκκλησία, αγαπητοί μου εν Χριστώ αδελφοί, θέσπισε να ενθυμούμεθα την ευαγγελική Παραβολή των Δέκα Παρθένων.  Η Παραβολή αυτή αποτελεί μία ανάμεσα σε τόσες άλλες ίσης αξίας, που αναφέρεται στη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.  Ο Κύριος μας πολλές φορές αναφέρθηκε άμεσα είτε έμμεσα στο ιστορικό αυτό γεγονός που θα λάβει χώρα στο άμεσο μέλλον.  Άμεσα, όταν ερωτήθηκε από τους Μαθητές Του, Κύριε, πότε θα συμβεί;  Έμμεσα με τις παραβολές. 

Ο Κύριος μας μίλησε για γεγονότα που θα συμβούν.  Μας μίλησε για γεγονότα που θα προηγηθούν.  Μας μίλησε για σημεία των καιρών που θα λάβουν χώρα πριν από την Ημέρα της Δευτέρας Του Παρουσίας. Δεν μας μίλησε ούτε αναφέρθηκε ποτέ στην επακριβή χρονολογία, ημέρα ή ώρα κατά την οποία θα πραγματοποιηθεί.  Μάλιστα, εάν κανείς μελετήσει το ιερό Βιβλίο της Αποκάλυψης του Ιωάννου θα πληροφορηθεί για τα όσα θα συμβούν και επακολουθήσουν. Εκείνο που ο Χριστός μας αποκάλυψε είναι το ότι μια μέρα θα γίνει, θα λάβει χώρα και θα είναι αναπόφευκτη εκείνη η φοβερή Ημέρα.
 Σ’ αυτή την Παραβολή ο Κύριος παρομοίασε τον Εαυτό Του σαν τον αναμενόμενο Νυμφίο, που όλοι περίμεναν.  Μάλιστα στη υποδοχή Του ορίστηκαν δέκα παρθένες κοπέλες, επειδή ήσαν αγνές, τρυφερές, όμορφες και στολισμένες ανάλογα για την περίσταση.  Οι πέντε από τις δέκα χαρακτηρίστηκαν ως φρόνιμες, γιατί σκέφτηκαν να πάρουν μαζί τους επί πλέον λάδι, μην τυχόν τους τελειώσει αυτό που είχαν• ενώ οι άλλες πέντε απερίσκεπτα δεν πήραν το απαιτούμενο λάδι μαζί τους.  Περίμεναν όλες με αναμμένες λαμπάδες για να φωτίζουν τον χώρο της υποδοχής, γιατί γύρω τους επικρατούσε ένα αδιαπέραστο σκοτάδι.  Περίμεναν και περίμεναν.  Ο χρόνος κυλούσε και αυτές ακόμα περίμεναν μέχρις ότου κουράστηκαν και έπεσαν να κοιμηθούν.  Όταν αποκοιμήθηκαν, μέσα στον ύπνο τους ακούνε μια ξαφνική φωνή να τους καλεί:  Σηκωθείτε!  Έρχεται ο Νυμφίος!  Βγείτε να Τον προϋπαντήσετε!  Τότε, ξύπνησαν όλες οι παρθένες και άρχισαν να στολίζουν τις λαμπάδες τους.  Οι ανόητες όμως παρθένες αντιλήφθηκαν, ότι δεν είχαν άλλο λάδι και ζήτησαν από τις φρόνιμες.  Αλλά, οι φρόνιμες απήντησαν αρνητικά λέγοντας:  Όχι! Μήπως δεν φθάσει για μας και για σας, αλλά πηγαίνετε σ’ εκείνους που το πωλούν και αγοράσετε για τον εαυτόν σας.  Και ενώ εκείνες έφυγαν για να αγοράσουν ήρθε ο Νυμφίος και εκείνες που ήταν έτοιμες μπήκαν μαζί Του στους γάμους.  Κλείστηκε η θύρα και τότε έφθασαν οι ανόητες κτυπώντας την πόρτα και έλεγαν:  Ανοίξτε, ανοίξτε για μας!  Τότε ο Νυμφίος άνοιξε και τις είπε: Δεν σας γνωρίζω! Φύγετε από δω και έκλεισε την θύρα.
Όλες οι κόρες ήταν αγνές και παρθένες.  Δεν είχαν καμία σχέση με σαρκικά αμαρτήματα ή πάθη που μολύνουν την ψυχή και το σώμα.  Δεν ήταν του δρόμου, δεν ήταν πόρνες. Ήσαν όλες καθαρές και αγωνιζόντουσαν να διατηρήσουν την σωματική τους ακεραιότητα και αγνότητα.  Τους έλλειπε όμως ένα βασικό πράγμα, το λάδι της ελεημοσύνης, της φιλευσπλαχνίας, της αλληλεγγύης, της συμπόνιας, της συγχώρησης και γενικά της αγάπης προς τον πλησίον. 
 Μπορεί κανείς να αγωνίζεται στη ζωή του να είναι καλός άνθρωπος, αλλά αυτό δεν τον σώζει.  Η σωτηρία έρχεται σαν αποτέλεσμα όχι των καλών έργων, αλλά της ορθής πίστης προς τον Σωτήρα Χριστό που εκφράζεται σε καλά έργα.  Πίστη χωρίς έργα είναι νεκρά και έργα χωρίς ορθή πίστη μένουν άκαρπα και ανώφελα.
 Μ’ άλλα λόγια, εάν δεν έχουμε αγάπη προς τον συνάνθρωπό μας, τότε η πίστη μας δεν μας ωφελεί.  Εάν λέγει κανείς ότι αγαπά τον Θεό και μισεί τον αδελφό του, τότε είναι ψεύτης.  Γιατί, λέγει ο άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, πώς είναι δυνατό να λέγεις ότι αγαπάς τον Θεό που δεν βλέπεις και μισείς τον αδελφό σου που βλέπεις καθημερινά.  Πώς είναι δυνατόν να λέγει κανείς ότι είναι μαθητής Εκείνου, που είναι μόνον αγάπη, και δεν εφαρμόζει τις Εντολές Του;
 Βρισκόμαστε στην περίοδο της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδος.  Είναι περίοδος νηστείας και μετανοίας.  Όσοι νηστεύουν θα πρέπει να κάμνουν έργα αγάπης και ελεημοσύνης.  Να επισκεφθούμε τους αρρώστους στα Νοσοκομεία, εκείνους που δεν έχουν κάποιο δικό τους να τους παρηγορήσουν, να τους ενθαρρύνουν, να τους δώσουν ένα ποτήρι νερό.  Το να επισκεπτόμαστε τους συγγενείς και τους δικούς μας ανθρώπους, δεν είναι ελεημοσύνη.  Αυτό είναι καθήκον και οικογενειακή υποχρέωση.  Αλλά το να φροντίζουμε τους αγνώστους, είναι σαν να φροντίζουμε τον ίδιο τον Χριστό.  Διότι, Εκείνος μας διαβεβαίωσε λέγοντας, ότι εφ’ όσον κάματε το καλό σ’ ένα από τους μικρούς αδελφούς μου, τους ελαχίστους, είναι σαν να το κάματε σε μένα τον Ίδιο.
 Νηστεύομε. Όμως γνωρίζετε, ότι τα χρήματα που αναλογούν στην καθημερινή μας τροφή θα πρέπει να τα δίδουμε σε φτωχούς ανθρώπους.  Να φροντίζουμε να ταΐζουμε τους πεινασμένους, τα ορφανά και τον κάθε συνάνθρωπό μας που δεν έχει τα απαραίτητα.
 Ο ερχομός του Νυμφίου Χριστού είναι πλησίον.  Δεν γνωρίζομε την επακριβή ημέρα ή ώρα που θα έρθει.  Θα έρθει, σίγουρα και με κάθε βεβαιότητα.  Δεν θα καθυστερήσει, δεν θα αργήσει, δεν θα αναβάλλει.  Θάρθει και μακάριος θα είναι εκείνος που θα είναι έτοιμος για να εισέλθει μαζί Του στους γάμους.

Aποζημίωση των παραγωγών βερίκοκων στην Αργολίδα


Ο Βουλευτής Αργολίδας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός, κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Κ. Σκανδαλίδη με θέμα την ανάγκη τάχιστης ολοκλήρωσης των απαιτούμενων διαδικασιών για την πλήρη αποζημίωση των παραγωγών βερίκοκων στην Αργολίδα των οποίων η παραγωγή έχει καταστραφεί εξαιτίας των μεγάλων διακυμάνσεων της θερμοκρασίας κατά το μήνα Μάρτιο.
Το κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

«Η παραγωγή βερίκοκου στην Αργολίδα για φέτος έχει σχεδόν ολοκληρωτικά καταστραφεί εξαιτίας των μεγάλων διακυμάνσεων της θερμοκρασίας κατά το μήνα Μάρτιο (πολύ χαμηλές στις αρχές του μήνα και πολύ υψηλές το τελευταίο δεκαήμερo).

Ως εκ τούτου, και όπως επισημαίνουν με παρέμβασή τους η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Αργολίδας και οι Συνεταιρισμοί Αεροδρομίου, Βρουστίου, Σχινοχωρίου, Σκαφιδακίου και Κιβερίου, είναι επιτακτική ανάγκη να κινηθούν άμεσα οι απαιτούμενες διαδικασίες για την τάχιστη και πλήρη αποζημίωση των πληγέντων παραγωγών.
Με δεδομένα τα τεράστια προβλήματα οικονομικής επιβίωσης που έχουν να αντιμετωπίσουν οι παραγωγοί στην Αργολίδα και σε ολόκληρη την Ελλάδα,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ:
Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες και σε ποιο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα θα διασφαλιστεί η κατά το δυνατόν ταχύτερη αποζημίωση των παραγωγών βερίκοκων στην Αργολίδα που υπέστησαν σχεδόν ολοκληρωτική καταστροφή».

Read more: http://www.parapolitikaargolida.gr/2012/04/blog-post_4169.html#ixzz1rYeR8GLS

Κυριακή 8 Απριλίου 2012

ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΠΑΖΑΡΙ ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟ ΝΑΥΠΛΙΟ

Οι Σύλλογοι «Πύλη πολιτισμού Ναυπλίου» και «Φίλων Καρκινοπαθών» διοργάνωσαν σήμερα το πρωί στο Ναύπλιο επί της πλατείας Καποδίστρια παζάρι αγάπης και αλληλεγγύης. Οι Σύλλογοι διέθεταν διάφορα προϊόντα με σκοπό να συγκεντρωθούν χρήματα που θα διατεθούν για την βοήθεια συνανθρώπων μας που είναι χτυπημένοι από την επάρατη νόσο, αλλά και όσων αντιμετωπίζουν δυσκολίες κάλυψης βασικών αναγκών και κυρίως μικρών παιδιών.





B&G STUDIO

Ανελέητο ξύλο στις φυλακές Ναυπλίου μεταξύ Ρομά και Αλβανών κρατουμένων

  Σύμφωνα με πληροφορίες, συμπλοκή μεταξύ ομάδων Ρομά και Αλβανών κρατουμένων στις δικαστικές φυλακές σημειώθηκε εχθές το απόγευμα. Το σοβαρό επεισόδιο έγινε κατά τον απογευματινό προαυλισμό των κρατούμενων.


Από την συμπλοκή υπήρξαν τραυματισμοί ευτυχώς όχι σοβαροί.Το θέμα όμως δεν τελειώνει εδώ καθώς ένας από τους Αθίγγανους που ενεπλάκη στον τσακωμό τηλεφώνησε στους συγγενείς του.
Αυτοί κατέφθασαν έξω από τις φυλακές μαζί με ενισχύσεις θελωντας να ενημερωθουν για τους δικους τους.Στο σημείο κατέφθασε ισχυρή αστυνομική δύναμη και απέτρεψε τα χειρότερα καθώς οι αθίγγανοι είχαν άγριες διαθέσεις.   
argolikeseidiseis